Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Stockholm High End-mässa 2010

471 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 February 2010 - 22:17

Unregistered85528044
  • Unregistered85528044
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
Hej!

Missade tyvärr mässan så detta är en välkommen tråd.
Lägger ni upp bilder är det ju alltid bäst med lite text till. : )

Passar på att slänga in en liten fråga också som kanske är lite off topic!!
Audio Concept har ju en egen "minimässa" och man kan på deras Facebook-sida kolla in lite videos från tillställningen.
På den tredje videon från toppen, 11:30 , den som lades in 11:36 igår, spelas musik som jag bara måste få tag i.
Jag slängde ut en fråga på sidan men har ej fått svar. Det låter inget vidare där men det beror nog på att det är inspelat med en iphone. Dock kan jag tänka mig att det låter sjukt bra i verkligheten.

Har ni tid och lust att hjälpa mig med vad det är för något de spelar?
AC på facebook

Hoppas inte detta stör tråden för mycket. Ber om ursäkt om så är fallet.

Postad 14 February 2010 - 23:02

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Det låter som urtrist mässjazz :)

Postad 14 February 2010 - 23:15

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

När var det där? När jag var där igår och lyssnade stod skivorna bakom högtalarna. Borde varit runt 3 någon gång.
https://www.minhembi...bild/337034.jpg

Fast imponerade ju inte alls på samma sätt som piP i Täby.

Ja där ser det bättre ut, mot vägg och dämpskiva bakom som dom är kontruerade för :)

När jag var där så stod dom en halvmeter ut i rummet, utan dämpning. Lät ju därefter också....

Täby är såklart überimponerande, det rummet är ju lite bättre än ett vanligt hotellrum akustiskt sett. Och rummet är ju lika viktigt som själva högtalaren!

Postad 14 February 2010 - 23:34

Efny
  • Efny
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0

Mina två favoriter från mässan var (utan inbördes ordning).

1. Kef Reference - Härlig känsla i ljudet och mycket kraft! Men något "boomiga" i basen.
(Någon som vet vad låten dom spelade i detta rum heter? En man som sjöng "Thank you...." någonting.

2. B&W 802D - Grymt mellanregister och diskant men lite för tunna i botten.

Håller med om B&W. Förhoppningsvis berodde den tunna basen på att de inte var inspelade. Men diskant och mellanregister lät hur jä..a bra som helst. Ska absolut lyssna på 803 och 804 när de kommer in i butikerna. Mer min storlek.
Gillade även demon som grundaren av Isotek höll i PL Audios rum. Blev en beställning på en Aquarius som de hade på specialpris på mässan.
Sen fick jag äntligen provlyssna på Sennheiser HD800. Kan bara säga att mina HD650 låter som små "freestyle"-lurar i jämförelse. De hade båda uppkopplade i samma hörlursförstärkare och wow vilken skillnad i ljud. Ska provlyssna dem lite mer med egna skivor hos Audio Concept men det blir troligtvis en uppgradering där.

Postad 14 February 2010 - 23:42

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Jag har inte så mycket att skriva om mässan.. Varmt, svettigt, trångt, för små rum... :lol:
TAD R1 i en liga helt för sej själva.. ATC:s stativare lät sjukt bra. Bäst av deras tre modeller i mina öron.
B&W 802 var nog den största besvikelsen tyvärr.. Sjukt oprisvärda för 180 lök tycker jag...

Vill tacka alla för en kanondag. :) Ett speciellt jättetack till Erik och Kjelle för demning av era exellenta system.
Men mjödet får ni nog behålla för er själva Erik och David... :D

Postad 14 February 2010 - 23:46

Efny
  • Efny
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0

B&W 802 var nog den största besvikelsen tyvärr.. Sjukt oprisvärda för 180 lök tycker jag...

140 lök om man ska vara petig.

Postad 14 February 2010 - 23:57

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

140 lök om man ska vara petig.

Jaha !! Bara 140. :D Dom lät tyvärr inte bättre för det.... :)

Postad 15 February 2010 - 00:07

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Snubben som demade Guru sa att när de ställde in dem mot väggen så blev basen sjukt boomig pga de där pelarna i hörnen så det funkade inte.

Sjukaste på hela mässan var i det rummet de demade såna där små koner att ställa cd o förstärkare på....hela rummet var fullt och de bytte mellan att ha och inte ha......i sista testet tog de bort dem.....ett helt fullt rum av männsikor häpnade....o då säger en gubbe att "nu blev det smärtsamt att lyssna ju"......hade god lust att gå fram o ge honom en smäll..... :) ....hoppas inte det var någon härifrån ..... :D

Postad 15 February 2010 - 08:42

Unregistered1452
  • Unregistered1452
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Mina favoriter:
1. Kef Reference
2. Vienna Acoustic
3. B&W 802 D

TAD låter säkert ännu bättre, men jag tog mig aldrig tid att köa för dessa.
Best Sound hade ett par stativare som överraskade stort på mig också. Jag trodde att dom hade subben inkopplad.... ;) Kommer dock inte ihåg vad dom hette.

Det var mycket gött att titta och lyssna på!

Sen undrar jag varför Entreq envisas med att ha kablar som ser ut som gamla dammsugarslangar? :(

Postad 15 February 2010 - 08:46

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Best Sound demade ProAC.......tror de är generalagent för dem i Sverige....

Postad 15 February 2010 - 08:48

Unregistered1452
  • Unregistered1452
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Best Sound demade ProAC.......tror de är generalagent för dem i Sverige....

SÅ var det ja! Tack! :(
Jäkligt trevliga med ett enormt "fyll i rummet".

Postad 15 February 2010 - 09:58

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
[quote name='Martin' post='2788074' date='Feb 14 2010, 17:59 ']Tycker det var en rätt avslagen mässa... och lokalerna funkar ju inte.
Det måste ju finnas någonstans i stockholm där det finns lite bättre plats. Vad jag minns funkade väl lärarhögskolan rätt bra :(

Kul att få lyssna på Guru också även om dom stod helt felplacerade.

Bäst på mässan:

[/quote]

Jo, det är synd på dom dåliga lokalerna...
Det sämsta på mässan var helt klart IS som lät exakt på alla sätt som jag anser att en högtalare absolut inte ska förmedla musiken... vasst vid lite högre volym, klart men analytiskt ljud som inte lyckas att bringa fram någon som hälst "närvaro" i något material som spelades och dessutom så var basen inte alls tillräckligt upplöst och den lät liksom "fel" på något sätt. (men det är ju på en mässa...)
Men, IS är enligt mig bland det sämsta på den mässan, Dom "lät verkligen högtalare" och det är något jag är 100% allergisk mot... :D

Men det sämsta var ett annat rum, det stod 2st elektrostater i rumemt och framför dom ett par andra högtalare med någon variant av små horn diskanter i. All elektronik hade design hämtad från 70tal och 2st stora och feta steg på golvet med VU mätare osv osv... Där så lät det så pass dåligt att jag häll på att svimma.. något av det absolut värsta jag någonsin varit med om... :ph34r:
Enda jag kan säga om det rummat är Disst, disst och åter disst + en total avsaknad av användbas bas och nyansering i något register. Jag blev inte långvarig i det rummet...

Största possetiva var ATC och deras stativare som jag ser som det bästa på mässan, om man ser till ljud vs prestanda.
TAD var naturligtvis bättre på det mesta (även om dom hade någon slags grumlighet i under mellanregistret som störde lite, men beror nog på rummet..) Men ATC stativarna för 11k spelade ritkigt bra och jag gillade verkligen ljudet !

[quote name='Jon Dahlberg' post='2788356' date='Feb 14 2010, 20:27 ']Hur lät det hemma hos Erik_a80 då? Eller vart det så mycket öl att kvällsminnena är suddiga?[/quote]

Det blev en del ÖL den kvällen... :unsure:
det kändes i går kan jag tala om... :lol:
Men det var kul i lördags.... :D

Hemma hos Erik så lät det bra, "lika bra som vanligt" skulle jag vilja skriva och det gör jag nog också... ;)

[quote name='-Palle-' post='2788494' date='Feb 14 2010, 21:26 ']Jag körde bil och var nykter. (SJ ska ha stryk... )

Måste säga att jag blev/är sjukt imponerad, tillsammans med ATC så stod pi60 för helgens största överaskning, i positiv bemärkelse då ;)

Det gav helt klart mersmak, så jag måste nog ta DVD-ai på orden och provlyssna hans iPs här i vår :D[/quote]

Självklart, du är mycket välkommen över och lyssna på min lilla beskedliga datoranläggning... :rolleyes:

[quote name='Bongo_Mongo' post='2788567' date='Feb 14 2010, 22:01 ']Haha, nu blev jag osäker. Kanske har jag en okänd ond tvillingbror...
Hursomhelst så har jag ingen susning om hur Gurusarna ska placeras,
så jag drog slutsatsen om att vinyldelen hade skulden. För det
lät inte alls som jag hade läst att dom ska göra. Istället lät det
spinkigt, basfattigt och rent allmänt trist.

En lustig grej var att några killar i rummet berämde dom för att vara
otroliga i basen. Tror nog att dom var drabbade av placebo ;)

Idag med en Redwine Audio moddad Ipod, så var det annat drag i
galsosherna...[/quote]

Guru på mässan var en stor besvikelse ljudmässigt... (dock var det kul att se dom i verkligheten för första gången)

1: Dom stod "helt fel" och det lät därefter inte riktigt som man skulle vilja...
2: Dom spelade en massa musik som jag inte alls kände något för...
3: Dom spelade Vinyl.... och jag är inte en av dom som tänder på knaster/sprak i ljudet från damm på skivorna... sådant förstör totalt för min del och jag avstår gärna från att lyssna om det ska finnas den typen av onödigt störningsmoment...
4: Hummm, jag vet inte men jag blev besviken på att dom inte hade dom betydligt snyggare Gråa guru lådorna på plats... B)

[quote name='bensnake' post='2788577' date='Feb 14 2010, 22:05 ']Mycket bra! Neutralt och lättlyssnat som fan, spelade ingen roll vilken musikgenre man öste på med, allt fungerade finfint. Jag är mycket imponerad! Försökte få den gode Erik att förstå att man skulle kunna ha lite att vinna med fett Purist Audio-kablage men fick inget gehör bland vare sig ägaren eller övriga deltagare... ;) Med nämnda kablage, konjugatlänk och en rörhäck hade det kunnat bli magiskt. Nu blev det "bara" riktigt ###### bra! :D Tusen tack för din gästfrihet, Erik. Och för god bira, självfallet. Till DVD:ai, bakerman, Palle, Sunfire, jonasprivate och ni andra; kul att träffas! Verkligen.[/quote]

Kul att du i alla fall tyckte det lät bra :D
Klart att man kan köra pi60(s) med rör, Ingvar har ju en konjugatlänk som man kan köpa till också om man vill driva dom med rör.
Andra kablar hade man ju kunnat testa men jag förhåller mig skeptisk till att det skulle göra någon hörbar förbättring.

Det var kul att träffa dig med och att nu ha ett ansikte bakom avataren !
Synd bara att du inte följde med ut sedan också, det hade varit kul att prata lite mer med dig än vad som hannsmed tyvärr... (det var ju så många att prata med så det blir små tårtvitar/ person liksom... :P )

Hoppas du har vägarna förbi stockholm snart igen, då rä du välkommen ut i skärgården på lite lyssning också, Bara att höra av sig !
Och jag lovar att göra det samma om jag är påväg ner åt landet ;)

[quote name='bakerman22' post='2788691' date='Feb 14 2010, 23:42 ']Jag har inte så mycket att skriva om mässan.. Varmt, svettigt, trångt, för små rum...
TAD R1 i en liga helt för sej själva.. ATC:s stativare lät sjukt bra. Bäst av deras tre modeller i mina öron.

Vill tacka alla för en kanondag. :lol: Ett speciellt jättetack till Erik och Kjelle för demning av era exellenta system.
Men mjödet får ni nog behålla för er själva Erik och David... ;)[/quote]

Haha, Mjöd som är så jäkla gott !
Men det var naturligtvis inte fel med Guiness heller... ;)

Det var en trevlig kväll och kul att träffas/ snacka lite, Men jag tycker det blev lite väl mycket öl där på slutet, det var liksom svårt att inte dricka när man fick påfyllning helatiden.... :wacko: jag han ju alldrig köpa något till mig själv eller någon annan, känns lite som att man åkte snålis... :unsure:

[quote name='merger' date='Feb 15 2010, 00:07 ' post='2788727']
Snubben som demade Guru sa att när de ställde in dem mot väggen så blev basen sjukt boomig pga de där pelarna i hörnen så det funkade inte.

Postad 15 February 2010 - 10:18

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
På tal om ATC så har dom en inredningsvänlig modell:

Bifogad fil  el150slp.jpg   14.2K   0 Antal nerladdningar

Features
ATC SM-150s Soft Dome Mid driver.
ATC Super Linear 375mm Bass driver.
Massive hand made motor assembly.
Wide dispersion for perfect imaging
Cabinet designed to eliminate edge diffraction and internal resonance.
Original owner, lifetime guarantee.
Any veneer to order.
Featured veneer: burr magnolia.
Active version uses P6 amplifier
Specifications
Drivers :
HF 25mm Neodynium,
Mid 75mm ATC Soft Dome,
LF 375mm SL
Frequency Response (±2dB) :
60Hz-17kHz
Frequency Response (±6dB) :
25Hz-22kHz
Matched Response :
±0.5dB
Dispersion :
±80° Coherent Horizontal, ±10° Coherent Vertical
Crossover Frequencies :
380Hz and 3.5KHz
Connectors :
Multi pin Limo
Cabinet Dimensions (HxWxD) :
1315x650x290mm
Weight :
82 kg kg

Pris: 50 000 USD :(

DVD-AI: Nu är jag ju starkt subjektiv som vinylskägg. Men vinyl kan låta riktigt najs.
Det lät bättre med min första svarv som jag kastade i en container är det gjorde där jag satt
med ryggen till på bilden och surade. Det värsta var att min favvo-Lp med Steely Dan
spelades. Den kan jag utantill och det var det värsta ljud jag hört någonsin den skivan
prestera. Huvva ligen....

Redigerat av Bongo_Mongo, 15 February 2010 - 10:23.

Postad 15 February 2010 - 11:17

shifts
  • shifts
  • Veteran

• 1684 inlägg
  • 0
Kul med ett "nytt" märke som snackis efter mässan, ATC, hur spännande som helst. Och att så många verkar vara överrens om just dem också. Hoppas lite folk på forumet köper på sig stativaren så man kan få till lyssning i hemmamiljö någon gång.

Postad 15 February 2010 - 11:33

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Jo, det lät inte kul... :(

Postad 15 February 2010 - 11:42

Erik_a80
  • Erik_a80
  • Forumräv

• 838 inlägg
  • 0
Ja alltså, det var nog bland de brutalaste ölningarna jag varit med om. Blev nekad i dörren på medusa när vi letade 3-ställe men det var nog lika bra det. :(

Postad 15 February 2010 - 12:09

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Ja alltså, det var nog bland de brutalaste ölningarna jag varit med om. Blev nekad i dörren på medusa när vi letade 3-ställe men det var nog lika bra det. :(

Jag tyckte det var ganska lungt... :D Men sen är jag ju bonnläpp också ! ;)

Postad 15 February 2010 - 13:01

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

:D

Tråkigt att man har så extremt dåliga förbindelser hem så jag nästa alltid blir tvungen att åka hem först... ;)

Postad 15 February 2010 - 13:12

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Jag vet hur det är DVD-Ai. Därför tog jag bilen båda dagarna. Krog + Ingarö
går inte så bra ihop.

Postad 15 February 2010 - 13:13

Erik_a80
  • Erik_a80
  • Forumräv

• 838 inlägg
  • 0
Till saken hör väl också att jag inte hade käkat någon middag, så alkoholen tog lite extra. :(

Postad 15 February 2010 - 13:21

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Till saken hör väl också att jag inte hade käkat någon middag, så alkoholen tog lite extra. :D

Vi käkade ju på dagen !!? Det räcker väl ?? :D

:lol:

Tråkigt att man har så extremt dåliga förbindelser hem så jag nästa alltid blir tvungen att åka hem först... ;)

Jag var ju tvungen att åka hem först.. Tur det.. Hade jag inte gjort det hade jag irrat runt på stan än... :lol:

EDIT: Snacka om total katastrof med parkeringen... Jag stod i garaget ett drygt dygn... 750 spänn...
Att dom inte skäms... :(

Redigerat av Bakerman, 15 February 2010 - 13:23.

Postad 15 February 2010 - 13:41

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Ja, det var köttigt! Du skulle hört dig för med en bilburen forum-it.
Men du ville ha bilen under tak kanske?

Postad 15 February 2010 - 13:44

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1201 inlägg
  • 0
Triangle lät bäst, förmodligen för att de jobbat med rumsakustiken på ett föredömligt sätt. Missade ATC och deras basmumsiga välljud som läckte ut över större delen av våningsplanet.

Postad 15 February 2010 - 13:59

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Vi käkade ju på dagen !!? Det räcker väl ?? :D

Jag var ju tvungen att åka hem först.. Tur det.. Hade jag inte gjort det hade jag irrat runt på stan än... :lol:

EDIT: Snacka om total katastrof med parkeringen... Jag stod i garaget ett drygt dygn... 750 spänn...
Att dom inte skäms... :(

Jo, otroligt dyrt faktiskt.... :D
SunfireTHX stod inte länge i garaget och fick betala 250-300kr... ;)

Triangle lät bäst, förmodligen för att de jobbat med rumsakustiken på ett föredömligt sätt. Missade ATC och deras basmumsiga välljud som läckte ut över större delen av våningsplanet.

Jag tror det va IS som "basade" över hela våningen... dom körde mycket "basig" musik för att impa... :lol: (spelar ju ingen roll när det låter pankaka...)

Postad 15 February 2010 - 14:19

iMats
  • iMats
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Fick snabbt svar från Olof på Arva ang. ATC. Inga återförsäljare ute i landet ännu men dom finns att lyssna på i deras kontor i Solna. Lite för långt bort från mig men jag rör väl mig snart uppåt, vore kul att få lyssna.

Postad 15 February 2010 - 17:58

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Ja, det var köttigt! Du skulle hört dig för med en bilburen forum-it.
Men du ville ha bilen under tak kanske?

Jag ville väl egentligen ingenting.. Jag körde efter min gps och var glad att jag hittade dit alls.. :(
När jag sen såg att det fanns ett garage under hotellet kände jag att jag inte ville snurra runt på gator jag inte känner till, för då hade jag nog åkt vilse och aldrig återfunnits... ;)
Däremot såg jag inga skyltar om priser någonstans, och det förstår man ju med dom priserna...

Postad 15 February 2010 - 17:58

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0
Kul att träffa er allihopa "Live" ! Bensnake, Bakerman och Palle !!

Och Tack Erik A för lyssning efteråt... Alltid lika trevligt !

DVD.Ai och bakerman ... Ja just det parkeringen blev inte gratis 280 spänn
tror jag betalade .. för de timmar jag var där.. huva :(

Postad 15 February 2010 - 18:04

Erik_a80
  • Erik_a80
  • Forumräv

• 838 inlägg
  • 0
De borde ju typ sätta upp en varningsskylt för parkeringsavgiften. Palle åkte på 375 spänn också. Ocker.

Postad 15 February 2010 - 18:36

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

De borde ju typ sätta upp en varningsskylt för parkeringsavgiften. Palle åkte på 375 spänn också. Ocker.

Hehe.. Ja.. När jag åkte ut ur garaget funderade jag på om jag skulle ramma portarna så jag åtminstone fick NÅGOT för pengarna.. :(

Postad 15 February 2010 - 18:40

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Hehe.. Ja.. När jag åkte ut ur garaget funderade jag på om jag skulle ramma portarna så jag åtminstone fick NÅGOT för pengarna.. ;)

Tycker du skulle dragit fram din undangömda Proson Rumble 8 istället och spelat tills bommen gick i bitar :( :D

Postad 15 February 2010 - 19:00

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Tycker du skulle dragit fram din undangömda Proson Rumble 8 istället och spelat tills bommen gick i bitar :( ;)

:D :D :lol: :lol: :D

Postad 15 February 2010 - 19:07

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Jag ber om ursäkt om jag missat om nån frågat efter parkeringar
i tråden. På Kungsholmen stod man gratis. Ca 15 minuter att gå.

Parkering inne i city är hutlöst dyrt!

Postad 15 February 2010 - 19:22

Vobbe
  • Vobbe
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Stod alldeles vid Hifi-Klubben på Sveavägen, ner mot Clarion hotellet. Kostade 15kr/ timme.

Postad 15 February 2010 - 20:41

shifts
  • shifts
  • Veteran

• 1684 inlägg
  • 0
Strö salt i såren på grabbarna bara, inte snällt. ;)

Postad 15 February 2010 - 20:45

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Jag åkte tåg för en hundring, sen köpte jag öl istället ;)

Postad 15 February 2010 - 20:47

Unregisteredfb5958ec
  • Unregisteredfb5958ec
  • Forumräv

• 637 inlägg
  • 0
Hittar inget om ATC högtalarna på deras hemsida, men en snabb googling:

http://gato-shop.com...ttaler-110.html

Postad 15 February 2010 - 20:49

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Jag åkte tåg för en hundring, sen köpte jag öl istället :blush:

Jag försökte åka tåg, men det ###### tåget var inställt så då fick det bli bil istället ;)

Postad 15 February 2010 - 21:39

Erik_a80
  • Erik_a80
  • Forumräv

• 838 inlägg
  • 0

Hittar inget om ATC högtalarna på deras hemsida, men en snabb googling:

http://gato-shop.com...ttaler-110.html

Lite trist att ATC:arna "bara" går ner till 56 Hz (och det vid generösa -6dB). Det känns som att så välkonstruerade de verkar vara borde de kunnat ha optimerat för väggstöd och fått lägre bas.

Postad 15 February 2010 - 22:50

Efny
  • Efny
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0

Sjukaste på hela mässan var i det rummet de demade såna där små koner att ställa cd o förstärkare på....hela rummet var fullt och de bytte mellan att ha och inte ha......i sista testet tog de bort dem.....ett helt fullt rum av männsikor häpnade....o då säger en gubbe att "nu blev det smärtsamt att lyssna ju"......hade god lust att gå fram o ge honom en smäll..... ;) ....hoppas inte det var någon härifrån ..... :blush:

Brukar du gå fram och smälla till folk som t.ex. känner skillnad på olika viner när inte du gör det? Hörsel, precis som smak eller känsel, är olika för folk. Eller du kanske har perfekt hörsel och träning för detta. I sådant fall ber jag om ursäkt.

Postad 15 February 2010 - 23:02

john-johnsson
  • john-johnsson
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Ni som lyssnade på ATC SCM 11: tycker ni att den lät bättre än t.ex Dynaudio X16 / Audience 52, eller nån annan stativare i prisklassen ni kan jämföra med. Läst lite utländska recensioner på den och den får väldigt fin kritik. Har tydligen blivit "Award winner" i Whathifi fyra år i rad i prisklassen. Verkar som den kom 2006.

Postad 15 February 2010 - 23:24

Unregisteredfb5958ec
  • Unregisteredfb5958ec
  • Forumräv

• 637 inlägg
  • 0

Ni som lyssnade på ATC SCM 11: tycker ni att den lät bättre än t.ex Dynaudio X16 / Audience 52, eller nån annan stativare i prisklassen ni kan jämföra med. Läst lite utländska recensioner på den och den får väldigt fin kritik. Har tydligen blivit "Award winner" i Whathifi fyra år i rad i prisklassen. Verkar som den kom 2006.

Där och då, med de låtar som spelades så lät det bättre än någon stativare jag någonsin lyssnat på. Men försäljaren sa ju det själv. När ni köper dessa högtalare får ni slänga 50-60% av er musik. För högtalarna är hänsynslösa mot dåliga inspelningar. De spelade stockfish-recordings musik i princip.

Tyckte det redan märktes när de spelade min skiva med Man in the mirror, som inte alls är en dålig inspelning. Det lät fortfarande riktigt bra, men inte lika wow som låtarna innan.

Dynaudio t.ex. är ju mycket bättre med dåliga inspelningar, men där måste man ju upp i en helt annan prisklass för att få riktigt bra ljud. Contour serien i min mening..

Postad 15 February 2010 - 23:33

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Brukar du gå fram och smälla till folk som t.ex. känner skillnad på olika viner när inte du gör det? Hörsel, precis som smak eller känsel, är olika för folk. Eller du kanske har perfekt hörsel och träning för detta. I sådant fall ber jag om ursäkt.

Gissar att du var en av dom i rummet... ;) Ungefär som Bensnake som stod och smårunkade lite i ett hörn när han fick syn på ett par kablar tjocka som boaormar... :blush:

Jag hoppas inte att du seriöst tror att det finns en människa i hela världen som kan tycka att en anläggning låter kanonbra med ett par små klossar under stärkare och cdspelare, och samma anläggning är smärtsam att lyssna på när den enda ändringen är att ta bort dom små klossarna ?? Som faktiskt hör en sån stor skillnad allså..
Det är ju så fruktansvärt dumt att det inte ens finns ord för det...

Redigerat av Bakerman, 15 February 2010 - 23:40.

Postad 16 February 2010 - 00:16

bensnake
  • bensnake
  • Veteran

• 1949 inlägg
  • 0

Ungefär som Bensnake som stod och smårunkade lite i ett hörn när han fick syn på ett par kablar tjocka som boaormar... :blush:

Look who's talking... Jag hörde nog när du på knagglig engelska försökte få Andrew Jones att avbryta TAD-demon och omedelbart förflytta TAD:arna till din bil. "Only if you have a damn good reason", svarade han leende. "Ajm gånna häv thäm as center spikers", svarade du. "Both of them? As centers???" replikerade Andrew förvånat. "Jess!, Aj lajk two centers!" sa du. Så kom inte här och snacka om smårunk... ;)

Redigerat av bensnake, 16 February 2010 - 00:19.

Postad 16 February 2010 - 00:19

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0

Ärligt talat....är du fullständigt humorlös......det fanns en del smileys i det inlägget. Det jag däremot anser är att om man tyckte det var smärtsamt att lyssna på utan konerna så har man noll koll........det är så dumt så det behöver inte ens kommenteras.

Postad 16 February 2010 - 00:55

Jakisen
  • Jakisen
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Sjukaste på hela mässan var i det rummet de demade såna där små koner att ställa cd o förstärkare på....hela rummet var fullt och de bytte mellan att ha och inte ha......i sista testet tog de bort dem.....ett helt fullt rum av männsikor häpnade....o då säger en gubbe att "nu blev det smärtsamt att lyssna ju"......hade god lust att gå fram o ge honom en smäll..... ;) ....hoppas inte det var någon härifrån ..... :blush:

Tyckte mässan doftade "bondfångeri". Jag hade ganska höga förväntningar när jag åkte dit...hade aldrig tidigare lyssnat på så dyra anläggningar...men de är lätt att bli besviken när man förväntar sig något utöver de vanliga..Svalander Audio OchEntreq Visar iallfall vad man kan åstakomma mycket med lite fantasi och Kreativ marknadsföring...deras hemsidor erbjuder intressant läsning.

Postad 16 February 2010 - 07:03

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Look who's talking... Jag hörde nog när du på knagglig engelska försökte få Andrew Jones att avbryta TAD-demon och omedelbart förflytta TAD:arna till din bil. "Only if you have a damn good reason", svarade han leende. "Ajm gånna häv thäm as center spikers", svarade du. "Both of them? As centers???" replikerade Andrew förvånat. "Jess!, Aj lajk two centers!" sa du. Så kom inte här och snacka om smårunk... ;)

HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA !!!! :blush: :P :( :P :huh: ;) :lol: :lol: :lol:

Postad 16 February 2010 - 07:52

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0
LOL ;)

Postad 16 February 2010 - 11:29

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Hehe.. Ja.. När jag åkte ut ur garaget funderade jag på om jag skulle ramma portarna så jag åtminstone fick NÅGOT för pengarna.. :P

Tycker du skulle dragit fram din undangömda Proson Rumble 8 istället och spelat tills bommen gick i bitar :( :huh:

;) :lol: :lol: :lol: :lol:

:lol:

mitt i prick !

Jag åkte tåg för en hundring, sen köpte jag öl istället B)

Bra pioriterat måste jag säga ! ;)

Lite trist att ATC:arna "bara" går ner till 56 Hz (och det vid generösa -6dB). Det känns som att så välkonstruerade de verkar vara borde de kunnat ha optimerat för väggstöd och fått lägre bas.

Jo... men det är tydligen inte många tillverkare som fattat detta än... :P

Svar: Ja :blush:

Postad 16 February 2010 - 14:38

julgransfot
  • julgransfot
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Appropå dom där konerna som demades; Okej om en person på 100 tror sig höra skillnaden men när hela rummet instämmer i nån sorts harmoni så säger jag bara en sak, GRUPPTRYCK.

Min personliga åsikt (observera personlig) är att det är fjanteri precis som "hembio katten" man skulle ha på sina högtalare. Jag gick ut ur rummet i protest så fort som jag förstod vad som höll på och demades. Fick samma känsla på mässan för två år sen när naim kopplade in sin "super kabel" och säljaren försökte inbilla alla om den gigantiska skillnaden i ljud.

Som ni märker tillhör jag inte den gruppen människor som gillar boaormar till kablar. Dock har jag inga problem med att folk köper dem för det estetiska argumentet.

Postad 16 February 2010 - 14:53

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Folk har olika utvecklad fantasi också... :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.