*Officiell tråd - Apple iPad 2*
Apple iPad 2 16GB
(Surfplattor)
|
9
|
(124)
|
Inga priser | |
Apple iPad 2 32GB
(Surfplattor)
|
9
|
(26)
|
Inga priser | |
Apple iPad 2 64GB
(Surfplattor)
|
9
|
(13)
|
Inga priser | |
Apple iPad 2 3G 16GB
(Surfplattor)
|
9
|
(16)
|
Inga priser | |
Apple iPad 2 3G 32GB
(Surfplattor)
|
9
|
(17)
|
Inga priser | |
Apple iPad 2 3G 64GB
(Surfplattor)
|
9
|
(19)
|
Inga priser |
Råd kring TVkanaler i flera rum (4 inlägg)
|
12 år sedan |
Rekommendera mig den bästa media extendern (24 inlägg)
|
13 år sedan |
Postad 22 March 2011 - 14:13
Postad 22 March 2011 - 14:18
Postad 22 March 2011 - 15:05
Får väl åka dit imorgon eller torsdag och se vad de säger, har ju så gott som blivit lovad en, iaf så pass att när de får in den modellen så ska jag få en =)
Postad 22 March 2011 - 15:34
Postad 22 March 2011 - 15:47
Postad 22 March 2011 - 16:01
Wohoo, grattis. Då borde det ploppa fram bekräftelser till höger och vänster snart.Fick SMS från Elgiganten nyss, där dom bekräftade att jag får en svart 32GB 3G modell på fredag. Får dock hämtas tidigast 17.00 (Har förhandsbokat). Sweet!!
Postad 22 March 2011 - 16:52
Fick SMS från Elgiganten nyss, där dom bekräftade att jag får en svart 32GB 3G modell på fredag. Får dock hämtas tidigast 17.00 (Har förhandsbokat). Sweet!!
Man blir ju lite nyfiken hur du förbokade, ringde elgiganten och de hävdade starkt att det inte gick att förboka utan att det var att komma till butiken på fredag kl 17
Postad 22 March 2011 - 17:03
Fick SMS från Elgiganten nyss, där dom bekräftade att jag får en svart 32GB 3G modell på fredag. Får dock hämtas tidigast 17.00 (Har förhandsbokat). Sweet!!
Var på Elgiganten i Borlänge och frågade nyss, de tar fortfarande inte emot förbeställningar... typiskt =)
Postad 22 March 2011 - 17:23
Postad 22 March 2011 - 17:30
Postad 22 March 2011 - 17:55
Man blir ju lite nyfiken hur du förbokade, ringde elgiganten och de hävdade starkt att det inte gick att förboka utan att det var att komma till butiken på fredag kl 17
Gick att förboka på min Elgiganten förra veckan mot att man la handpenning på 10%. Antar att Appe gick ut med nåt slags dekret efter detta och att dom därefter slutade ta emot förhabsbokningar.
Postad 22 March 2011 - 18:03
Lille vän, du vet inte ett dugg om mina kunskaper. Om du tar illa upp för att jag på en fråga poängterar brister i ett OS är det ju tragiskt men det får ju stå för dig, i vilket fall som helst så är det ingen diskussion du ska föra i denna tråden då den inte har med det att göra. Vill du skrika av dig din frustration för att du hatar Apple och tycker deras produkter är så underlägsna de med Ändråjd-OS så är du välkommen att skriva av dig i PM till mig. I denna tråden ska förs endast diskussioner om iPad 2, det hoppas jag du förstår.
Nej det är sant, jag är varken din vän, eller har några kunskaper om vad du har använt, eller att jag skulle hata Apple, eller att jag skriker. Om du redan har glömt så var det du som tog upp Android i denna tråden, inte jag. Jag tror dock fortfarande inte att du har använt Honeycomb men eftersom du tydligen vet att de är underlägsna och har brister så får jag väl ta det som att du kan allt redan. Jag kommer förmodligen varken köpa en ipad eller en android-baserad surfplatta. Har just nu en Androidtelefon ( Desire HD ), har haft en ipod touch och kommer förmodligen satsa mina pengar på webOS och touchpaden, men det tar vi i en annan tråd. Jag hade gärna köpt en ipad ifall det varit lite humana priser, jag kan inte befoga att köpa en ipad2 för ca 7000 kr, inte när jag lever som student och kör motocross samt har bil. Tycker ipad2 är en riktigt grym produkt, fascinerande hur de kan göra den tunnare än en iphone 4 men ändå behålla så pass lång batteritid. Så till alla er som har pengarna men tvekar, ni kommer förmodligen bli supernöjda, de är helt enkelt en riktigt grym produkt!
Redigerat av Unregisteredae48d9f2, 22 March 2011 - 18:04.
Postad 22 March 2011 - 18:06
Med folk menar jag att dom flesta jobbar dagtid och slutar vid 17 snåret, såklart finns det folk som jobbar även vid denna tiden.
Har inte hört något från mina bokningsställen ännu. Är det bara en som fått bekräftat?
Postad 22 March 2011 - 18:08
Redigerat av FocusST, 22 March 2011 - 18:10.
Postad 22 March 2011 - 18:24
Siba i Helsingborg har smart covers till försäljning
Tack för informationen! Frågade du om de kommer att få in samtliga modeller på lager inför premiären? Gick det att reservera en iPad 2?
Postad 22 March 2011 - 18:44
Postad 22 March 2011 - 19:54
Fredagen kommer bli riktigt intressant och tiden lär gå så förbannat långsamt på jobbet, glad att jag slutar 10:40 iaf =)
Postad 22 March 2011 - 20:26
Tack för informationen! Frågade du om de kommer att få in samtliga modeller på lager inför premiären? Gick det att reservera en iPad 2?
Det går inte att resarvera iPad2 hos en enda butik i HBG, har ringt alla.
När jag var där hade de grå, blå och rosa i ett glasskåp. 379 tror jag priset var.
Postad 22 March 2011 - 20:34
Postad 22 March 2011 - 21:11
Förstår iofs på ett sätt att dom inte tar bokningar. Folk skriver väl upp sig på en massa ställen. Vilket resulterar i att dom blir sittandes på iPads som dom tror är "bokade"
Är ju bara att ta en handpenning så undviker dom att folk beställer överallt, hur svårt kan det vara.
Tror det är Apple som sätter P för det hela, dom gillar när folk köar som galningar eftersom det ger dom publicitet. Förmodligen därför dom lagt släppet klockan 17:00 också, köerna blir längre om det sker när alla är lediga.
Redigerat av peins, 22 March 2011 - 21:12.
Postad 22 March 2011 - 21:29
Nej det är sant, jag är varken din vän, eller har några kunskaper om vad du har använt, eller att jag skulle hata Apple, eller att jag skriker. Om du redan har glömt så var det du som tog upp Android i denna tråden, inte jag. Jag tror dock fortfarande inte att du har använt Honeycomb men eftersom du tydligen vet att de är underlägsna och har brister så får jag väl ta det som att du kan allt redan. Jag kommer förmodligen varken köpa en ipad eller en android-baserad surfplatta. Har just nu en Androidtelefon ( Desire HD ), har haft en ipod touch och kommer förmodligen satsa mina pengar på webOS och touchpaden, men det tar vi i en annan tråd. Jag hade gärna köpt en ipad ifall det varit lite humana priser, jag kan inte befoga att köpa en ipad2 för ca 7000 kr, inte när jag lever som student och kör motocross samt har bil. Tycker ipad2 är en riktigt grym produkt, fascinerande hur de kan göra den tunnare än en iphone 4 men ändå behålla så pass lång batteritid. Så till alla er som har pengarna men tvekar, ni kommer förmodligen bli supernöjda, de är helt enkelt en riktigt grym produkt!
Först, tack ett sansat inlägg.
Sedan, ett påpekande - det var inte jag som tog upp Android utan det var en förbipasserande kommentar/fråga angående Motorola Xoom som jag kommenterade. Jag tog inte upp det själv, det finns det ingen anledning till med tanke på trådens topic. Se inlägg #271 i denna tråden.
För övrigt så förstår jag helt och fullt att iPad kanske inte har den prissättningen som är för studenter rent generellt, speciellt inte när man redan har utgifter som motocross och bil som du säger.
Finns det någon lista på vilka som är auktoriserade återförsäljare av iPad 2 i Sverige? Vill ju veta vart man skall ta vägen på fredag eftermiddag så man inte står och väntar på fel ställe!
http://www.apple.com/se/buy/
Postad 23 March 2011 - 00:54
Då var inte jag helt ute och cyklade med andra ord
Frågan är dock, ska man uppgradera till v.2? :S
Redigerat av ROCA, 23 March 2011 - 00:54.
Postad 23 March 2011 - 01:10
Postad 23 March 2011 - 01:15
Postad 23 March 2011 - 01:35
Postad 23 March 2011 - 07:03
031111_rg_AngryBirdsIpad2Case_02.jpg 103.14K
0 Antal nerladdningar
Postad 23 March 2011 - 09:40
Har ett syskon som ska till USA snart och jag funderar då på att hugga en Ipad 2 i samband med detta.
Men har googlat lite och undrar om det är värt det.
Garantin är det tydligen sisådär med, måste köpa en adapter till den, måste jag ha ett amerikanskt itunes konto då samt går det att få svenskt tangentbord?
Å andra sidan så är den billigare än i sverige med, ipad 2 kostar väl ungefär som ipad 1 kostar här.
Det andra jag funderar på är, går det bra att koppla in ett usb tangentbord till en ipad eller vad krävs?
Postad 23 March 2011 - 09:51
Har en bunt frågor mest gällande köp från USA.
Har ett syskon som ska till USA snart och jag funderar då på att hugga en Ipad 2 i samband med detta.
Garantin är det tydligen sisådär med, måste köpa en adapter till den, måste jag ha ett amerikanskt itunes konto då samt går det att få svenskt tangentbord?
Å andra sidan så är den billigare än i sverige med, ipad 2 kostar väl ungefär som ipad 1 kostar här.
Det andra jag funderar på är, går det bra att koppla in ett usb tangentbord till en ipad eller vad krävs?
Adapter? Köp en vit apparatsladd för 39kr på Kjell&Co, billigare än märkesadapters hos Apple-återförsäljare.
Nej du behöver inte amerikanskt itunes-konto.
Ja svenskt tangentbord finns inbyggt i operativsystemet.
Ja du tjänar åtminstone ca 800kr på att köpa den i USA (beroende på skatten där den köps samt modell).
Nej USB-tangentbord går inte koppla in, men bluetooth-tangentbord fungerar utmärkt. Bäst fungerar Apples egna då en del funktionsknappar gör saker som att ändra volym, ljusstyrka mm. Dessutom matchar det i design och är även väldigt litet och behändigt.
Postad 23 March 2011 - 09:53
Skall försöka räta ut några frågetecken.Har en bunt frågor mest gällande köp från USA.
Du behöver inte köpa en ny adapter utan bara en vanlig apparatkabel från typ clas olsson för 50 spänn.
Du väljer språk när du aktiverar den så då får du svenskt tangentbord.
Nej du behöver inte ett amerikanskt itunes-konto, går lika bra med svenskt.
Det finns blåtandstangentbord man kan koppla till den samt om man har kamerakittet kan vissa usb tangentbord fungera. Det beror på hur mycket ström som tangentbordet drar.
Garantin låter jag vara osagt då jag har hört alla varianter.
Postad 23 March 2011 - 10:31
Har en bunt frågor mest gällande köp från USA.
Och om du skall ha en med simkort så köp AT&T för Verizon funkar inte här...
Postad 23 March 2011 - 10:52
Smart Cover är riktigt coolt, men det är som många säger, det är baksidan man vill skydda! Speciellt med tanke på hur lätt repigt aluminium är! Dock så går det att lösa med ZAGG invisibleSHIELD eller den jag har nu: http://tinyurl.com/6ayxnmu
Hur sitter det skyddet du har på baksidan nu? Jag har funderat på samma lösning. Har du någon bild på din iPad med skyddet? Funderar mest om det ser konstigt ut eller om det passar in bra.
Mvh.
Mathias
Postad 23 March 2011 - 13:08
Hur sitter det skyddet du har på baksidan nu? Jag har funderat på samma lösning. Har du någon bild på din iPad med skyddet? Funderar mest om det ser konstigt ut eller om det passar in bra.
Mvh.
Mathias
Skyddet sitter kanon bra fortfarande. Har haft skyddet på i ca 3mån. Till skillnad mot Zagg som lossnade runt kanterna efter nån månad.
Dessutom så var det mycket lättare att applicera jämfört mot Zaggs!
Här är några bilder, bedöm själv.
DSC_4627.JPG 71.5K
0 Antal nerladdningar
DSC_4629.JPG 69.91K
0 Antal nerladdningar
Postad 23 March 2011 - 13:21
Adapter? Köp en vit apparatsladd för 39kr på Kjell&Co, billigare än märkesadapters hos Apple-återförsäljare.
Nej du behöver inte amerikanskt itunes-konto.
Ja svenskt tangentbord finns inbyggt i operativsystemet.
Ja du tjänar åtminstone ca 800kr på att köpa den i USA (beroende på skatten där den köps samt modell).
Nej USB-tangentbord går inte koppla in, men bluetooth-tangentbord fungerar utmärkt. Bäst fungerar Apples egna då en del funktionsknappar gör saker som att ändra volym, ljusstyrka mm. Dessutom matchar det i design och är även väldigt litet och behändigt.
Må vara dum men har aldrig haft en apple produkt innan.
Hur fungerar det om man köper en sådan adapter kabel det länkats till tidigare? Kräver inte Ipad en special kabel?
Postad 23 March 2011 - 13:23
Ska till Las Vegas nästa fredag.
Någon som har hört något nytt om hur det ser ut med Ipad 2 i USA just nu. Eller när det är planerat att komma nya leveranser till affärerna.
På apples online store står det fortfaranade 4-5 veckor. Har stått det nu sedan dom tog slut sist. Känns inte som att det är någon ny leverans på väg på ett tag.
På BestBuys hemsida står det bara att dom är Not available.
Ingen som har hört några rykten om hur det ligger till?
Postad 23 March 2011 - 14:16
Nej, kabeln som går ifrån själva adapter (klumpen) kan vara en vanlig apparatkabel. Själva väggkontakten som sitter på adaptern går att ta bort.Må vara dum men har aldrig haft en apple produkt innan.
Hur fungerar det om man köper en sådan adapter kabel det länkats till tidigare? Kräver inte Ipad en special kabel?
Typ som denna, fast denna är till macbook men den är likadan som för ipad, fast ipadens är mindre givetvis.
http://www.laptopbat...afe-p-3323.html
Postad 23 March 2011 - 14:17
Må vara dum men har aldrig haft en apple produkt innan.
Se bild nedan. Detta är vad du får med iPaden om du köper den i USA; USB-kabel samt transformator med löstagbar väggpluggs-del. Tar du bort väggpluggs-delen finns där en ingång för en vanlig liten apparatkabel. Fördel med en sån kabel istället för en ny adapter eller "duckhead" är, förutom priset, att du även förlänger totala räckvidden hos laddaren.

Köp en sån här kabel:
Postad 23 March 2011 - 14:35
Se bild nedan. Detta är vad du får med iPaden om du köper den i USA; USB-kabel samt transformator med löstagbar väggpluggs-del. Tar du bort väggpluggs-delen finns där en ingång för en vanlig liten apparatkabel. Fördel med en sån kabel istället för en ny adapter eller "duckhead" är, förutom priset, att du även förlänger totala räckvidden hos laddaren.
Köp en sån här kabel:
Tack alla för bra svar! Allt blev så mycket klarare i skallen nu
Postad 23 March 2011 - 16:45
Postad 23 March 2011 - 17:14
Attans, blir till att köa, undra utanför vilken butik det kommer minst antal folk till
Postad 23 March 2011 - 20:43
Trots att jag generellt är ganska possitiv till
Apple så måste jag säga att det är irriterande
att dom har tids styrt iPad släppet.... Suck.
Postad 23 March 2011 - 21:59
Skyddet sitter kanon bra fortfarande. Har haft skyddet på i ca 3mån. Till skillnad mot Zagg som lossnade runt kanterna efter nån månad.
Dessutom så var det mycket lättare att applicera jämfört mot Zaggs!
Här är några bilder, bedöm själv.
DSC_4627.JPG
DSC_4629.JPG
Tackar så mycket för bilderna! Det ser riktigt bra ut. Jag har försökt att hitta ett skydd till iPad 2 i vitt läder utan att lyckas.
Det jag har hittat är följande: JustStickIt Skins
Problemet är att skyddet i läder bara finns i svart. Så nu funderar jag på att köpa skyddet i svart eller det vita Carbon Fibre skyddet.
Har läst en del i ett forum [LÄNK] och "iPad 2 White Carbon Fibre Skin" verkar helt okej. Jag tycker att svarta skydd sticker ut lite väl mycket.
Postad 23 March 2011 - 22:18
Ville också haft ett vitt hellre, men slog till och beställde ett svart, 96kr med frakt inte många pengarTackar så mycket för bilderna! Det ser riktigt bra ut. Jag har försökt att hitta ett skydd till iPad 2 i vitt läder utan att lyckas.
Det jag har hittat är följande: JustStickIt Skins
Problemet är att skyddet i läder bara finns i svart. Så nu funderar jag på att köpa skyddet i svart eller det vita Carbon Fibre skyddet.
Har läst en del i ett forum [LÄNK] och "iPad 2 White Carbon Fibre Skin" verkar helt okej. Jag tycker att svarta skydd sticker ut lite väl mycket.
Postad 23 March 2011 - 23:00
Varsågod!
Det är väl bara en tidsfråga innan SGP släpper sina vita skydd.
Tycker dock att det ser bättre ut med ett sånt skydd till ettan än tvåan. Det beror nog på att tvåan är lite mer rund bak till.
EDIT:
100 kr är ju inte mkt pengar iofs! Värt att testa
Redigerat av ROCA, 23 March 2011 - 23:01.
Postad 24 March 2011 - 06:33
Ville också haft ett vitt hellre, men slog till och beställde ett svart, 96kr med frakt inte många pengar
Okej! Beställde du nyss eller har du fått hem ditt skydd? Tänkte om du kunde säga några ord om vad du tycker om skyddet.
@Mattan_x
Varsågod!
Det är väl bara en tidsfråga innan SGP släpper sina vita skydd.
Tycker dock att det ser bättre ut med ett sånt skydd till ettan än tvåan. Det beror nog på att tvåan är lite mer rund bak till.
EDIT:
100 kr är ju inte mkt pengar iofs! Värt att testa
Ja det är väl det. Det får bli att beställa ett skydd därifrån så länge tills jag hittar något bättre. 100kr är som sagt inte mycket pengar. Håller med dig om att skyddet ser bättre ut på ettan.
Mvh.
Mathias
Redigerat av ExBiz, 24 March 2011 - 06:37.
Postad 24 March 2011 - 07:39
Jag beställde det nyss så kan tyvärr inte uttala mig om det. Har beställt även ett par olika genomskinliga baksideskydd på ebay, fasen med ett pris på 45 spänn med frakt kan man inte låta bli att beställa.Okej! Beställde du nyss eller har du fått hem ditt skydd? Tänkte om du kunde säga några ord om vad du tycker om skyddet.
...
Postad 24 March 2011 - 12:18
Postad 24 March 2011 - 12:46
Eftersom Apple släpper Ipad 2 senare i alla andra länder (vissa länder har inte ens fått ett release datum ännu), så har detta skapa en svart marknad för deras produkt.
Hade kanske varit smartare av Apple och ha en världspremiär av sina produkter, så skulle dom slippa detta.
Men det kanske dom inte bryr sig så mycket om.
Postad 24 March 2011 - 12:59
Bryr sig så mycket om? Apple vill naturligtvis gärna att den ska sälja slut och kan konsumenterna dessutom tänka sig att köa för den är det ju ännu bättre. Det genererar uppmärksamhet och de säljer allt de kan producera.Har nu fått svar på varför alla Ipad 2 är slutsålda i USA och varför det gick så fort.
Eftersom Apple släpper Ipad 2 senare i alla andra länder (vissa länder har inte ens fått ett release datum ännu), så har detta skapa en svart marknad för deras produkt.
Hade kanske varit smartare av Apple och ha en världspremiär av sina produkter, så skulle dom slippa detta.
Men det kanske dom inte bryr sig så mycket om.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Råd kring TVkanaler i flera rum
1 film
2 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?