nÄgon som fÄtt sin Iphone frÄn Telenor denna veckan, och nÀr bestÀllde ni isf??
Min kollega bestÀllde frÄn Telenor för exakt tvÄ veckor sedan idag, onsdagen den fjÀrde augusti. Han fick sin för tvÄ dagar sedan.
Sökningen pÄgÄr
Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
13 relaterade trÄdar
Postad 18 August 2010 - 14:29
Min kollega bestÀllde frÄn Telenor för exakt tvÄ veckor sedan idag, onsdagen den fjÀrde augusti. Han fick sin för tvÄ dagar sedan. Postad 18 August 2010 - 16:36
DÄ Àr min telefon pÄ vÀg, helt okej leveranstid om man ser pÄ 12 augusti nÀr dom fick in avtalet. Egentligen borde min kötid varit 30 juni
* Din order 700100172395, iPhone 4 Black 16GB, lades 2010-08-11. Status - Avslutad/Levererad. Din bestÀllning Àr skickad frÄn Telia och meddelande har skickats till dig med ditt kollinummer. Statushistorik: o 2010-08-18 - Avslutad/Levererad o 2010-08-12 - VÀntar pÄ leverans Postad 18 August 2010 - 17:09
VÀntar fortfarande pÄ min frÄn Tre.
BestÀllde den 30/7 kl 08.00 Ska va med i nÄn prio grupp dÄ det blivit nÄtt fel med min bestÀllning men luren kommer ÀndÄ aldrig. Postad 18 August 2010 - 17:44
Samma sak för mig, bestÀllde release-natten... Orkar inte dra hela historien, men strul har det varit kan jag lova. Skulle bli skickad senast den 12:e, sen senast den 18:e... Har inte orkat ringa idag och tjata? FÄ se om jag fÄr den denna vecka? Orkar inte hoppas lÀngre... Postad 18 August 2010 - 18:38
Förboka min 12Juni pÄ "Mac" butik i Uppsala. Fortfarande inte fÄtt nÄgot och inte troligt förrÀn om 1.5 mÄnad...
Postad 18 August 2010 - 19:11
Ăr det nĂ„gon som har fĂ„tt sin telefon som bestĂ€llt den 2/8 hos telia?
Postad 18 August 2010 - 19:17
Informationschefen hos Tre skrev:
"Veckans första leverans av 16 GB iPhone packas just nu och alla kunder som stod pÄ priolistan i gÄr morse fÄr sina iPhones skickade senast i morgon. Ni som inte begÀrt sms-avisering kommer att fÄ ett vanligt avi i posten nÀr ni kan hÀmta ut era iPhone. NÀsta leverans av iPhone Àr berÀknad till fredag och ska Àven innehÄlla 32 GB. Erik H" Det betyder alltsÄ att vissa fÄr den imorgon! Postad 18 August 2010 - 19:27
Om jag bestÀllde min den 12 (enligt Telia) och den Àr pÄ posten nu, sÄ kan jag nog garantera det. Postad 18 August 2010 - 19:59
Varför har Telia (kanske alla operatörer) olika leveranstider pÄ 16gb och 32gb??
Kan det vara en fördel om man har bestÀllt en 32gb, ifall att fÀrre kanske har bestÀllt 32gb? Tacksam för alla svar och spekulationer! Postad 18 August 2010 - 21:36
För den novise - hur vet man om man ligger pÄ priolista? BestÀllde för en vecka sen pÄ datumet, lite sen i starten som man var, sÄ jag ligger vÀl knappast topp 10 pÄ leveranslistan..? Finns de nÄgon "cut" pÄ datum för priolistan..? Postad 18 August 2010 - 22:25
De som ligger pÄ priolistan Àr de som bestÀllde den 30:e juli. Du ligger alltsÄ inte med pÄ den. Du bör rÀkna med minst 2 veckor innan du fÄr din. Postad 18 August 2010 - 23:12
Jag bestÀllde min den 1/8 och fick idag status "avslutad/levererad" sÄ du borde ju rimligtvis ocksÄ fÄ din frÄn denna batchen. Statushistorik: * 2010-08-18 - Avslutad/Levererad * 2010-08-08 - VÀntar pÄ leverans Postad 18 August 2010 - 23:15
BestÀllde den 30 Juli i en Telia butik.
Har följande status: Din order 7001********, iPhone 4 Black 32GB, lades 2010-08-04. Status - Avslutad/Levererad. Din bestÀllning Àr skickad frÄn Telia och meddelande har skickats till dig med ditt kollinummer. Statushistorik: 2010-08-18 - Avslutad/Levererad 2010-08-05 - VÀntar pÄ leverans Kollade pÄ postens hemsida idag och försÀndelsen Àr i à nge. KÀnns nÀra nu =) Postad 18 August 2010 - 23:16
Telia har idag lagt upp en sida med frÄgor & svar om leveranser av iPhone 4.
FrÄgor och svar om leveranser pÄ iPhone 4 EfterfrÄgan pÄ iPhone 4 Àr mycket stor i Sverige och resten av vÀrlden. Redan under lanseringsdagen tog iPhone 4 slut i vÄrt lager och vi upprÀttade dÀrför omedelbart ett rikstÀckande kösystem. Leveranstiden i kön styrs av de leveranser vi fÄr frÄn Apple. NÀr fÄr Telia nya leveranser av iPhone 4? Vi fÄr leveranser i stort sett varje vecka frÄn Apple och prioriterar alla kunder som stÄr i kön. Av den anledningen skickar vi inte ut iPhone 4 till vÄra Teliabutiker sÄ lÀnge det finns en kö. Levereras iPhone 4 i tur och ordning? Alla bestÀllningar pÄ iPhone 4 hamnar i vÄrt kösystem och levereras dÀrifrÄn i tur och ordning. Det Àr dÀremot olika leveranstider pÄ 16GB eller 32GB. Den vita modellen av iPhone 4 har visat sig vara svÄrare att tillverka Àn vad Apple hade förvÀntat sig och som ett resultat av detta kommer den inte att finnas tillgÀnglig förrÀn senare i Är. HandlÀggningstiden för att lÀgga upp bestÀllningen i kösystemet kan skilja nÄgot. Exempelvis kan det bero pÄ om ditt nummer ska flyttas frÄn annan operatör. Det kan ocksÄ bero pÄ hur identifieringen av dig som kund varit möjlig. Med andra ord kan den sammanlagda kötiden skilja sig nÄgot, men vi jobbar hÄrt för att se till att alla fÄr sin iPhone 4 sÄ snabbt som möjligt. Hur fÄr jag reda pÄ nÀr min iPhone 4 kan levereras? För iPhone 4-lanseringen har vi öppnat en funktion dÀr du med hjÀlp av ett ordernummer, som du fÄr via sms (eller epost), kan se aktuell leveransstatus. Dagen efter du fÄtt ordernumret kan du följa bestÀllningen pÄ www.telia.se/leverans. PÄ grund av den stora efterfrÄgan av iPhone 4 har vi för nÀrvarande lÀngre handlÀggningstider Àn normalt, vilket i sin tur gör att meddelandet med ordernummer Àr försenat. Detta pÄverkar inte sjÀlva leveranstiden pÄ iPhone 4 eller din plats i kön. NÀr din bestÀllning Àr inlagd i kösystemet kan den finnas i tre olika faser: * VÀntar pÄ leverans = Din bestÀllning Àr orderlagd och placerad i kö * NÀsta leverans = Din bestÀllning Àr nu planerad att komma med vid nÀsta leverans frÄn Apple * Avslutad/levererad = Din iPhone 4 Àr nu skickad frÄn Telia och du kan följa leveransen via www.posten.se genom ett kollinummer som du fÄr i ett sms. Parallellt med att du kan se status pÄ telia.se/leverans sÄ skickar vi Àven sms till dig med motsvarande information. Vad gör jag om jag inte fÄtt nÄgot ordernummer? Om du veckan efter att du bestÀllt inte fÄtt nÄgot sms med ordernummer, kontaktar du vÄr kundtjÀnst pÄ 90200 (privat) 90400 (företag) som kan sÀkerstÀlla att bestÀllningen kommit in och ser till att du fÄr ordernumret direkt eller via ett kommande sms. Hur leveraras mitt mikrosim-kort? I vissa fall levereras sim-kortet till dig innan din iPhone 4 kommit, du kan anvÀnda det i en vanlig mobiltelefon (den kan dock inte vara operatörslÄst till nÄgon annan operatör Àn Telia). NÀr du sedan fÄr din iPhone 4 levererad sÄ bryter du det "vanliga simkortet" sÄ att det lilla mikrosimkortet kommer fram. I andra fall levereras mikrosim-kortet inklusive abonnemangshandlingar till dig nÀr vi fÄtt information om att din iPhone 4 Àr pÄ vÀg till dig. Simkortet kan dÄ komma 1-2 dagar efter att din iPhone 4 levererats. Redigerat av Mentos, 18 August 2010 - 23:18. Postad 19 August 2010 - 11:07
Har ju lÀnkat till sidan. Postad 19 August 2010 - 14:51
-VIlken Àr det kortast leveranstid pÄ? Kan man vinna veckor pÄ att betala lite extra för en med 32GB sÄ kan det ju vara vÀrt det. Postad 19 August 2010 - 15:58
Det tror jag nog du gör. Jag tycker man hör det frÄn alla hÄll nu att det Àr fler som tar 16GB och dÀrför blir det kortare lev.tid pÄ just 32GB. Postad 19 August 2010 - 18:19
Tjohoo!
"Din sÀndning har sorterats och lÀmnat DHLs avgÄende terminal." bestÀllde 31/7 frÄn tre Postad 19 August 2010 - 19:28
Ja det hade ju varit bra om man kom med i den batchen. Har du bestÀllt en 16 eller 32? Postad 19 August 2010 - 21:16
BestÀllde du 16gb? Postad 19 August 2010 - 21:19
Logiskt resonemang pÄ sitt sÀtt. Fast de borde rimligtvis tillverka fÀrre 32:or ocksÄ. Det handlar ju om tillgÄng i förhÄllande till efterfrÄgan och tillgÄngen Àr vÀl berÀknad utifrÄn nÄgot slags snitt pÄ tidigare modeller dÀr det vore jÀttekonstigt om det sÄlts i nÀrheten av lika mÄnga med större minnesmÀngd. Egentligen kÀnns det, för mig personligen, som helt onödigt med 32GB men vÀntan kÀnns Ànnu onödigare... Postad 19 August 2010 - 21:21
SÄ hÀr stÄr det pÄ Tre:s hemsida "Kön till 16 GB iPhone 4 börjar just nu med kunder som bestÀllt straxt före midnatt, natten mellan fredag 30 juli och lördag 31 juli. Kön till 32 GB iPhone 4 börjar just nu med bestÀllningar som gjorts 04:00 pÄ morgonen fredagen 30 juli." SÄ dÀr verkar det gÄ snabbare med 16 GB. Jag har bestÀllt en 32 GB vid 10 pÄ förmiddagen den 30 juli och inte fÄtt den Àn Postad 19 August 2010 - 21:47 Jo. Men varför dÄ ta med lÀnktexten I sÄ fall behöver du ju inte lÀnka.............. Postad 19 August 2010 - 21:51
Ăr vĂ€l regel att lĂ€nka för kĂ€llan, men samtidigt underlĂ€tta och copy & past det viktigaste. Postad 19 August 2010 - 23:22
Men snÀlla, vad Àr det för frÄga helt seriöst??
16Gb. Postad 19 August 2010 - 23:44
Telia: 2010-08-17 Leverans har inkommit och utskick pÄgÄr
KÀlla: http://www.teliaipho...us-pa-iphone-4/ Synd att man sjÀlv inte ens fÄtt nÄgot SMS med ordernr.. Redigerat av jarre008, 19 August 2010 - 23:45. Postad 20 August 2010 - 11:43
Hade varit spÀnnande att se vilken plats man ligger pÄ i kön till telefonen.
NÄgon mÄste ju veta hur mÄnga enheter de olika operatörer fÄr vid varje leverans, sÄledes Àven hur mÄnga kunder som fÄr sin telefon levererad. Hur mÄnga kan ha bestÀllt telefonen frÄn releasedatumet fram till idag? Snackar vi 10.000? 50.000? 100.000? Postad 20 August 2010 - 11:46
Min sambo bestÀllde pÄ releasedagen frÄn Tre och fick sin idag.
Sicken underbar lur! Postad 20 August 2010 - 12:18
FIck min 16 GB idag frÄn Telia, hade 12 augusti som kö-datum för er som undrar.
TrÄkigt bara att inte sim-kortet kom, fÄr Äka in till Telia i stan och hÀmta ett. Vem orkar vÀnta till mÄndag/tisdag innan man fÄr leka? (se mitt galleri för bilder om ni Àr intresserade) Edit: Gick snabbt och smÀrtfritt att fÄ ett micro-sim frÄn Telia butiken, hon förstod att jag inte kan vÀnta till nÀsta vecka Redigerat av Unregistered1894, 20 August 2010 - 13:13. Postad 20 August 2010 - 14:04
Med kö-datum menar du att det var frÄn det datumet du kunde följa din leverans? Postad 20 August 2010 - 15:42
Ja precis. Postad 20 August 2010 - 16:13
Hmm, tjejen bestÀllde en 16 GB pÄ morgonen den 30:e och hon har inte hört nÄt alls Àn iaf, ringt flera gÄnger men dom vet inget sÀger dom. Men jag har inte sÄ mycket till övers för TRE:s kundtjÀnst direkt, brorsan har inte haft annat Àn strul sen han bestÀllde sin iPhone 4. Han bestÀllde via internet direkt nÀr dom slÀpptes kl 0.00 sen ringde han upp dagen efter direkt pÄ morgonen och kontrollerade sÄ allt var rÀtt eftersom dom hade mycket strul under natten. Men hans bestÀllning fanns inte sÄ han bokade en ny över telefon direkt. Sen var det mycket strul fram och tillbaks och helt plötsligt hade han tvÄ ordrar igen och trotts flera samtal sÄ hade han tvÄ ordrar varje gÄng han ringde till dom. Sen kanske tvÄ veckor eller sÄ efter den slÀpptes sÄ skulle han fÄ en helt plötsligt. Glad gick han till posten och skulle hÀmta den och allt verkade rÀtt, en telefon i lÄdan och det stod rÀtt pÄ följesedeln, en iPhone 4 16gb. Felet var bara att dom hade packat ner nÄn Sony/Ericsson istÀllet. Och sen har det bara fortsÀtt strula och nu skulle han fÄ stÀlla sig sist i kön och vÀnta ett antal veckor till sÄ han bokade av allt och valde att köpa en 3gs istÀllet för det fanns i lager. Jo tjena! Den skulle ha skickats nu i mÄndags och för att vara pÄ den sÀkra sidan sÄ ringde han i tisdags och kollade sÄ den verkligen var skickad, det han fick till svar var att nÀ den har inte skickats och vi förstÄr faktiskt inte varför den inte har skickats för den finns i lager men dom skulle kolla upp de. Efter det sÄ har han ringt varje dag den hÀr veckan och varje dag har dom sagt samma sak, vi vet inte varför den inte har skickats men vi ska göra en felsökning pÄ din order! Felsökning! Felet Àr att dom Àr inkompetenta idioter som inte har skickat den, det Àr vÀl bara att packa ner telefonen och skicka den! För dom finns i alla fall hemma för en annan kompis bestÀllde en i mÄndags och han fick den igÄr. NÀ nu ska dom felsöka och det skulle inte förvÄna mig om det tar en vecka eller tvÄ. Riktigt riktigt dÄligt av Tre. Redigerat av kokkelimokk, 20 August 2010 - 16:14. Postad 20 August 2010 - 18:45
Telia fÄr utan tvekan underkÀnnt av mig.
BestÀllde en telefon av en sÀljare pÄ Telias butik pÄ Kungsgatan i Stockholm samma dag som den slÀpptes dvs. tre veckor sedan i dag. Eftersom Telia nu gÄtt ut med att alla som bestÀllt ska fÄ ett ordernummer sÄ ringde jag nu til 90200 och frÄgade vad som hÀnt med min bestÀllning, föga förvÄnande det finns ingen bestÀllning lagd pÄ mitt telefonnumer. Nu vet i fn. vad jag ska göra, kanske vÀnta pÄ iPhone 4S Fail Felia... Postad 20 August 2010 - 18:51
Katastrof. Borde krÀva en saftig rabatt om du ska gÄ vidare. Postad 20 August 2010 - 19:24
Det Àr ju helt sjukt. Men nu verkar det som om min 32 gb Àr pÄ vÀg, fick just ett sms att mitt abonnemang hade Àndrats och gÄr jag in pÄ mitt tre sÄ stÄr det att jag nu mera har en iphone 4. SÄ bara hoppas att de har packat ner rÀtt telefon i mitt paket.... Postad 20 August 2010 - 19:41
Har du ingen bekrÀftelse pÄ att du har bestÀllt, annars Àr det pretty much ditt eget fel. Lita aldrig pÄ försÀljare Postad 20 August 2010 - 21:46
dagen efter jag fick det smset hade jag den i min hand, surt för dig att det Àr helg nu bara... Postad 21 August 2010 - 09:04
OcksÄ fÄtt min pÀrla nu frÄn Tre. BestÀllde kontant online 31/7
TrÄkiga Àr att det första jag sÄg nÀr jag packade upp den var en repa pÄ framsidan. En rÀtt djup rispa pÄ 5-6 mm men den Àr inte pÄ sjÀlva displayen utan nere vid det svarta vid knappen. Förtroendet för Apples kvalité fick sig ju en törn iaf. Visst man kan ju alltid skicka tillbaks den men jag lever nog hellre med detta Àn hamnar sist i en kö och fÄ vÀnta 6-7-8? veckor pÄ en ny. Annars tycker jag inte det Àr en sÄn dÀr helt otrolig WOW-faktor nÀr man kommer frÄn 3Gs, allting kÀnns ju likadant men aningen hottat. Den kÀnns inte snabbare i menyer och sÄ utan ganska lika. Kameran Àr ju bÀttre och led-blixten hjÀlper ju lite i vissa situationer. SkÀrmen Àr ocksÄ kalas. Tycker Àven den Àr mindre skön att hÄlla i handen Àn 3Gs. LIte kantig och oskön men detta löser sig sÀkert med bumpern sen och dÄ fÄr man ju skydd samt lite rundare mer greppvÀnlig form pÄ den kan jag tro. Postad 21 August 2010 - 10:41
Det hade jag aldrig accepterat, Àven om jag förstÄr att du inte vill lÀmna ifrÄn dig den efter all vÀntan. Men Ätminstone borde du kunna krÀva nÄgon form av ersÀttning eller presentkort till tillbehör för en repa pÄ en ny telefon. Postad 21 August 2010 - 12:50
Det verkar som att brytpunkten av 32gb som telia levererat ligger vid den 4/8.
Dina ordrar Din order 700100166133, iPhone 4 Black 32GB, lades 2010-08-04. Status - Avslutad/Levererad. Din bestÀllning Àr skickad frÄn Telia och meddelande har skickats till dig med ditt kollinummer. Statushistorik: 2010-08-18 - Avslutad/Levererad 2010-08-05 - VÀntar pÄ leverans Dina ordrar Din order 700100166136, iPhone 4 Black 32GB, lades 2010-08-04. Status - VÀntar pÄ leverans. Din bestÀllning Àr nu orderlagd och placerad i kö. Beroende pÄ tillgÄng av telefoner frÄn Apple kan vÀntetiderna variera. Statushistorik: 2010-08-05 - VÀntar pÄ leverans DÄ Àr det ju ett tag kvar tills man fÄr nÄgon nÀr man sjÀlv ligger pÄ 700100169*** Postad 21 August 2010 - 13:49
NÄgon som bestÀllt frÄn telenor (16 gb) mellan den 4-7 augusti och fÄtt nÄgon leveransstatus?
Postad 21 August 2010 - 14:17
Riktigt sur hoppas dock att jag har den pÄ mÄndag Postad 23 August 2010 - 15:05
SÄ har dÄrarna gjort det igen! NÀr brorsan ringde upp dom i fredags (dagen efter jag skrev förra inlÀgget) sÄ hade dom redan skickat mobilen, dom "lovade" som dom sÄ fint sa. SÄ han ringde idag igen för han hade inte fÄtt nÄt sms eller nÄt nummer sÄ han kunde spÄra paketet och helt plötsligt sÄ hade dom inte skickat hans mobil, dom var tydligen slut i lager. SÄn otroligt bra kolla dom verkar ha! Dom lovar och lovar men kan inte hÄlla ett skvatt! Och inte har dom Àndrat sin status pÄ hemsidan heller sÄ det sitter vÀl fler och fler i kö pÄ telefonen i tron om att den finns i lager. Lovar att om jag ringer nu och frÄgar om den finns hemma sÄ sÀger dom ja. SÄ nu skulle han fÄ vÀnta 1-2 veckor till pÄ sin telefon sÄ han bad att fÄ prata med chefen pÄ kundtjÀnst för att visa att sÄ hÀr kan det inte gÄ till, men han fick till svar att chefen vill inte de!! Börjar ju undra vad TRE Àr för företag egentligen för dom upptrÀder allt annat Àn professionellt. Det slutade i alla fall med att han bad dom dra Ät h**vete och köra upp en mobil i r*ven, vilket inte heller Àr sÄ professionellt men jag förstÄr hans frustration, han bokade en iPhone 4 samma minut som dom slÀpptes och sen dess har det bara ######ts. NÀ mitt förtroende för TRE Àr totalt nere pÄ noll och det kommer krÀvas extremt mycket av dom för att det inte ska bli min tur att be dom fara Ät h**vete i Februari nÀr mitt abonnemang gÄr ut. Kollade pÄ förövrigt pÄ TRE.se nu och ser att dom under dagen mÄste ha Àndrat i informationen om leveranskön för iPhone 4, i morse stod det att dom hade betat av alla 16gb bestÀllningar till och med dom som bestÀllt straxt före midnatt/natten mellan fredag 30 juli och lördag 31 juli och nu stÄr det inget alls om det. Men dom kom vÀl pÄ att dom hade klantat sig Àven dÀr och missat bestÀllningar under dagen, man blir ju inte förvÄnad. Tjejen bestÀllde i alla fall en runt klockan 10 den 30:e och hon har inte sett röken av nÄgon telefon. Och ringer man sÄ vet dom ju inte ett skatt och kan inte ens göra en sökning i sitt eget system. Redigerat av kokkelimokk, 23 August 2010 - 15:07. Postad 23 August 2010 - 15:51
Vilken tid bestÀllde du? Jag fick orderbekrÀftelse 00:05 och har inte fÄtt min Àn. Men i och med att de slarvade bort ordrarna Àr sÀkert ordningen annurlunda ocksÄ nu... Postad 23 August 2010 - 15:54
Hur gÄr det, börjar ni fÄ era telefoner nu? Varför verkar det ta sÄn tid för vissa av er? Eller hade jag tur?
1 anvÀndare lÀser detta Àmne0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |