Sony NEX-3
(Systemkameror)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Sony NEX-3 + 16/2,8
(Systemkameror)
|
2
|
(0)
|
Inga priser | |
Sony NEX-3 + 18-55/3,5-5,6 OSS
(Systemkameror)
|
2
|
(5)
|
Inga priser | |
Sony NEX-3 + 16/2,8 + 18-55/3,5-5,6 OSS
(Systemkameror)
|
2
|
(0)
|
Inga priser | |
Sony NEX-5
(Systemkameror)
|
5
|
(1)
|
Inga priser | |
Sony NEX-5 + 16/2,8
(Systemkameror)
|
6
|
(0)
|
Inga priser | |
Sony NEX-5 + 16/2,8 + 18-55/3,5-5,6 OSS
(Systemkameror)
|
7
|
(6)
|
Inga priser | |
Sony NEX-5 + 18-55/3,5-5,6 OSS
(Systemkameror)
|
7
|
(13)
|
Inga priser | |
Sony NEX-5 + 18-200/3,5-6,3 OSS
(Systemkameror)
|
8
|
(0)
|
Inga priser | |
Sony NEX-C3 + 16/2,8 + 18-55/3,5-5,6 OSS
(Systemkameror)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Sony NEX-C3 + 16/2,8
(Systemkameror)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Sony NEX-C3 + 18-55/3,5-5,6 OSS
(Systemkameror)
|
9
|
(2)
|
Inga priser | |
Sony NEX-5N
(Systemkameror)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Sony NEX-5N + 18-55/3,5-5,6 OSS
(Systemkameror)
|
9
|
(7)
|
Inga priser | |
Sony NEX-5N + 18-55/3,5-5,6 OSS + 55-210/4,5-6,3 OSS
(Systemkameror)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Sony NEX-5N + 16/2,8 + 18-55/3,5-5,6 OSS
(Systemkameror)
|
9
|
(4)
|
Inga priser | |
Sony NEX-F3
(Systemkameror)
|
8
|
(0)
|
Inga priser | |
Sony NEX-F3 + 18-55/3,5-5,6 OSS
(Systemkameror)
|
9
|
(4)
|
Inga priser | |
Sony NEX-F3 + 18-55/3,5-5,6 OSS + 55-210/4,5-6,3 OSS
(Systemkameror)
|
8
|
(0)
|
Inga priser | |
Sony NEX-F3 + 16/2,8 + 18-55/3,5-5,6 OSS
(Systemkameror)
|
9
|
(0)
|
Inga priser |
Köpa Sony nex (3 inlägg)
|
12 år sedan |
Objektiv och tillbehör till Sony NEX (23 inlägg)
|
12 år sedan |
Nya NEX kameror på gång (128 inlägg)
|
13 år sedan |
Nybörjarkamera (20 inlägg)
|
14 år sedan |
Köpråd ang sony NEX. (4 inlägg)
|
14 år sedan |
Sony NEX-5 eller Sony Cyber-Shot DSC-HX5VB (12 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 03 January 2011 - 23:04
Postad 03 January 2011 - 23:29
Make = SONY
Model = NEX-5
Exposure Time = 1/8"
F Number = F5.6
Exposure Program = Aperture priority
ISO Speed Ratings = 1600
Bifogad fil(er)
Redigerat av mayro, 04 January 2011 - 01:35.
Postad 04 January 2011 - 09:05
Funderar lite på en LowePro Apex 100AW.
Postad 04 January 2011 - 10:45
får jag, tyvärr så kan vi inte leverera kameran fören den 4e februari, pga slutsålt!! om
###### ...... Jag som får hunden om 5 dagar :S Och kameran var tänkt till det, hum..
Kan det funka att åka till ett varuhus som har kameran i lager och få den till det billigare priset ändå? dvs. 4500:- ....
Postad 04 January 2011 - 15:03
Postad 04 January 2011 - 15:16
Postad 04 January 2011 - 15:42
Hade samma problem. Kollade på ebay och köpte en ny nex-5 ink 16mm och 18-55mm för 4600kr ink frakt. Men det tar dock några dagar innan den är framme..Är på jakt efter denna kamera, men upptäckte elgigantens schyssta pris för sent (slut i lagret) och nu ligger väl priset där på runt 6500:-. Ingen som har ngt tips vart man kan köpa den? Prisjakt säger 5800 som billigast..
Postad 04 January 2011 - 15:58

http://sonyalphanex....gs-for-nex.html
Edit: Verkar dock vara lite svårt att få tag på den i Sverige.
Redigerat av Mr_Empa, 04 January 2011 - 16:01.
Postad 05 January 2011 - 08:54
Postad 05 January 2011 - 09:04
Jag ringde Elgigantens kundtjänst & kollade med dom var chansen är störst att kameran finns i lager. Täby hade störst chans så jag åkte dit & dom hade flera i lager för det billiga "webshop priset". Är supernöjd med kameran. Jag är amatör på detta men har 2 st vänner som fotar mycket med kameror runt 10k klassen som säger att jag har gjort ett mycket bra köp för det priset
Jag antar att detta inte var den senaste veckan, då det billiga priset ej finns kvar längre på nätet? Hade varit super om det fanns dock =)
Postad 05 January 2011 - 22:09
LowePro Adventura 100 kanske
http://sonyalphanex....gs-for-nex.html
Edit: Verkar dock vara lite svårt att få tag på den i Sverige.
Den har jag också kollat på, har bara hittat Adventura 120 på Netonnet - vilken jag finner lite för stor.
Postad 05 January 2011 - 22:23
Postad 05 January 2011 - 23:00
Har Nex 3 & 5 uttag för trådutlösare? Är det samma som A-serien i så fall?
De enda uttagen jag hittar är USB och HDMI, så nej.
Postad 05 January 2011 - 23:52
Har Nex 3 & 5 uttag för trådutlösare? Är det samma som A-serien i så fall?
Du har flertalet trådlösa på eBay, som t.ex. denna
http://cgi.ebay.com/...#ht_1378wt_1032
Den finns även billigare, och även något mindre, men jag har handlat från denna säljare förr (bl.a. Nex-5 adapter till min manuella Konica glugg)
Ps. har inte köpt den själv, så jag vet inte hur bra den fungerar
Postad 06 January 2011 - 02:05
och är den här bättre bildkvalité på än säg canon G12 eller canon powershot 95?
Redigerat av borjeboy, 06 January 2011 - 02:28.
Postad 06 January 2011 - 11:28
Hej, jag kollar på Nex-3 men undrar om man ska köpa pancake eller det andra objektivet, vad är skillanden mellan dom? mer än att pancake är mycket mindre och gör kameran liten
Pancake objektivet har fast brännvidd (dvs ingen zoom). Det har däremot inte fått så värst bra recensioner på Photozone: http://www.photozone...42-sony16f28nex Skulle vara trevligt om Sony släppte ett 28 eller 35 mm ƒ/2,0 eller snabbare för E-fattning.
Mycket mindre än de båda zoomarna är det i alla fall.
Äger inte någon av kamerorna men kan garantera att det är mycket bättre kvalitet på bilderna från en NEX då den har enormt mycket större sensor.
Postad 06 January 2011 - 12:10
Tyvärr är deras 16mm det enda objektivet som gör kameran rättvisa beträffande litenhet. Är storlek viktigt skulle jag spana in Panasonics GF-2 t.ex. De har ett mer utvecklat objektivutbud så du vet vad du får tillgång till.Hej, jag kollar på Nex-3 men undrar om man ska köpa pancake eller det andra objektivet, vad är skillanden mellan dom? mer än att pancake är mycket mindre och gör kameran liten
Sony kommer säkerligen snart med fler mindre objektiv men deras brist på öppenhet om vad som ska komma är för mig en gåta. En roadmap skulle hjälpa dem att sälja fler kameror när systemet är helt nytt imo.
I bildkvalitet komer du inte se mkt skillnad i bra ljus. I dåligt ljus däremot har större sensorer ett rejält försprång *. Dessutom medger stor sensor möjligheten att få saker ur fokus vilket är trevligt.
*) Tänk också på vad det är för bländaröppning på objektiven du är ute efter. Jämför du med nya Olympus XZ-1 har den bländaröppning 1.8-2.5. Kommer du skaffa t.ex. en NEX med kitobjektiv med 3.5-5.6 är den 2-2.5 steg "mörkare" än Olyn. Jämför du bilder vid t.ex. iso 3200 på NEX motsvarar det iso 640-800 på Olyn under samma ljusförhållande.
Postad 06 January 2011 - 12:14
Redigerat av borjeboy, 06 January 2011 - 12:26.
Postad 06 January 2011 - 12:40
Tyvärr är deras 16mm det enda objektivet som gör kameran rättvisa beträffande litenhet. Är storlek viktigt skulle jag spana in Panasonics GF-2 t.ex. De har ett mer utvecklat objektivutbud så du vet vad du får tillgång till.
Sony kommer säkerligen snart med fler mindre objektiv men deras brist på öppenhet om vad som ska komma är för mig en gåta. En roadmap skulle hjälpa dem att sälja fler kameror när systemet är helt nytt imo.![]()
I bildkvalitet komer du inte se mkt skillnad i bra ljus. I dåligt ljus däremot har större sensorer ett rejält försprång *. Dessutom medger stor sensor möjligheten att få saker ur fokus vilket är trevligt.
*) Tänk också på vad det är för bländaröppning på objektiven du är ute efter. Jämför du med nya Olympus XZ-1 har den bländaröppning 1.8-2.5. Kommer du skaffa t.ex. en NEX med kitobjektiv med 3.5-5.6 är den 2-2.5 steg "mörkare" än Olyn. Jämför du bilder vid t.ex. iso 3200 på NEX motsvarar det iso 640-800 på Olyn under samma ljusförhållande.
aha, så då är dyra kompakter bättre i mörker än nex kameran? iaf med pancake om jag förstått dig rätt, hur är det med det andra objektivet då? blir den bättre än då än de dyra kompakterna? tyvärr är lumix kameran lite för dyr för mig
Postad 06 January 2011 - 12:58
så då är det nex 3 med 8-55/3,5-5,6 OSS som ska köpa, då är den väl lika stor som vilken systemkamera som helst? och på de bilder som finns ser den ju inte riktigt klok ut enligt mig
Jag är beredd att hålla med dig. Det är bara 16mm som är värd att kalla liten. Eftersom de använder lika stor sensor som vanliga APS-C kommer objektiven att vara ungefär lika stora som vanliga objektiv till Sonys DSLR kameror (någon får rätta mig om jag har fel). Då får man tänka ett steg längre, "om jag vill ha en liten kamera är det främst primes som kommer att hålla nere storleken". Förstår man detta och är beredd att köpa en del objektiv är det väl ok
GF2 som Supernaut postade ovanför är en liten kamera som dessutom har en inbyggd blixt. Du har också betydligt bättre objektiv utbud med m4/3. Köp till en f1,7 20mm och du har en otroligt kompakt kamera som kommer att leverera grymma bilder
Postad 06 January 2011 - 13:03
Det har jag aldrig påstått. Men tänk på att väga in bländaröppning när du kollar hög-isobilder.aha, så då är dyra kompakter bättre i mörker än nex kameran?
Postad 06 January 2011 - 13:07
aha, så då är dyra kompakter bättre i mörker än nex kameran? iaf med pancake om jag förstått dig rätt, hur är det med det andra objektivet då? blir den bättre än då än de dyra kompakterna? tyvärr är lumix kameran lite för dyr för mig
Det där är inte riktigt sant. Jag tror nog att en NEX kamera med 16mm producerar bättre bilder än en dyr kompakt kamera eftersom sensorn är så mycket större i NEX kameran. Dessutom är 16mm relativt ljusstark också.
Panasonic GF2 med f1,7 20 mm är ännu ljusstarkare än Sonys f2,8 16mm. Vilken kombination som producerar bäst bilder är svårt att säga men vad jag läst (minns inte källor) så är Sonys 16mm ganska soft samtidigt som GF2 inte kommit ut ännu.
Postad 06 January 2011 - 15:36
Det där är inte riktigt sant. Jag tror nog att en NEX kamera med 16mm producerar bättre bilder än en dyr kompakt kamera eftersom sensorn är så mycket större i NEX kameran. Dessutom är 16mm relativt ljusstark också.
Panasonic GF2 med f1,7 20 mm är ännu ljusstarkare än Sonys f2,8 16mm. Vilken kombination som producerar bäst bilder är svårt att säga men vad jag läst (minns inte källor) så är Sonys 16mm ganska soft samtidigt som GF2 inte kommit ut ännu.
hur är GF 1 i förhållande till Nex då? gf 1 finns ju nu och lär vara betydligt billigare enligt vad jag läst.
Sen undrar jag en sak till hur är det med bildstabilitet på nexen? kan man ta bra bilder om man bara håller den i händerna? (ni vet med oavsiktliga skakningar).
Redigerat av borjeboy, 06 January 2011 - 16:02.
Postad 06 January 2011 - 16:12
hur är GF 1 i förhållande till Nex då? gf 1 finns ju nu och lär vara betydligt billigare enligt vad jag läst.
Sen undrar jag en sak till hur är det med bildstabilitet på nexen? kan man ta bra bilder om man bara håller den i händerna? (ni vet med oavsiktliga skakningar).
Hur bilderna blir beror ju mycket på objektivet som används. Tex har ju 20mm från Panasonic väldigt många nöjda användare. Det verkar vara ett riktigt bra objektiv med andra ord som också är ljusstarkt.
Gällande bildstabilisering vet jag att GF1 INTE har det i huset och jag TROR inte att NEX har det heller. Vill du ha bildstabilisering i huset är det Olympus som gäller. Olympus och Panasonic har samma objektivfattning vilket betyder att objektiv från Panasonic fungerar på Olympus kameror och objektiv från Olympus fungerar på Panasonics kameror.
http://www.fotokunge...art-p-3672.aspx där har du en länk till det billigaste (svarta) GF1+20mm paketet som jag hittar. Den finns billigare på Cyberphoto men då är huset rosa.
Ett annat tips är ju Olympus E-PL1 som också säljs väldigt billigt just nu.
Postad 06 January 2011 - 17:11

Bild tagen med NEX-5 och 18-55, i ett väldigt dåligt belyst rum, handhållet. 1/5s, f 4,5 och ISO 1600. Den är något uppskärpt men ingen brusreducering öht.
Postad 06 January 2011 - 17:36
Hur bilderna blir beror ju mycket på objektivet som används. Tex har ju 20mm från Panasonic väldigt många nöjda användare. Det verkar vara ett riktigt bra objektiv med andra ord som också är ljusstarkt.
Gällande bildstabilisering vet jag att GF1 INTE har det i huset och jag TROR inte att NEX har det heller. Vill du ha bildstabilisering i huset är det Olympus som gäller. Olympus och Panasonic har samma objektivfattning vilket betyder att objektiv från Panasonic fungerar på Olympus kameror och objektiv från Olympus fungerar på Panasonics kameror.
http://www.fotokunge...art-p-3672.aspx där har du en länk till det billigaste (svarta) GF1+20mm paketet som jag hittar. Den finns billigare på Cyberphoto men då är huset rosa.
Ett annat tips är ju Olympus E-PL1 som också säljs väldigt billigt just nu.
vad tror du om samsungs NX100 då? ligger i ungefär samma prisklass, (4500kr). Iofs är man då begränsad till samsung...
Postad 06 January 2011 - 18:20
bra bild du tagit
hade du blixten är väl den ända frågan jag känner att jag undrar, antar inte då du fotar något i glas och om man använder blixten då brukar det bli att man får en enorm reflektion och inte kan se nåt alls
vad tror du om samsungs NX100 då? ligger i ungefär samma prisklass, (4500kr). Iofs är man då begränsad till samsung...
Vilken blixt menar du? Du är medveten om att NEX:arna inte har inbyggd blixt eller hur?
Kan inget om Samsung. Hade köpt Samsung för Sony tror jag dock. Fler objektiv och det finns åtminstone en roadmap för tänkta objektiv från Samsung. Det har jag inte sett för Sony.
Men som sagt jag hade valt antingen Panasonic eller Olympus före båda dessa. Helt klart flest objektiv ute idag och jag gillar att storleken på objektiven är mindre än de som finns både till NEX och Samsung (detta är möjligt pga den mindre sensorn). Har du läst något om Panasonic eller Olympus modeller?
Postad 06 January 2011 - 18:27
Vilken blixt menar du? Du är medveten om att NEX:arna inte har inbyggd blixt eller hur?
Kan inget om Samsung. Hade köpt Samsung för Sony tror jag dock. Fler objektiv och det finns åtminstone en roadmap för tänkta objektiv från Samsung. Det har jag inte sett för Sony.
Men som sagt jag hade valt antingen Panasonic eller Olympus före båda dessa. Helt klart flest objektiv ute idag och jag gillar att storleken på objektiven är mindre än de som finns både till NEX och Samsung (detta är möjligt pga den mindre sensorn). Har du läst något om Panasonic eller Olympus modeller?
Antar att han menar den externa blixten som följer med.
Postad 06 January 2011 - 19:32
Antar att han menar den externa blixten som följer med.
japp, det var den blixten jag menade... Japp jag håller på att läsa om olympus modellen..
Postad 06 January 2011 - 20:04
Sorgligt att de inte ens släpper spec. på objektiven...näst intill provokativt..
Undra hur länge man kan ha tålamod att vänta.
Postad 06 January 2011 - 20:11
Hmm.... ser dåligt ut med nya E-mount objektiv..... inget nämnt på CES än ?
Sorgligt att de inte ens släpper spec. på objektiven...näst intill provokativt..![]()
Undra hur länge man kan ha tålamod att vänta.
Byt till m4/3 betydligt mer att välja på
Postad 06 January 2011 - 20:20
Ja... Olympus EPL-2 är lockande.. med IBIS och Pana 20/1.7.Byt till m4/3 betydligt mer att välja på
.
Synd bara att skärmen inte är lika bra som Nex samt att den är "stel"
Postad 06 January 2011 - 20:23
Ja... Olympus EPL-2 är lockande.. med IBIS och Pana 20/1.7.
Fast den har ju fler fördelar än nackdelar
Du menar att den är ful i jämnförelse? Inte enligt mig.
Postad 06 January 2011 - 20:25
Stel= orörligFast den har ju fler fördelar än nackdelar
. Skärmen har ju fått sig en upgrade och vad du menar med "stel" vet jag inte.
Du menar att den är ful i jämnförelse? Inte enligt mig.
Postad 06 January 2011 - 20:33
Visserligen men fördelarna väger ändå över ;D
Förutom IBIS och utbudet av objektiv.
Vilka fördelar tänker du på?
Postad 06 January 2011 - 20:35
Jag är ju m4/3-användare, kör på en GF1a, det är i mitt tycke en bättre kamera än EPL2, mest pga en sak, den har af-assist lampa, skitjobbigt med jagande af vid lite mörkare miljöer. Att den även har snabbare autofokus gör också sitt.Ja... Olympus EPL-2 är lockande.. med IBIS och Pana 20/1.7.
Postad 06 January 2011 - 20:41
Förutom IBIS och utbudet av objektiv.
Vilka fördelar tänker du på?
Blixt
Jag är ju m4/3-användare, kör på en GF1a, det är i mitt tycke en bättre kamera än EPL2, mest pga en sak, den har af-assist lampa, skitjobbigt med jagande af vid lite mörkare miljöer. Att den även har snabbare autofokus gör också sitt.
Finns fördelar med allt som sagt. Själv föredrar jag att ha IBIS och Olympus färger i JPEG framför Panasonics. Men dig tänker jag inte bråka med vi kör ju samma system:)).
Postad 06 January 2011 - 20:55
* Blixt det följer det med en som man kan montera om så behövs.Blixt
möjligheten att göra mindre objektiv. Skitbra JPEG OOC
. Att kunna använda alla typer av objektiv via adapter. Det är väl bara vid högre iso som NEX utpresterar E-pl1 tex vid lägre är de minst lika bra?
* Adaptrar är väl NEX om något ... finns adaptrar till de flesta objektiv idag men.... manuellt eller lååångsam AF.
* Tyst Autofokus är positivt vid filmning
* 1080 istället för EPL2's 720
Redigerat av Biggles2002, 06 January 2011 - 21:02.
Postad 06 January 2011 - 21:05
Du kan ha EVF på E-PL2. Inbyggda blixten går att böjja bakåt så att den bouncar (får inte vara så stort rum).
Pga rådande fysiska lagar är det väl så att nästan alla objektiv passar till m4/3 passar fler objektiv än NEX. Detta beror väl på avståndet mellan sensor och objektiv och det ska tydligen vara till m4/3 över de som använder APS-C. Det nya objektivet för E-PL2 ska vara tystare och snabbare och helt enkelt bättre för filmning.
Men eftersom vi pratar m4/3 mot NEX så kan du väl köpa GH2 som är bland de bästa du kan få när det gäller filmning?
4/3 har mer valmöjligheter än NEX .
Redigerat av liath, 06 January 2011 - 21:07.
Postad 06 January 2011 - 21:30
Är inte blixten du sätter på sämre?
Du kan ha EVF på E-PL2. Inbyggda blixten går att böjja bakåt så att den bouncar (får inte vara så stort rum).
Pga rådande fysiska lagar är det väl så att nästan alla objektiv passar till m4/3 passar fler objektiv än NEX. Detta beror väl på avståndet mellan sensor och objektiv och det ska tydligen vara till m4/3 över de som använder APS-C.
Men eftersom vi pratar m4/3 mot NEX så kan du väl köpa GH2 som är bland de bästa du kan få när det gäller filmning?
4/3 har mer valmöjligheter än NEX.
Vet inte hur blixten är jmf med EPL2's men de är nog likvärdiga skulle jag tro.
Men filmläget på EPL2 är 30fps och det blir problem med kompabiliteten med min videokamera som kör 25p/50i
Böja blixten bakåt kan säkert ge en bra effekt i trångt utrymme men hade jag fotat mkt med blixtbehov hade jag behållt min Canon EOS 550D och köpt en extern blixt.
GH2 är en helt lysande filmkamera... men storleken är fel.
Sony saknar skarpa E-mount objektiv det är där problemet ligger.
Canon 18-55 is , 55-250is och 50/1,8II är en hel del skarpare än Sonys befintliga E-mount objektiv.
Brusreducering bör Sony lägga en del krut på också, inte i närheten av Canons styrka.
Men Nex5 är smidig och har rörlig skärm vilket är himla bra egenskaper.
Postad 06 January 2011 - 21:54
bild innan så fick jag upp bilden på skärmen direkt. Men nu så får jag alltid att
skärmen blir svart sen klickar det till en gång till sen kommer bilden fram.
Hoppas någon vet vad jag gjort.
Postad 06 January 2011 - 22:01
Vet inte hur blixten är jmf med EPL2's men de är nog likvärdiga skulle jag tro.
Men filmläget på EPL2 är 30fps och det blir problem med kompabiliteten med min videokamera som kör 25p/50i
Böja blixten bakåt kan säkert ge en bra effekt i trångt utrymme men hade jag fotat mkt med blixtbehov hade jag behållt.
Men Nex5 är smidig och har rörlig skärm vilket är himla bra egenskaper.
Tyvärr blir den ju inte så smidigt med allt annat förutom 16mm och den är ju inte den bästa vad jag hört/läst?
Skärmen jag tyvärr inte kontra med
Postad 07 January 2011 - 08:07
Tyvärr blir den ju inte så smidigt med allt annat förutom 16mm och den är ju inte den bästa vad jag hört/läst?
Skärmen jag tyvärr inte kontra medförutom att jag hoppas att det kommer i en senare modell men då ska den givetvis vara vridbara och inte bara tiltad
. Du säger ju själv att NEX systemet är begränsat? Varför inte pröva något nytt?
Föredrar tiltbar skärm.
Tiltbar skärm är inte i vägen för vänster hand såsom en vridbar som man fäller ut till vänster är.
Ja, Nex systemet är begränsat för tillfället och Sony gör allt för att irritation skall infinna sig (att inte ge ut spec. samt datum för lansering av objektiven som de lovat 2011).
Hade Olympus EPL2 eller Panasonic GF1-2 haft tiltbar skärm hade de varit kandidater tillsammans med 20/1,7
m4/3 med zoom är ungefär lika smidig som Nex så där spelar det mindre roll.
För fickformat är det kompaktkamera a la Canon S95 som funkar.
Får väl stå ut ett tag till och uppdatera kompaktkameran till nåt bättre S95 eller XZ1
Postad 07 January 2011 - 08:53
blixten eller miken. Bara så att man får ett 3,5 uttag där och
kan koppla in en annan mik där. Hur svårt tror ni det är att
fixa ihop något sånt?
Postad 07 January 2011 - 14:30
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Köpa Sony nex
18 bilder