* Officiell Tråd - Samsung S8500 Wave *
1319 svar till detta ämne
Postad 16 June 2010 - 22:30
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
EDIT: fungerar följande på era lurar? "Single-finger Zooming Although multi-touch is great, it’s not always the easiest thing to do if you’re holding the Samsung S8500 in one hand. As such, Samsung has implemented the ability to zoom with a single finger. Simply hold down your finger for a second or so, and two arrows will appear. You’ll then be able to move your finger up or down to zoom in or out."
Fungerar inte hos mig, verkar vara en smart funktion
Samma Kör då 2 fingers hela tiden Inte ens fått möjligheten att använda enfingers
Postad 17 June 2010 - 07:19
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Någon som vet om man kan komma åt utdelad media på nätverket? Eller måste man upprätta särskild server för detta?
Postad 17 June 2010 - 12:42
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Någon som vet om man kan komma åt utdelad media på nätverket? Eller måste man upprätta särskild server för detta?
Eller komma åt mobilen via nätverket? =)
Postad 17 June 2010 - 15:54
Unregistered123ad20c
-
Unregistered123ad20c
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Google maps finns inte som gps navigator. Däremot finns en google app där google maps finns med. Men det är väl bara den där du kan kolla kartor över hela världen? Inte köra som gps?
Hej du , jag använder google maps för gps navigering, funkar mycket bättre än det programmet som följer med.. Finns ju inga detaljer i det programmet?,, eller måste man köpa någon licens.. google maps funkar prima och är väldigt exakt funkar till och med i min lägenhet och jag kan se hur pluppen flyttar sig när jag går runt, dock inte lika exakt som utomhus:)
Postad 17 June 2010 - 16:03
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Hej du , jag använder google maps för gps navigering, funkar mycket bättre än det programmet som följer med.. Finns ju inga detaljer i det programmet?,, eller måste man köpa någon licens..
google maps funkar prima och är väldigt exakt funkar till och med i min lägenhet och jag kan se hur pluppen flyttar sig när jag går runt, dock inte lika exakt som utomhus:)
om man vill använda google maps, surfar man in på en sida då eller hur gör jag? -amatören-
Postad 17 June 2010 - 17:01
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
om man vill använda google maps, surfar man in på en sida då eller hur gör jag? -amatören-
googles widget sen bara maps antar jag
Redigerat av Blomkungen, 17 June 2010 - 17:04.
Postad 17 June 2010 - 17:37
Unregistered123ad20c
-
Unregistered123ad20c
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
googles widget sen bara maps antar jag
Ja precis!, lite konstigt att det ligger under en widget i stället för som en app, men det kanske funkar om man surfar in på google maps också.?
Postad 17 June 2010 - 20:58
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Ja precis!, lite konstigt att det ligger under en widget i stället för som en app, men det kanske funkar om man surfar in på google maps också.?
hmm får hela tiden your current location is unavalible någon som har en lösning på det? med google maps då
Postad 18 June 2010 - 00:05
finiCaL
-
finiCaL
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
tänkte fråga finns de o köpa en helt svart wave dvs inte en grå lr någon annan färg .. bara svart ??
Postad 18 June 2010 - 07:59
Ängeln
-
Ängeln
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Har kollat in den här tråden i några veckor nu och funderar verkligen på att välja en Wave.
Jag har en SE W902 i ett abbonnemang hos 3 för 299kr/mån i 24 månader. Den 25 Augusti får jag välja ny telefon om jag förlänger.
Nu har 3 fått in Wave, men den kostar också 299kr/mån i 24 månader. Med tanke på att mobilen går att få för 3267kr inkl. frakt just nu är det alldeles för dyrt. Hade det varit i 18 månader hade det varit värt det.
Det är även lite lustigt att HTC Desire, vars lägsta pris enligt prisjakt just nu är 4595kr, i ett likadant abbonnemang kostar 69kr extra varje månad, men för 18 månader kostar den 99kr extra medan Wave kostar 149kr extra för 18 månader! Hur kan en telefon som är över 1300kr dyrare kosta mindre i månadskostnad?
Numera kommer det nya mobiler på löpande band och att då binda sig i två år känns inte så roligt.
Mitt abbonnemang går ut 25 November så jag har tid på mig att bestämma mig, men då lär det ju ha kommit ut fler mobiler. En annan anledning att vänta är se hur app store utvecklar sig.
Någon som vet om det kommer en uppdatering på Wave snart? Eller om det var en uppdatering av Bada? Har för mig att jag läste det någonstans. Tidigare har ju Samsung mer eller mindre struntat i uppdateringar så det är ännu en anledning att vänta.
Redigerat av Ängeln, 18 June 2010 - 08:17.
Postad 18 June 2010 - 08:17
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Har kollat in den här tråden i några veckor nu och funderar verkligen på att välja en Wave. Jag har en SE W902 i ett abbonnemang hos 3 för 298kr/mån i 24 månader. Den 25 Augusti får jag välja ny telefon om jag förlänger. Nu har 3 fått in Wave, men den kostar också 299kr/mån i 24 månader. Med tanke på att mobilen går att få för 3267kr inkl. frakt just nu är det alldeles för dyrt. Hade det varit i 18 månader hade det varit värt det.
Numera kommer det nya mobiler på löpande band och att då binda sig i två år känns inte så roligt. Mitt abbonnemang går ut 25 November så jag har tid på mig att bestämma mig, men då lär det ju ha kommit ut fler mobiler. En annan anledning att vänta är se hur app store utvecklar sig.
Någon som vet om det kommer en uppdatering på Wave snart? Eller om det var en uppdatering av Bada? Har för mig att jag läste det någonstans. Tidigare har ju Samsung mer eller mindre struntat i uppdateringar så det är ännu en anledning att vänta.
De var verkligen inget billigt abb du har, men de e kanske någon typ av flatrate? Jag har själv Tele2 Snackis för 39 kr / mån (finns även för 19 kr / mån om man beställer på nätet) och sen tillkommer i mitt fall internet small(då jag alltid är i närheten av ett trådlöst nätvärk) för 29 kr / mån. Jag har pratat med Samsung Sverige men de verkar mer eller mindre som en fristående agent från SAMSUNG. De vet inget om planerade telefoner eller uppdateringar. Jag har nu haft Wave i någon vecka jag jag måste säga att jag är väldigt nöjd med den. Detta är ju min första så kallade "smartPhone" (om man får kalla den det). En väldigt bra sak som jag kom på igår är att den känner av när man tar ner luren från örat(även under samtal), den tänds då upp och man kan ex söka kontakter o grejer. Väldigt smidigt. Alla de där extra finesserna gör att telefonen blir så mycket mer värd. kvalités Känslan i telefonen är grymt bra, troligen det bästa jag känt på. Det finns så klart saker som Samsung bör ordna, ex Hotmail är ingen höjdare att använda på den i dagsläget efter som hotmail inte stöder IMAP. Varje gång jag startar ett spel så sätts volymen till ett standardläge vilket inte är någon höjdare om man vill att den ska vara tyst. Dessutom är minsta möjliga ljud inställningen relativt högt och inget man kan köra på när folk sover i huset. Men detta är så saker som man kan hantera.
Postad 18 June 2010 - 08:24
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Jag vill påminna alla om att ni kan ställa frågor till Samsung på mobil.se idag kl. 14.00
Sätt igång och grilla dom ordentligt
Postad 18 June 2010 - 08:28
Ängeln
-
Ängeln
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Jag hade Tele2/Comviq tidigare, men när jag flyttade till ny lägenhet centralt i göteborg hade jag dåligt täckning. Det var inte bara inomhus det var dålig täckning utan utomhus i hela området. Så jag bytte till 3 istället. 299 i månaden i 24 månader är inte billigt nej, men jag får ringa upp hela beloppet och köpa tjänster för beloppet. Men eftersom jag inte vill binda mig i 24 månader tycker jag att en så pass billig telefon som Wave borde gå att få i ett 18-månadersabbonnemang. När jag fick min W902 kostade den över 4000 kr. Wave kostar ca 3200 kr! Det är dåligt av 3 att mjölka så hårt! Jag vill påminna alla om att ni kan ställa frågor till Samsung på mobil.se idag kl. 14.00
Sätt igång och grilla dom ordentligt  http://www.mobil.se/...g-1.362411.html
Postad 18 June 2010 - 09:32
Steffo76
-
Steffo76
-
Rookie
-
3 inlägg
Tjena!!
Är väldigt sugen på denna. Två saker stör mig dock, någon som har koll på om det går o byta ut webblässaren som ryktas va kass (måste zooma hela tiden) samt kommer den att stödja den sporify.??
Sen tycker själv att 3 är bra om du skall ha NY telefon. Då betalar ENDAST en fast månadskostnad för telefonen som du sen kan ringa/messa/surfa för HELA beloppet. Så förmånligt är det ej med andra bolag.
Men skall du endast ha nytt abonnemang ja då KANSKE dom ej är lika bra  !!
Redigerat av Steffo76, 18 June 2010 - 09:36.
Postad 18 June 2010 - 11:31
Unregistered78af1102
-
Unregistered78af1102
-
Mästare
-
-
2753 inlägg
Jag skickade in en frågan om spotify till den där chatten. hoppas de svarar sen
Postad 18 June 2010 - 12:05
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Kastat in några frågor då =)
Postad 18 June 2010 - 13:45
hadex
-
hadex
-
Rookie
-
8 inlägg
Jag ställde också lite frågor men det verkar vara väldigt dålig fart i den "chatten".
Postad 18 June 2010 - 13:47
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Jag ställde också lite frågor men det verkar vara väldigt dålig fart i den "chatten".
Oerhört! Verkar vara en pensionär som är moderator. Skittråkigt. Får läs sammanställningen sen.
Postad 18 June 2010 - 14:03
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Oerhört! Verkar vara en pensionär som är moderator. Skittråkigt. Får läs sammanställningen sen.
Jag tror att det är många frågor som dom inte vill svara på och sitter och letar efter frågor som dom själva tycker är bra...
Postad 18 June 2010 - 14:25
hadex
-
hadex
-
Rookie
-
8 inlägg
Jens Honkas: Har precis köpt mig en S8500 Wave. Underbar telefon men undrar hur framtiden ser ut för Samsungs egna operativ, Bada? Apputbudet är ju inte direkt gigantiskt? Vil gärna ha bla. Spotify till Waven!
Samsung: Hej Jens, grattis till en schysst mobil! Hoppas att du kommer trivas. Bada är ju Samsungs nya egna öppna operativsystem. Du når apparna i Samsungs butik Samsung Apps via mobilen eller datorn. Förstår om du tycker att utbudet just nu inte är direkt gigantiskt. Men vi måste börja någonstans. Bada kommer att bli viktigt för Samsungs ambition att erbjuda en smart mobil till alla, jämte andra operativ. Varje dag växer utbudet av appar för Bada. Nu är det drygt 200 appar i Sverige, både gratis och de som kostar. Det växer snabbt för varje dag. Wave är den första mobilen som lanseras på Bada-plattformen. Fler modeller kommer under andra halvåret. Hälsningar MichaelDär fick vi iaf lite svar men vi visste ju redan deras intentioner med Bada. Frågan är om de lyckas få någon buzz kring Wave/Bada utan hårdare marknadsföring. Och så dissade de hans Spotify fråga helt!
Postad 18 June 2010 - 22:46
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
hmm får hela tiden your current location is unavalible någon som har en lösning på det? med google maps då
Bumpar min fråga
Postad 19 June 2010 - 11:05
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Till alla Samsung ägare vill jag rekommendera den här länken: http://samsung-firmware.webs.com/För att kolla vilket firmware ni använder: *#1234# Instruktionsvideo: http://www.youtube.c...layer_embedded#! Har ni aldrig gjort någonting liknande och vet vad det handlar om så läs på först!!!! Remember the Boot and FFS of Europe or Asia is different! So use your own region firmware! NOTE: This way is more risky! Do not flash if you have a simlock! Är ni osäkra, då är det bättre att inte göra någonting! Tänk på att garantin inte gäller efter man har gjort en flash. En sak till för att var extra tydlig, mobilen får INTE vara operatörs låst!!!
Redigerat av Xet, 19 June 2010 - 11:33.
Postad 19 June 2010 - 11:44
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Till alla Samsung ägare vill jag rekommendera den här länken:
http://samsung-firmware.webs.com/
För att kolla vilket firmware ni använder: *#1234#
Instruktionsvideo: http://www.youtube.c...layer_embedded#!
Har ni aldrig gjort någonting liknande och vet vad det handlar om så läs på först!!!!
Remember the Boot and FFS of Europe or Asia is different! So use your own region firmware! NOTE: This way is more risky! Do not flash if you have a simlock!
Är ni osäkra, då är det bättre att inte göra någonting! Tänk på att garantin inte gäller efter man har gjort en flash. En sak till för att var extra tydlig, mobilen får INTE vara operatörs låst!!!
Landskoden för sverige är XB, så om det inte finns någon ny firmware som innehåller XB så ska ni med andra ord inte försöka med någon annans lands firmware. Ganska uppenbart, men jag vill bara vara tydlig så att ni inte förstör era fina mobiler
Postad 19 June 2010 - 12:25
Greedy
-
Greedy
-
Forumräv
-
-
744 inlägg
Fim min Wave i veckan och tycker den är överlag mycket bra. Batteritiden är ju enorm om jag jämför med polarens SE X10. Däremot undrar jag om någon lyckats få in Stereosändningar i radion? Allt jag lyssnat på verkar ju vara mono?
Postad 19 June 2010 - 16:03
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Till alla Samsung ägare vill jag rekommendera den här länken:
http://samsung-firmware.webs.com/
För att kolla vilket firmware ni använder: *#1234#
Instruktionsvideo: http://www.youtube.c...layer_embedded#!
Har ni aldrig gjort någonting liknande och vet vad det handlar om så läs på först!!!!
Remember the Boot and FFS of Europe or Asia is different! So use your own region firmware! NOTE: This way is more risky! Do not flash if you have a simlock!
Är ni osäkra, då är det bättre att inte göra någonting! Tänk på att garantin inte gäller efter man har gjort en flash. En sak till för att var extra tydlig, mobilen får INTE vara operatörs låst!!!
Och man ska göra det för att?
Postad 19 June 2010 - 19:04
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Och man ska göra det för att?
Ja varför brukar man uppdatera programvaran i en produkt? Kan det vara för att göra den bättre månne?
Postad 20 June 2010 - 01:38
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Ja varför brukar man uppdatera programvaran i en produkt? Kan det vara för att göra den bättre månne?
Tänk efter Finns ingen nyare programvara för nordiska regioner Om du nu inte vill vara utan å, ä och ö så finns det ingen poäng att göra det
Postad 20 June 2010 - 08:18
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Tänk efter Finns ingen nyare programvara för nordiska regioner Om du nu inte vill vara utan å, ä och ö så finns det ingen poäng att göra det
Det finns inte idag, men jag tipsar bara om det för framtida uppdateringar... Det finns alltid dom som är intresserad av att ha senaste programvaran. Jag kommer personligen inte att uppdatera min mobil på det här sättet men jag ville ändå tipsa om möjligheten för alla som läser på detta forum, sen får var och en bestämma om man vill utnyttja den här möjligheten.
Postad 20 June 2010 - 09:08
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
Fler som har fått "otillräckliga resurser, program stängs ner"? Jag hade det tidigare med Aftonbladets app...
Men i morse fick jag det igen när jag gick in på Samsung Apps, valde nytt, och sedan Mer 2-3 ggr... Då stängdes appen ner pga ovanstående...
Jag hade inte igång några andra appar, endast Startsida och Widgets under program. Har inte någon widget öppen heller som ska dra resurser, endast Google och Feeds & Updates. Bägge uppdateras manuellt...
Att Aftonbladets app kanske inte är optimerad pga att det är en 3:e hands tillverkare förstår jag, men Samsung Apps ska väl vara optimerad utan att få minnesfel?
Postad 20 June 2010 - 09:14
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Jag hade sådana konstigheter när jag körde Aftonbladets widget så den åkte ut på stuts och sen har det fungerat fin fint. Såg att det finns flera tidigare som erbjuder samma widget, får verkligen hoppas de fixar till den annars lär telefonen få dåligt ryckte. Nu när man köpt denna telefon och är grymt nöjd med den så tittar man ändå på konkurrenterna och då specifikt IPhone4 som hypas ganska mycket. Det jag inte förstår är varför den blir så hypad? Vad jag kan se så saknar den : IPhone har säkert lyckats på någon punkt men några av de punkter de inte lyckas på är (om jag fattat det rätt?) : IPhone4 - Har ingen minnestkortplats så man kan byta minne i den? - Har inte stöd för Xvid, divX ? - Fixar inte videosamtal över 3G-nätet? - Har inte bluetooth 3.0? - Stöder inte Flash - Ingen radio (merän via nätet vilket drar ganska mycket mer ström) Läser man dessutom detta : http://www.oled-disp...apple-vs-amoled så undrar man ju hur man kan påstå att IPhone4 är väldens bästa skärm(inom området)?
Postad 20 June 2010 - 11:15
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Lite nya widgets och appar i samsungapps.
Allt från eniro till recept.nu  .
Börjar hända lite saker nu.
Postad 20 June 2010 - 12:25
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Jag hade sådana konstigheter när jag körde Aftonbladets widget så den åkte ut på stuts och sen har det fungerat fin fint. Såg att det finns flera tidigare som erbjuder samma widget, får verkligen hoppas de fixar till den annars lär telefonen få dåligt ryckte.
Nu när man köpt denna telefon och är grymt nöjd med den så tittar man ändå på konkurrenterna och då specifikt IPhone4 som hypas ganska mycket. Det jag inte förstår är varför den blir så hypad? Vad jag kan se så saknar den :
IPhone har säkert lyckats på någon punkt men några av de punkter de inte lyckas på är (om jag fattat det rätt?) :
IPhone4 - Har ingen minnestkortplats så man kan byta minne i den? - Har inte stöd för Xvid, divX ? - Fixar inte videosamtal över 3G-nätet? - Har inte bluetooth 3.0? - Stöder inte Flash - Ingen radio (merän via nätet vilket drar ganska mycket mer ström)
Läser man dessutom detta : http://www.oled-disp...apple-vs-amoled så undrar man ju hur man kan påstå att IPhone4 är väldens bästa skärm(inom området)?
' För att iPhone har aldrig haft bättre telefoner Dom kan bara marknadsföra så Applefans köper en påse skit om det är ett äpple på den  Xarfez en bra med fler appar Synd att min verkar hänga sig med appar :/ Hängde sig flera gånger igår då jag körde Google appen, Senast besökta hemsidor, Födelsedagar och kalender Är ju standardapps så det bör ju inte vara några problem med dom tycker jag
Redigerat av Blomkungen, 20 June 2010 - 12:35.
Postad 20 June 2010 - 14:38
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
Synd att min verkar hänga sig med appar :/ Hängde sig flera gånger igår då jag körde Google appen, Senast besökta hemsidor, Födelsedagar och kalender Är ju standardapps så det bör ju inte vara några problem med dom tycker jag
Precis, det där får de ta tag i, Samsung-folket... Min stängde också WorldCup appen då jag kollade resultat. Tidigare Aftonbladet som jag så klart skrotat pga det. Men att själva appen för Samsung Apps också gör det är fan inte bra... Kan någon testa gå in på Samsung Apps, Klicka på Nytt, och sedna köra Mer 2-3 ggr, får se om den stänger sig för er också?
Postad 20 June 2010 - 15:11
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Precis, det där får de ta tag i, Samsung-folket... Min stängde också WorldCup appen då jag kollade resultat. Tidigare Aftonbladet som jag så klart skrotat pga det. Men att själva appen för Samsung Apps också gör det är fan inte bra...
Kan någon testa gå in på Samsung Apps, Klicka på Nytt, och sedna köra Mer 2-3 ggr, får se om den stänger sig för er också?
När det där problemet har inte jag alls(har provat). Att vissa appar stänger ner kan ni inte skylle enbart på Samsung, felet kan ju faktiskt också ligga hos appen.
Postad 20 June 2010 - 15:16
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Precis, det där får de ta tag i, Samsung-folket... Min stängde också WorldCup appen då jag kollade resultat. Tidigare Aftonbladet som jag så klart skrotat pga det. Men att själva appen för Samsung Apps också gör det är fan inte bra...
Kan någon testa gå in på Samsung Apps, Klicka på Nytt, och sedna köra Mer 2-3 ggr, får se om den stänger sig för er också?
apps stänger sig inte för mig Telefonen bara hänger sig :/
Postad 20 June 2010 - 17:26
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
När det där problemet har inte jag alls(har provat). Att vissa appar stänger ner kan ni inte skylle enbart på Samsung, felet kan ju faktiskt också ligga hos appen.
Nä, jag skrev ju tidigare att jag kan förstå om vissa appar tillverkade av andra kan fungera taskigt. Men inte Samsung Apps-appen.... Den borde vara testad ordentligt? Hur som helst, nya problem, någon märkt av detta?: 1. Vid surfning varnar den att sidan är för stor, kanske inte visas rätt. Detta på sidor som funkat bra tidigare. 2. Nu funkar inte zoomningen, det går att dra isär för större bild, men så fort jag släpper skärmen går den tillbaka till normalläge med oläsbar liten text igen... 3. Ibland fastnar den i läget där adressfältet och nedre verktygsfältet visas hela tiden trots att jag valt helskärm.... Det här har inte funnits tidigare, men nu kommer allt skit på en gång. Jag har testat tömma cache osv, men det hjälper inte...
Postad 20 June 2010 - 17:47
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Nä, jag skrev ju tidigare att jag kan förstå om vissa appar tillverkade av andra kan fungera taskigt. Men inte Samsung Apps-appen.... Den borde vara testad ordentligt?
Hur som helst, nya problem, någon märkt av detta?:
1. Vid surfning varnar den att sidan är för stor, kanske inte visas rätt. Detta på sidor som funkat bra tidigare. 2. Nu funkar inte zoomningen, det går att dra isär för större bild, men så fort jag släpper skärmen går den tillbaka till normalläge med oläsbar liten text igen... 3. Ibland fastnar den i läget där adressfältet och nedre verktygsfältet visas hela tiden trots att jag valt helskärm....
Det här har inte funnits tidigare, men nu kommer allt skit på en gång. Jag har testat tömma cache osv, men det hjälper inte...
Starta om telefonen Har redan meddelat om bugg nr 3 och nr 1 och 2 är för lite minne felet Memoryleak finns
Postad 20 June 2010 - 18:06
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Starta om telefonen Har redan meddelat om bugg nr 3 och nr 1 och 2 är för lite minne felet Memoryleak finns
Jag har också råkat ut för dessa problem, fyi.
Postad 20 June 2010 - 19:09
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Någon som får smileys att fungera som på en ericsson mobil förresten?
För okej man vet ändå vad det är med enkla tecken men det grafiska är ganska kul måste jag erkänna
Postad 20 June 2010 - 19:16
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Någon som får smileys att fungera som på en ericsson mobil förresten? För okej man vet ändå vad det är med enkla tecken men det grafiska är ganska kul måste jag erkänna
Jag saknar faktiskt det lite också.
Postad 20 June 2010 - 22:42
Unregisteredfe9edec5
-
Unregisteredfe9edec5
-
Användare
-
-
121 inlägg
Jag är rätt sugen på att köpa en Wave. Stort tack för all nyttig information till de som tidigare skrivit i den här tråden! Har dock en fråga eller två om uppspelningen av film. Vore tacksam om någon kunde svara på dessa:
Har ni testat DivX- och Xvid-filer? Hur har det funkat?
Skärmen är ju i fomatet 800x480, vilket inte riktigt är 16:9 utan mer åt 16:10-hållet. Hur ser det ut när man spelar upp 16:9-filer? Visas de i rätt bildförhållande, eller dras de ut lite för att passa skärmen? Kan man ändra bildförhållandet ("aspect ratio")? Hur mycket?
Jag köper i första hand Waven för att titta på film- och TV-filer, så jag skulle bli vansinnig om allt visas lite förvrängt ...
För övrigt har jag varit inne på samsungapps.com och tittat lite nu, men hela webplatsen verkar vara väldigt trög. Vet inte om det är min uppkoppling som är dålig i dag, eller om det brukar vara så?
Postad 21 June 2010 - 07:52
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
jag kollade på film förra veckan. Det var nån DivX, kanske nån Xvid, funkade felfritt... Ska kolla vid tillfälle hur bildförhållandet ser ut. Tänkte inte närmare på om den drar ut eller klipper bort, men jag är ganska allergisk om bilden blir utdragen åt nåt håll så det gjorde den nog inte...
Det konstiga var när jag lade över en mpg-film, då sa den att formatet inte stöds?
Kvaliten var super i alla fall, i en film släpade ljudet men de andra funkade ok, så det beror nog inte på telefonen, utan de som renderat filmen har nog gjort ett halvtaskigt jobb..
SamsungApps känns inte trög för mig, men de skulle behöva se över den lite, kan nog bli ganska gryllilg när det blir tusentals grejer att leta bland.
Men 283 appar just nu, går ju framåt? Men fasen vad mycket franskspråkigt som kommit, varför orkar de inte lägga in så man kan välja engelska som språk också?
Apegroup verkar ju vara en svensk firma som börjat utveckla för Bada, men deras Aftonblad-app var ju inte nån höjdare prestandamässigt, ska prova nån av deras andra också, Wiki och Eniro kanske... De har säkert bara anpassat deras Androidversioner av samma appar, utan att testa alltför mycket?
Redigerat av ztevie, 21 June 2010 - 07:53.
Postad 21 June 2010 - 13:19
Unregistered78af1102
-
Unregistered78af1102
-
Mästare
-
-
2753 inlägg
Kanske stressar de ut appsen för att det "ska finnas"... istället för att, som du säger, testa tillräckligt innan.
Postad 21 June 2010 - 13:32
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Angående eniro och wiki....varför gör man dem som widgets???
Helt onödigt tycker jag, jag hade hellre sett dem som appar.
Postad 21 June 2010 - 15:16
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Angående eniro och wiki....varför gör man dem som widgets??? Helt onödigt tycker jag, jag hade hellre sett dem som appar.
Troligen för att det är så pass enkelt att lägga in dem som favoriter och därmed använda vanliga internet browsern för att komma åt dem?
Postad 21 June 2010 - 18:14
Jakobssons
-
Jakobssons
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Tjaa!
e det någon mer än jag som har halebop och har problem att se youtubeklipp på 3g nätet??? för det står att kopplingspunkt inte är tillgänglig när jag ska se på ett klipp, men det funkar när jag e inne på mitt trådlösa...
nån som har stött på¨samma problem vore as schysst om ni kunde hjälpa mig för halebop fattar ju fan inget...
Postad 21 June 2010 - 18:36
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
Tjaa! e det någon mer än jag som har halebop och har problem att se youtubeklipp på 3g nätet??? för det står att kopplingspunkt inte är tillgänglig när jag ska se på ett klipp, men det funkar när jag e inne på mitt trådlösa... nån som har stött på¨samma problem vore as schysst om ni kunde hjälpa mig för halebop fattar ju fan inget...
Jag har Halebop, och kan se Youtube i både 3g och t.o.m Edge-läge... Jag antar att du, som jag, går in via Waves Youtube-app? För går du in via browsern till www.youtube.com så gissar jag att det kan bli tyngre?
Postad 21 June 2010 - 21:10
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Tjaa! e det någon mer än jag som har halebop och har problem att se youtubeklipp på 3g nätet??? för det står att kopplingspunkt inte är tillgänglig när jag ska se på ett klipp, men det funkar när jag e inne på mitt trådlösa... nån som har stött på¨samma problem vore as schysst om ni kunde hjälpa mig för halebop fattar ju fan inget...
problemet ligger i dina inställningar Ändra 3g anslutningen till halebop.telia.se
Postad 22 June 2010 - 12:10
Jakobssons
-
Jakobssons
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
problemet ligger i dina inställningar
Ändra 3g anslutningen till halebop.telia.se
aaa det var ett problem förut  men jag fixa det nu nu var tvungen att ändra VOD inställningarna till rätt nätverksprofil  men tack ändå
Postad 22 June 2010 - 14:27
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
aaa det var ett problem förut men jag fixa det nu nu var tvungen att ändra VOD inställningarna till rätt nätverksprofil men tack ändå 
Kan vara en bra sak att ha rätt nätverksprofil ^^
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|