Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone *

1118 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Apple iPhone 3GS 256MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,89 (146) Inga priser
Apple iPhone 3GS 256MB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 8 8,7 (87) Inga priser
Apple iPhone 4 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 7,97 (254) Inga priser
Apple iPhone 4 512MB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 9 8,59 (86) Inga priser
Apple iPhone 4S 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 7 7,73 (150) Inga priser
Apple iPhone 5 1GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 7,45 (136) Inga priser
28 relaterade trådar
Jailbreak iOS Devices (1286 inlägg) 9 år sedan
* Officiell tråd iPhone 4 * (5170 inlägg) 11 år sedan
Råd kring TVkanaler i flera rum (4 inlägg) 11 år sedan
**Officiell tråd - Iphone 5*** (1333 inlägg) 11 år sedan
iPhone 4S (1754 inlägg) 12 år sedan
Hegel H100 kompatibel med Ipad / Iphone? (1 inlägg) 12 år sedan
iPhone iOS 5 (186 inlägg) 12 år sedan
Skal, fodral och skärmskydd till iPhone 4 (150 inlägg) 13 år sedan
Iphone 4s, hållare till bil med 12V OCH 3,5mm kontakt? (6 inlägg) 13 år sedan
* Officiell Tråd - Iphone 3gs * (4188 inlägg) 13 år sedan
iPhone 4 Dockningsstation? (12 inlägg) 14 år sedan
Nya lurar till iPhone 4? (15 inlägg) 14 år sedan
HTC Desire HD eller iPhone4? (158 inlägg) 14 år sedan
Ultimata Androiden? (47 inlägg) 14 år sedan
Iphone4 "kopplar" ej upp på mitt Wi-Fi (8 inlägg) 14 år sedan
Iphone som affärsmobil (23 inlägg) 14 år sedan
Leveransstatus av Iphone 4 (519 inlägg) 14 år sedan
hälp.. Iphone4.. (6 inlägg) 14 år sedan
iPod Touch/iPhone som universalfjärr (7 inlägg) 14 år sedan
Finns det något skäl att tillverka en lur med högre upplösning än Iphone 4? (27 inlägg) 14 år sedan
Telenor prisindikerar iPhone 4 (48 inlägg) 14 år sedan
Lev IPHONE 3GS (446 inlägg) 15 år sedan
Pioneer VSX-1017 med ipod (1 inlägg) 15 år sedan
IPhone eller HTC Hero (7 inlägg) 15 år sedan
iPhone 3GS vs. HTC Hero (189 inlägg) 15 år sedan
Apple Composite AV-kabel (1 inlägg) 15 år sedan
Nackdelar med iPhone? (41 inlägg) 15 år sedan
Streama från dator till Ipod (6 inlägg) 15 år sedan

Postad 05 januari 2010 - 11:55

Unregisteredadf1af89
  • Unregisteredadf1af89
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0

Hur registrerar man sig på den amerikas AppStore?
För det finns väl mycket fler appar där att ladda ner?

Skaffa iTunes Store-konto utan kreditkort

Postad 05 januari 2010 - 12:10

Besterman
  • Besterman
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0

Skaffa iTunes Store-konto utan kreditkort

Ja det där var ju riktigt lätt och smidigt, inte omständigt som man hade trott.

Men hur är det med Us-Storen? Har förstått att det finns mera program, men finns det några nyttiga program/spel som man bara MÅSTE ha? :o

Vet att jag ställer mycket "tråkiga/jobbiga" frågor, men jag sitter på jobbet och kan inte leka med itunes nu.
Har ni tröttnat och inte orkar svara så får jag ta det när jag kommer hem i kväll :)

Postad 05 januari 2010 - 14:43

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
Har testat både Fex och MyPhone+. Tyckte MyPhone+ gjorde det lite bättre än Fex. http://www.ultimake.com/myphone

Postad 05 januari 2010 - 21:07

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0

Ja det där var ju riktigt lätt och smidigt, inte omständigt som man hade trott.

Men hur är det med Us-Storen? Har förstått att det finns mera program, men finns det några nyttiga program/spel som man bara MÅSTE ha? ;)

Vet att jag ställer mycket "tråkiga/jobbiga" frågor, men jag sitter på jobbet och kan inte leka med itunes nu.
Har ni tröttnat och inte orkar svara så får jag ta det när jag kommer hem i kväll ;)

Enkelt, ebay och imdb apparna måste man ha tycker jag.

//Micke

Postad 06 januari 2010 - 16:29

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

funderar på o köpa gps app tomtom eller navigon men vilken är den bästa av dom ångrar man sig om man köper nån av dom, har haft tomtom förut var nöjd med dom då

Anna på Macworld gjorde något test mellan Navigon och TomTom.Dom kom fram till att Navigon var ett hack bättre än TomTom.

Postad 06 januari 2010 - 17:32

Unregisteredbc7538b2
  • Unregisteredbc7538b2
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Anna på Macworld gjorde något test mellan Navigon och TomTom.Dom kom fram till att Navigon var ett hack bättre än TomTom.

tror ja läste den på nätet när ja letade men bara fick den upfattning att det var dom första versionena, men kanske ja som har fel ;P

Postad 06 januari 2010 - 22:28

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1 342 inlägg
  • 0
Såg precis att Facebook fått en uppdatering på Appstore. Nu synkar den mot dina telekontakter och hämtar bilderna därifrån om man vill. Funkar utmärkt för mig. De som inte har namn som stämmer går att fixa manuellt.

EDIT

Glömde nämna att Push finns nu oxå.

Redigerat av Outrage, 07 januari 2010 - 00:02.

Postad 07 januari 2010 - 07:08

Besterman
  • Besterman
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0

Såg precis att Facebook fått en uppdatering på Appstore. Nu synkar den mot dina telekontakter och hämtar bilderna därifrån om man vill. Funkar utmärkt för mig. De som inte har namn som stämmer går att fixa manuellt.

EDIT

Glömde nämna att Push finns nu oxå.

Jo jag såg det igår jag med, roligt att man köpte FeX för 15kr i måndags :)

Men gratis alla andra då, en riktigt rolig funktion om man har många av sina kontakter på facebook och i telefonen.

Postad 07 januari 2010 - 11:28

wynalda
  • wynalda
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Jo jag såg det igår jag med, roligt att man köpte FeX för 15kr i måndags :blink:

Men gratis alla andra då, en riktigt rolig funktion om man har många av sina kontakter på facebook och i telefonen.

Hm, är inte riktigt med på hur denna fungerar dock, helt plötsligt står det att den har syncat mina kontakter. Får man inte se vilka kontakter de har syncat? Kan man koppla ihop kontakter från adressbok till facebook som man vill ska synca och strunta i vissa andra? Någon som förstår denna lilla funktion? För annars verkar ju fex klart bättre.

Postad 07 januari 2010 - 12:55

Besterman
  • Besterman
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0

Hm, är inte riktigt med på hur denna fungerar dock, helt plötsligt står det att den har syncat mina kontakter. Får man inte se vilka kontakter de har syncat? Kan man koppla ihop kontakter från adressbok till facebook som man vill ska synca och strunta i vissa andra? Någon som förstår denna lilla funktion? För annars verkar ju fex klart bättre.

Hmms.. borde finnas tycker jag.

I FeX kan du ju peka på den kontakt du vill koppla till en facebook vän.. t.ex. om du har personen med ett smeknamn i telefonen. Men de som heter samma i telefonen som på facebook kopplas ihop på en gång.

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig då jag som sagt har FeX och inte har tittat nått på den som kommer med facebook appen.

Postad 07 januari 2010 - 15:35

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Testade att synca igår.. fastän jag valde att INTE ersätta existerande foton på mina kontakter så gjorde den det ändå. Dessutom hade jag personer med bilder som efter synkningen stod utan bilder!! Verkar inte vara riktigt hundra än!

Postad 07 januari 2010 - 15:37

wynalda
  • wynalda
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Blir helt klart att behålla fex tills de snyggar till den funktionen, lär väl komma uppdateringar på den senare dock.

Postad 07 januari 2010 - 15:40

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0
Har kommit ännu en uppdatering till facebook.app nu, v. 3.1.1 som ska fixa buggarna med synkningen.

Postad 07 januari 2010 - 16:02

wynalda
  • wynalda
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Yes, såg detta också, så när jag syncade så skrevs inga av mina kontakter över, däremot så gillar jag inte att man inte kan välja vilka kontakter som ska paras ihop mellan kontaktlistan i telefon facebooklistan, man får heller ingen rapport om vilka kontakter som har skrivits över eller ändrats eller dylikt vilket gör att jag faktiskt inte har en aning om vad min telefon gjorde när jag klickade på sync. Så jag är inte helnöjd med denna funktion ännu.

Någon som vet hur mycket push funktionen tar på batteriet? Var ju mycket liv om att man skulle stänga av denna på mailfunktionen då detta tog mycket batteri, försökte google hur batterikrävande push ska vara i facebook appen men inte hittat något ännu.

Postad 07 januari 2010 - 16:25

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 978 inlägg
  • 0

Någon som vet hur mycket push funktionen tar på batteriet? Var ju mycket liv om att man skulle stänga av denna på mailfunktionen då detta tog mycket batteri, försökte google hur batterikrävande push ska vara i facebook appen men inte hittat något ännu.

Jag laddar normalt min telefon varje natt. oftast har jag ca 20% kvar på mitt batteri då. Har haft push på hela dagen idag med nya facebook appen. jag har nu 22% batteri kvar. Så visst drar den en del. skulle tippa på ca 5h mindre batteritid om dagen för min del med push aktivt.

Postad 07 januari 2010 - 18:36

Mark79
  • Mark79
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Är det fler som har problem med WiFi?

Sen jag körde snow så hittar den inte mitt trådlösa nät. Polarens tfn hittar inte nåt trådlöst alls hemma. Dock ibland annars.

Ska man sätta på mer saker än WiFi?

Postad 07 januari 2010 - 19:28

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Det spelar ingen roll hur många apps du har med push, det drar inte mer batteri bara för det. (förutom att fler apps med push = fler mottagna pushmeddelanden = drar mer batteri). Således är inte facebook-push mer batterikrävande än någon annan app med push. Push är endast en förbindelse mellan din iphone och en apple-server.

Postad 07 januari 2010 - 19:46

stifflerman
  • stifflerman
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Är det fler som har problem med WiFi?

Sen jag körde snow så hittar den inte mitt trådlösa nät. Polarens tfn hittar inte nåt trådlöst alls hemma. Dock ibland annars.

Ska man sätta på mer saker än WiFi?

Både jag o sambon fick mycket slöare uppkoppling genom WiFi efter vi uppdaterade lurarna till 3.1.2 förra veckan :blink:
Nån som vet nåt om vad som kan göras??

Postad 07 januari 2010 - 20:28

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1 342 inlägg
  • 0
Ni kan ju börja med att fråga i rätt tråd. Finns en jailbreak-tråd.

Postad 08 januari 2010 - 01:02

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0
Nu får ni skärpa er. Den här tråden handlar om Apps till iPhone och således inte om allt annat som rör telefonen. Alla frågor om WiFi, Push och Jailbreak kan tas i andra trådar, men absolut inte i denna!

Postad 08 januari 2010 - 06:06

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Är det inte lite konstigt att SVTplay appen inte har blivit godkänd ännu? Tv4play har ju funnit ett tag nu.

Postad 08 januari 2010 - 07:12

Besterman
  • Besterman
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0

Är det inte lite konstigt att SVTplay appen inte har blivit godkänd ännu? Tv4play har ju funnit ett tag nu.

Jo, jag har setat och väntat på den..

Möjligt att Tv4 var snabbare att skicka in sin app, SVT kanske ligger en bit ner i högen. Någon annan som vet hur det ligger till? Är sugen på SVT play! :D

Postad 08 januari 2010 - 09:25

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
hittade en rolig app igår, TuneWiki!
Postad bild

Den kan spela ditt musikbibliotek samtidigt som den visar texten till låten och lägger upp den synkad på skärmen, du kan även kolla vilka andra i världen som lyssnar på din låt just nu med Tunewiki samt söka på youtubevideos kopplade till låten.

En rolig liten gratis-app :D

Postad 08 januari 2010 - 12:56

Unregisteredadf1af89
  • Unregisteredadf1af89
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Finns det någon app som kan mäta och ge statistik över datatrafiken, både WiFi och 3G?
Har googlat lite men det mesta som jag hittar verkar vara kopplade till specifika nätleverantörer.

Jag vill alltså ha mer information än man får via Inställningar - Allmänt - Användning - Mobil Nätrverksdata

Redigerat av Unregisteredadf1af89, 08 januari 2010 - 13:45.

Postad 08 januari 2010 - 14:39

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Finns det någon app som kan mäta och ge statistik över datatrafiken, både WiFi och 3G?
Har googlat lite men det mesta som jag hittar verkar vara kopplade till specifika nätleverantörer.

Jag vill alltså ha mer information än man får via Inställningar - Allmänt - Användning - Mobil Nätrverksdata

Sök på netcounter,det är en app som är till Android,den mäter data + wifi,kanskje finns till Iphone osso.

Postad 09 januari 2010 - 00:49

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0
Tips till låtskrivare: Voice Band!

Postad 09 januari 2010 - 19:41

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1 342 inlägg
  • 0

Har kommit ännu en uppdatering till facebook.app nu, v. 3.1.1 som ska fixa buggarna med synkningen.

Har två kontakter där bilden inte syncas men FB-adressen läggs in. Trodde updaten skulle hjälpa men icke.

Postad 09 januari 2010 - 21:57

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0

Har två kontakter där bilden inte syncas men FB-adressen läggs in. Trodde updaten skulle hjälpa men icke.

Kolla så att namnen i fb och din kontakt är exakt lika dvs ändra namn i din adressbok på din iPhone och testa igen.
Funkade för mig.

//Micke

Postad 10 januari 2010 - 15:21

Gaara
  • Gaara
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om det finns en RSS feeder app som visar när det poppar upp nya inlägg utan att man behöver starta appen? T ex att man ser " 10 " på hemskärmen, har letat men inte funnit någon. Använder just nu NetNewsWire då den syncar med googlereader, saknar bara badge.

Redigerat av Gaara, 10 januari 2010 - 16:01.

Postad 10 januari 2010 - 20:10

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om det finns en RSS feeder app som visar när det poppar upp nya inlägg utan att man behöver starta appen? T ex att man ser " 10 " på hemskärmen, har letat men inte funnit någon. Använder just nu NetNewsWire då den syncar med googlereader, saknar bara badge.

Sökte på RSS + Push i iTunes store och fick några träffar, dessa två verkar vara passande:
RSS Viewer (Push) http://itunes.apple....d327993952?mt=8
RSSPush http://itunes.apple....d321424695?mt=8

Har dock inte testat någon av dem.

Postad 10 januari 2010 - 23:12

Gaara
  • Gaara
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Sökte på RSS + Push i iTunes store och fick några träffar, dessa två verkar vara passande:
RSS Viewer (Push) http://itunes.apple....d327993952?mt=8
RSSPush http://itunes.apple....d321424695?mt=8

Har dock inte testat någon av dem.

Det var ju inte direkt superbra betyg dem fått, iaf inte den sistnämnda, men det kanske är värt att prova den första, 15 kronor är inte hela världen.

Tackar för tipsen!

Postad 12 januari 2010 - 15:13

dred
  • dred
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Kan rekommendera MyPhone+, kostar iofs 22 kr men det är ju ingenting.
Hade den bara haft Senaste uppringda samtal så hade jag bytt den vanliga telefonboken direkt.
Är en hel Telefonbok med riktigt bra och smidig Facebook synkning.
Använder den varje gång jag vill uppdatera mina Facebook kontakter.

Postad 12 januari 2010 - 20:39

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Har tagit ner BD-touch som man ska kunna använda för att styra PS3:an med, vid bluraytittning. Har inte den vanliga fjärren och hade gärna använt min Iphone där i mörkret.

Någon som laddat ner den och fått det att funka?

Postad 13 januari 2010 - 13:36

Besterman
  • Besterman
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0

Har tagit ner BD-touch som man ska kunna använda för att styra PS3:an med, vid bluraytittning. Har inte den vanliga fjärren och hade gärna använt min Iphone där i mörkret.

Någon som laddat ner den och fått det att funka?

BD-Touch hade jag missat. visste inte att det fanns.

Men har tankat ner det nu i alla fall, blir till att testa när jag kommer hem från jobbet. Återkommer med hur det går.

Postad 14 januari 2010 - 20:40

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1 342 inlägg
  • 0
Strul med SVT play.

http://macworld.idg....iphone-forsenas

Postad 15 januari 2010 - 07:45

Besterman
  • Besterman
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Vill rekomendera "WhatsApp messenger" till dem som har missat det. Mycket användbart om man har flera kontakter med iphones.

Med programet kan man skicka "sms", bilder och andra filer till sina kontakter. Fast man använder sig av datatrafiken, alltså blir det inga avgifter om man har något form av surfpaket eller rent utav använder Wifi vid tillfället.
Mycket smidigt är det också, finns push så att det plippar till på en gång och den använder dina kontakters telefonnummer. Alltså behövs inga konstiga användarnamn eller dyligt.

Den kostar 7kr, men det har man ju i prinsip sparat in om man skickar några medelanden eller ett par bilder.

http://www.whatsapp.com/

Postad 15 januari 2010 - 12:50

Besterman
  • Besterman
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
SVT play blir försenat.. jobbigt.

Macworld, SVT Play

Postad 15 januari 2010 - 22:32

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0
Bokus har nu en egen iPhone app, testade den tidigare idag och allt funkar jättebra. Rekommenderas :)

Postad 20 januari 2010 - 08:00

Besterman
  • Besterman
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Någon som testat ny GTA till iphone?

Det är ju ett spel och inte en "App (program)". Men jag hoppas att ingen har något imot att vi diskuterar detta här i alla fall.

GTA Chinatown Wars är i alla fall ute till iphone, och min första reaktion var något i still med "FAN va grymt! GTA i telefonen". Men sen hejdade jag mig vid prislappen på 75kr.

Här är en kortare resension från macworld: GTA: Chinatown wars

Någon som skaffat det? Eller i alla fall testat det.

Vad tycker ni? Någon som kan slänga in en bättre resension eller liknande?

Postad 20 januari 2010 - 22:25

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Spel är oxå appar <_<

Har snöat in på gratisspelet SFCave. 90-talsgrafik men högst beroendeframkallande ;)
http://www.gamespot....cave/index.html

ps. mitt personbästa är 3884 ;)

Postad 21 januari 2010 - 22:13

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0
Nordnet har skaffat sig en app, mycket välkommet ;) Se demo & läs mer om denna appen här

Postad bild

Postad 21 januari 2010 - 22:31

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Jag saknar en Svenska Spel app.... :/

Postad 22 januari 2010 - 19:36

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Eftersom Appstorereglerna säger att man inte får spela om pengar i apparna så kan du får vänta ett tag.

Postad 22 januari 2010 - 21:46

Jeesper
  • Jeesper
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
En app där man kan följa resultat live och följa sina bet?

Postad 22 januari 2010 - 22:09

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0

Eftersom Appstorereglerna säger att man inte får spela om pengar i apparna så kan du får vänta ett tag.

Okej! Det visste jag inte. Tråkigt :)

Postad 22 januari 2010 - 22:51

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0
Aftonbladet har släppt sin nya Supernytt app. Testat den idag och den funkar bra :)

Postad bild

Postad 23 januari 2010 - 02:03

Unregisteredd3223510
  • Unregisteredd3223510
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Använd livescore app

Postad 23 januari 2010 - 13:02

Niccoz
  • Niccoz
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Aftonbladet har släppt sin nya Supernytt app. Testat den idag och den funkar bra :)

Postad bild

Den funkar jätte bra! Ladda ner!

Postad 23 januari 2010 - 21:21

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Om man nu läser sveriges motsvarighet till fox med påhittade och haussade nyheter så visst :)

Postad 25 januari 2010 - 07:49

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0
Jag skulle aldrig smutsa ner min telefon med något från Aftonbladet...fy fasen.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.