Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Samsung Galaxy S *

1995 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 June 2010 - 16:35

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

vart hittar man de siffrona? alltså var i telefonen? kollar jag i telefon information får jag fram : I9000XXJF3 där dey står basbandsversion. är jag helt ute och cyklar?

Tryck *#1234# och så ska du få fram mjukvaru version. Det kanske är jag som blandar ihop det :)

Postad 23 June 2010 - 18:18

Unregistered3dd10574
  • Unregistered3dd10574
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Tryck *#1234# och så ska du få fram mjukvaru version. Det kanske är jag som blandar ihop det :)

pda:I9000xxjf3
phone: samma som ovan
csc:I9000xxejf3
tolkar det som?

Postad 23 June 2010 - 18:40

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

pda:I9000xxjf3
phone: samma som ovan
csc:I9000xxejf3
tolkar det som?

Okej, då står dom siffrorna jag nämnde tidigare för någonting annat... undra vad?

xxe= Språk: de,en,es,fr,hu,it,nl,pt(cs,da,el,fi,no,pl,sl,sv,tr)
j= 2010
f= Juni
3= Version 3

Postad 23 June 2010 - 19:17

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

För er som har problem med 3g och wifi har ni gjort en omställning av telefonen? Funkar det inte efter det så är det nog bäst om ni kontaktar Samsung för utbyte eller om uppdateringar kommer och så att dem vet om problemen ni har.

Hur gör man en omställning av telefoenen?

Postad 23 June 2010 - 20:27

Danne736
  • Danne736
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Hur gör man en omställning av telefoenen?

Inställningar>personligt

Sen så kan man hålla ner volym knapp ner och trycka på power när den är avstängd.

Postad 23 June 2010 - 20:50

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Citera(Danne736 @ Jun 23 2010, 11:45 ) *
För er som har problem med 3g och wifi har ni gjort en omställning av telefonen? Funkar det inte efter det så är det nog bäst om ni kontaktar Samsung för utbyte eller om uppdateringar kommer och så att dem vet om problemen ni har.

Tackar och detta fixade det hela. Nu fungerar WiFi. Bugg med andra ord och som kanske kommer drabba alla förr eller senare.

EDIT - jag hade för bråttom att skriva så texten nedanför stämmer inte till 100%

Men mobiltäckningen både för 3G-surf och prat är fortfarande skakig för denna 6 000 kr telefon.

Redigerat av ruva, 24 June 2010 - 20:49.

Postad 23 June 2010 - 22:03

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

• 1612 inlägg
  • 0
Har nu beställt en från tre, hoppas bara mottagningen duger.
Men funkar det på en pinne är jag nöjd, min nokia går knappt inte att ringa med när det är en pinne.

Hur är det med Op-låsning?
Har för mig att det inte går att Op-låsa en android eller har jag fel för det står att den är operatörslåst på tres sida under spec.

Postad 24 June 2010 - 07:01

Unregistered3dd10574
  • Unregistered3dd10574
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Kan bara meddela att jag i natt haft telefonen på laddning, när jag packa upp den och starta så låg batteriet på 60% typ och typ 30h senare var ja tvungen att ladda, ganska strongt då jag lekt som
fan med den och att dessa batteri ska bli bättre efter några laddningar. så jag räknar väl med 40-48h på en laddning sen när batteriet går för fullt och man inte leker lika mycket

Postad 24 June 2010 - 09:27

Macknu
  • Macknu
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Kan bara meddela att jag i natt haft telefonen på laddning, när jag packa upp den och starta så låg batteriet på 60% typ och typ 30h senare var ja tvungen att ladda, ganska strongt då jag lekt som
fan med den och att dessa batteri ska bli bättre efter några laddningar. så jag räknar väl med 40-48h på en laddning sen när batteriet går för fullt och man inte leker lika mycket

Leker jag med min kan man nästan se batteriet sjunka. Den håller inte ens morron till kväll om jag leker med den och då leker jag ändå inte så allvarligt mycket. Får kanske kontakta dustin om det.

Postad 24 June 2010 - 12:19

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Leker jag med min kan man nästan se batteriet sjunka. Den håller inte ens morron till kväll om jag leker med den och då leker jag ändå inte så allvarligt mycket. Får kanske kontakta dustin om det.

Jag vet att dom som har andra mobiler har upplevt samma sak, men för en del räckte det med att starta om mobilen så blev det genast en klar förbättring.

Nu har jag själv precis köpt min, ligger och laddar upp sig... :)

Postad 24 June 2010 - 13:45

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
kan ju efter egna erfarenheter med samsung säga ja galaxy s är en bra mobil samma sak med wave. Men ja tvivlar på att man någonsing får updateringar te luren om du köper galaxy s och i wave ja den är prisvärd men programutvecklare var inte förtjusta i operativsystemet. Själv har ja tänkt o vänta i några månader tills flaggskeppet omnia hd2 kommer ut eller omnia 3 mycke bättre os i båda lurarna :) och samsungs support är verkligen värdelöst dom släpper en lur skiter i fw updateringar etc..

Postad 24 June 2010 - 15:25

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1475 inlägg
  • 0

kan ju efter egna erfarenheter med samsung säga ja galaxy s är en bra mobil samma sak med wave. Men ja tvivlar på att man någonsing får updateringar te luren om du köper galaxy s och i wave ja den är prisvärd men programutvecklare var inte förtjusta i operativsystemet. Själv har ja tänkt o vänta i några månader tills flaggskeppet omnia hd2 kommer ut eller omnia 3 mycke bättre os i båda lurarna :) och samsungs support är verkligen värdelöst dom släpper en lur skiter i fw updateringar etc..

Wave är väl inte Android? Även om Samsung inte är snabbast i världen så kan jag nästan garantera att våra vänner på XDA kommer ordna uppdateringar till Galaxy S :lol:

Jag är iallafall grymt nöjd med min så här 28h efter inköp!

Postad 24 June 2010 - 15:46

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Wave är väl inte Android? Även om Samsung inte är snabbast i världen så kan jag nästan garantera att våra vänner på XDA kommer ordna uppdateringar till Galaxy S :lol:

Jag är iallafall grymt nöjd med min så här 28h efter inköp!

Ne kanske skrev lite fel bada är det ju såklart finns ett forum för galaxy s :) tycker fortfarande att det är lite waste att samsung har så dålig support att måste köra custom roms :

Postad 24 June 2010 - 19:31

Unregisteredc75356f1
  • Unregisteredc75356f1
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Har precis köpt en galaxy s. Är förväntansfull. Min första smartphone. :)

Postad 24 June 2010 - 20:28

Lauregos
  • Lauregos
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Är det någon annan som har problem med svtplay.se/mobil?

Ljudet fungerar, men jag får ingen bild, och efter ca 15 sekunder får jag upp en meddelande om att filmen inte kan spelas.

Jag har provat med ett par olika webbläsare, men det verkar som om en extern videospelare laddas, så det spelar nog ingen roll.

Postad 24 June 2010 - 20:47

Danne736
  • Danne736
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Är det någon annan som har problem med svtplay.se/mobil?

Ljudet fungerar, men jag får ingen bild, och efter ca 15 sekunder får jag upp en meddelande om att filmen inte kan spelas.

Jag har provat med ett par olika webbläsare, men det verkar som om en extern videospelare laddas, så det spelar nog ingen roll.

Använder du 3g eller wifi?

Postad 24 June 2010 - 21:11

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Använd (Firebrowser) EDIT - Skyfire heter det - så fixar det sig och du får flash på köpet även i standard-läsaren. Glöm bara inte att sätta standardwebbläsaren som defaul nästa gång du surfar så slipper du välja stup i kvarten.

Jag skrev innan om den usla täckningen med 3G turbo surf på Samsung Galaxy S. Efter att om-installerat telefonen försvann det problemet bara man inte håller telefonen upprätt och täcker botten. Landskapsläge ger bäst mottagning.

Konstigt att man ska beöhöva återställa en ny telefon man just köpt och kom med flyget 17 juni till Arlanda. Problemet innan återställningen var att mobilnätet bara dog med jämna mellanrum även om jag stod med fri sikt mot mobilmasten. Pendlade från högsta styrka till noll efter några sekunder, gick upp igen för att åter dö osv. WiFi lade av helt.

Jag hade lagt in 5,6 stycken apps fån appstore och vet inte om det var det som ställde till det.

Det som jag nu tycker är det enda som är dåligt med telefonen är att om man tappar nätet stänger spelaren av sig om man lyssnar på webbradio vilket jag tycker är viktigt att Samsung åtgärdar. Även Sveriges radio apps för podradio bluddrar inte igång igen från början om man tex lyssnar på nyheterna på morgonen, på väg till arbetet. Man får stanna bilen och sätta igång det hela från början Bara denna sak jag är bortskämd med gör att jag längtar tillbaka till min Nokia N5800. Annars är jag nöjd med telefonen.

Batteritiden är lika kass på bägge telefonerna om man surfar mycket. Jag får forfarande ladda vid 18 tiden och är utan telefon tills jag går och lägger mig. Surfar man knappt räcker batterierna en hel dag även om man kör Spotify 2 timmar.

GPS har jag inte testat ännu och man märker både för och nackdelar med Touch-skärm kontra pekpinne. Jag kan onte bestämma mig vilket som är bäst men vet nu att det tar tid att lära sig pricka rätt med huden på fingertopparna. Ibland blir man förvånad hur hur svårt det är att träffa rätt länk i webbläsaren.

Redigerat av ruva, 25 June 2010 - 08:58.

Postad 24 June 2010 - 21:47

Danne736
  • Danne736
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Använd Firebrowser, eller vad den heter, så fixar det sig och du får flash på köpet även i standard-läsaren. Glöm bara inte att sätta standardwebbläsaren som defaul nästa gång du surfar så slipper du välja stup i kvarten.

Jag skrev innan om den usla täckningen med 3G turbo surf på Samsung Galaxy S. Efter att om-installerat telefonen försvann det problemet bara man inte håller telefonen upprätt och täcker botten. Landskapsläge ger bäst mottagning.

Konstigt att man ska beöhöva återställa en ny telefon man just köpt och kom med flyget 17 juni till Arlanda. Problemet innan återställningen var att mobilnätet bara dog med jämna mellanrum även om jag stod med fri sikt mot mobilmasten. Pendlade från högsta styrka till noll efter några sekunder, gick upp igen för att åter dö osv. WiFi lade av helt.

Jag hade lagt in 5,6 stycken apps fån appstore och vet inte om det var det som ställde till det.

Det som jag nu tycker är det enda som är dåligt med telefonen är att om man tappar nätet stänger spelaren av sig om man lyssnar på webbradio vilket jag tycker är viktigt att Samsung åtgärdar. Även Sveriges radio apps för podradio bluddrar inte igång igen från början om man tex lyssnar på nyheterna på morgonen, på väg till arbetet. Man får stanna bilen och sätta igång det hela från början Bara denna sak jag är bortskämd med gör att jag längtar tillbaka till min Nokia N5800. Annars är jag nöjd med telefonen.

Batteritiden är lika kass på bägge telefonerna om man surfar mycket. Jag får forfarande ladda vid 18 tiden och är utan telefon tills jag går och lägger mig. Surfar man knappt räcker batterierna en hel dag även om man kör Spotify 2 timmar.

GPS har jag inte testat ännu och man märker både för och nackdelar med Touch-skärm kontra pekpinne. Jag kan onte bestämma mig vilket som är bäst men vet nu att det tar tid att lära sig pricka rätt med huden på fingertopparna. Ibland blir man förvånad hur hur svårt det är att träffa rätt länk i webbläsaren.

Skyfire tror jag det är du menar :)

Postad 24 June 2010 - 21:53

Lauregos
  • Lauregos
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Använder du 3g eller wifi?

Har testat både och.

Testade precis med skyfire browser, och ingen lycka där heller. På mobilsidan laddas en video i en extern spelare, som enbart ger mig ljud.

Vanliga play fungerar inte alls, och video-ikonen i Skyfire är grå hela tiden.

Jag tolkar det som att det fungerar för er? Kanske har råkat installera andra mediaspelare som skrivit över avkodare som behövs, eller något liknande. En återställning kanske gör susen...

EDIT: Nu fungerar det... weird. En andra omstart gjorde tydligen susen.
EDIT2: Nu försvann bilden igen...

Redigerat av Lauregos, 24 June 2010 - 22:01.

Postad 25 June 2010 - 09:05

Evil Peter
  • Evil Peter
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

kan ju efter egna erfarenheter med samsung säga ja galaxy s är en bra mobil samma sak med wave. Men ja tvivlar på att man någonsing får updateringar te luren om du köper galaxy s och i wave ja den är prisvärd men programutvecklare var inte förtjusta i operativsystemet. Själv har ja tänkt o vänta i några månader tills flaggskeppet omnia hd2 kommer ut eller omnia 3 mycke bättre os i båda lurarna :P och samsungs support är verkligen värdelöst dom släpper en lur skiter i fw updateringar etc..

Jag håller inte riktigt med dig eftersom Galaxy S släpptes i Singapore ett par veckor innan Europa fick den och under de två veckorna fick Samsung dessutom ut en ny firmware. Samsung kommer att ha Android i 50% av sina telefoner framöver och verkar därav bestämda att göra bättre ifrån sig och få en större marknadsandel. Erbjudandet som plåster på såren för att Google inte tillät Galaxy i7500 att uppgraderas till 2.1 tyder också på det.

Tror för övrigt inte på att Symbian och Windows Mobile klarar av att hålla emot för Android. Hittills går Android klart bättre, trots att det är yngre än båda de andra. Det ökar snabbast av alla smartphone OS och WinMo7 får det inte exakt lättare av att de slopat bakåtkompabiliteten. Men föredrar du något av de systemen ändå är det ju bara att köra på det.

Postad 25 June 2010 - 09:08

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Då kanske det beror på mottagningen. Jag hade samma problem när telefonen hade dålig täckning som löstes med min fabriksåterställning. För er som inte läst mitt tidigare inlägg dog innan turbo 3G hela tiden och WiFI fungerade inte alls.

Någon som vet varför man ska behöva återställa en ny telefon. Är det vanligt på Android och beror det ofta på något apps man installerar. Jag hade Skyfire, LastPass Premium (100 kr/år), Google Maps och ett bilspel jag inte kommer ihåg vad det heter.

Postad 25 June 2010 - 09:11

ronkan
  • ronkan
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0
tjo då va en beställd då mitt tidigare 3 abbonemang har presis gått ut så vart en förnyelse med denna 399:- i månaden...
brukar ringa för ca: 300 annars så det blir en 100 mer nu men då kan jag ta tjänsten mobiltbredband istället för den hundringen...
och det känns nästan som det är ett måste till denna lur för att utnyttja den till fullo...
oj vad jag är ivrig nu men får den inte förns nästa vecka nån gång förhoppningsvis...

Postad 25 June 2010 - 11:12

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
hur tycker ni kameran är, blir det mycket blåsljud närman filmar? (kan man hålla den på olika sätt för att skydd mot vindens ljud?)

den saknar blixt, hur fungerar den inomhus i dålig belysning (ex levande ljus)

Postad 25 June 2010 - 11:14

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

• 1612 inlägg
  • 0
Går det att byta låt och höja/sänka volymen på headsetet?
Var ju någon som hade en nokia 5800 kan du testa om det headsetet funkar till galaxyn att byta låt + volym med?
Hade vart najs.

ny review

Postad 25 June 2010 - 11:23

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
En till fråga som kanske inte har med just telefonen att göra (sorry) hur bär man sig med den, den är ganska stor, finns det hållare för den så man kan ha den på bältet. (att ha den i jeansfickan känns inte så bra, lätt att den kläms och repas. ni som har den, hur gör ni, lägger ni den på bordet när ni inte använder den, eller hur gör ni?

Postad 25 June 2010 - 12:41

Evil Peter
  • Evil Peter
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

hur tycker ni kameran är, blir det mycket blåsljud närman filmar? (kan man hålla den på olika sätt för att skydd mot vindens ljud?)

Jag har bara gjort en testfilm utomhus men den blev jag riktigt imponerad av (har dock bara tittat på den med telefonens skärm). Fick inga störningsljud från blåst, men minns inte hur vinden var vid det tillfället.

Kameran har jag inte testat i riktigt dålig belysning men när jag tagit kort inomhus har ljusmottagningen varit förvånansvärt bra. Dock förväntar jag mig inga bra bilder när belysningen blir undermålig.

En till fråga som kanske inte har med just telefonen att göra (sorry) hur bär man sig med den, den är ganska stor, finns det hållare för den så man kan ha den på bältet. (att ha den i jeansfickan känns inte så bra, lätt att den kläms och repas. ni som har den, hur gör ni, lägger ni den på bordet när ni inte använder den, eller hur gör ni?

Jo, nog tycker jag denna fråga har med telefonen att göra så ingen anledning att be om ursäkt för det. :P Det fina vädret har hållit mig från att använda jeans sedan jag fick telefonen så jag vet inte hur den är i lite tajtare byxor men i de lite ledigare shorts och trekvartsbyxor jag haft på mig har jag knappt ens märkt den i fickan, just tack vare att den är så tunn och väger så lite. Bredden och höjden blir klart mindre faktorer på en tunn telefon. Vad gäller jeans tror jag inte man bör ha den i framfickorna om man har lite tajtare modeller men i bakfickorna torde det gå bra.

När jag inte använder den lägger jag den bara på bordet och det känns inte som man måste vara extremt rädd om den på det sättet. Dock kommer jag nog att köpa en väska till den framöver för att kunna vara än mindre aktsam när man är ute och springer, inte minst som jag inte tänker köpa något displayskydd.

Den enda nackdelen jag hittills märkt med skalet är att det syns fettfläckar på det på baksidan, även om det inte är något stort problem. Brukar polera den med mikrofiberduk då och då.

Postad 25 June 2010 - 12:46

Evil Peter
  • Evil Peter
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Går det att byta låt och höja/sänka volymen på headsetet?
Var ju någon som hade en nokia 5800 kan du testa om det headsetet funkar till galaxyn att byta låt + volym med?
Hade vart najs.

ny review

Nej, det finns bara en knapp på det medföljande headsetet, vilken används som paus när man lyssnar på media.

Mitt headset som följde med min Nokia N95 8GB fungerar inte i Galaxy S.

Postad 25 June 2010 - 13:23

Mistwalker
  • Mistwalker
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Jag har min HD2, som är lite större än Galaxy S, i jeansfickan. Det fungerar alldeles utmärkt. Vad man gör för att inte förstöra telefonen är helt enkelt att reservera hela fickan till din mobiltelefon :P Dvs, jag har inga nycklar, mynt eller nånting annat än mobil i min vänstra jeansficka. Dessutom fick jag en liten läderväska med telefonen (får man inte med Galaxy S tyvärr) och den hjälper väldigt mkt. Fast jag använder väskan så reserverar jag ändå hela fickan. Har haft telefonen i ett halvår nu och den ser fortfarande ut som ny, inte en repa någonstans :D

Postad 25 June 2010 - 13:56

Lauregos
  • Lauregos
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Nä, nu har jag gjort en återställning, och SVT Play vägrar fungera någon längre tid.

Har några andra möjlighet att testa? För det är ju uppenbarligen ett mjukvaruproblem, i och med att jag fått det att fungera en gång, men hur vanligt är det?

Postad 25 June 2010 - 18:50

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Nej, det finns bara en knapp på det medföljande headsetet, vilken används som paus när man lyssnar på media.

Mitt headset som följde med min Nokia N95 8GB fungerar inte i Galaxy S.

fungerar andra bluetooth headset, ex SE radio headset (där man skall kunna se vilka som ringer och styra telefonen).
Har för mig att desiren eller nexus har en sådan fjärrkontroll på hörlurarna (?) skulle denna gå att använda (förutsatt att man kan få tag i sådana, men det borde gå på nått vänster)

Postad 25 June 2010 - 20:21

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=lI3xoEKfONE

Där jämför de Super amoled mot iphone4 retina (scrolla lite till mitten)). Var inte så stor skillnad tyckte jag. Vad tycker ni?

Postad 25 June 2010 - 22:23

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

http://www.youtube.c...h?v=joh4uLAS_VE

Och 4:3 720 p vilket inte är äkta 720p enligt min mening. Blåsljudet får man med, men det är väll oundvikligt.

Redigerat av ruva, 26 June 2010 - 08:07.

Postad 25 June 2010 - 22:40

Unregistered3dd10574
  • Unregistered3dd10574
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

http://www.youtube.c...h?v=lI3xoEKfONE

Där jämför de Super amoled mot iphone4 retina (scrolla lite till mitten)). Var inte så stor skillnad tyckte jag. Vad tycker ni?

märkte inte så stor skillnad, mitt köp av galaxy s ångras inte en sekund (skärmen gentemot ip4) har varit det ända som oroat mej) Galaxy S är den hetaste/bästa mobilen på marknaden just nu. hoppas bara samsung gör ett bra jobb med att underhålla den.

Redigerat av Unregistered3dd10574, 25 June 2010 - 22:42.

Postad 25 June 2010 - 23:08

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Jag håller inte riktigt med dig eftersom Galaxy S släpptes i Singapore ett par veckor innan Europa fick den och under de två veckorna fick Samsung dessutom ut en ny firmware. Samsung kommer att ha Android i 50% av sina telefoner framöver och verkar därav bestämda att göra bättre ifrån sig och få en större marknadsandel. Erbjudandet som plåster på såren för att Google inte tillät Galaxy i7500 att uppgraderas till 2.1 tyder också på det.

Tror för övrigt inte på att Symbian och Windows Mobile klarar av att hålla emot för Android. Hittills går Android klart bättre, trots att det är yngre än båda de andra. Det ökar snabbast av alla smartphone OS och WinMo7 får det inte exakt lättare av att de slopat bakåtkompabiliteten. Men föredrar du något av de systemen ändå är det ju bara att köra på det.

men har du sett vad samsung gör med sina fw/s ? det är som att skapa en ny mobil bara för att den är inne för stunden sen skita i support för den :P
jag själv tycker inte symbian är något vidare om man gillar pilla med mobilen men den har ju som sagt inte en massa filler apps som android,iOS och ett ganska tråkigt ui men duger om man vill ha ett monster som lur har ja märkt. och tyckte också att det var märkligt med i7500 med fw'n i den ;O

Postad 26 June 2010 - 01:26

Evil Peter
  • Evil Peter
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

men har du sett vad samsung gör med sina fw/s ? det är som att skapa en ny mobil bara för att den är inne för stunden sen skita i support för den :P
jag själv tycker inte symbian är något vidare om man gillar pilla med mobilen men den har ju som sagt inte en massa filler apps som android,iOS och ett ganska tråkigt ui men duger om man vill ha ett monster som lur har ja märkt. och tyckte också att det var märkligt med i7500 med fw'n i den ;O

Jag vet inte riktigt vad du syftar på. Samsung har bevisligen redan uppdaterat sin firmware inom två veckor från den ursprungliga releasen så att säga att de inte kommer ge ut någon firmware-uppdatering var således fel. Om du istället syftar på Android-uppdateringar var Samsung först av alla tillverkare att uppdatera en telefon till 2.1 (Spican) så även där finns det ingen anledning att hävda att de inte uppdaterar sina telefoner.

Att i7500 inte kunde uppdateras är inte speciellt konstigt då den har mindre RAM än Spican (192MB jämfört med 256MB) och RAM är bland kraven från Google att man ska få uppdatera till 2.1. Om man tror Samsung bara struntade i att uppdatera i7500 måste man kunna förklara varför de uppdaterade Spican och varför de erbjöd en rabatterad Galaxy S till alla Galaxy-ägare.

Postad 26 June 2010 - 08:08

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Jag vet inte riktigt vad du syftar på. Samsung har bevisligen redan uppdaterat sin firmware inom två veckor från den ursprungliga releasen så att säga att de inte kommer ge ut någon firmware-uppdatering var således fel. Om du istället syftar på Android-uppdateringar var Samsung först av alla tillverkare att uppdatera en telefon till 2.1 (Spican) så även där finns det ingen anledning att hävda att de inte uppdaterar sina telefoner.

Att i7500 inte kunde uppdateras är inte speciellt konstigt då den har mindre RAM än Spican (192MB jämfört med 256MB) och RAM är bland kraven från Google att man ska få uppdatera till 2.1. Om man tror Samsung bara struntade i att uppdatera i7500 måste man kunna förklara varför de uppdaterade Spican och varför de erbjöd en rabatterad Galaxy S till alla Galaxy-ägare.

hade ingen aning om att dom erbjöd rabatt för alla galaxy ägare köpte nämligen inte den pga att den ser ut som en leksak. och den är ju dock inte bara android ja syftar på såklart har kvar min i8910 och svenska ägare av denna fick xxjb1 updateringen i förra veckan bra när firmwaren varit ute i 5 månader i andra länder typ.

Postad 26 June 2010 - 08:53

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
När tror ni att man kan göra om telefonen till en ren Androidtelefon ala upphottad Nexus One?
Tappar man viktiga funktioner om det går att göra? De har ju redan lyckats roota telefonen (roota = komma åt systemfiler som är låsta tror jag det betyder)

Postad 26 June 2010 - 09:08

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

När tror ni att man kan göra om telefonen till en ren Androidtelefon ala upphottad Nexus One?
Tappar man viktiga funktioner om det går att göra? De har ju redan lyckats roota telefonen (roota = komma åt systemfiler som är låsta tror jag det betyder)

fråga dom på xda developers hemsida tror dom har väldigt mycket på gång med denna lur.

Postad 26 June 2010 - 12:20

Ampa69
  • Ampa69
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

http://www.youtube.c...player_embedded filmat av mig när polarn får en lax i Älvkarleby, runt 20:30 på kvällen med lite skymning på g... välj 720p

Postad 26 June 2010 - 13:32

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

http://www.youtube.c...player_embedded filmat av mig när polarn får en lax i Älvkarleby, runt 20:30 på kvällen med lite skymning på g... välj 720p

såg otroligt bra ut, den filmade konstant i 5 minuter och det var sällan som jag såg några hack i filmen utan det mesta flöt på bra. när det gäller stillbilder, blir det mycket brus i dem? (jag vet att man inte kan förvänta sig mycket av mobilkameror, men det finns en del såm tar helt skapliga bilder.

Om det är någon som har en riktig kamera och några andra så får man gärna lägga upp så man kan jämföra sida vid sida.

Postad 26 June 2010 - 13:53

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Hur fick du 720p och hur fick du 16:9 format. Det jag laddar upp blir i 420p och på datorn är filmerna i 4:3 formatet vilket irriterar mig 2010.

Postad 26 June 2010 - 15:02

Mistwalker
  • Mistwalker
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Hur fick du 720p och hur fick du 16:9 format. Det jag laddar upp blir i 420p och på datorn är filmerna i 4:3 formatet vilket irriterar mig 2010.

Kontrollera att kameran är inställd på att spela in 1280x720, då blir det i HD och i 16:9 istället :rolleyes:
Lattlja runt i kamerainställningarna, så brukar jag lära mig :D

Hoppas du får ordning på det! :P

Postad 26 June 2010 - 15:45

Ampa69
  • Ampa69
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

Har ställt in kameran på att filma i 1280*720 sen så är det inte jag utan han som drillar som laddat upp den på youtube efter att han laddat ner den från min ftp. Vet inte om han gjort någon konvertering för att ladda upp den på youtube eller om han laddade upp orginalfilen...
edit:kollade med snubben och han laddade upp den som den var alltså orginalfilen

Redigerat av Ampa69, 26 June 2010 - 15:47.

Postad 26 June 2010 - 16:16

jwn73
  • jwn73
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Hej har precis fått min telefon från elgigatnten.. :P

Dock så har jag lite problem med att tvinga över den på 3G..
Har hittat att man ska köra Any Cut för att på så sätt komma åt inställningarna för telefon information..
Där är den inställd på GSM/CDMA auto (PRL),
Jag kan ändra på den och välja WCDMA Only.. Men så fort jag stänger fliken och öppnar den igen så är den tillbaka på den förinställda...

Någon som testat detta och lyckats ?

Postad 26 June 2010 - 16:18

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Okej, fel av mig, då klarar telefonen riktig 720p men man måste meka i inställningarna först. Jag får ta och leta, men synd då en av mina filmer (inte den på You Tube) är mycket värdefull för mig personligen. Kul om den vari i 16:9.

Nytt klipp, 720p, filmat hemma och visar hur den klarar att gå från stark kvällssol till skuggor
http://www.youtube.c...h?v=zclgsyI3xsw uppladdat direkt från mobilen. Ger inte ett rättvist mått på hur bra orginalfilmen blir på datorn men ger en liten hint. Någon som vet hur man får bort kravet på att endast kunna ladda upp film genom Wi-Fi? Lite löjligt för mig då jag kör mobilt bredband både hemma och i mobilen.

Fortfarande ungefär samma batteritid
Arbetar jag får jag ladda 18:00 är jag ledig laddar jag den 14:00 för då använder jag den mer. Tills nu tycker jag Samsung Galaxy S varken är bättre eller sämre än andra smartphones (detta är min fjärde om man räknar med N95 som inte hade pekskärm) när de gäller laddning och mobiltäckning. Annars tror tycker jag denna telefon är ett under av bra egenskaper. Mina gamla telefoner förpassas till forntiden. Och varför kan inte alla mobil OS, inklusive Symbian 60 v5, vara lika superenkla att arbeta med.

Redigerat av ruva, 27 June 2010 - 00:50.

Postad 26 June 2010 - 18:28

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
någon som kan italienska?
de jämför skärmarna på iphone4 och galaxy S.
http://www.youtube.c...h?v=qVJhiWlOUAo

vad kommer de fram till?

Postad 26 June 2010 - 20:19

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Vet inte vad de snackade om för hade inte på ljudet, men om det inte stått Samsung på den ena hade jag haft svårt att se skillnaden mer än att Samsungen var lite längre.

Postad 26 June 2010 - 21:26

Macknu
  • Macknu
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

någon som kan italienska?
de jämför skärmarna på iphone4 och galaxy S.
http://www.youtube.c...h?v=qVJhiWlOUAo

vad kommer de fram till?

Kan inte italienska men det lilla man förstod var ju om färgerna. När de visade bilden på huset så sa han bla färgerna var mer naturliga i samsungen och det såg man ju genom hela klippet att färgerna var oerhört mycket bättre i samsungen speciellt svart/vitt.

Edit: Nån som kan säga hur man får bilder på album osv i musikspelaren?
Löste det efter ett tag, var visst tvungen att föra över album i mappar för att det skulle funka.

Redigerat av Macknu, 26 June 2010 - 21:55.

Postad 26 June 2010 - 22:37

Evil Peter
  • Evil Peter
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Jag tittade bara en bit på filmen men det var verkligen uppenbart att svart och vitt var mycket bättre på Galaxy S. iPhone 4:s display är nog säkert bra men det svart/vita såg nästan rent ut sagt dåligt ut i direkt jämförelse och jag tror att färg- och kontrastupplevelsen kommer vara en större faktor än skärpa när man jämför dessa. Som jag sagt tidigare känns det som bakgrundsbelysta skärmar börjar bli gårdagens teknik.

Redigerat av Evil Peter, 26 June 2010 - 22:39.

Postad 26 June 2010 - 23:34

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2466 inlägg
  • 0
Svårt att titta på en super amoled skärm via en LCD skärm :P d¨å ser du bara vad din lcd skärm klarar av.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.