Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson W715 *

431 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 maj 2009 - 20:47

Belgar
  • Belgar
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Jag använder MGmaps sen 2 veckor tillbaka, det är helt gratis. (såvida man ej slagit på assisterad start).
Funkar kanonbra!

Läs följande tråd , första inlägget, för installationsanvisningar:
http://forum.mgmaps....opic.php?t=1116

Postad 23 maj 2009 - 20:13

Unregistered24235
  • Unregistered24235
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

Jag använder MGmaps sen 2 veckor tillbaka, det är helt gratis. (såvida man ej slagit på assisterad start).
Funkar kanonbra!

Ok tack, vad innebär assisterad start?

En liten till fråga hur fungerar det här sms saken som finns i denna lur. Är det som i Iphone att man går in på en person och ser vad man skrivit till den som i pratbubblor?

Postad 27 maj 2009 - 10:24

marty3d
  • marty3d
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Jag har tidigare haft en w880, där jag synkade min musik och spellistor automatiskt. Men om jag spelar upp mina importerade spellistor i w715, visas inte Artist/Album/Spår längre utan bara filnamnet på låten och "Okänd artist"!

Någon som sett det här tidigare? Kan tillägga att spellistorna är i .m3u-format. Ska de kanske vara i något annat format tro?

Tack!
/Martin

Postad 31 maj 2009 - 09:23

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Det finns en ny mjukvara ute till dom som har original SE mjukvara i sin telefon:

1217-2243 R1EA033 090512

Jag har inte märkt några förbättringar eller försämringar med den nya mjukvaran, SE rekommenderar iaf att man uppdaterar.

Innan ni uppdaterar mjukvaran via PC Suite måste ni backa upp kontakter, kalender mm. då telefonen nollställs helt.

Postad 31 maj 2009 - 20:50

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Det finns en ny mjukvara ute till dom som har original SE mjukvara i sin telefon:
1217-2243 R1EA033 090512
Jag har inte märkt några förbättringar eller försämringar med den nya mjukvaran, SE rekommenderar iaf att man uppdaterar.

Vore skoj om man kunde hitta release notes någonstans till den nya mjukvaran, vad är ändrat?

Postad 31 maj 2009 - 23:35

marty3d
  • marty3d
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Vore skoj om man kunde hitta release notes någonstans till den nya mjukvaran, vad är ändrat?

Håller med... lite dåligt av SE at inte släppa sån information :/

Postad 01 juni 2009 - 16:26

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Håller med, release info. vore bra.

Telefonen funkar iaf utmärkt efter uppdateringen :)

Postad 05 juni 2009 - 15:10

gibrich
  • gibrich
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
WIFI!?

Får ej detta att fungera. Får felmeddelande: "det gick inte att ansluta till nätet"
har testat följande:
Subnet: 255.255.255.0
säkerhetsinställning: Öppet eller WPA-personal (inget fungerar)
Nätverksdelning: av
IP/Gateway/dns/proxy: av

Använder scientific atlanta modem, från comhem.
Säkerhetsinställningar är följande:

Primary Network........ Enabled
WPA ....................... Disabled
WPA-PSK.................. Enabled
WPA2...................... Disabled
WPA2-PSK................. Disabled

WPA/WPA2 Encryption... TKIP
WPA Pre-Shared Key...... 217XXXXXX

vad gör jag för fel??

Kan även tillägga att jag kunde nå ett ej säkert nätverk från en netgearrouter igår... så det verkar ju inte vara fel på mobilen iaf.

Redigerat av gibrich, 07 juni 2009 - 14:43.

Postad 06 juni 2009 - 21:36

xown
  • xown
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
har haft denna mobilen nästa sedan releasen och jag har haft 3 problem hittils :/ Första va när jag uppdaterade mobilen(exakt när jag fick den typ) så fungerade inte mina program och sådant(stog åtgärden misslyckades) men lämnade sedan in den och fick den fixad direkt typ, dom resetta firmwaren eller någonting sånt. Men sen dess har de blivit sådära ibland(åtgärden misslyckades) men de fungerar igen om man startar om mobilen.
Men nu har jag fått ett nytt problem :/ Min wi-fi fungerar inte. Hittar inga nätverk och jag kan inte ansluta till något nätverk. Allt fungerade bra tills en dag det inte fungerade längre, för ungefär ca 1 månad sen. Men jag har inte haft orken o lämna in den igen eller någonting tills nu, jag skriver detta inlägg :P Så om någon som har haft samma problem eller något liknande så skriv :D

Postad 11 juni 2009 - 17:53

bubu
  • bubu
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Hallå på er...!

Är lite sugen på denna mobil...

Men är det någon som kan svara på en fråga:

Kan man ha kalender och programgenvägar direkt på bakgrunden i mobilen? (typ smartphone)

Postad 12 juni 2009 - 12:53

Predikanten
  • Predikanten
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Funkar kanonbra!

Hur använder du dig av MGmaps? Skapar du en fil som du lägger över till telefonen? Hur dirigerar du GoogleMaps att läsa från den filen i såna fall?

Postad 17 juni 2009 - 23:36

Super-H
  • Super-H
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej !
Jag undrar varför inte alla Sony Ericsson W715 kan använda huvudmenylayouten,"från tema". På tillexempel Walkman och Luxtemat

Går bara att välja
Rutnät
Rotera
Enskild ikon

Men inte från tema?:S :D

Postad 19 juni 2009 - 07:20

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

WIFI!?

Får ej detta att fungera. Får felmeddelande: "det gick inte att ansluta till nätet"
har testat följande:
Subnet: 255.255.255.0
säkerhetsinställning: Öppet eller WPA-personal (inget fungerar)
Nätverksdelning: av
IP/Gateway/dns/proxy: av

Använder scientific atlanta modem, från comhem.
Säkerhetsinställningar är följande:

Primary Network........ Enabled
WPA ....................... Disabled
WPA-PSK.................. Enabled
WPA2...................... Disabled
WPA2-PSK................. Disabled

WPA/WPA2 Encryption... TKIP
WPA Pre-Shared Key...... 217XXXXXX

vad gör jag för fel??

Kan även tillägga att jag kunde nå ett ej säkert nätverk från en netgearrouter igår... så det verkar ju inte vara fel på mobilen iaf.

Jag hade också problem i början och kunde inte komma på vad det var för något, mitt lösen till WPA var rätt men det ville sig ändå inte.

Jag gjorde om proceduren och upptäckte då att när man knappar in lösenordet så väljer den att första bokstaven är stor medans jag har liten bokstav, det lilla räckte för att jag inte skulle "bli godkänd".

En annan detalj är ju om du kör mac-filter på din router, då måste du ju godkänna den nya mac-adressen, en annan är ju att du måste ange rätt kryptering som du kör med i ditt trådlösa nätverk.

Lycka till ! / J

Postad 19 juni 2009 - 13:23

rjn
  • rjn
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hallå! KÖpte en ny w715 igår på mediamarkt för 3200kr, mycket go telefon. Men sms singalen är grymt låg! Hur ******** höjer man den? Borde finnas på inställningar men hittar det inte.

Förresten när man kör mp3 till sitt headset är det hörlurarna eller är det mobilen som har så kasst ljud?

Postad 19 juni 2009 - 13:54

AndyRebel
  • AndyRebel
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Tyvärr så går det inte att höja sms signalen enbart, om man höjer ringsignalen så följer även sms signalen med.
Alternativt kan man byta sms signalen till någon som är "inspelad högre" , kanske inte helt rätt uttryckt men hoppas ni förstår vad jag menar.

Vad gäller ljudet så använder jag själv SE´s HPM-77 (dock med C905, men kan inte tro att det skulle vara sämre ljud i W715) och lite fipplande med equalizer inställningarna så låter det bra.

Postad 21 juni 2009 - 09:00

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Förresten när man kör mp3 till sitt headset är det hörlurarna eller är det mobilen som har så kasst ljud?

Det är dom medföljande lurarna som inte är av toppklass. Jag har ett par Sony MDR-EX71 som låter mycket bra. Kort sladd gör att dom passar bra till headset kabeln, det följer med en 1 meters förlängnings kabel om man behöver längre kabel.

https://www.prisjakt...ukt.php?p=17508

Postad 03 juli 2009 - 18:31

Wide
  • Wide
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
Kan man inte stänga av BT när man satt på den?.

Funkar den bra ha som "dong" att surfa på till bärbar dator?.

Annars verkar ju batteritiden vara bra....not.... :)

Finns det nått grattis Gps program?. Eller kör alla med Wayfinder?. Tycker det verkar dyrt...

Redigerat av Wide, 03 juli 2009 - 18:39.

Postad 03 juli 2009 - 21:29

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Visst kan du stänga av BT när du har satt på den...

Funkar kanon att ha som surf dongle...

Batteritiden är det inget fel på...

Google maps är gratis... (förutom data kostnad)

Postad 04 juli 2009 - 08:12

Wide
  • Wide
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

Visst kan du stänga av BT när du har satt på den...

Funkar kanon att ha som surf dongle...

Batteritiden är det inget fel på...

Google maps är gratis... (förutom data kostnad)

:). Ja nu funkade det när jag startat om den. Har synkat ihop den med min N120.
Vet nån vilka inställningar man ska ha i datorn för att kunna surfa genom w715?

Måste testa att köra den som en dongle, nån som kör med tele2 extratjänst minisurf?

Ok, ja Google funkar ju fint. Wifin är ju anars grymt smidigt!

Men batteritiden är jag fortfarande tveksam, 1dygn när man leker med nallen utan att ringa...;)

Postad 04 juli 2009 - 09:29

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Du behöver inte göra några inställningar för att kunna surfa med den som en dongle, funkar det att surfa via mobilen funkar den som en dongle när du har anslutit telefonen till din dator antingen via USB eller BT. I Sony Ericsson PC Suit ansluter du för att surfa via datorn.

Postad 04 juli 2009 - 12:28

Wide
  • Wide
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

Du behöver inte göra några inställningar för att kunna surfa med den som en dongle, funkar det att surfa via mobilen funkar den som en dongle när du har anslutit telefonen till din dator antingen via USB eller BT. I Sony Ericsson PC Suit ansluter du för att surfa via datorn.

Tack, tack funkar ju kanon!. Varför ska man ha en dongle när man kan köra genom nallen?. Drar det mkt ström?

Postad 04 juli 2009 - 13:28

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Nope, om du kopplar ihop telefonen med USB kabeln till datorn så laddas också batteriet i telefonen :-)

Redigerat av bpl, 04 juli 2009 - 13:29.

Postad 18 juli 2009 - 17:16

ManWithNoName
  • ManWithNoName
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Är det ingen annan som har riktigt dåligt ljud både på ringsignalen och i lurarna? Jag har maxvolym på ringsignalen och ändå hör jag den knappt om jag har lite musik på i rummet.

Hade en W850i innan och ljudet var betydligt bättre i den, på gränsen till tinnitusvarning, både vad gäller ringsignal och ljud i hörlurarna.

Kan det vara fel på den eller är volymen lägre än i tidigare modeller?

Postad 19 juli 2009 - 16:04

Andreasm86
  • Andreasm86
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Tjena! tänkte höra om någon vet om några tweaks\hacks\mod till w715 ?

jag har hittat en kamera mod men ej riktigt fattat vad den gör länk till den är : http://www.esato.com...hp?topic=177587

hoppas någon som kanske är lite mer klok inom området kan svara mig på dessa 2 frågetecken :P

Mvh!

Postad 19 juli 2009 - 21:33

SS_454
  • SS_454
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Hej på er!

Har SonyEricsson tagit bort Tracker från sin hemsida jag kan inte hitta detta program längre. De har någon ny sida PlayNow arena där finns knapp några gratis program alls längre. Någon som vet mera?

Edit. Lägger till lite mer info.

En fråga till går det inte att spara Googleskartor i telefonen. Tänkte nämligen att man laddar upp de när man är hemma till telefonen och sedan när man är ut så slänger på Google Maps. Så Slipper den ladda kartorna. Men detta verkar inte funka. Någon som vet varför?

Hitta på SE-hemsida och på support översikt. Så finns info om vad som var med på senaste uppdatering. Kopiera in den i denna tråd.

06-02-2009
Uppgraderingar som finns i senaste programvaran
Den senaste programvaran höjer telefonens prestanda och innehåller följande förbättringar:

Facebook-program tillagt (är eventuellt inte tillgängligt, beror på vilken leverantör du har och vilket land du bor i)
Bättre stabilitet när strömmande program används i ett 3G-nätverk
Bättre prestanda när du bläddrar på en webbsida
Ljudförbättringar
Uppdatera telefonens programvara via datorn med Uppdateringstjänsten.

Obs! Tillgången till den nya programvaran beror på vilket land du bor i och vilken operatör du har.

Redigerat av SS_454, 20 juli 2009 - 09:38.

Postad 23 juli 2009 - 18:03

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
tips på billigt abbonemang där man kan få en OLÅST w715 med?

Sambon är fast bestämd att ringa med 3, men kundservice fipplade bort hennes order, sen när dom skulle rätta till det så säljs den inte där längre. Riktigt surt.

Postad 29 juli 2009 - 18:34

Farsta2
  • Farsta2
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Läst igenom tråden och det finns både beröm och viss kritik. Var nyss och tryckte på en dummy och så tröga kan väl knapparna inte vara på en riktig? Fick ta i ordentligt. Skriver en del småmail och sms så knappsatsen är viktig.

Postad 30 juli 2009 - 10:53

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Läst igenom tråden och det finns både beröm och viss kritik. Var nyss och tryckte på en dummy och så tröga kan väl knapparna inte vara på en riktig? Fick ta i ordentligt. Skriver en del småmail och sms så knappsatsen är viktig.

Nej, knapparna är inte som på dummyn. Jag var nära att inte köpa denna telefon efter att ha känt på knapparna på en dummy, men i verkligheten är de helt okej att skriva sms på.

Postad 30 juli 2009 - 10:59

Farsta2
  • Farsta2
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Tack. Lutar alltmer åt att det blir den här telefonen. Jo en fråga till: hur är videoinspelningen? Har nu en K810 som tar bra kort men videon känns som år 2000 ungefär. Förstår att man inte kan fylla en Tv skärm men blir det hyfsat på en datorskärm i bästa upplösning?

Postad 03 augusti 2009 - 11:17

Gurra72
  • Gurra72
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Ljudböcker i mp3 man lägger till på minneskortet hamnar inte under ljudböcker utan bland albumen för musik. Antar de måste ha någon speciell flagga för att hamna rätt. Kan man göra det på något enkelt sätt?

Postad 04 augusti 2009 - 08:35

ormetkruper
  • ormetkruper
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Ljudböcker i mp3 man lägger till på minneskortet hamnar inte under ljudböcker utan bland albumen för musik. Antar de måste ha någon speciell flagga för att hamna rätt. Kan man göra det på något enkelt sätt?

Ja det stämmer. Hade samma problem och fann att man måste konvertera mp3-orna till formatet .m4b så känns dom av som ljudbok i mediaspelaren.

Ladda ned audiobook converter för att konvertera från mp3 till m4b, det kan du finna här: http://www.freeipodsoftware.com/

Bry dig inte om att det är för ipod bara, spelar ingen roll. Fungerar utmärkt för mig i alla fall.
Fördelen sedan är ju att man kan sluta lyssna och lyssna på annat och sedan gå tillbaka och det minns var du var senast. Slipper man ju som jag gjorde innan att ha två spelare på telefonen.

Postad 04 augusti 2009 - 21:14

sockerbagarn
  • sockerbagarn
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag har haft min w715 i ett par veckor nu, och jag älskar telefonen :P
MEN, en sak som stör mig är att den är otroligt seg i mappen "videoklipp", kan ta upp till en 20sek innan den orkat ladda ikonerna typ...(har förvisso ca 20 videoklipp och ett par långfilmer som troligen bidrar till "siraps effekten" :) ) Den laggar dessutom ganska mycket när mediaspelaren väl orkat spela upp filmen/klippet..

Hade en Nokia 6220 classic innan och den spelade upp filmerna nästan direkt oavsett storlek och kvalité. (Va förvisso det och kameran som va bra med den telefonen, resten sög)
Upplever oxå min gamla w880 som mycket snabbare....

Någon som upplever samma problem?

Och en löjlig sak till... efter senaste uppdateringen (R1EA033) försvann den lilla 'telefon ikonen' i vänstra hörnet när man knapprar in siffrorna, ehh... jo jag bryr mig egentligen inte, men bara undrade lite nyfiket om det är samma för er?

Mvh/Danne

Redigerat av sockerbagarn, 04 augusti 2009 - 22:16.

Postad 05 augusti 2009 - 17:35

milde
  • milde
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Varje gång jag har laddat så fortsätter telefonen att blinka rött, alltså vid "röda luren" knappen. Måste starta om för att det ska försvinna. Någon som vet vad som är galet?

Postad 05 augusti 2009 - 23:25

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0

Varje gång jag har laddat så fortsätter telefonen att blinka rött, alltså vid "röda luren" knappen. Måste starta om för att det ska försvinna. Någon som vet vad som är galet?

nåt glapp kanske ? har aldrig märkt av det.. vet inte riktigt vad det betyder.

Postad 06 augusti 2009 - 09:03

Lindfors
  • Lindfors
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Min flickvän köpte en W715.

Hur länge räcker batteriet för er under normal användning, dvs inte köra gps eller surfa med wifi?

Hennes telefon är väldigt konstig, nu på senaste tiden har batteriet bara hållit en dag, trots att hon i princip bara haft telefonen påslagen utan att ringa. det är ju katastrofalt dåligt.

Varken wifi eller GPSen har alltså används.

Är det fel på telefonen?

Postad 06 augusti 2009 - 11:44

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Det blir så när mobilen kommer väldigt nära att vara urladdad. Den röda blinkningen verkas alltså vara en extra varning för att batteriet är nästan slut. Buggen är sedan att blinkandet inte slutar när man laddar telefonen utan man måste starta om den för att bli av med blinkandet. För att slippa detta försöker jag se till att alltid ladda telefonen innan den är helt urladdad.

Hur länge räcker batteriet för er under normal användning, dvs inte köra gps eller surfa med wifi?

Hennes telefon är väldigt konstig, nu på senaste tiden har batteriet bara hållit en dag, trots att hon i princip bara haft telefonen påslagen utan att ringa. det är ju katastrofalt dåligt.

Är det fel på telefonen?

Det låter som att det är fel på hennes telefon/batteri. Om jag bara har telefonen på, ringer något kort samtal plus ett par sms om dagen så håller telefonen lätt 5-7 dagar på en laddning. Lyssnar jag dock på musik går det snabbare.

Postad 06 augusti 2009 - 15:47

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
ja gps och wifi suger batteri nåt enormt, räcker en halvdag om man leker mycket.. men kör man bara gsm och lyssnar lite musik eller ringer några samtal då håller den ju lätt ett antal dagar. Kör du 3g så dras batteriet snabbare även om du inte ringer eller använder luren.

Postad 10 augusti 2009 - 10:25

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0
Jag kan bara meddela att efter en uppdatering av firmwaren nu så har jag till slut fått programmet Walk Mate. Det fanns inte förut om nu någon har samma problem.

Postad 13 augusti 2009 - 08:33

Unregistered2f11fda2
  • Unregistered2f11fda2
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag har en Sony Ericsson w715 med ett vanligt Djuice GSM abonemang.
En av anledningarna till att jag valde telefonen är att den har wi-fi.

När jag väljer youtube-applikationen, google maps, Opera Mini eller vilken java-applikation som helst ombeds man välja ett datakonto och wi-fi finns ej med att välja.

Det enda som verkar funka med wi-fi är den inbyggda webbläsaren eller email.

Jag hade då ej installerat djucie egna internet/wap drivrutiner, så eftersom wi-fi ej fanns att välja fanns inget konto alls att välja och applikationerna gick därmed ej att starta.

Jag ringde Sony Ericsson support och en osäker person berättade att det i princip bara är den inbyggda webbläsaren eller email som funkar med wi-fi.

Efter en stunds pillande installerade jag djuice drivrutiner för dataöverföring, och då startade mycket riktigt alla javaapplikationer, eftersom det fanns en datauppkoppling att välja.

Min fråga är då, använder java-applikationerna wi-fi eller inte?
T.ex. när jag testade youtube, gick det alldeles för fort för att vara GPRS.

Kanske är det så att wi-fi prioriteras framför den ordinare uppkopplingen ändå?

Går det helt blockera att GPRS-dataöverföring får användas och bara köra wi-fi?

Redigerat av Unregistered2f11fda2, 13 augusti 2009 - 08:35.

Postad 15 augusti 2009 - 15:56

Gurra72
  • Gurra72
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Kört massa java program via wifi hemma t.ex trekbuddy (gps), youtube. Och inbyggda webbläsaren.
GPRS markören tänds inte utan bara wifi...

Postad 15 augusti 2009 - 15:58

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
Kör igång wifi innan du ska använda en tjänst som kräver internet, svårare än så är det ju inte.

Postad 27 augusti 2009 - 08:29

Deshsko
  • Deshsko
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Jag har försökt få igång youtube via wifi men det funkar inte , den börjar spela men varken ljud eller bild kommer. Kör jag därimot med 3g och stänger av youtube får jag bild men inget ljud? ska man ändra något speciellt i luren eller är det i routern man skall pilla? har en dlink 524 tror jag att den heter. nån som har fått det att funka? Hade varit bra om det fanns nån guide i manualen...

Har haft luren i 1 månad nu och för nån vecka sedan så kom jag hem från jobbet och så dog mobilen. satte i laddaren och pang så stod det att jag skulle "kontakta service eller nätleverantör". Den krävde en ny uppdatering. SPARA MOBILNUMMER PÅ DATORN!!! Det hade inte jag gjort!

Postad 28 augusti 2009 - 18:51

Wide
  • Wide
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
Går det att köra webradio, om hur köra smidigast?

Ät det nån som använder nått smidigt "gratis" gpa program?..:)

Postad 06 september 2009 - 12:13

SS_454
  • SS_454
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Måste säga att jag är nöjd med telefonen. Har funkat riktig bra en så länge för mina behov. Tankade ner senaste uppdatering idag. Mobilen är TRE-låst. Och idag fick jag äntligen SE program Tracker.

Postad 07 september 2009 - 20:51

Unregistered6519e054
  • Unregistered6519e054
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej, köpte precis en w715 jag med och är riktigt nöjd än så länge men undrar en sak, när jag sätter på wlanet och surfar, hur vet jag att den endå inte går ut på wappen? känns nästan som om den gör det då det går ganska långsamt... Nånstans tycker jag att jag borde kunna ställa in anslutningstyp, eller?

Tacksam för svar // Daniel

Postad 07 september 2009 - 22:47

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0

Hej, köpte precis en w715 jag med och är riktigt nöjd än så länge men undrar en sak, när jag sätter på wlanet och surfar, hur vet jag att den endå inte går ut på wappen? känns nästan som om den gör det då det går ganska långsamt... Nånstans tycker jag att jag borde kunna ställa in anslutningstyp, eller?

Tacksam för svar // Daniel

wlan är wlan inget annat, såvida du inte gör nåt att ansluta med wap så gör det ju knappast det.

Postad 11 september 2009 - 09:44

Gurra72
  • Gurra72
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Nu åker den på rep. Batteriet håller numera 3 dagar från att ha hållit 1 vecka..minst. Och då med allt avslaget, 2g och kanske 2 korta samtal. Den glappar redan lite här och där också.
Är lite missnöjd faktiskt

Postad 17 september 2009 - 00:23

this
  • this
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Jag har problem med att telefonen tappar kontakt med minneskortet lite då och då. Först löstes problemet med en firmware uppdatering men nu två veckor senare så har problemet alltså återkommit igen. Lite andra buggar som att om man svarar på ett samtal genom att slida upp telefonen så aktiveras inte micken. Händer bara ibland dock, skit skumma buggar. Hoppas dessa åtgärdas med firmware uppdateringar ganska så snart, det är små irriterande fel som bara retar upp kunder trots att jag tror det är ganska enkelt att åtgärda.

Postad 18 september 2009 - 13:13

Ischnick
  • Ischnick
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej!

Jag är novis in området gps, har lite frågor hur man får gps:en att gungera i w715.
Måste man ha ett 3g kort i telefonen för att gps:en ska fungera?
Om man kan ha ett vanligt kontantkort för gsm, hur gör man då, dvs om man inte behöver ett 3g kort.

tacksam för svar

Postad 19 september 2009 - 20:50

Gurra72
  • Gurra72
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Inget 3g behövs för GPS! Den har inbyggd GPS.
Tror absolut inte man behöver 3g men inte säker. Har ett SIM kort som garanterat är över 8 år gammalt som funkar kalas, både 3g och 2g på Telia. Har stängt av 3g i telefonen. Bara stoppa in alltså o ringa.

Redigerat av Gurra72, 19 september 2009 - 20:52.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.