Otroligt tråkigt med resningarna du hade fått i mdf/spånskivan bara, xxls basar?
Ps jag vet inte om jag vill vara med i Dbracet längre nu när jag har tittat på dina monster igen...ds
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Startad av
Bakerman
, Mar 24 2010 22:28
35062 svar till detta ämne
Postad 16 April 2010 - 20:43
Shit vilken yta du har fått på pianolacken!
Otroligt tråkigt med resningarna du hade fått i mdf/spånskivan bara, xxls basar? Ps jag vet inte om jag vill vara med i Dbracet längre nu när jag har tittat på dina monster igen...ds Postad 16 April 2010 - 20:43
Funkar utmärkt det Postad 16 April 2010 - 20:50
Vanligt minijack, eller vad är det för kontakter den vill ha? kan vara bra att ha kablarna hemma när den anländer. Postad 16 April 2010 - 20:53
Här finns all info du behöver Niklas F: REW connections Postad 16 April 2010 - 20:56 Funkar lika bra med den från kjelle om man andvänder den första korrigerings filen till den första radioschaken. Sen kan ni testa Sa DingDing xi carnival om ni vill ha riktig djupbas . Postad 16 April 2010 - 21:05
Kollar du stavningen på sa dingding, jag hittar inte ett skit när jag söker på det nämligen. Postad 16 April 2010 - 21:59 hittar hur mycket som helst http://www.wrasserec...armony_244.html Postad 16 April 2010 - 22:13
Lackade den med en 500 kronorskompressor och den billigaste sprutan från Ö&B. Det var dessutom den första gången jag lackade med spruta i hela mitt liv. Resningarna i mdf/spånskivan...? https://www.minhembi...howtopic=238837 https://www.minhembi...howtopic=244523 Vad har du för db-drag-lådor på g ? Redigerat av Bakerman, 16 April 2010 - 22:22. Postad 17 April 2010 - 08:05
Om man tittar noga på bilderna, så ser man att det antagligen har sjunkt en del i spacklet. kikade snabbt igenom byggtråden för pianolackslådan nu. Det såg ut att ligga en heldel spackel bakom lacken, TROR att det kan vara det som har ställt till det, eller om du fuskat och inte slipat jämnt ifrån början då såklart
Postad 17 April 2010 - 08:13
Db drag är väl att ta i, men den 22:e så skickas det ett 2 st SVS PB 13 Ultra ifrån L sound i Norge. Detta är värre än julafton när man var liten knodd ! Dom skall ha prestanda så jag slipper byta upp mig på ett bra tag hoppas jag. Håller tummarna för full sula ner till 15Hz, Skall bli skoj att mäta upp dom i mitt lilla rum sen, Postad 17 April 2010 - 12:43
Bär du in dom båda samtidigt med en rejäl björnkram Postad 17 April 2010 - 12:44
Fusk... Ska man vara med i min och sdx db-dragklubb så måste det vara DIY med en budget på max 15 lök.. Postad 17 April 2010 - 12:47
Kan säja att det syns ytterst lite i verkligheten. Postad 17 April 2010 - 12:57
Tror nog att du skall spela röven av mig med alla dina rör, jag har inte ens hört en svs bas än så det skall bli spännande när dom kommer. Postad 17 April 2010 - 13:50 Det är nu mera ändrat till en tusenlapp om man skall vara med **** vad skit basarna spelar är riktigt imponerad av dom. Postad 17 April 2010 - 14:05
Skaffa en eller två, eller varför inte... 26 buttkickers till soffan sen...
Postad 17 April 2010 - 14:40
Skulle dina två femhundrakronorsbasar från fynda spöa mina rör i ett db-drag så skulle du få dom av mej... Postad 17 April 2010 - 14:47
Efter gårdagens VÄLDIGT förvånande läkarbesök har jag för tillfället bara svinont i ryggen.
Dom tog en massa prover och gav mej sprutor, och skrev ut en hel påse med piller. Har aldrig hänt förut.. Oftast får man två panodil och blir uppmanad att vila.. Nu har jag tryckt i mej dubbel dos morfintabletter, så nu tänkte jag åka och handla det sista som fattas till rören, sen ska dom färdigmonteras. Ikväll vill jag kolla på film ! Det värsta är att betonglådorna står kvar, och dom måste ut... Har en pirra, så jag får se om jag grejar det.. Utan lock och element väger dom ju bara ca 150 kilo.. Postad 17 April 2010 - 15:48 Utmaningen antagen bara jag får andvända frekvens Passa dig för att över dosera om du inte har ett starkt hjärta och vad fan du än gör så låt biran stå. Postad 17 April 2010 - 16:57
Nu har det ju gått flera timmar sen dom senaste tabletterna, så nu blir det bira istället för tabletter. Postad 17 April 2010 - 17:03 Du kommer att sova sött det kan ta upp till en vecka för att morfinet skall gå ur kroppen . Postad 17 April 2010 - 17:26
mina buttkickers är skrattretande, dom tappar allt under 35 Hz och det är ju där under man vill ha nytta utav dom. Tyckte dom var roliga i början tills jag tittade på en film med riktig lfe, det är dom som "alla" har 350-400kr st varianten. Sen finns det ju såklart bättre som fyller sin tänkta funktion. Postad 17 April 2010 - 17:38
Det går nog bra.. Ska ju äta morfinet ihop med inflammationshämmande och panodil i en vecka. Det är ganska gött att vara lite halvlullig hela tiden.. Man bryr sej inte så mycket om något faktiskt.. Postad 17 April 2010 - 17:43
"Kan orsaka dåsighet. Denna effekt kan förstärkas av alkohol, sömnmedel, smärtstillande medel eller andra läkemedel som verkar på det centrala nervsystemet. Kombinationen ska undvikas." Det står inte att man inte får. Lite dåsighet låter bara gött. Postad 17 April 2010 - 18:24
Testa Rock Band eller något liknande spel, broder testade det när han fick morfin efter en operation, han sa att han förstod varför alla rockstars knarkade efter han testat den kombinationen, han hade aldrig fått så höga poäng innan Postad 17 April 2010 - 18:39
Nu har jag tagit ut mina två hundrafemtiokiloslådor ensam. Det gillade ryggen INTE.. Men nu har jag fått i mej ett par whiskey och ett par bira uppepå medicinen, så jag bryr mej inte så mycket.. Postad 17 April 2010 - 19:23 Du kommer att få lida i morgon . Postad 17 April 2010 - 19:54
Förmodligen... Jag får väl dricka whiskey och äta medicin då också då !! Jag är på god väg nu ska du veta... Om en kvart är två helt klara. Om en timme allihop... Postad 17 April 2010 - 20:42
Bilder bilder!!! Postad 17 April 2010 - 20:59
Hmm... Jag får nog fundera lite på bakre surr och precensekanalerna...
Observera att jag har 2,25 i tak... Jag HATAR kameror... Dom fångar upp sånt som inte syns i verkligheten... Bifogad fil(er)Redigerat av Bakerman, 17 April 2010 - 20:56. Postad 17 April 2010 - 21:00
Hur tror du att det blir om du placerar alla fyra i fronten hos dig, 2 st i mitten och en i vardera hörn, så kan du gömma dom mittre bakom duken kanske? så slipper du problemen med surround högtalarna iaf.
Postad 17 April 2010 - 21:03
Det går inte. Frontarna får ju knappt plats.. Om du kollar i mitt galleri ser du att jag har dörren precis till höger om duken. Tanken är att två ska stå bak, och två ska stå och ta bort förstareflexen från frontarna.. Får se hur det funkar.. FAN vad stora dom blev !!! Postad 17 April 2010 - 21:18
Går inte alla in mellan dina frontar då?
Takhäng din duk och ställ dom bakom den isf Postad 17 April 2010 - 22:10
Slutresultat... Alla fyra klara.. Ska städa och plocka ihop, sen koppla in...
Hoppas jag inte får missljud från porten av taket... Bifogad fil(er)Redigerat av Bakerman, 17 April 2010 - 22:13. Postad 17 April 2010 - 22:29
Najs!!!!
Ett tips vid fotning för att dölja damm å andra tråkigheter. Stäng av blixen kör men naturligt ljus/lampor så slipper du det , dricker du bara Spendrups eller?! Skicka i dig alla tabletter nu å fullpatte på basarna med Infected Mushroom ala Rave! Redigerat av Timpolanen, 17 April 2010 - 22:35. Postad 17 April 2010 - 22:42 Tyvär så är det du får sådana där susningar i huvodet av som inte går över med varken tableter eller öl eller sprit det enda som bedövar detta är doktor hagel. Postad 17 April 2010 - 22:49
Gem mej inte fotoråd Timpo.. Jag SUGER på att ta kort... Du tar ju hur fina kort som helst... Helt ärligt tror jag att det har kommit damm inne i kameran... Jag får ALLTID dammkorn på mina bilder... Utan blixt blir det kolsvart... Jag har en skitkamera för två lök.. Jag kan pröjsa din resa hit så kan vi lyssna lite, ta ett par bira, och du kan fota, om du vill...? Nu har jag i alla fall plockat lite... Ska koppla nu.. Full som FAN .... Nu är man glad att man bor i hus.. Whiskey, bira och morfin RULAR !!! Postad 18 April 2010 - 01:59
Ett element är trasigt...
Postad 18 April 2010 - 07:47
Gör inte samma misstag som mig bara, jag höll på att beställa nytt element till min velodyne. Men det visade sig att det var lågnivåkabeln som var kass, men elementet skorrade bara vid vissa frekvenser med. inte hela tiden, värt att gå över kablarna innan iaf. antar att det var lite halvglapp i den och vid vissa frekvenser så skakade kabel/kontakt isär. Postad 18 April 2010 - 10:37
Alla fyra går ju på samma signal tyvärr... Sen skrapar det lite när jag trycker på konen... Problemet är ju också att dom elementen jag har är första generationen.. Det är inte samma parametrar på dom nya.. Undrar hur det skulle bli... Postad 18 April 2010 - 10:51
Fan va tråkigt Jag lider med dig. Hur låter övriga då? Måste säga att fan va snygga dom blev! Kom på att jag råkade ut för en grej att en kabel låg mot konen på högtalarn inne i lådan,det lät precis som basen var spräckt. Har du plockat bort den dåliga basen? Postad 18 April 2010 - 10:55
Nej, det har jag inte.. Men det skrapar ju när jag trycker på konen, så det är nog med största sannorlikhet talspolen som har gått varm... Postad 18 April 2010 - 11:01
Men om du inte ens har börjat sätta lite press på elementen så kan man ju fundera på om det inte är fabrikationsfel på dom.
Postad 18 April 2010 - 11:06
Har ingen betydelse då jag inte köpte dom från en affär.. Köpte dom privat, fast sprillans nya.. Dom har ju gått i betongburkarna ett tag, men dom pressade jag aldrig heller... Postad 18 April 2010 - 11:19 Har för mig att skrev att det luktade bränt. Postad 18 April 2010 - 11:26
Hur hade du kopplat dom? Du körde väl inte bryggat hoppas jag? Jag varnade dig för det vill jag minnas... Gjorde du det så är det därför.. Bryggat med för låg impedans. Då brinner talspolen oavsett element. Bryggat är bara skit om man inte har 100 koll på att det inte blir för låg impedans. Kanske blir någon konstig impedanskurva på basarna när du kopplar dom mot varandra som du hade i betongburkarna också? Allt jag har spelat sönder i basväg har varit med bryggade steg så jag bryggar aldrig mera iaf. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |