[quote name='Martin' post='2788074' date='Feb 14 2010, 17:59 ']Tycker det var en rätt avslagen mässa... och lokalerna funkar ju inte.
Det måste ju finnas någonstans i stockholm där det finns lite bättre plats. Vad jag minns funkade väl lärarhögskolan rätt bra
Kul att få lyssna på Guru också även om dom stod helt felplacerade.
Bäst på mässan:
[/quote]
Jo, det är synd på dom dåliga lokalerna...
Det sämsta på mässan var helt klart IS som lät exakt på alla sätt som jag anser att en högtalare absolut
inte ska förmedla musiken... vasst vid lite högre volym, klart men analytiskt ljud som inte lyckas att bringa fram någon som hälst "närvaro" i något material som spelades och dessutom så var basen inte alls tillräckligt upplöst och den lät liksom "fel" på något sätt. (men det är ju på en mässa...)
Men, IS är enligt mig bland det sämsta på den mässan, Dom "lät verkligen
högtalare" och det är något jag är 100% allergisk mot...
Men det sämsta var ett annat rum, det stod 2st elektrostater i rumemt och framför dom ett par andra högtalare med någon variant av små horn diskanter i. All elektronik hade design hämtad från 70tal och 2st stora och feta steg på golvet med VU mätare osv osv... Där så lät det så pass dåligt att jag häll på att svimma.. något av det absolut värsta jag någonsin varit med om...
Enda jag kan säga om det rummat är Disst, disst och åter disst + en total avsaknad av användbas bas och nyansering i något register. Jag blev inte långvarig i det rummet...
Största possetiva var ATC och deras stativare som jag ser som det bästa på mässan, om man ser till ljud vs prestanda.
TAD var naturligtvis bättre på det mesta (även om dom hade någon slags grumlighet i under mellanregistret som störde lite, men beror nog på rummet..) Men ATC stativarna för 11k spelade ritkigt bra och jag gillade verkligen ljudet !
[quote name='Jon Dahlberg' post='2788356' date='Feb 14 2010, 20:27 ']Hur lät det hemma hos Erik_a80 då? Eller vart det så mycket öl att kvällsminnena är suddiga?[/quote]
Det blev en del ÖL den kvällen...
det kändes i går kan jag tala om...
Men det var kul i lördags....
Hemma hos Erik så lät det bra, "lika bra som vanligt" skulle jag vilja skriva och det gör jag nog också...
[quote name='-Palle-' post='2788494' date='Feb 14 2010, 21:26 ']Jag körde bil och var nykter. (SJ ska ha stryk... )
Måste säga att jag blev/är sjukt imponerad, tillsammans med ATC så stod pi60 för helgens största överaskning, i positiv bemärkelse då
Det gav helt klart mersmak, så jag måste nog ta DVD-ai på orden och provlyssna hans iPs här i vår

[/quote]
Självklart, du är mycket välkommen över och lyssna på min lilla beskedliga datoranläggning...
[quote name='Bongo_Mongo' post='2788567' date='Feb 14 2010, 22:01 ']Haha, nu blev jag osäker. Kanske har jag en okänd ond tvillingbror...
Hursomhelst så har jag ingen susning om hur Gurusarna ska placeras,
så jag drog slutsatsen om att vinyldelen hade skulden. För det
lät inte alls som jag hade läst att dom ska göra. Istället lät det
spinkigt, basfattigt och rent allmänt trist.
En lustig grej var att några killar i rummet berämde dom för att vara
otroliga i basen. Tror nog att dom var drabbade av placebo
Idag med en Redwine Audio moddad Ipod, så var det annat drag i
galsosherna...[/quote]
Guru på mässan var en stor besvikelse ljudmässigt... (dock var det kul att se dom i verkligheten för första gången)
1: Dom stod "helt fel" och det lät därefter inte riktigt som man skulle vilja...
2: Dom spelade en massa musik som jag inte alls kände något för...
3: Dom spelade
Vinyl.... och jag är inte en av dom som tänder på knaster/sprak i ljudet från damm på skivorna... sådant förstör totalt för min del och jag avstår gärna från att lyssna om det ska finnas den typen av onödigt störningsmoment...
4: Hummm, jag vet inte men jag blev besviken på att dom inte hade dom betydligt snyggare Gråa guru lådorna på plats...
[quote name='bensnake' post='2788577' date='Feb 14 2010, 22:05 ']Mycket bra! Neutralt och lättlyssnat som fan, spelade ingen roll vilken musikgenre man öste på med, allt fungerade finfint. Jag är mycket imponerad! Försökte få den gode Erik att förstå att man skulle kunna ha lite att vinna med fett Purist Audio-kablage men fick inget gehör bland vare sig ägaren eller övriga deltagare...

Med nämnda kablage, konjugatlänk och en rörhäck hade det kunnat bli magiskt. Nu blev det "bara" riktigt ###### bra!

Tusen tack för din gästfrihet, Erik. Och för god bira, självfallet. Till DVD:ai, bakerman, Palle, Sunfire, jonasprivate och ni andra; kul att träffas! Verkligen.[/quote]
Kul att du i alla fall tyckte det lät bra
Klart att man kan köra pi60(s) med rör, Ingvar har ju en konjugatlänk som man kan köpa till också om man vill driva dom med rör.
Andra kablar hade man ju kunnat testa men jag förhåller mig skeptisk till att det skulle göra någon hörbar förbättring.
Det var kul att träffa dig med och att nu ha ett ansikte bakom avataren !
Synd bara att du inte följde med ut sedan också, det hade varit kul att prata lite mer med dig än vad som hannsmed tyvärr... (det var ju så många att prata med så det blir små tårtvitar/ person liksom...

)
Hoppas du har vägarna förbi stockholm snart igen, då rä du välkommen ut i skärgården på lite lyssning också, Bara att höra av sig !
Och jag lovar att göra det samma om jag är påväg ner åt landet
[quote name='bakerman22' post='2788691' date='Feb 14 2010, 23:42 ']Jag har inte så mycket att skriva om mässan.. Varmt, svettigt, trångt, för små rum...
TAD R1 i en liga helt för sej själva.. ATC:s stativare lät sjukt bra. Bäst av deras tre modeller i mina öron.
B&W 802 var nog den största besvikelsen tyvärr.. Sjukt oprisvärda för 180 lök tycker jag...
Vill tacka alla för en kanondag.

Ett speciellt jättetack till Erik och Kjelle för demning av era exellenta system.
Men mjödet får ni nog behålla för er själva Erik och David...

[/quote]
Haha, Mjöd som är så jäkla gott !
Men det var naturligtvis inte fel med Guiness heller...
Det var en trevlig kväll och kul att träffas/ snacka lite, Men jag tycker det blev lite väl mycket öl där på slutet, det var liksom svårt att inte dricka när man fick påfyllning helatiden....

jag han ju alldrig köpa något till mig själv eller någon annan, känns lite som att man åkte snålis...
[quote name='merger' date='Feb 15 2010, 00:07 ' post='2788727']
Snubben som demade Guru sa att när de ställde in dem mot väggen så blev basen sjukt boomig pga de där pelarna i hörnen så det funkade inte.