Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Regas skivspelare

1278 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Rega P2 (Skivspelare) 1 8.833332 (5) Inga priser
Rega P9 (Skivspelare) 2 (0) Inga priser
Rega P7 (Skivspelare) 1 8.333332 (2) Inga priser
Rega P5 (Skivspelare) 1 7.5 (1) Inga priser
Rega Planar 3 (Skivspelare) 9 8.599998 (14) 6 600:-
Rega P1 (Skivspelare) 1 8.722222 (17) Inga priser
Rega P3-24 (Skivspelare) 1 9.124998 (7) Inga priser
Rega RP1 (Skivspelare) 7 8.277776 (17) Inga priser
Rega RP3 (Skivspelare) 5 8.6 (4) Inga priser
Rega RP6 (Skivspelare) 9 (0) Inga priser
Rega RP8 (Skivspelare) 7 7.5 (1) Inga priser
Rega Planar 2 (2016) (Skivspelare) 9 8.384614 (12) 6 990:-
4 relaterade trådar

Postad 04 November 2011 - 08:36

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Jag tror inte att du kan ta ut så mycket pengar när det kommer till en Rega utan tornarm? Vad som kostar på deras skivspelare är just armen. Själva spelaren är oftast gjort av ett stycke MDF och i Rega P2 så har jag för mig att detsamma gäller plinten.

Postad 04 November 2011 - 11:20

swegoose
  • swegoose
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jo förståd det, tänkte om man kunde få ut runt 1000kr för den så hade jag vart nöjd, en p2 kostar ändå 3490 just nu. Tänkte mest om nån ville ha en ny plint å så till sin p1.

Hur stor skillnad tror ni att jag som vinyl amatör som knappt spelat på min p2 än då jag behöver nu pickup hör på en rb250 och rb300 arm?

Och är bias2 för "billig" för p3? tänkte komma hyffsat billigt undan då jag köpt allt det andra till bra priser :)

Postad 04 November 2011 - 12:13

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0
Tror inte att du kommer att höra någon märkbar skillnad på de två.....lägg pengarna på en bra PU istället. Har inte hört Bias2 så kan inte kommentera den. Jag gillar däremot Goldrings MM-puppor.... :) Fast är delvis inne på att byta till en Linn Adikt nu...(blev så efter bytet till Linn-elektronik...)

Postad 06 November 2011 - 20:38

swegoose
  • swegoose
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Mm lutar mer och mer mott en goldring 2100 eller 2200, säg till om du ska sälja din:)

Nu till nästa problem, trodde det var en p3 jag skulle köpa av polaren men när jag fick den vissa det sig vara en planer 3, alltså den äldre versionens där tonsrmen inte är skruvad med tre skruv som de nya.

Så till frågan, går det och är det värt att flytta min rb250 från p2 till en rega planer 3 med allt vad extra jobb det innebär? Ser största nyttan med det är att den har tyngre plint. Tycker även att motorpinnen som sticker upp där man sättet remmen verkar lite lös, den går att röra åt båda hållen, eller ska det vara så på den?

Så slutssats, ska man mecka inhopp dem med varandra? Leta beggad p3 plint eller bara försöka vikta upp p2? Blev ju endel tyngre med glastalriken på.

Postad 06 November 2011 - 20:45

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
En gammal Planar 3 är inte kattskit. Ett allmänt tips är att kolla om den har Tungstens
motvikten. Bara den kostar väl strax under tusenlappen. Rent mekkmässigt föredrog
jag det gamla tonarmsfästet.

Postad 06 November 2011 - 21:02

swegoose
  • swegoose
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

En gammal Planar 3 är inte kattskit. Ett allmänt tips är att kolla om den har Tungstens
motvikten. Bara den kostar väl strax under tusenlappen. Rent mekkmässigt föredrog
jag det gamla tonarmsfästet.

Den verkar som sagt trevlig, frågn är som sagt är det värt att flytta över min rb250 arm til den å börja borra i den? den har inte "orginal arm" så ingen trevlig mottvikt där tyvärr.

Postad 06 November 2011 - 21:28

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Sorry, jag missuppfattade. Nä, inte tycker jag du ska du borra i den. Men heter inte armen
med tre skruvhål RB251?

Postad 06 November 2011 - 21:35

swegoose
  • swegoose
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Aa, hmm bra fråga, har hela tiden fått för mig att den heter rb250, men kan vara helt ute å cykla, nån som kan bekräfta?

Edit: helt korekt så heter min arm rb251 å är med tre skruv å den utan skruvfäste är rb250.

Redigerat av swegoose, 06 November 2011 - 21:41.

Postad 15 November 2011 - 22:18

Viktor.J
  • Viktor.J
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Hej igen forumet !

Jag fixade skivspelaren med ett nytt lager. Tådligen måste det ha pajjat på något sätt under flytten.
Jag gjorde även ett försök idag med att försöka ställa in pickupen.

Tycker att det "borde bli bra". Men det låter inte alls bra..

Det tydligaste är väl att rösterna är riktigt "disstad" och "läspande" absolut inget man orkar lyssna några längre stunder på. Sammtidigt så saknades det mesta av dynamik och detaljer.

Så jag undrar vad det kan bero på? Antagligen så är mina ögonmått och fingertoppkänsla inget vidare bra.
Men med de fel jag beskriver vad brukar de oftast bero på ?
Jag har inte heller hört någon prata om inspelningstid på en pickup, så det kan väl knappast vara att jag använder en ny pickup ?

Vore tacksam för något slags svar..

MvH
Viktor. J

Postad 17 November 2011 - 19:20

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0
Jo - det är inspelningstid på Pickup. Hur lång tid varierar men på min egen Goldring 2300 tog det en 20-30 timmar innan ljudet släppte och blev bra (det var ordentligt essigt innan).

Men jag hoppas att du har en protractor när du ställer in pickupen? För enbart med ögonmåttet är ingen bra idé.... Det finns gott om info i tråden "Vinyltillbehör".

Postad 17 November 2011 - 22:05

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Glöm inte heller sidan Analouge Seduction som har väldigt bra priser, många gånger finns det produkter som är mycket billigare än i Sverige.

Kanske rentav skall ta mig en shoppingrunda därute ikväll? Kolla bara prisskillnaderna på Regas skivspelare!
Klicka bara på den Svenska flaggan i vänstra hörnet så får nu ut den Svenska valutan.

Redigerat av Glidtassen, 17 November 2011 - 22:06.

Postad 17 November 2011 - 22:11

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0
Sista jag var inne och kollade på Regas tonarmar blev man rätt förvånad....

Postad 18 November 2011 - 21:37

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Min käre far köpte en Rega RP1.

Han blev lite konfunderad över ur man ställer in nåltrycket, och det blev jag med. Tillskillnad från flera av Regas andra spelare så kan man inte ställa in nåltrycket utan nålvåg, vilket jag tycker är dumt. På dem gamla P1:an så var bakre delen av Regas tonarm räfflad så man kunde få en uppfattning om hur många varv som man skulle vrida motvikten för att få ett visst nåltryck.

Postad 19 November 2011 - 11:36

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Blir lite nyfiken på skillnaderna mellan spelare från Rega P3-24 och uppåt.

Finns det någon som kan redogöra för lite lyssningsintryck från de finare spelarna?

Jag har prövat att jämföra en Rega P1 med en P3-24 och lyssningsintrycket gav en viss fördel till P3-24. Det märktes bäst på hur basen återges med de olika spelarna.

Postad 19 November 2011 - 15:28

Bino
  • Bino
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Min käre far köpte en Rega RP1.

Han blev lite konfunderad över ur man ställer in nåltrycket, och det blev jag med. Tillskillnad från flera av Regas andra spelare så kan man inte ställa in nåltrycket utan nålvåg, vilket jag tycker är dumt. På dem gamla P1:an så var bakre delen av Regas tonarm räfflad så man kunde få en uppfattning om hur många varv som man skulle vrida motvikten för att få ett visst nåltryck.

Använder han den medföljande Ortofon OM5E är det bara att föra motvikten hela vägen till stoppet. Då blir det 1,75 gram som Ortofonen är gjord för.

Postad 19 November 2011 - 15:44

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Yes, han använder den just nu. Men han har dock en bättre puppa på sin gamla Dual.

Anledningen till att jag tog upp det var för att jag skulle hjälpa honom att ta loss den gamla puppan från hans Dual och montera på Regan. Men jag tycker dock att det är dåligt att man inte kan ställa in nåltrycket utan en liten våg?

Redigerat av Glidtassen, 19 November 2011 - 15:46.

Postad 20 November 2011 - 13:16

Bino
  • Bino
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Yes, han använder den just nu. Men han har dock en bättre puppa på sin gamla Dual.

Anledningen till att jag tog upp det var för att jag skulle hjälpa honom att ta loss den gamla puppan från hans Dual och montera på Regan. Men jag tycker dock att det är dåligt att man inte kan ställa in nåltrycket utan en liten våg?

Då förstår jag, och du har helt rätt. Monterar man en annan pickup är man tvungen att använda någon form av nålvåg. Kan hålla med dig om att det är lite dåligt av Rega. Jag beställde dock en digital våg från dealextreme.com för strax under hundralappen inkl. frakt. Fungerar alldeles utmärkt.

Postad 20 November 2011 - 18:12

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Tack för tipset - men vad heter vågen? Kan du länka mig?

Känner att det är lite dyrt att köpa en nålvåg via Ljudmakarn för över 600:- Hur ofta monterar man en ny puppa, inte så ofta kanske? Därav känns det lite onödigt. Men den billigare vågen som du nämner verkar mycket intressant.

Redigerat av Glidtassen, 20 November 2011 - 18:15.

Postad 20 November 2011 - 18:33

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0
http://www.dealextre...esolution-16269

Har en exakt likadan - enda strulet var att det tog ungefär 3 veckor att få hem den.... Den är väldigt lik den här http://www.ljudmakar..._id=1621&menu=1

Det är en viss skillnad i pris (och det kanske är skillnad i kvalitet också...men för priset så kan man ju chansa...)

Postad 20 November 2011 - 19:46

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Tack så mycket för hjälpen.

Jag har lagt en order jag med. Jag gissar att jag inte ens betalar 150:-? Vet inte exakt vad dollarn står i just nu, men det kan inte vara mer max 7-8 kronor.

Redigerat av Glidtassen, 20 November 2011 - 19:53.

Postad 20 November 2011 - 19:53

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3281 inlägg
  • 0

http://www.dealextre...esolution-16269

Har en exakt likadan - enda strulet var att det tog ungefär 3 veckor att få hem den.... Den är väldigt lik den här http://www.ljudmakar..._id=1621&menu=1

Det är en viss skillnad i pris (och det kanske är skillnad i kvalitet också...men för priset så kan man ju chansa...)

Köpte också min via DealExtreme, gick på ca 100:- med kursen i Dec -10. Funkar klockrent för min del. Rekommenderar att man också köper en kalibreringsvikt. Tog en månad att få hem för mig.

Postad 20 November 2011 - 20:05

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Glömde dock att leta rätt på en kalibreringsvikt. Men var nålen väldigt felinställd när ni fick dem?

Det måste vara ganska lätt att hitta en sådan nere på Stockholms City, men var skall man leta?

Redigerat av Glidtassen, 20 November 2011 - 20:22.

Postad 20 November 2011 - 20:43

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0
Vågen var helt korrekt när jag fick hem den.

Postad 21 November 2011 - 01:30

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3281 inlägg
  • 0

Vågen var helt korrekt när jag fick hem den.

Samma här. Testade kalibrering bara för att se att den var ok. Kalibreringsvikt om man inte vill beställa från DX bör gå att hitta hos de som säljer/servar vågar. Har för mig jag letade lite på nätet tidigare men om du nyss beställt vågen så varför inte brställa vikten också från DX. Lär inte skilja mycket i leveranstid (som är 3-5 veckor typ)

Postad 25 November 2011 - 08:46

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Har redan lagt en order och antar att vikten får vänta lite.

Som det är nu har jag mest jobbat med att få upp lite textilier i min lägenhet. Har köpt mina första vinyler på evigheter. Kollar lite på puppor just nu, men det är mest för att tillfredställa ett ha-begär. Den puppa som jag har just nu är väldigt bra, kan dock kännas lite ljus i topparna. Har tittat på Grado, tycker de är så fina i träutförande.

Postad 25 November 2011 - 09:16

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0

Har redan lagt en order och antar att vikten får vänta lite.

Som det är nu har jag mest jobbat med att få upp lite textilier i min lägenhet. Har köpt mina första vinyler på evigheter. Kollar lite på puppor just nu, men det är mest för att tillfredställa ett ha-begär. Den puppa som jag har just nu är väldigt bra, kan dock kännas lite ljus i topparna. Har tittat på Grado, tycker de är så fina i träutförande.

Då är det bra att jag agerade testpilot på Grados träpuppor för ett antal år sen. Avråder bestämt.
Brummar och har inget bett i ljudet. Passar nog bäst till gammal Jazz.

Postad 25 November 2011 - 16:00

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Hmmm läste även en negativt test av deras puppor tidigare. Vad finns det för andra MM alternativ för Rega?

Redigerat av Glidtassen, 25 November 2011 - 16:01.

Postad 25 November 2011 - 16:29

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3281 inlägg
  • 0

Hmmm läste även en negativt test av deras puppor tidigare. Vad finns det för andra MM alternativ för Rega?

Finns väl hur mycket som helst nästan. Tex Goldring 24/2500, Ortofon 2M Bronze/Black är väl några vanliga exempel.

Postad 25 November 2011 - 18:56

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0
Har testat Ortofon 2M Red (även med Blue nål) och var inte helt förtjust i ljudet... Bytte raskt över till Goldrings 2x00-serie och fann den mycket trivsammare. Dock så har jag läst recensionerna av 2M Black som hyllar den ordentligt (t.ex. i Stereophile...).
En enkel uppgradering är ju att byta ut din 2200 mot en 2500-nål - dryga 3000:- för nålen (minns inte exakt) och bytet kan göras snabbt och enkelt.

Men om det är mest för att byta PU - varför inte testa en MCHO? T.ex. görs ju Dynavectors puppor i High Output-utförande. 10x5, DV20X görs ju så. XX2 vet jag inte om den görs så (men då är vi uppe i 10 från analogue seductions - listpriset i Sverige är betydligt högre...).

Postad 25 November 2011 - 21:12

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Vi får se hur det blir?

Med tanke på att ursprunget, själva mastern är digitalt behandlad på vinyl är också frågan: Hur bra ljud går det att få? Faktumet är att man aldrig kommer att överträffa själva källan.

Redigerat av Glidtassen, 25 November 2011 - 21:32.

Postad 26 November 2011 - 09:22

Unregistered7b85be38
  • Unregistered7b85be38
  • Forumräv

• 509 inlägg
  • 0
Källans naturtrogenhet mot originalet kan självklart inte överträffas, men det kan ju förstås låta bättre, och trivsammare, för de egna öronen och det är ju trots allt det som är viktigast i slutändan. :)

Postad 26 November 2011 - 09:51

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Det var ungefär det jag menade, källan går inte att överträffa.

Jag får fortfarande en större kick av vinyl som jag inte kan riktigt sätta ord på. Eller som en av försäljarna på Ljudmakarn sade: - Du kan spendera år i forum för att komma underfund med varför vi trivs bättre med ljudet av vinyl, men vi kommer ändå inte upp med ett sannolikt svar.

Visst förändras karaktären beroende på vilket RIAA som vi använder, eller puppa för den delen. Men då är då frågan hur långt man skall klättra, eller hur mycket pengar som man kan spendera för att slutligen når ett resultat som ändå är snarlikt källan.

Just nu snurrar Adele’s 21 och Peter Gabriel’s New Blood på min skivspelare. Och när jag spelade Adele’s 21 fick jag värsta haksläppet, det låter så fantastiskt bra.

Det är dock inte min mening att återigen öppna diskussionen vinyl kontra cd, för att den diskussionen slutar oundvikligen med mätningar och hur cd:n är ett överlägset medium eftersom det klarar sig utan samma felmarginaler som vinyl i frekvensomfång osv. Men trots det så upplever jag fortfarande vinyl som ett mer trivsamt ljud.

För folk som vill fortsätta den diskussionen så hänvisar jag till en sådan tråd

”Vinyl mot cd”

Mitt inlägg behandlar hur långt man kan ta upplevelsen med en spelare från Rega beroende på vad man sätter på för puppa.

Redigerat av Glidtassen, 26 November 2011 - 09:52.

Postad 26 November 2011 - 12:48

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0
Utan att ha något vetenskapligt belägg för det skulle jag säga - tillräckligt långt för de allra flesta av oss.
Min gissning är att drivverket kan tillgodogöra sig puppor för bra mycket mer pengar än vad verket i sig kostar (även om jag utgår från att vinstmarginalen på en PU i den högre priskategorin är betydande).

En Rega RP3 kostar cirka 6000 idag, tillsammans med TT-PSU cirka 8000:-. Kan man sätta en Dynavector XX2 på den? (Kostar cirka 10` i England). Utan att ha testat själv skulle jag säga ja till det, med tanke på att Regas armar används i otaliga sammanhang med exklusiva PU:s.

Antagligen kan man säga att Regan är bra att börja med - och sedan kan man steg för steg kliva uppåt på PU-skalan. Innan man slår i taket för vad verket är kapabelt till tror jag att de flesta av oss har sagt att det är tillräckligt bra. Men skulle man vilja gå vidare så kan man ju byta ut sin Rega till en modell större...(och en Rega P9 är "billig" i sammanhanget...)

Postad 26 November 2011 - 13:07

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Man behöver inte tveka eller skämmas att sätta en "dyr" pickup på en Rega P3-24.
Körde ett halvår med just Dynavecyor XX2 på en sån. Nu blev det förvisso ett
grymt lyft att flytta över den på min nuvarande VPI. Men det vore väl konstigt annars
med tanke på prisskillnaden. Jag "kan" bara Dynavector och en DV 20 är inte dum
alls. Svensk Roger här på forumet hade en sån. Och han var nöjd vad jag minns.

Postad 26 November 2011 - 18:34

Unregistered85f16d8f
  • Unregistered85f16d8f
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Gick från Dv20xl till xx2 vidare till en Zyx 4D som jag først fick provlåna, inte dårligt att få låna en pu till nestan 4k$ :o Stairway's to heaven :)

Postad 26 November 2011 - 19:23

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0

Gick från Dv20xl till xx2 vidare till en Zyx 4D som jag først fick provlåna, inte dårligt att få låna en pu till nestan 4k$ :o Stairway's to heaven :)

Nä, ett provlån i dom prisklasserna är nog svårt att få till. Bra dealer du har! Skulle vilja göra
en shoot-out mellan din juvel och Dynavector XV-1. Inför nästa tyngre uppgradering. :)

Postad 26 November 2011 - 19:42

Unregistered85f16d8f
  • Unregistered85f16d8f
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Nä, ett provlån i dom prisklasserna är nog svårt att få till. Bra dealer du har! Skulle vilja göra
en shoot-out mellan din juvel och Dynavector XV-1. Inför nästa tyngre uppgradering. :)

Har ju hørt xv-1 flera gånger her i landet, veldigt bra! bara så det er sagt! men har nog sina starka sidor i klang och detaljer/uppløsn
veldigt korrekt, mens hos 4D är bas/dynamik/micro/macro detlj goda.
Den her har du vel läst tidl 4D/xv1 http://www.soundstag...nyl20080415.htm

Postad 26 November 2011 - 20:06

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Jorå. På pappret går jag på en Zyx. Är väl större chanser att jag hittar en sån
till vettigt pris också. En Xv-1 lär jag aldrig få testa. Så det är en rent akademisk
fråga. :) Eventuella grejjer med en Zyx jag vill fixa har jag ju märkt nu går att
göra med lite hederlig tuberolling.

Postad 26 November 2011 - 21:28

Unregistered85f16d8f
  • Unregistered85f16d8f
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Jorå. På pappret går jag på en Zyx. Är väl större chanser att jag hittar en sån
till vettigt pris också. En Xv-1 lär jag aldrig få testa. Så det är en rent akademisk
fråga. :) Eventuella grejjer med en Zyx jag vill fixa har jag ju märkt nu går att
göra med lite hederlig tuberolling.

Av nån konstig anledning är Zyx prisade lågt i swe, min 4D kostar 26k hos Lasses i Falun (som i hans logg menar noe av det bästa han hørt/haft bland benz,dyna,clearaud,transfig mm) I usa 3.6k$ over 3k£ i uk.

Redigerat av Unregistered85f16d8f, 26 November 2011 - 21:29.

Postad 03 December 2011 - 13:46

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Hittade den här siten i UK. Intressanta modifieringskit för Rega. :)

http://www.inspirehi...rice_2v2_2.html

Postad 03 December 2011 - 14:34

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0

Av nån konstig anledning är Zyx prisade lågt i swe, min 4D kostar 26k hos Lasses i Falun (som i hans logg menar noe av det bästa han hørt/haft bland benz,dyna,clearaud,transfig mm) I usa 3.6k$ over 3k£ i uk.

Zyx är jag imponerad av, En kompis har nån av dom billigare ( 5-6 Papp? ) på sin Gyro och den låter helt kanon.

Postad 09 December 2011 - 12:11

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Det verkar som att ingen har nämnt Regas nya RP6:a än (efterträdare till P5?):
http://www.whathifi....llo-r-cd-player

Släpps i färgerna: svart, vit, röd, silver, blå, rosa(!), orange, gul och grön. Prislapp - ca £800.

Redigerat av Unregistered1573, 09 December 2011 - 12:15.

Postad 09 December 2011 - 13:36

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

• 471 inlägg
  • 0

Det verkar som att ingen har nämnt Regas nya RP6:a än (efterträdare till P5?):
http://www.whathifi....llo-r-cd-player

Släpps i färgerna: svart, vit, röd, silver, blå, rosa(!), orange, gul och grön. Prislapp - ca £800.

P5 har RB700 armen - lär därför prestera bättre än denna pimpade rp3:a ( bättre lager & förenklad tt-psu)

Postad 09 December 2011 - 14:24

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0
Jag ska köpa min första skivspelare och jag gissar att den inte kommer att spelas på speciellt mycket i relation till min andra källor. Är "performance pack"-varianten av RP1 värt skillnaden i pengar gentemot den vanliga RP1:an?

Postad 10 December 2011 - 09:56

Unregistered820ea95f
  • Unregistered820ea95f
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Jag ska köpa min första skivspelare och jag gissar att den inte kommer att spelas på speciellt mycket i relation till min andra källor. är "performance pack"-varianten av RP1 värt skillnaden i pengar gentemot den vanliga RP1:an?

Det tycker jag, 1000 kr för bättre PU, matta och rem är värt det, men Bias 2 är inte för alla, så det måste man tänka på. annars kan du lägga den 1000 lappen på annan PU I framtiden. Mattan som följer med är inte superbra heller, men drivremmen kan man alltid uppdatera senare också för ca 250-300 kr.

Postad 11 December 2011 - 16:26

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0
jockethebastard - vad menar du med "Bias 2 är inte för alla"? Jag funderar på uppgraderingspaketet och blir nyfiken.

Postad 11 December 2011 - 20:32

Unregistered820ea95f
  • Unregistered820ea95f
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

jockethebastard - vad menar du med "Bias 2 är inte för alla"? Jag funderar på uppgraderingspaketet och blir nyfiken.

Menar att olika PU ger olika ljud, beroende på vad man är ute efter.
Tycker dock att du ska slå till, du blir garanterat nöjd oavsett, sen kan du satsa pengar och köpa en ännu bättre PU i framtiden om du väljer icke-performance varianten.

Postad 12 December 2011 - 08:56

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0
Ok. Tack för infon. Jag tror det blir ett upgraderingspaket till R1:an. Fin julklapp.

Postad 12 December 2011 - 10:50

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
funderat på att köpa en rega p3.men undrar skulle den spela bättre än en lenco l75 med bra pickup är ett byte motiverat .förutom nytt är alltid kul

Postad 12 December 2011 - 18:04

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

• 950 inlägg
  • 0
Jag funderade i flera år på en budget Pro-Ject som ersättare för min Dual CS505-3 ,efter läst på i denna tråd blev det en P3-24 . Hoppas ni lett in mig på rätt spår :blush:
Tar väl nån vecka att få hem den då jag beställde från UK. Puppa har jag inte bestämt mig för än, kommer att testa med min Ortofon X5-MC som inte är mycket spelad med.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.