Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10618 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3.571428 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smartwatch) 9 7.571428 (20) Inga priser

Postad 08 December 2010 - 20:46

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Du äter fruktansvärt dåligt. Dålig frukost, för lite mat till lunch, två bananer vid träning och 4-5 timmar innan middag efter träning. Du kan ju knappast blivit något större. Du måste äta MYCKET bättre. Börja med vassle - DIRR!

Hehe, jo jag har faktiskt börjat inse att jag äter lite faktiskt. Storleksmässigt sedan jag börjat träna så har jag inte märkt så mycket. Magen har fått lite fastare form, jag har fått aningen större biceps och triceps men i övrigt inte mycket mer. Mår dock bättre.

Ska skriva upp ett sådant paket som länkades ovan på önskelistan ;)

Postad 08 December 2010 - 20:58

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0

Hehe, jo jag har faktiskt börjat inse att jag äter lite faktiskt. Storleksmässigt sedan jag börjat träna så har jag inte märkt så mycket. Magen har fått lite fastare form, jag har fått aningen större biceps och triceps men i övrigt inte mycket mer. Mår dock bättre.

Ska skriva upp ett sådant paket som länkades ovan på önskelistan ;)

Jo, men börja med sådant du kan påverka. Käka havregrynsgröt eller ägg på morgonen. Komplettera med grova mackor med fet ost. Ta även en shake med dig till skolan som mellanmål. Kommer bli awesome.

Postad 08 December 2010 - 21:01

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Jo, men börja med sådant du kan påverka. Käka havregrynsgröt eller ägg på morgonen. Komplettera med grova mackor med fet ost. Ta även en shake med dig till skolan som mellanmål. Kommer bli awesome.

Gröt utesluter jag. Ägg skulle kunna gå dock. Mackor med fet ost borde inte vara några problem. Är leverpastej bra?
Vad för shake är det du tänker på?

Postad 08 December 2010 - 21:09

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Vad är kvarg?

KVARG

Postad bild
Postad bild
Postad bild

Postad 08 December 2010 - 21:23

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

KVARG

Postad bild
Postad bild
Postad bild

Danke, kan kolla på konsum ifall dom har. Isåfall kan jag testa att köpa en ;)
Och det ska ätas på kvällen?

Postad 08 December 2010 - 21:43

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0

Gröt utesluter jag. Ägg skulle kunna gå dock. Mackor med fet ost borde inte vara några problem. Är leverpastej bra?
Vad för shake är det du tänker på?

Leverpastej är bra. Dock så bör du byta ut flingorna mot solrosfrön och linfrön. Solrosfrön har mycket fett och relativt mycket protein medan linfrön är fullproppat med protein. Blanda det i filen/yougurten. Ät dig riktigt mätt på morgonen - frukosten är det viktigaste målet under hela dagen.

I och med att du äter så dåligt så tycker jag att du ska köra på gainer. Finns gott om kolhydrater och protein i den.

Postad 08 December 2010 - 21:50

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Leverpastej är bra. Dock så bör du byta ut flingorna mot solrosfrön och linfrön. Solrosfrön har mycket fett och relativt mycket protein medan linfrön är fullproppat med protein. Blanda det i filen/yougurten. Ät dig riktigt mätt på morgonen - frukosten är det viktigaste målet under hela dagen.

I och med att du äter så dåligt så tycker jag att du ska köra på gainer. Finns gott om kolhydrater och protein i den.

Humm... Kan testa någon morgon med solrosfrön och linfrön. Skulle kunna börja med macka på morgonen också, med leverpastej på.

Kan ju börja med att förbättra min kost lite och köra på vasslepulver. Sedan eventuellt kliva upp på gainer då?

Postad 08 December 2010 - 22:46

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Tack för tipset killar, blir att trycka gröten full av banan,russin, solrosfrön och linfrön ;)
ska se om man pallar göra en egen gainer att ha med till skolan..dra kanske lite kvarg, linfrön i den?
Har ni några tips på gainers?

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 08 December 2010 - 22:48.

Postad 08 December 2010 - 23:00

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0
Kalekulan Nu får du allt lugna dig lite...

Solrosfrön har mycket fett och relativt mycket protein medan linfrön är fullproppat med protein

Solrosfrön har dåligt fett och värdelöst protein, linfrön är INTE fullproppat med protein, 19gram av 100g är inte ens en 5:e del, sen är det proteinet oxå värdelöst och för det tredje så klarar inte våra kroppar att bryta ned det utan det går rakt igenom, och då kanske du tänker att man ska välja den krossade typen men eftersom som linfrön är giftiga eftersom dom innehåller vätecyanid så ska man undvika krossade linfrön.

frukosten är det viktigaste målet under hela dagen.

Nej det är det inte, det är en gammal myt. Om man ska utse ett viktigt mål är det efter fysisk ansträngning.

Postad 08 December 2010 - 23:05

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Humm... Kan testa någon morgon med solrosfrön och linfrön. Skulle kunna börja med macka på morgonen också, med leverpastej på.
Kan ju börja med att förbättra min kost lite och köra på vasslepulver. Sedan eventuellt kliva upp på gainer då?

Undvik solrosfrön och linfrön, skiva kokt ägg på mackan och/eller ost, skinka, korv.

Undvik gainer, det är vassle med en massa onödiga kolhydrater och så kostar det skjortan.

Drick mjölk, ät kvarg, ät kött som serveras i skolan ifall det andra är oätligt.

Postad 08 December 2010 - 23:08

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Tack för tipset killar, blir att trycka gröten full av banan,russin, solrosfrön och linfrön ;)

Varför förstöra gröten med socker och dåliga fetter? Ät gröt med kanel och mjölk, komplettera med ägg och/eller kvarg.

Har ni några tips på gainers?

Undvik gainer, slöseri med pengar.

Postad 08 December 2010 - 23:26

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0

Kalekulan Nu får du allt lugna dig lite...

Solrosfrön har dåligt fett och värdelöst protein, linfrön är INTE fullproppat med protein, 19gram av 100g är inte ens en 5:e del, sen är det proteinet oxå värdelöst och för det tredje så klarar inte våra kroppar att bryta ned det utan det går rakt igenom, och då kanske du tänker att man ska välja den krossade typen men eftersom som linfrön är giftiga eftersom dom innehåller vätecyanid så ska man undvika krossade linfrön.

Nej det är det inte, det är en gammal myt. Om man ska utse ett viktigt mål är det efter fysisk ansträngning.

Och med dåligt fett och värdelöst protein menar du alltså för att kroppen inte "kan ta upp det"? Det du säger är alltså att äta frön = 0 energi?

Jag tycker det är en fantastisk mängd protein för att vara ett frö. Så, det är fullproppat med protein. Självklart är inte frön jämförbart med animaliskt protein men det är ett riktigt bra komplement till frukosten. Frukosten är trots allt det viktigaste målet på hela dagen.

Undvik solrosfrön och linfrön, skiva kokt ägg på mackan och/eller ost, skinka, korv.

Undvik gainer, det är vassle med en massa onödiga kolhydrater och så kostar det skjortan.

Drick mjölk, ät kvarg, ät kött som serveras i skolan ifall det andra är oätligt.

Ni får avgöra själva vad som låter rimligast av vad det jag säger och vad killen ovan säger.

"Onödiga"? Hur kan energi vara onödig? Och hur kan den ens vara onödig när man BYGGER? All energi är nödvändig när man bygger.

Gymgrossisten har alltid bra erbjudanden på gainer så det är bara att tuta och köra. ;)

Redigerat av Kalekulan, 08 December 2010 - 23:30.

Postad 08 December 2010 - 23:37

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Och med dåligt fett och värdelöst protein menar du alltså för att kroppen inte "kan ta upp det"? Det du säger är alltså att äta frön = 0 energi?

Linfrön går rakt igenom. Solrosfrön innehåller mycket omega 6 och proteinet är inte fullvärdigt, alltså dom saknar dom viktigaste aminosyrorna som dom flesta vegetabiliska produkter saknar.

Ja linfrön är 0 kcal.

Jag tycker det är en fantastisk mängd protein för att vara ett frö. Så, det är fullproppat med protein. Självklart är inte frön jämförbart med animaliskt protein men det är ett riktigt bra komplement till frukosten. Frukosten är trots allt det viktigaste målet på hela dagen.

Nej det är långt ifrån fullproppat, inte ens halvfullt, inte ens 25%, knappt 20%.
Det är ett värdelöst komplement eftersom det inte bidrar med nåt utan kostar bara onödiga pengar och bidrar med dåliga fetter som härsknar och orsakar sjukdomar.

edit:rätta stavfel.

Redigerat av Lactoferrin, 09 December 2010 - 14:16.

Postad 09 December 2010 - 10:02

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0
Några översättningar på myter som diskuteras här:

http://www.facebook....5...8&topic=245

7. Myt: Att hoppa över frukost gör dig fet.
Myten grundas på epidemiologiska studier där man kunde se samband mellan övervikt skippandet av frukost. Det har dock snarare socioekonomiska skäl. De som skippar frukost har i regel dåliga matvanor och en dålig syn på sin hälsa. Det är oftast just de som bantar också. Och kom ihåg att de som vanligtvis skippar frukosten är inte de som direkt sitter och läser om kost och träning.
Ofta nämns det att insulinkänsligheten är som störst på morgonen och att man därför bör äta frukost. Insulinkänsligheten är dock störst just för att leverglykogenet delvis har sänkts över nattliga fastan. Dvs insulinkänsligheten har med fastan att göra och inte med någon magisk tid på dygnet.

8. Myt: Fasta ökar kortisolnivåerna.
Här har man tydligen tolkat fasta som svält igen, eftersom först efter längre tids svält eller stark kalorirestriktion kommer kortisolnivåerna öka.
Korttidsfasta har ingen påverkan på kortisolet förutom att dess rytm över dygnet förändras något. Detta har det utförts en hel del studier på i samband med ramadan-fastan.

9. Myt: Fastande träning suger. Man har mindre ork och man tappar muskelmassa.
Studierna visar att fastan inte påverkar styrka eller lågintensiv konditionsträning. Den enda faktorn som inte förbättrades vid träning på högre intensitet (75-85% av VO2max) var just förbättringen i VO2max. Detta just pga att man kan träna med en högre intensitet med mer kolhydrater i blodet. I en studie där intensiteten på träningen låg på 65% av VO2max förbättrades dock den fastande gruppens VO2max mer än 3 gånger så mycket som gruppen som åt innan passen.
Helt fastande träning rekommenderar jag dock inte. Forskningen ganska tydliga fördelar med protein-/aminosyreintag inför passen, därför rekommenderar jag 10 gram BCAA innan de fastande träningspassen.

Källan som översättningen kommer ifrån:

Lite mer än halvvägs ner på sidan.

http://www.leangains.com/

Postad 09 December 2010 - 10:30

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Källan som översättningen kommer ifrån:

Lite mer än halvvägs ner på sidan.

http://www.leangains.com/

Trodde du var seriös, men så kommer länken till FACEBOOK?! ;) ;)

Postad 09 December 2010 - 10:46

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Frukost klarar man sig utmärkt utan, är ju det mål som är lättast att ta bort.
Träna på fastande mage ger mig mer energi, skönt att slippa ha mat i magen som åker hiss under tuffa pass.

Jag håller med Lacto helt, han har slängt av sig gamla myter och påhittade sanningar.

Postad 09 December 2010 - 17:30

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0

Varför förstöra gröten med socker och dåliga fetter? Ät gröt med kanel och mjölk, komplettera med ägg och/eller kvarg.

Undvik gainer, slöseri med pengar.

Bananer, mjo det må vara socker i det men det är gott? dåliga fetter vart kommer dem ifrån?

Varför ska jag undvika gainer? förutom ditt dåliga argument att det kostar pengar, för mig är det chipspengar så lägg det argumentet åt sidan

Postad 09 December 2010 - 17:32

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Åt solroskärnor och linfrön till frukosten i morse. Kändes bra ;)

Om man ska göra något att ta med till skolan, vad ska man göra då? Får inte vara kylvara och ska klara av -20 grader i 15-20 minuter.

Postad 09 December 2010 - 17:37

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0

Bananer, mjo det må vara socker i det men det är gott? dåliga fetter vart kommer dem ifrån?

Varför ska jag undvika gainer? förutom ditt dåliga argument att det kostar pengar, för mig är det chipspengar så lägg det argumentet åt sidan

Det är precis som jag sa. Inte dåligt alls. Ingen energi är onödig när man ska bygga.

Jag kan tillägga att jag har en ätardag i veckan då jag käkar så mycket jag orkar under bulkperiod.

Åt solroskärnor och linfrön till frukosten i morse. Kändes bra ;)

Om man ska göra något att ta med till skolan, vad ska man göra då? Får inte vara kylvara och ska klara av -20 grader i 15-20 minuter.

Proteindrink. Smidigt som fasen att ta med sig. Har själv det i skolan.

Postad 09 December 2010 - 17:38

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Proteindrink. Smidigt som fasen att ta med sig. Har själv det i skolan.

Proteindrink?

Postad 09 December 2010 - 17:39

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0

Proteindrink?

Ja, alltså. Proteinpulver + vatten = proteindrink. Gainer, Whey-80, vassle, allt.

Postad 09 December 2010 - 17:42

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Ja, alltså. Proteinpulver + vatten = proteindrink. Gainer, Whey-80, vassle, allt.

Okej, så jag kan köra på http://www.gymvaruhu...roductid=195670 som jag också använder efter gympasset?

Postad 09 December 2010 - 17:45

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0
Jupp. ;)

Postad 09 December 2010 - 17:58

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Du gör som du vill, betala 272:- (gainer) för samma effekt som 145:-(vassle), jag hade hellre dubblat mängden vassle för nästan samma peng istället.

Om inte det argumentet är tillräckligt, vad är då argumentet för att du ska dricka gainer istället för vassle?

Det dåliga fettet kommer från solroskärnor.

edit: räkna mer exakt och ändrade värdet på gainer.

Redigerat av Lactoferrin, 09 December 2010 - 18:06.

Postad 09 December 2010 - 18:11

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0
Här har du ett grymt bra erbjudande. Jag hade slagit till direkt om jag behövde mer. ;)

http://www.gymgrossi...onus-products-5

Postad 09 December 2010 - 18:19

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Här har du ett grymt bra erbjudande. Jag hade slagit till direkt om jag behövde mer. ;)

http://www.gymgrossi...onus-products-5

Med det erbjudandet kostar gainer 307:- mot likvärdig vassle för 145:-.

Postad 09 December 2010 - 18:23

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0
Föga intressant. Sossigt att bry som om priser. Något som bör noteras är att du inte jämför samma fabrikat, eller hur?

Redigerat av Kalekulan, 09 December 2010 - 18:24.

Postad 09 December 2010 - 18:24

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Föga intressant. Sossigt att bry som om priser.

Nä ville bara poängtera att det är onödigt att lägga pengar i sjön.

Postad 09 December 2010 - 18:26

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

• 845 inlägg
  • 0

Nä ville bara poängtera att det är onödigt att lägga pengar i sjön.

Varför vill du inte ha kolhydrater?

Postad 09 December 2010 - 18:29

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Varför vill du inte ha kolhydrater?

Onödigt, har ingen effekt på muskeltillväxt och så är det dyrt att köpa extra framförallt när du får in dig det med vanlig mat.

Postad 09 December 2010 - 18:31

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

• 845 inlägg
  • 0

Onödigt, har ingen effekt på muskeltillväxt och så är det dyrt att köpa extra framförallt när du får in dig det med vanlig mat.

OK, själv kör jag med gainer från Gymgrossisten ;) Gott

Postad 09 December 2010 - 18:40

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0

Förstår fortfarande inte hur kolhydrater kan bli onödigt. Visst, det har ingenting med muskeltillväxten att göra men du har fortfarande inte svarat på hur energi på något sätt kan bli onödig. Käkar du b ara protein varje dag? Kolhydraterna hjälper mig att orka med att träna så ofta som jag gör. Jag kände mig helt slut flera timmar efter ett hårt pass när jag käkade Whey-80.

Postad 10 December 2010 - 19:50

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Förstår fortfarande inte hur kolhydrater kan bli onödigt. Visst, det har ingenting med muskeltillväxten att göra men du har fortfarande inte svarat på hur energi på något sätt kan bli onödig. Käkar du b ara protein varje dag? Kolhydraterna hjälper mig att orka med att träna så ofta som jag gör. Jag kände mig helt slut flera timmar efter ett hårt pass när jag käkade Whey-80.

Om jag tar ett exempel:

Du kommer till ICA, dom har ett erbjudande på 5kg oxfilé + 5kg Alhgrens bilar för 500:-, sen går du till ICA Maxi där har dom enbart 5kg oxfilé för 250:-, vad anser du är billigast?

Tycker du det är bättre att köpa 10kg oxfilé för din fem hundring eller tycker du att det är bättre med 5kg bilar.

Alltså du/ni får köpa precis vad ni vill, jag försöker bara få er att öppna ögonen och inte gå på gammla myter och konstigheter utan fokusera på det som verkligen ger effekt, hade jag fått såna råd när jag börja träna så hade jag varit väldigt glad, sluppit noja mig och sparat en hel del pengar.

Postad 10 December 2010 - 20:56

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0

Om jag tar ett exempel:

Du kommer till ICA, dom har ett erbjudande på 5kg oxfilé + 5kg Alhgrens bilar för 500:-, sen går du till ICA Maxi där har dom enbart 5kg oxfilé för 250:-, vad anser du är billigast?

Tycker du det är bättre att köpa 10kg oxfilé för din fem hundring eller tycker du att det är bättre med 5kg bilar.

Alltså du/ni får köpa precis vad ni vill, jag försöker bara få er att öppna ögonen och inte gå på gammla myter och konstigheter utan fokusera på det som verkligen ger effekt, hade jag fått såna råd när jag börja träna så hade jag varit väldigt glad, sluppit noja mig och sparat en hel del pengar.

Du svarar fortfarande inte på hur kolhydrater kan vara onödigt i gainer. Du ger ett väldigt dåligt exempel när du använder dig av godis, för det kan jag hålla med om, det är onödig energi. Nu snackar vi inte om socker - nu snackar vi om bra energi som finns i det mesta. Ett bättre exempel är att byta ut godiset i din jämförelse mot fullkornspasta. Då är det ett självklart köp av oxfilén + fullkornspastan framför 10kg kött.

Postad 10 December 2010 - 21:10

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Du svarar fortfarande inte på hur kolhydrater kan vara onödigt i gainer. Du ger ett väldigt dåligt exempel när du använder dig av godis, för det kan jag hålla med om, det är onödig energi. Nu snackar vi inte om socker - nu snackar vi om bra energi som finns i det mesta. Ett bättre exempel är att byta ut godiset i din jämförelse mot fullkornspasta. Då är det ett självklart köp av oxfilén + fullkornspastan framför 10kg kött.

Tycker du att 50:-/kg för fullkornspasta är billigt? :lol: Nu är priserna och exemplet taget ur luften men visar ändå vad det är du lägger pengar på när du köper vissa produkter som t e x gainer.

Eftersom det inte är fullkornspasta i Gainer kan väl du berätta vad som är skillnaden på kolhydraterna i gainer och i alhgrens bilar.

Postad 11 December 2010 - 20:55

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

Tycker du att 50:-/kg för fullkornspasta är billigt? :) Nu är priserna och exemplet taget ur luften men visar ändå vad det är du lägger pengar på när du köper vissa produkter som t e x gainer.

Eftersom det inte är fullkornspasta i Gainer kan väl du berätta vad som är skillnaden på kolhydraterna i gainer och i alhgrens bilar.

Men om de går i skolan så är det inte världens lättaste sak att ta med sig pasta. Jag ser inte heller riktigt varför Gainer skulle vara dumt att köpa? Man betalar för ett helt paket som gör det smidigt för den som behöver ett mellanmål med massor av proteiner och kolhydrater.

Sen om pasta är billigare så betyder det inte pastan är lika lättillgänglig som gainer. Sen kan man hårddra dina argument och säga att tonfisk på burk är ännu billigare och nyttigare än Vassle-pulver. Då får man i sig 20g per burk vilket är ganska exakt vad kroppen klarar att ta upp på en period av tre timmar.

Fast cred till dig som faktiskt håller väldigt god ton till alla som ställer dig mot väggen :(

Gainerdrickarn,
G

EDIT: Vad jag tror killarna jagar efter är varför de inte ska köpa Gainer när dom ändå behöver kolhydrater. Och som jag skrev, både proteiner och kolhydrater är minst lika nödvändiga. Båda går dessutom att få i sig på annat och billigare sätt, men det är smidigheten hos just shake-dryckerna som gör det smidigt. Känner man då att kolhydrater är ett behov så är Gainers ett perfekt tillskott i vardagen, inte en ersättning.

Redigerat av Unregistered1331, 11 December 2010 - 21:02.

Postad 11 December 2010 - 21:18

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

EDIT: Vad jag tror killarna jagar efter är varför de inte ska köpa Gainer när dom ändå behöver kolhydrater. Och som jag skrev, både proteiner och kolhydrater är minst lika nödvändiga. Båda går dessutom att få i sig på annat och billigare sätt, men det är smidigheten hos just shake-dryckerna som gör det smidigt. Känner man då att kolhydrater är ett behov så är Gainers ett perfekt tillskott i vardagen, inte en ersättning.

Jag försöker få dom att själva förstå att kolhydrater inte har nån effekt på muskeltillväxt så varför köpa det när dom ändå får i sig verkningslösa kolhydrater under dom andra måltiderna under dagen.
Prisjämförelsen var för att få dom/han att förstå att dom betalar proteinpriser på kolhydrater som ändå är gratis i vanlig mat och som sagt inte ger nån mer effekt än vad proteinet i gainern gör. Ger det nån effekt så är den isf negativ i andra avseenden.

Postad 11 December 2010 - 21:24

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0

Jag försöker få dom att själva förstå att kolhydrater inte har nån effekt på muskeltillväxt så varför köpa det när dom ändå får i sig verkningslösa kolhydrater under dom andra måltiderna under dagen.
Prisjämförelsen var för att få dom/han att förstå att dom betalar proteinpriser på kolhydrater som ändå är gratis i vanlig mat och som sagt inte ger nån mer effekt än vad proteinet i gainern gör. Ger det nån effekt så är den isf negativ i andra avseenden.

För att bygga muskler måste väl kroppen ligga på kaloriöverskott?
Och för att nå ett kaloriöverskott så känns det som det kan vara rätt smart att äta kolhydrater?

Postad 11 December 2010 - 21:40

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

För att bygga muskler måste väl kroppen ligga på kaloriöverskott?
Och för att nå ett kaloriöverskott så känns det som det kan vara rätt smart att äta kolhydrater?

Varför skulle det vara smartare?

Postad 11 December 2010 - 23:09

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Framförallt är det väl maltodextrin som nästan enda kolhydrat i gainer, vilket är väldigt snabba kolisar. Socker är billigare, lite långsammare och sägs vara jävligt mycket onyttigare.

Därför känns det kanske bättre att välja nåt med maltodextrin, inte lika sött och låter inte lika onyttigt, men egentligen har det exakt samma effekt som socker.

Själv föredrar jag proteinpulver om jag nu skall ta kosttillskott. Jag är dock en lekman i ämnet och får väl inte uttala mig.

Redigerat av Unregistereda9666aa5, 11 December 2010 - 23:11.

Postad 11 December 2010 - 23:56

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0

Varför skulle det vara smartare?

Dels för att jag vill leva ett normalt liv och inte sitta och käka biff och annat kött istället för att kunna ta pasta och lite laxsås till..och ja det kan ju vara lite gott att få ta ett glas mjölk?
Om man bara äter protein om dagarna så har man nästan gått över gränsen tycker jag.
Kolhydrater håller väl även blodsockret på en jämn nivå och används när kroppen ska bygga upp nya celler?
Och kolhydrater omvandlas väll till glukos som ger energi till cellerna?

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 11 December 2010 - 23:57.

Postad 12 December 2010 - 03:03

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0

9. Research is quite clear on the benefits of pre-workout and post-workout protein intake for maximizing protein synthesis. For this reason, I suggest supplementing with 10 g BCAA prior to fasted training.

Det där med pre-workout stämmer ju inte enligt den artikel som du länkade mig i tråden om vassleprotein. Med andra ord kanske man ska ta det Berkan säger med en nypa salt?

Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 12 December 2010 - 03:06.

Postad 12 December 2010 - 08:26

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Kolhydrater håller väl även blodsockret på en jämn nivå

Nej. Tvärt om.

och används när kroppen ska bygga upp nya celler?

Nej. Men protein och fett gör det.

Och kolhydrater omvandlas väll till glukos som ger energi till cellerna?

Ja men det gör fett och protein oxå.

Postad 12 December 2010 - 08:35

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Det där med pre-workout stämmer ju inte enligt den artikel som du länkade mig i tråden om vassleprotein. Med andra ord kanske man ska ta det Berkan säger med en nypa salt?

Det jag nämnde i andra tråden är väldigt nytt och kanske inte spikat än och Berkhan har kanske inte hunnit ändra än.
Det har med hur dom har analyserat proteinsyntesen i den tidigare studien vs metoden i den nya och det krävs nog fler studier innan man ska bilda sig en avgörande slutsats fast enligt mig lutar det åt att det inte gör nån nytta med pre-work protein.
Det handlar om att proteinsyntesen inte kan höjas i en muskel under dynamisk aktivitet.

Postad 12 December 2010 - 12:46

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0

Nej. Tvärt om.

Långsamma Kolhydrater ger väl ändå balans/jämn blodsocker nivå? :(

Postad 12 December 2010 - 18:59

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Långsamma Kolhydrater ger väl ändå balans/jämn blodsocker nivå? :)

Ja bättre än snabba men eventuellt sämre eller lika lite som inga beroende på typ och när.

Postad 26 December 2010 - 20:51

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Fick en liten burk i julklapp: https://www.prisjakt...kt.php?p=272318
Verkar ju inte vara det mest ekonomiska som finns på marknaden, men kör slut på den burken och köper något billigare som ni rekommenderar ;)

Har inte blivit så mycket gymmande senaste tiden, julhandlat, varit i fjälls och proppat i mig godsaker och så. Men nu till veckan ska jag försöka komma iväg några gånger :P

Postad 26 December 2010 - 21:04

Unregistered6332cbbb
  • Unregistered6332cbbb
  • Forumräv

• 882 inlägg
  • 0
Konstigt ämne detta, jag menar att man äter mycket protein, gör sina repetitioner och gärna någon extra, så blir man stor och stark, punkt.

Så enkelt är det, sedan så kan man älta tillskott, fram och tillbaka i all evighet, men de som gör det är med all säkerhet ganska spinkiga...

Så, Shut up and train!

Postad 26 December 2010 - 21:33

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0

Fick en liten burk i julklapp: https://www.prisjakt...kt.php?p=272318
Verkar ju inte vara det mest ekonomiska som finns på marknaden, men kör slut på den burken och köper något billigare som ni rekommenderar ;)

Har inte blivit så mycket gymmande senaste tiden, julhandlat, varit i fjälls och proppat i mig godsaker och så. Men nu till veckan ska jag försöka komma iväg några gånger :P

Hur smakar den har samma märke hemma men vanliga proteinet och det går inte att få i sig det smakar fan .

Postad 26 December 2010 - 21:39

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Hur smakar den har samma märke hemma men vanliga proteinet och det går inte att få i sig det smakar fan .

Inte testat än, men vi får se ;)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.