Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Desire HD

665 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 november 2010 - 13:17

Unregisteredc258db68
  • Unregisteredc258db68
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jag skulle tippa att en ny leverans kommer in den 15e då många andra butiker verkar få in då...

Postad 10 november 2010 - 16:30

Unregisteredae48d9f2
  • Unregisteredae48d9f2
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0

Verkligen ingen som redan fått sin från Dustin?
/Dante

Det var exakt vad han sa till mig iaf. Men om du beställde då så är det ju lite sjukt att du inte fått den måste jag säga. Antar att det bästa du kan göra är att ringa eller maila dom, för att gnälla lite :D det är ju trots allt deras jobb att veta och ha svar.

Postad 10 november 2010 - 17:18

danteflod
  • danteflod
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Det var exakt vad han sa till mig iaf. Men om du beställde då så är det ju lite sjukt att du inte fått den måste jag säga. Antar att det bästa du kan göra är att ringa eller maila dom, för att gnälla lite :D det är ju trots allt deras jobb att veta och ha svar.

Vill egentligen bara förvissa mig om att allt har gått rätt till...trodde att jag absolut skulle få en av mobilerna i den första batchen!
Fortfarande ingen på "minhembio" som redan fått mobilen från Dustin!?
/Dante

Redigerat av danteflod, 10 november 2010 - 17:19.

Postad 10 november 2010 - 19:03

beachboy72
  • beachboy72
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Vill egentligen bara förvissa mig om att allt har gått rätt till...trodde att jag absolut skulle få en av mobilerna i den första batchen!
Fortfarande ingen på "minhembio" som redan fått mobilen från Dustin!?
/Dante

prova beställ någon annanstans, och blir den skickad så avbeställ på Dustin? Eller är det genom jobbet eller något så du bara får beställa från Dustin? Tror ingen här har beställt från Dustin...

Postad 10 november 2010 - 19:04

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Min kom fram till Posten igår, avtalspappret ligger förhoppningsvis i lådan idag. Trist att mobilen kommer fram före pappret. :D

Jepp, pappret kom dagen efter telefonen så nu har jag den. Riktigt nice, stor och härlig, absolut inte för stor. Mycket att ta in för nån som aldrig haft en smartphone förut. Har dock ett stort problem, Market funkar inget vidare. Tog evigheter för att första nedladdningen skulle funka, stod bara "Det gick inte att hämta xxx" varje gång.

Postad 10 november 2010 - 21:31

DavidB
  • DavidB
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Min kom fram till Posten igår, avtalspappret ligger förhoppningsvis i lådan idag. Trist att mobilen kommer fram före pappret. :D

Jag hade turen att både papperet med avtalet och luren kom samma dag.
Har hämtat ut, laddat fullt, kört config-wizard och hämtat uppdatering (2!) hittills.

Allmänt massor nytt att ta in för ett gammalt mobilfossil som jag (S.E W810i), men resultatet av intrycken så här långt är ett brett leende.

Redigerat av DavidB, 10 november 2010 - 21:41.

Postad 10 november 2010 - 21:36

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Jag hade turen att både papperet med avtalet och luren kom samma dag.
Har hämtat ut, laddat fullt, kört config-wizard och hämtat uppdatering hittills.

Allmänt massor nytt att ta in för ett gammalt mobilfossil som jag (S.E W810i), men resultatet av intrycken så här långt är ett brett leende.

Någon uppdatering har jag inte hittat, eller sökt efter, hur märker man det? Min senaste lur var en W880i, så ungefär likvärdiga erfarenheter. :rolleyes:
Suttit mest och lirat Angry Birds och Teeter, larvigt kul :D

Postad 10 november 2010 - 21:56

Slapshot
  • Slapshot
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Någon uppdatering har jag inte hittat, eller sökt efter, hur märker man det? Min senaste lur var en W880i, så ungefär likvärdiga erfarenheter. :rolleyes:

Från startskärmen , tryck menu/inställningar och välj om telefonen och sen uppdateringar av systemprogram. Markera där Schemalagd sökning och tryck på Sök nu.
Se till att du har batteriet laddat ordentligt, och gör en ny sökning när den första uppdateringen installerats.
Det finns nämligen 2st uppdateringar.
Wifi-anslutning är tydligen ett måste.
Jag har haft en P1i och denna lur var ett rejält lyft.

Redigerat av Slapshot, 10 november 2010 - 21:57.

Postad 10 november 2010 - 22:01

DavidB
  • DavidB
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Meny - Alla program - Inställningar (Kugghjulet, inte hatten) - Om telefonen - Uppdateringar av systemprogram - Sök nu.
Se till att ha ett WLAN/WiFi tillgänglig och mycket kräm i batteriet eftersom det är en del data 35mb + 18mb samt att man inte vill att telefonen dör under uppdateringen. Sen startar den om några gånger och det tar lite tid. Då ska man låta bli powerkanppen. Förloppet upprepar man efter första uppdateringen för att hitta, hämta och installera den andra. Jag har 1.32.405.6 nu.

Ingen panik att göra detta, men jag ville ha det nyaste innan jag börjar anpassa och installera en massa.

Nu lyssnar jag på Bandit Rock's Android App :-)

Postad 10 november 2010 - 22:13

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0
Tackar för det grabbar, nu har även jag 1.32.405.6. :D

Postad 10 november 2010 - 22:20

MrWikström
  • MrWikström
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Måste bara höra hur många som fått den ifrån Webbhallen, ifall någon fått den därifrån överhuvudtaget?

Postad 11 november 2010 - 08:11

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Det är alltså fler som fortfarande inte fått sin telefon, känns kanske lite bra då.. :)
Väntar på komplett, och jag hoppas verkligen den kommer snart, känns som man har väntat så länge att det är lika bra att skita i det rent ut sagt.. Men jag ska ha den!

/ Anders

Postad 12 november 2010 - 00:04

beachboy72
  • beachboy72
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Någon som ser TV i sin HDH, eller streamar ut sina filmer i det lokala nätverket till telefonen?, jag har mixtrat och donat och inte fått igång något bra. Använde tidigare ORB vilket var fruktansvärt dålig kvalité t.o.m med wifi. Bästa hittils är att streama "rena" MP4 filer direkt via web.

Men har Tversity (provar pro i 30 dagar) men i webläsaren så vill han alltid ladda ner filen istället för att öppna den, går sätta nswPlayer så den öppnar jämt, men den spelar bara upp MP4, annars säger den "illigal file"

Om någon har Dreambox (vilket jag inte har) så borde det gå streama från den också...

Visst skulle det vara najs att ha några hundra filmer tillgängliga i nallen, i orginalformat, som bara transcodas till perfekta 800*480pixlar som är telefonens maxupplösning :)

Hilfe!

Postad 12 november 2010 - 09:37

snillefille
  • snillefille
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Någon som ser TV i sin HDH, eller streamar ut sina filmer i det lokala nätverket till telefonen?, jag har mixtrat och donat och inte fått igång något bra. Använde tidigare ORB vilket var fruktansvärt dålig kvalité t.o.m med wifi. Bästa hittils är att streama "rena" MP4 filer direkt via web.

Men har Tversity (provar pro i 30 dagar) men i webläsaren så vill han alltid ladda ner filen istället för att öppna den, går sätta nswPlayer så den öppnar jämt, men den spelar bara upp MP4, annars säger den "illigal file"

Om någon har Dreambox (vilket jag inte har) så borde det gå streama från den också...

Visst skulle det vara najs att ha några hundra filmer tillgängliga i nallen, i orginalformat, som bara transcodas till perfekta 800*480pixlar som är telefonens maxupplösning :)

Hilfe!

Jag vill också!

Har testat med PS3 Media Server, som jag använder när jag streamar från PS3:an. Kan browsa fram till filerna men playern säger sig inte förstå sig på filformatet... Skulle vilja kunna spela upp med en annan player, men vet inte hur. Om bar Media Servern hade transcodat till rätt format hade det ju funkat ändå. Gaah, det är ju så nära...

Postad 12 november 2010 - 10:07

Unregistered5425f4c1
  • Unregistered5425f4c1
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Måste bara få berätta vilken jäkla tur min syrra har haft!

Hennes Samsung Omnia HD har pajjat 3 ggr för samma fel så vi har nu fått den reklamerad. Inte nog med det, Samsung accepterar även att ersätta hennes mobil mot en HTC Desire HD eftersom det är en "likvärdig produkt"! Helt kostnadsfritt! (WTF?)

Och som att det inte var nog med det. Tror ni inte att Teliabutiken som vi köpte Omnian i dessutom faktiskt har en DHD inne, så igår efter jobbet hämtade hon ut den! Hur mycket röta kan man ha?

Ååå, det var ju den mobilen JAG sitter och väntar på att få hem! Här står man i kö i veckor men hon går bara in och hämtar en :) Ja ja, slutweinat.

Satt och pillade med den igårkväll och jag måste verkligen säga att den lever upp till alla mina förväntningar! Var lite orolig över att den skulle kännas stor och klumpig, men inte alls! Den ligger helt naturligt i handen och bredvid kompisens iPhone4 känns iPhonens skärm som en liten fis i rymden! :)

Var även orolig över skärmen skulle vara så pass mycket sämre än Galaxyn men märkte verkligen ingen skillnad! Dock tror ja att man märker det om du lägger DHD och Galaxyn bredvid varandra, men hur ofta gör man egentligen det? Sjukt härlig touch och jag gillar att man kan byta olika skal så man slipper ha den där fula grå knappsatsen längst ner :)

Nä, nu är ha-begäret ÄNNU större! :)

Postad 12 november 2010 - 17:36

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Måste bara få berätta vilken jäkla tur min syrra har haft!

Hennes Samsung Omnia HD har pajjat 3 ggr för samma fel så vi har nu fått den reklamerad. Inte nog med det, Samsung accepterar även att ersätta hennes mobil mot en HTC Desire HD eftersom det är en "likvärdig produkt"! Helt kostnadsfritt! (WTF?)

Och som att det inte var nog med det. Tror ni inte att Teliabutiken som vi köpte Omnian i dessutom faktiskt har en DHD inne, så igår efter jobbet hämtade hon ut den! Hur mycket röta kan man ha?

Ååå, det var ju den mobilen JAG sitter och väntar på att få hem! Här står man i kö i veckor men hon går bara in och hämtar en :D Ja ja, slutweinat.

Satt och pillade med den igårkväll och jag måste verkligen säga att den lever upp till alla mina förväntningar! Var lite orolig över att den skulle kännas stor och klumpig, men inte alls! Den ligger helt naturligt i handen och bredvid kompisens iPhone4 känns iPhonens skärm som en liten fis i rymden! :(

Var även orolig över skärmen skulle vara så pass mycket sämre än Galaxyn men märkte verkligen ingen skillnad! Dock tror ja att man märker det om du lägger DHD och Galaxyn bredvid varandra, men hur ofta gör man egentligen det? Sjukt härlig touch och jag gillar att man kan byta olika skal så man slipper ha den där fula grå knappsatsen längst ner B)

Nä, nu är ha-begäret ÄNNU större! :D

Jag har haft min DHD i över en vecka nu och har då hunnit jämföra med polarens iPhone 4 och en annan polares SGS.
iPhone 4-skärmen är enligt mig HELT SJUK! Men, det är också allt som imponerar på mig. I övrigt tycker jag inte att den är värd ens hälften av det den kostar (vilket egentligen är helt sjukt mycket).
Vad gäller Samsung Galaxy S så är även den skärmen bra, jag har däremot svårt att bestämma mig om den är bättre eller sämre än på min DHD. Svärtan i SGS är ju grym, men färgerna är ju helt överdrivna och skärpan finns inte. Dessutom tyckte jag att SGS laggar i menyerna, men det kan ha berott på något tillfälligt.

Som ny smartphoneanvändare och samtidigt helt grön vad gäller HTC Sense så har jag bara kört på när jag fick min DHD. När jag nu testade SGS lite så inser jag vilka lyft det har inneburit med HTC Sense. Det är mest småsaker här och där samt en del större saker.

Innan jag beställde min DHD så funderade jag ett kort tag på iPhone4 och ett lite längre tag på SGS, men jag är utan tvekan 100% säker på att jag gjort ett korrekt val.

Postad 12 november 2010 - 23:02

Unregistered5425f4c1
  • Unregistered5425f4c1
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Jag har haft min DHD i över en vecka nu och har då hunnit jämföra med polarens iPhone 4 och en annan polares SGS.
iPhone 4-skärmen är enligt mig HELT SJUK! Men, det är också allt som imponerar på mig. I övrigt tycker jag inte att den är värd ens hälften av det den kostar (vilket egentligen är helt sjukt mycket).
Vad gäller Samsung Galaxy S så är även den skärmen bra, jag har däremot svårt att bestämma mig om den är bättre eller sämre än på min DHD. Svärtan i SGS är ju grym, men färgerna är ju helt överdrivna och skärpan finns inte. Dessutom tyckte jag att SGS laggar i menyerna, men det kan ha berott på något tillfälligt.

Som ny smartphoneanvändare och samtidigt helt grön vad gäller HTC Sense så har jag bara kört på när jag fick min DHD. När jag nu testade SGS lite så inser jag vilka lyft det har inneburit med HTC Sense. Det är mest småsaker här och där samt en del större saker.

Innan jag beställde min DHD så funderade jag ett kort tag på iPhone4 och ett lite längre tag på SGS, men jag är utan tvekan 100% säker på att jag gjort ett korrekt val.

Var kanske lite otydlig, iPhone4's skärm är ju grym i sig, men jag menade att storleksmässigt så var den en fis i rymden. Det är verkligen stor skillnad på 3,7" eller 4,3" :( Sen är ju Samsungs AMOLED-skärmar sjukt nice men det var som en polare sa till mig: Vill man ha härliga färger eller vill man ha en naturlig färgåtergivning?

Jag har precis som du nosat lite på iPhone4 men egentligen alltid funderat mellan DHD och Galaxyn. Och efter att ha testkört syrrans DHD och en kompis Galaxy är jag säker på att det är DHD:n jag ska ha! Precis som du tycker jag HTC Sense har grymt och i överlag känns DHD:n som en mer kvalitetsmobil!

Postad 12 november 2010 - 23:40

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Var kanske lite otydlig, iPhone4's skärm är ju grym i sig, men jag menade att storleksmässigt så var den en fis i rymden. Det är verkligen stor skillnad på 3,7" eller 4,3" :( Sen är ju Samsungs AMOLED-skärmar sjukt nice men det var som en polare sa till mig: Vill man ha härliga färger eller vill man ha en naturlig färgåtergivning?

Jag har precis som du nosat lite på iPhone4 men egentligen alltid funderat mellan DHD och Galaxyn. Och efter att ha testkört syrrans DHD och en kompis Galaxy är jag säker på att det är DHD:n jag ska ha! Precis som du tycker jag HTC Sense har grymt och i överlag känns DHD:n som en mer kvalitetsmobil!

Jo storleksskillnaden mellan 3,7 och 4,3 är enorm.

Precis det din polare sa har min polare sagt också (samma polare? Hmmmm....). Men det stämmer väldigt bra. DHDn är skarp som tusan och återger rätt bra färger medans SGS återger en otroligt kontrast och väldigt färgglada färger.

Postad 13 november 2010 - 00:07

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Jo de är ju det som är grejen med samoled.
Grym svärta...Men i mitt tycke ordentligt överdrivna färger och inte lika bra skärpa vid tex surfning.
Jag skulle aldrig ta en sån skärm ..

Blir galen på tjejens samoled skärm

Men vist en del gillar den sortens skärm

Postad 13 november 2010 - 09:39

DavidB
  • DavidB
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Jag fortsätter att bekanta mig med DHD'n

Tre frågor

Ang. grafiska (nedladdnings)länkar. (Ni vet dom där svartvita matriserna som kodar en URL) Finns det inbyggt stöd eller ska en 3e-part app användas? Jag lyckades ladda ner med hjälp av barcode scanner. Fast den verkar ju fokusera på streckkoder i första hand. Vad använder ni?

Går det att ange defaultinstallationsplatsen SD-kort för appar? Jag har lyckats flytta några appar dit i efterhand, men vill hellre ha SD som default om appen som installeras är kompatibel med det.

Finns det ett smidigt sätt att välja alarm- och SMS-signal från vilken ljudfil som helst i minnet, alltså inte bara i temat eller från HTCs sida? Jag får det att funka för ringsignal men inte för alarm och SMS.

/David

Postad 13 november 2010 - 10:55

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Ang. grafiska (nedladdnings)länkar. (Ni vet dom där svartvita matriserna som kodar en URL) Finns det inbyggt stöd eller ska en 3e-part app användas? Jag lyckades ladda ner med hjälp av barcode scanner. Fast den verkar ju fokusera på streckkoder i första hand. Vad använder ni?

Jag kör med Barcode Scanner på dessa och det fungerar för mig. När jag skannar en QR-kod så visar min telefon en specialsida där jag sedan klickar på knappen för att gå till tillhörande webbsida.
http://www.androlib....ndroid-xzA.aspx

*** EDIT ***
Här hittade jag en bild på hur sidan ser ut som visas efter man skannat en QR-kod:
http://www.androidta...arcode-scanner/

Redigerat av Krazz, 13 november 2010 - 11:14.

Postad 13 november 2010 - 12:09

DavidB
  • DavidB
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Jag kör med Barcode Scanner på dessa och det fungerar för mig. När jag skannar en QR-kod så visar min telefon en specialsida där jag sedan klickar på knappen för att gå till tillhörande webbsida.
http://www.androlib....ndroid-xzA.aspx

*** EDIT ***
Här hittade jag en bild på hur sidan ser ut som visas efter man skannat en QR-kod:
http://www.androidta...arcode-scanner/

Tack

Postad 13 november 2010 - 15:20

Gretzky
  • Gretzky
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Ungarna har haft HTC med Android ett tag och är nöjda. Själv har jag haft en X1:a med WM i. Är inte speciellt imponerad av den och ska bli skönt att byta ut den mot en ny DHD, som verkar få bra recensioner.
Hoppas bara att den jag beställt dyker upp inom ett par veckor, för X1:an sjunger på sista versen nu.

Postad 13 november 2010 - 23:05

Pliind
  • Pliind
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Det går utmärkt med DLNA ;)

Jag kan antingen hämta film från mitt nätverk och spela upp i telefonen eller använda mig av "media källor" och "forcera" in film och bild i min tv (DLNA) :D asnajs! har fungerat smärtfritt! behöver inte göra något med TV:n, den switchar direkt från TV/DVD till DLNA :P

Postad 14 november 2010 - 13:16

Primuz
  • Primuz
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Tänkte höra om någon vet om premiumnavigeringen är gratis eller om man måste betala nåt för den ? Sen så vore det kul att se om dom senare leveranserna fortfarande har en liten springa mellan skärm och alu ramen uppe vid högtalaren, min vill få in massa damm där...

Postad 14 november 2010 - 17:22

Pliind
  • Pliind
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Tänkte höra om någon vet om premiumnavigeringen är gratis eller om man måste betala nåt för den ? Sen så vore det kul att se om dom senare leveranserna fortfarande har en liten springa mellan skärm och alu ramen uppe vid högtalaren, min vill få in massa damm där...

Premium navigeringen börjar gälla i 30 dagar fr.om att du använt det för första gången!

Glipa? har inte märkt av någon :S

Postad 15 november 2010 - 07:17

Primuz
  • Primuz
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Premium navigeringen börjar gälla i 30 dagar fr.om att du använt det för första gången!

Glipa? har inte märkt av någon :S

Ok, Vad kostar det sedan om man vill ha mer av det ?
Kikar man på sidorna så sitter alu chassit tight och fint mot skärmen men tittar man på ovansidan så ser man en lite glipa :D precis som om skärmen inte har tryckts in tillräckligt..

Postad 15 november 2010 - 09:43

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Ok, Vad kostar det sedan om man vill ha mer av det ?

Går man in i Locations, trycker på menu så finns det en knapp, Uppgradera. Trycker du på Uppgradera så finns det val för att köpa navigering för olika länder. För norden kostar det som följer:
30 dagar - 45 SEK
1 år - 189 SEK
Livstid - 285 SEK

Själva kartorna och röstnavigering (själva rösten) är gratis men trafikinfo (vägarbeten o dylikt) och info gällande trafikkameror kostar pengar.

Postad 16 november 2010 - 18:44

holm94
  • holm94
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Hej!

Nu e de så att min polare kommer från Singapore och skall dit om nån vecka, han skall köpa en Iphone 4 där och där kostade den ca. 4000kr. Så han skulle plocka hem en Desire HD till mig också, men jag började fundera på om det inte går att få den på svenska sen då???...
Läste i ett tidigare inlägg att någon skrev att det inte spelar någon roll var man köper telefonen för det går att ladda ner språkpaket?

Postad 17 november 2010 - 08:44

holm94
  • holm94
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
http://www.batteryup...roupId/26101828

Kanske värt att köpa två stycken av det större batteriet? Är detta nånting att lite på?

Postad 17 november 2010 - 11:43

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0
Varför inte det här?
http://cgi.ebay.com....9#ht_1465wt_905

Postad 17 november 2010 - 18:58

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0
Igår fick jag känna på en Desire HD som en kollega hade köpt. Jag blev kär i luren direkt både utseendet och prestandan överträffade mina förväntningar.
Ni som har luren ett tag, va tycker ni om det?

Jag har en Samsung Galaxy S idag som är riktigt nöjd med men Desire HD känns snabbare. :)

Postad 17 november 2010 - 20:58

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0
Förutom att batteriet oftast inte räcker ett helt dygn för mig så är jag nöjd.

Postad 17 november 2010 - 21:00

Unregisteredae48d9f2
  • Unregisteredae48d9f2
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Alltså vad händer med Dustin?!?! :) någon som hört något?, nu svarar de inte på mitt mail heller.. :/

Postad 17 november 2010 - 23:19

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Igår fick jag känna på en Desire HD som en kollega hade köpt. Jag blev kär i luren direkt både utseendet och prestandan överträffade mina förväntningar.
Ni som har luren ett tag, va tycker ni om det?

Jag har en Samsung Galaxy S idag som är riktigt nöjd med men Desire HD känns snabbare. :)

Jag har haft min ett tag nu (köpt från England) och jag är helnöjd. Jag hade tidigare en Nokia N82 som faktiskt klassas som en smartphone men inte i samma bemärkelse som dessa nya varianter med stor pekskärm.

Jag är i alla fall helt sjukt nöjd med telefonen. Jag har egentligen inget att klaga på. Batteritiden kan vara ett stort problem, men jag sitter oftast på kontor och jobbar och har alltid laddare till hands. Ibland är jag iväg från kontoret hela dagar men det kommer heller inte bli något problem.

Jag har testat lite och när jag inte överanvänder telefonen (lägger in appar, spelar, osv.), utan snarare använder den när det behövs så har batteriet räckt över 1 dygn, snarare 2 dygn och då har jag WiFi på hela tiden som synkar e-mail osv.

För att jämföra så höll min Nokia batteriladdningen i ca 3-4 dygn med WiFi avslaget. Så detta är inte sååååå mycket sämre tycker jag. Och bättre batterier är på väg (hoppas jag).

Jag har känt lite på SGS och jag håller med om att DHD är snabbare i menyerna. Men det som känns ännu viktigare tycker jag är HTC Sense.

Postad 17 november 2010 - 23:25

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Hej!

Nu e de så att min polare kommer från Singapore och skall dit om nån vecka, han skall köpa en Iphone 4 där och där kostade den ca. 4000kr. Så han skulle plocka hem en Desire HD till mig också, men jag började fundera på om det inte går att få den på svenska sen då???...
Läste i ett tidigare inlägg att någon skrev att det inte spelar någon roll var man köper telefonen för det går att ladda ner språkpaket?

Jag köpte som sagt min i England och då fanns/finns inte Svenska med som valmöjlighet. Tangentbordet gick däremot att ändra till Svenska utan manipulationer.

Vad som var intressant när jag fick min telefon var att jag fick Svenska i hela telefonen efter jag satt i mitt simkort. Jag latjade först runt en del med telefonen innan jag satt i simkortet (körde uppdateringen som fanns, testade olika teman, osv.). När jag som sagt sedan satte i simkortet så kördes nån liten guide där jag fick välja mellan Norsk eller Svensk Tele2 (jobbabonnemang). Efter detta val så var vips all text i telefonen på Svenska. :)

Efter några dagar pillade jag på fel ställe och råkade ändra till Engelska, och efter det fanns det inget val att välja Svenska igen. Men då testade jag en Locale-app på Market som ändrade till Svenska. Efter ändringen tog jag bort appen igen och sen har det funkat ändå.

Så, med andra ord borde det inte vara några som helst problem.

Postad 18 november 2010 - 14:48

Unregisteredd878f44c
  • Unregisteredd878f44c
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Vad tror ni om detta??

OBS! HTC Levererar just nu Desire med både AMOLED & SuperLCD skärmar blandat till Norden. Vi kan inte informera våra kunder vilken variant de får. Enligt HTC är skillnaden väldigt liten

www.dialect.se

Betyder detta att även Desire HD kommer få AMOLED i fortsättningen??

Postad 18 november 2010 - 14:51

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Vad tror ni om detta??

OBS! HTC Levererar just nu Desire med både AMOLED & SuperLCD skärmar blandat till Norden. Vi kan inte informera våra kunder vilken variant de får. Enligt HTC är skillnaden väldigt liten

www.dialect.se

Betyder detta att även Desire HD kommer få AMOLED i fortsättningen??

Tror jag inte då det är en helt annan skärm, tror inte HTC har haft en tanke på AMOLED till Desire HD ens. Desire gjordes ju enbart med AMOLED från början men de fick gå över till LCD då AMOLED inte fanns i tillräcklig volym.

Frågan är hur nytt meddelande det där också, då det var ett bra tag sen Desire fick gå över till LCD-skärmar.

Postad 18 november 2010 - 17:53

Unregisteredb58b8bd7
  • Unregisteredb58b8bd7
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Kanske missade ett tidigare svar men är det någon som vet vad för minneskortstorleken och klass på det SDHC som medföljer luren? Desire HD då, funderar på å skaffa en så fort den finns tillgänglig, vill gärna veta om man ska beställa ett nytt minneskort då med ;)

Postad 18 november 2010 - 17:57

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Kanske missade ett tidigare svar men är det någon som vet vad för minneskortstorleken och klass på det SDHC som medföljer luren? Desire HD då, funderar på å skaffa en så fort den finns tillgänglig, vill gärna veta om man ska beställa ett nytt minneskort då med ;)

Sandisk 8GB. Klass 2 enligt vad jag hört, inte undersökt närmare.

Postad 18 november 2010 - 21:26

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

Jag köpte som sagt min i England och då fanns/finns inte Svenska med som valmöjlighet. Tangentbordet gick däremot att ändra till Svenska utan manipulationer.

text..

Musik i mina öron ;)
Batteriet kan man byta till en 3500mAh batteri som kostar max 150kr ink frakt och bakskal från China. Imorgon ska åka till Telenor Ringen och kolla om de har telefonen hemma.

Edit: så ser telefonen ut med 3500mAh batteri:

Redigerat av Lias08, 18 november 2010 - 21:30.

Postad 18 november 2010 - 21:32

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0
Nice ryggsäck, ser ut som en gammal Nokia 2110 med 24timmars-batteri. ;)

Postad 18 november 2010 - 21:34

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

Nice ryggsäck, ser ut som en gammal Nokia 2110 med 24timmars-batteri. :P

haha, jag har inte möjlighet att ladda luren på jobbet. ;)

Postad 18 november 2010 - 23:10

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Musik i mina öron ;)
Batteriet kan man byta till en 3500mAh batteri som kostar max 150kr ink frakt och bakskal från China. Imorgon ska åka till Telenor Ringen och kolla om de har telefonen hemma.

Edit: så ser telefonen ut med 3500mAh batteri:

Vart hittade du denna information????

Ledsen att behöva vara en party pooper men det där är ingen Desire HD. Kanske En EVO 4?

På min DHD så sitter iaf ljudutgången på undersidan och jag har definitivt ingen HDMI på min lur. :P

Dessutom har jag lite svårt att se hur man ska få dit ett större batteri när det skjuts in i telefonen? Men det kanske går att lösa?!

Postad 19 november 2010 - 11:05

Unregisteredb58b8bd7
  • Unregisteredb58b8bd7
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Sandisk 8GB. Klass 2 enligt vad jag hört, inte undersökt närmare.

Uj, illa, takc för svaret.
Ser ut att bli ett köp av ett klass 6-8 kort i alla fall. Storleken hade funkat om klassen var bättre men då kan man lika gärna köpa ett riktigt snabbt 16 gb kort.

vad tros om detta:
https://www.prisjakt...kt.php?p=457648
någon som har erfarenhet av märket?

Postad 19 november 2010 - 11:44

P-OA
  • P-OA
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Kanske missade ett tidigare svar men är det någon som vet vad för minneskortstorleken och klass på det SDHC som medföljer luren? Desire HD då, funderar på å skaffa en så fort den finns tillgänglig, vill gärna veta om man ska beställa ett nytt minneskort då med :unsure:

Satt ett 8 GB class 4 kort i min, beställde min från Komplett.

Musik i mina öron :)

Ser inte ut som en DHD, enda ingångarna en DHD har på undersidan är micro-USB och 3.5mm jack. Ser ut som en EVO och det är inte samma telefon.
Sen har jag svårt att tro att det går att montera en annan baksida på telefonen eftersom på DHD är det av samma typ som HTC Legend, dvs utfräst ut ett stycke aluminium.

Har du någon länk till batteriet/baksidan?

Edit: tog bort bilderna, behöver inte ha med dom igen, se ovan.
Edit 2: Var inte Webbhallen utan komplett som jag fick min från.

Redigerat av P-OA, 22 november 2010 - 10:30.

Postad 19 november 2010 - 19:21

Gaara
  • Gaara
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Plockade en DHD idag hos Telenor, vilken tur och vad glad jag blev!

Min första androidlur, har bara hunnit pilla lite på den, och skrapa på ytan men gud vad läcker och härlig den är! Har haft en iPhone 3GS innan, och jag föredrar min DHD, utan tvekan den bästa mobiltelefonen jag har haft(nu är jag inte den typen som köper en ny telefon varje månad, för att överdriva en smula).

Hur som helst, skärmen är tillräckligt bra för mig, och stooor. Helt underbar att surfa med, och telefonen är väldigt rapp med! Får återkomma när jag har pysslat en dag eller två med den, men mina första intryck är mycket positiva.

Är ingen android/iOS fanboy, väljer helt enkelt den mobilen som tilltalar mig bäst och just nu är det HTC Desire HD som gör detta, försöker inte låta som att HTC har skapat världens bästa mobil, men för mig så är HTC på rätt väg att kanske en dag skapa det.

Postad 19 november 2010 - 19:31

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Satt ett 8 GB class 4 kort i min, beställde min från Webhallen.

Klass 4 kanske det var. Korten sitter ju i från HTC så det spelar ingen roll vart man köper.

Postad 20 november 2010 - 03:29

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 852 inlägg
  • 0

Plockade en DHD idag hos Telenor, vilken tur och vad glad jag blev!

Min första androidlur, har bara hunnit pilla lite på den, och skrapa på ytan men gud vad läcker och härlig den är! Har haft en iPhone 3GS innan, och jag föredrar min DHD, utan tvekan den bästa mobiltelefonen jag har haft(nu är jag inte den typen som köper en ny telefon varje månad, för att överdriva en smula).

Hur som helst, skärmen är tillräckligt bra för mig, och stooor. Helt underbar att surfa med, och telefonen är väldigt rapp med! Får återkomma när jag har pysslat en dag eller två med den, men mina första intryck är mycket positiva.

Är ingen android/iOS fanboy, väljer helt enkelt den mobilen som tilltalar mig bäst och just nu är det HTC Desire HD som gör detta, försöker inte låta som att HTC har skapat världens bästa mobil, men för mig så är HTC på rätt väg att kanske en dag skapa det.

Jag är lite lack på min X10 vid just websurfning, att man missar att klicka rätt typ om man ska klicka på länkar som ligger i rader. Känns Desire HD:n väldigt exakt vid sånt? Funkar även https och alla flashsidor väl med?

Sen undrar jag om snabbscroll-rutan är tillbaka på 2.2 som den som fanns på 1.6? En sak som var väldigt bra vid forum-surfning när man skulle till toppen på en lång tråd.

Postad 20 november 2010 - 18:15

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Jag är lite lack på min X10 vid just websurfning, att man missar att klicka rätt typ om man ska klicka på länkar som ligger i rader. Känns Desire HD:n väldigt exakt vid sånt? Funkar även https och alla flashsidor väl med?

Sen undrar jag om snabbscroll-rutan är tillbaka på 2.2 som den som fanns på 1.6? En sak som var väldigt bra vid forum-surfning när man skulle till toppen på en lång tråd.

Jag tycker nog att den klickar rätt. Ny har jag rätt stora fingrar men det brukar fungera bra ändå. Är det väldigt små länkar eller om dom sitter väldigt tätt så är det ju enkelt att zooma in istället.

Flash och https har fungerat bra för mig dom gånger det har varit aktuellt.

Jag vet inte vad snabbscrollrutan är för något, däremot har jag lagt in Dolphine som webbläsare istället och i den finns det gestures. Gestures kan man skapa själv men det finns även några förinlagda, däribland Top/Bottom of Page osv.

Redigerat av Krazz, 21 november 2010 - 19:45.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.