* Officiell Tråd - Sony Ericsson Vivaz *
708 svar till detta ämne
Postad 14 May 2010 - 01:05
OvE_mw
-
OvE_mw
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
*Edit: Hittade svaret själv, men delar självklart med mej av upptäckten. [Röd-Grön-Röd-Röd-Grön-Röd] Sen kan man göra diverse servicetester där om man vill. 
Vad kan man göra där, kan det vara skadligt för telefonen om man har garanti på den osv? För övrigt så har jag stött på ett problem med min vivaz. När det ringer å jag ska svara med gröna luren så går det bara ibland att svara med knappen. Jag får då trycka på alt. och sedan svara. Någon mer som stött på det här felet? Funkade klockrent i början när jag fick den. Funderar på om man ska lämna in den för det felet?!?
Redigerat av OvE_mw, 14 May 2010 - 01:10.
Postad 14 May 2010 - 02:54
Unregistered4f69794e
-
Unregistered4f69794e
-
Användare
-
-
206 inlägg
Kan aldrig tro att servicemenyn är skadlig att rota i. Det är mest information som står där, plus att man kan göra funktionstester. Man kan även välja om telefonen ska ladda i masslagringsläge eller i PC Suiteläge.  Men det är också det enda man faktiskt kan ändra.
Postad 14 May 2010 - 11:36
Unregistered98d503b8
-
Unregistered98d503b8
-
Lärjunge
-
-
326 inlägg
Dessa klockproblem är skumma. Min Vivaz visar fortfarande helt korrekt tid, GMT +2, ingen automatisk tidsuppdatering, har varit igång oavbrutet ett antal dagar.
Hade samma problem med Vivaz. Helt plötsligt stod klockan 20 minuter fel?
Postad 16 May 2010 - 00:44
vindjack1
-
vindjack1
-
Rookie
-
1 inlägg
Har haft min Vivaz i 2 dagar nu och är väldigt nöjd. Men när jag installerat Garmin Mobile XT och lagt till kartor och ska starta det, står det "Söker efter GPS-enheter..." sen kommer det upp en ruta där det står "Det gick inte att hitta några GPS-enheter. Vill du försöka igen?"
Undrar också om ni vet några bra appar till den?
Postad 16 May 2010 - 08:31
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
My Symbian och All About Symbian är utmärkta programkällor till plattformen.
Postad 16 May 2010 - 11:22
OvE_mw
-
OvE_mw
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Någon som vet om det finns en "Sportbladet" app till vivaz? Så man kan följa den allsvenska fotbollen? Det finns till android iaf.
Postad 17 May 2010 - 01:07
Unregistered4f69794e
-
Unregistered4f69794e
-
Användare
-
-
206 inlägg
Har haft min Vivaz i 2 dagar nu och är väldigt nöjd. Men när jag installerat Garmin Mobile XT och lagt till kartor och ska starta det, står det "Söker efter GPS-enheter..." sen kommer det upp en ruta där det står "Det gick inte att hitta några GPS-enheter. Vill du försöka igen?"
Undrar också om ni vet några bra appar till den?
Jag har oxå problem med GPSen..
Postad 17 May 2010 - 15:01
PCGuiden
-
PCGuiden
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Kan man Cracka Sin Vivaz så man kan intstallera program? My Symbian och All About Symbian är utmärkta programkällor till plattformen.
Inte ett program går igenom det är inte signerat eller så är det inte till den telefonen
Postad 17 May 2010 - 19:07
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Kan man Cracka Sin Vivaz så man kan intstallera program?
Inte ett program går igenom det är inte signerat eller så är det inte till den telefonen
Nu skall jag inte låta kritisk men ditt användarnamn indikerar ju i.o.f att rutinerna för programinstallation i Symbian OS borde vara kända.  Jag har laddat ner diverse program från My Symbian och installerat utan problem. Likaså osignerade program som jag signerat med OPDA-certifikat - de rullar på fint i min Vivaz. De enda program jag rakt av vet är "blockerade" är Nokias egna, det har med certifikat att göra. Övriga program för S60v5 och även S60v3.x går att köra. Dock finns det knappast någon anledning att installera gamla v3-program idag. Det är S60v5 (S60 5th Edition) som är den plattform som används här och då går det bra att välja t.ex Nokia N97/Mini eller Satio för att få program som stödjer korrekt version av plattformen samt rätt skärmupplösning.
Postad 17 May 2010 - 20:44
Kamelot
-
Kamelot
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Jag kanske har hittat ett samband på mitt problem Jag har tidigare öppnat PC-suit när telefonen är inkopplad till datorn. Lägger jag till en bild i "kontakter direkt i datorn blir bilden väldigt liten när personen i fråga ringer. Om jag därimot sparar bild på minneskortet under foton, kopplar loss telefonen och går in på kontakter, välja bild så blir det helskärmsbild när polaren ringer!!!!! Gör tetigt!!!! Nu vet jag hur ja ska göra iaf, dvs skippa PC-suite när man skall lägga till bild. De e lite synd, PC-suite e smidigt!!!!!!!!!!!!!!
//kamelot
Svar från Sony support: Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Contact Center. Vi har lagt vidare förslag om att ändra detta i kommande uppdateringar till PC Suite men kan tyvärr inte svara på när/om någon ändring kan göras. Det kan ha att göra med anpassning för kompabilitet med t.ex MS Outlook. Med vänliga hälsningar, /Rickard Sony Ericsson Contact Center
Postad 17 May 2010 - 20:46
PCGuiden
-
PCGuiden
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Nu skall jag inte låta kritisk men ditt användarnamn indikerar ju i.o.f att rutinerna för programinstallation i Symbian OS borde vara kända.
Jag har laddat ner diverse program från My Symbian och installerat utan problem. Likaså osignerade program som jag signerat med OPDA-certifikat - de rullar på fint i min Vivaz.
De enda program jag rakt av vet är "blockerade" är Nokias egna, det har med certifikat att göra. Övriga program för S60v5 och även S60v3.x går att köra. Dock finns det knappast någon anledning att installera gamla v3-program idag.
Det är S60v5 (S60 5th Edition) som är den plattform som används här och då går det bra att välja t.ex Nokia N97/Mini eller Satio för att få program som stödjer korrekt version av plattformen samt rätt skärmupplösning.
Men så är det inte, vad är OPDA-certifikat vart kan jag ladda ner det?
Postad 17 May 2010 - 21:13
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Du kan hitta mer information om certifikat på Symbian Freak. Jag har dock laddat ner mina certifikat via en annan sida, den förbjuder forumreglerna mig att nämna dock. OPDAs certifikat är lämpliga eftersom de ger programmen full åtkomst.
Postad 18 May 2010 - 12:04
Unregistered2c7ac7de
-
Unregistered2c7ac7de
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Går det att se till att man svarar/avlsutar på något annat sätt än att trycka på den gröna/röda knappen?
Jag har nallen i fickan och när det ringer och jag försöker krångla upp den så slår det aldrig fel, den röda knappen blir intryckt och samtalet avslutas, alternativt så trycks svarsknappen in och samtalet påbörjas innan jag hunnit få fram telefonen.
Skulle vara bra om man kunde hitta nåt sätt att tvinga en att öppna upp skärmspararen alternativt trycka in knapparna en längre tid. Otroligt irriterande, speciellt när man får samtal från en företagsväxel och inte vet vilken anknytning som ringt upp...
Postad 18 May 2010 - 12:17
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
En enkel fråga; hur får man smilies när man skriver sms/mms?
Tjejen har en Vivaz men jag har inte orkat testa mig fram. Enklare att fråga här.
Postad 18 May 2010 - 17:04
Unregistered4f69794e
-
Unregistered4f69794e
-
Användare
-
-
206 inlägg
En enkel fråga; hur får man smilies när man skriver sms/mms? Tjejen har en Vivaz men jag har inte orkat testa mig fram. Enklare att fråga här. 
Man får skriva ut tecknen. Färdiga smileys finns inte på Vivaz, tyvärr. Det har skrivits om detta tidigare i tråden.
Postad 18 May 2010 - 18:14
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Jag har kollat lite i smileysfrågan och tyvärr fungerar inte A-SMS på S60v5 än. Det är annars ett program som ger animerade smileys till SMSen och jag har kört det med stor framgång på S60v3.x. Men det är dessvärre inte kompatibelt med v5 än.
En annan produkt från samma företag, Zensis, kallas Avatar-SMS men den fungerar enbart på Nokior sålda i Hong Kong.
Det är bara att hålla koll på en uppdatering av A-SMS för S60v5.
Postad 19 May 2010 - 09:59
mjal
-
mjal
-
Rookie
-
4 inlägg
känns väldigt 1998 att man ej kan få animerade smileys.. sjukt nog är det detta som jag stör mig mest på  men det kanske blir ändrig på det! nån som hört om vivaz pro kommer kunna ha smileys?
Postad 23 May 2010 - 21:33
Unregistered4f69794e
-
Unregistered4f69794e
-
Användare
-
-
206 inlägg
Jaha.. då har min vivaz bestämt sej för att dö idag då..
Mobilen låste sej, vilket den har gjort förr visserligen, så jag blev tvungen att rycka batteriet (norsk reset) för att starta om den. När jag sedan skulle starta den så ville den inte alls. Den tänder upp och visar första bilden som är helvit med texten Sony Ericsson, men längre än så kommer den inte.
Jag lät mobilen ligga i skåpet (är på jobbet) i ungefär 1½ timme, med batteriet uttaget. Sen när jag startade upp den igen så kom den ändå inte längre än första startbilden. Lät den ligga så i 25 minuter, och det hände inte ett skit.  Så imorrn blir det att knata ner till Webhallen där jag köpte den, och lämna in den. Funderar på att kanske se om man kan få typ 'lämna tillbaka' den och få en X10 istället, mot att jag betalar mellanskillnaden. Men vi får se. Återkommer med uppdateringar.
Trist då jag gillar telefonen i övrigt.
//Seb
Postad 24 May 2010 - 08:54
PCGuiden
-
PCGuiden
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Bra fungerande GPS program till Vivaz någon som vet....? Helst svenskt
Postad 24 May 2010 - 11:09
Unregistered42894348
-
Unregistered42894348
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Garmin Mobile XT svenska och fungerar mycket bra.
Postad 24 May 2010 - 16:00
PCGuiden
-
PCGuiden
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Postad 24 May 2010 - 17:12
Unregistered4f69794e
-
Unregistered4f69794e
-
Användare
-
-
206 inlägg
Uppdatering. Min vivaz funkar nu igen, efter att killarna på Webhallen gjort en total återställning via datorn, dvs installera om programvaran. Nu funkar även GPS.
En kul sak, var att dom programmen som är utvärderingsversioner begränsade till typ 15 dagar eller så, funkar igen.  Så nu har jag 15 dagars trial på PDF läsaren igen.
Postad 24 May 2010 - 20:34
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Det där med PDF-läsaren är ganska skrattretande. Adobe Reader 2.5 är nämligen gratis i Windows Mobile. Men av någon anledning kostar den pengar i Symbianversion. Det riktigt inbjuder till piratkopiering - jag menar - är den gratis till plattform A är det rimligt att den är det även för plattform B.
Dock har jag inte fixat Readern i min Vivaz eftersom jag inte använder den för det ändamålet. Men det brukar gå att fixa via diverse "förbjudna" sidor.
Postad 24 May 2010 - 20:44
PCGuiden
-
PCGuiden
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Uppdatering. Min vivaz funkar nu igen, efter att killarna på Webhallen gjort en total återställning via datorn, dvs installera om programvaran. Nu funkar även GPS. 
En kul sak, var att dom programmen som är utvärderingsversioner begränsade till typ 15 dagar eller så, funkar igen. Så nu har jag 15 dagars trial på PDF läsaren igen. 
Funkade inte din GPS... MIn gps tycker jag skall vara 2 kilometer från den platsen jag är på
Postad 24 May 2010 - 20:55
Unregistered4f69794e
-
Unregistered4f69794e
-
Användare
-
-
206 inlägg
Funkade inte din GPS... MIn gps tycker jag skall vara 2 kilometer från den platsen jag är på
Nej, det var nåt fel, så den inte hittade gps-enheter, eller vad det nu var. Efter återställningen funkade det igen dock.
Postad 25 May 2010 - 11:11
OvE_mw
-
OvE_mw
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Någon som vet om det finns en "Sportbladet" app till vivaz? Så man kan följa den allsvenska fotbollen? Det finns till android iaf.
Ingen som kan hjälpa mig med detta??? Skulle va jätte snällt.
Postad 26 May 2010 - 17:43
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
Någon som använder Gmail i Vivaz som kan bekräfta om det finns någon app
som man kan spara på skrivbordet och få snabb tillgång till mailen ?
Eller om man kan spara ett Bokmärke till mail på skrivbordet?
Var inne o kände på en Vivaz pro på Mediamarkt idag, riktigt nice måste jag säga.
Helt perfekt i storlek och förvånadsvärt lik den vanliga Vivaz, trodde man skulle uppleva
en större skillnad storleksmässigt.
Postad 26 May 2010 - 18:34
Rille_lkp
-
Rille_lkp
-
Lärjunge
-
-
394 inlägg
Det där med PDF-läsaren är ganska skrattretande. Adobe Reader 2.5 är nämligen gratis i Windows Mobile. Men av någon anledning kostar den pengar i Symbianversion. Det riktigt inbjuder till piratkopiering - jag menar - är den gratis till plattform A är det rimligt att den är det även för plattform B.
Dock har jag inte fixat Readern i min Vivaz eftersom jag inte använder den för det ändamålet. Men det brukar gå att fixa via diverse "förbjudna" sidor.
Adobe Reader LE för Symbian utvecklas inte av Adobe utan av Quickoffice. Adobe tillhandahåller tyvärr ingen PDF-läsare för Symbian.
Postad 26 May 2010 - 18:35
OvE_mw
-
OvE_mw
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Någon som använder Gmail i Vivaz som kan bekräfta om det finns någon app som man kan spara på skrivbordet och få snabb tillgång till mailen ?
Eller om man kan spara ett Bokmärke till mail på skrivbordet?
Var inne o kände på en Vivaz pro på Mediamarkt idag, riktigt nice måste jag säga. Helt perfekt i storlek och förvånadsvärt lik den vanliga Vivaz, trodde man skulle uppleva en större skillnad storleksmässigt.
Jag kör gmail med orginal progget i min vivaz, de funkar helt utmärkt. Det finns ju olika teman som man kan välja så man får dom olika genvägarna till skrivbordet så jag löste mitt problem med att få mina genvägar på det sättet. Så nu har jag facebook och lite andra fina genvägar som är enkelt att komma åt
Postad 26 May 2010 - 19:55
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
Jag kör gmail med orginal progget i min vivaz, de funkar helt utmärkt. Det finns ju olika teman som man kan välja så man får dom olika genvägarna till skrivbordet så jag löste mitt problem med att få mina genvägar på det sättet. Så nu har jag facebook och lite andra fina genvägar som är enkelt att komma åt 
Tack för informationen ! Då kommer några följdfrågor -Går det ha Gmail ligga i bakgrunden så man inte måste läsa in sidan varje gång man vill kolla inkorgen ? -Använder du det temat som gör att man kan dra sidorna sidledes ? -Hur många genvägar får det plats på skrivbordet ?
Postad 27 May 2010 - 10:29
marw77
-
marw77
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Tack för informationen !
Då kommer några följdfrågor -Går det ha Gmail ligga i bakgrunden så man inte måste läsa in sidan varje gång man vill kolla inkorgen ? -Använder du det temat som gör att man kan dra sidorna sidledes ? -Hur många genvägar får det plats på skrivbordet ?
JAg kör med temat helsida. där finns det 6st genvägar plus två i nederdelen. Sedan så finns det redan en del genvägar så som trycker man på klockan så hoppar man till larm och klockinställningar. trycker man på dagens datum så kan man öppna kalender eller ändra profil. Sedan en annan fördel med detta tema är att man ser kalenderposterna i bakrunden. även denna kan man trycka på för att komma till kalendern. Sedan så kan man även trycka på batteriet eller längst upp på skärmen så får man upp komunikationslägen och klockan. Så det finns redan ett annat genvägar som man inte behöver lägga till. Är det någon jag har missat så får ni gärna lägga till några så jag också lär mig något mer.
Postad 27 May 2010 - 15:04
Unregisteredaa98d23b
-
Unregisteredaa98d23b
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag har testat koppla in min Vivaz som modem till datorn men det vill sig inte riktigt.. Kör med PC Suite och har kopplat mobilen via USB, när jag sen ska trycka "Connect" för att ansluta till internet nekar den både 3G och GPRS anslutning (full signalstyrka). Datorn har även sagt ifrån att det saknas drivrutiner för "Sony Ericsson Device 091010 USB Modem". Någon som vet varför det inte fungerar, är det något jag gjort fel kanske?
Postad 28 May 2010 - 09:03
sman
-
sman
-
Användare
-
-
127 inlägg
MP4 är formatet som skall användas.
Brukar konvertera DivX-rullar med hjälp av programmet MP4 to AVI converter, har alltid fungerat bra 
Prova också www.handbrake.fr Är väldigt snabbt då det utnyttjar alla 6 processorkärnor för de lyckliga som har så många...
Postad 28 May 2010 - 09:56
sman
-
sman
-
Användare
-
-
127 inlägg
På min Vivaz laddare står det att den ger 700mAh. En USB 2.0 port på datorn kan ge max 500mAh.
Har även en Nokia AC-10E laddare, på den står det 1200mAh. Är det ofarligt att koppla in den till Vivaz eller är det något man kommer få ångra... ?
Citera(AVR4000 @ May 12 2010, 09:26 ) Jag har inte provat med min Vivaz men min X1 (med 700 mAh laddare) har jag provat att ladda med min kraftfullare HTC-laddare utan problem. Eftersom det är USB-laddning det handlar om sköter nallen om hanteringen själv så det skall inte vara några problem.
Rekommenderad laddström för alla Li-Polybatterier 1xC. Alltså laddas de med samma laddström som batteriet är i mAh. Ex: ett 1000mAh batteri laddas med 1000 mA (=1,0A). Ett 2000mAh batteri laddas med 2000 mA (=2,0A). Alla laddare kan inte ställas på exakt ”rätt” värde jämfört med använt batteri. Man kan både överskrida och underskrida 1C en aning, men laddning bör ej ske under 0,5C eller över 1,5C. Batteriet i Vivaz är på 1200mAh så att ladda med 1200mA är inga problem, man laddar batteriet fullt på kortare tid. Och det har vi märkt att det tar lång tid att ladda mobilen full med medföljande 700mA laddaren
Har nu testat med Nokialaddaren på 1200mAh och det händer ingenting. Testade även med en 160mAh laddare jag fick med ett Jabra headset och det funkar heller inte. Jag får nöja mig med den medföljande laddaren och USB porten på datorn verkar det som... PS har kommit ny mjukvara till luren, någon som vet nyheterna i denna?
Postad 28 May 2010 - 14:46
Kvarlov
-
Kvarlov
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej,
Angående mediaserverfunktionen i telefonen, varför kan man inte komma åt filmerna via denna? När jag startar mediaservern i telefonen så dyker den snällt och lydigt upp i PS3:an och jag kan titta på telefonens bilder och en del musik (dock inte allt!!). Däremot kommer jag inte åt filmerna även om de är i mp4 vilket stöds av PS3:an. Någon som vet varför?
Kan man ta det på andra hållet, dvs kan jag titta på de filmer som jag har på PS3:ans hårddisk i mobilen?
/Björn
Postad 29 May 2010 - 10:13
Robbis76
-
Robbis76
-
Användare
-
-
113 inlägg
Har nu testat med Nokialaddaren på 1200mAh och det händer ingenting. Testade även med en 160mAh laddare jag fick med ett Jabra headset och det funkar heller inte. Jag får nöja mig med den medföljande laddaren och USB porten på datorn verkar det som...
PS har kommit ny mjukvara till luren, någon som vet nyheterna i denna?
Vad jag hittat hitils är att det ploppat upp ett nytt program(neoreader)
Redigerat av Robbis76, 29 May 2010 - 10:16.
Postad 29 May 2010 - 11:42
Resal
-
Resal
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Vivaz på er
Har köpt en Vivaz, haft den i två veckor men fattar inte  finns det inte tidtagning och timer i den,
eller har de gömt det någonstans långt in i menyerna
finns ju en jäkla massa annat i den.
är det något program ska installeras
Vill ha tidtagning och timer
Postad 31 May 2010 - 10:29
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
2 frågor, och hoppas inte detta redan är uttjatat.
1. Har nån annan fått telefonen nollställd efter senaste uppdateringen?
2. Vet någon nåt bra chatt program till Vivaz som stödjer msn. Gärna gratis.
Redigerat av Yobo1987, 31 May 2010 - 10:33.
Postad 31 May 2010 - 10:38
BempaS
-
BempaS
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Vivaz på er Har köpt en Vivaz, haft den i två veckor men fattar inte finns det inte tidtagning och timer i den, eller har de gömt det någonstans långt in i menyerna finns ju en jäkla massa annat i den. är det något program ska installeras Vill ha tidtagning och timer 
Det finns en timer att ta hem som heter Eggclock som det står om tidigare i tråden. 2 frågor, och hoppas inte detta redan är uttjatat.
1. Har nån annan fått telefonen nollställd efter senaste uppdateringen? 2. Vet någon nåt bra chatt program till Vivaz som stödjer msn. Gärna gratis.
Fring kanske kan vara nåt. http://www.fring.com/
Postad 31 May 2010 - 16:59
PCGuiden
-
PCGuiden
-
Amatör
-
-
90 inlägg
2. Vet någon nåt bra chatt program till Vivaz som stödjer msn. Gärna gratis.
Nimbus använder jag funkar bra
Postad 31 May 2010 - 19:42
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Har velat fram och tillbaka om jag ska köpa en vivaz men jag är osäker för allt jag läst i denna tråden är hur missnöjda folk är med symbian. Själv har jag haft det i mina tre senaste nokia och varit nöjd med dem. Är det sämre användarvänligt i vivaz eller är inte sony ericssonfolket vana vid detta OS...?
Iofs så verkar det inte riktigt logiskt det med genvägarna på startsidan. Kan man verkligen inte välja själv vilka program eller genvägar man önskar ha där?
Postad 01 June 2010 - 06:28
herrober82
-
herrober82
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Hej! Jag vill bara ge lite tips till samtliga här inne som tycker symbian är lite trött och platt. Det jag ville ha var bättre genvägar på skrivbordet. Mer modernt roterande, väder app, batteri app etc. Mer liknande android/apple. Allt finns faktiskt nu till symbian. Laddade hem, SPB mobile shell för symbian och det fick min vivaz att få ett nytt liv. http://www.spbsoftwa...ts/mobileshell/Visst det kostar 30 dollar efter 15 dagars trial men det är det fan värt. Kolla in filmen på sidan och se om du gillar det. Du kan juh alltid prova gratis i 15 dagar genom att ladda hem TRial, och sedan deleta det efter 15 dagar. Tror dock att det flesta köper det efter det... Nu har jag iallafall börjar pilla med min vivaz lika mycket som jag gjorde när jag köpte den för 2 månader igen. Nykärlek
Postad 01 June 2010 - 18:14
Robbis76
-
Robbis76
-
Användare
-
-
113 inlägg
Dök på en ny grej efter nya uppdateringen, radion har fått rds-funktion, lite trevligare å se vad man lyssnar på.
Postad 01 June 2010 - 20:19
PCGuiden
-
PCGuiden
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Hej!
Jag vill bara ge lite tips till samtliga här inne som tycker symbian är lite trött och platt. Det jag ville ha var bättre genvägar på skrivbordet. Mer modernt roterande, väder app, batteri app etc. Mer liknande android/apple. Allt finns faktiskt nu till symbian. Laddade hem, SPB mobile shell för symbian och det fick min vivaz att få ett nytt liv. http://www.spbsoftwa...ts/mobileshell/
Visst det kostar 30 dollar efter 15 dagars trial men det är det fan värt. Kolla in filmen på sidan och se om du gillar det. Du kan juh alltid prova gratis i 15 dagar genom att ladda hem TRial, och sedan deleta det efter 15 dagar. Tror dock att det flesta köper det efter det...
Nu har jag iallafall börjar pilla med min vivaz lika mycket som jag gjorde när jag köpte den för 2 månader igen. Nykärlek 
Kanonprogram men hur får man in kontakterna till programmet är det ett manuellt göra eller finns det något sätt att transportera dom till programmet??? Det ligger ju i bakgrunden om man säger så, drar det då en massa batteri??? ja vi får se vart stapeln är i morgon på batteriet om det drar en massa..
Postad 02 June 2010 - 06:08
herrober82
-
herrober82
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Kanonprogram men hur får man in kontakterna till programmet är det ett manuellt göra eller finns det något sätt att transportera dom till programmet???
Det ligger ju i bakgrunden om man säger så, drar det då en massa batteri??? ja vi får se vart stapeln är i morgon på batteriet om det drar en massa..
Tjena! Du får leka med skalet lite mer. Du har alltid kontakter synlig i nedre delen av skärmen. Där kan du själv definera upp vilka snabbkontakter du vill ha. Du kan dessutom gå direkt till telefon boken via samma meny. Själv T9 systemet i telefonboken är sjukt snabbt, prova. Angående batteriförbrukningen så upplever jag att telefonen fått bättre batteritid med skalet aktiverat. Låter kanske lite konstigt men så har jag upplevt det efter 3 dagars användande. Till saken gjorde jag även en uppdatering av mjukvaran av telefonen så det kan även bero på det. Så till saken, jag tycker inte att batteritiden blivit sämre med skalet aktiverat.
Postad 02 June 2010 - 07:54
PCGuiden
-
PCGuiden
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Jag får hålla med om batteritiden och det andra bra som hänt efter installation av skalet och uppgradering av programvaran faktiskt... blir nog så att man köper det.... Bra tips från dig + i kanten där...
Synd att uppgraderingen rensade telefonen så grundligt... men nu vet jag vart programmen fanns så jag har sparat dom i en speciell mapp
Postad 02 June 2010 - 18:37
Deep9
-
Deep9
-
Användare
-
-
187 inlägg
Kan man avinstallera Facebook på något sätt? Har testat via Programhanteraren --> Installerade Program, men det går ej.
Sen hur tar man bort/lägger till genvägar som är högst upp? Som standard ligger Twitter där plus några andra.
Redigerat av Deep9, 04 June 2010 - 21:13.
Postad 03 June 2010 - 11:43
Unregistered4f69794e
-
Unregistered4f69794e
-
Användare
-
-
206 inlägg
Det där SBP mobile shell, hur sparas det på mobilen? Kan man välja att det sparas på minneskortet, eller är det, precis som Opera Mobile, en grej som försvinner när man uppdaterar mobilen? Hur fungerar betalningen sen? Sätter man in pengar på nåt konto, eller går det via mobilräkningen?
Postad 03 June 2010 - 18:36
daky
-
daky
-
Rookie
-
6 inlägg
Har installerat SPB mobile shell nu och är grymt impad efter ett par timmars användande. Blir nog till att betala de 30 dollarna om jag fortfarande är nöjd om nån vecka.
Angående den senaste systemuppdateringen gillar jag den nya appen NeoReader och så tycker jag att batteritiden blivit bättre. Tycker även att systemet flyter på lite bättre men det kan ju vara rent önsketänkande.
Redigerat av daky, 03 June 2010 - 18:37.
Postad 04 June 2010 - 05:34
herrober82
-
herrober82
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Det där SBP mobile shell, hur sparas det på mobilen? Kan man välja att det sparas på minneskortet, eller är det, precis som Opera Mobile, en grej som försvinner när man uppdaterar mobilen? Hur fungerar betalningen sen? Sätter man in pengar på nåt konto, eller går det via mobilräkningen?
Tjena! När jag betalade min fick jag en länk att ladda hem. Jag lade hem det på nytt och installerade det på minnekortet. Dock sa den vid uppstart att min trial på 15 dagar fortfarande hade gått ut. Jag trodde det var en bugg, men inte då. Tryckte köp och så kom det upp enter registration key. Den fick jag i mail när jag köpte programmet. Slog in det och vips försvann trial versionen. Jag tror man kan använda den registreringsnyckeln. Nu gillar jag juh inte att vara olaglig så jag köpte detta lagligt, men om man tittar runt i forum borde det inte vara omöjligt att någon utvecklat en key generator. Lycka till! Har installerat SPB mobile shell nu och är grymt impad efter ett par timmars användande. Blir nog till att betala de 30 dollarna om jag fortfarande är nöjd om nån vecka.
Angående den senaste systemuppdateringen gillar jag den nya appen NeoReader och så tycker jag att batteritiden blivit bättre. Tycker även att systemet flyter på lite bättre men det kan ju vara rent önsketänkande.
Jag blir fortfarande inte klok på NeoReader. Kan du förklara va fan den appen gör?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|