Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - LG BD370 *

673 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 November 2009 - 16:19

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Så det går alltså att bränna nån film som .mkv file (ISO bränning via Nero program) på en DVD+/- skiva (exempelvis) och spela upp efteråt på LG BD370???

Vilka är nackdelar med LG BD370 jämfört med LG BD390 då?

Postad 02 November 2009 - 21:02

Lord_Tito
  • Lord_Tito
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Så det går alltså att bränna nån film som .mkv file (ISO bränning via Nero program) på en DVD+/- skiva (exempelvis) och spela upp efteråt på LG BD370???

Vilka är nackdelar med LG BD370 jämfört med LG BD390 då?

1: Ja, bränn bara ut själva filen på DVD så kan du spela upp den på spelare.
2: Vet inte, använd google eller kolla i BD390 tråden.

Postad 02 November 2009 - 22:09

nixxor
  • nixxor
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Om jag fattar det rätt så skulle jag kunna splitta en MKV fil på 11 gb i tex 3 delar och sedan slänga in det på ett 16 gb USB minne och sedan hittar Spelaren 3 mkv-filer och de går att spela upp?

Postad 03 November 2009 - 09:35

Unregistered6a178391
  • Unregistered6a178391
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Ja

Jag (som har Mac) använder MkvMerge

Du kan välja att splitta efter storlek eller tid i filen/filmen för snygga övergångar

Fungerar fantastiskt!

BD370 är troligen bästa av-köp (tillsammans med Pioneer KRP-500AW) någonsin.

Postad 03 November 2009 - 10:57

nixxor
  • nixxor
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Bra då kan är det bara att dela filen jag har hemma i 3 "bitar" och sedan slänga in på 16 gig minnet. Du är helt säker på detta? Eller vilket sorts minne slängde du in filerna på?

Postad 03 November 2009 - 12:55

Unregistered6a178391
  • Unregistered6a178391
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag kör allt mitt (AVI, MKV, MP4) från en 250GB Western Digital My Passport.
FAT32 förstås men det har ju stått tidigare i tråden.

Men jag har prövat 4- och 8GB stickor också och det gick fint!

Postad 03 November 2009 - 15:03

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
måste man splitta en MKV-fil, på t.ex 8 gb, i två 4gb filer för att LG ska kunna spela upp den?

Gäller de även när man streamar via NASen???

Mvh

Postad 03 November 2009 - 15:27

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1266 inlägg
  • 0

måste man splitta en MKV-fil, på t.ex 8 gb, i två 4gb filer för att LG ska kunna spela upp den?
Gäller de även när man streamar via NASen???
Mvh

Du kan inte streama från en NAS med BD370. Tror det är BD390 du letar efter.

Postad 03 November 2009 - 16:04

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

Du kan inte streama från en NAS med BD370. Tror det är BD390 du letar efter.

Självklart är det en 390 jag ska få, men principen borde vara samma på 370 samt 390. Alltså om det går att spela upp MKV filer större än 4gb??

Postad 04 November 2009 - 01:44

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1470 inlägg
  • 0

Självklart är det en 390 jag ska få, men principen borde vara samma på 370 samt 390. Alltså om det går att spela upp MKV filer större än 4gb??

nej det är inte alls samma princip. det är en filsystemsfråga, inte en filstorleksfråga (filerna på BD-skivor tex är ofta över 30GB stora).
begränsningen beror på att spelaren bara gillar FAT - som inte tillåter filer över 4GB - via USB.
tämligen säker på att 370 inte säger något om större .mkv bara de ligger på en skiva.

i vilket fall känns det betydligt rimligare att fråga i den officiella tråden för spelaren det gäller, sån här funktionalitet är till och med ofta nedtrimmad på billigare produkter för att inte konkurrera mot egna dyrare varianter.

Postad 05 November 2009 - 18:55

abel48
  • abel48
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Vad ska man ha spelaren inställd på. 50hz eller 24hz ? Har en lg ps3000 full hd tv. Som jag fattat det så är dvd 50hz och blueray 24hz, men måste man då ändra hela tiden beroende på vad man ska se?

Mvh abel

Postad 05 November 2009 - 20:29

Unregistered6c9bcd9b
  • Unregistered6c9bcd9b
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Har beställt en rackare från pc-city, hoppas den kommer imorgon. Ska bli kul att se hur R-872:an hanterar full upplösning både på ljud och bild :)

återkommer..

Postad 05 November 2009 - 21:17

BadBone
  • BadBone
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hej!
Jag undrar var USB ingången sitter? Har kikat lite på bilder men hittar den inte... Säg inte att den sitter på baksidan =(
Morsan är nämligen sugen på en blu-ray spelare som hon även kan visa bilder med via USB minne. Någon som har erfarenheter kring detta?

Postad 05 November 2009 - 22:00

Unregistered80e98494
  • Unregistered80e98494
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Vad ska man ha spelaren inställd på. 50hz eller 24hz ? Har en lg ps3000 full hd tv. Som jag fattat det så är dvd 50hz och blueray 24hz, men måste man då ändra hela tiden beroende på vad man ska se?

Mvh abel

Den ändrar automatiskt, NTSC dvd blir 60Hz, PAL 50Hz, Blu-ray 24Hz

Hej!
Jag undrar var USB ingången sitter? Har kikat lite på bilder men hittar den inte... Säg inte att den sitter på baksidan =(

Nej den sitter på framsidan bakom en liten "lucka"

Postad 07 November 2009 - 09:53

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Vad sa de i affären?

Vi verkar ju haft liknande problem. Det är rena lott med min nya spelare, ibland startar den så att jag kan gå in i Homemenyn och välja från USB (Externa hårdisken) men oftast kommer det upp en svart bild där det står Ingen Signal???

Borde inte vara nåt fel på hdmi-kabeln tycker jag men kan ju vara värt att testa en annan...

Hade samma problem. Bytte bara plats med digitalboxens hdmi-ingång på tv:n. Problemet borta!

Postad 07 November 2009 - 10:03

nixxor
  • nixxor
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Har precis köpt en förstärkare och ett hemmabiosystem. Har dock ett par frågor för att jag ska krämma ur så mycket ur ljudet som möjligt för min BD spelare. Förstärkaren klarar av alla nya ljudformat.

Så vilka inställningar börjar jag välja under inställningen Ljud?

HDMI: PCM-stereo, PCM-multi-kan, DTS återkoda eller Primär genomkoppl.
SPDIF: PCM-stereo, DTS återkoda eller Primär genomkoppl.
Samlingsfrekvens: 48khz, 96khz eller 192khz
DRC: På eller Av.

Postad 07 November 2009 - 13:19

Binks
  • Binks
  • Forumräv

• 739 inlägg
  • 0

Har precis köpt en förstärkare och ett hemmabiosystem. Har dock ett par frågor för att jag ska krämma ur så mycket ur ljudet som möjligt för min BD spelare. Förstärkaren klarar av alla nya ljudformat.

Så vilka inställningar börjar jag välja under inställningen Ljud?

HDMI: PCM-stereo, PCM-multi-kan, DTS återkoda eller Primär genomkoppl.
SPDIF: PCM-stereo, DTS återkoda eller Primär genomkoppl.
Samlingsfrekvens: 48khz, 96khz eller 192khz
DRC: På eller Av.

HDMI Primär genomkoppling för då skickar du vidare ljudet till förstärkaren via HDMI så får den koda av ljudet.

Postad 07 November 2009 - 14:21

nixxor
  • nixxor
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Tack och de andra?

Postad 07 November 2009 - 14:29

Binks
  • Binks
  • Forumräv

• 739 inlägg
  • 0
SPDIF är om du kör digitalt som koax eller optisk
Sampling vet jag inte vad de är alls men bara ställa på de högsta skulle jag tro :)
DRX har ja ingen aning alls

Postad 07 November 2009 - 16:54

nixxor
  • nixxor
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Angående SPDIF, Sry men vad kör jag då? :) Har den kopplat med HDMI till Förstärkaren bara..

Redigerat av nixxor, 07 November 2009 - 16:54.

Postad 07 November 2009 - 17:28

Binks
  • Binks
  • Forumräv

• 739 inlägg
  • 0

Angående SPDIF, Sry men vad kör jag då? :) Har den kopplat med HDMI till Förstärkaren bara..

Ja kör du HDMI till förstärkaren, så är SPDIF inget du behöver bry dig i alls.

Postad 14 November 2009 - 16:49

clamel
  • clamel
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Hittade ett sätt som iaf fick mig att få Å Ä Ö att funka på undertexter..

laddae hemma ett program på: http://www.bunkus.or.../downloads.html

MKV Toolnix, där man kan lägga in undertexten i Mkv filen.. efter jag gjort det så fick jag då Å Ä Ö på en undertext som förut ej visade Å Ä Ö... kanske så alla gör... men funkade då för mig ;)

Vilket program skall laddas ned ????

Postad 14 November 2009 - 18:30

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1470 inlägg
  • 0

Vilket program skall laddas ned ????

den version som är för det operativsystem du har på datorn.
(finns f.ö. bara ett program där...)

Postad 15 November 2009 - 22:33

Unregisteredef41c1e8
  • Unregisteredef41c1e8
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa denna spelare, den kommer att köra med min gamla Denon AVC-A1 SE tillsvidare. Jag har förstått att jag då får utnyttja det sk "core ljudet" via digital out . Kommer jag märka en försämring ljudmässigt mot min DVD spelare? Hur pass "dåligt" är dett ljud?
Har precis beställt en Panasonic v10a som den skall komma överens med : )

Postad 15 November 2009 - 23:14

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1470 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa denna spelare, den kommer att köra med min gamla Denon AVC-A1 SE tillsvidare. Jag har förstått att jag då får utnyttja det sk "core ljudet" via digital out . Kommer jag märka en försämring ljudmässigt mot min DVD spelare? Hur pass "dåligt" är dett ljud?

core-ljudet är i betydligt högre bitrate än på DVD* så sämre är det väldigt liten risk att det blir.
hur dåligt det är jämfört med lossless tror jag aldrig vi kommer få ett bra svar på - det ligger för mycket personliga värderingar bakom.
vissa hävdar att det är som natt och dag, medan andra säger att skillnaden är tämligen liten.

* Jo, jag är medveten om att det finns BD med 384/448kb/s AC3 eller 768kb/s DTS, men de tillhör undantagen. även medveten om att DVD rent tekniskt stöder full bitrate DTS, men de skivor som innehåller detta är ruskigt ovanliga.

Postad 15 November 2009 - 23:28

Unregisteredef41c1e8
  • Unregisteredef41c1e8
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

core-ljudet är i betydligt högre bitrate än på DVD* så sämre är det väldigt liten risk att det blir

Blir oerhört glad av att se detta. Tack för svaret! Det får bli LG BD spelare för att senare byta förstärkare.

Postad 17 November 2009 - 10:28

modulated
  • modulated
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag har två frågor.

1.Är det bra DAC'ar på spelaren så det analoga ljudet ut blir bra? Eller är de skräp som de flesta andra spelare?

2.XVID med srt undertexter, fungerar det bra? Allt som nämns i tråden tidigare är ju mkv'er.

Postad 18 November 2009 - 19:20

Unregistered2ce48e19
  • Unregistered2ce48e19
  • Forumräv

• 615 inlägg
  • 0
Har packat upp min BD 370 i dag och måste säga att det är en trevlig bekanstkap så långt.
Helt ok bild och ljud både Bluray och uppskalad DVD.

Som budgetspelare i sovrummet i kombination med en FULL HD LG 7000 så gör den ett strålande jobb.

Negativt är väl den riktningskänsliga och plastiga fjärren, men här har ju LG si simplink som gör att jag kan styra både tv och DVD med tv-fjärren (som är snäppet bättre)

Som mediaspelare med FAT 32, funkar den ju inte annat än till foton + lite till......
Min Tvix 6500 är ju betydligt bättre för detta, vilket är anledningen till att jag inte köpte 390 modellen.

Det känns som ett vettigt köp för vettiga pengar.

Postad 19 November 2009 - 21:46

sjogren5
  • sjogren5
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Ingen som haft problem med att firmwareuppgraderingen hänger sig ? Jag packade upp min spelare igår och kollade efter uppdateringar, det funkade bra med dom 3 första men den fjärde hänger sig totalt när den ska installeras. Har låtit spelaren stå på över natten men när jag vaknar står den fortfarande och surrar på "setup" Så j***a lång tid ska det väl inte ta att uppdatera...
Nån som känner igen sig?

Redigerat av sjogren5, 19 November 2009 - 21:47.

Postad 23 November 2009 - 13:08

Putte74
  • Putte74
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hej

Har en usb hårddisk på 500 gb som jag har formaterat med FAT 32men kan ej se mina filmer/musik på den.

Det kommer upp 2 st mappar när jag går in via film/musik menyn och det är BUDA och recycke bin men inget annat finns.

Vad gör jag för fel :(

HAR LÖST PROBLEMET.......................

Redigerat av Putte74, 30 November 2009 - 17:07.

Postad 26 November 2009 - 00:12

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Har en förstärkare med HDMI men stärkaren stödjer inte de nya formaten i bitstream. Så jag undrar om man kan gå in i inställningarna på LG BD370 och ändra från att mata ut Bitstream till att istället skicka PCM?

Redigerat av suffix, 26 November 2009 - 00:13.

Postad 26 November 2009 - 07:06

Binks
  • Binks
  • Forumräv

• 739 inlägg
  • 0

Har en förstärkare med HDMI men stärkaren stödjer inte de nya formaten i bitstream. Så jag undrar om man kan gå in i inställningarna på LG BD370 och ändra från att mata ut Bitstream till att istället skicka PCM?

Om jag inte totalt fattat de fel så tror ja att man kan ställa om i spelaren att den ska koda ljudet själv och skicka de som bitstream till förstärkaren som då bara öser ut ljudet utan att göra nått med de.

Postad 26 November 2009 - 16:20

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Vad menar du med "om jag inte totalt fattat det fel", innebär det att du har en LG BD370 själv? :lol:

Blir glad om spelaren kan avkoda HD-formaten innan den pumpar ut ljudet i PCM till förstärkaren!!

Postad 26 November 2009 - 16:25

ogras
  • ogras
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Har precis införskaffat mig en bd370, men stött på problem direkt.. När jag ska gå in på You Tube kommer det upp en ruta direkt. "There may be network congestion."

Trots att när jag går in och kollar uppkopplingen flyter det på hur bra som helst. Har uppdaterat den och så. Nån med samma problem?

Postad 26 November 2009 - 19:19

Binks
  • Binks
  • Forumräv

• 739 inlägg
  • 0

Vad menar du med "om jag inte totalt fattat det fel", innebär det att du har en LG BD370 själv? :lol:

Blir glad om spelaren kan avkoda HD-formaten innan den pumpar ut ljudet i PCM till förstärkaren!!

Jag själv har ingen färstärkare med HDMI så jag har inte tagit reda på hur de funkar med de än eftersom jag själv kör med optiskt än så länge.
Men vad jag minns så kan man ställa om samma saker för både HDMI och Optiskt.
Så då finns de "återkoda" "primär genomkoppling" sen minns ja inte dom andra.

Men återkoda tror ja betyder att spelaren själv kodar ljudet och skickar de till förstärkaren som bara öser ut ljudet utan att göra något med de.
MEN spelaren kan inte koda av värsting DTS HDMA ljud och så utan de blir DTS HD Core.
Men de är inget vi vanliga dödligt grinar oss sömnlösa över tror ja.
Ljudet blir vilket som sjukt bra.

Rätta mig någon om jag skulle ha fel på något.

Postad 26 November 2009 - 21:37

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Okej så du vet helt säkert att den inte kan avkoda DTS HD-MA (och Dolby TrueHD?) och sedan skicka de till förstärkaren?

Postad 26 November 2009 - 22:57

Binks
  • Binks
  • Forumräv

• 739 inlägg
  • 0

Okej så du vet helt säkert att den inte kan avkoda DTS HD-MA (och Dolby TrueHD?) och sedan skicka de till förstärkaren?

True-HD ska den klara, va de gäller DTS tror ja de bara är Core.
Men de blir fortfarande sjukt bra med core.
Men är inte helt säker på detta så hoppas någon annan som vet mer kan säga om de är rätt eller fel.

Men skaffar man sig en förstärkare som kan koda alla ljuden så är de bara skicka vidare ljudet från spelaren så fixar förstärkaren ljudet.

Postad 27 November 2009 - 14:35

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
jo, men har man en spelare som kan avkoda alla HD format, så är det lika bra som om förstärkaren skulle ta hand om det.

Postad 27 November 2009 - 16:19

Binks
  • Binks
  • Forumräv

• 739 inlägg
  • 0

jo, men har man en spelare som kan avkoda alla HD format, så är det lika bra som om förstärkaren skulle ta hand om det.

De vet jag inte.
Men just 370 kan inte fixa alla HD ljuden till max.
Men kan som sagt skicka vidare och låta en förstärkare fixa alla ljuden.

Postad 27 November 2009 - 16:54

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
jupp om man har en förstärkare som klarar ljuden :P

- som inte jag har :lol:

Postad 28 November 2009 - 23:02

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Har haft problem med 2 st olika mkv-filmer (720) på rad nu. Lider av störningar i bilden på båda. TEstade med att uppdatera mjukvaran men det blev ingen skillnad. serier i mkv. fungerar fortfarande och tidigare filmer har fungerat utan detta. Någon som vet om man bytt encode-teknik eller vad kan strula?

Postad 28 November 2009 - 23:31

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Varfär har du konverterat dina mediasaker till 720?

Postad 29 November 2009 - 10:25

grisnylle
  • grisnylle
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Ja spelaren klarar inte att spela upp nya Mkv filer ... Hoppas på ny firmware snart :)

7.154.0.26 kör jag nu.

Redigerat av grisnylle, 29 November 2009 - 10:28.

Postad 29 November 2009 - 20:31

Unregistered1128
  • Unregistered1128
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
köpte en popcorn hour och en sony bravia i slutet av sommaren och är nu inne på att skaffa en blu-rayspelare. läst om de flesta populära spelarna och bd370 verkar vara ett klockrent köp och passa min plånbok lagom.

enda frågan jag har är det här med ljudet. jag har inget system med stärkare. med popcorn hour går ju ljudet via HDMI direkt i teven och funkar problemfritt via tevens högtalare så länge det inte är DTS (A-100-modellen).

så då blir ju frågan om jag kommer få nåt ljud i min bravia via HDMI. Och inte bara de gamla ljuden som inte alltid finns att tillgå på filmerna. jag skulle t.ex. vilja köpa "låt den rätte komma in" och "inglourious basterds" via usa där endast DTS-HD och DTS-HD MA finns att tillgå.

kommer det funka eller måste jag skaffa ett ljudsystem?

Postad 29 November 2009 - 20:35

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Ja spelaren klarar inte att spela upp nya Mkv filer ... Hoppas på ny firmware snart :)

7.154.0.26 kör jag nu.

Vad menar du med det? det har ju fungerat felfritt. Nu kan jag inte ens spela upp dom senaste serierna jag lagt över som mkv. Har "grupperna" ändrat sättet att koda?

Fick svar från annat håll att "scenen" ändrat lite. Med andra ord är denna spelare totalt värdelös utan en uppdatering från LG. Någon som har en annan lösning?

Redigerat av kafferast, 29 November 2009 - 20:46.

Postad 30 November 2009 - 00:13

Unregistered80e98494
  • Unregistered80e98494
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Fick svar från annat håll att "scenen" ändrat lite. Med andra ord är denna spelare totalt värdelös utan en uppdatering från LG. Någon som har en annan lösning?

Om du nu inte använder spelaren till nånting annat en att spela upp mkv filer kanske det är bättre att köpa en media spelare typ "Popcorn hour"

Postad 30 November 2009 - 07:32

Binks
  • Binks
  • Forumräv

• 739 inlägg
  • 0

köpte en popcorn hour och en sony bravia i slutet av sommaren och är nu inne på att skaffa en blu-rayspelare. läst om de flesta populära spelarna och bd370 verkar vara ett klockrent köp och passa min plånbok lagom.

enda frågan jag har är det här med ljudet. jag har inget system med stärkare. med popcorn hour går ju ljudet via HDMI direkt i teven och funkar problemfritt via tevens högtalare så länge det inte är DTS (A-100-modellen).

så då blir ju frågan om jag kommer få nåt ljud i min bravia via HDMI. Och inte bara de gamla ljuden som inte alltid finns att tillgå på filmerna. jag skulle t.ex. vilja köpa "låt den rätte komma in" och "inglourious basterds" via usa där endast DTS-HD och DTS-HD MA finns att tillgå.

kommer det funka eller måste jag skaffa ett ljudsystem?

De går att köra HDMI till tvn som du gör med din popcorn, men om du bara kör ljudet till din tv så spelar de ju ingen roll alls vad de är för ljud för du kommer inte få ut nått HD ljud från din tv endå.
Nästa aspect är att filmerna från USA kanske är region a och då kommer du inte kunna kolla på dom endå med 370.

Postad 30 November 2009 - 12:52

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Jo BD370 pumpar ut alla HD ljud..

"onboard decoding of both Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio Essential (no DTS 96/24 or DTS-ES) to multi-channel PCM output"

Postad 30 November 2009 - 13:50

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Läste att LG BD370 visar bättre detaljer i Bluray än vad PS3 gör, men hanterar inte rörelser lika mjukt som PS3:an gör. Vet någon hur det ligger till med BD390, är den bättre än PS3, som bluray-spelare, på alla punkter?

Redigerat av suffix, 30 November 2009 - 13:51.

Postad 30 November 2009 - 16:01

Unregistered1128
  • Unregistered1128
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

De går att köra HDMI till tvn som du gör med din popcorn, men om du bara kör ljudet till din tv så spelar de ju ingen roll alls vad de är för ljud för du kommer inte få ut nått HD ljud från din tv endå.
Nästa aspect är att filmerna från USA kanske är region a och då kommer du inte kunna kolla på dom endå med 370.

Jo BD370 pumpar ut alla HD ljud..

"onboard decoding of both Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio Essential (no DTS 96/24 or DTS-ES) to multi-channel PCM output"

nu är jag förvirrad.... kodar spelaren om till PCM så är det lugnt, va? det med regioner o så har jag koll på då jag har mycket R1, men det här med ljud är jag lost på. vill bara ha ljud i teven.

Redigerat av Unregistered1128, 30 November 2009 - 16:05.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.