KÀnns som att jag har massa skit igÄng som drar onödig kraft...
* Officiell TrÄd - Samsung Omnia HD *
Samsung Omnia HD GT-i8910 16GB
(Mobiltelefoner)
|
2
|
(11)
|
Inga priser |
Postad 18 June 2009 - 06:55
Postad 18 June 2009 - 08:45
NÄgon som vet hur man stÀnger av sökandet efter olika nÀt eller vad nu den streckade symbolen bredvid mottagningsstyrkan betyder ? Och vad betyder E:et ovanför den streckade symbolen ?
den streckade symbolen Àr datapaket den stÄr i beredskap om den Àr streckad
gör sÄ hÀr!
gÄ in i instÀllningar vÀlj anslutningar, admininstÀllningar, datapaket vÀlj vid behov
dÄ försvinner den symbolen om du sen skickar mms eller nÄtt annat som krÀver anslutning sÄ gÄr den pÄ dÄ
Postad 18 June 2009 - 08:49
den kÀnns inte alls stor i fickan tackvare att den Àr sÄ tunn och att den Àr vÀldigt hal i fickan jag hade en n95 förut o jag upplever den hÀr som smidigare i fickan o vilken mobil sen dÄ helt suverÀn den kÀnns vÀldigt gedigen i kÀnslanmunhugg Àr alltid bra, i alla lÀgen, Àr vÀl dÀrför forum finns?!
haha, det resonemanget Àr vÀl inte helt 100 befogat kan ja erkÀnna.. men kan vara sÄ att jag sjÀlv Àr lite av den typen, hittar nÄgot jag VERKLIGEN vill ha (tyvÀrr oftast dyrt) sen tröttnar jag efter nÄgra mÄnader och vill ha nÀsta superpryl, dÄ sÀljer jag och köper.... blocket/tradera 4 life!
jag fĂ„r hĂ„lla med om storleken, jag lekte en gĂ„ng pĂ„ MM med HD:n och den kĂ€nns lite VĂL stor....
dÀrför jag hoppas att nÄn Àgare kommer svara pÄ min frÄga om hur den Àr att ha i jeansen!
25e har jag bestÀmt mig vilken lur det blir, för dÄ kommer lönen!
ett givet köp
Postad 18 June 2009 - 08:57
skÀrmen hÀnger med jÀttebra en tryckning Àr en tryckning det Àr sÀllan man missarkan alla sluta tjata om batteritiden nu, ett tag var det priset som folk tjata om, nu batteriet och vad alla vet sÄ anvÀnder vi vÄra mobiler till olika ÀndamÄl och vissa laddar sina mer Àn andra!
sjÀlv laddar ja ofta och visst, de kanske sliter pÄ batteriet
men vad jag förstÄr sÄ köper man en mobil för 6500-7500kr sÄ Àr man en prylnörd och tycker om att byta ofta, och varför ska man dÄ bry sig om batteriet blivit lite sÀmre?!
men nu till lite mer vÀsentliga frÄgor enligt mig (till er som har en omnia HD liggandes hemma):
hur Àr den att ha i byxfickan? den Àr ju trots allt ganska stor...
hur hÀnger skÀrmen med? behövs flertalet tryckningar innan den reagerar?
hur Àr telefonens sÄkallade "stereo-högtalare" ?
medföljande hörlurar? bra/dÄliga? (vet att telefonen har 3.5mm ingÄng)
nÄgon som fört över en film i RIKTIGT bra kvalite och tittat pÄ filmen? hur blev resultatet?
anvÀnder sig telefonen av en bra mediaspelare eller behövs en ny förbÀttrad?
hur funkar sms-skrivandet? hÀnger skÀrmen med hÀr?
högtalarna Àr som vanligt dugliga
medföljande hörlurarna har jag ej testat mer Àn tvÄ minuter bra ljud sitter bra har bara en knapp i kontrollen Àr vÀl svarsknapp hade önskat spolknapp osv.
har fört över divx pÄ 2gig ser riktigt bra ut jÀtte nöjd
den kör med realplayer den har vad den behöver
sms funkar skitbra med ett stort tangentbord men man kan inte trycka pÄ tvÄ tangenter samtidigt mÄste ha slÀp första nÀr du trycker pÄ den andra sÄ Àr man supersnabb kanske det blir iriterande inte ett problem för oss dödliga
Postad 18 June 2009 - 10:00
springer omkring med en SE W902 nu som jag hoppas pÄ att bli av med illa kvicht sÄ jag kan köpa mig "sommar-leksaken"
qungen - du verkar ha hunnit lekt lite med din lur och vad tycker du om telefonen, Àr den vÀrd sina 7-8000?
har du hunnit lÀgga in nÄgra roliga program?
Postad 18 June 2009 - 10:10
SÄg precis att Samsung i7500 inte kommer vara lika stor som Omnia HD och Omnia II utan smidigare i formatet. Dessutom ANDROID, tjihooo, nu har jag hittat min mobil
Postad 18 June 2009 - 11:35
GÄr sjÀlv runt med en SE W902 just nu! Har alltid Àlskat SE men nu har jag tappat lusten pÄ deras mobiltelefoner helt. Alltid sist ut med nÄgot, samma sak i lurarna, segheten i dem, de hÀnger sig och fipplar, nej tack.
SÄg precis att Samsung i7500 inte kommer vara lika stor som Omnia HD och Omnia II utan smidigare i formatet. Dessutom ANDROID, tjihooo, nu har jag hittat min mobil!
KĂ€ra Daniel,
Jag har följt dina inlÀgg i den hÀr trÄden och det gÄr ju inte att missta att du Àr mer Àn kritiskt till Omnia HD'n. Visst, lite kritik tycker jag alla produkter ska fÄ men jag tror Àrligt talat du fÄtt fram ditt budskap. Dina inlÀgg börjar mer och mer likna dina personliga resonemang med dig sjÀlv om varför du inte ska köpa Omnia HD'n. NÀr du dessutom tar upp massa andra modeller gÄng efter annan i trÄden om Omnia HD'n kÀnns det som du börjar komma ifrÄn Àmnet lite. Jag Àr faktiskt inte intresserad av att lÀsa vilken telefon du funderar pÄ att köpa, och varför du INTE vill köpa Omnian. Jag tycker du bör starta en ny trÄd dÀr du kan spalta upp dina preferenser och lÄter de pÄ forumet som Àr intresserade av att följa dina resonemang kan vara i den trÄden.
Vidare sÄ hÄller inte nÄgra av dina resonemang, eftersom du hela tiden sitter och jÀmför en telefon som finns i butik, med en telefon som inte finns i butik. Med det resonemanget kommer det _alltid_ i alla avseenden finnas nÄgot som Àr bÀttre och vi kan förpesta precis varenda trÄd som handlar om produkter med hur dÄliga dom Àr och att det faktiskt "kommer" en produkt som slÄr den... Men dÄ blir trÄdarna inte sÀrskilt roliga, eller sakliga, eller hur.
SÄ - nÀr du köpt din Jet, eller din Android, sÄ garanterar jag dig att det finns en telefon som "kommer" som slÄ den ocksÄ. ;-).
Med all vÀlmening,
/Vol
Redigerat av Volatile, 18 June 2009 - 11:38.
Postad 18 June 2009 - 12:16
njae en "jet" blir det nog fan inte, om den nu funkar att ha i fickan plus de bra kommentarerna om mina frÄgor sÄ blir det en HD =D
springer omkring med en SE W902 nu som jag hoppas pÄ att bli av med illa kvicht sÄ jag kan köpa mig "sommar-leksaken"
qungen - du verkar ha hunnit lekt lite med din lur och vad tycker du om telefonen, Àr den vÀrd sina 7-8000?
har du hunnit lÀgga in nÄgra roliga program?
ingen mobil Àr vÀl "vÀrd" 7-8 tusen igentligen men jo den Àr vÀrd det för mig för jag vÀderar att kunna ha den som den enda videokameran enda digitalkameran för nÀr man har barn och dom hittar pÄ nÄgot roligt sÄ kan du ge dig fan pÄ att du inte har din videokamera tillgÀnglig samma gÀller kameran sÄ det tycker jag Àr vÀrt vÀldigt mycket
det enda program jag har laggt in Àr Traveler ett program med vÀder för 5 dagar sen har den valuta kursen för 4 olika valutor sÄ man har den instÀlld pÄ ex 100kr sÄ stÄr det hur mycket det Àr i pund, Euro osv och sÄ har den vÀrldstiden i fyra olika lÀnder/stÀder som man vÀljer sjÀlv ett kul litet program som Àr gratis att anvÀnda
jag har provat gpsen den hittar sina sateliter snabbt nÀr man sitter i bilen tog inte lÀngre tid Àn med min vanliga gps sÄ nu kan jag strunta i o ta med min vanliga gps sÄ det Àr vÀl ett bra betyg
och som du redan har fÄrstÄtt vilken skÀrm den Àr underbar har man för avsikt att se lite film i mobilen ibland sÄ Àr den asbra
det negativa som jag har mÀrk Àr att skalet Àr ungefÀr som pianolack vilket i sig Àr snyggt men det blir sÄ ###### mycket fingeravtryck Àven pÄ skÀrmen men det syns bara pÄ skÀrmen om det speglar sig i ljuset om skÀrmen Àr tÀnd alltsÄ Àr den mörk sÄ syns det tydligare sen Àr det synd att det inte Àr ett skydd över kameran men den kanske inte skadas av det har inte haft utan skydd förut man fÄr vÀl putsa den ibland (det gör jag varje kvÀll nÀr jag ska stÀnga av den den blir sÄ fin dÄ jag sköter den som en liten bÀbis)
slutligen jag har aldrig haft en mobil som jag varit sÄ nöjd med tidigare det sÀger vÀl lite iallafall
Postad 18 June 2009 - 12:45
pianolack Àr fan snyggast, pÄ vad man Àn köper och ja, det blir kladdigt, men det Àr smÀllar man fÄr ta!
telefonen Àr snygg, enkla menyer och rolig telefon helt enkelt!
sen vill man ju undra om det finns nÄn typ hÄllare för bil till samsung? liknande vanliga gps:er har?
Postad 18 June 2009 - 13:46
SjÀlvfallet speglar mina Äsikter mina personliga resonemang angÄende möjligheten till ett eventuellt köp eller inte. Gör inte alla inlÀgg det hÀr? Forumet Àr ju ÀndÄ till för att folk ska fÄ hjÀlp att vÀlja, support, tips och trix etc.
Visst blir det lite tröttsamt i lÀngden att höra pÄ men det Àr ju endast för att valet Àr sÄ svÄrt :-).
Och yes, sjÀlvklart kommer det alltid finnas bÀttre mobiler som kommer, Omnia HD kommer vi skratta Ät om sÀkerligen redan 2 Är, men Samsung Jet har faktiskt landat i ett fÄtal butiker sÄ sent som idag :-), sÄ pÄ den punkten har jag lite rÀtt ;-).
Kommer dock inte ha möjlighet att pilla pÄ den in real life sÄ jag har en sista frÄga hÀr som jag stÄr och funderar över.
Stödjer Samsung Jet (vet, fel forum) inspelning av HD-material med videokameran. Vet att den kan spela upp, men sjÀlva inspelningen rÄder det tydligen delade meningar kring!?
Postad 18 June 2009 - 13:55
Kommer dock inte ha möjlighet att pilla pÄ den in real life sÄ jag har en sista frÄga hÀr som jag stÄr och funderar över.
Stödjer Samsung Jet (vet, fel forum) inspelning av HD-material med videokameran. Vet att den kan spela upp, men sjÀlva inspelningen rÄder det tydligen delade meningar kring!?
Och varför kan du inte stÀlla frÄgan i rÀtt trÄd dÄ.
HÀr Àr lÀnken!
https://www.minhembi...howtopic=236017
Postad 18 June 2009 - 14:04
Visst den Àr stor och blir vÀldigt lÀtt kladdig, men dÀr slutar minusen vad jag sett hittils.
Den Àr helt makalöst grym pÄ att visa filmer. Kollade pÄ bluray demot av hellicoptern som finns i mobilen och den Àr sjukt fin! Jag hade lÀtt kunnat kolla pÄ en film pÄ denna mobilen utan att tÀnka pÄ storleken.
Menyn Àr grymt smidig och snabb. Verkar finnas en hel del roligt att pilla med.
VÀldigt enkelt att navigera runt med touchskÀrmen. Har inte haft nÄgon innan men det Àr en barnlek att hitta det man söker. Testade Àven att skriva lite sms, som jag pÄ förhand var vÀldigt skeptisk emot, men det funkade ju kanon! Hur enkelt som helst. Missade inte en bokstav nÀr jag skrev trots att fingrarna Àr större Àn knapparna sÄ tar den rÀtt varje gÄng.
PÄ tisdag fÄr jag troligtvis hem min telefon och dÄ ska allt testas, inklusive gps och kompass mm. Sen fÄr jag se vad betyget hamnar pÄ, men dom första 10 minuternas intryck utan att kunna göra sÄ mycket iofs, sÄ fÄr den en klar 10:a.
BÀsta mobilen jag hÄllit i min hand. Och den "roligaste". Nokia Àr helt plötsligt grymt ute och trÄkigt. KÀnns mer som en liten hjÀlpreda till kontoret numera.
Sen undrar jag fortfarande om nĂ„n har fĂ„tt tag pĂ„ en bra hĂ„llare till bilen nĂ€r man ska anvĂ€nda gpsen? Ăr helt omöjligt att anvĂ€nda den pĂ„ ett bra sĂ€tt annars..
Postad 18 June 2009 - 15:06
Tjohej Vol!
SjÀlvfallet speglar mina Äsikter mina personliga resonemang angÄende möjligheten till ett eventuellt köp eller inte. Gör inte alla inlÀgg det hÀr? Forumet Àr ju ÀndÄ till för att folk ska fÄ hjÀlp att vÀlja, support, tips och trix etc.
Visst blir det lite tröttsamt i lÀngden att höra pÄ men det Àr ju endast för att valet Àr sÄ svÄrt :-).
Och yes, sjÀlvklart kommer det alltid finnas bÀttre mobiler som kommer, Omnia HD kommer vi skratta Ät om sÀkerligen redan 2 Är, men Samsung Jet har faktiskt landat i ett fÄtal butiker sÄ sent som idag :-), sÄ pÄ den punkten har jag lite rÀtt ;-).
Jo, förvisso. Men faktum Àr att jag Àr helt opartisk, jag Àger ingen Samsung Omnia och jag lÀser denna trÄden för att lÀsa om just _Omnia HD_. DÄ tycker iaf jag det Àr tröttsamt att skumma igenom all propaganda frÄn dig om massa andra modeller som kommer, som kommer att vara bÀttre. För no offense Daniel - Men det tror jag faktiskt vi alla kan rÀkna ut sjÀlva. :-)
/Vol
Postad 18 June 2009 - 17:10
Jo, förvisso. Men faktum Àr att jag Àr helt opartisk, jag Àger ingen Samsung Omnia och jag lÀser denna trÄden för att lÀsa om just _Omnia HD_. DÄ tycker iaf jag det Àr tröttsamt att skumma igenom all propaganda frÄn dig om massa andra modeller som kommer, som kommer att vara bÀttre. För no offense Daniel - Men det tror jag faktiskt vi alla kan rÀkna ut sjÀlva. :-)
/Vol
Kan bara sÀga att jag hÄller med till 100%, du fÄr prata om Samsung Jet hur mycket du vill i trÄden för Samsung Jet.
Sitter hÀr och Àr grymt sugen pÄ Omnia HD kan jag ju sÀga... vÀntar och hoppas pÄ att TRE ska ta in den, om dom inte gör det blir det nog att köpa en pÄ det "normala" sÀttet. Men ska vÀnta och pinas lite till... Àven om tÄlamodet Àr vÀldigt dÄligt just nu...
Postad 18 June 2009 - 18:47
Som ett enkelt svar pÄ din frÄga kan man titta pÄ Samsungs egna sida faktiskt, dÀr stÄr det:Kommer dock inte ha möjlighet att pilla pÄ den in real life sÄ jag har en sista frÄga hÀr som jag stÄr och funderar över.
Video Videouppspelning WMV / MPEG4 / DivX / Xvid / 3GP / H.263 / H.264
Videoinspelning Ja
Upplösning (pixlar) / bilder per sekund 720 x 480 / 30 bs
AlltsÄ nej man kan inte spela in i hd med Samsung Jet. Sen Àr jag inte helt hundra pÄ att den ska spela upp hd heller, visst den klarar samma codecs som O. HDn men den har inte samma processor med tillhörande 3d chip. Sen kan man ju faktiskt skita i det dÄ skÀrmarna pÄ varken Jeten eller O.HDn inte Àr i nÀrheten av hd.
Tillbaks till topic.
Vet att det tidigt fanns en Fm-sÀndare inbakad, lÀste dock att nÄgon pÄ samsung hade uttalat sig om att det var sÄ bökigt med programvaran till den att dom tog bort den, iaf mjukvarustödet. Min frÄga Àr nu helt enkelt
Ăr det nĂ„gon som vet om dom tog bort hĂ„rdvaran med eller var det sĂ„ att det kanske kommer slĂ€ppas ny mjukvara i nĂ€stkommande firmwares?
Dangermouse
Postad 18 June 2009 - 19:22
DÄ mÀrkte man var all yta gick Ät.
Den stod bredvid en iphone sÄ var ju bara tvungen att jÀmnföra dom lite.
Tyckte omnian var lite kvickare i att vÀxla till nÀsta meny och starta program.
Det Ànda jag kÀnde var lite drygt med den var att man skrollade pÄ ett annorlunda sÀtt men det Àr vÀl sÄnt man vÀnjer sig med.
SkÀrmen var för övrigt det som gjorde störst intryck, för som sagt den var fantastisk.
Blir lÀtt ett köp!
Redigerat av wigtor, 18 June 2009 - 19:23.
Postad 18 June 2009 - 19:39
Min kommer nÀsta vecka....
//Valleyman
Postad 18 June 2009 - 19:49
Har nu följt trĂ„den i 13 sidor och Ă€r lite fundersam pĂ„ alla som "Ă€ger" en Omnia HD. Tycker det kommer vĂ€ldigt lite information frĂ„n dom som har en. Inga bilder, lite vagt snack om batteritid och hur bra skĂ€men Ă€r.... Allt man kan lĂ€sa pĂ„ andra stĂ€llen. Ăr det mycket snack?
//Valleyman
HÄller med dig.....
Postad 19 June 2009 - 00:07
men nu till frÄga, finns det program som kan konvertera om blue-ray/DVD filmer? för att sedan kunna spela upp i telefonen?
isÄ fall vilka?! =D kanske Àr vÀldigt olagligt ocksÄ iofs =D haha
(sorry om ja gÄr ifrÄn trÄden lite)
Postad 19 June 2009 - 05:47
Har nu följt trĂ„den i 13 sidor och Ă€r lite fundersam pĂ„ alla som "Ă€ger" en Omnia HD. Tycker det kommer vĂ€ldigt lite information frĂ„n dom som har en. Inga bilder, lite vagt snack om batteritid och hur bra skĂ€men Ă€r.... Allt man kan lĂ€sa pĂ„ andra stĂ€llen. Ăr det mycket snack?
//Valleyman
Min kommer ocksÄ i nÀsta vecka
/ Coz
Postad 19 June 2009 - 09:02
Har nu testat och grejjat med O.HD:n nÄgra dagar och Àr verkligen nöjd hittils.
Vad det gÀller batteritid sÄ Àr jag osÀker, ibland kÀnns det som om batteriet inte rÀcker speciellt lÀnge men som sagt, jag grejjar ju med den till och frÄn.
Bilderna verkar bli bra, ska försöka lÀgga in nÄt efter helgen, det jag mÀrkt Àr att utomhusbilder blir bÀttre Àn inomhus men det Àr vÀl ganska naturligt med tanke pÄ objektivet.
SkÀrmen Àr vÀldigt kÀnslig och funkar efter förvÀntan, har ju aldrig haft eller kÀnt pÄ nÄgon tidigare sÄ jag har ingen erfarenhet av liknande telefoner.
Har tidigare endast haft sony-ericsson telefoner sÄ meny hantering och funktioner Àr ju nÄt helt nytt som man mÄste vÀnja sig vid, saknar vissa saker som SE har, bla ringfunktioner, telefonboksfunktioner mm.
En frÄga
Har ju sÄ klart stÀllt in tid och datum men nÀr jag laddar över bilder som Àr tagna med telefonen till datorn sÄ sÀger bildinfot nÄt helt annat datum nÀr bilden Àr tagen, finns det nÄt annat stÀlle dÀr man kan stÀlla in tid och datum?
Laddar upp en testbild jag tog pÄ hunden, dÄligt ljus/mulet
Bifogad fil(er)
Postad 19 June 2009 - 09:15
Enligt idg funkar Ovi store.
Postad 19 June 2009 - 09:47
Saknar kanske var fel ord, funktionerna finns sÀker men pÄ ett annat sÀtt, man mÄste sluta tÀnka SE och börja tÀnka Samsungjukkas. Lust att sÀga lite mer specifikt vad det Àr du saknar frÄn SE?
Ett ex/ nÀr jag ska ringa upp nÄgon frÄn telboken sÄ har SE snabbÄtkÄmst till telboken om man hÄller ner en knapp, du kanske vet vad jag menar. finns sÀkert i denna fon men pÄ ett annat sÀtt.
Postad 19 June 2009 - 15:02
Jag ser inte uppringarens namn i diplayen fast dom finns med i tel boken med namn och allt, nÄgon som har nÄn ide pÄ orsak..
Postad 19 June 2009 - 16:06
lÀste pÄ forum att man ska vÀlja telefonminnet för att det ska visa namn nÀr det ringer,en del rekommenderar Àven att ta bort kontakterna frÄn sim kortet som lösning,tyvÀrr har jag inte kunat testa detta dÄ posten klantat till det med leveransen av min samsung,fÄr den nÀsta vecka.Hej alla
Jag ser inte uppringarens namn i diplayen fast dom finns med i tel boken med namn och allt, nÄgon som har nÄn ide pÄ orsak..
Postad 19 June 2009 - 23:33
jukkas. Lust att sÀga lite mer specifikt vad det Àr du saknar frÄn SE?
Enligt idg funkar Ovi store.
Jag sĂ€ger det igen, OVI store applikationen fungerar ej. Ăven om du signerar den till mobilen sĂ„ fungerar den inte. dĂ€remot kan du surfa in pĂ„ store.ovi.com. Men det Ă€r en helt annan femma. Det Ă€r applikationen man vill Ă„t men den funkar inte.
Samma gÀller nokia messaging, den fungerar inte heller.
Skrev lite Äsikter om telefonen pÄ ett annat forum fast pÄ engelska o klistrar in det nedan:)
IÂŽm thinking of either keeping my I8910 or buying N97. I kind of like it, still alot of bugs and I have to restart the phone 2-3 times a day because it just freezes.
Otherwise itÂŽs a beautiful phone.
Positive:
- Good camera (IMO, better than average)
- fast cpu!
- Great for music, great music quality
- really good looking phone!!
- great screen for surfing
- capacitive screen
Negative:
- Alot of apps doesnt work on the phone. Even if you can install some many apps doesnt work correctly and crashes
- java support is the worst I have ever seen before. opera mini doesnt work
- Buggy software
- Battery doesnt last more than a day for me
- expensive
- Home screen sucks!! Not enough information for me. liked the E71 homescreen.
Even though handy shell is a good complement itÂŽs not enought because I think it slows downs the I8910 and makes it buggy.
- Nimbuzz doesnt work:(
- Email support sucks!! canÂŽt auto receive more than 2 accounts
- Video recording audio sucks
DÀr ser ni mina Äsikter om luren
En liten funderare:)
Postad 20 June 2009 - 15:36
Jag köpte min Omnia HD igÄr och program samt webblÀsaren stÀnger ner sig och telefonen har frusit 2ggr - sÄ jag har fÄtt ta ur batteriet och sÀtta i det igen.
Ăvrigt: SkĂ€rmen Ă€r mycket bra. Jag anvĂ€nder HTC Touch HD i vanliga fall och den har en grym skĂ€rm, men fördelen med Omnia HD Ă€r att Samsungs skĂ€rm fungerar bĂ€ttre i solljus.
Sedan gillar jag att det det inte behövs konverteras nÀr man ska se Xvid filmer. Ett stort plus Àr ocksÄ att telefonen stöder undertexter.
Det inbyggda masslagringsminnet pÄ 16GB Àr skönt att ha.
Jag har dessutom satt i ett 16GB microSD minneskort i telefonen sÄ jag har 32GB till förfogande.
Vidare gillar jag att Àven kartan i GPS navigeringen följer med nÀr man vrider telefonen/skÀrmen.
Man kan alltsÄ vÀlja om kartan ska vara stÄendes eller liggandes vid navigeringen.
Ljudet nÀr man lyssnar pÄ musik Àr jag mycket nöjd med!
Kameran Àr helt OK.
Att skriva sms och mail pÄ mjukvarutangentbordet gÄr alldeles utmÀrkt nÀr man har telefonen i liggande lÀge, tack vare den stora skÀrmen.
Har bara haft den sedan fredagen, men ska testa den ordentligt nu i helgen.
Redigerat av crest, 20 June 2009 - 16:08.
Postad 20 June 2009 - 19:30
//Valleyman
Postad 20 June 2009 - 22:54
det Àr ju sÄ att jag vÀntar pÄ lönen och den telefon som just nu ligger varmast om "pengarna" Àr ju Omnia HD, för jag Àr sÄ less pÄ SE:s trÄkiga menyer som ser LIKADAN ut pÄ 154987897454547574544st olika modeller! (visst, det Àr enklet och alla kan anvÀnda det, JAG VET)
Postad 21 June 2009 - 01:36
Nu Àr jag i valet och kvalet. Har en Omnia liggande hos Katshing och det det saknas ett "tryck" för att fÄ den nÀsta vecka. Jag Àr dock lite tveksam. Haft Nokia flera Är, senast N82 och gillar t ex Nokia maps och uppdateringar man kan göra via Nokia PC suite. Jag Àr ganska sÀker pÄ att omnian Àr en bÀttre telefon men jag Àr osÀker pÄ allt runt om kring. Hur upplever ni Samsung pÄ stödet kring telefonen? Program och dylikt? Jag börjar svÀnga över till N97 pga detta.
//Valleyman
finns en del ganska allvarliga buggar i luren. t.ex. nÀr man ska söka fram nummer ur telefonboken och vÀljer att slÄ in namn via den vanliga knappsatsen sÄ gÄr det inte att trycka 3 ggr pÄ nr 2 för att fÄ fram c. den skriver a a a. Helt stört! Jag mÄste Àndra till landscape keyboard för att kunna skriva c.
Uppdateringar, mmm hÀr Àr nokia bÀttre. kÀnns som samsung aldrig kommer slÀppa uppdateringar till luren och den hÀnger sig lite dÄ o dÄ nÀr man leker runt. MÄnga program funkar till luren men en del funkar inte tyvÀrr.
Jag har ocksÄ varit inne pÄ N97-banorna men Àrligt talat sÄ tror jag inte det finns nÄn bÀttre lur pÄ marknaden Àn Omnia HD idag. Det som omnian vinner pÄ Àr skÀrmen. Dels för att den Àr kapacitiv o sen en amoled.
VÀldigt svÄrt val faktiskt. gillar min omnia hd men samtidigt sÄ kÀnns det som jag vill ha nÄgot annat pga samsungs usla support o mjukvaruuppdateringar.
Om de aldrig kommer ÄtgÀrda de allvarliga buggar som finns i luren sÄ Àr den helt vÀrdelös! Av nÄgon anledning sÄ slutar keylock knappen funka ibland. Har dock bara hÀnt 2 ggr men dÄ Àr det bara att rycka ut batteriet.
Oftast buggar den ur nÀr man kombinerar musik med annat.
Postad 21 June 2009 - 09:49
Postad 21 June 2009 - 09:50
detta Àr bara en liten tanke och nÄgot jag sjÀlv reflekterat över nÄgra gÄnger och Àr det inte sÄ att mÄnga elektronik-prylar har lite buggar i början nÀr man börjar anvÀnda dom?
eller Àr det bara jag som har haft otur med allt ja köpt? =P
typ att dom hÀnger sig, man fÄr plocka ut batteriet, batteritiden Àr dÄlig osv osv osv? smÄsaker som man stör sig pÄ men som blir bÀttre
typiskt exempel med SE telefoner: lyssnar pÄ musik och skriver sms, bokstÀverna kommer dragandes 1-2sek efter det att man tryckt ner knapparna?
vilket jag upplevde med min w902 men som blivit bÀttre med tiden!
skulle va kul att höra vad ni andra tycker om detta! =)
Postad 21 June 2009 - 09:57
Har stÀngt av enligt alla tips i detta forum + lite till men ÀndÄ sÄ har batteriet rÀckt fom ca 17:30 i gÄr till nÄgon gÄng i natt.
Har endast anvÀnt den som telefon, dvs ett par sms samt nÄgra samtal, vet inte vad som gör att batteriet töms?
Telefonen kÀnns lite ljummen hela tiden sÄ nÄgot suger ut batteriet om det inte Àr batteriet i sig som Àr kass.
Postad 21 June 2009 - 10:14
Jag har hittils inte haft problem med att den lÄser sig men batteritiden verkar vara vÀrdelös.
Har stÀngt av enligt alla tips i detta forum + lite till men ÀndÄ sÄ har batteriet rÀckt fom ca 17:30 i gÄr till nÄgon gÄng i natt.
Har endast anvÀnt den som telefon, dvs ett par sms samt nÄgra samtal, vet inte vad som gör att batteriet töms?
Telefonen kÀnns lite ljummen hela tiden sÄ nÄgot suger ut batteriet om det inte Àr batteriet i sig som Àr kass.
sÄdÀr var min Äxo i början men nÀr jag hade stÀngt av allt som inte behövs o laddat den ca: 4 gÄnger sÄ fick jag skaplig batteri tid kan ha den pÄ i 2 hela dygn alltsÄ dag o natt o dÄ har jag anvÀnt den som en vanlig mobil kanske kollat lite film eller sÄ har du autolÄs pÄ? det ska tydligen vara bra för batteri tiden för annars Àr skÀrmen igÄng pÄ nÄgot sÀtt har jag lÀst
nÀr jag tar bilder sÄ visar datorn dom som om det vore 4;3 bilder fast det Àr widebilder jag har windows vista o kör med orginal programet som Àr standard Àr det nÄgon som vet hur jag ska göra för att visa biderna i rÀtt format med antingen org,programet eller om det finns ett bÀttre visnings program
mvh jocke
Redigerat av qungen, 21 June 2009 - 10:13.
Postad 21 June 2009 - 10:47
Jag har autolÄs pÄ, skÀrmen stÀnger av efter 10 sek.sÄdÀr var min Äxo i början men nÀr jag hade stÀngt av allt som inte behövs o laddat den ca: 4 gÄnger sÄ fick jag skaplig batteri tid kan ha den pÄ i 2 hela dygn alltsÄ dag o natt o dÄ har jag anvÀnt den som en vanlig mobil kanske kollat lite film eller sÄ har du autolÄs pÄ? det ska tydligen vara bra för batteri tiden för annars Àr skÀrmen igÄng pÄ nÄgot sÀtt har jag lÀst
nÀr jag tar bilder sÄ visar datorn dom som om det vore 4;3 bilder fast det Àr widebilder jag har windows vista o kör med orginal programet som Àr standard Àr det nÄgon som vet hur jag ska göra för att visa biderna i rÀtt format med antingen org,programet eller om det finns ett bÀttre visnings program
mvh jocke
Har windows XP och nÀr jag ska kolla bilderna i datorn via file managern i PC suite sÄ anvÀnder programmet photo editor dÀr bilderna visas i 4:3 format.
Video filmer som jag filmat visas med ett medföljande program för mpeg4 och nÀr man kollar filmerna i datorn funkar det lite dÄligt, finns det nÄt bÀttre program som ni rekomenderar, i telefonen funkar filmerna hur bra som helst.
Jag har laddat telefonen 4-5 ggr sÄ vi fÄr se om det blir bÀttre
Försöker hitta uppdatering till telefonen via pc suite men det verkar inte fungera, nÄgon som testat?
Postad 21 June 2009 - 11:00
Jag har autolÄs pÄ, skÀrmen stÀnger av efter 10 sek.
Har windows XP och nÀr jag ska kolla bilderna i datorn via file managern i PC suite sÄ anvÀnder programmet photo editor dÀr bilderna visas i 4:3 format.
Video filmer som jag filmat visas med ett medföljande program för mpeg4 och nÀr man kollar filmerna i datorn funkar det lite dÄligt, finns det nÄt bÀttre program som ni rekomenderar, i telefonen funkar filmerna hur bra som helst.
Jag har laddat telefonen 4-5 ggr sÄ vi fÄr se om det blir bÀttre
Försöker hitta uppdatering till telefonen via pc suite men det verkar inte fungera, nÄgon som testat?
prova mediaplayern den funkar bra för mig
men jag mÄste hitta ett sÀtt att kolla bilderna utan att det blir 4:3 format
Postad 21 June 2009 - 12:08
Hej Omnia HD Àgare och andra
Har nu testat och grejjat med O.HD:n nÄgra dagar och Àr verkligen nöjd hittils.
Vad det gÀller batteritid sÄ Àr jag osÀker, ibland kÀnns det som om batteriet inte rÀcker speciellt lÀnge men som sagt, jag grejjar ju med den till och frÄn.
Bilderna verkar bli bra, ska försöka lÀgga in nÄt efter helgen, det jag mÀrkt Àr att utomhusbilder blir bÀttre Àn inomhus men det Àr vÀl ganska naturligt med tanke pÄ objektivet.
SkÀrmen Àr vÀldigt kÀnslig och funkar efter förvÀntan, har ju aldrig haft eller kÀnt pÄ nÄgon tidigare sÄ jag har ingen erfarenhet av liknande telefoner.
Har tidigare endast haft sony-ericsson telefoner sÄ meny hantering och funktioner Àr ju nÄt helt nytt som man mÄste vÀnja sig vid, saknar vissa saker som SE har, bla ringfunktioner, telefonboksfunktioner mm.
En frÄga
Har ju sÄ klart stÀllt in tid och datum men nÀr jag laddar över bilder som Àr tagna med telefonen till datorn sÄ sÀger bildinfot nÄt helt annat datum nÀr bilden Àr tagen, finns det nÄt annat stÀlle dÀr man kan stÀlla in tid och datum?
Laddar upp en testbild jag tog pÄ hunden, dÄligt ljus/mulet
Du kan stÀlla in hur datumet ska visas i mjukvaran som följer med har jag för mig. SÄg den instÀllningen nÀrjag klickade runt dÀr. Man kan vÀlja mellan "datum dÄ bilden togs", "datum dÄ bilden överfördes" etc..
Postad 21 June 2009 - 12:13
SkÀrmen Àr ett riktigt bra, men... nÀr jag Äkte hem frÄn jobbet pÄ midsommarafton sÄ var det lite mulet och skÀrmen syntes bra i ljuset, men idag Àr det soligt och pÄ vÀg till arbetet sÄ fick man anstrÀnga sig för att se ikonerna.
Ăvrigt sĂ„ Ă€r skĂ€rmen skarp och att titta pĂ„ foton och film Ă€r en fröjd.
Det finns 2 spelare som hanterar video. Real Player och Videospelaren. Den sistnÀmnda klarar Àven av undertexter.
I liggande lÀge sÄ kan man vÀlja: Synk av undertext, Flera undertexter, InstÀllningar för undertext.
FÀrgerna Àr skarpa och konvertering av Xvid filer har jag inte behövt att göra.
Det finns en begrÀnsning: Filerna fÄr inte vara över 2GB.
Under ikonen Media finns Àven Media Browsern.
DÀr kan man lÀtt söka efter sina fotografier och filmer. Jag har problem att spela upp filmerna frÄn det lÀget sÄ jag vÀljer alltid att starta videospelaren istÀllet.
Det finns 3 vyer i Media Browsern: Standard vy, Miniatyr vy och Full vy.
Jag sjÀlv anvÀnder Standard vy.
Media Browsern har en slidelinje. Drar man fingret snabbt över den sÄ kommer det bokstÀver upp och söker man efter ett foto som börjar pÄ S i sitt namn sÄ kommer man snabbt fram till dessa bilder.
Programmet stöder Àven rörelsesensensorn: Lutar man telefonen nedÄt Ät ena hÄllet sÄ ramlar bilderna Ät sidan och pÄ det sÀttet blÀddrar fram/tillbaka.
Musikspelaren presterar ett bra och behagligt ljud.
Jag har dock ett klagomÄl: Det Àr för lÄgt! Jag Àr van vid min HTC Touch HD och iPhone 3G som lÄter högre i lurarna.
Jag anvÀnder Koss Porta Pro.
Har man spelaren/telefonen stÄende kan man vÀlja att se musikstaplarna röra sig till musiken, eller sÄ kan man vÀlja att se albumbilden. Albumbilder ser man ocksÄ om man har telefonen liggande och man kan svepa med fingret för att blÀddra bland albumen.
Du kan Àven vÀlja annan visualisering: 3D-City och 3D- Ellips.
NÀr det gÀller ljudet sÄ finns det EQ som Àr Normal, Rock, Live, Classic, Jazz och Bass.
Hittar inget som gör att man kan stÀlla in EQ pÄ eget tycke och smak.
Du kan Àven vÀlja ljudeffekter: Breddning, Bashöjning, Klarhet, Utvidgning och Konsertsal.
Funktionen med att vÀlja om man vill ha 5.1 i hörlurarna lÄter inte speciellt bra i mina öron, sÄ den har jag avstÀngd.
Kameran Àr helt OK nÀr det gÀller stillbilder i bra ljus. Lite mörkare miljöer blir inte lika lyckade.
AnvÀnder man fotolampan sÄ Àr den som en strÄlkastare och lyser upp ansikten - om man nu tar ett foto pÄ kompisen - och det blir lite vÀl ljust.
Men pÄ det stora hela Àr kameran godkÀnd för att vara en mobil utan Xenonblixt.
NÀr man har tagit ett foto med mobilkameran sÄ kan man vÀlja att ladda upp bilden direkt till:
Facebook, Picasa, Flickr, Photobucket, Friendster samt MySpace,
Telefonen filmar Àven i 1280x720 och cirka 30 sek hamnade runt 35MB nÀr jag provade.
Det var lite mörkt och kvaliteten blev dÀrefter. Ljudet var dock lite vÀl lÄgt pÄ inspelningen.
GPS: Det följer med kartor frÄn Route 66 som ligger i telefonens masslagringsminne.
Första gÄngen man startar Navigeringsprogrammet sÄ vill den ansluta till internet och hÀmta nycklarna till sjÀlva programmet.
Licensen gÀller för 2 Är.
Man kan navigera antingen med stÄende skÀrm eller med liggandes. Rörelsesensorn Àr alltsÄ till hjÀlp Àven hÀr.
Det finns fler program som tar hjÀlp av GPS:en som jag Ànnu inte har provat: Place Me, Space Me, Explore Me.
Du kan vÀlja mellan 3 olika typer av startskÀrm: Widgets dÀr du drar ut widgets och placerar dessa pÄ skÀrmen.
Du kan ha 3 olika widgets start sidor.
Andra typen kallas för Finger Friendly.
DÀr har du inga widgets men 4 ikoner placeras överst pÄ skÀrmen. Du bestÀmmer sjÀlv vilka genvÀgar det ska vara dÀr.
Det tredje alternativet Àr LÄg (eller Basic som det heter pÄ engelska... konstig översÀttning dock...)
Det Àr den som jag anvÀnder.
SkÀrmen Àr nÀstan helt ren och har högst upp en liten klocka (analog eller digital Àr upp till dig) samt datum.
SmÄ ikoner finns lÀngst ner pÄ skÀrmen och dom Àr till Telefon, Kontakter, Medd, Meny.
Jag har laddat ner ett nytt tema med en panter som ser snyggt ut pÄ skÀrmen.
StÄr du pÄ startsidan och du trycker pÄ volymknapparna pÄ vÀnster sida sÄ kan du stÀlla in knappljud och hur mycket telefonen ska vibrera nÀr du trycker pÄ skÀrmen.
Sveper du med fingret till höger sÄ kommer du in i Menyerna. Sveper du istÀllet till vÀnster sÄ hamnar du pÄ Fotokontakter.
DĂ€r hittar du t.ex kamerabilder.
Har du tagit ett foto pÄ en kompis sÄ kan du hÀmta upp bilden, skÀra ut ansiktet och tilldela den redigerade bilden till en kontakt.
Telefonen har 16GB som du kan lagra saker pÄ. SjÀlv sÄ stoppade jag in ett extra microSD kort pÄ ytterligare 16GB sÄ jag har runt 32 GB att lagra pÄ.
+
Kameran
SkÀrmen
Klarar Xvid
Rent ljud i musikspelaren
IngÄr Route 66 (norden) för 2 Är
Har mycket roligt i sig som direktkoppling till Facebook och andra communities
Rörelsesensorn
-
BUGGIG!
För lÄgt "högsta" ljud nÀr man lyssnar med hörlurar
Batteritiden - men jag anvÀnder den mycket. Min Touch HD Àr inte bÀttre.
Ingen Xenon blixt
FÄr se om plus eller minus sida ökar pÄ om ett par dagar...
Redigerat av crest, 21 June 2009 - 12:34.
Postad 21 June 2009 - 13:15
Va fasen Àr de för nÄ B ? Inte för att det kanske spelar sÄÄ stor roll men...
Du glömde ju det intressantaste crest....
Vilken gillar du bÀttre ....Touch HD eller Omnia HD ?
Postad 21 June 2009 - 13:33
Lite svÄrt att svara pÄ vilken som jag gillar mest just nu.Filerna fÄr inte vara över 2GB. ?
Va fasen Àr de för nÄ B ? Inte för att det kanske spelar sÄÄ stor roll men...
Du glömde ju det intressantaste crest....
Vilken gillar du bÀttre ....Touch HD eller Omnia HD ?
Omnia HD Àr ny för mig sÄ den Àr ju kul, samtidigt som jag gillar min Touch HD jÀttemycket.
NÀr det gÀller att surfa och lyssna pÄ musik sÄ föredrar jag Touch HD, nÀr det gÀller att kolla pÄ Xvid, ta bilder och filma sÄ vinner Omnia HD.
Dom fÄr nog ligga i en varsin byxficka pÄ mig.
Det Àr vÀl min iPhone 3G som fÄr ligga hemma och som jag kommer att ta med mig dÄ och dÄ.
Den var tidigare byxpolaren med Touch HD
Det finns mÄnga program till WM, Symbian S60-5th edition och iPhone
PÄ sÄ sÀtt kommer jag ha en massa roliga program till olika plattformar.
Glömde nÀmna att ett rallyspel finns inlagd i Omnia HD nÀr man köper den: Asphalt 4.
Kan ocksÄ nÀmna att det Àr lÀtt att byta Profil.
Jag anvÀnder LÄg (basic) som startskÀrm och pekar jag pÄ datumet sÄ öppnas en rulllista med de olika profilerna sÄ jag snabbt kan sÀtta den pÄ t.ex. Tyst eller Offline.
Klickar jag pÄ minneskortsymbolen högst upp nÀr jag har minneskortet i, öppnas en ruta med aktuell tid och anslutningssymbol. Klickar jag pÄ anslutningssymbolen sÄ hamnar jag pÄ en sida dÀr jag kan vÀlja att starta Bluetooth med mera.
VÀljer jag att klicka pÄ klockan i vÀnstra hörnet öppnas ny undermeny dÀr jag kan stÀlla in larmet.
Redigerat av crest, 21 June 2009 - 14:01.
Postad 21 June 2009 - 13:39
SjÀlv i bytarsvÀngen snart...kör WM nu som jar Àr nöjd med men ja Àr Àven riktigt sugen pÄ Iphone...Omnia HD Ä Android telefon..jobbigt lÀge...Skulle ha rÄd med flera mobiler ...Försöker övertala tjejen att ta en Magic men hon tycker den Àr sÄ ful
Postad 21 June 2009 - 13:59
Omnia HD kompletterar mina behov just nu eftersom jag redan har Touch HD och iPhone 3G.
Vill du ha en ny WM mobil sÄ vÀnta tills HTC lanserat nya lÀckra telefoner eller avvakta till oktober dÄ Omnia II slÀpps.
Sedan har du ett Ànnu svÄrare val
Postad 21 June 2009 - 14:15
Àr det nÄgon som kan berÀtta hur man gör för att fÄ rÀtt format nÀr man kollar pÄ bilder i datorn
Postad 21 June 2009 - 14:18
Jag kan tyvÀrr inte lÀgga upp nÄgra bilder pÄ luren Ànnu.Tack crest.
Ingen som kan lÀgga upp lite bilder pÄ telefonen?
Ăr pĂ„ jobbet just och har ingen kamera med mig och ska pĂ„ krogen nĂ€r jag slutat arbetet.
Kanske nÄgon annan kan lÀgga upp foton?
Jag kommer att ladda ned ett program som tar snapshots av menyer etc.
TÀnkte ta lite bilder pÄ de olika teman som jag vÀxlar mellan i luren...
Hoppas att jag kan ladda upp nÄgra i natt eller i morgon.
Postad 21 June 2009 - 14:23
à terkommer om det.Àr det ingen annan som har problem med att bilderna blir i 4:3 nÀr man visar upp i datorn
Àr det nÄgon som kan berÀtta hur man gör för att fÄ rÀtt format nÀr man kollar pÄ bilder i datorn
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
2
För er som tycker eran s60v5 lur Àr trÄkig kika hit
8 bilder
22 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas hÀr?