Så nu får man vänta lite till...
(smart att inte lansera dem tidigt ur affärssynpunkt, men lite tråkigt för oss som väntar
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro *
Startad av
Unregisteredf9d507d8
, Feb 15 2010 09:18
2353 svar till detta ämne
2 relaterade trådar
Postad 27 May 2010 - 12:46
Jag bangade ialla fall minin idag. Hade bokat men ångrade mig. Inte för att de verkar dålig på något sätt men jag ska nog ha tangentbord ialla fall. Den är grymt liten asså. Kommer bli bra om pro'n är lite längre och tjockleken känns inte som ett problem.
Så nu får man vänta lite till... (smart att inte lansera dem tidigt ur affärssynpunkt, men lite tråkigt för oss som väntar Postad 27 May 2010 - 12:50
Nu har jag äntligen fått min Mini. Underbar LITEN sak, men det tar väl ett tag innan man vänjer sig vid litenheten.
Edit: nu hittade jag det. Men någon som vet varför min telefon inte vill skriva sms i liggande läge? Redigerat av Tenga, 27 May 2010 - 12:57. Postad 27 May 2010 - 12:53
Fick min med idag .... Den e najs ! Redigerat av djesko, 27 May 2010 - 12:54. Postad 27 May 2010 - 13:06
Den har ingen accelerator(eller vad det heter). Skärmen roterar inte om man vänder på den betyder det ialla fall. Märkte der när jag testade den oxå. Skärmen är ju så liten så den funktionen behövs kanske inte... Postad 27 May 2010 - 13:08
Går att ändra under inställningar har jag för mig. Gjorde allafall det på den minin jag testade och på den fungerade det. Postad 27 May 2010 - 13:10
Det vore ju bra. Det var ialla fall info som jag fick från killen i affären.
Kände på mig att jag hade lite fel där. hehe Postad 27 May 2010 - 13:12
Här visar dom ju att det ska funka. Säkert någon inställning bara då.? http://blogg.gp.se/t...ngen-med-blixt/ Redigerat av Unregistereddffb92aa, 27 May 2010 - 13:13. Postad 27 May 2010 - 14:19
Fan vad smidigt allt går! Man blir glad av att använda den. Ska lägga upp uppackningsbilder snart och ta några bilder med kameran.
Någon som har vågat sig på att sätta på skärmskyddet? Några tips? Postad 27 May 2010 - 14:29
väntar med spänning! Postad 27 May 2010 - 14:30
Ladda ner "Handcent SMS" från market. Den roterar med om du enablat "autorotate" i Settings/Sound & Display/Display settings/Orientation Postad 27 May 2010 - 15:09 Nu så. Tog lite tid på min EEE-pc. Orkade inte tagga och sådant. Det får bli sen. Klicka bara in på mitt album till vänster. <------- Film lägger jag upp på Youtube sen. Startar upp den för första gången och jämför lite med Nokia 5800. Bilder som är tagna med minin kommer upp snart också förmodligen. Lite bilder (Kan ta bort dem ifall det tar lång tid och ladda men alla har väl dugliga datorer nuförtiden?) De två första är tagna med Auto. Blomman: Macro Sista: Sport
DSC00001.jpg 1014.61K
1 Antal nerladdningar
DSC00002.jpg 813.92K
1 Antal nerladdningar
DSC00003.jpg 1MB
2 Antal nerladdningar
DSC00005.jpg 897.15K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregistered0354d681, 27 May 2010 - 15:41. Postad 27 May 2010 - 16:12 Makrobilder blir iaf riktigt bra tycker jag. Här är länk till youtubeklippet. http://www.youtube.c...u/0/_9w1FqQt71Y Postad 27 May 2010 - 17:45
Äntligen äntligen ! Har jag fått sålt min Xperia X1 !
Var idag i en butik på Österlen i Skåne och testade en svart X10 Mini ! Sjukt liten, helt underbar, och väldigt snabb måste jag säga ! Det jag mest skulle oroa mig för var om det gick att skriva sms o.s.v på den, det gick mycket över förväntan! Har velat fram och tillbaka om jag ska ha tangentbord eller inte, men denna gången skippar jag det trots att jag blev knäpp på endast touch på en tidigare telefon, säkert en vanesak. Men touchen var kanon på X10 Mini och det blir till 100% att jag kommer köpa en sådan, förmodligen inom någon vecka bara, kan gå fortare än så till och med... =) Jag ska lätt köpa en med pearl white baksida ! UTAN tvekan ! Som sagt tänkte jag egentligen vänta till X10 Mini pro kommer men det skippar jag - eftersom att skriva på X10 Mini gick långt överförväntan positivt ! Postad 27 May 2010 - 19:09
Är nyfiken på hur foton blir i halvmörker, någon som kan testa och rapportera
Postad 27 May 2010 - 19:18
En sak som visserligen är foftopic men varför är alla så uppspelta om hur kameran fungerar? Det är inte ovanligt att det är det första folk frågar om så du undrar man ju, är det bara jag som aldrig använder kameran i mobiltelefonen? Jag betalar gärna mindre för telefonen och därmed kanske även får en mindre telefon, ska jag ta foto så gör jag det mycket hellre med en redig kompakt kamera.
Postad 27 May 2010 - 19:57
Jag hade beställt en vit X10 Mini från Netonnet men med alltför lång leverans så jag avbeställde och bilade till stan för att köpa en Mini det fanns bara en svart med med i paketet låg ett silverfärgat bakstycke.
En underbart bra sak med X10 Minin är att man kan avmontera SD-kortet så att det kan tas ut och uppdateras i en dator. Avmonterade det medföljande 2GB kortet och Monterade mitt 16GB kort med all musik utan problem.
1. Text inmatningen är lite långsam så man får knappa på Minins villkor. 2. Dessa är värden är säkert något SE fått fram i laboratorie prov, för vardags bruk räknar jag att få ladda X10 Minin varje natt(musikspelning). (Min SE T280i "prat-telefon" räcker batteriet 3 till 4 dagar) 3.Allt sitter stadigt men bakstycket är lätt avtagbart använder det med följande extra bakstycket som skiljer sig lite från originalet. Det är lätt att få det bakstycket att lossna. Parade ihop mitt Samsung SBH650 Blåtands stereoheadset utan problem fjärrstyrningen funkar och räckvidden är (tvärs genom lägenheten) 10meter genom väggar. Har inte kommit på hur man gör ett telefonsamtal på den, än... Postad 27 May 2010 - 19:59
För mig är det precis tvärtom, tar mycket mer kort än jag ringer. Det blir väldigt mycket kom ihåg grejer, handlingslistan, priser i affärer och sånt. Plus kort på folk och fä. Tjänade dessutom in halva förra telefonen (SE K800i) på att jag tog kort på en brand som sedan hamnade på Aftonbladet, Expressen mfl nyhetssajter. Så kameran är minst lika viktig telefonin. Postad 27 May 2010 - 20:23
1. Hur fungerar det medföljande headsettet? In-ear-lurar?
2. Fungerar väckarklockan om telefonen är avstängd? Postad 27 May 2010 - 20:56
1. Yes, In-ear. Har dock inte testat det. 2. Nope. Postad 27 May 2010 - 21:02
Går inte att få bort den "skiten" SE lagt in utan att rota x10 mini:n va?
va fan...frihet åt folket Redigerat av theclone, 27 May 2010 - 21:03. Postad 27 May 2010 - 21:28 Nej... hur skulle det funka tänker du? Postad 27 May 2010 - 21:31
Nu har man rotat runt i den några timmar, men fortfarande inte fått Sony Ericssons egna synctjänst att fungera, är det någon annan som testat med större framgång än mig?
Postad 27 May 2010 - 21:32
Man trycker avinstallera och det försvinner Har bojkotat android fram till nu...rookie alltså Postad 27 May 2010 - 21:41 Gillar du inte blått, eller var är problemet, i stora drag? Postad 27 May 2010 - 21:44
Hade ett gammalt ds-200 liggandes och testade koppla upp det .. inte till några hörlurar utan till hemmabion så nu kör man ut spotify till den på ett enkelt och smidigt sätt. Ljudet är över förväntan och längden tycks hålla i sig riktigt bra. Bättre än tidigare lurar jag testat ds-200 med. Har inte haft en enda störning! Förutom när jag lyckades öppna kamera-appen så hacka det en sekund.
Jag som hade tänkt köpa en htpc för ändamålet. Postad 27 May 2010 - 21:46
Någon som vet om man kan byta till qwerty-tangentbord när man kör luren liggandes?
Postad 27 May 2010 - 21:52 Jag har installerat scandinavian keyboard och handysms. Då kan man Smsa i liggande läge. Dock måste man aktivera autorotation i luren. Fick tips av någon/några tidigare i denna tråd. Postad 27 May 2010 - 22:01
vill byta till lime samt ta bort allt utom spotify telefonbok knappsats trackid får leva med det. anänderr bara spotify. Postad 27 May 2010 - 22:16 Jag brukar vara ganska kreativ, men det där var f*n det enklaste och bästa trick jag varit med om. Jag har själv en X10 med medföljande MW600 som jag inte använder, men nu kan man ju bara plugga in det om man vill spela musik nånstans... Det där tipset borde spridas till folket, jag tror inte att man tänker på det... Postad 27 May 2010 - 23:31
En annan lösning jag tänkte på innan var att fjärrstyra luren men detta är betydligt smidigare. MW600 bör vara betydligt bättre tycker man. Batteritiden gör detsamma för mig dock då jag laddar den via eluttag och telefonen via datorn jag sitter vid. Går ju kvickt att byta låt på detta sätt också. En till sak jag kom att tänka på är att när jag pausade musiken och gick ut till köket med telefonen och när jag sedan kom tillbaka så tryckte jag på play igen på spotify och musiken hoppade igång! Inget trassel med återanslutning eller en lång sådan heller för den delen. Redigerat av Unregistered0354d681, 27 May 2010 - 23:32. Postad 27 May 2010 - 23:32
Minin har ju enligt specen inbyggd fm/RDS-radio. Min undran är nu, innan jag också beställer en, är om radion fungerar via högtalarna, dvs med "antennen" inpluggad med lurarna men radio-lyssning via telefonens högtalare?
Använder min nuv W850i ofta på detta sätt. Har någon hunnit testa detta? Postad 27 May 2010 - 23:49 Hittar ingen inställning för det.. kanske är blind. Haha vadå grym multitasking? Ljud via spotify till bluetooth-headset och radio via vanliga hörlurar. Tyckte det var komiskt. Edit! Hittade nu. Fungerar genom högtalare. Man trycker på menyknappen. Redigerat av Unregistered0354d681, 27 May 2010 - 23:51. Postad 28 May 2010 - 04:20
Batteritid, vafan !? Har laddat den 2 gånger nu. Första gången direkt från boxen, och en gång igår. Igår laddade jag den vid 14.00 - 19.00 och imorse när jag stängde av larmet märkte jag att det i princip var slut. Då har jag endast använt telefonen till larmet nu imorse, och ingen "lek" alls. Datatrafik och wlan av. Blev smått förskräkt, men hoppas det blir bättre efter någon laddning.
Postad 28 May 2010 - 06:53
Undrar över två saker som ni som köpt telefonen kanske kan svara på.
1. Hur är batteritiden, inlägget ovan antyder att den är rätt kass... 2. Ljudkvaliteten vid lyssning med ett par kvalitativa in-ear lurar (inte de medföljande), hur är den jämfört med t.ex. någon iPod eller andra SE-telefoner? Tacksam för svar Postad 28 May 2010 - 07:37 Det borde bli lite bättre efter ett par laddningar. Dock tror jag inte det blir några 10-11dagar eller vad nu SE angett. Postad 28 May 2010 - 07:48
Hoppas verkligen att batteritiden förbättras med ett par laddningar, annars åker denna ut på blocket direkt.
Ljudkvalitén är mycket bättre än min förra 3GS. Du har mer tryck i basen i en SE tycker jag överlag. Postad 28 May 2010 - 07:57
Batteri tiden är också ganska viktig för mig, jag vill inte hålla på o ladda telefonen dagligen iallafall inte när man nästan bara använder den som väckarklocka.
Om man endast använder väckarklockan ex och kollar tiden lite då och då på den så ska den absolut klara 7 dagar iallafall. Postad 28 May 2010 - 08:09 Det tror jag du kan glömma tyvärr. Postad 28 May 2010 - 08:20
Jag kör lätt hela dagen med min , mail , spotify och en del samtal. Stänger av 3g via widget när jag inte behöver ha det igång. /N Postad 28 May 2010 - 08:26
Hur funkar det egentligen med mail, facebook och liknande? Jag antar att den ligger o kollar med en viss intervall? Tar detta mycket på batteriet? Och hur är det, är det enkelt att stänga av dessa kontroller när man sitter framför datorn och inte behöver telefonen till att hålla sig uppdaterad?
Och räcker 200 MB i månaden för enklare användning av dessa funktioner? mrNoodles > Jag jag har tittat runt lite på andra forum och ingen har varit negativ till denna telefonen förutom när det kommer till batteriet. Just nu har jag hittat 3-4 som säger att batteriet går slut grymt snabbt vilket kräver laddning iallafall 1 gång om dagen vid normal använding medan 1 har sagt att det var svårt att få batteriet att gå ut på en dag även om man använde spotify och massa andra krävande apps. Postad 28 May 2010 - 08:31
Någon som vet hur man kan spara bilder man fått i MMS?
Skulle ju även vilja använda hela bilder som bakgrund istället för att beskära dem, någon app som kanske fixar detta? Redigerat av mr huhta, 28 May 2010 - 08:32. Postad 28 May 2010 - 08:46
Var ditt batteri lika "bra" från första laddning också ? Såg på min nu, att den redan gått ner 1 del av batteriet och då har jag tagit ur den ur laddaren för 1 timme sedan. Bara 3g på. Postad 28 May 2010 - 08:52 Om det är som på X10an så håll fingret på bilden i trådad vyn, alltså klicka inte upp bilden. Då får du upp en popup där du kan välja att spara bilden. Postad 28 May 2010 - 08:54
Känns som att det blir bättre efter fler laddningar , samma som på x10i Ska dra in en uptime app och kolla. /Esko Postad 28 May 2010 - 09:01
Näpp tyvärr funkade inte det heller:( Kom upp tre val, visa bild, vidarebefordra eller ta bort Postad 28 May 2010 - 09:30
Nu har även telenor den i lager. Det som skiljer sig är att telenor tydligen skickar med ett extra limefärgat skal till den svarta X10 mini. Det brukar väl vara ett silvrigt till den svarta och ett limefärgat till den vita?
Postad 28 May 2010 - 09:36
Jag såg att Samsung Wave som dock är något större men inte fullt så stor som Iphone har standby på 550 timmar. Sen kan man så klart fråga sig hur bra det stämmer om nu inte SE spec stämmer för 360 timmar.
Postad 28 May 2010 - 09:38
Har ni satt på medföljande skärmskydd? Jag tycker den känns alldeles för stor??
Postad 28 May 2010 - 09:48
Hej, har nu köpt x10 mini. Kul mobil, om än lite ovant; både med Android och den lilla storleken.
Jag upplever dock att ljudet när man spelar MP3 är sämre än vad det är på min gamla W995. Att byta låt går även ngt långsammare. Någon som har en annan uppfattning? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |