Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - WD-TV 2/ WD-TV Live, uppföljare

1521 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 December 2009 - 00:01

Unregistered7146b06c
  • Unregistered7146b06c
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Jag sitter själv på 500 album och är irriterad på att det tar nästan 1 minut att stega på en PS3 med PMS DNLA server.
Menar du att motsvarande skulle ta 5 minuter på denna? I så fall skit
Men för att komma ifrån det så hade åtminstone jag lagt det i undermappar A-Z eller motsvarande.

Om man vill ha det snyggt med album omslag är det oanvändbart, om man kör listview så fungerar det men inte bra. Jag är ju lite bortskämd med Vista mediacenter där man kan söka med bokstäver, men även att bläddra är en dröm i jämförelse med WD. Tycker inte att det är riktigt genomtänkt på WD, eller också tror dom att folk har typ 100 låtar inlagt på disk.

Postad 20 December 2009 - 13:52

Chrizzzo
  • Chrizzzo
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej alla!

Tack för en väldigt informativ tråd om denna produkt.

Jag har en fråga som jag vore jättetacksom om någon kunde svara på. Det är så att jag har köpt en WD-TV Live och en WIFI dongel (D-Link DWA-125 Wireless 150), som finns med på WDs lista över kompatibla produkter List of supported products, för att kunna koppla upp mig trådlöst mot mitt nätverk där hemma. WD-TVn känner igen dongeln men den vill trots allt inte koppla upp sig och jag får ett meddelande som säger "Unable to obtain an IP address. The media player has limited or no network connectivity."

Jag har läst vidare på internet och hittade i manualen där det står att BÅDE wifi dongeln och routern måste vara kompatibla med mediaspelaren, och såklart finns inte min router med på listan. Det känns surt att behöva köpa både en wifi dongel OCH en ny router för att kunna koppla upp sig med WD-TVn!

Är det verkligen så att produkten måste finnas med på denna lista för att fungera ihop med WD-TVn? Är det någon som kör med en wifi dongel eller router som inte är med på listan över kompatibla produkter och får det att fungera?

Tack på förhand!

Christian

Postad 20 December 2009 - 15:52

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Ni som har problem med musikbläddrandet, hu rhar ni lagt upp musiken? Jag har 150-200 Gb musik och upplever det inte som något större problem annat än när man är för het på gröten och inte låter spelaren läsa in allt ordentligt. Men jag har ganska många mappar och undermappar och grejer så det kanske skiljer där? Och så använder jag bara listview men det är mer en personlig preferens eftersom jag tycker att man får bättre överblick då också.

Postad 20 December 2009 - 15:54

nekobasu
  • nekobasu
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Tja! Jag läste att den inte klarar att spela ljud från .mkv-filer med DTS-ljud, utan man måste koppla ljudet till stereon. Finns det något annat sätt att få ljudet i TVn bara? Använda någon annan kabel?

Postad 20 December 2009 - 17:26

LarsMagnus
  • LarsMagnus
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej,

läst igenom tråden men hittar ingen som delar med sig av erfarenheter kring streaming genom w-lan med usb-dongel.

Förutsatt man har kompatibla enheter, fungerar det bra? Inga problem med överföringshastigheter om man kollar på 1080p-material?

Tacksam för svar!
Magnus

Postad 20 December 2009 - 20:10

danton1
  • danton1
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Spelar denna mediaspelare upp Blue-Ray isofiler från en NAS?

Mvh/Danton

Postad 20 December 2009 - 23:58

timpa82
  • timpa82
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Testat detta:

https://www.minhembi...s...t&p=2704352

Hjälpte mig med problemet.

Tack men jag kör Ubuntu. Ska dock se om det finns någe motsvarande.
Har fungerande share (kan glo på nätverket från en Windows-dator men inget liv alls från WD-spelaren.
Blir nog lämna tillbaka, men vill ha svar från WD först, men dom verkar int eha nå bråttom heller.

Postad 21 December 2009 - 11:19

Unregistered7146b06c
  • Unregistered7146b06c
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Ni som har problem med musikbläddrandet, hu rhar ni lagt upp musiken? Jag har 150-200 Gb musik och upplever det inte som något större problem annat än när man är för het på gröten och inte låter spelaren läsa in allt ordentligt. Men jag har ganska många mappar och undermappar och grejer så det kanske skiljer där? Och så använder jag bara listview men det är mer en personlig preferens eftersom jag tycker att man får bättre överblick då också.

Jag har samtliga album sorterade i var sin mapp, alltså ingen uppdelning i genre eller flera mappar under varje artist. Och jag håller med om att det fungerar bättre med listview, men långt ifrån tillräckligt bra. Har man lagt åtskilliga hundra timmar på att ordna taggar och hämta omslag så vill man gärna använda det också. Jag undrar hur svårt det är att få till ett bra gränssnitt? Det är ju "bara" att implementera en sökfunktion så löser det allt, det är riktigt dåligt tycker jag.

Postad 21 December 2009 - 13:06

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

• 676 inlägg
  • 0

Tja! Jag läste att den inte klarar att spela ljud från .mkv-filer med DTS-ljud, utan man måste koppla ljudet till stereon. Finns det något annat sätt att få ljudet i TVn bara? Använda någon annan kabel?

Nu är du allt ute och snurrar. WDTV Live klarar just av detta, d.v.s den har stöd för DTS avkodning och nermixning till 2 kanaler ut. Du kanske blandat ihop denna med den gamla modellen av WDTV?

Postad 21 December 2009 - 13:11

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

• 676 inlägg
  • 0

Jag har samtliga album sorterade i var sin mapp, alltså ingen uppdelning i genre eller flera mappar under varje artist. Och jag håller med om att det fungerar bättre med listview, men långt ifrån tillräckligt bra. Har man lagt åtskilliga hundra timmar på att ordna taggar och hämta omslag så vill man gärna använda det också. Jag undrar hur svårt det är att få till ett bra gränssnitt? Det är ju "bara" att implementera en sökfunktion så löser det allt, det är riktigt dåligt tycker jag.

+1 Kan hålla med om att en sökfunktion hade varit trevlig.

Har även jag ganska mycket musik liggande men har lagt upp subfoldrar i bokstavsordning på diskarna, d.v.s en mapp "A", en "B" o.s.v (och sedan naturligtvis mappar för varje artist-album) då blir det rätt lagom hanterbara mängder i varje mapp.

Postad 21 December 2009 - 13:36

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0

+1 Kan hålla med om att en sökfunktion hade varit trevlig.

Har även jag ganska mycket musik liggande men har lagt upp subfoldrar i bokstavsordning på diskarna, d.v.s en mapp "A", en "B" o.s.v (och sedan naturligtvis mappar för varje artist-album) då blir det rätt lagom hanterbara mängder i varje mapp.

Jag kör på samma sätt plus att jag har det indelat artist och sedan album och jag kan inte riktigt förstå att man skulle tycka att apparaten är så seg att den är oanvändbar. Det känns inte rimligt alls. Men det kanske blir värre om alla ligger i samma och om man har bilder också, det är fullt tänkbart.

Postad 21 December 2009 - 15:44

Tekn0
  • Tekn0
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Ni som klagar och/eller har problem, är ni säkra på att det inte rör sig om handhavandefel? Jag har haft spelaren sedan releasen och har aldrig stött på ett endaste problem.

Postad 21 December 2009 - 16:45

danton1
  • danton1
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Någon som vet: Spelar denna mediaspelare upp Blue-Ray isofiler från en NAS?

Mvh/Danton

Postad 25 December 2009 - 11:29

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0
Jag gav bort en WD-TV Live i Julklapp och skulle hjälpa till att koppla in den - men den stannar när den visar WD-logo:n på TV:n och powerknappen blinkar snabbt.

Har försökt läsa mig till vad det beror på, men hittar ingenting annat än att det beror på "systemfel" (enligt manualen)

Ingenting verkar hjälpa och vi kan ju inte uppdatera firmware eller liknande eftersom vi inte ens kan komma in i några menyer.

Är det ett "måndagsexemplar" eller finns det något enkelt knep som vi kan ta till ?

Postad 25 December 2009 - 12:12

SatanJunior
  • SatanJunior
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Tack men jag kör Ubuntu. Ska dock se om det finns någe motsvarande.
Har fungerande share (kan glo på nätverket från en Windows-dator men inget liv alls från WD-spelaren.
Blir nog lämna tillbaka, men vill ha svar från WD först, men dom verkar int eha nå bråttom heller.

Jag kör en NAS med Xubuntu på som delar ut mappar via SAMBA och det är i stort sett inga problem. Någon enstaka gång har jag varit tvungen att köra en power-cycle på WDn eller starta om SAMBA-servern.

Delar ut och styr SAMBA via webmin.

Funkar klockrent!

Postad 25 December 2009 - 12:16

SatanJunior
  • SatanJunior
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Jag gav bort en WD-TV Live i Julklapp och skulle hjälpa till att koppla in den - men den stannar när den visar WD-logo:n på TV:n och powerknappen blinkar snabbt.

Har försökt läsa mig till vad det beror på, men hittar ingenting annat än att det beror på "systemfel" (enligt manualen)

Ingenting verkar hjälpa och vi kan ju inte uppdatera firmware eller liknande eftersom vi inte ens kan komma in i några menyer.

Är det ett "måndagsexemplar" eller finns det något enkelt knep som vi kan ta till ?

Låter som ett grymt måndagsexemplar tyvärr. Testa med ett par power-cycles. Funkar det inte så lämna tebax.

Postad 25 December 2009 - 18:30

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0

Låter som ett grymt måndagsexemplar tyvärr. Testa med ett par power-cycles. Funkar det inte så lämna tebax.

Ok, tack - det blir nog att byta ut den då.

Postad 26 December 2009 - 22:00

ice cube
  • ice cube
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Om man sitter på en projektorduk med förhållande 2:35.1, finns det då någon möjlighet att flytta texten så att den hamnar i filmen (som på dom flesta bluray filmer) och inte i det svarta fältet?

Postad 27 December 2009 - 09:19

iorsson
  • iorsson
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Jag måste också ställa en fråga nu.
Jag har ett antal nedladdade filmer. Jag har enligt vad jag tidigare läst, packat upp dessa, döpt om .img till .iso, och försöker nu spela dem över mitt trådbundna nätverk hemma. Resultatet blir att bilden flyter fint i tio sekunder och sedan börjar det hacka och det går inte att se på filmen. TV´n är kopplad med HDMI från WDTVLIVE. Uppdatering av mjukvara har jag gjort till senaste versionen, men i övrigt har jag ej gjort något annat. Musik i mp3 format spelas dock upp fint.

I rummet intill står min gamla hederliga xbox med xbmc installerat och där spelas filmerna upp hur fint som helst från samma källa. Så det är ju inget strul med överföringen över nätverket i alla fall.

Förslag?

Redigerat av iorsson, 27 December 2009 - 09:20.

Postad 27 December 2009 - 10:56

sAKEn
  • sAKEn
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Nån som vet om det går att ha covers på filmerna ? om det går hur gör man ? förövrigt en sjukt grym pryl!

Postad 27 December 2009 - 11:50

ice cube
  • ice cube
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Nån som vet om det går att ha covers på filmerna ? om det går hur gör man ? förövrigt en sjukt grym pryl!

Om du menar att ha små miniatyrbilder om varje film så funkar det. Jag har tagit hem framsidor från discshop, döpt dom till samma som filmen, lagt dom i samma mapp och sedan bockat för thumbnails i settings för audio/video.

Postad 27 December 2009 - 13:13

sAKEn
  • sAKEn
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Okej! Ska testa :unsure: Tack

Postad 27 December 2009 - 21:19

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0
Upptäckt ett skumt problem. Jag hittar numer min network share från stationära datorn hela tiden via det trådade nätverket. Förutom när jag har min bärbara dator igång och den ansluter till det trådlösa nätverket. Då ser jag bara den bärbara i network share, den stationära försvinner. Ngn mer som har detta problem? Kopplar jag ner den bärbara och startar om WDTV Live så ser jag stationära igen under network share.

Redigerat av t93pan, 27 December 2009 - 21:20.

Postad 27 December 2009 - 23:48

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
är sugen på att köpa denna..men har lite frågor...

jag har en Maxtor OneTouch 4 500 GB extern hårdisk..tror ni att den kommer att funka bra,eller kommer det kanske hacka på krävande filmer?

kan man lägga in en hårddisk i mediaspelaren?

jag har en sata2 hårdisk liggande..

Postad 27 December 2009 - 23:52

n.carlsson
  • n.carlsson
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

är sugen på att köpa denna..men har lite frågor...

jag har en Maxtor OneTouch 4 500 GB extern hårdisk..tror ni att den kommer att funka bra,eller kommer det kanske hacka på krävande filmer?

kan man lägga in en hårddisk i mediaspelaren?

jag har en sata2 hårdisk liggande..

Din Maxtor OneTouch kommer fungera utan problem.

Det går inte att montera nån hårddisk i mediaspearen. Men det finns USB-uttag för att koppla in exteran diskar

/N

Postad 28 December 2009 - 00:18

Unregistered03a0e558
  • Unregistered03a0e558
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0
Några frågor

- Kan den läsa en hfs+ (mac) disk som är tillkopplad via USB?

- Har Snow Leopard några fildelnings issues, till wdtv live?

- kan den läsa ISO filer, och få fram undertexten?

Postad 28 December 2009 - 00:31

jakob.edstrand
  • jakob.edstrand
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Då har tomten äntligen varit här och levererat min WD TV Live.
Har bara testkört den ännu, men måste säga att jag är grymt nöjd med den!

Jag läste tidigare i tråden att någon hade problem med att ansluta till sitt trådlösa nätverk och att man måste ha både godkänd USB-dongel och godkänd router. Jag kör med en DWA-140 och det funkar klockrent med min router som inte är med i listan över godkända routrar (DIR-615), så routern måste inte vara godkänd för att kunna ansluta till nätet.

Ett par frågor:
* Någon som lyckats streama Spotify? Har hört att det ska gå att fejka som en ljudström eller nåt...
* Går det koppla in en extern DVD på USB-porten?

Postad 28 December 2009 - 21:48

Unregistered8665a605
  • Unregistered8665a605
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Tja, har införskaffat mig en WDTV live, är rätt nöjd men har lite problem med nätverket. Jag har kopplat med kabel till routern, sen sitter jag med min Macbook Pro trådlöst. WdTvn hittar min dator med det står att de inte finns någon media i mappen. Sen på min mac så kommer WDTV upp i finder. Men jag kan inte lägga in något i mappen eller något.

Och när jag har kopplat in externhårddisk i WDTVn så kommer jag åt den ifrån datorn. Men det vore så himla skönt om WDn kunde komma filerna från min dator så jag hade sluppit hårddisken. Någon som kan sitta på någon lösning o hjälpa mig ?

Tack på förhand / Piggeknau

Postad 29 December 2009 - 08:09

Unregistered5282d64f
  • Unregistered5282d64f
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Någon som kan svara på min idiotfråga?
Enligt specifikation på www.komplett.se så står det ljudsystem = stereo vilket får mig att bli nervös. Är inte intresserad av en mediaspelare som inte klarar av att skicka 5.1-ljud till hembiostärkaren. Jag antar att stereo menas att om man kopplar den till en vanlig tv så kodar mediaspelaren ljudet till stereo, men använder man optisk digitalutgång anslutet till en hembioförstärkare så funkar DD och DTS med fullt 5.1-ljud?

Postad 29 December 2009 - 11:57

n.carlsson
  • n.carlsson
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Någon som kan svara på min idiotfråga?
Enligt specifikation på www.komplett.se så står det ljudsystem = stereo vilket får mig att bli nervös. Är inte intresserad av en mediaspelare som inte klarar av att skicka 5.1-ljud till hembiostärkaren. Jag antar att stereo menas att om man kopplar den till en vanlig tv så kodar mediaspelaren ljudet till stereo, men använder man optisk digitalutgång anslutet till en hembioförstärkare så funkar DD och DTS med fullt 5.1-ljud?

Självklart får du 5.1 ljud om du kopplar digitalt till förstärkaren men endast stereo via TVn.

/N

Postad 29 December 2009 - 14:16

Unregistered6c9bdfaf
  • Unregistered6c9bdfaf
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har försökt googla mig till ett svar men hittar ingenting. Kan man dela ut kataloger på en usb-hårddisk som man eventuellt kopplar in? Vill kunna ha den inkopplad hela tiden för att föra över.

Läste även att det inte går att ha en större än 500 gb disk inkopplad, inte hittat någon källa på det än så var väl bara någon som använt en skitdisk.

Redigerat av Unregistered6c9bdfaf, 29 December 2009 - 14:30.

Postad 29 December 2009 - 17:26

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0

Har försökt googla mig till ett svar men hittar ingenting. Kan man dela ut kataloger på en usb-hårddisk som man eventuellt kopplar in? Vill kunna ha den inkopplad hela tiden för att föra över.

Det går finfint.

Postad 29 December 2009 - 20:20

ice cube
  • ice cube
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Läste även att det inte går att ha en större än 500 gb disk inkopplad, inte hittat någon källa på det än så var väl bara någon som använt en skitdisk.

Jag har en Lacie 1TB som jag kör med, funkar finfint.

Postad 29 December 2009 - 20:27

kajmanboy
  • kajmanboy
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Har kikat runt lite här på forumet men inte funnit något svar. Jag har problem med att få fram undertexten till filmer som jag bakit in texten i med AVIAddXSub, fungerar utmärkt på min ps3 men inte på min wd tv live. Någon som vet hur jag kan göra för att få detta att fungera?

Postad 29 December 2009 - 20:42

Unregistered6c9bdfaf
  • Unregistered6c9bdfaf
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Det går finfint.

Jag har en Lacie 1TB som jag kör med, funkar finfint.

Tackar för svaren, blir ett köp efter nyår då. :)

Postad 30 December 2009 - 14:22

kajmanboy
  • kajmanboy
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Är inte undertexterna lite väl högt upp? Någon som vet om man kan justera detta?

Postad 31 December 2009 - 06:31

Jodde
  • Jodde
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Orkar någon,
Skulle det funka med tex den här http://www.webhallen...d.php?id=103162
tillsammans med Airport Express. Vad jag är ute efter är att kunna skicka .avi och .mkv filer
från min iMac i nätverket till min 1TB WD disk som är kopplad till WD TV Live via usb, trådlöst.
Går det? och vilken "sticka" är bäst? Tänkte köpa en Live men vill veta om det funkar.
Hur funkar det rent praktiskt om man ska se tex. en 720p mkv som ligger uppackad i datorn?
Streamar man det eller flyttar man filen? I så fall från "vilket håll" styr man filöverföringen?
På datorn eller via Extenderns OS på tv'n?

/ Nybörjare med ny tv

Postad 31 December 2009 - 14:15

samuels3
  • samuels3
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Orkar någon,
Skulle det funka med tex den här http://www.webhallen...d.php?id=103162
tillsammans med Airport Express. Vad jag är ute efter är att kunna skicka .avi och .mkv filer
från min iMac i nätverket till min 1TB WD disk som är kopplad till WD TV Live via usb, trådlöst.
Går det? och vilken "sticka" är bäst? Tänkte köpa en Live men vill veta om det funkar.
Hur funkar det rent praktiskt om man ska se tex. en 720p mkv som ligger uppackad i datorn?
Streamar man det eller flyttar man filen? I så fall från "vilket håll" styr man filöverföringen?
På datorn eller via Extenderns OS på tv'n?

/ Nybörjare med ny tv

Jag kör med en D-LINK vilket fungerar bra. Jag har dock inte hunnit testa att steama än.

Men jag undrar också hur det fungerar att sätta en "permanent" 3.5 " disk typ Lacie Starck 1 tb bredvid WD:n och kunna föra över allt trådlöst eller ska man satsa på en 2.5" som man slipper släpa strömsladd till? Verkar drygt att behöva flytta disken mellan datorn och WD:n hela tiden...

(är inte hemma än så jag har inte kunnat testa allt på hemmadatorn)

Postad 01 January 2010 - 14:31

limpro
  • limpro
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Har några frågor innan köp...

Är det bara så enkelt att köra denna WD trådat från routern och sedan bara dela ut mappar med filmer från
datorn och sedan spela upp tex en iso-film på WDn?

Vad är fördelen med att koppla in en extern HD via USB till WDn och spela upp film från den?
Den externa USBn får väl aldrig någon kontakt med nätverket och måste således flyttas för att "tankas" på i datorn innan WDn kan spela upp något på den?

Tacksam för svar

Postad 01 January 2010 - 16:47

krissttoffer
  • krissttoffer
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Den externa USBn får väl aldrig någon kontakt med nätverket och måste således flyttas för att "tankas" på i datorn innan WDn kan spela upp något på den?

Extern eller intern spelar ju ingen roll! Du väljer själv vilka enheter du vill dela ut på nätverket!

Postad 01 January 2010 - 17:53

limpro
  • limpro
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Extern eller intern spelar ju ingen roll! Du väljer själv vilka enheter du vill dela ut på nätverket!

Förstår du riktigt min fråga nu?

Jag förstår att det itne spelar någn roll om jag delar ut externa eller interna diskar från min dator

Min fråga är om jag kopplar in en extern till WD Live spelaren , inte till min dator alltså.
Kan jag föra över filmer till den externa som bara är kopplad till WDn ? eller måste jag koppla den fysiskt till datorn för att föra över?

Postad 01 January 2010 - 20:51

djrov
  • djrov
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Jag förstår att det itne spelar någn roll om jag delar ut externa eller interna diskar från min dator

Min fråga är om jag kopplar in en extern till WD Live spelaren , inte till min dator alltså.
Kan jag föra över filmer till den externa som bara är kopplad till WDn ? eller måste jag koppla den fysiskt till datorn för att föra över?

Du kan koppla in den i din wdtv och sen skicka filerna till den ifrån din dator.

Postad 01 January 2010 - 21:05

krissttoffer
  • krissttoffer
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Nej det stämmer, jag förstod inte din fråga :(

Men nu har du fått ett svar på den!

Postad 01 January 2010 - 22:10

limpro
  • limpro
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Och det possitiva med deta är at man inte behöver ha datorn på för att kolla på film med WDn samt att man slipper lagg eller?

-Hur "dåligt" är det med iso stödet undrar jag....vissa menar ju på att det inte alls fungerar så bra medan andra hävdar att det inte är några problem.

-Varför är det så illa med at man inte får någon meny på iso-filmerna? sub går väl at lägga till från fjärren ändå, vad skaman med meny till?

Postad 01 January 2010 - 23:39

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0

-Varför är det så illa med at man inte får någon meny på iso-filmerna? sub går väl at lägga till från fjärren ändå, vad skaman med meny till?

Fast de inbyggda undertexterna fungerar väldigt sällan på DVD-Isos, tyvärr. En av de stora nackdelarna...

Postad 02 January 2010 - 09:37

limpro
  • limpro
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Fast de inbyggda undertexterna fungerar väldigt sällan på DVD-Isos, tyvärr. En av de stora nackdelarna...

Jag som bara är ute efter att spela dvd iso med inbygd sub ska absolut inte satsa på denna spelare alltså?
Vilken spelare klarar av dvd isos då?

Postad 02 January 2010 - 12:39

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0

Hittills har jag kunnat se alla mina ISO filer ( 100 % ) samt kunnat välja ljudformat samt texter via Options på fjärren. Har den första WDTV.

Postad 02 January 2010 - 15:21

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0

Hittills har jag kunnat se alla mina ISO filer ( 100 % ) samt kunnat välja ljudformat samt texter via Options på fjärren. Har den första WDTV.

Jag har Live och det är väldigt sällan det går att välja undertext. Vilken firmware har du? Jag har WDlx TV.

Postad 02 January 2010 - 17:11

Unregisteredd835cead
  • Unregisteredd835cead
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Är det custom mjukvara?

Postad 02 January 2010 - 18:10

limpro
  • limpro
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Men kan man inte bara packa upp sin iso på datorn??
Blir det inte två mappar typ VIDEO_TS samt AUDIO_TS med .vob filer i VIDEO_TS mappen?

Går det inte att komma runt det här problemet med iso på detta vis tro?
Verkar ju vara otroligt osäkert vad som fungerar eftersom hälften av er säger att det inte fungerar alls och för resterande fungerar det perfekt??

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.