Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Legend *

920 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC RC E100 (Hörlurar) 1 6 (1) Inga priser
HTC HS U350 (Hörlurar) 1 (0) Inga priser
HTC Legend (Mobiltelefoner) 9 8,48 (106) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 27 mars 2010 - 14:18

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Det här är både min första android och den första luren med kapacitiv skärm. Är faktiskt nöjd än så länge även fast jag inte hunnit leka med den så mycket sen jag skaffade den i torsdags. Är faktiskt positivt överraskad av både själva luren och av android. Skärmen känns lite ovan när man inte är van fast det går väl över!

Edit..
Är det någon som vet hur man ändrar vädret från "Sverige" till "Stockholm" istället? Har lagt till Stockholm men hur fän man ändrar hittar ja inte

Redigerat av scen, 27 mars 2010 - 15:28.

Postad 27 mars 2010 - 15:41

iceman356
  • iceman356
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Går det att redigera kontakter genom datorn ? Har ca 300st som jag har haft på en sonyericsson och när jag förde över den till Legenden så blev det bak och fram och massa konstiga tecken !
Så drygt att redigera alla i telefonen !

Sen har jag problem med att verifiera e-poster också !! det står "det finns inte tillräckligt med plats,radera några medelanden och försök igen" Men jag har ju inga meddelanden på den e-posten !!! Jag har [email protected] konto och det ska väl funka ??

Mycket tacksam om någon här ute kan rädda min lördag :P

Mvh
//Tomas

Postad 27 mars 2010 - 17:00

jmkhenka
  • jmkhenka
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Någon som kan säga mig om man får med ett microSD kort till telefonen, jag har bestält den från halebop. Såg nånstans att det ska följa med ett 2gb men det kanske inte gäller alla.

Någon som kan ge mig ett snabbt svar? annars klarar man nog sig en dag tills man kan köpa ett på stan.

Postad 27 mars 2010 - 17:23

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
Jag tror att ett 2GB micro sd ligger med som standard, gjorde det i alla fall i min.

Postad 27 mars 2010 - 17:29

Kattsing
  • Kattsing
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Någon som kan säga mig om man får med ett microSD kort till telefonen, jag har bestält den från halebop. Såg nånstans att det ska följa med ett 2gb men det kanske inte gäller alla.

Någon som kan ge mig ett snabbt svar? annars klarar man nog sig en dag tills man kan köpa ett på stan.

man får med ett 2gb kort. min hund tuggade sönder det som kom med telefonen inom 5 min efter att jag öppnat förpackningen. Lyckligtvis hade jag redan ett 8gb kort.

Efter att ha använt telefonen några dagar så kan jag säga att den växer i gillande. Det finns en grej i inställningar som står batteriförbrukning och när man laddade den sist. Jag har kollat youtube, surfat med mobilt internet, lyssnat musik, spelat spel, random meckat i menyerna etc och inte laddat den på 2.5 dygn (!) batterier brukar ju bli bättre efter några laddningar så det här verkar mycket lovande.
Btw har jag stött på patrull vad som gäller mobilt internet, det kan vara så att jag sitter i ett betonghus för jag kan inte ansluta till mobilt internet inomhus vilket är lite konstigt, eller också är det att jag har fipplat bort inställningarna när jag försökt få mms att fungera vilket det gjorde först men sen kunde jag inte ta emot ett så nu har jag ändrat inställningarna tror jag ._. anyways om någon har tele2 som det fungerar för var vänlig och lägg upp inställningarna för internet / mms, vore gött.

Peace out!

Edit

Man gör såhär: gå in på mobila nätverk -> sök efter nätverk > välj sweden3g -> klart.
inte så svårt lol

Redigerat av Kattsing, 27 mars 2010 - 21:53.

Postad 27 mars 2010 - 17:40

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2 937 inlägg
  • 0

Går det att redigera kontakter genom datorn ? Har ca 300st som jag har haft på en sonyericsson och när jag förde över den till Legenden så blev det bak och fram och massa konstiga tecken !

Sen har jag problem med att verifiera e-poster också !! det står "det finns inte tillräckligt med plats,radera några medelanden och försök igen" Men jag har ju inga meddelanden på den e-posten !!! Jag har [email protected] konto och det ska väl funka ??

Mvh
//Tomas

Hej!

Är det inte bara att synca alla kontakter så dom hamnar på ditt google konto, så loggar du in på gmail.com/contact å gör om dom där, å har syncen igång så hamnar alla på telefonen redigerade och klara, så har jag gjort iaf.

Postad 27 mars 2010 - 18:14

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Jag kirrade tre kontant och deras 90 kr månaden internet till det men kommer inte in på nätet. Någon som vet vilka inställningar som gäller?

Postad 27 mars 2010 - 19:23

iceman356
  • iceman356
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Mvh
//Tomas

Är det ingen som vet hur man gör ??

Redigerat av iceman356, 27 mars 2010 - 19:23.

Postad 27 mars 2010 - 20:24

algorithm
  • algorithm
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Din SE telefon > MS Outlook > HTC Legend
Förvånad om det här inte fungerar...

Postad 27 mars 2010 - 20:34

algorithm
  • algorithm
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

...
...
...
Ni får gärna argumentera varför jag skulle köpa en legend och säga vad ni som äger telefonen tycker om den angående touch skärmen bla.

Personligen skulle jag ha svårt att motivera bytet från N97 mini till Legend :P .
Jag hade väntat till september då mobilmarknaden får många intressanta nyheter.
* Nya Nokia modeller med nylanserad Meego OS.
* Nokia:s 12mpx telefon.
* iPhone kommer att få kraftig uppdatering.

Postad 27 mars 2010 - 21:15

iceman356
  • iceman356
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Din SE telefon > MS Outlook > HTC Legend
Förvånad om det här inte fungerar...

Jag har redan fått över mina kontakter till Legend:en men jag skulle behöva redigera nästan alla och det är lite drygt genom telefonen så jag skulle vilja få upp det på datorn istället.

Jag har windows 7 så jag har inget outlook !!! Funkar det inte då eller ?

//Tomas

Postad 27 mars 2010 - 22:10

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Jag kirrade tre kontant och deras 90 kr månaden internet till det men kommer inte in på nätet. Någon som vet vilka inställningar som gäller?

Di här ska fungera.
Name: Tre
APN: data.tre.se
Proxy: <tomt>
Port: <tomt>
MMSC: http://mms.tre.se
MMS Proxy: mmsproxy.tre.se
MMS Port: 8799
MCC: 240
MNC: 02
APN type: <tomt> (galaxy: internet + mms

Postad 27 mars 2010 - 23:15

algorithm
  • algorithm
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Jag har redan fått över mina kontakter till Legend:en men jag skulle behöva redigera nästan alla och det är lite drygt genom telefonen så jag skulle vilja få upp det på datorn istället.

Jag har windows 7 så jag har inget outlook !!! Funkar det inte då eller ?

//Tomas

Testa Google Sync
http://www.google.com/mobile/sync/

Outlook hade varit enklast tror jag :P

Redigerat av algorithm, 27 mars 2010 - 23:16.

Postad 28 mars 2010 - 00:42

Piratdjinn
  • Piratdjinn
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
En fråga till er som har telefonen: Klarar den verkligen inte att spela upp ljudfiler AAC och AAC+?

Postad 28 mars 2010 - 06:45

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Di här ska fungera.
Name: Tre
APN: data.tre.se
MMSC: http://mms.tre.se
MMS Proxy: mmsproxy.tre.se
MMS Port: 8799
MNC: 02

Konstigt, nu funkar det av sig själv efter ~12 timmar med kortet i telefonen.

Redigerat av scen, 28 mars 2010 - 17:31.

Postad 28 mars 2010 - 07:48

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
Något konstigt! APN-slår på sig självt. Enligt appen som heter "Mobil" är det avstängt. Om jag sätter igång APN via appen och stänger av det igen, då är det avstängt i en minut, sedan drar APN igång igen. Vad har jag missat?

Vilka inställningar ska man ha när man åker utomlands för att inte kostnaden för datatrafiken ska dra iväg?

Tillägg: Efter en omstart av telefonen slutade den självstarta APN. Måste ha varit något program som låg i bakgrunden och ville trafikera mobilnätet. Olustigt vilket fall. Om jag hade suttit utomlands hade det blivit dyrt.

Redigerat av Mange36, 28 mars 2010 - 13:43.

Postad 28 mars 2010 - 14:21

Wompa
  • Wompa
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Någon som vet om en sån här app finns till Android???

Posted Image

Postad 28 mars 2010 - 14:34

ritte88
  • ritte88
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Posted Image

Trycker du på klocan kan du välja skrivbordsklocka men den har inte alls lika stora siffror som på din bild.

Postad 28 mars 2010 - 14:53

Unregisteredd8f31aef
  • Unregisteredd8f31aef
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Jag skaffade MyPhoneExplorer och drog ner allt till datorn, sen exporterade jag det till mitt G-Mail konto och fixade till allt där.

Sen syncar man bara telefonen med sitt googlekonto.

Voila!

Någon som vet om/var man kan få tag på typ cooper skärmskydd och en snygg bordsladdare till Legenden ?
Tror ni att bordsladdaren till Heron funkar ??

Köpte min lur i går och än så länge är jag superöjd med den. Hade en Omnia innan så detta är rena drömmen tycket jag.

Mvh
Tomas

Heron har miniUSB och Legenden har microUSB, så jag har svårt att tro att det kommer funka.

Postad 28 mars 2010 - 17:47

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Konstigt, nu funkar det av sig själv efter ~12 timmar med kortet i telefonen.

Meny setting,Wireless&network,mobile network,Access point name.Glöm inte och spara inställningarna.

Något konstigt! APN-slår på sig självt. Enligt appen som heter "Mobil" är det avstängt. Om jag sätter igång APN via appen och stänger av det igen, då är det avstängt i en minut, sedan drar APN igång igen. Vad har jag missat?

Vilka inställningar ska man ha när man åker utomlands för att inte kostnaden för datatrafiken ska dra iväg?

Tillägg: Efter en omstart av telefonen slutade den självstarta APN. Måste ha varit något program som låg i bakgrunden och ville trafikera mobilnätet. Olustigt vilket fall. Om jag hade suttit utomlands hade det blivit dyrt.

du har en app som heter APNdroid,stänger all uppkoppling till internet med ett klick.

Postad 28 mars 2010 - 17:55

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Trycker du på klocan kan du välja skrivbordsklocka men den har inte alls lika stora siffror som på din bild.

Posted Image

Kolla inn One Nightstand i butiken

Redigerat av Ramboline, 28 mars 2010 - 17:56.

Postad 28 mars 2010 - 18:11

Unregisteredd8f31aef
  • Unregisteredd8f31aef
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Någon som har koll på MMS och GPRS inställningarna till Tele2 för denna luren?
Jag får det inte att fungera...

Postad 28 mars 2010 - 18:15

storm72
  • storm72
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

http://www.tele2.se/...tallningar.html

Ta HTC Hero eller liknande och följ instruktionerna

Postad 28 mars 2010 - 18:22

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Prova detta,vet att det är många som har problem med att få det att funka med tele2 ocg Telenor
Till höger där det står tele 2 skall det markeras så det blir en grön prick.Glöm inte spara inställningarna.Stäng sedan av telefonen.
Name: Tele2
APN: internet.tele2.se
MMSC: http://mmsc.tele2.se
MMS proxy: 130.244.202.30
MMS port: 8080
MNC: 07

Postad 28 mars 2010 - 18:56

MartyAB
  • MartyAB
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Hejsan alla!

Har också problem med MMS och GPRS i min Legend. Men mitt problem ligger i att efter några timmar så går det inte att ansluta till internet. Och jag måste starta om mobilen för att det ska funka. Wifi går utmärkt att ansluta till. Jag brukar stänga av synkningen när jag är på jobbet för då använder jag inte mobilen. Har rätt inställningar i APN enligt tele2. Vad kan vara fel?

Postad 28 mars 2010 - 20:01

Unregisteredd8f31aef
  • Unregisteredd8f31aef
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Prova detta,vet att det är många som har problem med att få det att funka med tele2 ocg Telenor
Till höger där det står tele 2 skall det markeras så det blir en grön prick.Glöm inte spara inställningarna.Stäng sedan av telefonen.
Name: Tele2
APN: internet.tele2.se
MMSC: http://mmsc.tele2.se
MMS proxy: 130.244.202.30
MMS port: 8080
MNC: 07

Nu lyckas jag inte komma åt inställningarna...

När jag trycker "Åtkomstpunktsnamn" för att kunna fylla i APN-inställningar, så sägerluren till mig:
"Tyvärr!
Processen com.android.settings för programmet Inställningar stoppades oväntat.
Försök igen."

Och en valbar ruta som heter:
"Tvinga fram en stängning"

Sen är det samma visa igen...

Någon som har något klurigt tips?

Hejsan alla!

Har också problem med MMS och GPRS i min Legend. Men mitt problem ligger i att efter några timmar så går det inte att ansluta till internet. Och jag måste starta om mobilen för att det ska funka. Wifi går utmärkt att ansluta till. Jag brukar stänga av synkningen när jag är på jobbet för då använder jag inte mobilen. Har rätt inställningar i APN enligt tele2. Vad kan vara fel?

Du verkar ju iaf ha lyckats med dina inställningar.

Vad har du skrivit?

Postad 28 mars 2010 - 20:33

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Nu lyckas jag inte komma åt inställningarna...

När jag trycker "Åtkomstpunktsnamn" för att kunna fylla i APN-inställningar, så sägerluren till mig:
"Tyvärr!
Processen com.android.settings för programmet Inställningar stoppades oväntat.
Försök igen."

Och en valbar ruta som heter:
"Tvinga fram en stängning"

Sen är det samma visa igen...

Någon som har något klurigt tips?

Du får Force close,du har för mycke program i bakgrunden som går.Om du har taskkiller döda några program,eller stäng av telefonen,och sätt på den igjen.

Du verkar ju iaf ha lyckats med dina inställningar.

Vad har du skrivit?

Postad 28 mars 2010 - 20:45

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
När ni har lagt inn allt från tele2,tryck spara.Sedan gjör du ennu en ny APN och skriver i från MMSC och nedåt.Bredvid Tele2 skall ni markera så det blir en grön prick.

Redigerat av Ramboline, 28 mars 2010 - 20:47.

Postad 28 mars 2010 - 20:49

Unregisteredd8f31aef
  • Unregisteredd8f31aef
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Du får Force close,du har för mycke program i bakgrunden som går.Om du har taskkiller döda några program,eller stäng av telefonen,och sätt på den igjen.

Nope, fungerar tyvärr fortfarande inte...

Postad 28 mars 2010 - 20:53

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Nope, fungerar tyvärr fortfarande inte...

Då veta fasiken.Sök på mms och gprs till tele2 på swedroid.se
Där är det jättemånga som har just det här felet med tele2 du kanskje hittar någon som har fått i gång det där.

Redigerat av Ramboline, 28 mars 2010 - 20:54.

Postad 28 mars 2010 - 20:57

Unregisteredd8f31aef
  • Unregisteredd8f31aef
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Då veta fasiken.Sök på mms och gprs till tele2 på swedroid.se
Där är det jättemånga som har just det här felet med tele2 du kanskje hittar någon som har fått i gång det där.

Tänkte ringa dom imorron, men kikar runt lite sålänge.
Tack för hjälpen så långt iaf ;)

Mitt största problem är att jag inte kan göra några inställningar iom texten jag skrev högre upp...

Redigerat av Unregisteredd8f31aef, 28 mars 2010 - 20:58.

Postad 28 mars 2010 - 20:59

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Tänkte ringa dom imorron, men kikar runt lite sålänge.
Tack för hjälpen så långt iaf ;)

Mitt största problem är att jag inte kan göra några inställningar iom texten jag skrev högre upp...

Gjör du rätt i.Lycka till

Postad 28 mars 2010 - 21:18

MartyAB
  • MartyAB
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Verkar vara ett skumt problem det här med tele2. Mina inställningar för både gprs och mms är helt korrekta. Och som sagt så funkar det utmärkt om jag ansluter en gång i timmen typ. Men om jag har autosync avstängt en längre tid och sen ska synca via det mobila nätet så går det inte. Startar jag om mobilen så funkar det igen.

Mycket konstigt.

Postad 28 mars 2010 - 22:15

Wompa
  • Wompa
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Hittar lite buggar här och där på mobilen.

Skickar jag ett mms så hoppar den ur det mobilabredbandet... vet inte varför men :S

Kan inte ta emot grejer via blutooth heller... mysko.

Redigerat av Wompa, 28 mars 2010 - 22:16.

Postad 29 mars 2010 - 11:24

jmkhenka
  • jmkhenka
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Verkar vara ett skumt problem det här med tele2. Mina inställningar för både gprs och mms är helt korrekta. Och som sagt så funkar det utmärkt om jag ansluter en gång i timmen typ. Men om jag har autosync avstängt en längre tid och sen ska synca via det mobila nätet så går det inte. Startar jag om mobilen så funkar det igen.

Mycket konstigt.

Varför är det alltid tele2 som är inblandad när det är problem med datatrafik?

Ring kundtjänst, det är garanterat nått på deras sida. Eller så är det bara helt sonika att deras nät är värdelöst.

Postad 29 mars 2010 - 12:02

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0

Varför är det alltid tele2 som är inblandad när det är problem med datatrafik?

Ring kundtjänst, det är garanterat nått på deras sida. Eller så är det bara helt sonika att deras nät är värdelöst.

enkelt.

livet är enkelt.

billigast är inte bäst, och kommer aldrig vara

Postad 29 mars 2010 - 17:18

Piratdjinn
  • Piratdjinn
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Är det någon som har en Legend och ett headset som har fungerande funktioner för musikuppspelning?
Vad var det i så fall för headset?
Har provat med ett SE HBH-DS205 men det enda som funkar är att ändra volym. Start/stopp och ändra låt funkar inte fastän headsetet indikerar.
Hade det funkat hade jag troligtvis haft en ny telefon att leka med nu, men det är en viktig funktion för mig som ju nu tyvärr inte funkade.

Postad 29 mars 2010 - 17:35

iceman356
  • iceman356
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Är det någon som har fått bluetooth headset att fungera bra på Legenden ? Jag har testat 2 olika och det r helt värdelös räckvidd !!!

Vad använder ni för modell ?
Finns det något att göra åt detta broblem eller är det bara att byta telefon-modell ?

//Tomas

Redigerat av iceman356, 29 mars 2010 - 17:35.

Postad 29 mars 2010 - 18:19

Axel59
  • Axel59
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag har provat mitt Jabra Bt3030 och alla funktioner fungerar däremot är räckvidden bara någon meter!

Postad 29 mars 2010 - 18:48

iceman356
  • iceman356
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Jag har provat mitt Jabra Bt3030 och alla funktioner fungerar däremot är räckvidden bara någon meter!

Men det är ju en ny telefon och räckvidden bör väl vara ca 10 meter i alla fall !!!
Jag kan knappt ha min i fickan för det bara sprakar !

//Tomas

Postad 30 mars 2010 - 12:42

kajosi
  • kajosi
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
jag har testat Jabra Bt3030 och om man inte skärmar av själva headsetet så funkar den 10m (den låg i bilen) men om man skärmar av med kroppen så funkar den inte alls! Du kan inte ens ha telefonen i handen bakom din rygg.
Min gamla nokia n85 hade inga problem med detta.

Postad 30 mars 2010 - 14:12

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

jag har testat Jabra Bt3030 och om man inte skärmar av själva headsetet så funkar den 10m (den låg i bilen) men om man skärmar av med kroppen så funkar den inte alls! Du kan inte ens ha telefonen i handen bakom din rygg.
Min gamla nokia n85 hade inga problem med detta.

Samma fel som jag hade på min - en riktig skit bugg och rent uselt dåligt att de släpper en produkt med så dålig bluetooth. Tror inte HTC att folk använder bluetooth? Så glad att jag fick lämna tillbaka min och fick pengarna i handen

Postad 30 mars 2010 - 22:56

kajosi
  • kajosi
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
jag skickade mail till HTC kundservice och frågade om mitt bluetooth problem, kollade om det var hårdvaran lr mjukvaran som strulade. Fick detta svar:

"Det problem du upplever är inget generellt problem vi har upplevt. Därför är det svårt att svara på din fråga. Jag har helt enkelt inte något svar."

Vore ju bra om flera upplyste dom om problemet!

Redigerat av kajosi, 30 mars 2010 - 22:58.

Postad 31 mars 2010 - 00:05

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Någon som testat med ett htc-headset?

Postad 31 mars 2010 - 00:43

Dawe
  • Dawe
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Jag har ingen legend fast jag är lite sugen på att skaffa en. Däremot gillar jag inte att många verkar ha problem med blåtand på den telefonen. Är det bara vid headset eller är det när man för över filer från en telefon till en annan eller till en dator som det är problem också?

Ni som har den får gärna testa om ni inte har gjort det. Gärna lite olika avstånd också.

Postad 31 mars 2010 - 09:34

Unregisteredd8f31aef
  • Unregisteredd8f31aef
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Jag har ingen legend fast jag är lite sugen på att skaffa en. Däremot gillar jag inte att många verkar ha problem med blåtand på den telefonen. Är det bara vid headset eller är det när man för över filer från en telefon till en annan eller till en dator som det är problem också?

Ni som har den får gärna testa om ni inte har gjort det. Gärna lite olika avstånd också.

Jag har absolut inga problem att sända filer via blåtand, headset har jag däremot inte tillgång till.

Postad 31 mars 2010 - 09:46

Trelkovsky
  • Trelkovsky
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Har läst att wlan + bluetooth kan innebära problem, kan någon testa om problemet försvinner om wlan är avslaget?

Postad 31 mars 2010 - 10:42

Piratdjinn
  • Piratdjinn
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
När jag testade telefonen hade jag först problem med att hitta min egen (SE C702) för att föra över filer, och HTC Legend kom heller inte upp vid sökning fastän den skulle vara synlig. Däremot när jag stängde av synlighet i HTC så hittades den. Bugg kanske?
När de väl var sammankopplade och synkade var det inga problem att föra över filer, detta trots att tjänster som listades i min telefon inte omfattade filöverföring. Däremot kunde jag enligt den listan styra Legendens mediaspelare med min telefon men jag testade aldrig det.

Headsetet (SE HBH-DS205) var inga problem att hitta eller synka, anslutning gick också bra, men den enda funktionen jag testade var att spela upp musik, och även om ljudet lät bra, så var det bara volymändring som fungerade från headset. Start/stopp och spårbyte gick inte. Eftersom det inte funkade att byta spår och så tror jag knappast att det går att svara eller ringa upp med headsetet heller.

Dock har jag haft problem med SE-enheter tillsammans med enheter av andra märken så det kan ju mer bero på att Sony varit inne och försökt förhindra kompabilitet som de brukar göra, för att köra Jabra BT3030 med olika SE-telefoner har jag heller inte fått att funka.

Jag gav försäljaren i uppgift att ta fram ett headset med de funktioner jag efterfrågade som fungerade med Legenden, så vi får se vad som har hänt imorgon när jag åker tillbaka.

Edit: på den telefon jag testade var WLAN aktiverat, och jag hoppas ju att det inte är det som spökar, för tvingas man välja mellan WLAN eller BT så är den här telefonen en s.k. epic fail. Jag behöver iallafall kunna utnyttja nätverket samtidigt som jag pratar med någon via headsetet, sen kan jag tänka mig att det blir kul om man ska kolla på t.ex. en youtubevideo och man inte kan använda de båda funktionerna samtidigt. Måste ju vara en bugg, för så korkade kan de helt enkelt inte vara.

Redigerat av Piratdjinn, 31 mars 2010 - 10:45.

Postad 31 mars 2010 - 11:20

erobin
  • erobin
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Posted Image

Finns en app som heter digital clock. Funkar riktigt bra och ser bra ut

Postad 31 mars 2010 - 14:36

Axel59
  • Axel59
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Finns en app som heter digital clock. Funkar riktigt bra och ser bra ut

Tack för tipset, ser riktigt bra ut!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.