Redigerat av Zerox_no1, 01 April 2013 - 20:04.
Postad 01 April 2013 - 19:55
Postad 01 April 2013 - 21:34
Det är väl oftast det som är problemet. Själv kan jag förstå att PC, konsoler, bärbart, retro har sina egna fördelar och varför folk vill spela på dessa är för mig inget konstigt alls.men att köpa spel till Xbox 360 och PS3 nu, när man har valet att köpa de till PC istället, det förstår jag inte alls.
Angående Tombraider så föreslår jag att du testar det på PC. Istället för att sitta fast i spakens rörelser så kan man röra sig hur man vill.
Kan du utveckla det med att man sitter fast i spakens rörelser? Du kan ju som sagt inte springa olika fort som om du har analog input. Jag har testat TPS på PC såklart men tycker tangentbordet är så klumpigt att jag helst pluggar in en handkontroll.
Och du kan koppla in en handkontroll i PC:n också, men diskussionen du tog upp var ju tb + mus vs handkontroll. Ditt inledande citat var ju:Nu är jag inget stort fan av bilspel, men har spelat en del med Logitechs näst bästa ratt (den utan koppling osv). Den funkar ju både på PS3 och PC så jag förstår inte riktigt diskussionen
Angående den eviga diskussionen om tangentbord/mus vs handkontroll så är det väl ändå ganska självklart vilket som är bäst. Det finns en anledning till uttrycket "dumbed down" för konsoller.
Men jag antar att du egentligen menar i FPS/TPS? Men i och med att detta redan är ett etablerat faktum (iaf angående FPS) och inte alls det som diskuteras så ställer jag mig lite tveksam till att det var det du egentligen menade. För det finns ju andra genrer där handkontrollen fungerar bäst, därför är diskussionen kanske inte så självklar.
Motargument är dock inte samma sak som att du inte får ha din åsikt.Tja, jag utgår från det folk skrivit ordagrant under alla år jag hängt här och så även du.
Känns ärligt talat inte som det lämnar särskilt mycket utrymme för "upplevelser" eller "tolkningar".
Postad 02 April 2013 - 10:21
Jag ser själv konsoller som något småbarn sysslar med
Även fast du var ironisk så är min erfarenhet precis tvärtom.
Vi är ett gäng medelålder ca 35-45 som lirar xbox 360 och många av dessa har barn som däremot sitter på pc och lirar WOW och annat trams.
Kanske av den enkla anledningen att när man blir äldre så ska allt bara fungera (och att man kan acceptera att göra avkall på vissa saker) och man har ledsnat att mecka med allt som krävs för att få allt att funka bra på en PC om man lirar 20 talet olika spel.
Postad 02 April 2013 - 19:27
Men det är bara min åsikt
Spel som är FPS eller RTS spelar jag helst med mus och tangetbord på min dator. Samtidigt är jag inte främmande för att spela ett FPS på konsol. Men om det går att spela ett spel som Tomb Raider/Batman Arkham Asylum med handkontroll på PC väljer jag det alla dagar i veckan. För det är detta jag trivs bäst med. Precis som C&C på Xbox 360 inte var någon höjdare när jag provade det. Det är en fråga om tycke om smak så det är svårt att det skall finnas en absolut åsikt.
Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 02 April 2013 - 19:28.
Postad 02 April 2013 - 19:28
Vad är det handkontrollen inte klarar av då? Förstår inte riktigt det. Det handlar ju BARA om vad man själv föredrar och är van vid. Jag t.ex. föredrar handkontroll i TPS och efter att jag lärt mig hanterar kontrollen även i FPS. Mus+tangentbord föredrar jag till strategi och managerspel, typ Hearts of Iron och Football Manager.Det är ju precis det den INTE gör.
edit: Bortsett från PS4-kontrollern som har en touchpad - ett stort steg i rätt riktning men inte hela vägen.
Postad 02 April 2013 - 19:36
Håller helt med dig här, wmadoss.Även fast du var ironisk så är min erfarenhet precis tvärtom.
Vi är ett gäng medelålder ca 35-45 som lirar xbox 360 och många av dessa har barn som däremot sitter på pc och lirar WOW och annat trams.
Kanske av den enkla anledningen att när man blir äldre så ska allt bara fungera (och att man kan acceptera att göra avkall på vissa saker) och man har ledsnat att mecka med allt som krävs för att få allt att funka bra på en PC om man lirar 20 talet olika spel.
Postad 03 April 2013 - 09:18
Jag har iaf inte haft en spel PC som hållit i mer än max 2-3- år innan den rasar ihop, förmodligen uträknat av dom som tillverkar produkterna också. Den dator som jag haft längst varade i 5 år, sen gick den knappt att få igång, en normal speldator håller i ca 2-3 år.
Så var 3e år får man räkna med ca 10.000 i uppgraderingar om man ska spela på PC och då räknar jag snålt. Tror när man passerar 30+ att man får andra värderingar, jag har haft PC uppehåll i ca 2 år nu, det senate jag spelade var Diablo 3 och lite Guild wars 2, men nu håller min dator på att lägga av igen, känns lagom kul då man köpte ett Geforce 680 ifjol
Får nog uppgradera allt utom grafikkortet åter igen, troligen är det processorn som håller på att lägga av.
Postad 03 April 2013 - 18:22
Ska man spela på PC och ha sin dator i topptrim, då krävs det mycket arbete, samt att det är dyrt att hålla på och uppgradera vart annat år när komponenterna rasar ihop en efter en. Att hålla på och felsöka en dator kan bli en dyr historia.
Jag har iaf inte haft en spel PC som hållit i mer än max 2-3- år innan den rasar ihop, förmodligen uträknat av dom som tillverkar produkterna också. Den dator som jag haft längst varade i 5 år, sen gick den knappt att få igång, en normal speldator håller i ca 2-3 år.
Så var 3e år får man räkna med ca 10.000 i uppgraderingar om man ska spela på PC och då räknar jag snålt. Tror när man passerar 30+ att man får andra värderingar, jag har haft PC uppehåll i ca 2 år nu, det senate jag spelade var Diablo 3 och lite Guild wars 2, men nu håller min dator på att lägga av igen, känns lagom kul då man köpte ett Geforce 680 ifjol
Får nog uppgradera allt utom grafikkortet åter igen, troligen är det processorn som håller på att lägga av.
Min erfarenhet är precis tvärtom. Att för tio år sedan var det dyrt som s*tan att hålla datorn i topptrim och idag är det "relativt billigt" (alla har sin egen gräns). 2009 byggde jag en dator, fläskade på (för min budget) och landade på 10-11 tusen totalt. I år bytte jag grafikkort (ett Radeon 7850 HD), ny SSD hårdisk samt att jag passade på att uppgradera minnet till 8GB (mest för att det kostade bara 400:-). Övriga komponenter i datorn fungerar utmärkt och jag kan spela spel som Tomb Raider i 1080 med bra detaljnivå utan några problem. De komponenter jag bytte kostade mig 3500:- varav SSD-hårddisken stod för 1500:- (något om jag inte behövde för att kunna spela). Processorn, som jag inte bytte är en i7:a på 2.67 GHz. Den lär hålla flera år till utan problem.
Visst det är billigare att köpa en Xbox360 än vad jag la på komponter men det är långt ifrån 10 papp vart tredje år för att kunna spela spel med bra grafik på datorn.
Postad 03 April 2013 - 18:37
Årets överdift...Ska man spela på PC och ha sin dator i topptrim, då krävs det mycket arbete, samt att det är dyrt att hålla på och uppgradera vart annat år när komponenterna rasar ihop en efter en. Att hålla på och felsöka en dator kan bli en dyr historia.
Postad 03 April 2013 - 18:56
Bioberra nu kanske du inte har något tekniskt intresse men processorn är det minst troliga att den håller på att lägga av om du nu inte lekt med volten. För hög volt är egentligen det enda du effektivt kan göra för att döda en processor inom överskådlig framtid. De har överhettningsskydd.
Kan måhända höra efter om lite felsökningshjälp på sweclockers eller något om du inte vill lämna in datorn?
Vet inte vilka symptom du fått men vore synd att kassera en hel dator om det visar sig vara ett mjukvarufel eller något.
Hårddiskar är de som har sämst hållbarhet för min del. De kan man inte räkna med att de håller 5 år eller så vare sig på dator eller konsol. Sedan kan ju moderkort eller minnen, grafikkort strula naturligtvis som med allting. Jag har ju lämnat in 2x 360s och min tredje strular den med trots att jag kör så lite på konsol. PS3an är ett stabilt bygge dock där har man bara behövt byta laser.
Postad 04 April 2013 - 22:26
Postad 07 April 2013 - 00:04
Min erfarenhet är precis tvärtom. Att för tio år sedan var det dyrt som s*tan att hålla datorn i topptrim och idag är det "relativt billigt" (alla har sin egen gräns). 2009 byggde jag en dator, fläskade på (för min budget) och landade på 10-11 tusen totalt. I år bytte jag grafikkort (ett Radeon 7850 HD), ny SSD hårdisk samt att jag passade på att uppgradera minnet till 8GB (mest för att det kostade bara 400:-). Övriga komponenter i datorn fungerar utmärkt och jag kan spela spel som Tomb Raider i 1080 med bra detaljnivå utan några problem. De komponenter jag bytte kostade mig 3500:- varav SSD-hårddisken stod för 1500:- (något om jag inte behövde för att kunna spela). Processorn, som jag inte bytte är en i7:a på 2.67 GHz. Den lär hålla flera år till utan problem.
Visst det är billigare att köpa en Xbox360 än vad jag la på komponter men det är långt ifrån 10 papp vart tredje år för att kunna spela spel med bra grafik på datorn.
Helt korrekt, jag har nu en Core i7 2600K överklockad till 4.7GHz, 16GB Ram, SSD och ett GTX 560 Ti, jag köpte helt ny dator för ca 2 år sedan och det gick på strax över 10k då, de flesta spel fungerar riktigt bra fortfarande men jag kommer att byta ut mitt GFX mot 2st 650 Ti Boost inom en snar framtid (runt 2700-2800:- i kostnad) och då kommer min dator att stå sig ett gäng år till med riktigt bra grafik på min 27" 2560x1440 skärm.
Postad 07 April 2013 - 00:36
Proffsen i t ex Quake använder än idag i stor utsträckning äldre möss med bara runt 450dpi och dom siktar som gudar. Det hela handlar enbart om vana. Är du ett med din mus så siktar du bra så länge det inte är något fel på den. Detsamma gäller resten av utrustningen med så länge man har tillräcklig framerate.
Snabba fps är ju helt omöjligt att spela med handkontroll, men ska man spela mer enkla/långsamma fps så som cod, bf, halo osv så är det ju såklart helt möjligt. Men personligen gillar jag det inte.
Postad 07 April 2013 - 01:06
Du måste dock se helheten.Snabba fps är ju helt omöjligt att spela med handkontroll
Är det på samma villkor så spelar det ju ingen roll.
Att t.ex sätta en konsolspelare med handkontroll mot en PC-spelare med mus i BF3, blir inte rättvist alls. Det innebär dock inte per automatik att konsolspelaren är sämre.
Andra faktorer gör att jag väljer PC, om vi ska prata BF3 t.ex så är det ju inte speciellt kul att lira Caspian, Firestorm osv 12v12. Det ska ju vara fullsize.
Och sen är grafiken avsevärt bättre och rappare med en rejäl PC.
Finns det egentligen någon här som seriöst kan säga emot att mus har bättre och kvickare respons än en handkontroll?
Postad 07 April 2013 - 01:32
Har inte funnit ett enda spel på konsol som varit omöjligt att spela men jag antar att du menar spel på PC och ja då håller jag med. Jag har testat att köra Ut 2004 med en handkontroll och det är nästan helt omöjligt att göra saker som jag kan göra i sömnen med en mus och tbord detta beror i sin tur på att sensen är för låg med en handkontroll och högre sens gör det svårare att träffa.Snabba fps är ju helt omöjligt att spela med handkontroll, men ska man spela mer enkla/långsamma fps så som cod, bf, halo osv så är det ju såklart helt möjligt. Men personligen gillar jag det inte.
Postad 07 April 2013 - 17:31
Du måste dock se helheten.
Är det på samma villkor så spelar det ju ingen roll.
Jag sa ju att långsammare FPS likt just BF går såklart att spela med handkontroll, och det är upp till var och en hur man vill göra. Men i snabba FPS (Quake t ex) så försvinner hela gameplayet om man spelar med handkontroll. Hela rörelseschemat kräver att man har t-bord och mus. Det går inte att ta sig fram så som det är menat om man använder en handkontroll. Det blir givetvis rättvist om alla har handkontroll även där, men det spelar roll för man kan inte göra det som är tänkt att göras. Rättvist men skittråkigt, helt enkelt.
Oftast pratar folk om skillnaden i aim. Och glömmer bort att skillnaden i att röra sig runt på banan är ännu större.
Postad 07 April 2013 - 22:19
ehm ok, så enligt dig tillhör BF3 kategorin "långsammare FPS". Där är vi inte överens alls. Långsammare FPS i mina ögon är typ FarCry 3 etc.Jag sa ju att långsammare FPS likt just BF går såklart att spela med handkontroll, och det är upp till var och en hur man vill göra.
Postad 07 April 2013 - 22:32
Men det spelar ingen roll det går inte att argumentera för att gamepad är bättre så länge man inte kan sikta lika snabbt och precist. Det är ju meningslöst att argumentera för vad man trivs med snarare än vad som lättare leder en till framgång.
Postad 08 April 2013 - 06:13
ehm ok, så enligt dig tillhör BF3 kategorin "långsammare FPS". Där är vi inte överens alls. Långsammare FPS i mina ögon är typ FarCry 3 etc.
Jag vet inte om det ens riktigt finns nån kategorisering av FPS:er i form av hastighet, men själv använder jag smygar-fps och vanlig fps som kategorisering. Sen vet jag dock att just quake står i en serie för sig när det är 1vs1 med uppskruvad rörelsehastighet. Man skjuter där man vet att fiende kommer att landa, inte som i andra spel där man skjuter där dom är, typ. Det är en extrem form av FPS som givetvis en handkontroller skulle ha svårt att spela, efter som denna form måste göras helt utan någon som helst aim assist som spelkonsoller och dess handkontroller ofta har.
Men lika väl är det svårt att köra extrem tetris med tangentbord och mus
http://www.youtube.c...h?v=cDCpv8gEC4w
Postad 08 April 2013 - 09:56
"Man skjuter där man vet att fiende kommer att landa, inte som i andra spel där man skjuter där dom är, typ."
Beror på spelet, många spel idag använder sig av s.k hitscan (vilket innebär att man träffar i samma sekund som man skjuter (exempel på hitscan vapen är Railgun (Quake), Lightning gun och Shock Rifle (UT 2004)).
Många spel har båda typerna (även Quake och UT) där raketer är ett exempel på vapen som färdas. CoD verkar ha på tok för mycket hitscan (att skjuta ett rörligt mål med vapen kräver att man siktar där personen kommer vara inte där han är och ju längre avstånd ju mer måste man "leda" målet).
Redigerat av Jack of all trades, 08 April 2013 - 10:25.
Postad 08 April 2013 - 12:15
ehm ok, så enligt dig tillhör BF3 kategorin "långsammare FPS". Där är vi inte överens alls. Långsammare FPS i mina ögon är typ FarCry 3 etc.
Det är "långsamt" på det sättet att det fortfarande funkar som tänkt även med handkontroll. Att kalla det långsamt var lite fel. Det är väl mellansnabbt kan man säga.
Med snabba menar jag quake osv.
Postad 08 April 2013 - 22:27
Ska man spela på PC och ha sin dator i topptrim, då krävs det mycket arbete, samt att det är dyrt att hålla på och uppgradera vart annat år när komponenterna rasar ihop en efter en. Att hålla på och felsöka en dator kan bli en dyr historia.
...
...
...
...
Bygger du ihop dina datorer själv, och isåfall, sitter du på en heltäckningsmatta och skruvar ihop grejerna?
Jag har hållt med datorer sedan 1990, och visst har det hänt att komponenter går sönder.
1. Samsung hårddisk från 1999, då de var som allra sämst.
2. Seagate hårddisk, när de var som allra sämst.
3. Grafikkort, Winfast 6800GT. Alla dessa kort verkade paja efter ett par år. Fick ett nytt och det gick också sönder.
Förutom det, kan jag ärligt talat inte komma på något som har gått sönder i de datorer jag har byggt genom åren.
Så är det helt enkelt. Shit happens. Du är väl medveten om det där "ovanliga" fenomenet på Xbox 360, Ring of death?
Postad 09 April 2013 - 00:20
Håller med. När jag tänker på det är det nästan smått fantastiskt att alla komponenter ens har överlevt all skit man utsatt de för.Bygger du ihop dina datorer själv, och isåfall, sitter du på en heltäckningsmatta och skruvar ihop grejerna?
Jag har hållt med datorer sedan 1990, och visst har det hänt att komponenter går sönder.
1. Samsung hårddisk från 1999, då de var som allra sämst.
2. Seagate hårddisk, när de var som allra sämst.
3. Grafikkort, Winfast 6800GT. Alla dessa kort verkade paja efter ett par år. Fick ett nytt och det gick också sönder.
Förutom det, kan jag ärligt talat inte komma på något som har gått sönder i de datorer jag har byggt genom åren.
Så är det helt enkelt. Shit happens. Du är väl medveten om det där "ovanliga" fenomenet på Xbox 360, Ring of death?
Jag har alltid pysslat med överklockning, både CPU och GPU. Nuvarande i5 2500K t.ex spinner på i 4.7GHz(default är 3.3) med närmare 1.4v.
Den kommer hålla tills jag vill eller behöver byta, jag är helt säker. Grejerna håller till nästa upgrade, varje gång. Jag måste tänka hårt och länge för att ens komma på något som faktiskt gått sönder, men jag kommer fan inte på något?
Pysslat med datorer och överklockning sedan slutet av 90-talet iaf.
Inte ens haft en raserad hårddisk ännu...
Redigerat av Falcy, 09 April 2013 - 00:21.
Postad 14 April 2013 - 14:16
Vi tar i mitt fall, är ingen hardcoregamer, utan gillar att lira när tid finnes. Jag är dålig på datorer och hatar hålla på att söka efter senaste firmware osv.
Ville spela bf3 som många andra och fick följande val.
1, köra pc större snyggare osv MEN kostnad för speldator (nej har surfdator och klarar ev lite andra småspel) så blir ny kostnad för dator. Eftersom jag inte kan bygga själv blir det köpa färdigpaket från ex komplett. En "gamer prenium" kostar där ca 14000kr + skärm. Lägg där till att jag måste söka uppdateringar och ev:a problem med det.
2. köra xbox/ps3. Grafikmässigt smiskar de wii och andra små/gamla spel som jag kör på pc. Kostnad ca 2000kr. Maskinen talar själv om när det är dags för uppdatering och sköter det helt själv. Även lätt för barnen att starta spel själva utan hjälp.
För oss icke hardcoregamers där det inte är så noga om det finns något bättre på marknaden eller inte passar det billiga konsolalternativet perfekt!
// Sat
Postad 14 April 2013 - 14:26
De uppdateringar som normalt sett görs på en pc någorlunda regelbundet är:
- Windowsuppdateringar: dessa sköts helt automatiskt i bakgrunden om man så vil
- Antivirus/spyware/firewall-program: dessa uppdateras också normalt sett helt automatiskt
- Grafikkortsdrivrutiner: dessa får man också ett meddelande om när det är dags att uppdatera, något som sen görs med en knapptryckning helt automatiskt.
Utöver det är det inget som behövs bökas med alls om man inte vill.
Postad 14 April 2013 - 14:30
Håller i stort sett med. Men vi ska inte sticka under stolen med att för att få bästa möjliga spelupplevelse så krävs det en hel del "tweaking", både in-game och att labba lite med drivrutiner.Det där med uppdateringar och firmwares osv som alla i konsolllägret alltid tjatar om så anser jag att det är totalt överdrivet, som så mycket annat.
De uppdateringar som normalt sett görs på en pc någorlunda regelbundet är:
- Windowsuppdateringar: dessa sköts helt automatiskt i bakgrunden om man så vil
- Antivirus/spyware/firewall-program: dessa uppdateras också normalt sett helt automatiskt
Det som ev tillkommer är uppdateringar/patchar till spel som också normalt görs automatiskt om man använder Steam, Origin, Uplay eller likn.
- Grafikkortsdrivrutiner: dessa får man också ett meddelande om när det är dags att uppdatera, något som sen görs med en knapptryckning helt automatiskt.
Utöver det är det inget som behövs bökas med alls om man inte vill.
Kör man med konsoll så finns det inte så mycket att tweaka.
Postad 14 April 2013 - 14:34
Nja, där håller inte jag med alls.Håller i stort sett med. Men vi ska inte sticka under stolen med att för att få bästa möjliga spelupplevelse så krävs det en hel del "tweaking", både in-game och att labba lite med drivrutiner.
Kör man med konsoll så finns det inte så mycket att tweaka.
Har aldrig nånsin "labbat" med druvrutiner, man laddar hem de senaste när de släpps och installerar, sen vet jag inte mer vad man ska behöva göra?
Sen tycker jag inte det bör kallas för att tweaka bara för att man ställer in önskad upplösning och grafiknivå in-game, visst kan man labba sig sönder och samman genom att testa precis ALLA kombinationer. Men det har jag heller aldrig känt nåt behov av att göra.
Dessuom så skulle nog 80% vara nöjda med vad spelet kör default då många spel ju känner av vilken hårdvara som finns och ändrar därefter.
Jag säger inte att det inte är lite mer att pilla på med en pc vs konsoll, det jag säger är att jag tycker de flesta överdriver det hela.
Redigerat av masse70, 14 April 2013 - 14:36.
Postad 14 April 2013 - 14:47
Kan inte komma fram till någon annan förklaring efter att nyligen ha spelat igenom:
Mass Effect 3
Crysis 2
Crysis 3
Farcry 3
Tomb Raider
Bioshock Infinite
Utan att behöva hålla på med något av det som nämns i denna tråden... Som inställningar valde jag "ultra" i alla spelen, bortsett från Crysis 2, där det finns ett tillägg för PC som gör grafiken extremt mycket bättre än på konsollerna. Det krävde lite extrajobb, men var värt det
Den enda nackdelen jag kan se med PC (bortsett från en del plattformslåsta spel) är priset. Argument i stil med att "jag vill spela i soffan med handkontroll" går såklart bort eftersom möjligheten att göra det inte skiljer sig alls mellan PC, Xbox eller Playstation.
Redigerat av Ageve, 14 April 2013 - 14:53.
Postad 14 April 2013 - 16:19
Upplösningarna byts mellan spelen och skrivbordet, så när man äntligen har lyckats få "datorn" att fungera med TV'n och ska börja spela så får man i princip börja om från början med att få TV'n att acceptera datorns VGA-signaler från spelet.
Texten är sedan minimal och komplett värdelös och anpassat för att spela på monitor.
Att sedan koppla in en handkontroller av något slag som man gillar är i teorin inga problem, men sedan när man ska få det att fungera smidigt med spelen så är det hälften av alla spel som inte stödjer handkontroller...
Nä, komma och sätta sig med en konsoll som bara fungerar är rena paradiset.
Postad 14 April 2013 - 16:23
Argument i stil med att "jag vill spela i soffan med handkontroll" går såklart bort eftersom möjligheten att göra det inte skiljer sig alls mellan PC, Xbox eller Playstation.
Det är ett valid argument om man lirar tex mycke bf3 eller cod jag kan lova att du inte hittar en spelare i världen som sitter i soffan på en pc och spelar dessa och liknande spel.
Procenten som lirar med handkontroll i soffan mot tvn på en pc (dvs övriga spel) kan nog räknas på mina fem fingrar förövrigt.
Med det sagt visst går det att göra det på pcn (likväl som mus/tgb går att använda för FPS på konsoll) men för majoriteten är det inte ens ett alternativ.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 14 April 2013 - 16:24.
Postad 14 April 2013 - 16:26
Tja, då kan ju jag anmäla mig till den skara du påstår dig inte kunna hitta....Det är ett valid argument om man lirar tex mycke bf3 eller cod jag kan lova att du inte hittar en spelare i världen som sitter i soffan på en pc och spelar dessa och liknande spel.
Procenten som lirar med handkontroll i soffan mot tvn på en pc (dvs övriga spel) kan nog räknas på mina fem fingrar förövrigt.
Med det sagt visst går det att göra det på pcn men för majoriteten är det inte ens ett alternativ.
Men lite lustigt att du anser dig ha så mycket insikt om alla som spelar spel hur dom väljer att spela dom.
Gissa kan man göra, men anse sig veta är en annan.
Postad 14 April 2013 - 16:27
Tja, då kan ju jag anmäla mig till den skara du påstår dig inte kunna hitta....
Men lite lustigt att du anser dig ha så mycket insikt om alla som spelar spel hur dom väljer att spela dom.
Gissa kan man göra, men anse sig veta är en annan.
Så du spelar bf3 eller cod med handkontroll på pc, gillar att bli dödad mycket eller?
Postad 14 April 2013 - 16:30
Eller enligt dig själv:
Det är ett valid argument om man lirar tex mycke bf3 eller cod jag kan lova att du inte hittar en spelare i världen som sitter i soffan på en pc och spelar dessa och liknande spel.
Postad 14 April 2013 - 16:54
Nä, jag spelar i soffan med tangentbord och mus eftersom vi pratade om en av argumenten ni ofta kör med "att spela i soffan".
Eller enligt dig själv:
[/size]
Tja med uttrycket "sitta i soffan" så menar jag självklart att sitta tillbaka lutad med en handkontroll.
Sen har jag förvisso polare som har datorn och skärmen på vardagsrumsbordet och lirar poker med tgb/mus men det är inte riktigt samma sak.
Sen brukar ju förövrigt inte pcspelare uppskatta att lira på tvn heller då det blir alldeles för "långt ifrån" kontra att sitta med en 24" på 40-50 cm avstånd (ngt jag håller med om gällande tex strategispel).
Men kan väl ändra att säga att du hittar extremt få som verkligen lirar sina pcspel med handkontroll tillbakalutad i soffan (även om det går).
Men om vi hittar några såna spelare så är det ju inte helt otroligt att dessa visar sig i en tråd som denna heller.
Postad 14 April 2013 - 16:54
Har ni aldrig någonsin försökt få en dator att fungera med en TV via VGA? Det är helt f-ing omöjligt ibland..
Nej, det stämmer inte. Det är snarare så att det finns en del dåliga TV-apparater som man bör undvika. Det finns även de där man inte ens kan stänga av "100hz" funktioner, vilket då ger kass bild både med konsoll och PC.
Sen är det ju bättre att köra DVI/HDMI, om man vill ha bra bild. Även här får man se till att undvika oseriösa tillverkare som inte har korrekt stöd för pixelmappad bild. Det samma kommer ju att gälla med PS4 som kör 1920x1080 som vilken PC som helst. Inte vill man sitta där med en felskalad bild med en massa saker igång som förstör bilden...
Tja, då kan ju jag anmäla mig till den skara du påstår dig inte kunna hitta....
Jag är också en av de som inte finns
Redigerat av Ageve, 14 April 2013 - 16:55.
Postad 14 April 2013 - 16:59
Lol, VGA?Har ni aldrig någonsin försökt få en dator att fungera med en TV via VGA?
Visst, har man ett grafikkort från tidigt 2000-tal kanske detta är ett problem.
Men jag tror du har svårt att hitta ett modernt kort utan HDMI idag (jag har iaf inte sett något) vilket också innebär att du inte får dessa problem alls.
Ännu ett exempel på dessa överdrifter.
Postad 14 April 2013 - 17:01
Så klart ni är, ni sitter säkert och lirar bf3 i soffan med tgb och mus på er 50" från 3 meters avstånd (hmm tillåt mig tvivla).Nej, det stämmer inte. Det är snarare så att det finns en del dåliga TV-apparater som man bör undvika. Det finns även de där man inte ens kan stänga av "100hz" funktioner, vilket då ger kass bild både med konsoll och PC.
Sen är det ju bättre att köra DVI/HDMI, om man vill ha bra bild. Även här får man se till att undvika oseriösa tillverkare som inte har korrekt stöd för pixelmappad bild. Det samma kommer ju att gälla med PS4 som kör 1920x1080 som vilken PC som helst. Inte vill man sitta där med en felskalad bild med en massa saker igång som förstör bilden...
Jag är också en av de som inte finns
Jag tror säkert att ni ngn gång kopplar in datorn till tvn och lirar ibland (det har jag också gjort otaliga ggr) ,men om ni inte inser att för de allra flesta så är detta helt enkelt inte ett hanterbart (eller önskvärt för den delen) alternativ så kommer vi nog inte längre.
Med det sagt så är kontentan iaf enligt mig.
PC är överlägset på det mesta.
Konsollerna är bättre på smidigheten,enkelheten och priset.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 14 April 2013 - 17:02.
Postad 14 April 2013 - 17:02
Tja, då kommer vi nog inte längre.Så klart ni är, ni sitter säkert och lirar bf3 i soffan med tgb och mus på er 50" från 3 meters avstånd (hmm tillåt mig tvivla).
Jag tror säkert att ni ngn gång kopplar in datorn till tvn och lirar ibland (det har jag också gjort otaliga ggr) ,men om ni inte inser att för de allra flesta så är detta helt enkelt inte ett hanterbart (eller önskvärt för den delen) alternativ så kommer vi nog inte längre.
Lite svårt att diskutera med någon med redan förutfattade och fördomsfulla meningar.
Postad 14 April 2013 - 17:06
Postad 14 April 2013 - 17:08
Jo, men det är heller inte vad som diskuterades.Så du håller inte heller med om nedan?
Jag har hur många ggr som helst själv "erkänt" detta.
Var sak har sin plats.
Postad 14 April 2013 - 17:13
Jag tror fortfarande att vi pratar om % som ligger under 5 och skulle oddset på det komma upp på ladbrokes så skulle det nog ligga runt 1.01.
Postad 14 April 2013 - 17:14
Så klart ni är, ni sitter säkert och lirar bf3 i soffan med tgb och mus på er 50" från 3 meters avstånd (hmm tillåt mig tvivla).
Nästan rätt. 55" TV och 4 meter ifrån.
Jag har ingen annan skärm förutom projektorn. Tar ner datorn där ibland och spelar i 3D.
Ja jo, det stämmer ju. Fast jag förstår inte varför du drar slutsatsen att det skulle vara jobbigare att sitta i soffan och spela PC-spel än vad det är att sitta i soffan och spela konsollspel.
Redigerat av Ageve, 14 April 2013 - 17:18.
Postad 14 April 2013 - 17:24
-Lika för alla - alla har samma hårdvara - ingen är "dopad".
-I princip inget fusk eller hackande i multiplayer = det är kul att spela multiplayer på konsol.
-Alla spel kan vara 100% optimerade för hårdvaran = grymma spel när utvecklarna bryr sig.
-Sköna handkontroller som ger en mjukare och mer realistisk känsla i bilspel, flygspel, fps, arkad.
-Uppdatering sker till alla i princip automatiskt.
-Enkelt och smidigt.
-Bra socialt upplägg på alla tre konsolerna.
-Om man är ute efter att SPELA spel och inte hålla på och modda eller trimma hårdvara så är konsol överlägset.
-Konsol passar som hand i handsken i ett vardagsrum med fantastiskt ljud och projektor eller stooor tv.
-Man betalar bara för hårdvaran 1 gång - det enda man behöver komplettera med sedan är att köpa spel - inte ens multiplayer kostar om man väljer Sony och inte Microsoft.
-Enhetliga Achievments och Platinums som gör spelandet roligare.
Konsol MINUS =
-Strategispel går helt bort på konsol.
-Avancerade MMO:s går bort helt pga avsaknad av tangentbord.
-Hårdvaran blir frånkörd efter några år jämfört med pc men kan hålla näsan över vattenytan tack vare att utvecklarna klarar att maxa det sista av det som finns.
-Uppdateringar och fixar kan ta för lång tid att komma ut om dom kommer överhuvudtaget.
Postad 14 April 2013 - 17:39
-Om man är ute efter att SPELA spel och inte hålla på och modda eller trimma hårdvara så är konsol överlägset.
Varför?
Konsol passar som hand i handsken i ett vardagsrum med fantastiskt ljud och projektor eller stooor tv.
Det är snarare så att nuvarande konsoller är långt efter om man kör med stor bild, pga den jämförelsevis dåliga grafiken. Ljudet är inte heller det bättre.
Man betalar bara för hårdvaran 1 gång - det enda man behöver komplettera med sedan är att köpa spel
Flera jag känner har fått betala för sin konsollhårdvara flera gånger. Red Ring of Death
Jag lyckades "laga" en med värme, men det tog bara några månader innan det var dags igen...
Redigerat av Ageve, 14 April 2013 - 17:42.
Postad 14 April 2013 - 17:53
Lol, VGA?
Visst, har man ett grafikkort från tidigt 2000-tal kanske detta är ett problem.
Men jag tror du har svårt att hitta ett modernt kort utan HDMI idag (jag har iaf inte sett något) vilket också innebär att du inte får dessa problem alls.
Ännu ett exempel på dessa överdrifter.
Nejdå.. jag har en dator med ett relativt modernt GeForce GT8500-kort från 2011 med DVI-utgång, men det fungerar inte särskilt bra. Moderkortet har inbyggd VGA-utgång, vilket brukar vara lättare att fungera men dock med ovanstående resultat. att använda DVI-utgången med HDMI brukar fungera sämre.
Problemet brukar mest ta form i att datorn inte vet vilken den ska köra med. Om TV'n inte är påslagen så aktiveras inte utgånden och liknande och när man växlar upplösningar så lägger utgånden ner och väljer en annan utgång.. ingen fröjd direkt.
Detta är ingen överdrift, utan dagens sanning.
Postad 14 April 2013 - 18:06
Detta är ingen överdrift, utan dagens sanning.
Sanningen om din TV då. Trist men sånt som händer...
Troligtvis något problem med TVns hantering av EDID (eller brist på stödda format i EDID-tabellen).
Ibland kan man då få det att fungera tilfälligt, för att sedan "hoppa ur" nästa gång man växlar till/från en annan källa.
Redigerat av Ageve, 14 April 2013 - 18:12.
Postad 14 April 2013 - 19:56
Jag fick också RROD, men jag utnyttjade MS garanti och fick det fixat gratis.Flera jag känner har fått betala för sin konsollhårdvara flera gånger. Red Ring of Death
De exklusiva spelen är huvudorsaken till att jag inte kan vara utan konsoler, missar ju alldeles för mycket annars.Konsol PLUS
Postad 14 April 2013 - 21:10
I min värld betyder inte "exklusiva spel" per automatik nåt bra på något sätt.Jag fick också RROD, men jag utnyttjade MS garanti och fick det fixat gratis.
De exklusiva spelen är huvudorsaken till att jag inte kan vara utan konsoler, missar ju alldeles för mycket annars.
Som tex Halo eller GoW som är medelmåttiga som bäst.
Så att vara utan dessa titlar svider inte det minsta, iaf inte i min värld.
Redigerat av masse70, 14 April 2013 - 21:13.
Postad 14 April 2013 - 21:28
http://m.gamespot.com/gears-of-war/
http://m.ign.com/gam...f-war/pc-670283
Men det är ju klart. Detta har ju väldigt mycket med personlig smak att göra
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
99 bilder
235 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler