Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mass Effect 2

1119 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Mass Effect 2 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 3 9.461538 (12) 129:-
Mass Effect 2 (PC) (PC-spel) 2 8.882352 (16) 119:-
Mass Effect 2 - Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) 297:-
Mass Effect 2 - Collector's Edition (PC) (PC-spel) 1 7.5 (1) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 28 January 2010 - 11:08

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Hämtade upp min kopia på MediaMarkt vid 10:00 (479 kr :P och hann knappt börja spela innan spelet låste sig i en laddningsscen...

Är på Live så spelet uppdaterades direkt vid uppstart så nu blir det omstart så får vi se hur det går. RROD på g kanske?

Postad 28 January 2010 - 11:08

maiky
  • maiky
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0
Hejhej!

Har en "Terminus Gear" kod om någon är intresserad. Byter gärna mot blood dragon, inferno eller collector!

Postad 28 January 2010 - 13:13

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Tur att man hann tanka hem alla såna grejor med tanke på att koderna var SLUT en timme efter att gamestop öppnade...

"Vi fick bara 25 koder och det var 40 som hade beställt". Ja, men hallå?

Postad 28 January 2010 - 13:16

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Hejhej!

Har en "Terminus Gear" kod om någon är intresserad. Byter gärna mot blood dragon, inferno eller collector!

Tror det kan bli svårt att byta mot en Blood dragon, för den aktiveras automatiskt via EA-kontot. Så det är i så fall om någon har en sån kod som inte är aktiverad i Dragon Age än.

Tur att man hann tanka hem alla såna grejor med tanke på att koderna var SLUT en timme efter att gamestop öppnade...

"Vi fick bara 25 koder och det var 40 som hade beställt". Ja, men hallå?

Riktigt illa. Jag var på Gamestop nyligen och fick iaf min kod. Tog mig hem tidigt idag, 50% installerat av skiva 1 nu. Kan knappt vänta. :P

Postad 28 January 2010 - 13:25

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0

ME1 var för lätt så det här verkar lovande. Antar att med bränsle så menar du bränslet till Normady? Vad händer när man går soppatorsk?

Man förlorar typ 500 av nåt ämne. Inget speciellt. Nej alltså. Ett av de bästa spelen jag spelat. Men jag är fortfarande besviken!

Postad 28 January 2010 - 13:29

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Man förlorar typ 500 av nåt ämne. Inget speciellt. Nej alltså. Ett av de bästa spelen jag spelat. Men jag är fortfarande besviken!

Besviken? På huvudstoryn och dlc då eller om man läser ditt tidigare inlägg?

Postad 28 January 2010 - 13:34

maiky
  • maiky
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0

Tror det kan bli svårt att byta mot en Blood dragon, för den aktiveras automatiskt via EA-kontot. Så det är i så fall om någon har en sån kod som inte är aktiverad i Dragon Age än.

Ok, kvittar villken kod iofs.. :P

Postad 28 January 2010 - 13:39

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0

Besviken? På huvudstoryn och dlc då eller om man läser ditt tidigare inlägg?

Exakt. Huvudstoryn var väldigt meh. Extremt bra berättad och överlag spännande, men den går inte att jämföra med ME1. Däremot var allt runtomkring najs. Lära känna alla karaktärer och hjälpa dem med deras uppdrag.

Kommer aldrig scanna en planet till i hela mitt liv...

Postad 28 January 2010 - 13:52

jp1
  • jp1
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Aha, antar att man badar i alla "ämnen" (det är ju ett Bioware spel). Det hade varit roligare om man hade varit tvungen att ringa efter hjälp (typ bogsering) och då får alla nys om vart man är. Jag menar ett sådant hightech skepp som Normandy borde vara väldigt, väldigt eftertraktat... :P

Postad 28 January 2010 - 15:48

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0

Aha, antar att man badar i alla "ämnen" (det är ju ett Bioware spel). Det hade varit roligare om man hade varit tvungen att ringa efter hjälp (typ bogsering) och då får alla nys om vart man är. Jag menar ett sådant hightech skepp som Normandy borde vara väldigt, väldigt eftertraktat... :P

Gå och snacka med spelförsäljaren i citadellet.
Spoiler

Postad 28 January 2010 - 15:49

Fajjer
  • Fajjer
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Jag vet inte om den frågan vart uppe tidigare men går det att ändra utseendet på sitt ansikte när man spelat en bit eller måste starta om från början om man vill ändra?

Postad 28 January 2010 - 15:53

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0

Jag vet inte om den frågan vart uppe tidigare men går det att ändra utseendet på sitt ansikte när man spelat en bit eller måste starta om från början om man vill ändra?

Du kan spela klart spelet och byta utseende inför din andra runda när du importerar?

Postad 28 January 2010 - 16:05

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Mysigt att vara tillbaka i ME-universumet. Men varför kan de inte bara ge en möjligheten att byta axel man tittar över?

Istället för att till exempel ha samma funktion på flera knappar på kontrollen. Gahbläh.

Postad 28 January 2010 - 16:17

Fajjer
  • Fajjer
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Du kan spela klart spelet och byta utseende inför din andra runda när du importerar?

Men jag orkar inte se hans fula tryne längre :P Men de får väl bli så helt enkelt.

Postad 28 January 2010 - 16:34

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Du vet att du kan byta vapen?

Jo tack, jag vet det. Men M-15 Vindicator (burst AR:et) äter sig genom sin ammo rätt fort, och den är utan tvekan bäst i min arsenal. Missförstå mig rätt, jag har spelat Mass Effect 1 mer än jag spelat Dragon Age och ME2 är RIKTIGT bra, men det är småsakerna som jag stör mig på när allt annat är jättebra.

Hejhej!

Har du sett hur Terminus armorn ser ut jämfört med de andra tre? Lätt snyggast om man bortser från Blood Dragon Armorn som är otroligt häftig. Synd att man inte kan ta av hjälmarna bara.

Exakt. Huvudstoryn var väldigt meh. Extremt bra berättad och överlag spännande, men den går inte att jämföra med ME1. Däremot var allt runtomkring najs. Lära känna alla karaktärer och hjälpa dem med deras uppdrag.

Kommer aldrig scanna en planet till i hela mitt liv...

Jag gillade storyn jättemycket! Klart den inte går att jämföra med ME1, det är inte alls samma sak. Men jag gillade huvudstoryn riktigt mycket!

Och planeter är ju inte så farligt. :P

Postad 28 January 2010 - 17:50

Rapparsven
  • Rapparsven
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Har du sett hur Terminus armorn ser ut jämfört med de andra tre? Lätt snyggast om man bortser från Blood Dragon Armorn som är otroligt häftig. Synd att man inte kan ta av hjälmarna bara.

Kan man väl? Bara gå upp i captains hut i normandy och ta Wear no helmet ? eller? :P

Postad 28 January 2010 - 17:54

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
De färdiga rustningarna går inte att byta delar på, bara på Shepards standardarmor tyvärr.

Postad 28 January 2010 - 17:55

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Kan man väl? Bara gå upp i captains hut i normandy och ta Wear no helmet ? eller? B)

Jaa, men inte på de där pre-order-armor-grejerna. Oj vad konstigt det blev, men jag antar att du förstå? Där måste man ha hjälmen på. Eller byta tillbaka till N7-armorn. :P

Postad 28 January 2010 - 18:04

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Ok, kvittar villken kod iofs.. :P

Tänk också på att Terminus-rustningen får du tillsammans med ett heavy weapon, Black Storm. Det är nån form av singularity gun som verkar rätt fräckt.

Postad 28 January 2010 - 18:15

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Jag fattar inte varför de helt plötsligt introducerar ammunition när de hade en så pass bra förklaring till varför det inte behövdes i förra spelet och då funkade det aldeles utmärkt.

Riktigt tråkigt.

Postad 28 January 2010 - 18:23

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Det är lite splittrat med det. På vissa få ställen står det ammunition, men för det mesta står det "thermal clips", alltså nedkylningsgrejs, dvs samma som i ettan :P

Postad 28 January 2010 - 18:25

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5020 inlägg
  • 0
Kom just hem med MassEffect2.

Boxen kan inte läsa skivan, har testat i en timme nu.
Skitkul, det har blitt en rund repa runt hela skivan
i ytterkant.

Vafan!

Har en elite 120g.
Får väl skicka den på reparering, men tror inte direkt Ms ger mig ett nytt spel.

Postad 28 January 2010 - 18:33

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
gahh, blir galen.. skulle importera från mass effect 1 och det stod att jag bara hade level 58... Är 100% säker på att jag har level 60 på ettan... Måste låna spelet av brorsan igen och kolla om man måste köra den igen å spara så att jag har min level 60...

Postad 28 January 2010 - 18:34

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Jag fattar inte varför de helt plötsligt introducerar ammunition när de hade en så pass bra förklaring till varför det inte behövdes i förra spelet och då funkade det aldeles utmärkt.

Riktigt tråkigt.

Ja, jag håller verkligen med där. Ett AR ska ju ha över fyra tusen skott, men det körs thermal clips i tvåan. Varför? Jag har ingen aning...

Det är lite splittrat med det. På vissa få ställen står det ammunition, men för det mesta står det "thermal clips", alltså nedkylningsgrejs, dvs samma som i ettan :P

Fast i ettan så behövde man ju bara skjuta lite snällt så överhettades aldrig vapnet. Väldigt lustigt att de går ifrån det, faktiskt.

Postad 28 January 2010 - 18:35

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0

gahh, blir galen.. skulle importera från mass effect 1 och det stod att jag bara hade level 58... Är 100% säker på att jag har level 60 på ettan... Måste låna spelet av brorsan igen och kolla om man måste köra den igen å spara så att jag har min level 60...

Så du får lite extra värdelösa bonusar du inte behöver :P ?

Postad 28 January 2010 - 18:38

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Måste man inte ha klarat spelet också innan man kan importera? Kanske är helt ute och cyklar med det är så jag uppfattat det.

Postad 28 January 2010 - 18:38

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0

Måste man inte ha klarat spelet också innan man kan importera? Kanske är helt ute och cyklar med det är så jag uppfattat det.

Stämmer

Postad 28 January 2010 - 18:42

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
jaha, så för att kunna importera sin level 60 gubbe måste man ha spelat klart mass effect med level 60? knas fan för jag har typ halva spelet kvar och har level 60.... vilka onödiga bonusar e det jag missar?

Postad 28 January 2010 - 18:55

dino2
  • dino2
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
hej där, ja har fått ett litet problem, när man vaknar upp på planet (tror de är ett plan) när man fixat om sin gubbe och så. när man sprungit ett tag så kommer man fram till att man träffar en kille (minns inte namn) som har någon special attack med sitt vapen, jag och han är på ena sidan och fienderna på andra. man dödar o dödar fiender men de kommer hela tiden nya. det finns också 2 stycken dörrar där det står examine om man kommer lite närmare. Det står att man ska granska dörren men hur gör man det? jag trycker på A men inget händer, sitter någon på lösningen.

första banan tror jag det är

ledsen för snabbskrivning.....

Postad 28 January 2010 - 19:02

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0
Grym ###### introt alltså, gåshud!

Postad 28 January 2010 - 19:34

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Recension
http://www.fz.se/art...ffect-2/?page=1

Postad 28 January 2010 - 20:14

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0

Recension

Läser bara om det är Hampus som recenserar!

Postad 28 January 2010 - 20:25

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

hej där, ja har fått ett litet problem,

Spoiler

första banan tror jag det är

ledsen för snabbskrivning.....

För det första, spoilerruta på dig och på mitt svar. :P

Spoiler

Recension

Men va... Det var den skummaste recensionen jag läst. Så enligt rådande "kanon" är Shepard kvinna? Det beror ju för fan på vilket kön man väljer. ;___;

Postad 28 January 2010 - 23:27

Mihlberg
  • Mihlberg
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Köpte det för 99kr haha. nån på tradera hade gjortfel men jag fick det ändå mwhaha.

Postad 29 January 2010 - 00:04

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
HAHA, Grattis! :)

Postad 29 January 2010 - 00:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Haha, en shopägare på Citadel:

Spoiler

Postad 29 January 2010 - 00:19

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0

vilka onödiga bonusar e det jag missar?

Vet inte vad som skiljer 58 coh 60, men fick följande för 58 iaf.

Bifogad fil  DSC00573.JPG   131.63K   1 Antal nerladdningar

Och detta för att ha importerat en "rik"(?) ME1-karaktär.

Bifogad fil  DSC00576.JPG   131.4K   1 Antal nerladdningar

Första intryck efter 5 timmar:
Det är helt klart snyggare än ettan. Texturerna är mer välgjorda och håller sig där de ska.
Det flyter bättre när man rör sig. Ettan uppfattade jag som lätt ryckig när man sprang omkring, detta är mycket mjukare.
Coversystemet verkar funka bättre. Även om det på en del ställen gjorde mig irriterad då jag inte kunde kika fram runt hörn som det var tänkt.
Ammosystemet gör det hela lite svårare. Man kan inte bara spraya utan måste se till att sätta skotten. Irriterande dock när en fiende stått vid ett bord el dyl och ammon hamnar längst in mot väggen, där man inte kan nå den...
Coolt att man kan ändra färg på sin rustning.

Redigerat av bananplanta, 29 January 2010 - 00:31.

Postad 29 January 2010 - 00:49

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Haha, en shopägare på Citadel:

Spoiler

Hahahaha! Så träffande! :)

Postad 29 January 2010 - 06:29

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Man lär väl iofs ha klarat spelet om man e level 58.

Postad 29 January 2010 - 07:50

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Man lär väl iofs ha klarat spelet om man e level 58.

Du lär ha klarat spelet med en level 50 gubbe, men på andra genomspelningen kanske personen ifråga slutade spela halvvägs igenom på lvl 58...

På andra genomspelningen fortsätter man inte med samma gubbe, det blir en 'ny' gubbe med samma stats som den du 'importerar'.

----

4h ME2 igår kväll. Nice. :)

Postad 29 January 2010 - 08:05

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1984 inlägg
  • 0
Gör man importen via live? Har inte internetkoppling till min box just nu.

Postad 29 January 2010 - 11:01

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Gör man importen via live? Har inte internetkoppling till min box just nu.

Det kan jag inte tänka mig. Jag var ju iofs uppkopplad när jag importerade min ME1-sparfil, men jag tycker det vore underligt om det var ett krav. Spelet kollar ju bara vad du har för sparfiler på din hårddisk.

Postad 29 January 2010 - 11:32

maiky
  • maiky
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0

Hehe jo, men nu är det så att jag har två stycken terminus koder.. och vill ha nån annan istället :)

Postad 29 January 2010 - 11:40

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Det är spelet är såååååååååå gryyyyyyyyymt i love it! :) det som är synd är dock att man inte kan ändra armos osv på sina team members längre :blush: och att man inte kan configurera utseendet på Terminus samt blood dragon armor vilket är synd, orkar inte kuta runt med hjälm hela tiden det tappar lite känsla under konversationer. Annars är det gryyymt bra! precis kommit fram till the DOC :D

Postad 29 January 2010 - 12:54

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Inte kommit speciellt långt in i spelet (knappt nånstanas, låst upp Archangel och ska låsa upp Science Officern), men kan ju säga vad jag tycker så här långt.

De har fixat alla bitarna som man retade sig i Mass Effect. Lite väl mycket kanske. Inventory-management var lite tråkigt men istället för att fixa det så det blev vettigt tog de bort det helt. Att hela tiden försöka hålla reda på vilka vapen som hade vilka uppgraderingar och var equippade var ju inte heller speciellt kul, men istället för att fixa det så tog de bort det också. Att fundera på när det var bäst att ha inferno/shredder/cryo/explosive/snowblind/hammer/osv/osv ammo-typ var inte heller speciellt upplyftande; men att ta bort det helt till förmån för ha skills för samma sak? Att hacka saker genom att spela 'följa john' var långtråkigt, men man kunde stå ut med det för att man fick coola vapen/rustningar/accessories; nu så är det betydligt bättre mini-games, men man ofta får inget för det förutom lite pengar. Och att bara ha 3-4 skills per klass verkar också riktigt nerbantat...

Alltså, de har gjort helt rätt i att försöka justera de här frustrerande momenten i ME, men istället för att fixa dem så verkar de bara ha gett upp och kastat ut dem helt.
För alla de som tyckte att Mass Effect var ett OK spel, men fullt av buggar och konstigheter så är ME2 ett stort steg framåt. Men för oss som älskar ettan för dess charm och 'konstigheter' så har de plockat bort för mycket. Jag hade jättegärna sett att de rättat problemen från ettan, men att kasta ut allt som någon någonsin klagat på? Nej tack.

Ett superbra spel hursomhelst. Bättre än Mass Effect på många avseenden, men jag ser inte riktigt mig själv spela om detta om och om igen som jag gjorde med ettan... Men så har jag ju inte kommit långt in i det än. Får väl bara vänja mig vid 'nerdumningen' helt enkelt. :)

Postad 29 January 2010 - 13:09

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0
Nån som importerat en lvl60 och kan tala om vad som skiljer mot min lista på föregående sida? Hade varit intressant att se om man missat något bra.

Postad 29 January 2010 - 13:11

DmD
  • DmD
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0
Behöver man ha klarat 1:an för att uppskatta 2:an ?

Postad 29 January 2010 - 13:36

TukTuk
  • TukTuk
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0
Har fått mitt första extra vapen att välja mellan nu men känner mig lite dum. Var kan jag jämföra alternativen? Det är ju endast text som beskriver dem. Var iofs rätt sent igår men ändå... :)

Postad 29 January 2010 - 13:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Behöver man ha klarat 1:an för att uppskatta 2:an ?

Behövs inte, men det är en klar, klar fördel storymässigt.

Har fått mitt första extra vapen att välja mellan nu men känner mig lite dum. Var kan jag jämföra alternativen? Det är ju endast text som beskriver dem. Var iofs rätt sent igår men ändå...

Menar du av samma vapentyp? Spelet ger dig alltid automatiskt det mest uppgraderade/bästa.

Postad 29 January 2010 - 13:57

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Spelet ger dig alltid automatiskt det mest uppgraderade/bästa.

Nix. Stämmer nästan... Kör man med Collectors Assault Riflen så byter den till Assault Riflen som du plockar upp eftersom den utgår från att du kör med den första versionen.
Hände iallafall mig när jag skulle rädda Archangel.

Dock, misstänker att de sorterar vapnen i 'Arsenal loadout' efter hur bra de är, sämre vapnen är på toppen och bättre längre ner. Har någon nån annan åsikt så vill jag gärna ha reda på det. Saknar verkligen vapen-statsen...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.