Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd iPhone 4 *

5170 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker du om den nya "iPhone 4" (558 medlem(mar) har röstat)

-

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (251 röster [44.98%])

Procent av omröstning: 44.98%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (85 röster [15.23%])

Procent av omröstning: 15.23%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (28 röster [5.02%])

Procent av omröstning: 5.02%

4. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande telefon , inget köp. (38 röster [6.81%])

Procent av omröstning: 6.81%

5. Inget märkvärdigt. (82 röster [14.70%])

Procent av omröstning: 14.70%

6. Besviken. (31 röster [5.56%])

Procent av omröstning: 5.56%

7. Sämst! (43 röster [7.71%])

Procent av omröstning: 7.71%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 07 juni 2010 - 20:09

tburstrom
  • tburstrom
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Innebär det här att det både kommer komma en 4G modell nu (antar att den kommer heta så) samt en 4GS nästa år, som med 3G & 3GS?

Postad 07 juni 2010 - 20:10

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

De har klarat sig rätt bra hittills, förutom droppet nu i april/maj (som i sig var en osäker undersökning) så har iphone sålt väldigt bra...

Jo men när jag nu ser iPhone 4 så ser jag inte den skillnad jag tyckte var uppenbar innan.

Grunden för mig till Apples framgång är ändå förmågan att vara på spets i både hårdvara och mjukvara. När 3Gsen släpptes så började andra komma riktigt nära jämför med tidigare, tyckte inte det fanns något bra vid sidan om 3G versionen.

Nu har Google, proffs på programvara, grillat på Android som för mig är en bättre plattform. Sen så med ett företag som HTC, som är proffs på hårdvara, så undrar jag om man Apple kan få iPhonen att kännas fresh länge. Svårt att se hur denna ska kunna vara lika stor till julen som 3Gs.

Postad 07 juni 2010 - 20:14

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1 408 inlägg
  • 0
Trevlig, nu funderar jag på om det blir ett köp, den har ju en 5megapixel kamera (som är mitt lägsta krav) och ett stort krav eftersom jag fotar mycket med mobilen. (priset är dock mest avgörande)

Ska bli intressant och se hur hur multitasking fungerar och vart de program man använder som är minimerade lägger sig.

EDIT: WOooho över 100användare som läser den här tråden

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 07 juni 2010 - 20:17.

Postad 07 juni 2010 - 20:19

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0
Blev inte direkt imponerad, var inget som stack ut överdrivet mycket.
Min nexus one får leva nåt år till.

Postad 07 juni 2010 - 20:21

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

• 731 inlägg
  • 0
Hur brukar prisbilden på utgående modell av mac-produkter se ut när de har lanserat nästa modell? Dvs. kan man räkna med att köpa nuvarande modell för en spottstyver?

Postad 07 juni 2010 - 20:25

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1 408 inlägg
  • 0

Hur brukar prisbilden på utgående modell av mac-produkter se ut när de har lanserat nästa modell? Dvs. kan man räkna med att köpa nuvarande modell för en spottstyver?

100$ billigare blev 3gs'en nu mot när den släpptes då kostade den 199$ (fast då var den större utrymme på den) (om man tecknar abonnemang)

Postad 07 juni 2010 - 20:25

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Ska bli intressant och se hur hur multitasking fungerar och vart de program man använder som är minimerade lägger sig.

Kolla ca 3.05 in i denna videon där det visas lite om multitaskingen. Apparna ligger i en list precis ovanför homeknappen.

Postad 07 juni 2010 - 20:26

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Man måste älska Apple.

De skulle fan kunna presentera Eld och påstå att de var företag som verkligen gjorde Eld användningsbart.

Fan videosamtal kunde man ju med sin första 3G telefon. NEC var fan före sin tid :)

En viss skillnad mot iPhones kommande FaceTime. Apple tolererar ju inte att upplevelsen ska försämras av värdelös bandbredd/throughput i operatörernas nät utan kräver därför WiFi...än så länge som sagt, "WiFi only 2010".

Postad 07 juni 2010 - 20:27

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1 408 inlägg
  • 0

Kolla ca 3.05 in i denna videon där det visas lite om multitaskingen. Apparna ligger i en list precis ovanför homeknappen.

hahah nej du, jag kommer inte skaffa Quicktime :)
(får bli att leta efter en annan spelare)

edit: hittade den här http://www.youtube.c...h?v=c9zDv8BivYw

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 07 juni 2010 - 20:28.

Postad 07 juni 2010 - 20:29

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

En viss skillnad mot iPhones kommande FaceTime. Apple tolererar ju inte att upplevelsen ska försämras av värdelös bandbredd/throughput i operatörernas nät utan kräver därför WiFi...än så länge som sagt, "WiFi only 2010".

Jo det är deras vanliga bortförklaring. Samma snack som användes för VoIP över 3G.

Sanningen ligger mer att de operatörer som de jobbar med vill vara med och bestämma, det drabbar ju dem negativt om du har mycket data rate och sen videosnackar istället för att ringa.

Så kvalité och sånt är bara PR BS. Kör Apple varje gång då de ska försvara varför de inte gör si eller så.

Postad 07 juni 2010 - 20:55

jocke_r
  • jocke_r
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Underbart. En perfekt uppgradering av telefonen som redan upplevdes som perfekt.
Kommer lätt köpa en direkt när den kommer.
Ser ingen som kommer i närheten av iphone oavsett hw specar, upplevelsen är i slutändan det viktigaste och ingen är i närheten av iphone ännu enligt mig.

Postad 07 juni 2010 - 20:58

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
Oj vad gammal min HTC Desire känns nu - blir att sälja både den och 3GS som också känns gammal för nya iPhone krossar allt

Postad 07 juni 2010 - 21:07

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0

Oj vad gammal min HTC Desire känns nu - blir att sälja både den och 3GS som också känns gammal för nya iPhone krossar allt

Hur kan desire kännas gammal?

(för att vara övertydlig: samma cpu mhz, 720p video, multitask, flash...)

Redigerat av dhanjel, 07 juni 2010 - 21:08.

Postad 07 juni 2010 - 21:08

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2 199 inlägg
  • 0

Trevlig lur det här :)

Nån som har en uppfattning om hur den här nya A4 processorn står sig mot den som sitter i 3GS? Hur pass mycket snabbare är denna nya egentligen?

http://www.anandtech...than-snapdragon

Postad 07 juni 2010 - 21:09

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
Tänkte köpt en desire men börjar tröttna på de problem som Android har (har min tredje androidlur nu) så det blir nog ett äpple i Juli!

Postad 07 juni 2010 - 21:09

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0

Den känns riktigt rapp i min ipad iaf

Postad 07 juni 2010 - 21:10

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Gäller innan JIT kom till android...

Postad 07 juni 2010 - 21:14

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2 199 inlägg
  • 0

Gäller innan JIT kom till android...

Han frågade hur A4an stog sig mot processorn i 3GSen viktigpetter :)

edit: typo

Redigerat av Unregistered710b3906, 07 juni 2010 - 21:14.

Postad 07 juni 2010 - 21:15

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Han frågade hur A4an stog sig mot processorn i 3GDSen viktigpetter :)

Jo, men kul att kunna jämför mot dagens mobiler, 3gs är gammal.
http://blog.laptopma...-as-fast-as-2-1
Är du en sån där taliban?

Postad 07 juni 2010 - 21:17

tburstrom
  • tburstrom
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Underbart. En perfekt uppgradering av telefonen som redan upplevdes som perfekt.
Kommer lätt köpa en direkt när den kommer.
Ser ingen som kommer i närheten av iphone oavsett hw specar, upplevelsen är i slutändan det viktigaste och ingen är i närheten av iphone ännu enligt mig.

Och här säger du förmodligen det som gjort Iphone till den största telefonen där ute idag. En stabil plattform som är användarvänlig har tagit denna telefonen dit den är idag.

Allt för många tillverkare verkar tro att med ju mer "fräck" hårdvara vi kan proppa in i telefonen desto bättre blir den, och ju mer kommer den sälja.

Postad 07 juni 2010 - 21:18

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2 199 inlägg
  • 0

Jepp. Tänkte uppgradera min eriksson hotline men jag vet inte om iphone funkar i grottorna.

Postad 07 juni 2010 - 21:31

Oddish
  • Oddish
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Pot, meet kettle. Samtliga inlägg jag läst av dig i den här tråden har haft som enda avsikt att klanka ner på iPhone, utan någon som helst objektivitet. Missförstå mig inte, du får naturligtvis tycka vad du vill om iPhone, men kan du inte förklara vad du får ut av att sitta och racka ner på en telefon du uppenbarligen inte har något som helst intresse av att köpa? We get it, du gillar Android. Good for you!

Postad 07 juni 2010 - 21:33

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Pot, meet kettle. Samtliga inlägg jag läst av dig i den här tråden har haft som enda avsikt att klanka ner på iPhone, utan någon som helst objektivitet. Missförstå mig inte, du får naturligtvis tycka vad du vill om iPhone, men kan du inte förklara vad du får ut av att sitta och racka ner på en telefon du uppenbarligen inte har något som helst intresse av att köpa? We get it, du gillar Android. Good for you!

Om du läst lite noggrannare så försöker jag få en objektiv bild av nya iPhone, kan tänka mig att skaffa en men inte pga hypen. Lite kritisk granskning funkar här med?

Postad 07 juni 2010 - 21:37

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Om du läst lite noggrannare så försöker jag få en objektiv bild av nya iPhone, kan tänka mig att skaffa en men inte pga hypen. Lite kritisk granskning funkar här med?

Vad som är objektivt är alltid subjektivt. Men din bild ger dig ingen bra start :)

Oavsett vad så finns det ingen objektiv, så fortsätt vädra åsikter sålänge de inte blir påhopp.

Postad 07 juni 2010 - 21:41

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Finns det nån video som visar på hur iphonen flyter på, start av program etc?

Postad 07 juni 2010 - 21:49

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Tjaa...Den verkar ju inte alls så tokig :-)

Riktigt snygg lur ...

Dock hade ja gärna sett en med fysiskt tangentbord...En stylus som är lika smidig som en "vanlig" och fungerar till Iphones skärm...

Möjlighet att boota upp valfritt OS när man blir less på orginalet :)

Android hade ju suttit som handen i handsken :)

Postad 07 juni 2010 - 21:50

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Hur kan desire kännas gammal?

(för att vara övertydlig: samma cpu mhz, 720p video, multitask, flash...)

Ja efter att ha haft Desire sen 14:e april så finns det inget jag skulle sakna på den om man säger så ifall jag skulle sälja den. Med HTCs sunkiga Sense gränssnitt var den hemsk, med en bättre launcher (Launcher Pro) och lite andra widgets så är den ok men inte ett dugg bättre än min ett år gamla 3GS. Och 720p video finns ej nu - rykten om det ska komma i en uppdatering men med tanke på HTCs usla uppdateringsfrekvens kommer väl den nästa år. Och flash nej - ser ingen nytta av det i luren förutom att den laggar när man väl använder skiten. Fått skicka in min lur då det var fullt med damm innanför glaset efter mindre än en vecka och tack vare värdelösa Anovo har jag varit utan den i över två veckor nu - så den åker på Blocket när den kommer tillbaka tillsammans med min 3GS

Postad 07 juni 2010 - 21:55

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0
Man blir lätt hypad efter att sett den där presentationen.. men när saker och ting har hunnit smälta så inser nog de flesta att det inte är direkt värt att uppgradera från sin 3gs. Har du ingen iphone idag eller har en iphone 3g.. så ser jag helt klart en fördel att uppgradera just för iphone os 4. Annars.. tycker jag personligen att det är bortkastade pengar. Som någon nämnde.. det börjar bli lite tight för apple.. de kan inte köra vidare med att släppa bara 1 telefon om året och sedan är det ingen tekniskt under heller.. andra tillverkare har redan haft dessa speccar sedan lång tid tillbaka. Steve jobs är bra på att krydda på. T.ex se på videosamtal funktionen.. vad jag förstår måste båda ha Iphone 4.. och sedan bara över wifi.. jag menar då kan man lika gärna köra via datorn, men på den där videon framhäver det som något magiskt :). Så alla i familjen måste ha samma telefon för att kunna kommunicera genom videosamtal?

Jag älskar min Iphone, bästa mobil jag haft.. har försökt byta till andra men har alltid återvänt pga att jag blivit bortskämd med apparna. Om jag sen får OS 4 till min nuvarande telefon så ser jag ingen som helst anledning att pröjsa 6000 + för att få den nya hårdvaran de presenterat.

Apple är bra på att marknadsföra... riktigt bra :).

Edit: Fast måste nog säga att material valet till den nya är inte dåligt, metall och glas ger en mer gedigen kvalite känsla än den nuvarande plast looken.

Har man råd så skadar det väl inte att uppgradera :)

Redigerat av Unregistered1232, 07 juni 2010 - 22:02.

Postad 07 juni 2010 - 22:01

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1 019 inlägg
  • 0
Hoppas skärmen kommer att leverera,,, dom ville ju ha amoled skärm till den. Så frågan är hur stor kompromiss
blev det med ips. kontrast 800/1 är inte så bra. säkert hur bra som helst innomhus men ute,,?
Ja dom fick ju lite mer batteri tid med den här skärmen så det är ju bra.

Redigerat av passan1, 07 juni 2010 - 22:02.

Postad 07 juni 2010 - 22:05

nippe
  • nippe
  • Beroende

• 1 387 inlägg
  • 0

Man blir lätt hypad efter att sett den där presentationen.. men när saker och ting har hunnit smälta så inser nog de flesta att det inte är direkt värt att uppgradera från sin 3gs. Har du ingen iphone idag eller har en iphone 3g.. så ser jag helt klart en fördel att uppgradera just för iphone os 4. Annars.. tycker jag personligen att det är bortkastade pengar. Som någon nämnde.. det börjar bli lite tight för apple.. de kan inte köra vidare med att släppa bara 1 telefon om året och sedan är det ingen tekniskt under heller.. andra tillverkare har redan haft dessa speccar sedan lång tid tillbaka. Steve jobs är bra på att krydda på. T.ex se på videosamtal funktionen.. vad jag förstår måste båda ha Iphone 4.. och sedan bara över wifi.. jag menar då kan man lika gärna köra via datorn, men på den där videon framhäver det som något magiskt :). Så alla i familjen måste ha samma telefon för att kunna kommunicera genom videosamtal?

Jag älskar min Iphone, bästa mobil jag haft.. har försökt byta till andra men har alltid återvänt pga att jag blivit bortskämd med apparna. Om jag sen får OS 4 till min nuvarande telefon så ser jag ingen som helst anledning att pröjsa 6000 + för att få den nya hårdvaran de presenterat.

Apple är bra på att marknadsföra... riktigt bra :).

Jag såg två skäl till att uppgradera.
ökad batterikapacitet/längre samtalstid:
Om det visar sig hålla 40% längre så betyder det att jag "bara" behöver ladda en gng per dag (vilket inte är någon toppen prestanda i sig men jag klarar mig på det)
Mottagningen:
Denna skulle bli bättre. Bättre mottagning betyder att man slipper tappa en massa samtal, vilket är positivt för mig.
Jag kommer nog vänta ett tag och se om dessa påståenden stämmer innan jag slår till.

Redigerat av nippe, 07 juni 2010 - 22:07.

Postad 07 juni 2010 - 22:05

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Hoppas skärmen kommer att leverera,,, dom ville ju ha amoled skärm till den. Så frågan är hur stor kompromiss
blev det med ips. kontrast 800/1 är inte så bra. säkert hur bra som helst innomhus men ute,,?
Ja dom fick ju lite mer batteri tid med den här skärmen så det är ju bra.

Öhh, inte bra utomhus? En 3GS på max ljusstyrka syns mycket bättre än en HTC Desire med OLED med max ljusstyrka. Jag blir galen på min Desire varje gång jag ska använda den i solen - ser ju inte ett ###### skit. På 3GS ser jag även om den så klart inte är 100%. Så är den nya skärmen så mycket bättre än 3GS skärm som de säger så lär den ju synas klockrent i solen

Postad 07 juni 2010 - 22:15

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

• 1 199 inlägg
  • 0

Varför tror du den är så hypad?

Postad 07 juni 2010 - 22:16

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Varför tror du den är så hypad?

Du skojar?

Postad 07 juni 2010 - 22:19

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Jo det är deras vanliga bortförklaring. Samma snack som användes för VoIP över 3G.

Sanningen ligger mer att de operatörer som de jobbar med vill vara med och bestämma, det drabbar ju dem negativt om du har mycket data rate och sen videosnackar istället för att ringa.

Så kvalité och sånt är bara PR BS. Kör Apple varje gång då de ska försvara varför de inte gör si eller så.

Nej, inte alls PR BS i min värld. Nu är det inte alls säkert att detta är anledningen men skulle det vara det så tycker jag det är helt förståeligt. Videochatt blir fullkomligt useless om man ska nyttja det över de ostabila linor med kass bandbredd som vi har idag i större delen av världen.

Haha, kul du! Du skaffa iPhone?

Man kan säkert säga en hel del men de som har läst dina tidigare inlägg vet med säkerhet att objektivitet och kritisk granskning inte är några saker som du handskas med i denna tråden :)

Postad 07 juni 2010 - 22:20

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Haha, kul du! Du skaffa iPhone?

Man kan säkert säga en hel del men de som har läst dina tidigare inlägg vet med säkerhet att objektivitet och kritisk granskning inte är några saker som du handskas med i denna tråden :)

Kommer från rätt person :)

Postad 07 juni 2010 - 22:21

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

• 1 199 inlägg
  • 0

Du skojar?

Vågar du inte svara?

Postad 07 juni 2010 - 22:27

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Kommer från rätt person :)

Ja, faktiskt...tro det eller ej :)

Du är bitterheten personifierad i dina inlägg, du riktar endast skit mot Apple och iPhone, inte ett endaste uns av inlägg som är konstruktiva utan det framstår snarare som du så innerligt vill ha en iPhone men du ogillar Apple av någon anledning och vill inte bli sedd med någon av deras produkter.

Jag är öppen för att diskutera men du måste ju komma med något att diskutera KRING i så fall.

Postad 07 juni 2010 - 22:28

ThatSammyboy
  • ThatSammyboy
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0

Finns det nån video som visar på hur iphonen flyter på, start av program etc?

http://www.apple.com...ltitasking.html

Där är det närmaste jag kan komma (filmen på sidan). Multitaskingen verkar klockren

PS. Kan ingen censurera bort troll/flaming-inläggen? Så det blir lite vuxet i tråden...

Redigerat av ThatSammyboy, 07 juni 2010 - 22:32.

Postad 07 juni 2010 - 22:30

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Ja, faktiskt...tro det eller ej :)

Du är bitterheten personifierad i dina inlägg, du riktar endast skit mot Apple och iPhone, inte ett endaste uns av inlägg som är konstruktiva utan det framstår snarare som du så innerligt vill ha en iPhone men du ogillar Apple av någon anledning och vill inte bli sedd med någon av deras produkter.

Jag är öppen för att diskutera men du måste ju komma med något att diskutera KRING i så fall.

Så du börjar med att kasta skit som vanligt?

http://www.apple.com...ltitasking.html

Där är det närmaste jag kan komma (filmen på sidan). Multitaskingen verkar klockren

Letat men hittar ingen video som inte är reklam. Lär väl dyka upp under kvällen dock

En video:
http://www.youtube.c...h?v=bzCAgvAPyLI

Redigerat av NisseGurra, 07 juni 2010 - 22:54.

Postad 07 juni 2010 - 23:32

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0
Blir väl en helvit med svart bumper. :)

Postad 08 juni 2010 - 00:47

Oddish
  • Oddish
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Hoppas skärmen kommer att leverera,,, dom ville ju ha amoled skärm till den.

Har du någon källa till det påståendet? Det låter lite osannolikt.

Postad 08 juni 2010 - 01:00

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2 753 inlägg
  • 0
AMOLED känns grymt bra, och trodde jag de skulle satsa på också. Men jag tror inte heller de gör oss besvikna med en halvtaskig skärm.

Jag kommer nog köpa ny telefon efter sommaren/ i höst så vi får väl se var iPhone 4 hamnar i pris. Hoppas på något rimligt men med tanke på vad 3GS kosta så... :)

Postad 08 juni 2010 - 01:07

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Svart är det nya svarta, och kommer alltid att vara, Henry Ford hade det klart för sig redan under tidigt 1900-tal :)

Postad 08 juni 2010 - 06:17

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2 944 inlägg
  • 0
Gjorde om tråden till Officiell Tråd nu när den äntligen släppts. :)

Postad 08 juni 2010 - 06:58

Unregistered8b4a8e90
  • Unregistered8b4a8e90
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Nån som vet vart man kan keynoten?

Postad 08 juni 2010 - 08:04

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Halloj på er! Innan ni bestämmer er för iphone 4 vill jag att ni läser detta:

http://theiphonefeve...media-flop.html

Mycket är bra med den iphone 4, men inte allt... (den ulltimata mobilen har ännu inte tillverkats och kommer förmodligen inte att göras i framtiden heller då teknikutvecklingen går med en rasande fart). Läs detta med samma granskande ögon precis som ni gör med allt annat som sägs om olika mobilmodeller.

Postad 08 juni 2010 - 08:07

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

AMOLED känns grymt bra, och trodde jag de skulle satsa på också. Men jag tror inte heller de gör oss besvikna med en halvtaskig skärm.

Jag kommer nog köpa ny telefon efter sommaren/ i höst så vi får väl se var iPhone 4 hamnar i pris. Hoppas på något rimligt men med tanke på vad 3GS kosta så... :)

Appel använder sig av samsungs skärmar och ville i första hand ha en amoled-skärm, men då samsung bara kunde garantera en leverans på 60% av vad appel krävde så valda man att satsa på denna skärm istället. Det betyder inte per automatik att denna är sämre, det är en riktigt bra skärm!

När det gäller priset så hamnar det på ungefär samma nivå som 3Gs kostade när den kom...

Redigerat av Xet, 08 juni 2010 - 08:09.

Postad 08 juni 2010 - 08:38

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Trodde att någon operatör skulle skylta om att just DE kommer sälja Iphone 4 idag...... tydligen får man vänta lite till.

Postad 08 juni 2010 - 08:49

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0

Nån som vet vart man kan keynoten?

Keynoten finns nu på apple.com

Postad 08 juni 2010 - 09:17

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0

Halloj på er! Innan ni bestämmer er för iphone 4 vill jag att ni läser detta:

http://theiphonefeve...media-flop.html

Mycket är bra med den iphone 4, men inte allt... (den ulltimata mobilen har ännu inte tillverkats och kommer förmodligen inte att göras i framtiden heller då teknikutvecklingen går med en rasande fart). Läs detta med samma granskande ögon precis som ni gör med allt annat som sägs om olika mobilmodeller.

Jag förstår inte meningen med det där? Vad handlar det om, ngt antiapple-troll som försöker låta objektiv och saklig?

Det är ju inget annat än en hatsida.

På honom låter det som om Apple inte ens testat sina skärmar utan bara sagt "ohhh shiny new resolution, let's put in the new phone without thinking"
Och vad är problemet med 3:2 ratio? det är en bättre ratio eftersom den fungerar i porträtt samt landskap, skulle du vilja läsa en websida i porträttläge när skärmen blir toksmal i den orienteringen.

Skärmen är 960x640 av EN enkel anledning, det är för att ALLA apps i appstora ska kunna skalas upp pixelperfekt utan arteefakter, om en ikon är 50x50 pixlar stor så blir den nu dubblerad till 100x100, och vad har batteriet med det hela att göra, de har redan annonserat sina uppskattade batteritider och de brukar stämma med verkligheten senare om man ser historiskt sett.

Nej, det var inget annat än rent haterdravel...

Nej, den där klicken människor är inte annat än rädda och avundsjuka, rädda för att deras plattform inte kommer att sälja "bra" nog, att inte få tillräckligt mkt mediacoverage "när mitt val är bättre!!!111oneoneone" att folk inte blir lika intresserade av motståndarnas "tekniskt" bättre modeller.
Apple har insett en sak, framtiden ligger i mjukvara och implementering av mjukvara, hårdvaran är där för att se till att mjukvaran kan köras, vilket vissa människor inte förstår, hatarna vill gärna framhålla att intresset för Apple verkar religiöst, och att de får en jäkla massa mer uppvaktning av media, för vissa är det omöjligt eftersom "men de klarar ju inte x eller y", tja, det kanske är så att varken x eller y egentligen är särskilt viktigt, men deras implenentering av z är optimal.

Redigerat av simulacra, 08 juni 2010 - 09:23.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.