Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - LG BD390 *

1533 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 oktober 2009 - 21:29

klagga
  • klagga
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Någon som har fått LG BD390 att spela regionfritt, dvs andra DVDskivor än PAL?

Postad 22 oktober 2009 - 12:56

VBRunner
  • VBRunner
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Någon som har fått LG BD390 att spela regionfritt, dvs andra DVDskivor än PAL?

Följ instruktionerna här:
http://www.multi-region.net/lg_5931

Funkar utmärkt :)

Postad 22 oktober 2009 - 13:01

VBRunner
  • VBRunner
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Kan tillägga att jag inte brydde mig nämnvärt om YouTube-funktionen vid köpet men nu sitter jag här i soffan och streamar gamla Filip och Fredrik-avsnitt direkt. Klockrent för program där man inte bryr sig om kvaliteten :)

Redigerat av VBRunner, 22 oktober 2009 - 13:02.

Postad 22 oktober 2009 - 15:17

Rolandbilly
  • Rolandbilly
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Även jag efterlyser changelog!

Någon som fått klarhet i problemet med osyncat?
Kör jag ljud från TVn vilken är kopplad via HDMI och ljud från förstärkaren vilket kör via optiskt, så blir det tydligt "eko", robotröster.
Fler som upplevt samma? Vilka filer?

En sak till, subtitle till MKV-filer, som inte är inbakade, ska väl inte vara några problem för spelaren? Tex. en MKV-fil hej.mkv med tillhörande hej.srt ska fungera?

Postad 22 oktober 2009 - 18:07

Unregistered38563
  • Unregistered38563
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Någon som har testat 7.1 till förstärkaren som ej har HDMI?

Om ja, hur är HD ljudet, får man höja volymen mycket för att det skall bli lagom högt, några sync problem, eko, eftersläpning av ljudet

Postad 23 oktober 2009 - 13:40

VBRunner
  • VBRunner
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

En sak till, subtitle till MKV-filer, som inte är inbakade, ska väl inte vara några problem för spelaren? Tex. en MKV-fil hej.mkv med tillhörande hej.srt ska fungera?

Japp, funkar fint för mig!

Postad 23 oktober 2009 - 23:44

klagga
  • klagga
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Följ instruktionerna här:
http://www.multi-region.net/lg_5931

Funkar utmärkt :D

Tack så mycket, jag får testa när jag köpt LGn!... ;-)

Postad 24 oktober 2009 - 00:10

AndreasG
  • AndreasG
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

För oss som vill streama med mac ska tydligen denna mjukvara funka stabilt. Återkommer när jag testat- :D

http://www.elgato.co...Connect.en.html

Funkar det?

Postad 24 oktober 2009 - 08:06

Ruperten
  • Ruperten
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tänkte säga det att när ja först fick igång det trådlösa så gick den på G endast, "fick igång det med nya firmwaren" funka inte innan med Dir-855:an, men efter att jag valt 40mhz och N only sedan AES för wpa så funkar det mycket bättre. nu är nästa att få igång youtube helt... någon som vet?

Postad 24 oktober 2009 - 08:16

AndreasG
  • AndreasG
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Och sedan undrar jag om något streamat voddler till denna maskin. Voddler finns ju inte för Mac för tillfället, men någon Windows användare då.

Postad 24 oktober 2009 - 12:13

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0

Japp, funkar fint för mig!

ang. subfiler av .srt typ.

Hur gör du då? Funkar inte för mig, streamat från datorn.

Redigerat av Lorryquai, 24 oktober 2009 - 12:14.

Postad 24 oktober 2009 - 12:25

Unregistered0164eb9c
  • Unregistered0164eb9c
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Nu har jag också köpt en BD390 men undrar följande:

Jag anänder Windows Home Server där jag har min filmer. Hur ska jag göra för att komma åt de shares på Windows Home Server där filmerna ligger?
M¨åste jag använda medföljande Nero Essentials eller Windows Media Player för att via något av dessa program komma åt filmerna? Jag hade hoppats på att komma åt mina utdelade shares på Windows Home Server (ex Movie, Music, etc) direkt från BD 390. Men när jag scannar servrar på BD 390 så finns inga delade shares synliga.
Jag kör fö trådad koppling i LAN:et.

Mvh
RS

Postad 25 oktober 2009 - 19:42

Fnk
  • Fnk
  • Beroende

• 1 098 inlägg
  • 0
Jag tänkte köpa en BD390 från tyskland, men är lite osäker på om det går att få menyer osv på svenska eller iallafall engelska. Någon som vet?

Postad 25 oktober 2009 - 19:44

soulmat
  • soulmat
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Har funderingar på att inskaffa en bd390, tänkte höra med er som har lite koll vart jag hittar den billigaste på nätet, bor i västerbotten så är långt till närmaste mediamark osv :-) Är det fyndbörsen som har det bästa priset nu som är 3 690 kr? Tacksam för svar.

Postad 25 oktober 2009 - 20:13

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Har funderingar på att inskaffa en bd390, tänkte höra med er som har lite koll vart jag hittar den billigaste på nätet, bor i västerbotten så är långt till närmaste mediamark osv :-) Är det fyndbörsen som har det bästa priset nu som är 3 690 kr? Tacksam för svar.

Nej, här är billigast: http://www.mp3-playe...r...129&aid=124

2356:-

Postad 25 oktober 2009 - 20:34

Fnk
  • Fnk
  • Beroende

• 1 098 inlägg
  • 0
Beställde precis 2st därifrån.
2600kr/st inkl frakt är hyfsat överkomligt.

Postad 25 oktober 2009 - 20:38

soulmat
  • soulmat
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Beställde du från tyskland? Väldigt sugen på en sådan spelare, efter ha läst igenom vad alla skrivit, klarar den spela .img filer?

Postad 25 oktober 2009 - 20:56

cliff666
  • cliff666
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0

Beställde du från tyskland? Väldigt sugen på en sådan spelare, efter ha läst igenom vad alla skrivit, klarar den spela .img filer?

Nej det gör den inte i nuläget. Kanske tillkommer i framtiden via firmwareuppdatering, vem vet.

Postad 26 oktober 2009 - 09:13

FabianPK
  • FabianPK
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

ang. subfiler av .srt typ.

Hur gör du då? Funkar inte för mig, streamat från datorn.

Använder du nero som dlna server? Isåfall måste man ta bort det utdelade biblioteket och lägga till det för att den ska dela ut sub filen på rätt sätt. Ganska jobbigt. Vet egentligen inte om det är Neros fel eller BD390.

Postad 26 oktober 2009 - 14:37

Eolair
  • Eolair
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Är det någon som vet hur det är med garantin för LG om man köper från tyskland?

Postad 26 oktober 2009 - 16:10

Rolandbilly
  • Rolandbilly
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Är det någon som vet hur det är med garantin för LG om man köper från tyskland?

Hittade detta:
" -Jag vet inte exakt hur det ser ut för andra produktområden, men för bärbara datorer gäller en världsgaranti på ett år. Du kan då alltid vända dig till din närmsta av oss auktoriserade servicepartner och få hjälp. Sedan kan längre garantitider gälla i olika länder mellan det lokala LG-kontoret och deras kunder, men minst ett års garanti gäller som sagt globalt, säger Patrik Andersson, nordisk försäljningschef för pc på LG."

http://m3.idg.se/2.1022/1.148296

Postad 26 oktober 2009 - 16:50

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0

Använder du nero som dlna server? Isåfall måste man ta bort det utdelade biblioteket och lägga till det för att den ska dela ut sub filen på rätt sätt. Ganska jobbigt. Vet egentligen inte om det är Neros fel eller BD390.

Nej, jag streamar via windows mediaserver. Nero var buggig, hittade inte ens spelaren.

//Lorryquai

Postad 26 oktober 2009 - 18:34

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1 569 inlägg
  • 0

Har du någon erfarenhet från den butiken sen innan? Vill gärna veta att man får varorna innan jag lägger en beställning ;)

Postad 26 oktober 2009 - 20:00

Fnk
  • Fnk
  • Beroende

• 1 098 inlägg
  • 0
De verkar ha fått hyfsat bra omdömen.
Jag meddelar i tråden när jag har fått mina som blev skickade idag.

Postad 26 oktober 2009 - 20:34

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1 569 inlägg
  • 0

De verkar ha fått hyfsat bra omdömen.
Jag meddelar i tråden när jag har fått mina som blev skickade idag.

Tack för det, orkar dock inte vänta så jag beställde en själv ;)

Postad 27 oktober 2009 - 09:23

greybird
  • greybird
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Nej, här är billigast: http://www.mp3-playe...r...129&aid=124

2356:-

Fick min igår från www.mp3-player.de .
Min tyska är ju inte den bästa så det var ju en chansning när jag beställde.
Beställde den 17/10 och leverans till dörren den 26/10 .
Det är ju helt ok tycker jag.

Postad 27 oktober 2009 - 09:29

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Varför ser du det som en chansning? www.mp3-player.de är en bra affär och är större än de flesta svenska.

Språket är ju inga större problem, kan man inte tyska är det bara att köra lite google translate, men det mesta är ju ganska självförklarande ;)

Postad 27 oktober 2009 - 13:15

greybird
  • greybird
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Visste inte att det var en känd affär.
Första ggn jag köpt från nätbutik utomlands.
Det funkade ju bra som sagt så det kommer bli fler köp i framtiden.
Jag fick allt användning av Google och http://www.easytrans.org/se/babelfish .

Redigerat av greybird, 27 oktober 2009 - 13:19.

Postad 27 oktober 2009 - 17:54

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Jag undrar vad är det för skillnad mellan LG BD370 och LG BD390??????
Är det värt att betala DUBBLA PENGAR (cirka 3 500 kr) för LG BD390 gentemot LG BD370 (cirka 1 700 kr)????

Och en sak till... Kan LG BD370 spela upp .mkv files via DVD-skivor? H264 files?

Hoppas att någon resonerar kring detta nu så jag kan bestämma mig vid eventuellt köp.

Mvh Brando

Postad 27 oktober 2009 - 18:02

voz
  • voz
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0
Efter fiaskot med Oppos europeiska spelare som aldrig dök upp blev det en beställning av BD390 från mp3-player.de. Jag tror mp3-player.de får skeppa en hel del spelare till Sverige. :)

Postad 27 oktober 2009 - 19:09

Fnk
  • Fnk
  • Beroende

• 1 098 inlägg
  • 0

Jag undrar vad är det för skillnad mellan LG BD370 och LG BD390??????
Är det värt att betala DUBBLA PENGAR (cirka 3 500 kr) för LG BD390 gentemot LG BD370 (cirka 1 700 kr)????

Och en sak till... Kan LG BD370 spela upp .mkv files via DVD-skivor? H264 files?

Hoppas att någon resonerar kring detta nu så jag kan bestämma mig vid eventuellt köp.

Mvh Brando

BD390 har trådlöst nätverk, analoga 7.1 utgångar, stöd för hårddiskar med NTFS (filer över 4gb) och ett något bättre bildchip.
Om du känner att du inte behöver ovanstående så satsa på BD370 och spara lite pengar.
Personligen så tycker jag att det helt klart är värt att lägga till lite pengar och få den nyare modellen.

Postad 27 oktober 2009 - 22:24

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1 551 inlägg
  • 0
Ni som har denna spelare hur tycker ni den funkar som CD-spelare?
Nån som jämfört denna mot nån Marantz eller Denon Bluray spelare?

Postad 28 oktober 2009 - 00:29

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1 200 inlägg
  • 0
Ytterligare omdömen efterfrågas varmt!

Är det ngn som använder sig utav den här BD-spelaren i en kombination av Epson TW700 eller liknande projje där upplösningen endast är 720p och inte 1080p?

Har för mig att hembitiningen testade x-antal Bluray spelare tidigare i höst. Där varierade resultatet beroendes på om man hade en Full-HD projje eller som jag, endast en HD-ready projje.

Nu orkar jag inte längre vänta på segpropparna hos OPPO digital. BD390 ser ut att vara ngt som tilltalar mig, men jag vill gärna höra omdömen först beträffande HD-ready kompabiliteten.

Tack på förhand!!!

G

Postad 28 oktober 2009 - 08:32

FabianPK
  • FabianPK
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Nej, jag streamar via windows mediaserver. Nero var buggig, hittade inte ens spelaren.

//Lorryquai

Konstigt, det problemet hade jag bara då LGn inte var på. Däremot håller jag med om att Nero är buggigt. Kan du streama mkv via mediaserver förresten?

Postad 28 oktober 2009 - 09:20

Tobbeeee
  • Tobbeeee
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Någon som test SF Anytime via LG BD390?
Jag har sett något rykte om att det ska gå, medans andra säger att det inte går.

/Tobias

Postad 28 oktober 2009 - 10:07

Unregistered0164eb9c
  • Unregistered0164eb9c
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Nu börjar jag bli lite trött på stödet för MKV-filer (eller icke stöd) i BD390 och behöver lite hjälp från er experter :-)
Min tanke har hela tiden varit att rippa alla mina DVD:er till MKV och sedan kunna streama dessa från min WHS, men jag har hittills inte lyckats att få en DVD att funka med MKV.

Mitt första försök var att använda MakeMKV för att rippa en DVD till MKV. När jag öppnar filen i MakeMKV så står det att DVD:n använder mpeg2-codec och jag har inte ändrat codec. Utan jag har låtit MakeMKV skapa en mkv-fil med mpeg2-codec och DD-spår. Denna process är förhållandevis snabb (endast 15 min) och jag får en mkv-fil i slutändan. När jag försöker stream denna fil i BD390 så får jag felmeddelande om att "Video-codec stödjs ej". Okej, inte bra eftersom jag trodde att mpeg2 codecen kunde läsas av BD390.

Andra försöket innebar att jag använde DVDFab6 för att rippa DVD:n till VOB (Video TS). Därefter använde jag Handbrake för att skapa en MKV-fil med h.264 codec (denna process tog minst 8 timmar - slö dator :-(). Ljudspåret jag använde var DTS 5.1. När jag försöker streama denna fil från WHS så får jag felmeddelande "Audio-codec stödjs ej".

Egentligen har jag ingen lust att byta codec till h.264 utan vill rippa mina DVD:er till MKV med den codec som används orginal (om möjligt). Jag bryr mig inte speciellt om storlek på MKV-fil, utan det viktiga är att bildkvaliteten inte försömras i förhållande till orginalet.

Snälla ge mig tips/råd vad jag ska göra för att på ett enkelt sätt rippa mina DVD:er (helst till MKV) och så att BD390 kan läsa sk****n.

/RS

Postad 28 oktober 2009 - 10:54

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0

Ni som har denna spelare hur tycker ni den funkar som CD-spelare?
Nån som jämfört denna mot nån Marantz eller Denon Bluray spelare?

Den funkar kanon. Snabb, tyst och bra på alla skivtyper. Snabb uppstart. Jag skickar genom HDMI till recievern.
Ljudmässigt tror jag inte att den skiljer sig nämnvärt från andra spelare så länge man skickar digitalt.

Postad 28 oktober 2009 - 18:55

Rolandbilly
  • Rolandbilly
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Vill återigen lufta problemet med osyncat ljud, vilka fler upplever problem här, vad kör ni för setup?
Själv har jag BD390 kopplad via hdmi till Sharp 42XD1EA och BD390 kopplad till Yamaha RX-V459 via optisk.
Har inte gjort några speciella inställningar vad jag kommer på.

Kör jag med ljud från både TV och förstärkare, så hörs det tydligt att det är något som är osync. Det kan vara svårt att se när det är osync, det blir nästan så att man känner det, mer än vad man ser/hör det. Dock vid ljud ur båda enheterna så får jag ett burkigt ljud, vilket beror på att ljudet ur TVn är snabbare än ljudet ur förstärkaren.
Lägger jag en delay på förstärkaren på ~70ms så försvinner burkigheten, men det är inte 100% syncat ändå, är inte riktigt säker på att ens TV'n har syncat ljud.
Verkar uppstå på åtminstone DVD och divx-filer, har inte kunnat kolla bluray så mycket.

Känns som att lämna in den är det enda man kan göra, men hur fan vet man om det är kompabilitetsproblem (finns ens det?), eller spelaren det är fel på?

Uppskattar era åsikter, tips, egna problem och allt ni kan tänkas komma på! Något desperat!

Postad 29 oktober 2009 - 03:07

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1 200 inlägg
  • 0
Fortfarande ingen som har ngt att säga ang ämnet BD 390 tillsamans med HD-ready projje???

G

Postad 29 oktober 2009 - 03:51

bjorn_m_eriksson
  • bjorn_m_eriksson
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0

Fortfarande ingen som har ngt att säga ang ämnet BD 390 tillsamans med HD-ready projje???

G

Vad är det du vill veta? Jag har ingen hd-ready projektor, men min tv har däremot bara 1366*768 panel.

Postad 29 oktober 2009 - 07:35

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
Igår vägrade Snövit (BD) att komma till huvudmenyn efter trailervisningen. Jag försökte flera gånger. Till slut letade jag efter ny FW som fanns och efter nedladdning så startade Snövit.

Redigerat av hassesolo, 29 oktober 2009 - 07:35.

Postad 29 oktober 2009 - 10:15

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1 200 inlägg
  • 0

Vad är det du vill veta? Jag har ingen hd-ready projektor, men min tv har däremot bara 1366*768 panel.

Ah, det funkar nog det med... Jo, hembiotidningen hade ett test tidigare i höst där de menade på att de olika BD-spelarna var olika bra på att spela upp film på HD-ready tv/prjektorer. Spelarna visade tydligen upp likvärdiga resulttat när tvn/projjen var Full-HD. När det gällde HD-ready var resultaten annorlunda, vilket jag förmodar har att göra med nedskalningien i respektive spelare.
Det är det jag vill veta, dvs hur BD-390 fungerar ihop med HD-Ready tv/projje..

G

Postad 29 oktober 2009 - 12:02

Drofe
  • Drofe
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Vill återigen lufta problemet med osyncat ljud, vilka fler upplever problem här, vad kör ni för setup?
Själv har jag BD390 kopplad via hdmi till Sharp 42XD1EA och BD390 kopplad till Yamaha RX-V459 via optisk.
Har inte gjort några speciella inställningar vad jag kommer på.

Kör jag med ljud från både TV och förstärkare, så hörs det tydligt att det är något som är osync. Det kan vara svårt att se när det är osync, det blir nästan så att man känner det, mer än vad man ser/hör det. Dock vid ljud ur båda enheterna så får jag ett burkigt ljud, vilket beror på att ljudet ur TVn är snabbare än ljudet ur förstärkaren.
Lägger jag en delay på förstärkaren på ~70ms så försvinner burkigheten, men det är inte 100% syncat ändå, är inte riktigt säker på att ens TV'n har syncat ljud.
Verkar uppstå på åtminstone DVD och divx-filer, har inte kunnat kolla bluray så mycket.

Känns som att lämna in den är det enda man kan göra, men hur fan vet man om det är kompabilitetsproblem (finns ens det?), eller spelaren det är fel på?

Uppskattar era åsikter, tips, egna problem och allt ni kan tänkas komma på! Något desperat!

Jag upplever också problemet. Dock ej med DVD eller BluRay utan endast med mediafiler typ divX. Det är dock långt ifrån 70ms utan snarare ~20ms det handlar om, och det ser man helt klart. Personligen är jag inte så känslig men frun blir galen och tycker det ser dubbat ut. Så titt som tätt när man börjar titta på någon fil så blir det till att ägna ett par min i början till att få till syncningen.. Verkligen tråkigt på en annars så bra maskin :-(

/D

Postad 29 oktober 2009 - 13:23

bjorn_m_eriksson
  • bjorn_m_eriksson
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0

Ah, det funkar nog det med... Jo, hembiotidningen hade ett test tidigare i höst där de menade på att de olika BD-spelarna var olika bra på att spela upp film på HD-ready tv/prjektorer. Spelarna visade tydligen upp likvärdiga resulttat när tvn/projjen var Full-HD. När det gällde HD-ready var resultaten annorlunda, vilket jag förmodar har att göra med nedskalningien i respektive spelare.
Det är det jag vill veta, dvs hur BD-390 fungerar ihop med HD-Ready tv/projje..

G

BD390 direkt till tv'n, alltså inte via stärkaren. Jag valde 1080i som signal eftersom min tv inte kan ta emot 1080p, och eftersom 720p skulle vara en försämring från början.

Filmen är Monsters vs Aliens. Tycker det ser ganska taggigt ut. Kan inte komma ihåg om det ser riktigt så ut via stärkaren. Har inte tid att fota det just nu tyvärr..

Bifogad fil(er)

Redigerat av bjorn_m_eriksson, 29 oktober 2009 - 13:25.

Postad 29 oktober 2009 - 18:53

knoppixz
  • knoppixz
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Var det nån som hade testat att streama från någon NAS (främst mkv + undertexter), d v s utan att ha någon dator igång?

kn

Postad 29 oktober 2009 - 18:55

cliff666
  • cliff666
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0

Var det nån som hade testat att streama från någon NAS (främst mkv + undertexter), d v s utan att ha någon dator igång?

kn

Ja, jag kör .mkv filer +.srt ifrån en qnap ts-109 samt en homeserver 2205 utan problem

Postad 29 oktober 2009 - 19:07

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0

Filmen är Monsters vs Aliens. Tycker det ser ganska taggigt ut. Kan inte komma ihåg om det ser riktigt så ut via stärkaren. Har inte tid att fota det just nu tyvärr..

Klart taggigare än vad jag har hemma på 1080p. Jag jämförde samma frame. Fast det besvarar kanske inte din fråga precis...

Postad 29 oktober 2009 - 20:03

knoppixz
  • knoppixz
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Ja, jag kör .mkv filer +.srt ifrån en qnap ts-109 samt en homeserver 2205 utan problem

Perfekt. Precis vad jag ville höra :).
Tackar!

Postad 29 oktober 2009 - 20:25

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1 200 inlägg
  • 0
Hembiotidnigen körde via reciever, men använde sig utav "pass through" och lät BD-spelaren sköta jobbet med nedskalning i det nämnda testet. De körde alltså inte direkt till tvn, utan via receiver.

G

Postad 30 oktober 2009 - 01:04

bjorn_m_eriksson
  • bjorn_m_eriksson
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0
Tror jag tänkte lite fel här (som vanligt :P ), bilderna som jag tog nu är ju med 1080i som utsignal och därefter nedskalat med tv'ns scaler. Om jag istället låter spelaren skala ned till 720p och sedan låter tv'n skala upp till 1366*768 borde man kanske få en rättvisare bild av vad spelaren klarar.

Antar att den projektor som du har, Gaes, är på 1280*720. Alltså behövs bara en skalning, vilket bör ge ett bättre resultat.
Hur som helst, jag ska ta nya bilder imorrn enligt ovan.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.