Postad 04 januari 2013 - 16:07
Postad 16 januari 2013 - 08:36
https://www.prisjakt...t.php?o=1167021
Årets modell. Clouding enligt kommentarerna.
Förra årets modell skulle jag vilja påstå.....
Postad 16 januari 2013 - 10:11
Vilket inte borde vara orsaken till att det är mindre clouding då det ofta är anledningen istället, då tror jag mer på att det är funktionen micro dimming ( samsung) led plus ( LG) som blivit bättre och krypit ner i klasserna som ser till att man inte ser clouding.Antagligen då nästan alla har kantLED nu
Postad 05 april 2013 - 14:41
Redigerat av Tellytube, 05 april 2013 - 14:57.
Postad 07 april 2013 - 12:47
Då kan man ju inte sitta flera stycken och titta. Inte heller kan man titta riktigt nära, utan att sidorna av bilden bleknar bort.
Vad har ni för erfarenheter av detta? Jag hade tänkt att köpa en 40".
Redigerat av Tellytube, 07 april 2013 - 12:49.
Postad 11 april 2013 - 13:41
Så! Sonys kantupplysta LED har endast 15 graders "viewing angle". På en TV?! Det är ju skandal! ;D
Då kan man ju inte sitta flera stycken och titta. Inte heller kan man titta riktigt nära, utan att sidorna av bilden bleknar bort.
Vad har ni för erfarenheter av detta? Jag hade tänkt att köpa en 40".
Nja, riktigt så illa är det nog inte men det är absolut så att bilden försämras en hel del på Sonys LCD:er (liksom de flesta andra icke IPS modeller) desto längre ut på kanterna man kommer. Jag som bildnörd märker det tydligt, men många av mina "vanliga" vänner tror jag aldrig tänkt på det när dom kollat på min 65" TV. Jag har den dock i sovrummet numera där det mesta tittandet av naturliga skäl sker rakt framifrån och för det är det den absolut bästa TV:n jag kunde hitta (om än också den dyraste. Skulle jag köpa TV till ett vardagsrum där det var vanligt att folk satt långt ut åt sidorna skulle jag dock vara lite mer tveksam, i den egenskapen är plasmorna fortfarande överlägsna (liksom LCD:er med IPS panel, typ LG/philips)
Postad 13 april 2013 - 13:25
Nja, riktigt så illa är det nog inte men det är absolut så att bilden försämras en hel del på Sonys LCD:er (liksom de flesta andra icke IPS modeller) desto längre ut på kanterna man kommer. . . .
Kanske det också är så, att ju större TVn är ju mer problem med blekning av bilden. eftersom kantupplysningen har en större yta att nå ut till.
Postad 27 maj 2013 - 11:03
Postad 27 maj 2013 - 11:08
Den enda plikten som råder i branschens alla led är att tjäna pengar....Har inte leverantörerna eller återförsäljarna någon plikt att informera om problemen med LED Tv som tex. Clouding eller DSE när dom inte har något intresse utav att åtgärda felen utan kallar det normalt?
Postad 27 maj 2013 - 11:11
Den enda plikten som råder i branschens alla led är att tjäna pengar....
Men ärligt talat, vad bestämmer vad som är normalt och vad som kan betraktas som ett tillverkningsfel?
Postad 22 juni 2013 - 13:02
Har inte leverantörerna eller återförsäljarna någon plikt att informera om problemen med LED Tv som tex. Clouding eller DSE när dom inte har något intresse utav att åtgärda felen utan kallar det normalt?
Varför skulle det finnas en speciell lag/regel om att informera om brister på just tvapparater av LCD/LED typ? Det borde väl isf gälla även plasmor, stereoapparater och hushållsmixers?
Men ärligt talat, vad bestämmer vad som är normalt och vad som kan betraktas som ett tillverkningsfel?
Gissningsvis vad tillverkarna/återförsäljarna påstår i sin marknadsföring/manualer/tekniska specar i kombination med vad som kan anses "rimligt att förvänta" som konsument. Sen så klart visst inslag av goodwill också (t.ex. 30 dagars öppet köp)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar