* Officiell Tråd - LG KM900 Arena *
500 svar till detta ämne
Postad 23 June 2009 - 22:47
crimestick
-
crimestick
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
crimestick vilken version har du nu? Kan meddela att min oxå lägger av/låser sig/startar om sig..
Nu har jag KM900AT_V10h_ENG Tror jag hade "b" tidigare. Har som sagt inte märkt några speciella skillnader. Irriterande att det tycks så svårt att få fram release notes till nya firmwares. Har inte haft några problem med omstarter, låsningar eller andra shutdowns.
Postad 24 June 2009 - 00:38
gneter
-
gneter
-
Lärjunge
-
-
262 inlägg
Vad kör du med för upplösning på filmen? 720x480 har jag för mig det ska vara.
jo då har ställt in denna upplösning i programet för omkodning .. men den blir inte så den täcker hela skärmen ändå .. kommer du på något tipsa gärna då ... annars verkar denna funka riktigt bra har firmware med h på slutet heller inga omstarter eller låsningar denna är en tre låst mobil .. där imot är ja överaskad hur pass bra videokameran presterar riktigt bra för en mobil.. Mikael
Postad 24 June 2009 - 03:19
cst182
-
cst182
-
Rookie
-
1 inlägg
Beställde en LG Arena från PCCity för någon timma sedan och får väl den om någon dag. Har dock ett par frågor som andra tidigare har ställt men som inte fått svar (eller som jag missat).
1. A-GPS - Finns möjligheten att köra i offline mode eller från minnet i LG Arena? Om inte, någon som vet på ett ungefär hur mycket det kostar att köra GPS:en i, låt säga, 10 minuter?
2. Det var någon som skrev att dennes LG Arena blivit seg och frågan då var om det kunde bero på att det var 4-5 gb sparat direkt i mobilen och inte på något minneskort. Någon annan som upplevt detta? Tänkte om det är så så kanske det är lika bra att köpa ett minneskort innan luren kommer.
3. Hur är hörlurarna som följer med? Något att ha?
4. Hur fungerar filkonverteringen när man ska lägga in t.ex. divx filmer i mobilen? Smidigt? Problem med upplösning/format?
Kommer säkert på något mer innan telefonen kommer eller när den har kommit.
Postad 24 June 2009 - 06:25
niCl@z
-
niCl@z
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
crimestick, följde du trekis tidigare postade guide om att ta ur batteriet osv..? kan operatörslåsningen till tre ha något med fw upgrade att göra?
någon som lyckats hitta ett bra case till denna ute i butik?
Postad 24 June 2009 - 09:47
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Nu har jag KM900AT_V10h_ENG
Har du en TRE låst telefon?
Postad 24 June 2009 - 11:12
trekis
-
trekis
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Det största problem med uppdatering är nog att Lg:s programvara inte är riktigt kompatibel men alla versioner av windows.
Postad 24 June 2009 - 15:22
gneter
-
gneter
-
Lärjunge
-
-
262 inlägg
Det största problem med uppdatering är nog att Lg:s programvara inte är riktigt kompatibel men alla versioner av windows.
Jag hade inga problem att uppdatera den via vista 32 ... men ibland när ja ska ta bilder så står det " otillräkligt minne vid bildtagning" gör då en omstart av mobilen så funkar det igen .. har du märkt av det eller någon annan .. ni som kan de här,, kan det vara någon sorts bugg .. Mikael
Postad 24 June 2009 - 16:18
crimestick
-
crimestick
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
crimestick, följde du trekis tidigare postade guide om att ta ur batteriet osv..? kan operatörslåsningen till tre ha något med fw upgrade att göra?
Ja, först ville den inte uppdatera, men uppmanade mig att göra som tidigare beskrivits (ta ur batteriet, koppla in den igen, koppla ur, sätt i batteriet, starta om, koppla in, testa igen), då gick det bra. @TomasL: ja, den är låst till Tre. Men som sagt, nu är den uppdaterad.
Postad 24 June 2009 - 20:31
Unregistered856d2077
-
Unregistered856d2077
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
är det någon som har fått skrorrande ljud i högtalaren ? eller ett irriterande streck mitt i displayen ?
Postad 25 June 2009 - 02:00
trekis
-
trekis
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Ja jag har också fått skrorrande ljud, så då har det nog med uppdateringen att göra
Postad 25 June 2009 - 10:45
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
är det någon som har fått skrorrande ljud i högtalaren ? eller ett irriterande streck mitt i displayen ?
Har inte märkt något utav detta.
Postad 25 June 2009 - 11:34
Unregistered856d2077
-
Unregistered856d2077
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Ja jag har också fått skrorrande ljud, så då har det nog med uppdateringen att göra 
kan mycket väl vara den, känns nästan som att högtalaren gick sönder när man lyssnade på full volym, men iaf ... har skickat min på reperation så hoppas jag får en ny, hade mer fel än bara högtalaren på min faktiskt
Postad 25 June 2009 - 11:48
sodac
-
sodac
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag har just köpt min första LG telefon, en Arena.
Jag har en fundering angående kalendern. När jag lägger in ett nytt schema och ska aktivera alarmklockan vill jag ha en annan signal inställd. Vill alltså ändra den singal som är inställt default för att få en som jag själv vill ha. Jag kan givetvis ändra i varje schema bokning men det är det jag vill slippa.
Hoppas någon har en lösning
Postad 29 June 2009 - 07:52
Insanewithmybody
-
Insanewithmybody
-
Användare
-
-
111 inlägg
Jag har fått skorrande ljud i högtalaren nu dem senaste veckorna, men jag trodde det var för jag har råkat tappat mobilen i backen någon gång. Men det beror alltså troligen inte på det?
Postad 30 June 2009 - 20:56
myrstack
-
myrstack
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Jag har försökt att hitta ett passande headset till denna mobil ett tag nu. Köpte en på nätet men den visade sig inte passa. Är det så att LG arena har ett helt annat uttag än de andra LG-modellerna? Är det någon som har koll på vilka modeller som är kompatibla med varandra?
Postad 01 July 2009 - 06:45
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Jag har försökt att hitta ett passande headset till denna mobil ett tag nu. Köpte en på nätet men den visade sig inte passa. Är det så att LG arena har ett helt annat uttag än de andra LG-modellerna? Är det någon som har koll på vilka modeller som är kompatibla med varandra?
Vad jag vet så ska alla med "passande" kontakt fungera. Det headsetet som följer med är faktiskt hel OK ljudkvalite i tycker jag. Jag kör själv dock med bluetooth headset, fungerar mycket bra.
Redigerat av TomasL, 01 July 2009 - 06:47.
Postad 01 July 2009 - 10:33
Markman
-
Markman
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Vad jag vet så ska alla med "passande" kontakt fungera. Det headsetet som följer med är faktiskt hel OK ljudkvalite i tycker jag. Jag kör själv dock med bluetooth headset, fungerar mycket bra.
Vilket BT-headset använder du? Jag hade ett Sony Ericsson HBH-DS200, men jag lyckas inte paira ihop dem, så jag skulle gärna vilja ha lite tips på headset som funkar..
Postad 01 July 2009 - 10:56
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Jag kör med ett Motorola HT820 stereo bluetooth headset för musiklyssning.
Har även ett Sonyericsson HBH-någonting som jag inte kommer ihåg nu. Båda fungerar klockrent.
Postad 01 July 2009 - 12:46
LeBalk
-
LeBalk
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Är det någon här som använder sig av Gmail och använder det i mobilen? Jag testade för någon dag sedan att logga in på mailen via mobilen vilket fungerade utmärkt. Stötte på ett problem dock, alla mail jag hade i datorn försvann när jag använde min telefon! Någon som vet vad som har hänt eller hur man förhindrar att mailen raderas i datorn??
/balk!
Postad 01 July 2009 - 13:48
myrstack
-
myrstack
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Det som jag söker efter är ett vanligt headset som kopplas med sladd, inte bluetooth alltså. Dessutom vill jag ha ett som jag kan styra musiken med, som på min gamla k800i. Jag köpte en av LG:s originaltillbehör till kg800 m.m. och får inte kontakten att passa i min Lg arena. Vet någon om det är olika kontakter i dessa (alltså inte 3.5 mm kontakten, utan laddningskontakten)? Kan headset till renoir passa i Lg Arena tro?
Postad 01 July 2009 - 19:25
trekis
-
trekis
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
På Arenan så är micro usb bara till att ladda/synka. Headset med sladd blir det bara med 3,5mm kontakt.
Postad 01 July 2009 - 20:30
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
På Arenan så är micro usb bara till att ladda/synka. Headset med sladd blir det bara med 3,5mm kontakt.
Måste rätta dig lite. Arena har ingen micro USB kontakt. Dom kör med egen standard tyvärr. Annars har du rätt. Headset ansluts via 3,5mm pluggen. Det går även att "styra" telefonen via denna kontakt. Det som jag söker efter är ett vanligt headset som kopplas med sladd, inte bluetooth alltså. Dessutom vill jag ha ett som jag kan styra musiken med, som på min gamla k800i. Jag köpte en av LG:s originaltillbehör till kg800 m.m. och får inte kontakten att passa i min Lg arena. Vet någon om det är olika kontakter i dessa (alltså inte 3.5 mm kontakten, utan laddningskontakten)? Kan headset till renoir passa i Lg Arena tro?
Varför kan du inte använda det som följer med? Det går iochför sig inta styra musiken med bara handfree funktioner. Jag kör som jag redan sagt med ett bluetooth headset. Fungerar klockrent även till att styra musikfunktionerna med.
Postad 01 July 2009 - 21:56
myrstack
-
myrstack
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Måste rätta dig lite. Arena har ingen micro USB kontakt. Dom kör med egen standard tyvärr. Annars har du rätt. Headset ansluts via 3,5mm pluggen. Det går även att "styra" telefonen via denna kontakt.
Varför kan du inte använda det som följer med? Det går iochför sig inta styra musiken med bara handfree funktioner. Jag kör som jag redan sagt med ett bluetooth headset. Fungerar klockrent även till att styra musikfunktionerna med.
Jag funderade länge på bluetooth-headset, men då fungerar väl inte radion vad jag förstår?! Någon som vet någon handsfree som kopplas in med 3,5mm-uttaget och som kan styra musikfunktioner? Om jag tar bluetooth tänkte jag mig en SE HBH-DS980 eller SE HBH-DS205. Någon som vet om dessa är kompatibla med Arenan eller som rekommenderar en annan för mitt önskade syfte?
Postad 01 July 2009 - 22:15
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Jag funderade länge på bluetooth-headset, men då fungerar väl inte radion vad jag förstår?! Någon som vet någon handsfree som kopplas in med 3,5mm-uttaget och som kan styra musikfunktioner? Om jag tar bluetooth tänkte jag mig en SE HBH-DS980 eller SE HBH-DS205. Någon som vet om dessa är kompatibla med Arenan eller som rekommenderar en annan för mitt önskade syfte?
För att radion ska fungera så måste man mycket riktigt ha något anslutet i 3,5-- uttaget, används om antenn. Dock kan du ansluta dom medföljande hörlurarna och sedan koppla till ett bluetooth headset och lyssna via det. Eftersom bluetooth v2.0 A2DP är en stantard så ska i den perfekta världen alla bluetooth headset vara kompatibla. Nu lever vi ju dock inte i en perfekt värld. Svårt att säga villka som fungerar resp. inte fungerar. Jag tror att dom flesta fungerar bra. Själv kör jag med ett Motorola BT820.
Redigerat av TomasL, 01 July 2009 - 22:15.
Postad 01 July 2009 - 22:50
myrstack
-
myrstack
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
För att radion ska fungera så måste man mycket riktigt ha något anslutet i 3,5-- uttaget, används om antenn. Dock kan du ansluta dom medföljande hörlurarna och sedan koppla till ett bluetooth headset och lyssna via det.
Eftersom bluetooth v2.0 A2DP är en stantard så ska i den perfekta världen alla bluetooth headset vara kompatibla. Nu lever vi ju dock inte i en perfekt värld. Svårt att säga villka som fungerar resp. inte fungerar. Jag tror att dom flesta fungerar bra. Själv kör jag med ett Motorola BT820.
En sista fråga. Jag hittade nu ett SE headset med 3,5 mm uttag och kontroll för musiken, alltså allt jag önskar. Kommer dock denna fungera till min Arena? Annars får det nog bli ett annat bluetooth headset, vill gärna ha in-ear hörlurar nämligen. Tack för hjälpen annars!
Postad 01 July 2009 - 23:13
myrstack
-
myrstack
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
En sista fråga. Jag hittade nu ett SE headset med 3,5 mm uttag och kontroll för musiken, alltså allt jag önskar. Kommer dock denna fungera till min Arena? Annars får det nog bli ett annat bluetooth headset, vill gärna ha in-ear hörlurar nämligen.
Tack för hjälpen annars!
HPM-90 heter den...
Postad 02 July 2009 - 05:47
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
HPM-90 heter den...
HPM-90 har ingen 3,5mm plugg. Det använder sig av Sonyericssons fastport. för anslutning till telefon. Den har däremot ett 3,5mm uttag uppe vid mikrofonen så att man kan koppla in villka hörlurar man vill.
Postad 02 July 2009 - 13:16
myrstack
-
myrstack
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
HPM-90 har ingen 3,5mm plugg. Det använder sig av Sonyericssons fastport. för anslutning till telefon. Den har däremot ett 3,5mm uttag uppe vid mikrofonen så att man kan koppla in villka hörlurar man vill.

Jaha, där ser man. Jag som inte kollade tillräckligt noga. Litade för hårt på Prisjakts uppgifter... Det får kanske bli ett BT-headset istället då. Men jag skulle bli väldigt glad om LG släppte en bra handsfree till denna Arena.
Postad 05 July 2009 - 08:42
JBA69
-
JBA69
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Jag har denna... http://www.netonnet.....asp?iid=151215Funkar perfekt om man vill lyssna på radio samtidigt med bluetooth.
Redigerat av JBA69, 05 July 2009 - 08:43.
Postad 05 July 2009 - 10:06
lasse-p
-
lasse-p
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Ja fast då använder du ju inte Mobilens inbyggda radio, JBA69.
Postad 05 July 2009 - 12:49
JBA69
-
JBA69
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Ja fast då använder du ju inte Mobilens inbyggda radio, JBA69.
Nä,men jag bryr mig inte ifrån var radion kommer så länge den funkar med BT.
Postad 07 July 2009 - 00:06
tedin
-
tedin
-
Användare
-
-
142 inlägg
Jag har en fråga, som jag tror att någon vänlig själ här på forumet skulle kunna svara på.
Jag har en LG Arena som är olåst och jag använder mig av Comviq/Tele2 när jag ringer.
Jag har software version 10b men har läst mig till att det finns nyare versioner av denna. Men jag lyckas ta mig *** inte uppdatera. Den säger att jag har senaste versionen och att en uppdatering inte behövs.
Har dock läst mig till att de finns senare versioner av firmware.
Jag har programmen Lg PC suite 3 och LG Mobile software update manager samt någon fil med namn :LGUSBModemDriver_WHQL_ML_Ver_4.9.4_NP_IFXG1.0.0.6(2)
och en fil LGUSBModemDriver_WHQL_ML_Ver_4.9.4_IFXG_NP_v2. Jag misstänker dock att de är samma fil, men ni vet säkert.
Kan ju tillägga att jag har vista som operativsystem och att jag har lyckats uppdatera den från v10a till v10b.
Hur är det nu, är de senare versionen av firmware inte tillgänglig när man ringer med comviq eller finns det ett sätt?
Om någon hade varit så vänlig att beskriva detta relativt utförligt så man förstår hur man ska gå till väga eller tala om att det inte går pga av att de är senaste versionen eller något annat.
Kanske ska nämna varför jag vill uppdatera.
Jo, ibland när man ringer eller blir uppringd så låser sig skärmen och man kan inte göra någonting alls, varken svara eller avvisa samtalet. Har hört att en uppgradering ska hjälpa emot detta och de hade ju varit skönt för jag orkar inte lämna in en helt ny telefon på lagning.
Kanske finns det något annat sätt att fixa detta på än att uppdatera?
Tacksam för svar
MVH
Ted Edin
Redigerat av tedin, 07 July 2009 - 00:46.
Postad 07 July 2009 - 10:35
Skyride
-
Skyride
-
Användare
-
-
241 inlägg
Går det att starta tidtagningen och sedan låsa displayen (typ tangentlås)
för att efter en stund ta upp den ur fickan och tidtagningen fortfarande rullar på ?
Om ja , hur gör man ?
Postad 07 July 2009 - 12:26
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Går det att starta tidtagningen och sedan låsa displayen (typ tangentlås) för att efter en stund ta upp den ur fickan och tidtagningen fortfarande rullar på ?
Om ja , hur gör man ?
Det går tyvärr inte.
Postad 07 July 2009 - 12:39
LeBalk
-
LeBalk
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Kan ju tillägga att jag har vista som operativsystem och att jag har lyckats uppdatera den från v10a till v10b.
Tacksam för svar MVH Ted Edin
Ett tips kan vara att testa med XP! Vista gick inte alls för mig men XP fungerade utan problem. Lustigt att den inte ger notis om att du inte behöver uppdatera? O att skärmen låser sig och blir svart när någon ringer eller när man ringer tycks inte vara åtgärdat i den senaste uppdateringen? Inte för mig iaf. /Balk
Postad 07 July 2009 - 12:59
tedin
-
tedin
-
Användare
-
-
142 inlägg
Jag har provat med XP också, samma sak där. "Senaste uppdateringen finns, ingen anledning att uppdatera" eller något i den stilen. Blir galen, har suttit med LG i telefon och de fattade ingenting och kunde ingenting göra åt sådant. Frågade även om han visste vilken den senaste versionen av firmware var. Men de hade han ju ingen koll på såklart. Så nu får man åka och bråka med El-gigaten och hoppas på att man slipper lämna in telen i 3 veckor och bara får en ny.
Postad 07 July 2009 - 13:48
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Ett tips kan vara att testa med XP! Vista gick inte alls för mig men XP fungerade utan problem. Lustigt att den inte ger notis om att du inte behöver uppdatera? O att skärmen låser sig och blir svart när någon ringer eller när man ringer tycks inte vara åtgärdat i den senaste uppdateringen? Inte för mig iaf.
/Balk
Jag kör också med 10b i en olåst KM900 och jag får inte heller något meddelande om att det skulle finnas någon nyare version att ladda ner. Jag har dock aldrig råkat ut för att skärmen låser sig.
Redigerat av TomasL, 07 July 2009 - 13:49.
Postad 07 July 2009 - 16:35
Markman
-
Markman
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Jag kör också med 10b i en olåst KM900 och jag får inte heller något meddelande om att det skulle finnas någon nyare version att ladda ner. Jag har dock aldrig råkat ut för att skärmen låser sig.
Samma här också, olåst, har halebop kontantkort, FW 10b.. "Du har redan senaste programvaran" eller något sådant meddelande.. Min skärm har inte heller låst sig...
Postad 07 July 2009 - 22:44
Unregistered8adae47a
-
Unregistered8adae47a
-
Rookie
-
7 inlägg
vet någon hur väljer man att telefonboken skall visa bara nummer från telefonmine, inte från simkort för då har ja dubbbla nummer för alla som ja g körde över?
tack
p.s. telefon är inte helt logiskt
Postad 08 July 2009 - 10:20
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
vet någon hur väljer man att telefonboken skall visa bara nummer från telefonmine, inte från simkort för då har ja dubbbla nummer för alla som ja g körde över?
tack p.s. telefon är inte helt logiskt
Gå in i telefonboken. Tryck på symbolen "Alternativ/Options" bredvid till vänster om texten "Kontakter". Scrolla neråt i den menyn som visas till du ser "Visa från". Där kan du sedan ställa in från var kontakterna ska visas. Mobil, SIM eller båda.
Redigerat av TomasL, 08 July 2009 - 10:22.
Postad 08 July 2009 - 20:41
Unregistered8adae47a
-
Unregistered8adae47a
-
Rookie
-
7 inlägg
Gå in i telefonboken. Tryck på symbolen "Alternativ/Options" bredvid till vänster om texten "Kontakter". Scrolla neråt i den menyn som visas till du ser "Visa från". Där kan du sedan ställa in från var kontakterna ska visas. Mobil, SIM eller båda.
tack så mycket jaha, så den meny i kontakter kan man scrolla ner.... men varför har inte programerarna satt nån tecken, pill, eller liknande som visar att meny är scrollbart.. det ser ut som att det var allt, det lilla som syns när man öppnar den.. veldigt dumt, man undrar om de har logik överhuvudtaget.. vi få se om samsung lyckas bättre med sin Jet
Postad 08 July 2009 - 21:41
Markman
-
Markman
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Har hittat en grej som jag finner lite störande... När man ska lägga in någonting i kalendern, och ska skriva in t.ex. ämne eller plats vill jag skriva med T9, men av någon anledning så förstår inte Arenan att jag vill det, och stänger av T9 mellan gångerna jag är inne och skriver där.. Jag måste alltså slå på T9:an varje gång jag ska lägga upp en ny grej, och jag har kollat runt en stund, men inte lyckats hitta någon inställning som ändrar på det..
Någon här som har någon aning om det finns någon sådan inställning någonstans?
Sen är jag lite nyfiken på om någon använder bluetooth stereo headset med 3,5 mm plugg till sin Arena... Jag är nämligen på jakt efter ett sådant, då mitt nuvarande inte går att paira ihop med min...
Postad 09 July 2009 - 11:57
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Har hittat en grej som jag finner lite störande... När man ska lägga in någonting i kalendern, och ska skriva in t.ex. ämne eller plats vill jag skriva med T9, men av någon anledning så förstår inte Arenan att jag vill det, och stänger av T9 mellan gångerna jag är inne och skriver där.. Jag måste alltså slå på T9:an varje gång jag ska lägga upp en ny grej, och jag har kollat runt en stund, men inte lyckats hitta någon inställning som ändrar på det..
Någon här som har någon aning om det finns någon sådan inställning någonstans?
Sen är jag lite nyfiken på om någon använder bluetooth stereo headset med 3,5 mm plugg till sin Arena... Jag är nämligen på jakt efter ett sådant, då mitt nuvarande inte går att paira ihop med min...
Tror tyvärr inte att det finns någon inställning för att ha T9 aktiverat i kalendern, tyvärr. Stör mig också på detta. Vad gäller bluetooth headset så kan jag inte förstå vad du menar riktigt vad du menar. Idén med ett bluetooth headset är ju att det är trådlöst, det kopplas inte via någon 3,5mm plugg.
Postad 09 July 2009 - 19:03
Markman
-
Markman
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Vad gäller bluetooth headset så kan jag inte förstå vad du menar riktigt vad du menar. Idén med ett bluetooth headset är ju att det är trådlöst, det kopplas inte via någon 3,5mm plugg.
Förlåt om jag var otydlig, men det jag menar, är att hörlurarna på BT-mottagaren ska vara utbytbara.. T.ex. som det är på SE:s HBH-DS200  Det är nämligen en sådan jag har använt tidigare, men av någon anledning så hittar inte Arenan igen den som den borde... En av de som jag hoppas att den fungerar är nyaste varianten av SE:s BT-lurar, HBH-DS205.. Men om någon har provat något annat liknande så går det förmodligen väldigt bra det också..
Postad 09 July 2009 - 21:28
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Ok, då förstår jag. Skumt att ditt D200 inte fungerar.
Testade kompisens och det fungerade klockrent.
Har du satt headsetet i hopparningsläge?
Postad 10 July 2009 - 16:28
Hocke_1
-
Hocke_1
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag funderar på att köpa denna lur men har några funderingar.
1. Det skrevs en del tidigare i tråden att den hade svårt att koppla upp sig mot routers av märket d-link, är det problemet löst med uppdateringar som släppts?
2. Ni som haft telefonen ett tag nu uppfattar ni den som "seg"?
3. Är det en telefon ni rekommenderar?
Postad 10 July 2009 - 17:38
Markman
-
Markman
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Ok, då förstår jag. Skumt att ditt D200 inte fungerar. Testade kompisens och det fungerade klockrent. Har du satt headsetet i hopparningsläge?
Ibland känner man sig ju klantigare än de flesta... Det var så länge sedan jag kopplade ihop det med min förra telefon, så jag tänkte inte ens på att det fanns ett hopparningsläge.. Nu funkar de tillsammans, men problemet blir då att volymkontrollen på musikspelaren inte fungerar, dvs. knapparna på sidan av telefonen, och volymkontrollsknappen i spelaren har försvunnit.. Fast det är ju i alla fall bättre än att använda en sladd som man garanterat kommer att knäcka kontakten på inom kort.. Du är en hjälte av rang.. Tack så mycket!
Postad 11 July 2009 - 10:04
gaffakungen
-
gaffakungen
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
Jag funderar på att köpa denna lur men har några funderingar.
1. Det skrevs en del tidigare i tråden att den hade svårt att koppla upp sig mot routers av märket d-link, är det problemet löst med uppdateringar som släppts?
2. Ni som haft telefonen ett tag nu uppfattar ni den som "seg"?
3. Är det en telefon ni rekommenderar?
1: Kanske, men eftersom LG har väldigt olika åsikt vilken leverantör som ska ha vilken version, så har du Tre telefon som endast har version 10h, så är svaret nej, det funkar inte. Vissa andra leverantörer har upp till version 10v, vilket är horribelt, så där vet jag inte. 2: Nej, tycker den rullar på bra. 3: Just nu, njae. En vidare anekdot på nummer ett är att jag precis har fått tillbaka min telefon från service, där jag lämnade in den för just d-link problemet. När jag läser serviceåtgärd på deras servicewebsida, innan jag fått telefonen, så läser jag "uppgradering av mjukvara, test ok". Då tänker ja, ok vad får jag för version nu, eftersom jag hade 10h när jag skickade in den. När jag hämtade telefonen igår så hade jag ju självklart fortfarande 10h, så de har ju inte ens bemödat sig med att kolla vilken version jag hade innan, så service har ju bara pluggat i den, patchat till senaste Tre programvaran och testat efteråt, och givetvis så testar dom antagligen mot något annat än d-link, eftersom dom tyckte att den funkade. Alternativet är att dom tänkte, ajdå, här har vi ett mjukvaruproblem som vi inte har någon lösning på eftersom LG inte släppt någon ny programvara, utan vi skickar tillbaka telefonen och säger att den funkar, så köper vi 2-3 veckor till innan kunden märker att det fortfarande inte funkar och skickar tillbaka telefonen. Under tiden hoppas vi att LG kan få ut en ny version så vi kan lösa problemet ordentligt.
Postad 11 July 2009 - 11:51
Hocke_1
-
Hocke_1
-
Rookie
-
5 inlägg
...
En vidare anekdot på nummer ett är att jag precis har fått tillbaka min telefon från service, där jag lämnade in den för just d-link problemet. När jag läser serviceåtgärd på deras servicewebsida, innan jag fått telefonen, så läser jag "uppgradering av mjukvara, test ok". Då tänker ja, ok vad får jag för version nu, eftersom jag hade 10h när jag skickade in den. När jag hämtade telefonen igår så hade jag ju självklart fortfarande 10h, så de har ju inte ens bemödat sig med att kolla vilken version jag hade innan, så service har ju bara pluggat i den, patchat till senaste Tre programvaran och testat efteråt, och givetvis så testar dom antagligen mot något annat än d-link, eftersom dom tyckte att den funkade.
...
Ok, tack för svaret! Jag använder mig av telia så ev. kan det funka då, men jag har en d-link 524 så man går ju inte säker… Riktigt dåligt att de inte kan fixa detta problem, varannan person kör ju med d-link! Man blir ju tveksam till denna produkt men tror ändå inte jag kommer kunna låta bli att beställa en innan helgen är över, folk verka överlag väldigt nöjda förutom just dlink-problemet.
Postad 13 July 2009 - 08:39
gaffakungen
-
gaffakungen
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
Ok, tack för svaret! Jag använder mig av telia så ev. kan det funka då, men jag har en d-link 524 så man går ju inte säker… Riktigt dåligt att de inte kan fixa detta problem, varannan person kör ju med d-link! Man blir ju tveksam till denna produkt men tror ändå inte jag kommer kunna låta bli att beställa en innan helgen är över, folk verka överlag väldigt nöjda förutom just dlink-problemet.
Japp, beror ju helt på vad man har för planer. En av de viktigaste anledningarna till att jag föll på den här var Wifi, så självklart blir man irriterad när det inte fungerar
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|