*Officiell tråd - LG P990 Optimus 2X*
698 svar till detta ämne
Postad 27 March 2011 - 00:09
Unregistered4a29445d
-
Unregistered4a29445d
-
Användare
-
-
209 inlägg
Fick tillbaka 300 kr dom gick inte med på 3s priser men det billigaste på prisjakt gick bra.
Nu vet jag inte vad du betalt för den, men jag hade aldrig gett mig av princip skäl. Många andra har fått 3 priset olika MM. Hjälper inte det hade jag vänt på klacken med orden "skall bli roligt och höra vad konsumentombudsmannen har att säga om detta" eftersom dom går ut med att dom har prisgaranti, att inte fullfölja detta är snudd på falsk marknadsföring. Vad var anledningen denna gången att dom inte gick med på 3 priset?
Postad 27 March 2011 - 14:30
Hitman TheSwede
-
Hitman TheSwede
-
Forumräv
-
-
561 inlägg
Nu vet jag inte vad du betalt för den, men jag hade aldrig gett mig av princip skäl. Många andra har fått 3 priset olika MM. Hjälper inte det hade jag vänt på klacken med orden "skall bli roligt och höra vad konsumentombudsmannen har att säga om detta" eftersom dom går ut med att dom har prisgaranti, att inte fullfölja detta är snudd på falsk marknadsföring.
Vad var anledningen denna gången att dom inte gick med på 3 priset?
Att dom måste ha någon sponsring.Jag betalade 4995:- pengarna skiter jag i det är ju bara roligt å härja lite. Vilka MM är det.Så man kan ringa ditt sen kan man härja lite till med mm i växjö.
Postad 27 March 2011 - 17:58
Unregistered4a29445d
-
Unregistered4a29445d
-
Användare
-
-
209 inlägg
Att dom måste ha någon sponsring.Jag betalade 4995:- pengarna skiter jag i det är ju bara roligt å härja lite. Vilka MM är det.Så man kan ringa ditt sen kan man härja lite till med mm i växjö.
Vet inte vilka MM det är exakt, men vad jag kunnat läsa på swedroid så är där många som fått prismatchning på olika MM runt om i Sverige mot 3 priset.
Postad 27 March 2011 - 22:34
swebarb
-
swebarb
-
Forumräv
-
-
585 inlägg
Jag slog också till på 2X idag. Betalade 4680 kr. Har dock inte öppnat den än... funderar på om jag ska lämna tillbaka den och köpa en Arc istället. Samtidigt känns det som jag får bättre hårdvara för pengarna med en 2X...
Beslutsångest!
SE är skit kör på LG dom är bra och telefonen verkar ju populär.
Postad 27 March 2011 - 22:42
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
SE är skit kör på LG dom är bra och telefonen verkar ju populär.
Vad är det som är skit tycker du?
Postad 27 March 2011 - 23:35
Jelzin
-
Jelzin
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Nu har jag använt min 2X en dag och jag är riktigt nöjd!
Riktigt bra byggkvalitet, bra flyt och webbläsaren är en dröm! Sen hade jag iofs en Hero tidigare..
Tangentbordet är helt okej men jagskulle vilja ha åäö på egna knappar.
Någon som har tips om bra på marknaden?
Postad 27 March 2011 - 23:47
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Nu har jag använt min 2X en dag och jag är riktigt nöjd!
Riktigt bra byggkvalitet, bra flyt och webbläsaren är en dröm! Sen hade jag iofs en Hero tidigare.. Tangentbordet är helt okej men jagskulle vilja ha åäö på egna knappar. Någon som har tips om bra på marknaden?
Scandinavian keyboard funkar bra, men vet inte om de uppdaterat till 2.3, en del gillar swiftkey som dock kostar hela 12,71kr Passa även på att ladda hem swedish dictionary för att få svenska stavningsförslag om du vill använda det
Postad 28 March 2011 - 00:07
Jelzin
-
Jelzin
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Tackar för svaret!
Klart värt att betala lite om man får ett bra tangentbord. Ang 2.3 kör ju 2X fortf 2.2.
Postad 28 March 2011 - 07:52
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Vad är det som är skit tycker du?
Byggkvalitet och mjukvara. De har väl iofs lovat ändring med från och med Arc, men den har vi väl hört förr? Scandinavian keyboard funkar bra, men vet inte om de uppdaterat till 2.3, en del gillar swiftkey som dock kostar hela 12,71kr Passa även på att ladda hem swedish dictionary för att få svenska stavningsförslag om du vill använda det
Jag kan skriva under på Swiftkey, ett UNDERBART tangentbord!
Postad 28 March 2011 - 08:17
Jelzin
-
Jelzin
-
Amatör
-
-
68 inlägg
SwiftKey inhandlades inatt. Hur bra som helst! Stort tack för tipset! 2X känns som en fullständigt komplett telefon nu!
Postad 28 March 2011 - 16:01
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Byggkvalitet och mjukvara. De har väl iofs lovat ändring med från och med Arc, men den har vi väl hört förr?
Hur är LGs mjukvara? Det skrivs ju lite om problem med O2X´en både här och på Swedroid. Eller är det hårdvarurelaterade problem som man läser om?
Postad 28 March 2011 - 21:24
Unregistered4a29445d
-
Unregistered4a29445d
-
Användare
-
-
209 inlägg
Hur är LGs mjukvara?
Det skrivs ju lite om problem med O2X´en både här och på Swedroid. Eller är det hårdvarurelaterade problem som man läser om?
Som vanligt är det dom som har problem som märks mest, vågar påstå att 2X har inte mer problem med vare sig mjukvara eller hårdvara än vilken ny telefon som helst.
Postad 28 March 2011 - 21:56
Jelzin
-
Jelzin
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Hur är LGs mjukvara?
Det skrivs ju lite om problem med O2X´en både här och på Swedroid. Eller är det hårdvarurelaterade problem som man läser om?
Jag köpte min 2X i lördags och har inte haft några problem med mjukvaran än så länge. Hur den är rent användar- och designmässigt är naturligtvis en smaksak, men om jag jämför med Sense som jag nyttjat tidigare föredrar jag LG´s UI.
Postad 28 March 2011 - 22:11
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Som vanligt är det dom som har problem som märks mest, vågar påstå att 2X har inte mer problem med vare sig mjukvara eller hårdvara än vilken ny telefon som helst.
Nej så är det ju att det är dom som har problem som syns/hörs. Men frågan dyker ju upp då man läser om en del problem, har man kommit fram till om det är hw eller fw-relaterat? Sen bör det väl bli så att om man vänder på det, så kanske inte SE är sämre än nån annan, som bla swebarb och Kamui verkar tycka!? Man får såklart tycka vad man vill, det är ju det fina med just "tyckande", men det blir ju mer intressant om folk förklarar vad som gör att man tycker på ett visst sätt.  Jag är inte ute efter att vare sig dra på mig flamesuiten eller börja baka pajer. Jag hoppas inte heller att ni som har en LG O2X drabbas av de problem man läser om, som trots allt verkar existera i mer eller mindre utsträckning. Men när motiveringen till varför man inte bör köpa SE är att "SE är skit" och "mjukvaran suger" så vet ja inte
Postad 28 March 2011 - 22:23
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Nej så är det ju att det är dom som har problem som syns/hörs. Men frågan dyker ju upp då man läser om en del problem, har man kommit fram till om det är hw eller fw-relaterat?
Sen bör det väl bli så att om man vänder på det, så kanske inte SE är sämre än nån annan, som bla swebarb och Kamui verkar tycka!? Man får såklart tycka vad man vill, det är ju det fina med just "tyckande", men det blir ju mer intressant om folk förklarar vad som gör att man tycker på ett visst sätt. 
Jag är inte ute efter att vare sig dra på mig flamesuiten eller börja baka pajer.
Jag hoppas inte heller att ni som har en LG O2X drabbas av de problem man läser om, som trots allt verkar existera i mer eller mindre utsträckning. Men när motiveringen till varför man inte bör köpa SE är att "SE är skit" och "mjukvaran suger" så vet ja inte 
Tror inte att nån är sämre eller bättre än någon annan förutom möjligtvis då byggkvalite, hårdvaran skiljer sig ju inte nämnvärt, flera märken använder samma plattform osv. Dessutom finns det ju fler aspekter att tänka på, gillar man tex SEs launcher och övrig programvara så är det ju en SE man får köpa, gillar man sense så är det HTC. Gillar man ingen av tilverkarprogrammen så spelar det ju oftast ingen roll, då laddar man en launcher och övriga program från market. Men både samsung och lg verkar ju ligga ganska nära standardlaunchern eller launcher pro. Sen har ju alla telefoner buggar av olika slag, det buggfria programet är inte skrivet än
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 28 March 2011 - 22:24.
Postad 28 March 2011 - 23:30
Unregistered4a29445d
-
Unregistered4a29445d
-
Användare
-
-
209 inlägg
Nej så är det ju att det är dom som har problem som syns/hörs. Men frågan dyker ju upp då man läser om en del problem, har man kommit fram till om det är hw eller fw-relaterat?
Sen bör det väl bli så att om man vänder på det, så kanske inte SE är sämre än nån annan, som bla swebarb och Kamui verkar tycka!? Man får såklart tycka vad man vill, det är ju det fina med just "tyckande", men det blir ju mer intressant om folk förklarar vad som gör att man tycker på ett visst sätt. 
Jag är inte ute efter att vare sig dra på mig flamesuiten eller börja baka pajer.
Jag hoppas inte heller att ni som har en LG O2X drabbas av de problem man läser om, som trots allt verkar existera i mer eller mindre utsträckning. Men när motiveringen till varför man inte bör köpa SE är att "SE är skit" och "mjukvaran suger" så vet ja inte 
Tror faktiskt inte man konstaterat exakt var felen ligger, men eftersom en del verkar blivit hjälpte med en hard reset så borde det ju vara ett mjukvaruproblem. SE är väl generellt en bra tillverkare, personligen tycker jag bara att deras lurar är på tok för plastiga och att dom är kassa på uppdateringar.
Postad 29 March 2011 - 00:59
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Tror faktiskt inte man konstaterat exakt var felen ligger, men eftersom en del verkar blivit hjälpte med en hard reset så borde det ju vara ett mjukvaruproblem.
SE är väl generellt en bra tillverkare, personligen tycker jag bara att deras lurar är på tok för plastiga och att dom är kassa på uppdateringar.
De enda som väl inte klagar på sega uppdateringar är väl de som har en Nexus
Postad 29 March 2011 - 07:54
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
De enda som väl inte klagar på sega uppdateringar är väl de som har en Nexus 
Ja, och där börjar det väl nästan bli så att de med NexusOne får vänta lite..  Nog om detta, hoppas LG får rätsida på det tokeriet.
Postad 29 March 2011 - 08:07
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
SJälvklart finns det folk som har haft problem, men både jag och min sambo har LG 2x utan problem - detsamma gäller tre kollegor som bytt från iPhone. De enda jag har hört talas om är just de på Swedroid. I SE:s fall har jag själv blivit bränd FLERA gånger av både fullständigt urusel mjukvara och plastig hårdvara. Fiaskot med X10, mjukvarumässigt och bristen på multitouch var väl egentligen spiken i kistan. Som tur är köpte jag själv en Nexus istället för en X10:a... Jag litar inte på SE helt enkelt, de har bränt sina skepp hos mig. Som jag skrev i en annan tråd, det som skulle krävts för att jag skulle välja SE i dagsläget vore: - Vanilla android, där Google sköter utskicket av uppdateringarna istället för SE - Minst 4.3 tums skärm utan pentile - minst lika bra byggkvalitet som HTC Legend - Dual core - 1+ gb i ram Hårdvaran måste helt enkelt vara magisk för att jag ska ge mig in i SE-cirkusen igen, dessutom ska inte SE få pilla med mjukvaran. LG har jag inte haft innan och har därför inte blivit bränd av dom än, och att döma av hur sanslöst bra 2x är så kommer jag inte bli det heller. Iaf inte med den här mobilen. Har du missat att just SE förmodligen är det mest bespottade märket på Swedroid (efter Apple då  )? Appropå att det finns folk som klagar på Optimus 2x på Swedroid... Ja, och där börjar det väl nästan bli så att de med NexusOne får vänta lite.. 
Nog om detta, hoppas LG får rätsida på det tokeriet.
Nexus One har ju redan 2.3.3, eller vad menar du? Men visst, det dröjde längre än för Nexus S - vilket inte var snyggt gjort! Men det var tydligen drivrutinsstrul... Vilket tokeri menar du med LG?
Postad 29 March 2011 - 09:04
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
SJälvklart finns det folk som har haft problem, men både jag och min sambo har LG 2x utan problem - detsamma gäller tre kollegor som bytt från iPhone. De enda jag har hört talas om är just de på Swedroid. I SE:s fall har jag själv blivit bränd FLERA gånger av både fullständigt urusel mjukvara och plastig hårdvara. Fiaskot med X10, mjukvarumässigt och bristen på multitouch var väl egentligen spiken i kistan. Som tur är köpte jag själv en Nexus istället för en X10:a... Jag litar inte på SE helt enkelt, de har bränt sina skepp hos mig. Som jag skrev i en annan tråd, det som skulle krävts för att jag skulle välja SE i dagsläget vore:
- Vanilla android, där Google sköter utskicket av uppdateringarna istället för SE - Minst 4.3 tums skärm utan pentile - minst lika bra byggkvalitet som HTC Legend - Dual core - 1+ gb i ram
Hårdvaran måste helt enkelt vara magisk för att jag ska ge mig in i SE-cirkusen igen, dessutom ska inte SE få pilla med mjukvaran. LG har jag inte haft innan och har därför inte blivit bränd av dom än, och att döma av hur sanslöst bra 2x är så kommer jag inte bli det heller. Iaf inte med den här mobilen.
Har du missat att just SE förmodligen är det mest bespottade märket på Swedroid (efter Apple då )? Appropå att det finns folk som klagar på Optimus 2x på Swedroid...
Bristen på multitouch löstes ju, delvis  så småningom. Men visst, inte har SE varit snabba med uppdateringen till 2.1, men ändå mindre långsamma än andra tillverkare/modeller. SEs smartalurar har väl lämnat en (hel) del att önska, förhoppningsvis blir de bättre och bättre nu iom. Android och som de säger att de lärt sig men det återstår att se.  Har inte sett nåt speciellt mycket av spottandet i arc-delen på Swedroid, och så mycket spottande vet ja inte om det var i X10-delen heller. Men det kanske spottas i de andra (märkes) forumen?  Nexus One har ju redan 2.3.3, eller vad menar du? Men visst, det dröjde längre än för Nexus S - vilket inte var snyggt gjort! Men det var tydligen drivrutinsstrul...?
Jo, tänkte på att det dröjde ett tag från att NexusS släpptes. Vilket tokeri menar du med LG?
De mjukvaru eller hårdvaruproblem som syns här och på Swedroid. Flera O2X ägare verkar tycka att LG stressat fram mjukvaran, kanske de lagt största delen av krutet på kommande 2.3? Får hoppas LG får ut 2.3 fort, och likväl 2.4 så att ni kan åtnjuta full glädje av dualcoren. Peace out.
Postad 29 March 2011 - 09:52
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Så är det ju i alla märkestrådar som startas..Så även här..
Är omöjligt att dra några stora slutsatser av ett fåtal.
Tex batteritråden på swedroid..
Av alla som klagat på batteriet är de väl typ 2 st som har problem efter en vecka och som kanske har en defekt mobil.
Är man van vid forum så vet man att de är så de funkar..
De som har problem skriver ofta och överallt.
Nä en gång SE,aldrig mer SE
På ett seriösare plan så gillar jag SE men köper ingen telefon av dem innan de släpper en mobil i toppklass..
Mjukvaran struntar man ju i precis som LG så länge man kan köra in en annan ROM å rensa alla program man inte vill ha
edit
Kanske får jag äta upp mina ord..
SE verkar trots allt ta flera steg åt rätt håll
Sony Ericsson öppnar boot loader – tillåter flashning av tredjepartsmjukvara
swedroid.se
Redigerat av moparman, 29 March 2011 - 10:00.
Postad 29 March 2011 - 10:12
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Så är det ju i alla märkestrådar som startas..Så även här.. Är omöjligt att dra några stora slutsatser av ett fåtal.
Tex batteritråden på swedroid.. Av alla som klagat på batteriet är de väl typ 2 st som har problem efter en vecka och som kanske har en defekt mobil. Är man van vid forum så vet man att de är så de funkar.. De som har problem skriver ofta och överallt.
Nä en gång SE,aldrig mer SE
På ett seriösare plan så gillar jag SE men köper ingen telefon av dem innan de släpper en mobil i toppklass.. Mjukvaran struntar man ju i precis som LG så länge man kan köra in en annan ROM å rensa alla program man inte vill ha
edit Kanske får jag äta upp mina ord.. SE verkar trots allt ta flera steg åt rätt håll
Sony Ericsson öppnar boot loader – tillåter flashning av tredjepartsmjukvara swedroid.se
Du ser  (PS. du fick en tumme upp på din kommentar på Swedroid  ) Sorry för OT, nu åter till LGn.
Redigerat av mrNoodles, 29 March 2011 - 10:12.
Postad 29 March 2011 - 10:12
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Bristen på multitouch löstes ju, delvis så småningom. Men visst, inte har SE varit snabba med uppdateringen till 2.1, men ändå mindre långsamma än andra tillverkare/modeller. SEs smartalurar har väl lämnat en (hel) del att önska, förhoppningsvis blir de bättre och bättre nu iom. Android och som de säger att de lärt sig men det återstår att se.  Har inte sett nåt speciellt mycket av spottandet i arc-delen på Swedroid, och så mycket spottande vet ja inte om det var i X10-delen heller. Men det kanske spottas i de andra (märkes) forumen? 
Jo, tänkte på att det dröjde ett tag från att NexusS släpptes.
De mjukvaru eller hårdvaruproblem som syns här och på Swedroid. Flera O2X ägare verkar tycka att LG stressat fram mjukvaran, kanske de lagt största delen av krutet på kommande 2.3? Får hoppas LG får ut 2.3 fort, och likväl 2.4 så att ni kan åtnjuta full glädje av dualcoren.
Peace out. 
Jag hoppas givetvis också att SE rycker upp sig, men jag skulel som sagt aldrig våga chansa med tanke på hur jag har upplevt dom innan. Det störde mig med Nexus också, att det tog sån tid att få 2.3. Men nu har det ju funnits ett bra tag, dessutom innan alla andra så man får väl säga att de höll löftet trots allt. Ja får vi ännu bättre prestanda med 2.3/2.4 än vad vi redan har så är det ju helt suveränt. Men jag kommer förmodligen roota min snart, alla hyllar ju rootning så mycket.
Postad 29 March 2011 - 10:13
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Mm,man är ju inte sämre än att man kan ändra sig
Tack
Postad 29 March 2011 - 10:31
ime95mos
-
ime95mos
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Är det någon som vet om det kommer något stöd för rSAP/Sim Access Profile? Har ett HF-kit i bilen som kräver detta och det hade ju varit kul om det gick att använda även i fortsättningen.
Postad 29 March 2011 - 10:33
Hitman TheSwede
-
Hitman TheSwede
-
Forumräv
-
-
561 inlägg
Ja, och där börjar det väl nästan bli så att de med NexusOne får vänta lite.. 
Nog om detta, hoppas LG får rätsida på det tokeriet.
Men dom på swedroid hur mycket har dom grejat med telefonen. De är lite som att trima en bil.Ju mer man trimar ju mer är det som går sönder. Har inga problem med min 2x och inte min kompis.
Redigerat av Hitman TheSwede, 29 March 2011 - 10:35.
Postad 29 March 2011 - 10:42
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Tycker de ofta gnälls nog så mycket..Gäller alla märken...
Leker man som en tok...Som jag å många andra gör så måste man läsa på innan och ha en backup..
Sen måste man räkna med en å annan total återställning då och då ..
Saker kan hända när man mixtrar och testar alla program på market och sidan om heh..
Postad 29 March 2011 - 12:33
catfoot
-
catfoot
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Jag har nu haft min Optimus 2X ungefär en vecka. Tycker den är väldigt rapp och snabb jämfört med min HTC Legend, men batteritiden lämnar ju lite att önska får jag säga. Om jag ser till att stänga av WIFI när det inte används, kanske surfar etc lite på den 30-60 min, skickar några SMS och några få samtal, då håller den precis ett dygn. Börjar jag sitta lite mer med den, installera och köra program, streama lite TV på kvällen på jobbet, så uppskattar jag att den håller max 15 timmar.
Jag tror att jag har laddat den efter alla konstens regler och den har väl fått ett tiotal laddningscyklar nu. Finns det något sätt att förbättra batteritiden? Jag går in i inställningar och tittar på batteriförbrukning och då står det att "Maps" står för 48% av batteriförbrukningen! Jag har då inte användt några kartprogram eller ö h t haft på GPS:en etc. Måste detta program ligga och köra i bakgrunden (förmodar jag) hela tiden, eller kan jag ändra på det?
Postad 30 March 2011 - 06:56
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Du kör ingen taskkiller va? Har du bluetooth igång?
Det låter oerhört konstigt med batteriet, min klarar sig i två dagar och då spelar jag ändå en del SNES-spel på den varje dag. Sambon kör mycket med gps:en eftersom hon kör ett sånt där träningsprogram (CardioTrainer?), och hennes håller minst ett dygn iaf. Jag faktiskt batteriet är snäppet vassare än min Nexus One, trots en större skärm.
Postad 30 March 2011 - 10:05
catfoot
-
catfoot
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hmm visst är det märkligt. idag testar jag att stänga av att telefonen hämtar all form av positionerings och uppdateringsinformation under inställningar. Då gick det att döda "Maps" processen också - men det är ju lite att dumförklara en smart telefon... tar det dock som en felsökningsprocess.
I övrigt har jag inte på vare sig blåtand eller WIFI annat än när jag använder det. Jag kör ingen taskkiller nej, men man kanske borde? Läste mig dock till att det inte ska vara nödvändigt i senare Android-versioner, utan kan snarare ställa till det? Igår använde jag uppskattningsvis telefonen för lite program och hade WIFI på under en knapp timme, ringde inga samtal, inga SMS etc, ingen kamera. Hade BT på under ca 20 min för att strömma Spotify till bilstereon. Efter 14 timmar var batteriet tomt. Vi får se hur det går idag
Redigerat av catfoot, 30 March 2011 - 10:07.
Postad 30 March 2011 - 17:32
Unregistered550de0fe
-
Unregistered550de0fe
-
Användare
-
-
175 inlägg
HUr ansluter jag telefonen till datorn?
Jag lyckades första gången jag kopplade den till datorn med att få upp den som massminne, men det fungerar inte längre. Tips?
Postad 30 March 2011 - 22:43
catfoot
-
catfoot
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Som fortsättning på mitt tidigare inlägg:
Idag har telefonen varit igång i 15 timmar, jag har bara surfat lite stundtals och ringt ett par samtal. Men batteriet indikeras fortfarande som fullladdat! Detta alltså efter att jag stängt av uppdateringstjänster och stängt Google Maps processen. Det verkar som att det är denna som i mitt fall alltså är boven i dramat - med denna aktiv uppskattar jag att batteriet endast hade haft 50% kapacitet kvar under samma tid.
Men det kan ju helt enkelt inte vara rimligt, det måste vara någon bugg i Maps alternativt i någon widget etc som ligger och anropar Maps orimligt mycket???
Postad 30 March 2011 - 22:54
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Som fortsättning på mitt tidigare inlägg:
Idag har telefonen varit igång i 15 timmar, jag har bara surfat lite stundtals och ringt ett par samtal. Men batteriet indikeras fortfarande som fullladdat! Detta alltså efter att jag stängt av uppdateringstjänster och stängt Google Maps processen. Det verkar som att det är denna som i mitt fall alltså är boven i dramat - med denna aktiv uppskattar jag att batteriet endast hade haft 50% kapacitet kvar under samma tid.
Men det kan ju helt enkelt inte vara rimligt, det måste vara någon bugg i Maps alternativt i någon widget etc som ligger och anropar Maps orimligt mycket???
Kolla i inställningarna för sync särskilt på väder eller i appen/widgetinställningarna för väder om den står så den hela tiden läser av var du är, går det så specificera plats istället så bör det lösa sig, eller ställ synctiden till tex några timmar, på min htc synkade den väder varje timme, finns ju även en del andra appar som kan tänkas kolla var du är på maps, på htc finns det nån tjänst som kan lägga ut var du befinner dig på tex facebook osv. Edit/ Wachdog lite är ett bra program som håller reda på program som drar onödigt mycket cpu och stänger ner dem, det är ingen appkiller utan går bara in när det verkligen behövs. Appkillers i allmänhet är ett gissel men den är otroligt praktisk.
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 30 March 2011 - 23:00.
Postad 31 March 2011 - 05:30
Hitman TheSwede
-
Hitman TheSwede
-
Forumräv
-
-
561 inlägg
HUr ansluter jag telefonen till datorn?
Jag lyckades första gången jag kopplade den till datorn med att få upp den som massminne, men det fungerar inte längre. Tips?
Läs i instruktions boken jag hade problem också problem med detta.Det finns en knapp under inställningar som heter massöverföring.
Postad 31 March 2011 - 11:45
Jelzin
-
Jelzin
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Nu har jag haft min 2X i en halv vecka och jag är väldigt nöjd.
Då det har pratats en del om buggar och fel hit och dit kan jag berätta att min tycks fungera utan problem. Det jag dock har märkt är att mobilen ibland tappar mottagningen fullständigt. Å andra sidan sker det i ett rum är jag vet att det är dålig mottagning. Men samtidigt kan den gå från tre staplar och Edge-nät till inget alls. Därav att jag tycker det är lite skumt..
Får se hur det utvecklar sig, men för tillfället får jag känslan att det beror på nätet (Telenor).
Postad 31 March 2011 - 11:59
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Har du edge på Telenor? Det trodde jag bara Telia hade.
Detta fenomen har jag inte råkat ut för på min 2x, men det hände någon gång på min Nexus One - kan det vara ett Android-fenomen?
Postad 31 March 2011 - 12:37
Jelzin
-
Jelzin
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Har du edge på Telenor? Det trodde jag bara Telia hade.
Detta fenomen har jag inte råkat ut för på min 2x, men det hände någon gång på min Nexus One - kan det vara ett Android-fenomen?
Jag är inte helt säker på att det är edge. Det är dock så jag har tolkat "E" uppe i statusraden. Jag har iaf inte 3g-täckning..
Postad 31 March 2011 - 14:18
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Ja men då ska det ju vara Edge, annars står det bara G har jag för mig. Jäkligt skönt med edge, det funkar kanon om man är på något avsides beläget ställe
Postad 31 March 2011 - 16:32
catfoot
-
catfoot
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Tänkte höra om det är någon här som har gjort en hård fabriksåterställning för att komma tillrätta med batterikonsumtionen? Läste någon artikel att LG tydligen supporterat folk med detta råd då de klagat på otillräcklig batterikapacitet.
Postad 31 March 2011 - 18:13
thanell
-
thanell
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Tänkte höra om det är någon här som har gjort en hård fabriksåterställning för att komma tillrätta med batterikonsumtionen? Läste någon artikel att LG tydligen supporterat folk med detta råd då de klagat på otillräcklig batterikapacitet.
japp jag gjorde detta och batteri tiden blev ungefär 50% bättre. en fråga varför står det i (information om batteriförbrukning) mobil i viloläge 44% sen står det under (batteri som förbrukats av radion) har ju inte haft på radion så wtf varför står det så? någon som vet
Postad 31 March 2011 - 18:15
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
japp jag gjorde detta och batteri tiden blev ungefär 50% bättre.
en fråga varför står det i (information om batteriförbrukning) mobil i viloläge 44% sen står det under (batteri som förbrukats av radion) har ju inte haft på radion så wtf varför står det så? någon som vet
Radion är väl alltid på? Hur tar du annars emot samtal?
Postad 31 March 2011 - 19:20
doomenicer
-
doomenicer
-
Användare
-
-
247 inlägg
Radion är väl alltid på? Hur tar du annars emot samtal?
Ok? Här känner jag väl mig väldigt dum men RADION har väll ingenting att göra med om det ringer på telefonen eller inte? Det har ju funnits mobiler en gång (om man nu kan föreställa sig detta) utan inbyggd radio och jag har svaga minnen från att det gick att ringa till dem iaf...?
Postad 31 March 2011 - 19:24
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Ok? Här känner jag väl mig väldigt dum men RADION har väll ingenting att göra med om det ringer på telefonen eller inte? Det har ju funnits mobiler en gång (om man nu kan föreställa sig detta) utan inbyggd radio och jag har svaga minnen från att det gick att ringa till dem iaf...?
Står det att det är FM-radio som förbrukar strömmen. Normalt när det står radio i strömförbrukningen så är det telefonradion som menas alltså 2G/3G-sändare/mottagare även wifi använder radio för att sända/ta emot data.
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 31 March 2011 - 19:25.
Postad 31 March 2011 - 20:19
Belsebubnoone
-
Belsebubnoone
-
Användare
-
-
110 inlägg
Står det att det är FM-radio som förbrukar strömmen. Normalt när det står radio i strömförbrukningen så är det telefonradion som menas alltså 2G/3G-sändare/mottagare även wifi använder radio för att sända/ta emot data.
LOL
Postad 31 March 2011 - 21:01
Unregistered4a29445d
-
Unregistered4a29445d
-
Användare
-
-
209 inlägg
Ett annat tips jag läste var att ladda telefonen (efter återställning) i minst 12 timmar innan man slår på den. japp jag gjorde detta och batteri tiden blev ungefär 50% bättre.
en fråga varför står det i (information om batteriförbrukning) mobil i viloläge 44% sen står det under (batteri som förbrukats av radion) har ju inte haft på radion så wtf varför står det så? någon som vet
Radio i detta fallet är troligen radiodelen som sköter telefon nätet. edit: missa visst en sida med svar.
Redigerat av Unregistered4a29445d, 31 March 2011 - 21:03.
Postad 31 March 2011 - 21:28
Unregistereda79b4b83
-
Unregistereda79b4b83
-
Rookie
-
1 inlägg
Har varit ägare till en Optimus 2x nu i några dagar och har fått en felfri lur.
Laddade ner "Battery Doctor" och la widgeten på ett av "skrivborden" vilket jag trycker på varje gång innan jag låser skärmen men knappen på toppen av telefonen för att döda gående program.
Det gjorde att batteritiden blev otroligt mycket längre än tidigare.Vid varje tryck dödas ca 20 pågående program.
Tittade på SEs nyaste lur Xperia Arc och va mycket nära att köpa den för det är bara att krypa till korset och erkänna att den luren är mycket fin.SE hatare som jag är så tvekade jag några sekunder och vred runt å synade den lite före det tänkta köpet och fick se att dårarna som har designat SE Arcen har monterat hålet för 3,5 pluggen på ena långsidan på mobilen??!!
Hur i h___ete tänkte man där.Helt omöjligt att få ner den i en ficka med hörlurarna i.
Lyssnar på en hel del musik på jobbet och har naturligtvis den i en ficka.Man släpar ju inte runt den i handen direkt.
Då föll den bort helt i mina alternativ å röck åt mej en LG Optimus 2x som jag absolut inte ångrar 1 sekund.
OBS! Spelet "Dungeon Defenders" är nu gratis i marketen så ni som spelar på era mobiler--->Passa på att ladda ner ett mycket snyggt och påkostat spel helt gratis.Flyter kanon på denna mobil.
Postad 01 April 2011 - 19:53
MTD
-
MTD
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Funderar på om jag ska ner på stan imon och köpa luren.
Har förstått att 3 är billigast.
Telefonen är inte operatörslåst heller vad jag förstått?
Sen undrar jag även om det är samma pris i butik som på webben? (www.tre.se)
Postad 01 April 2011 - 20:06
Arbu11
-
Arbu11
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Funderar på om jag ska ner på stan imon och köpa luren. Har förstått att 3 är billigast.
Telefonen är inte operatörslåst heller vad jag förstått? Sen undrar jag även om det är samma pris i butik som på webben? (www.tre.se)
Om det nu inte är Mobilgiganten som gäller nu? 4404:- inkl. frakt!
Postad 01 April 2011 - 20:21
MTD
-
MTD
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Jo,
men frågan är om det är samma pris i butik?
Jag vill gärna ha den imorgon i så fall
Postad 01 April 2011 - 23:34
Jelzin
-
Jelzin
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Är lite fundersam kring batteritiden då det varit uppe här på forumet. Idag räckte min 2x i precis 12 h. Då har jag haft 3g över tiden med en hel del datatrafik, bla uppdateringar och ca 60 min surf. Utöver det lite fotografering, sms och en uppkoppling mot Gps. Inga samtal dock. Vad säger ni, är det ok eller bör jag "vidta åtgärder"? Jo, men frågan är om det är samma pris i butik? Jag vill gärna ha den imorgon i så fall 
När jag var inne och kollade fick uppfattningen att tres pris även gäller i alla fysiska butiker.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|