mobilen kostar 2900 på mediamarkt norrköping
Är det fler MediaMarkt som tar 2900:-?
Växjö?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Aino *
Startad av
Unregistered0354d681
, May 28 2009 19:39
491 svar till detta ämne
1 relaterade trådar
Postad 09 December 2009 - 13:37
Är det fler MediaMarkt som tar 2900:-? Växjö? Postad 09 December 2009 - 14:37
Det där med 2900 kan ju inte stämma? då blir jag skitarg! betalade 4000 på the phone house
Jag uppdaterade via datorn och facebook finns kvar. Fick även ett nytt spel som var rätt ballt. Men jag tycker ändå mobilen strular ibland. Det som har hänt hittills är att touchen slutat fungera helt, att jag inte kunnat höja/sänka ljud utan omstart och att den när jag kollat film hängt sig helt och startat om. Kameran är iallafall riktigt bra tycker jag, testa "auto redigera" funktionen den är riktigt bra också. Postad 09 December 2009 - 21:41
Hur gick ni till väga när ni uppdaterade telefonen? Händer inget när jag kör PC-suite och det där med att man håller in c-knappen samtidigt som usb-kabeln ska tryckas in funkar inte i heller???
Postad 11 December 2009 - 10:55
Ladda hem SEUS, då fungerade det att uppdatara för mig och nu "peppar peppar", så fungerar touchen hur bra som helst. Den har inte slutat fungera en enda gång sedan jag uppdaterade. Postad 11 December 2009 - 12:18
Jag har testat med SEUS men det händer inget när jag trycker in C och samtidigt kopplar i usb-kabeln telefonen bara startar normalt ???!! Postad 11 December 2009 - 15:51 Telefonen ska vara avstängd. Den ska inte startas under uppdateringen. Postad 11 December 2009 - 18:21
Är på väg att köpa den lur, har ett par frågor bara.
Är den seg? alltså, får man vänta in den, ligger ett ord före när man skriver sms? eller är det direktrespons? Postad 13 December 2009 - 00:30
är själv jäkligt intresserad av denna nalle och har suttit å läst alla sidor här på MHB om denna..
var inne på elgiganten idag och kände lite på en som var igång och det första jag kollade var hur touchen funkade i media läget... jag som själv haft iPhone innan tyckte touchen funkade otroligt bra och den var inte seg alls eller något. jag ska iallafall fixa mig en för jag tycker den verkar jäkligt bra =) Postad 13 December 2009 - 01:15
För oss som har Tele2 och inte får YouTube att fungera; Stäng av proxyn i Internetinställningar--->Datakonton.
Postad 13 December 2009 - 10:24
Jag märkte att fjärrspel till Ps3 via 3G fungerade efter jag stängde av proxyn.
Postad 13 December 2009 - 11:01 Menar du att man går in i intällningsmenyn SIP-inställningar och nollställer porten? Postad 14 December 2009 - 19:02
inställningar->kommunikation->internetinställningar
tryck välj "anslut med" tryck alternativ på den som är markerad i mitt fall "tele2 wap" tryck red. under proxyinställningar valde jag av proxy då skuggas de andra två och man kan sätta på proxy igen om känner för det. Har iofs inte stött på några problem när jag använt diverse internet apps. som google maps, opera e-post och ps3 via 3g så jag låter proxyn vara avstängd... Postad 14 December 2009 - 19:46
jag är inte så haj på telefoner så men det jag läst här är att många
blivit "upprörda" över att kodminnet är borta på Ainon, vad innebär det? :S Postad 14 December 2009 - 22:14
Tackar tackar!! Ska testa. Postad 15 December 2009 - 08:05
Uppdaterade min telefon häromdan (via SEUS) och måste säga att den upplevs som snabbare, och touchen är lite bättre, dock inte tipp topp.
Återstår att se med lite mer utvärdering hur mycket bättre den blev så att säga! /Jocce Postad 17 December 2009 - 14:41
Och nu fick jag tillbaka min aino från service.
Med tanke på att klagomålen/problemen i den här tråden verkar ha minskat finns det väl en viss chans att de lyckas få ordning på min nu också... Men ärligt talat så har jag väl inte skyhöga förhoppningar Enda jag märkt hittills är att den är SJUKT seg i menyerna. Det var ingen raket tidigare heller men är mycket värre nu, får hoppas det blir bättre efter ett tag . Postad 19 December 2009 - 10:15
min touch sluta fungera men det var för att det var -23
tre frågor åt er på forumet här 1. har någon döda pixlar? jag har två & SE åtgärdar det om det är 3 eller fler 2. går det även att komunisera med ps2? 3. har någon fått i & provat Garmin Mobil XT? jag älskar det GPS programet Postad 19 December 2009 - 15:28
Tyvärr så funkade det inte för mig. Men man kanske ska lämna konsolen påslagen, och sedan testa? Men själva idén är väl att man ska kunna fjärrstyra den, och därmed kunna sätta på/stänga av den via mobilen? Annars blir ju strömräkningen dyr om du ska ha den påslagen när man är i Thailand på semester!! Postad 19 December 2009 - 18:42
En av de sämsta mobilerna jag har haft, skriver som jag har gjort på prisjakt.
Seg och långsam är de två orden jag tänker på. Jag kan inte använda en mobil som laggar i menyerna, helt oacceptabelt. Kameran är värdelös. Min tappar SIM-kortet så fort den blir kall och således låser sig och laddar ur batteriet. Den sämsta "pekskärmen" jag någonsin har varit med om. Jag fick min, hade jag betalat ~4000 så skulle jag vara riktigt sur och skicka tillbaka skiten. Köp en HTC, iPhone eller en av Nokias dyrare modeller om ni vill ha en telefon som går att använda. Skräp för det priset. Tänker aldrig gå ifrån "hand-dator-med-telefon" konceptet igen. Postad 19 December 2009 - 21:54
Hur vet man om någon pixel är död?
Redigerat av forzagbg, 20 December 2009 - 14:22. Postad 20 December 2009 - 00:43
Hej,
Gjorde just uppdatering av programvaran till min Aino och nu har mina sms/mms försvunnit. Jag gjorde följande: Innan uppdatering gjorde jag en backup. Efter lyckad uppdatering, markerade jag mina sms och valde flytta till --> u10 sms:en försvann då från datorn utan att kopieras till mobilen. Vet någon vad om hänt? Skulle uppskatta all hjälp jag kan få, några av sms:en hade viktig information Postad 20 December 2009 - 12:23
1. har någon döda pixlar? jag har två & SE åtgärdar det om det är 3 eller fler
Hur vet man om någon pixel är död? om det är små vita prickar när skärmen är svart så är det döda pixlar men de är väldigt små om de inte sitter ihop Postad 22 December 2009 - 13:30
Jag uppdaterade min Aino ty den 3/12 med förhoppningen att touchproblemen skulle vara borta. Den fungerade klockrent i tre veckor, men nu har den börjat k*ka ur igen.
Pratade just med SE contact center, dom säger att en av leveranserna som gjordes till affärerna hade en felaktig hårdvara. Jag har fått denna, nu måste jag skicka iväg den och byta ut "kuddar" i telefonen säger dom. Så har ni en telefon där skärmen fortfarande hänger sig så vet ni vad det är som gäller. It sucks, jag vet, men det är iaf bättre än ingenting. Postad 22 December 2009 - 17:47
Skickade in min 2dar efter uppdateringen kom... Och har nu haft den i drygt en vecka efter det och måste lämna in igen efter julhelgen då den inte fungerar bra nu heller. Touchproblem, bootas om av sig själv, skärmen slocknar m.m. Postad 23 December 2009 - 11:34
vilka problem alla verkar ha.
Sambons Aino är inte uppdaterad och köpt i october. Nog för att den är lite seg, ungefär SE´s kännemärke nu för tiden. Men nog funkar allt som det ska iaf ? Touch-delen verkar inte som den ska vara bättre än det faktiskt är Postad 23 December 2009 - 12:30
SE har alltid haft en varierande kvalite vissa kan få en helt perfekt telefon nästan utan att behöva uppdatera som dom flesta måste göra andra är på sin tredje telefon och ändå samma fel.. jag fattar inte .
Postad 23 December 2009 - 22:46
Jag har haft grymma problem med att få musikspelaren att spela upp mina musikfiler. Alla filer ser ut att ligga i telefonen men när jag ska spela en fil står det bara Misslyckat eller nått. Klarar inte Ainon AAC filer? Måste jag rippa allt till mp3? Eller är det minneskortet som spökar?
Postad 25 December 2009 - 20:02
Du menar väl ändå MIN -10 Postad 26 December 2009 - 22:15
Tja - Har precis köpt Aino - Hela idén med en WiFi-lur för min del är Skype. Reser mycket utomlands och sparar en förmögenhet om jag kör det mesta via Skype & WiFi. Vilken Skype-version laddar man ner för att köra på Aino. Blir inte klok på de olika versionerna på www.mobile9.com, inte smartare av SE:s och Skypes sidor heller... Eftersom du skrev att det funkade - vilken version har du fått igång? /Peter Postad 28 December 2009 - 01:54
Nu e jag helt lost här, uppdateringsprogrammet vägrar känna av mobilen verkar det som?!?!?
Mobilen är avstängd, tar ut batteriet, stoppar in den igen, håller in C samtidigt som jag kopplar in USB-sladden, men det enda som händer då är att mobilen startar och kör i masslagringsläge. Har tagit ut SIM-kortet och provat med två olika kablar, inget hjälper. Touchen har fått fnatt, plötsligt kan den bara sluta fungera och då krävs det en omstart.. Ibland startar den om sig själv och den upplevs ganska laggig, media-menyn är i princip oanvändbar pga lagget. Verkar som att den verkligen behöver en uppdatering. Postad 03 January 2010 - 17:58
Damen min funderar på att skaffa en aino. Hon gillar framför allt designen och att den har touch-funktion.
Så jag har suttit och läst igenom en del här på minhembio och prisjakt. Tyvärr verkar den ju dras med en del problem, touchen som verkar hänga sig ibland osv.. Vet ni om detta har åtgärdats med senare uppdateringar, eller handlar det helt enkelt om att ha tur och få rätt exemplar? Telefonen ligger ju på runt 3900 så frågan är om det är värt risken? Postad 03 January 2010 - 19:15
Enligt SE så ska touchproblemet ha blivit åtgärdat av senaste uppdateringen (eller den skulle iaf lösa det). Enligt mig så är det inte så. Har fått lämna in min aino 2ggr EFTER uppdateringen just för att touchen dött.Det verkar dock som att uppdateringen har minskat problemen så kan vara jag som har otur... Om det är värt risken kan inte jag avgöra, men jag personligen skulle avstå då jag nu fått lära mig hur besvärligt det är med att lämna in telefoner på service hela tiden. Oavsett mobil du köper så kan du råka ut för en defekt vara men risken verkar vara större med aino än med de flesta. Edit: parentes Redigerat av Freddusen, 03 January 2010 - 19:16. Postad 03 January 2010 - 20:48
Sambons Aino funkar rätt bra. Den blir lite seg till och från.
Men, med tanke på vad folk skriver om den så skulle jag inte chansa. Skulle nog köpa något annat Postad 03 January 2010 - 22:05 Min touch är också död. Började med att man fick starta om den minst en gång om dagen, men nu hjälper ingenting längre. Surt, för jag gillar telefonen i övrigt. Jag hade nog inte chansat i dagsläget. Postad 04 January 2010 - 12:47
Jag bara undrar en sak.
Ska man köpa en W995 eller en Aino? Jag fotograferar ganska mycket med mobilen och lyssnar även på musik ibland. Förmodligen kommer jag att titta på ganska mycket video. Postad 05 January 2010 - 08:31
Om du står i valet och kvalet mellan en w995 och en aino, så kan jag meddela att w995:an är mycket rappare i menyerna än aino (Iaf än min aino) Ainon upplever jag som seg i menyerna, tar tid innan menyer laddas. W995:an laddar allt betydligt snabbare. Det är min åsikt. Men jag är inte missnöjd med ainon, headsetet som följer med tycker jag är kalasbra. Men min nästa mobil blir en android-lur, förmodligen SE X10:an.
Postad 05 January 2010 - 17:08
Okej, MP3 filer kan den spela upp men inte ACC. Jag använder Media Go för att synca. Vad använder ni? Har kontakrar SE supporten ett par ggr och fått lite tips men inget har fungerat. Postad 05 January 2010 - 21:20
Lämnade in luren på Siba idag för lagning. Killen som tog emot min felanmälan visste om mina problem med telefonen innan jag berättat om dem. Han berättade att jag var långt ifrån ensam. Klen tröst, men det hjälper ju alltid med trevlig personal. Detär ju trots allt inte deras fel. Jaja, får väl hoppas på att den går att fixa.
Postad 05 January 2010 - 23:07
Ja, nog låter det olika beroende på när man frågar. Jag var inne på Siba och kikade på luren innan jul och frågade (efterssom jag läst om problemen) en av personalen om de haft några problem med modellen. Näää, inget alls, var svaret då.
Edit: Om det nu är så vanligt problem med touch-skärmen, och det uppenbarligen har att göra med programvaran, så undrar jag varför SonyEricsson ens uppmanar konsumenterna att skicka in den för kontroll/reparation. Jag menar att de redan känner till felet (och bör ha gjort redan innan release), så det är väl bara att rätta felet (om de kan). Det hjälper väl inte om de får in 10.000 eller 100.000 lurar med exakt samma fel. Är det nån som fått sin lur bestående fixad? Verkar som man i princip bara får tillbaks samma lur fast nyinstallerad, vilket gör att den funkar en kort tid för att sedan packa ihop igen. Bör vara hyfsat kostsamt att ta emot och kolla på allas lurar, när de redan vet att det är fråga om mjukvara. Om det är fel på hårdvara så är det ju heller ingen idé om de ändå inte vet vad det är och inte byter nåt. Redigerat av Unregisteredc7b312fb, 05 January 2010 - 23:18. Postad 05 January 2010 - 23:29
Hur för man över musik etc. via WiFi? Jag har sammankopplat routern och mobilen, men sen då? Det händer ingenting. Vad har jag missat?
Postad 05 January 2010 - 23:49
Fick tillbaka min lur och då påstod servicefirman att de lött något (kommer inte ihåg vad) och sen var det något annat de gjort. Fick tyvärr inte något papper där de beskrev vad de gjort på servicen. Dock så gick den ju sönder igen så ja. Och det är just pga det här som jag redan letar en ny mobil att köpa. Chansen att de ska fixa till problemet genom en service är ju inte speciellt stor då de inte vet vad som är felet. Uppdateringen skulle ha fixat till det här problemet så uppenbarligen tror de på mjukvarufel, och det är därför jag flertalet gånger undrar varför SE vill ha in mobilerna på service. Det gör mig som kund bara mer irriterad när jag blir av med min mobil under 2-3 v (x2 perioder) utan att det kommer lösa något. Postad 06 January 2010 - 00:50
Jag kommer nog inte lämna in min direkt, utan avvakta lite. Ser inte nån vits med att vara utan telefon i ett par veckor när det ändå inte kommer göra nån skillnad. Det går ju trots allt att göra en del även utan Touch-skärmen.
Postad 06 January 2010 - 01:53
Jag har själv en SE Aino och jag måste haft tur, för min fungerar galant. Visst, jag använder itne alla funktioner men har kolalt video, använt touchen och allting fungerar bra. Dne har hängt sig en gång tror jag på 1-2 månader. Och det är helt ok enligt mig. Jag stänger av telefonen typ var tredje dag elelr nått udner natten så det kanske hjälper?
Jag har mkt elektronikprylar så jag är väl medveten om att man kan få saker som går sönder lätt och strular. Tycker själv jag haft väldigt otur emd sånt, så jag är överlcklig att min aino fungerar. Och jag är supernöjd med den! ALlt med touchfunktionen och knappsatsen och hur den fungerar, tycker den är skit bra. Jag har haft en SE P1i och vill itne ha en heltouch mobil pga skriva sms etc. Därför passade aino mig perfekt! Tyckte även p1i var seg i menyerna men min aino är snabb som vilken annan mobil som helst. Postad 06 January 2010 - 02:36
Är också helnöjd om det inte vore för touch-hängningen. Funkade bra en vecka, sen en hängning. Nån dag senare en hängning till. Nu hjälper inget längre (som jag känner till), inte ens starta om eller ta ur batteriet eller installera om programvaran. I stängt läge så lyser skärmen hela tiden, vilket drar ur batteriet. Om jag låter den vara öppen så går skärmsläckaren in, men det funkar ju sådär i en ficka.
Postad 06 January 2010 - 07:23
Garfinkel: förstår att det är jobbigt och det är helt oacceptabelt. Men tycker det är dålgit av SE att få så stor skillnad på telefoner. Har alltid gillat SE telefoner och bara ahft det i 10 år, och visst, det har varit en del strul. Men har hört att det är extra mkt strul med SE telefoner, tyvärr. Jag gillar dem och vill fortsätta köpa men får man bara skit telefoner som går sönder, så är det dags att byta märke. Men jag är som sagt överlycklig att mitt exemplar fungerar.
Angående en annan fråga, märkte precis att wisepilot slutat fungera och att jag måste köpa abbo, vilket är riktigt dåligt. Har haft mobilen mindre än en månad och måste köpa abbo redan? Men är det någon som vet om något annat gps program som är gratis? Gärna där man kan ha kartorna på minneskortet från början. VÄLDIGT tacksam för hjälp för jag använder gpsen en hel del. Annars får jag behölla min p1i där jag har installerat tomtom, som funkar galant! Postad 06 January 2010 - 23:48
Hej.
Jag köpte Ainon till min tjej i julklapp. Jag har uppdaterat den, men den hänger sig minst en gång om dagen. Hon är inte glad... Har någon nåt tips?? // Johan Postad 07 January 2010 - 15:15
Jag har nu haft kontakt med Sony Ericsson Contact Center. Jag ville veta om det var lönt att skicka in telefonen. Eftersom felet redan är känt av dem så finns ju inget skäl att skicka in den om de vet att de inte har lösningen klar. Svaret blev att man har lösningen (byter ut skärmen), och att man inte "känner igen" problem som de som fått till baka sin åtgärdade lur rapporterat.
Får väl lämna in den då. Fast kan någon delge sina erfarenheter iom reparation? Har det löst sig fullt ut för någon? En annan fråga man kan ställa sig är: Varför säljs det lurar med felaktig hårdvara fortfarande? Varför återkallas inte de? Postad 10 January 2010 - 13:25
Har nu fått precis samma fel som Garfinkel. Touch skärmen har hängt sig helt....och klockan visas hela tiden (dvs den släcker aldrig ner). Har också provat allt. Total återställning via telefonmenyn....samt att reparera telefonen via SE PC Suite. Inget funkar!! FAN!!
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |