Redigerat av altair4, 21 July 2010 - 06:32.
Apple iPad 3G 16GB
(Surfplattor)
|
8
|
(19)
|
Inga priser | |
Apple iPad 3G 32GB
(Surfplattor)
|
1
|
(18)
|
Inga priser | |
Apple iPad 3G 64GB
(Surfplattor)
|
8
|
(18)
|
Inga priser | |
Apple iPad 16GB
(Surfplattor)
|
9
|
(60)
|
Inga priser | |
Apple iPad 32GB
(Surfplattor)
|
9
|
(22)
|
Inga priser | |
Apple iPad 64GB
(Surfplattor)
|
1
|
(14)
|
Inga priser |
Jailbreak iOS Devices (1286 inlägg)
|
10 år sedan |
Appar till iPad (65 inlägg)
|
14 år sedan |
IPAD - Konvertera mkv till mp4 (m4v)? (9 inlägg)
|
15 år sedan |
Årets julklapp - Prisjakt gissar (51 inlägg)
|
15 år sedan |
HP Slate Vs IPAD (44 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 21 July 2010 - 06:30
Postad 21 July 2010 - 06:41
Jag tror att de flesta problem folk har med itunes är att de låter saker synkas automatiskt till iMaskinen som inte är ngn vidare bra idé att synka, musik, film och andra media hanteras med fördel manuellt, då slipper man många problem...
Postad 21 July 2010 - 14:21
Varifrån köpte du? vilken modell?Jag fick tag på en iPad igår och måste säga att jag är nöjd, det är ju en del crossover i användbarheten med iPhone så en del saker funkar ju lika bra till båda, men den är en fröjd att surfa på, skärmen är top notch och den är väldigt responsiv.
Det jag saknar mest är fler appar i appstore, det börjar sakta ner lite på nya grejer och en del som man gärna skulle se dvs spotify, meebo och lite anant står inte att finna än, men det lär ju ordna upp sig när fler ipads sålts.
Men hittills har de ju sålt iväg 3.27 miljoner iPads så ngt måste de göra rätt.
Jag letar också efter en, med 3G, till vettigt pris.
Postad 22 July 2010 - 10:40
Såg annonsen igår kl 8' kl 9 möttes vi upp och den var min, jag ska åka iväg till japan om 2 veckor så jag hade inte tid att köpa den genom apple eller annan handlare med sina dåliga lager.
Jag har kvittot så ingen chans att den är stulen eller så.
Nu vill jag bara att borderlinx får ändan ur och skickar min iphone...
Redigerat av simulacra, 22 July 2010 - 10:41.
Postad 22 July 2010 - 11:54
Det var billigt, jag hade också slagit till för det priset.Jag köpte min av en kille på blocket som hade ägt den i en månad, 5800 för en 16gig 3g med apples case.
Såg annonsen igår kl 8' kl 9 möttes vi upp och den var min, jag ska åka iväg till japan om 2 veckor så jag hade inte tid att köpa den genom apple eller annan handlare med sina dåliga lager.
Jag har kvittot så ingen chans att den är stulen eller så.
Nu vill jag bara att borderlinx får ändan ur och skickar min iphone...
Postad 22 July 2010 - 20:36
16/32/64 med eller utan 3G?
Bara nyfiken
Postad 23 July 2010 - 06:53
Jag satsar på 16GB 3G modellen, detta eftersom jag vill ha internetåtkomst då jag kommer ha den med mig i bussen, tåget, bilen m.m. 16GB hoppas jag räcker då 32 resp. 64 kostar såpass mycket mer och känns att man inte komemr fylla det.Jag har en fråga: Ni som har köpt eller går i tankar att köpa en, vilken modell är det ni har/ska ta?
16/32/64 med eller utan 3G?
Bara nyfiken
Så tänker jag.
Postad 23 July 2010 - 07:09
3G-modellen har jag ingen nytta av. Svårt att se att jag kommer skaffa mobilt bredband inom kort. I värsta fall köper man en trådlös router med inbyggt 3G-modem då. Prisskillnaderna känns lite för stora för att man ska köpa mer än man behöver dessvärre.
Postad 23 July 2010 - 12:05
Kul o se att det råder delade meningar om 3G eller icke dock, en het potatis
Postad 23 July 2010 - 12:14
Håller med dig om 64GB, väldigt mycket pengar extra blir det.Ja just att 64:an är såpass mycket dyrare borde ju göra den minst attraktiv i mina ögon, om man komprimerar sina filmer någorlunda så får man ju ändå me tillräkligt för en semester.
Kul o se att det råder delade meningar om 3G eller icke dock, en het potatis
3G eller bara wifi, det beror på helt hur man tänkt använda sin ipad.
Jag tänkte först att jag bara skulle ha wifi eftersom den skall befinna sig hemma mestadels, men har insett att jag på tåget skulle vilja kunna surfa lite samt på jobbet kan vara bra att ha tillgång till internet (vi har inte wifi på jobbet). Och de flesta bilturerna skulle det vara bra att kunna maila och surfa lite.
Sen skulle det varit guld med 3g ipad nu när bredbandet hemma har legat nere sen en vecka tillbaka.
Har även tänkt att om man överallt kan komma åt internet så kanske man kan ha mycket lagring på nätet/hemma och därmed minska behovet av lokalt utrymme. Vet dock inte hur det fungerar i praktiken om man skall ha, typ alla bilder på server/hemma och ladda ner dom man vill se via 3g, det kanske går för segt.
Redigerat av Termos, 23 July 2010 - 12:16.
Postad 24 July 2010 - 22:22
http://itunes.apple....d366849151?mt=8
Postad 25 July 2010 - 07:25
Jag tänkte först att jag bara skulle ha wifi eftersom den skall befinna sig hemma mestadels, men har insett att jag på tåget skulle vilja kunna surfa lite samt på jobbet kan vara bra att ha tillgång till internet (vi har inte wifi på jobbet). Och de flesta bilturerna skulle det vara bra att kunna maila och surfa lite.
...
Har även tänkt att om man överallt kan komma åt internet så kanske man kan ha mycket lagring på nätet/hemma och därmed minska behovet av lokalt utrymme. Vet dock inte hur det fungerar i praktiken om man skall ha, typ alla bilder på server/hemma och ladda ner dom man vill se via 3g, det kanske går för segt.
Det är absolut betänkningsvärt att med en 3G så man kan till exempel streama via spottan och kan således avlasta låtar man kör via iTunes/iPod
Och man använder ju internet mer än man tror, iaf jag, med sin iPhone.
Priset för en 3G med mindre minne kan ju väga upp jämte en WiFi med mer minne
Postad 25 July 2010 - 07:50
Jag har hittat det hittills nördigaste spelet, ATC Pro HD, lek flygledare på en storflygplats på ett ganska realistiskt sätt.
http://itunes.apple....d366849151?mt=8
Har hittils mest spelat Angry Birds. Men har klarat 3 stjärnor på alla nu så jag får helt enkelt invänta nya banor.
Flick Fishing är rätt skoj också. Ganska tillfredsställande att efter 10min kämpande få upp en bamsing.
Spelat en del Field Runners och Plants vs. Zombies med, men blir snabbt less dem.
Annars har jag testat många spel, men inte många som håller mer än 5min max. Finns det några spel som liknar Angry Birds?
Postad 25 July 2010 - 11:35
Postad 26 July 2010 - 07:23
Kan rekommendera testa: iBlast Moki, Rolando, Gold Rush, Flight Control, Tap Defense, Sunday Lawn och Rat on Run. Vet dock inte om någon av dessa finns som ipad apps ännu. Dom 2 förstnämnda är väl mest lika Angry Birds.Har hittils mest spelat Angry Birds. Men har klarat 3 stjärnor på alla nu så jag får helt enkelt invänta nya banor.
Flick Fishing är rätt skoj också. Ganska tillfredsställande att efter 10min kämpande få upp en bamsing.
Spelat en del Field Runners och Plants vs. Zombies med, men blir snabbt less dem.
Annars har jag testat många spel, men inte många som håller mer än 5min max. Finns det några spel som liknar Angry Birds?
Ni som har era, finns det några roliga (om några) brädspel ännu att tillgå?
Redigerat av Termos, 26 July 2010 - 07:41.
Postad 26 July 2010 - 07:42
Postad 26 July 2010 - 07:48
Nope, Sverige får vänta som vanligt.De släppte iPaden i Singapore förra veckan, har den släppts i Sverige ännu?
Postad 26 July 2010 - 18:09
Är det något ni stör er på?
Hur funkar wi-fi'n? Hört att den ska strula.
Tror ni 256mb i ram räcker för ios4?
Åker utomlands om en vecka och funderar eventuellt på att köpa en.
Postad 26 July 2010 - 18:34
Ni som har haft ipaden ett tag nu, vad tycker ni? Fortfarande nöjda?
Har haft min sen April nu, och är fortfarande supernöjd!
Skulle inte vilje vara utan, fast det skulle inte vara något problem att vara utan!
Nu har dock yhetens begär lagt sig, och nu MÅSTE jag inte använda den hela tiden, istället för Macbooken.
Men den används varje dag. Ligger alltid vid soffan, och det mesta av vardagssurfandet sker på iPad'en.
Min 2 åriga son är nästan den som använder den mest (eller i alla fall mycket). Han spelar enkla spel, och kollar på barnfilmar (lokalt på iPad'en och på YouTube).
Det som stör mig mest med Paddan, är absolut att den fortfarande inte har svenskt tangentbord!
Där ut över så är det till besvär att jag inte har något bra stöd för den. När sonen ligger i sängen hos oss på morgonen och slötittar på Teletubbies, så måste man hålla i Paddan, eller på något sätt luta den mot en kudde eller liknande. Tror att problemet är löst, om man t.ex. har Apples Ipad Case.
Har inte generell haft problem med WiFi, men jag upplevar den som slö. Ger typ 10MB/s överföringshastighet mot Bredbandskollen. Till jämförelse, kan jag säga att min nya iPhone 4 har ungefär 15, och Macbooken 30 (ADSL är begränsningen för Macbooken).
Om 256 MB ram räcker eller inte är svårt att säga. gissar att Apple har tänkt till här(?). Har inte upplevd 256 som en begränsning på iPhonen tidigare!
Om du har möjligheten att köpa en iPad, så gör det! Om du inte vill ha den själv, går det alltid att sälja den
Lycka till!
Postad 26 July 2010 - 19:17
Har haft min sen April nu, och är fortfarande supernöjd!
Skulle inte vilje vara utan, fast det skulle inte vara något problem att vara utan!
Nu har dock yhetens begär lagt sig, och nu MÅSTE jag inte använda den hela tiden, istället för Macbooken.
Men den används varje dag. Ligger alltid vid soffan, och det mesta av vardagssurfandet sker på iPad'en.
Min 2 åriga son är nästan den som använder den mest (eller i alla fall mycket). Han spelar enkla spel, och kollar på barnfilmar (lokalt på iPad'en och på YouTube).
Det som stör mig mest med Paddan, är absolut att den fortfarande inte har svenskt tangentbord!
Där ut över så är det till besvär att jag inte har något bra stöd för den. När sonen ligger i sängen hos oss på morgonen och slötittar på Teletubbies, så måste man hålla i Paddan, eller på något sätt luta den mot en kudde eller liknande. Tror att problemet är löst, om man t.ex. har Apples Ipad Case.
Har inte generell haft problem med WiFi, men jag upplevar den som slö. Ger typ 10MB/s överföringshastighet mot Bredbandskollen. Till jämförelse, kan jag säga att min nya iPhone 4 har ungefär 15, och Macbooken 30 (ADSL är begränsningen för Macbooken).
Om 256 MB ram räcker eller inte är svårt att säga. gissar att Apple har tänkt till här(?). Har inte upplevd 256 som en begränsning på iPhonen tidigare!
Om du har möjligheten att köpa en iPad, så gör det! Om du inte vill ha den själv, går det alltid att sälja den
Lycka till!
Kul att höra att den fortfarande används flitigt
Jag tänkte (om jag köper den) använda ipaden till för att se på serier, spela simpla spel och lyssna på musik när man åker till o från jobbet. Den kommer mao användas näst intill dagligen
Synd att wifin fortfarande inte är 100%. Kanske förbättras med en uppdatering senare.
Hoppas även att svenskt tangentbord tillkommer när den släpps i sverige. Segt att IM'a annars.
16gb med wifi kostar ca 3900kr där jag kommer åka. Kommer förmodligen vara dyrare i sverige när den släpps.
Får helt enkelt pilla lite på en i butiken innan jag bestämmer mig.
Tack för att du tog tid och svarade!
Redigerat av kokodi, 26 July 2010 - 19:19.
Postad 27 July 2010 - 00:46
Jag är så nöjd med den att jag kommer sälja min Macbook Pro och köpa den nya iMac:en istället. Behöver ingen annan protabel dator än min iPadNi som har haft ipaden ett tag nu, vad tycker ni? Fortfarande nöjda?
Postad 28 July 2010 - 10:28
Ni som har haft ipaden ett tag nu, vad tycker ni? Fortfarande nöjda?
Jag har haft min sedan i mitten av juni och jag är helnöjd. Ipaden som först kändes som en rolig pryl har blivit en nödvändig del av vår vardag. Den är min kalender, anteckningsbok, dator. På morgnarna ligger den på köksbordet som morgontidning. Detta var min första Appleprodukt och jag är annars inget Applefan, men jag tyckte Ipaden verkade intressant. Jag har 32gb + 3g varianten. Jag hade egentligen tänkt köpt en 16gb utan 3g för motsvarande 4000kr men den var slut. Så här i efterhand är jag glad att jag la två tusenlappar extra så jag fick 32+3g för man fyller snabbt upp enheten.
Jag läser ett flertal internationella tidskrifter på den och varje nummer rör sig om 150-300 mb material som ska laddas ner. Ser fram emot att kunna köpa dagstidningar via den, tydligen är NY Post på gång ut som en av de första. I början tyckte jag att den släppte WiFi-singalen lite väl lätt om mottagningen blev dålig, men det har blivit bättre med den senaste OS uppdateringen (OS 3.2). Det jag stör mig på är fem saker; webbläsaren saknar flash (mycket irriterande!), bluetooth-filöverföringar stöds bara mellan apple-produkter (tror jag iallafall, någon som lyckats?), saknar svenskt tangentbord samt att man är låst till Itunes som är allmänt segt. Skulle hellre överföra musik, e-böcker/pdf:er, bilder via vanlig filöverföring / masslagringsenhet. Sedan saknar den usb-enhet så för att kunna överföra digitalkamerabilder måste man punga ut med ytterligare 50$ för Apples Ipad photo kit...
Postad 28 July 2010 - 10:51
Får man fråga varifrån du köpte?Jag har haft min sedan i mitten av juni och jag är helnöjd. Ipaden som först kändes som en rolig pryl har blivit en nödvändig del av vår vardag. Den är min kalender, anteckningsbok, dator. På morgnarna ligger den på köksbordet som morgontidning. Detta var min första Appleprodukt och jag är annars inget Applefan, men jag tyckte Ipaden verkade intressant. Jag har 32gb + 3g varianten. Jag hade egentligen tänkt köpt en 16gb utan 3g för motsvarande 4000kr men den var slut. Så här i efterhand är jag glad att jag la två tusenlappar extra så jag fick 32+3g för man fyller snabbt upp enheten.
Jag läser ett flertal internationella tidskrifter på den och varje nummer rör sig om 150-300 mb material som ska laddas ner. Ser fram emot att kunna köpa dagstidningar via den, tydligen är NY Post på gång ut som en av de första. I början tyckte jag att den släppte WiFi-singalen lite väl lätt om mottagningen blev dålig, men det har blivit bättre med den senaste OS uppdateringen (OS 3.2). Det jag stör mig på är fem saker; webbläsaren saknar flash (mycket irriterande!), bluetooth-filöverföringar stöds bara mellan apple-produkter (tror jag iallafall, någon som lyckats?), saknar svenskt tangentbord samt att man är låst till Itunes som är allmänt segt. Skulle hellre överföra musik, e-böcker/pdf:er, bilder via vanlig filöverföring / masslagringsenhet. Sedan saknar den usb-enhet så för att kunna överföra digitalkamerabilder måste man punga ut med ytterligare 50$ för Apples Ipad photo kit...
itunes fungerar dåligt på pc har jag märkt. Kör själv på mac nuförtiden och kan säga att det är otrolig skillnad på itunes där, mycket bättre.
Det enda jag har märkt bluetooth är bra för är headset, detta gäller överlag tycker jag, annars tycker jag bluetooth är skräp enligt egna erfarenheter. Jag har aldrig lyckas föra över filer smidigt med andra enheter, det gick kanske bra 1/5 gånger och max en fil i taget.
Postad 28 July 2010 - 11:01
Får man fråga varifrån du köpte?
itunes fungerar dåligt på pc har jag märkt. Kör själv på mac nuförtiden och kan säga att det är otrolig skillnad på itunes där, mycket bättre.
Det enda jag har märkt bluetooth är bra för är headset, detta gäller överlag tycker jag, annars tycker jag bluetooth är skräp enligt egna erfarenheter. Jag har aldrig lyckas föra över filer smidigt med andra enheter, det gick kanske bra 1/5 gånger och max en fil i taget.
Jag köpte den på AppleStore i New York. Jag har prövat Itunes på Mac och det är som du säger en helt annan upplevelse än på PC.
Postad 28 July 2010 - 12:42
Har någon erfarenhet av just ipad och portabel-wifi-router?
Postad 29 July 2010 - 07:43
Postad 29 July 2010 - 08:31
/Niklas
Postad 29 July 2010 - 08:58
Jag kommer satsa på 16GB då den är såpass mycket billigare. Kommer även satsa på 3G varianten så man kan ha tillgång till sina bilder, film och musik på hemdatorn via pad:en vart man än är.Vilken storlek skall man egentligen satsa på? Har inte tänkt använda ipad för att lyssna på så mycket musik utan mest för att surfa och ev. ta upp lite prenumerationer av utländska tidningar. Är det 32 eller 64 man skall satsa på. Hur stort utrymme använder ni som har denna?
/Niklas
Jag tror att om du bara lagrar tidningar i den kommer 16GB räcka långt. Jag har idag en iphone 16GB, har c:a 6-7 långfilmer, 1500 låtar, ett bra gäng med app:ar, inte så mycket bilder dock och har över 5GB ledigt.
Postad 30 July 2010 - 22:10
http://www.telia.se/...rt.page#arskort
Tror detta kommer passa mig bra, då jag endast ibland vill ha tillgång till internet där jag inte har wifi.
Tänker alltså på Årskort Mobilsurf.
Finns det inga andra som har liknande?
Redigerat av Termos, 30 July 2010 - 22:11.
Postad 31 July 2010 - 13:46
Det här verkar ju bra om man inte toksurfar med sin ipad:
http://www.telia.se/...rt.page#arskort
Tror detta kommer passa mig bra, då jag endast ibland vill ha tillgång till internet där jag inte har wifi.
Tänker alltså på Årskort Mobilsurf.
Finns det inga andra som har liknande?
499 kr/år är visserligen billigt, men då är man begränsad till 0,5 gb data/månad vilket är väldigt lite. Vet du hur hög hastigheten är? Efter ett dygns webbradiolyssnande så är potten slut...
Telenor har ett tillägg till sina kontantkort som kostar 69/mån, med en nedladdningshadtighet på 1mbit och uppladdningshastighet på 0,128 mbit. Datamängden hos Telenor är obegränsad. Årskostnaden blir 828 kr.
Upptäck och utforska det bästa internet har att erbjuda – i mobilen!
Med Mobilsurf 1 Mbit/s är det fritt fram att mobilsurfa och maila obegränsat inom Sverige för ett fast pris varje månad. Du har en nedlänkshastighet på upp till 1 Mbit/s och upplänkshastighet på upp till 0,128 Mbit/s.
Tre har sitt bas för 99kr/mån. Då har man 2mbit ner och 0,384 mbit upp. Datamängder över 1gb/månad kostar 1,49/mb. Årskostnad: minst 1188 kr.
Edit: Är det hög hastighet man är ute efter så blir det att sikta in sig på ett tradiotionellt mobilt bredbandsabonnemang till sin Padda, de flesta ligger runt 200 kr/mån.
Redigerat av HDWC, 31 July 2010 - 15:36.
Postad 31 July 2010 - 20:50
Måste kolla upp det där med hastigheten på telias variant, vill inte ha typ 0,5/0,128.
Edit: Stavfel, skrev inlägget i en skumpig bil med min iphone.
Redigerat av Termos, 31 July 2010 - 21:33.
Postad 01 August 2010 - 00:37
Postad 01 August 2010 - 01:46
Klarar ipaden 720p i youtube appen?
Vilka videoformat klarar den? typ 720p mkv filer?
Någon som har testat att använda sin mobil (inte iphone) som wifi? Tänker främst på windows mobile.
Vill helst inte lägga ut 1000:- till för 3g varianten när jag har en telefon som kan dela ut 3g via wifi.
Finns det ett jailbrake ute för ipad?
Tack!
Postad 01 August 2010 - 13:09
Ja det finns för 3.2 men ej för 3.2.1, googla ipad spirit.
Postad 01 August 2010 - 14:19
Några frågor:
Klarar ipaden 720p i youtube appen?
Vilka videoformat klarar den? typ 720p mkv filer?
Någon som har testat att använda sin mobil (inte iphone) som wifi? Tänker främst på windows mobile.
Vill helst inte lägga ut 1000:- till för 3g varianten när jag har en telefon som kan dela ut 3g via wifi.
Finns det ett jailbrake ute för ipad?
Tack!
Ipaden klarar att spela upp 720p material, men via appen för youtube finns inget alternativ för att välja kvalité. Startar man t.ex 1080p material på Youtube så kör den det, men det är nedskalat till vad jag förmodar är 720p. Lägger man över hd 720p filer på den så spelar den dessa, men den fixar inte MKV filer, (eller några andra format än mp4 i princip) iallafall inte i originalutförande, möjligtvis med jailbreak?
När det gäller delat internet så gäller det bara att det är en normal wifisignal så fixar den det. Den har även stöd för VPN för den som behöver det.
Postad 01 August 2010 - 23:44
Om 2 dagar bär det av. Lär komma hem med en ipad förhoppningsvis
Postad 02 August 2010 - 17:48
Hm..om iPaden skulle inte komma förens 2011, då kan man ju lika med vänta tills Generation 2 av iPad kommer?
Första iPaden "lanserades" i slutet av Januari. och om den håller samma uppdateringscykel så kan vi få komma se en iPad G2 i början av Februari.
Jag kommer invänta Generation 2 helt klart.
Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 02 August 2010 - 17:49.
Postad 02 August 2010 - 20:41
Tror du 2:a genrationen kommer så snart eftersom den nuvarande säljer som inget annat?http://www.prylporta...1-1.366077.html
Hm..om iPaden skulle inte komma förens 2011, då kan man ju lika med vänta tills Generation 2 av iPad kommer?
Första iPaden "lanserades" i slutet av Januari. och om den håller samma uppdateringscykel så kan vi få komma se en iPad G2 i början av Februari.
Jag kommer invänta Generation 2 helt klart.
Jag tror dom väntar med uppgradering när dom ser att den nuvarande dalar i försäljning. Fast vad vet jag, jag är ingen produktanalytiker.
Postad 04 August 2010 - 23:02
Sitter med fingret på köpknappen...
6300 för en 16GB 3G med originalcase är ganska bra pris.
Postad 06 August 2010 - 21:58
Tänkte eftersom ipad inte är släppt i sverige ännu och dom inte då har släppt ipad-appsen här ännu.
Postad 07 August 2010 - 08:39
Postad 07 August 2010 - 09:13
Okej, jag trodde att apple hindrade utvecklare att släppa på den svenska marknaden då inte ipad är släppt i sverige ännu.Det finns en del svenska redan. Mesta är väl konverteringar från iphone. Men bara för den inte är släppt i sverige hindrar det inte folk från att utveckla och släppa svenska apps.
Har beställt min från england nu, leverans den 25 till sverige typ. Längtar!
Postad 07 August 2010 - 09:27
Är det genom borderlinx? Men från vilken butik i vilket land?
Postad 07 August 2010 - 12:24
Kalaset gick på ca 4000sek. Ganska bra deal.
Postad 07 August 2010 - 12:32
Väldigt bekvämt, men jag vill ha os 4 till den nu...
Postad 07 August 2010 - 17:05
Jag har beställt via borderlinx på uk-applestore. 16GB 3G + original case = 6.423,95:- + att borderlinx tar sitt, runt 300.Har skuggat igenom de två senaste sidorna utan att hitta ett svar, var köper man paddan billigast? Är nog mest intresserad av 16 GB wifi för kan ju dela ut internet genom telefonen...
Är det genom borderlinx? Men från vilken butik i vilket land?
Billigaste är väl att ta med från staterna, men om man beställer via borderlinx från us så måste man betala moms+skatt vilket gör att den blir typ lika dyr som från uk.
Du måste köpt den på plats i us va?Köpt ipad nu. Blev en 16gb med wifi. Köpte även ett displayskydd och ett genomskinligt skydd för ipaden.
Kalaset gick på ca 4000sek. Ganska bra deal.
Redigerat av Termos, 07 August 2010 - 17:05.
Postad 07 August 2010 - 19:25
Vart är du på väg?Just nu sitter jag på starbucks på arlanda och surfar med ipaden, sweet device.
Väldigt bekvämt, men jag vill ha os 4 till den nu...
Postad 07 August 2010 - 19:38
Dock så kräver dom att man mailar över ordernummeret med fotokopior på fram och baksidor på KK, kreditkort liggandes på en gammal telefonräkning med din leveransadress synlig, detta missade jag vid första beställningen.
Redigerat av 22mc, 07 August 2010 - 19:41.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
Jailbreak iOS Devices
69 filmer
19 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?