*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer
3627 svar till detta ämne
Postad 13 december 2009 - 10:49
blackheim
-
blackheim
-
Användare
-
-
113 inlägg
Hej!
Jag funderar på antigen en Xtreamer eller en Playstation 3. Ps3an har ju fördelen att det går att spela spel också, men om man endast jämför mediacenterdelen mot Xtreamern, vilken är bäst? Det jag mest kommer köra är 720p-mkv med DTS-ljud streamat från en nätverkshårddisk.
Kan man, i sitt TV-seriebibliotek, se vilka program man sett och vilka man har kvar? Kan man lägga in info såsom skådespelare, regisör och omslag på serier och filmer? Detta verkar inte som det går på PS3 och det är ganska viktigt för mig.
Hur lägger man upp själva strukturen på hårddisken när man ska streama? Är det en mapp för varje serie och sen en mapp för varje avsnitt där videofilen och undertext ligger? Samma med film?
Är det nån som kör Mac och får den att funka som den ska?
Tacksam för svar innan jul!
Postad 13 december 2009 - 11:07
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
Hej! Jag funderar på antigen en Xtreamer eller en Playstation 3. Ps3an har ju fördelen att det går att spela spel också, men om man endast jämför mediacenterdelen mot Xtreamern, vilken är bäst?
Xtreamer. Ps3 klarar inte MKV och är ganska basic som mediaspelare. Det går att få det att fungera om man kör ett program på datorn som omvandlar till ett format som PS3an förstår, men då måste datorn alltid vara igång när man ska titta på film. Det jag mest kommer köra är 720p-mkv med DTS-ljud streamat från en nätverkshårddisk. Kan man, i sitt TV-seriebibliotek, se vilka program man sett och vilka man har kvar?
Inte i Xtreamern iallafall, såvida du inte gör det manuellt, och kopierar det du har sett till en annan mapp. Kan man lägga in info såsom skådespelare, regisör och omslag på serier och filmer? Detta verkar inte som det går på PS3 och det är ganska viktigt för mig.
Det finns sätt att få det att fungera på Xtreamern, men det är en ganska bökig lösning. Stödet för det är bättre i Popcorn/Tvix än det är i Xtreamern. Hur lägger man upp själva strukturen på hårddisken när man ska streama? Är det en mapp för varje serie och sen en mapp för varje avsnitt där videofilen och undertext ligger? Samma med film?
Det bestämmer du helt själv hur du lägger upp din katalogstruktur, det bryr sig inte Xtreamern om.
Postad 13 december 2009 - 16:11
Mathoa
-
Mathoa
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Xtreamer. Ps3 klarar inte MKV och är ganska basic som mediaspelare. Det går att få det att fungera om man kör ett program på datorn som omvandlar till ett format som PS3an förstår, men då måste datorn alltid vara igång när man ska titta på film.
installerar du PS3 media server på datorn ( http://code.google.c...ps3mediaserver/) så kan du streama mkv-filmer, den klarar även av att streama rar-filer dvs du behöver inte packa upp filen.
Redigerat av Mathoa, 13 december 2009 - 21:58.
Postad 13 december 2009 - 17:01
outdoor_miner
-
outdoor_miner
-
Beroende
-
-
1 470 inlägg
installerar du PS3 media server på datorn (http://ps3mediaserver.blogspot.com/) så kan du streama mkv-filmer, den klarar även av att streama rar-filer dvs du behöver inte packa upp filen.
förstår inte det resonemanget. om man ändå måste ha datorn på och kraft nog i burken att avkoda filmen, varför inte bara titta direkt från datorn och spara ett par tusenlappar?
Postad 13 december 2009 - 17:04
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Då behöver du inte koppla datorn till tvn och kan använda datorn till att surfa på minhembio
Postad 13 december 2009 - 19:01
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
installerar du PS3 media server på datorn (http://ps3mediaserver.blogspot.com/) så kan du streama mkv-filmer, den klarar även av att streama rar-filer dvs du behöver inte packa upp filen.
Det var ju det jag skrev också  Även om jag inte namngav programmet... det finns flera olika, Tversity är ett annat. Alla har de nackdelen att datorn måste vara igång när du ska titta på film.
Postad 15 december 2009 - 12:54
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Det har nu släppts ytterliggare en firmware uppdatering till denna. 2.1.1 är det nu som är den senaste. Bug fixed from 2.1
1. When pass-through option is selected, Mp3 playback with optical output doesn't work. Fixed. 2. Black screen appears on some TVs in HDMI 1080P output mode. Fixed. 3. Hebrew MKV embedded subtitles are not shown in order. Fixed. - Select Hebrew in “Subtitle/ID3tag” 4. NAS mode cannot be started from Web UI. Fixed. 5. Can’t see folder for Music/Photos/Movies tabs from Favorites menu. Fixed. 6. Zoom Settings are not saved correctly. Fixed. 7. “Add to Favorites” removed from “FUNC” menu for “Media Library->Net”. 8. “Add to Favorites” removed from “FUNC” menu for “Media Library->Network Shares”. - Folders can be added to favorites 9. In “Favorites” menu thumbnail don’t work in “Photo” tab. Fixed.
Redigerat av TomasL, 15 december 2009 - 13:00.
Postad 15 december 2009 - 13:13
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
10. Att fläkten startar upp vid uppstart, för att ungefär en minut senare stänga av sig igen när den är avstängd i inställningarna. - Inte Fixad.
Irriterande värre faktiskt. Om man stänger av fläkten borde den väl vara avstängd även under uppstarten?
Jag funderar starkt på att klippa av strömkabeln till fläkten.
I övrigt, ganska trevligt att de verkar aktiva och fixar saker löpande.
Postad 15 december 2009 - 13:25
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Irriterande värre faktiskt. Om man stänger av fläkten borde den väl vara avstängd även under uppstarten? Jag funderar starkt på att klippa av strömkabeln till fläkten.
Varför inte bara dra ur kontakten till fläkten istället så blir det lättare att återställa den igen om man skulle vilja.
Postad 15 december 2009 - 14:02
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
Varför inte bara dra ur kontakten till fläkten istället så blir det lättare att återställa den igen om man skulle vilja.
Haha, ja, det har du ju rätt i  Om kontakten sitter så pass bra till att man kan göra det utan att skruva upp för mycket.
Postad 15 december 2009 - 15:32
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Jag ska koppla ur fläkten på min och istället sätta dit en XSC så att det blir passiv kylning.
För att komma åt kontakten till fläkten så måste man dock skruva av ena sidan på Xtreamern.
Andra sidan sitter bara med dubbelhäftande tejp (där kommer man dock inte åt kontakten till fläkten). Det är den som ska bytas ut mot en XSC. XSC'n är beställd har dock inte fått den än.
Postad 15 december 2009 - 15:47
mape82
-
mape82
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Detta verkar vara en riktigt härlig grej. Jag har några frågor också, hoppas någon kan hälpa
eTrayz - hur fungerar den? Står att den har Bittorrent-klient, hur kommer det fungera. Styr jag den klienten från min dator, och sen går det av sig själv? eller kan jag via xtreamern styra denna klient?
edit: läste om eTrayz på svenska hemsidan, och fick svar hur det fungerar. Dock inte om jag kan styra via xtreamen-enheten?
Kommer den kunna visa upp 1080p i rar?
Hur fungerar youtube? har man ett tangentbord, eller hur söker man? för visst finns det en sån klient i själv xtreamern?
Kommer svt play, och svt play prima online vara anslutningsbar via xtreamern? så att man inte behöver använda sig av datorn?
Redigerat av mape82, 15 december 2009 - 16:27.
Postad 15 december 2009 - 22:38
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
Jag ska koppla ur fläkten på min och istället sätta dit en XSC så att det blir passiv kylning. För att komma åt kontakten till fläkten så måste man dock skruva av ena sidan på Xtreamern. Andra sidan sitter bara med dubbelhäftande tejp (där kommer man dock inte åt kontakten till fläkten). Det är den som ska bytas ut mot en XSC. XSC'n är beställd har dock inte fått den än.
Det är den kylaren jag har köpt... men jag missade så klart att koppla ut fläkten när jag kopplade in den. Får se hur jag gör, men det är synd att de inte har fixat det, det borde vara en enkel grej.
Postad 15 december 2009 - 23:50
kaxe
-
kaxe
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Varför koppla bort fläkten om ni sätter dit passiv kylare?? är väl bara att sätta fläkten på off i menyn och om den råkar gå en minut i uppstarten spelar väl ingen roll, eller?
Redigerat av kaxe, 15 december 2009 - 23:55.
Postad 16 december 2009 - 07:40
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Varför koppla bort fläkten om ni sätter dit passiv kylare?? är väl bara att sätta fläkten på off i menyn och om den råkar gå en minut i uppstarten spelar väl ingen roll, eller?
Precis så ska jag göra när jag monterat in min XSC (har dock inte fått den än). Jag kommer alltså inte att koppla bort fläkten. Tycker inte att det är så irriterande att den snurrar i ca30-40sek i början för att sedan tystna.
Redigerat av TomasL, 16 december 2009 - 07:40.
Postad 16 december 2009 - 07:45
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Det är den kylaren jag har köpt... men jag missade så klart att koppla ut fläkten när jag kopplade in den. Får se hur jag gör, men det är synd att de inte har fixat det, det borde vara en enkel grej.
Kontakten till fläkten hittar du på andra sidan av "moderkortet" än den du såg när du monterade XSC'n så du måste alltså monetra bort den andra sidan på din Xtreamer för att komma åt den. Denna sitter inte på samma sätt som sidostycket som du tog bort för att montera kylaren, med dubbelhäftande tejp. Den sidan sitter med skruv och sneppfästen. En skruv sitter bl.a under serienummer etiketten. Så var försiktig när du lättar på den. Den brukar gå att få bort hel och då syns det inte att man varit inne i spelaren och det går att återställa den om man skulle behöva utnyttja garantin.
Postad 16 december 2009 - 07:49
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
Det där är ju klart upp till var och en om man tycker att den minuten är irriterande eller inte.  Kontakten till fläkten hittar du på andra sidan av "moderkortet" än den du såg när du monterade XSC'n så du måste alltså monetra bort den andra sidan på din Xtreamer för att komma åt den. Denna sitter inte på samma sätt som sidostycket som du tog bort för att montera kylaren, med dubbelhäftande tejp. Den sidan sitter med skruv och sneppfästen. En skruv sitter bl.a under serienummer etiketten. Så var försiktig när du lättar på den. Den brukar gå att få bort hel och då syns det inte att man varit inne i spelaren och det går att återställa den om man skulle behöva utnyttja garantin.
Tackar för beskrivningen!
Postad 16 december 2009 - 08:54
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Tackar för beskrivningen!
Det finns många fina videosnuttar på youtube som visar hur man gör för att montera bort "ovansidan". Kolla bl.a in denna http://www.youtube.c...h?v=EfBEJ0Wunfo
Postad 16 december 2009 - 14:26
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Postad 16 december 2009 - 14:39
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
ny fw. http://forum.xtreame....php?f=5&t=7810
Old news! Kolla mitt inlägg 357 ;-)
Postad 16 december 2009 - 16:14
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Äsch, sen som vanligt och läser slarvigt...  . Kan väl tillägga att 2.1.2 är på väg. http://forum.xtreame...blog.php/?p=261. Det har nog inte nämnts tidigare.
Postad 16 december 2009 - 20:29
eztoril
-
eztoril
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Hej!
Fick en avi från posten idag - utrikes. Måste vara min eTRAYz som dyker upp. :-)
Ska givetvis hämta den i morgon...
/M
Postad 16 december 2009 - 23:02
mape82
-
mape82
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
nån som har svar på mina frågor?
Postad 16 december 2009 - 23:06
gotte84
-
gotte84
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag är skitnöjd med min Xtreamer förutom 2 saker. För det första fjärrkontrollen, dock märker jag att jag redan har börjat vänja mig vid vart jag ska rikta den när jag använder den, så det är faktiskt inte så jobbigt längre. Kanske köper en multifjärr annars, det är ju ändå bra att ha i vilket fall.
Men för det andra så har jag märkt att närverksfunktionen strular lite för mig. Det verkar som att ofta hittar den inte min dator förens jag startar om modemet och väntar en stund. Detta känns ju onödigt omständligt, särskilt då jag har modemet vid datorn två våningar upp. Kul att ha slagit sig ner i soffan för att upptäcka att Xtreamern inte hittar datorn via närverket, och tvingas upp och starta om modemet och sedan vänta en stund.
Någon som vet om detta kan lösas på nåt vis? Någon inställning kanske? 
Har samma strul som du med nätverksfunktionen tyvär  irriterande måste jag säga! Hoppas det kommer nån fix till det i framtiden då jag utöver detta fel är grymt nöjd med Xtream:ern
Postad 17 december 2009 - 00:16
Neelo
-
Neelo
-
Amatör
-
-
82 inlägg
haj ..
har en liten fråga ...hur tar man bort utdelade mappar på netshares i xtreamern..
la till lite för många mappar och enheter och skulle nu vilja radera ett par..
men jag har inte lyckats....provade den gula delete men den reagerar inte..
likaså function men den lyssnar inte....
har heller inte löst det här med när jag lagt till en mapp så vill den ha ett användarnamn och lösenord.
hur väljer man bort det. använder mig inte av det i windows 7.
endel mappar har jag lyckats dela ut utan lösenords skydd och endel inte...
Postad 17 december 2009 - 15:16
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Hej på er! Har nu läst alla inlägg i denna tråden och är helt slut... Ett par frågor bara, kan jag sätta in en annan billigare hårddisk i xtremern än den som är tillval på http://www.xtreamer.nu/ ? isf vilken passar till den? 2,5 tum eller 3,5 tums m,m? Är en djungel av dessa där ute. /tack
2,5" SATA disk ska det vara upp tom 500Gb passar fint. Själv kör jag med denna: http://www.dustin.se...5010184561.aspx?
Redigerat av TomasL, 17 december 2009 - 15:20.
Postad 18 december 2009 - 14:17
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Nu har jag varit och hämtat 1st XSC (Xtreamer side cooler) på posten. Skall monteras senare.
Ska bli skönt att få en knäpptyst Xtreamer!
Postad 18 december 2009 - 15:06
Sailfast
-
Sailfast
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Nä, nu vill jag ha en 3.0 firmware med stöd för följande:
* Blu-Ray iso-menyer
* Bitstreaming av Dolby True-HD
* Gränssnitt liknande XBMC, röd text på svart bakgrund känns lite 90-tal...
Vi får se om moderkortstillverkarna släpper ett kort liknande Zotac ION fast som stöder bitstreaming av HD-ljud innan ovanstående är fixat. Se det som en tävling.
Postad 18 december 2009 - 15:17
Unregistered5f833d6c
-
Unregistered5f833d6c
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Ett snyggare gränssnitt vore ju inte helt fel  . I övrigt så är jag väldigt nöjd. Jag hade tidigare lite problem med att Xtreamern ibland inte hittade datorn och jag tvingades då starta om modemet, men efter senaste patchen så har det inte strulat en enda gång!
Postad 18 december 2009 - 15:51
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Nä, nu vill jag ha en 3.0 firmware med stöd för följande: * Blu-Ray iso-menyer * Bitstreaming av Dolby True-HD * Gränssnitt liknande XBMC, röd text på svart bakgrund känns lite 90-tal...
Vi får se om moderkortstillverkarna släpper ett kort liknande Zotac ION fast som stöder bitstreaming av HD-ljud innan ovanstående är fixat. Se det som en tävling.
Xtreamer teamet jobbar ju redan på en "helt ny" Xtreamer. Den går under jobbnamnet Xtreamer V2. Dom största förändringarna i firmwaren/programvaran kanske inte kommer förrän den släpps. Det ryktas nämligen att den ska ha "samma" programvara. Skillnaderna ska vara själva kappslingen. Den kommer att bli något större, bl.a med plats för 3,5" disk. Den kommer enl. utsago att vara baserad på samma chipset/processor. Den som lever får se.
Postad 18 december 2009 - 16:03
Unregistered5f833d6c
-
Unregistered5f833d6c
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Xtreamer teamet jobbar ju redan på en "helt ny" Xtreamer. Den går under jobbnamnet Xtreamer V2. Dom största förändringarna i firmwaren/programvaran kanske inte kommer förrän den släpps. Det ryktas nämligen att den ska ha "samma" programvara. Skillnaderna ska vara själva kappslingen. Den kommer att bli något större, bl.a med plats för 3,5" disk. Den kommer enl. utsago att vara baserad på samma chipset/processor. Den som lever får se.
Jag hoppas inte det betyder att dom kommer skita i supporten för den här Xtreamern. Hittills verkar de ju iofs släppa firmwares ganska ofta faktiskt  .
Postad 18 december 2009 - 16:31
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Jag hoppas inte det betyder att dom kommer skita i supporten för den här Xtreamern. Hittills verkar de ju iofs släppa firmwares ganska ofta faktiskt .
Eftersom det ska vara, enl. vad jag hört, samma programvara i dom så borde det betyda att uppdateringar även kommer att fungera i i denna. Så det borde inte bli några problem.
Postad 18 december 2009 - 17:27
Unregistered7fada393
-
Unregistered7fada393
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Fick hem min Xtreamer + Etrayz för 2dagar sen, fick även med en trådlös antenn gratis.  Jag har inte hunnit testa så mycket, mer än att gränssnittet inte är så snyggt men funkar ändå, att Xtreamern står riktigt dåligt på foten som den ska stå på, samt att fjärrkontrollen är rätt riktningskänslig. Smällar man får ta när man köper budgetprylar helt klart. Dock tycker jag absolut inte den är högljudd av sig, så min fläkt kommer jag inte göra någonting åt. Har egentligen inte hunnit testa att spela upp så mycket och känna och klämma men jag tror jag kommer bli kanonnöjd med Xtreamern. Etrayz'n, tyckte gränssnittet var ganska så bra och lätt att ha och göra med. Dock är det min första NAS så jag har inget att jämnföra med. Gillar det mesta med den, men sen kommer ett riktigt stort minus. Den klarar inte av att spela upp 1080 eller 720p på min Xtreamer, filmen bara stoppas efter 1s. Då kör jag med trådat båda till Xtreamern och Etrayzn, funkar kanon att spela upp det från min dator dock så det är inget fel med nätverket eller Xtreamern. Nån annan som har en Etrayz som det funkar att spela upp 1080 eller 720p för? Vad har ni för mediaspelare isåfall? Jag har kanske inte läst tillräckligt mycket heller och köpte den oprovad och billigt så inte så mycket att gnälla på, men ville bara upplysa andra om det men det kanske ni redan visste om. Annars så verkar den fungera bra. Har som sagt inte hunnit testa den helt och hållet, men återkommer med en lite recension om det är något mer jag kommer på. EDIT: Funkade nu när jag valde "NET" under Mediabibliotek istället för "eTRAYz" och gick in på nätverksdisken. Mycket märkligt men samtidigt glädjande.  Både 720p och 1080p funkar då.
Redigerat av Unregistered7fada393, 18 december 2009 - 17:40.
Postad 18 december 2009 - 17:38
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Det ska absolut inte vara några problem att spela upp HD matrial ifrån E-trays via din Xtreamer.
Vet många som gör det utan problem.
Har du den senaste firmwaren i de båda enheterna?
Postad 18 december 2009 - 17:44
gotte84
-
gotte84
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Ett snyggare gränssnitt vore ju inte helt fel . I övrigt så är jag väldigt nöjd. Jag hade tidigare lite problem med att Xtreamern ibland inte hittade datorn och jag tvingades då starta om modemet, men efter senaste patchen så har det inte strulat en enda gång!
Hade samma problem som du innan och uppdaterade min och man behöver bara trycka på "uppdatera" så hittar jag mina delade mappar  Full poäng till Xtreamer:n!!
Postad 18 december 2009 - 18:28
Unregistered7fada393
-
Unregistered7fada393
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Det ska absolut inte vara några problem att spela upp HD matrial ifrån E-trays via din Xtreamer. Vet många som gör det utan problem. Har du den senaste firmwaren i de båda enheterna?
Editerade mitt inlägg, fick det att funka ganska kvickt efter att jag skrivit. Se EDIT'en i mitt inlägg för att se hur, märkligt som fan.
Postad 18 december 2009 - 18:44
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Editerade mitt inlägg, fick det att funka ganska kvickt efter att jag skrivit.
Se EDIT'en i mitt inlägg för att se hur, märkligt som fan.
Du ska dock även kunna välja eTRAYz och det ska fungera. Har du firmware 2.1.1 i din Xtreamer?
Postad 18 december 2009 - 18:48
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Själv har jag nu monterat min XSC. Mycket snabb och smidig installation.
Skönt med en knäpptyst Xtreamer! Kylfänsen blir varm (inte jättevarm) villket är ett tecken på att den fungerar mycket bra. Har sett mätningar gjorda med IR termometer att enheten (chipset/processorn) är svalare med denna kylfläns än med orginalfläkten på maxfart. Den mätningen var gjord under uppspelning av 1080P video och på nio olika mätpunkter.
Redigerat av TomasL, 18 december 2009 - 18:49.
Postad 18 december 2009 - 18:48
Unregistered7fada393
-
Unregistered7fada393
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Du ska dock även kunna välja eTRAYz och det ska fungera. Har du firmware 2.1.1 i din Xtreamer?
Ja det har jag, såg nyss att 2.1.2 kommit ut. Får testa att slänga in den sen.
Postad 18 december 2009 - 19:05
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Ja det har jag, såg nyss att 2.1.2 kommit ut. Får testa att slänga in den sen.
Japp 2.1.2 kom precis ut! Ändringar sedan 2.1.1 Improvements: 1. Web GUI NFS mount option . - NFS mount is back in Web GUI. - To mount a local directory input any name. - The mounted directory will be visible in “Favorites” menu. 2. OSD font size increased 10%~20%. 3. File navigation speed increased for “Photos” tab.
Bugs Fixed: 4. User font selection bug. 5. External subtitle(ASS) detection bug. 6. Strange symbol displayed for missing character from user defined font. 7. Network shortcut login bug in “Favorites” menu.
Redigerat av TomasL, 18 december 2009 - 19:09.
Postad 19 december 2009 - 08:19
ComaBoB
-
ComaBoB
-
Användare
-
-
114 inlägg
Nu har jag fått ett problem
När jag startar min Xtreamer så visas inloggning bilden (X:et) men när menyerna ska visas så tappar den signal, jag får ingen bild. Är det någon annan som har detta problem eller finns det någon reset knapp någonstans jag har kollat men hittar ingen
Postad 19 december 2009 - 09:47
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Händer det något om du låter den starta upp och sedan när du förlorat bilden trycker på "TVOUT" knappen på fjärren (knapp 9)? Händer det inget efter första trycket så testa att tryck några flera gånger och vänta emellan.
Detta ställer om upplösningen den skickar ut. Den borde då synca om signalen.
Postad 19 december 2009 - 10:11
Unregistered1061
-
Unregistered1061
-
Forumräv
-
-
528 inlägg
Hallo!
Xtreamer verkar vara en bra mediaspelare.
Några frågor:
1. Kan den visa omslagbilder till musik och film?
2. Om den kan det, vilken storlek ska bilderna ha för att passa i visningsläge över filmer på hårddisken?
3. Är det en bra musikspelare. Bra ljud ut från analoga utgångarna?
Tacksam för svar!
Postad 19 december 2009 - 11:49
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Hallå!
Du verkar inte läst tråden alls.
Använd sökfunktionen.
Postad 19 december 2009 - 12:11
nMeden
-
nMeden
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Hur funkar den med Win7 nu efter senaste patchen? Fortfarande problem?
Postad 19 december 2009 - 12:15
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Hur kan en sådan här ny mediaspelare sakna stöd för externa HDD över 500 GB ?
Den har ju en del trevliga funktioner annars.
Postad 19 december 2009 - 12:19
jansson74
-
jansson74
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
ja brukar stoppa i min externa hdd å den är på 600gb å d funkar är d inte bara d att man kan stoppa i den max 2,5 500gb du menar?
Postad 19 december 2009 - 12:47
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Hur kan en sådan här ny mediaspelare sakna stöd för externa HDD över 500 GB ? Den har ju en del trevliga funktioner annars.
Precis som Jansson74 säger så gäller begränsningen på 500Gb bara den interna 2,5" SATA disken. Externa diskar via USB finns det ingen begränsning på. Kan väl iochförsig tycka att det är lite dåligt att den inte sväljer större diskar internt. Skulle gärna vilja ha 1Tb i. 500Gb tar slut fort.
Postad 19 december 2009 - 12:52
ComaBoB
-
ComaBoB
-
Användare
-
-
114 inlägg
Händer det något om du låter den starta upp och sedan när du förlorat bilden trycker på "TVOUT" knappen på fjärren (knapp 9)? Händer det inget efter första trycket så testa att tryck några flera gånger och vänta emellan. Detta ställer om upplösningen den skickar ut. Den borde då synca om signalen.
'Har nu testat detta och det funkar inte  finns det inget set att reseta xtreamern till fabriksinställningarna?
Postad 19 december 2009 - 13:15
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
'Har nu testat detta och det funkar inte finns det inget set att reseta xtreamern till fabriksinställningarna?
Det finns inget hårdvarumässigt sätt på apparaten i form av någon knapp eller likande. Finns bara inne i menyerna. Det du kan testa är om du får någon bild via den analoga videoutgången. Om inget annat hjälper så får du testa följande: http://forum.xtreame....php?f=5&t=7811
Redigerat av TomasL, 19 december 2009 - 13:18.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|