Funkar kanonbra!
Läs följande tråd , första inlägget, för installationsanvisningar:
http://forum.mgmaps....opic.php?t=1116
* Officiell Tråd - Sony Ericsson W715 *
Startad av
noname93
, feb 22 2009 18:55
431 svar till detta ämne
10 relaterade trådar
Postad 22 maj 2009 - 20:47 Funkar kanonbra! Läs följande tråd , första inlägget, för installationsanvisningar: http://forum.mgmaps....opic.php?t=1116 Postad 23 maj 2009 - 20:13 Ok tack, vad innebär assisterad start? En liten till fråga hur fungerar det här sms saken som finns i denna lur. Är det som i Iphone att man går in på en person och ser vad man skrivit till den som i pratbubblor? Postad 27 maj 2009 - 10:24 Någon som sett det här tidigare? Kan tillägga att spellistorna är i .m3u-format. Ska de kanske vara i något annat format tro? Tack! /Martin Postad 31 maj 2009 - 09:23 1217-2243 R1EA033 090512 Jag har inte märkt några förbättringar eller försämringar med den nya mjukvaran, SE rekommenderar iaf att man uppdaterar. Innan ni uppdaterar mjukvaran via PC Suite måste ni backa upp kontakter, kalender mm. då telefonen nollställs helt. Postad 31 maj 2009 - 20:50 Vore skoj om man kunde hitta release notes någonstans till den nya mjukvaran, vad är ändrat? Postad 31 maj 2009 - 23:35 Håller med... lite dåligt av SE at inte släppa sån information :/ Postad 01 juni 2009 - 16:26 Telefonen funkar iaf utmärkt efter uppdateringen ![]() Postad 05 juni 2009 - 15:10 Får ej detta att fungera. Får felmeddelande: "det gick inte att ansluta till nätet" har testat följande: Subnet: 255.255.255.0 säkerhetsinställning: Öppet eller WPA-personal (inget fungerar) Nätverksdelning: av IP/Gateway/dns/proxy: av Använder scientific atlanta modem, från comhem. Säkerhetsinställningar är följande: Primary Network........ Enabled WPA ....................... Disabled WPA-PSK.................. Enabled WPA2...................... Disabled WPA2-PSK................. Disabled WPA/WPA2 Encryption... TKIP WPA Pre-Shared Key...... 217XXXXXX vad gör jag för fel?? Kan även tillägga att jag kunde nå ett ej säkert nätverk från en netgearrouter igår... så det verkar ju inte vara fel på mobilen iaf. Redigerat av gibrich, 07 juni 2009 - 14:43. Postad 06 juni 2009 - 21:36 Men nu har jag fått ett nytt problem :/ Min wi-fi fungerar inte. Hittar inga nätverk och jag kan inte ansluta till något nätverk. Allt fungerade bra tills en dag det inte fungerade längre, för ungefär ca 1 månad sen. Men jag har inte haft orken o lämna in den igen eller någonting tills nu, jag skriver detta inlägg ![]() ![]() Postad 11 juni 2009 - 17:53 Är lite sugen på denna mobil... Men är det någon som kan svara på en fråga: Kan man ha kalender och programgenvägar direkt på bakgrunden i mobilen? (typ smartphone) Postad 12 juni 2009 - 12:53
Hur använder du dig av MGmaps? Skapar du en fil som du lägger över till telefonen? Hur dirigerar du GoogleMaps att läsa från den filen i såna fall? Postad 17 juni 2009 - 23:36 Jag undrar varför inte alla Sony Ericsson W715 kan använda huvudmenylayouten,"från tema". På tillexempel Walkman och Luxtemat Går bara att välja Rutnät Rotera Enskild ikon Men inte från tema?:S ![]() Postad 19 juni 2009 - 07:20
Jag hade också problem i början och kunde inte komma på vad det var för något, mitt lösen till WPA var rätt men det ville sig ändå inte. Jag gjorde om proceduren och upptäckte då att när man knappar in lösenordet så väljer den att första bokstaven är stor medans jag har liten bokstav, det lilla räckte för att jag inte skulle "bli godkänd". En annan detalj är ju om du kör mac-filter på din router, då måste du ju godkänna den nya mac-adressen, en annan är ju att du måste ange rätt kryptering som du kör med i ditt trådlösa nätverk. Lycka till ! / J Postad 19 juni 2009 - 13:23 Förresten när man kör mp3 till sitt headset är det hörlurarna eller är det mobilen som har så kasst ljud? Postad 19 juni 2009 - 13:54 Alternativt kan man byta sms signalen till någon som är "inspelad högre" , kanske inte helt rätt uttryckt men hoppas ni förstår vad jag menar. Vad gäller ljudet så använder jag själv SE´s HPM-77 (dock med C905, men kan inte tro att det skulle vara sämre ljud i W715) och lite fipplande med equalizer inställningarna så låter det bra. Postad 21 juni 2009 - 09:00
Det är dom medföljande lurarna som inte är av toppklass. Jag har ett par Sony MDR-EX71 som låter mycket bra. Kort sladd gör att dom passar bra till headset kabeln, det följer med en 1 meters förlängnings kabel om man behöver längre kabel. https://www.prisjakt...ukt.php?p=17508 Postad 03 juli 2009 - 18:31 Funkar den bra ha som "dong" att surfa på till bärbar dator?. Annars verkar ju batteritiden vara bra....not.... ![]() Finns det nått grattis Gps program?. Eller kör alla med Wayfinder?. Tycker det verkar dyrt... Redigerat av Wide, 03 juli 2009 - 18:39. Postad 03 juli 2009 - 21:29 Funkar kanon att ha som surf dongle... Batteritiden är det inget fel på... Google maps är gratis... (förutom data kostnad) Postad 04 juli 2009 - 08:12
![]() Vet nån vilka inställningar man ska ha i datorn för att kunna surfa genom w715? Måste testa att köra den som en dongle, nån som kör med tele2 extratjänst minisurf? Ok, ja Google funkar ju fint. Wifin är ju anars grymt smidigt! Men batteritiden är jag fortfarande tveksam, 1dygn när man leker med nallen utan att ringa... ![]() Postad 04 juli 2009 - 09:29 Postad 04 juli 2009 - 12:28
Tack, tack funkar ju kanon!. Varför ska man ha en dongle när man kan köra genom nallen?. Drar det mkt ström? Postad 04 juli 2009 - 13:28 Redigerat av bpl, 04 juli 2009 - 13:29. Postad 18 juli 2009 - 17:16 Hade en W850i innan och ljudet var betydligt bättre i den, på gränsen till tinnitusvarning, både vad gäller ringsignal och ljud i hörlurarna. Kan det vara fel på den eller är volymen lägre än i tidigare modeller? Postad 19 juli 2009 - 16:04 jag har hittat en kamera mod men ej riktigt fattat vad den gör länk till den är : http://www.esato.com...hp?topic=177587 hoppas någon som kanske är lite mer klok inom området kan svara mig på dessa 2 frågetecken ![]() Mvh! Postad 19 juli 2009 - 21:33 Har SonyEricsson tagit bort Tracker från sin hemsida jag kan inte hitta detta program längre. De har någon ny sida PlayNow arena där finns knapp några gratis program alls längre. Någon som vet mera? Edit. Lägger till lite mer info. En fråga till går det inte att spara Googleskartor i telefonen. Tänkte nämligen att man laddar upp de när man är hemma till telefonen och sedan när man är ut så slänger på Google Maps. Så Slipper den ladda kartorna. Men detta verkar inte funka. Någon som vet varför? Hitta på SE-hemsida och på support översikt. Så finns info om vad som var med på senaste uppdatering. Kopiera in den i denna tråd. 06-02-2009 Uppgraderingar som finns i senaste programvaran Den senaste programvaran höjer telefonens prestanda och innehåller följande förbättringar: Facebook-program tillagt (är eventuellt inte tillgängligt, beror på vilken leverantör du har och vilket land du bor i) Bättre stabilitet när strömmande program används i ett 3G-nätverk Bättre prestanda när du bläddrar på en webbsida Ljudförbättringar Uppdatera telefonens programvara via datorn med Uppdateringstjänsten. Obs! Tillgången till den nya programvaran beror på vilket land du bor i och vilken operatör du har. Redigerat av SS_454, 20 juli 2009 - 09:38. Postad 23 juli 2009 - 18:03 Sambon är fast bestämd att ringa med 3, men kundservice fipplade bort hennes order, sen när dom skulle rätta till det så säljs den inte där längre. Riktigt surt. Postad 29 juli 2009 - 18:34 Postad 30 juli 2009 - 10:53 Nej, knapparna är inte som på dummyn. Jag var nära att inte köpa denna telefon efter att ha känt på knapparna på en dummy, men i verkligheten är de helt okej att skriva sms på. Postad 30 juli 2009 - 10:59 Postad 03 augusti 2009 - 11:17 Postad 04 augusti 2009 - 08:35
Ja det stämmer. Hade samma problem och fann att man måste konvertera mp3-orna till formatet .m4b så känns dom av som ljudbok i mediaspelaren. Ladda ned audiobook converter för att konvertera från mp3 till m4b, det kan du finna här: http://www.freeipodsoftware.com/ Bry dig inte om att det är för ipod bara, spelar ingen roll. Fungerar utmärkt för mig i alla fall. Fördelen sedan är ju att man kan sluta lyssna och lyssna på annat och sedan gå tillbaka och det minns var du var senast. Slipper man ju som jag gjorde innan att ha två spelare på telefonen. Postad 04 augusti 2009 - 21:14 ![]() MEN, en sak som stör mig är att den är otroligt seg i mappen "videoklipp", kan ta upp till en 20sek innan den orkat ladda ikonerna typ...(har förvisso ca 20 videoklipp och ett par långfilmer som troligen bidrar till "siraps effekten" ![]() Hade en Nokia 6220 classic innan och den spelade upp filmerna nästan direkt oavsett storlek och kvalité. (Va förvisso det och kameran som va bra med den telefonen, resten sög) Upplever oxå min gamla w880 som mycket snabbare.... Någon som upplever samma problem? Och en löjlig sak till... efter senaste uppdateringen (R1EA033) försvann den lilla 'telefon ikonen' i vänstra hörnet när man knapprar in siffrorna, ehh... jo jag bryr mig egentligen inte, men bara undrade lite nyfiket om det är samma för er? Mvh/Danne Redigerat av sockerbagarn, 04 augusti 2009 - 22:16. Postad 05 augusti 2009 - 17:35 Postad 05 augusti 2009 - 23:25
nåt glapp kanske ? har aldrig märkt av det.. vet inte riktigt vad det betyder. Postad 06 augusti 2009 - 09:03 Hur länge räcker batteriet för er under normal användning, dvs inte köra gps eller surfa med wifi? Hennes telefon är väldigt konstig, nu på senaste tiden har batteriet bara hållit en dag, trots att hon i princip bara haft telefonen påslagen utan att ringa. det är ju katastrofalt dåligt. Varken wifi eller GPSen har alltså används. Är det fel på telefonen? Postad 06 augusti 2009 - 11:44 Det blir så när mobilen kommer väldigt nära att vara urladdad. Den röda blinkningen verkas alltså vara en extra varning för att batteriet är nästan slut. Buggen är sedan att blinkandet inte slutar när man laddar telefonen utan man måste starta om den för att bli av med blinkandet. För att slippa detta försöker jag se till att alltid ladda telefonen innan den är helt urladdad. Det låter som att det är fel på hennes telefon/batteri. Om jag bara har telefonen på, ringer något kort samtal plus ett par sms om dagen så håller telefonen lätt 5-7 dagar på en laddning. Lyssnar jag dock på musik går det snabbare. Postad 06 augusti 2009 - 15:47 Postad 10 augusti 2009 - 10:25 Postad 13 augusti 2009 - 08:33 En av anledningarna till att jag valde telefonen är att den har wi-fi. När jag väljer youtube-applikationen, google maps, Opera Mini eller vilken java-applikation som helst ombeds man välja ett datakonto och wi-fi finns ej med att välja. Det enda som verkar funka med wi-fi är den inbyggda webbläsaren eller email. Jag hade då ej installerat djucie egna internet/wap drivrutiner, så eftersom wi-fi ej fanns att välja fanns inget konto alls att välja och applikationerna gick därmed ej att starta. Jag ringde Sony Ericsson support och en osäker person berättade att det i princip bara är den inbyggda webbläsaren eller email som funkar med wi-fi. Efter en stunds pillande installerade jag djuice drivrutiner för dataöverföring, och då startade mycket riktigt alla javaapplikationer, eftersom det fanns en datauppkoppling att välja. Min fråga är då, använder java-applikationerna wi-fi eller inte? T.ex. när jag testade youtube, gick det alldeles för fort för att vara GPRS. Kanske är det så att wi-fi prioriteras framför den ordinare uppkopplingen ändå? Går det helt blockera att GPRS-dataöverföring får användas och bara köra wi-fi? Redigerat av Unregistered2f11fda2, 13 augusti 2009 - 08:35. Postad 15 augusti 2009 - 15:56 GPRS markören tänds inte utan bara wifi... Postad 15 augusti 2009 - 15:58 Postad 27 augusti 2009 - 08:29 Har haft luren i 1 månad nu och för nån vecka sedan så kom jag hem från jobbet och så dog mobilen. satte i laddaren och pang så stod det att jag skulle "kontakta service eller nätleverantör". Den krävde en ny uppdatering. SPARA MOBILNUMMER PÅ DATORN!!! Det hade inte jag gjort! Postad 28 augusti 2009 - 18:51 Ät det nån som använder nått smidigt "gratis" gpa program?.. ![]() Postad 06 september 2009 - 12:13 Postad 07 september 2009 - 20:51 Tacksam för svar // Daniel Postad 07 september 2009 - 22:47
wlan är wlan inget annat, såvida du inte gör nåt att ansluta med wap så gör det ju knappast det. Postad 11 september 2009 - 09:44 Är lite missnöjd faktiskt Postad 17 september 2009 - 00:23 Postad 18 september 2009 - 13:13 Jag är novis in området gps, har lite frågor hur man får gps:en att gungera i w715. Måste man ha ett 3g kort i telefonen för att gps:en ska fungera? Om man kan ha ett vanligt kontantkort för gsm, hur gör man då, dvs om man inte behöver ett 3g kort. tacksam för svar Postad 19 september 2009 - 20:50 Tror absolut inte man behöver 3g men inte säker. Har ett SIM kort som garanterat är över 8 år gammalt som funkar kalas, både 3g och 2g på Telia. Har stängt av 3g i telefonen. Bara stoppa in alltså o ringa. Redigerat av Gurra72, 19 september 2009 - 20:52. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |