Skaffa iTunes Store-konto utan kreditkortHur registrerar man sig på den amerikas AppStore?
För det finns väl mycket fler appar där att ladda ner?
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 05 januari 2010 - 11:55
Postad 05 januari 2010 - 12:10
Ja det där var ju riktigt lätt och smidigt, inte omständigt som man hade trott.
Men hur är det med Us-Storen? Har förstått att det finns mera program, men finns det några nyttiga program/spel som man bara MÅSTE ha?

Vet att jag ställer mycket "tråkiga/jobbiga" frågor, men jag sitter på jobbet och kan inte leka med itunes nu.
Har ni tröttnat och inte orkar svara så får jag ta det när jag kommer hem i kväll

Postad 05 januari 2010 - 14:43
Postad 05 januari 2010 - 21:07
Ja det där var ju riktigt lätt och smidigt, inte omständigt som man hade trott.
Men hur är det med Us-Storen? Har förstått att det finns mera program, men finns det några nyttiga program/spel som man bara MÅSTE ha?![]()
Vet att jag ställer mycket "tråkiga/jobbiga" frågor, men jag sitter på jobbet och kan inte leka med itunes nu.
Har ni tröttnat och inte orkar svara så får jag ta det när jag kommer hem i kväll
Enkelt, ebay och imdb apparna måste man ha tycker jag.
//Micke
Postad 06 januari 2010 - 16:29
funderar på o köpa gps app tomtom eller navigon men vilken är den bästa av dom ångrar man sig om man köper nån av dom, har haft tomtom förut var nöjd med dom då
Anna på Macworld gjorde något test mellan Navigon och TomTom.Dom kom fram till att Navigon var ett hack bättre än TomTom.
Postad 06 januari 2010 - 17:32
Anna på Macworld gjorde något test mellan Navigon och TomTom.Dom kom fram till att Navigon var ett hack bättre än TomTom.
tror ja läste den på nätet när ja letade men bara fick den upfattning att det var dom första versionena, men kanske ja som har fel ;P
Postad 06 januari 2010 - 22:28
EDIT
Glömde nämna att Push finns nu oxå.
Redigerat av Outrage, 07 januari 2010 - 00:02.
Postad 07 januari 2010 - 07:08
Såg precis att Facebook fått en uppdatering på Appstore. Nu synkar den mot dina telekontakter och hämtar bilderna därifrån om man vill. Funkar utmärkt för mig. De som inte har namn som stämmer går att fixa manuellt.
EDIT
Glömde nämna att Push finns nu oxå.
Jo jag såg det igår jag med, roligt att man köpte FeX för 15kr i måndags

Men gratis alla andra då, en riktigt rolig funktion om man har många av sina kontakter på facebook och i telefonen.
Postad 07 januari 2010 - 11:28
Jo jag såg det igår jag med, roligt att man köpte FeX för 15kr i måndags
Men gratis alla andra då, en riktigt rolig funktion om man har många av sina kontakter på facebook och i telefonen.
Hm, är inte riktigt med på hur denna fungerar dock, helt plötsligt står det att den har syncat mina kontakter. Får man inte se vilka kontakter de har syncat? Kan man koppla ihop kontakter från adressbok till facebook som man vill ska synca och strunta i vissa andra? Någon som förstår denna lilla funktion? För annars verkar ju fex klart bättre.
Postad 07 januari 2010 - 12:55
Hm, är inte riktigt med på hur denna fungerar dock, helt plötsligt står det att den har syncat mina kontakter. Får man inte se vilka kontakter de har syncat? Kan man koppla ihop kontakter från adressbok till facebook som man vill ska synca och strunta i vissa andra? Någon som förstår denna lilla funktion? För annars verkar ju fex klart bättre.
Hmms.. borde finnas tycker jag.
I FeX kan du ju peka på den kontakt du vill koppla till en facebook vän.. t.ex. om du har personen med ett smeknamn i telefonen. Men de som heter samma i telefonen som på facebook kopplas ihop på en gång.
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig då jag som sagt har FeX och inte har tittat nått på den som kommer med facebook appen.
Postad 07 januari 2010 - 15:35
Testade att synca igår.. fastän jag valde att INTE ersätta existerande foton på mina kontakter så gjorde den det ändå. Dessutom hade jag personer med bilder som efter synkningen stod utan bilder!! Verkar inte vara riktigt hundra än!
Postad 07 januari 2010 - 15:37
Postad 07 januari 2010 - 15:40
Postad 07 januari 2010 - 16:02
Någon som vet hur mycket push funktionen tar på batteriet? Var ju mycket liv om att man skulle stänga av denna på mailfunktionen då detta tog mycket batteri, försökte google hur batterikrävande push ska vara i facebook appen men inte hittat något ännu.
Postad 07 januari 2010 - 16:25
Någon som vet hur mycket push funktionen tar på batteriet? Var ju mycket liv om att man skulle stänga av denna på mailfunktionen då detta tog mycket batteri, försökte google hur batterikrävande push ska vara i facebook appen men inte hittat något ännu.
Jag laddar normalt min telefon varje natt. oftast har jag ca 20% kvar på mitt batteri då. Har haft push på hela dagen idag med nya facebook appen. jag har nu 22% batteri kvar. Så visst drar den en del. skulle tippa på ca 5h mindre batteritid om dagen för min del med push aktivt.
Postad 07 januari 2010 - 18:36
Sen jag körde snow så hittar den inte mitt trådlösa nät. Polarens tfn hittar inte nåt trådlöst alls hemma. Dock ibland annars.
Ska man sätta på mer saker än WiFi?
Postad 07 januari 2010 - 19:28
Det spelar ingen roll hur många apps du har med push, det drar inte mer batteri bara för det. (förutom att fler apps med push = fler mottagna pushmeddelanden = drar mer batteri). Således är inte facebook-push mer batterikrävande än någon annan app med push. Push är endast en förbindelse mellan din iphone och en apple-server.
Postad 07 januari 2010 - 19:46
Är det fler som har problem med WiFi?
Sen jag körde snow så hittar den inte mitt trådlösa nät. Polarens tfn hittar inte nåt trådlöst alls hemma. Dock ibland annars.
Ska man sätta på mer saker än WiFi?
Både jag o sambon fick mycket slöare uppkoppling genom WiFi efter vi uppdaterade lurarna till 3.1.2 förra veckan

Nån som vet nåt om vad som kan göras??
Postad 08 januari 2010 - 01:02
Postad 08 januari 2010 - 06:06
Postad 08 januari 2010 - 07:12
Är det inte lite konstigt att SVTplay appen inte har blivit godkänd ännu? Tv4play har ju funnit ett tag nu.
Jo, jag har setat och väntat på den..
Möjligt att Tv4 var snabbare att skicka in sin app, SVT kanske ligger en bit ner i högen. Någon annan som vet hur det ligger till? Är sugen på SVT play!

Postad 08 januari 2010 - 09:25
Postad 08 januari 2010 - 12:56
Har googlat lite men det mesta som jag hittar verkar vara kopplade till specifika nätleverantörer.
Jag vill alltså ha mer information än man får via Inställningar - Allmänt - Användning - Mobil Nätrverksdata
Redigerat av Unregisteredadf1af89, 08 januari 2010 - 13:45.
Postad 08 januari 2010 - 14:39
Finns det någon app som kan mäta och ge statistik över datatrafiken, både WiFi och 3G?
Har googlat lite men det mesta som jag hittar verkar vara kopplade till specifika nätleverantörer.
Jag vill alltså ha mer information än man får via Inställningar - Allmänt - Användning - Mobil Nätrverksdata
Sök på netcounter,det är en app som är till Android,den mäter data + wifi,kanskje finns till Iphone osso.
Postad 09 januari 2010 - 19:41
Har kommit ännu en uppdatering till facebook.app nu, v. 3.1.1 som ska fixa buggarna med synkningen.
Har två kontakter där bilden inte syncas men FB-adressen läggs in. Trodde updaten skulle hjälpa men icke.
Postad 09 januari 2010 - 21:57
Kolla så att namnen i fb och din kontakt är exakt lika dvs ändra namn i din adressbok på din iPhone och testa igen.Har två kontakter där bilden inte syncas men FB-adressen läggs in. Trodde updaten skulle hjälpa men icke.
Funkade för mig.
//Micke
Postad 10 januari 2010 - 15:21
Redigerat av Gaara, 10 januari 2010 - 16:01.
Postad 10 januari 2010 - 20:10
Är det någon som vet om det finns en RSS feeder app som visar när det poppar upp nya inlägg utan att man behöver starta appen? T ex att man ser " 10 " på hemskärmen, har letat men inte funnit någon. Använder just nu NetNewsWire då den syncar med googlereader, saknar bara badge.
Sökte på RSS + Push i iTunes store och fick några träffar, dessa två verkar vara passande:
RSS Viewer (Push) http://itunes.apple....d327993952?mt=8
RSSPush http://itunes.apple....d321424695?mt=8
Har dock inte testat någon av dem.
Postad 10 januari 2010 - 23:12
Sökte på RSS + Push i iTunes store och fick några träffar, dessa två verkar vara passande:
RSS Viewer (Push) http://itunes.apple....d327993952?mt=8
RSSPush http://itunes.apple....d321424695?mt=8
Har dock inte testat någon av dem.
Det var ju inte direkt superbra betyg dem fått, iaf inte den sistnämnda, men det kanske är värt att prova den första, 15 kronor är inte hela världen.
Tackar för tipsen!
Postad 12 januari 2010 - 15:13
Har två kontakter där bilden inte syncas men FB-adressen läggs in. Trodde updaten skulle hjälpa men icke.
Kan rekommendera MyPhone+, kostar iofs 22 kr men det är ju ingenting.
Hade den bara haft Senaste uppringda samtal så hade jag bytt den vanliga telefonboken direkt.
Är en hel Telefonbok med riktigt bra och smidig Facebook synkning.
Använder den varje gång jag vill uppdatera mina Facebook kontakter.
Postad 12 januari 2010 - 20:39
Någon som laddat ner den och fått det att funka?
Postad 13 januari 2010 - 13:36
Har tagit ner BD-touch som man ska kunna använda för att styra PS3:an med, vid bluraytittning. Har inte den vanliga fjärren och hade gärna använt min Iphone där i mörkret.
Någon som laddat ner den och fått det att funka?
BD-Touch hade jag missat. visste inte att det fanns.
Men har tankat ner det nu i alla fall, blir till att testa när jag kommer hem från jobbet. Återkommer med hur det går.
Postad 15 januari 2010 - 07:45
Med programet kan man skicka "sms", bilder och andra filer till sina kontakter. Fast man använder sig av datatrafiken, alltså blir det inga avgifter om man har något form av surfpaket eller rent utav använder Wifi vid tillfället.
Mycket smidigt är det också, finns push så att det plippar till på en gång och den använder dina kontakters telefonnummer. Alltså behövs inga konstiga användarnamn eller dyligt.
Den kostar 7kr, men det har man ju i prinsip sparat in om man skickar några medelanden eller ett par bilder.
http://www.whatsapp.com/
Postad 20 januari 2010 - 08:00
Det är ju ett spel och inte en "App (program)". Men jag hoppas att ingen har något imot att vi diskuterar detta här i alla fall.
GTA Chinatown Wars är i alla fall ute till iphone, och min första reaktion var något i still med "FAN va grymt! GTA i telefonen". Men sen hejdade jag mig vid prislappen på 75kr.
Här är en kortare resension från macworld: GTA: Chinatown wars
Någon som skaffat det? Eller i alla fall testat det.
Vad tycker ni? Någon som kan slänga in en bättre resension eller liknande?
Postad 20 januari 2010 - 22:25

Har snöat in på gratisspelet SFCave. 90-talsgrafik men högst beroendeframkallande

http://www.gamespot....cave/index.html
ps. mitt personbästa är 3884

Postad 22 januari 2010 - 19:36
Postad 22 januari 2010 - 22:09
Eftersom Appstorereglerna säger att man inte får spela om pengar i apparna så kan du får vänta ett tag.
Okej! Det visste jag inte. Tråkigt

Postad 23 januari 2010 - 13:02
Aftonbladet har släppt sin nya Supernytt app. Testat den idag och den funkar bra
![]()
Den funkar jätte bra! Ladda ner!
Postad 23 januari 2010 - 21:21

Postad 25 januari 2010 - 07:49
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar