Jag stör mig på så sjukt många saker:
1. att det saknas en vanlig serverbrowser så att man kan välja vilken bana man vill in på
2. (1) i kombination med att det saknas PING-mätare så kan man ju inte få bekräftelse på om/att det är pingen som ställer till problem, och inte heller välja den lägst pingande servern.
3. Detta har väl med SONY att göra, men jag skulle vilja ha en option ute i menyn i ps3an. Om jag ser att en vän på min list spelar BF1943 (eller annat multi-spel för den delen) skulle jag vilja ha ett val som är "join the same server as this friend", oxå startas spelet direkt in i laddscreen till den servern!
4. visst det är en liten sak, som även är på alla spel, men det är så sjukt störande att alla ###### splash screens ska visas varje uppstart, get over yourselves!

Vidare att man ska behöva trycka på start-> se "this game saves data"->"loading player profile"... allt det borde kunna gå seamless i bakgrunden, framförallt när man får spendera 30 sek att se splash-screens.
sen mer spel-relaterat:
5. voice-com är ett skämt. Varför går det inte att mutea vissa spelare? eller stänga av den totalt? Jag vill inte höra kidsens skrik, fransmännens mummel etc etc, rakt ut i mitt ljudsystem...
Nästa grej, man borde kunna ha "privata" "rum", dvs att ett antal spelare på samma server kan välja att enbart höra och prata med varandra...
Bäst av allt vore om sony bara kunde få snasen ur honungsburken och göra ett separat voice-chat system, som även kan hooka in i spel och synca med dom spelarna som är inne på spelet/server.. Då vore alla problem lösta..
Men det märks ju att ps3an lanserades långt innan den var klar, märk bara hur lång tid HOME och TROPHIES tog.. Saker som borde varit klara vid lansering..
6. game mechanics.. finns ju hur mycket som helst här.. Det jag fortfarande stör mig mest på är att den som är först på plats till en flagga får 30p, medans dom andra får 10p... Okej om det vore så att person 1 tog 90% av cappen. Men även om man kommer 4 pers i samma bil så får 3x10 och 1x30... Detta leder till att många stats-kåta spelare skiter i teamwork och enbart försöker åka runt ensamma.
Vidare så går ju flaggorna bara fram och tillbaks (såvida det ena laget inte är i sjukt underläge)... Problemet är att folk nästan bara tycker detta är bättre, eftersom dom då kan cappa om flaggor hela tiden och öka på sina egna stats...
Hur jag hade löst "problemet" är att t ex köra så att hela lagets poäng tickar beroende på hur många flaggor man har. Då skulle det alltså vara mer värt att hålla 5 flaggor än att cappa flaggor...
Sen även att man får X antal poäng vid vinst.. Då skulle folk i första hand fokusera på att vinna och hålla flaggor istället för personliga stats.
En multiplier vid vinst skulle inte förbättra problemet eftersom folk då likförbannat skulle sätta sin egen poäng först..
Sista saken är alla dessa ###### awards och skit... Man märker rätt bra på vilka som "kör sitt eget race" för att samla awards.. Vilket oftast inte går ihop med teamwork.
Helt enkelt, det tråkiga är att jag ser spelet som ett teamwork-lir där "målet" är att vinna banan.
Men, stats+awards+ranker gör att folk mer spelar för personlig vinning i första hand...