http://blogs.sonyeri...n.com/products/
angående DLNA så skulle det tydligen komma till x10 men blev inte så- läs några svar från SE här.
Redigerat av theclone, 26 February 2011 - 10:25.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
*Officiell tråd - Sony Ericsson Xperia Arc*
Startad av
swebarb
, Jan 06 2011 13:01
1643 svar till detta ämne
4 relaterade trådar
Postad 26 February 2011 - 10:01
Skärmtekniken är det väl ingen skillnad på inte heller färgåtergivningen???
http://blogs.sonyeri...n.com/products/ angående DLNA så skulle det tydligen komma till x10 men blev inte så- läs några svar från SE här. Redigerat av theclone, 26 February 2011 - 10:25. Postad 26 February 2011 - 10:36
Det är precis "samma" skärm i Arc'en som i Neo'n bara skillnad i storlek. Så skillnad på färgåtergivning är det inte.
Postad 26 February 2011 - 11:43
Kanske inte i själva skärmtekniken/panelen, men det är många andra faktorer som spelar in på hur man upplever en skärm
Den s.k. no-air gap tekniken tror jag gör en väldans skillnad. http://www.xperiablo...eo-in-pictures/ Postad 26 February 2011 - 11:59
Denna pre-release Arc tycks i alla fall ha stöd för DLNA "right out of the box".
http://www.youtube.c...h?v=tyKwDiNSJtA (DLNA 1.45 in i videon.) Postad 26 February 2011 - 12:23
Nä, men det finns en radda med DLNA servrar (t.ex. iMediaShare) at ladda ner från Market. Ingen stor förlust mao. Postad 26 February 2011 - 12:30
typ 1mb kanske eller nåt.. inte alls stort. Postad 26 February 2011 - 12:44
I den modellen jag testade var det en Mediaserver inkluderad, jag utgår ifrån att det hör ihop med DLNA!
Postad 26 February 2011 - 17:04
Fattar inte varför det är så mycket snack om ARC:en, eller rättare sagt så förstår jag inte värför NEO:n inte får mer uppmärksamhet?
Det skiljer ju nästan ingenting mellan dessa 2 lurar ! Jo, visst det är större skärm på ARC:en men är inte säker på att alla (jag) vill ha så j*vla stor skärm. Jag lutar mer och mer åt att köpa NEO:n då den kommer vara över 1000kr billigare ! Postad 26 February 2011 - 17:09
För att dom flesta som skriver i den här tråden är intresserade av just ARC:en? Skämt åsido, nu har jag inga siffror men kan tänka mig att X10 mini och mini Pro såldes i betydligt fler ex än X10:an. Just p g a att många inte vill ha en så stor mobil, och så är/var dom ju billigare också. Kan nog bli samma sak här. För mig är surfande viktigt och då vill jag ha en "stor" skärm. Postad 26 February 2011 - 17:28
det är för att Neo är för kids
Nä, men tror nog att neo säljer bra, men det är roligare att diskutera "topmodellerna" eftersom det är de man vill ha. Sedan tror jag att många som använder mer än en mobil idag har mobiler sedan tidigare med skärmstorlek på omkring 3,5. Då lockar det ju inte igen kanske. Bara en gissning. Postad 26 February 2011 - 17:35
Haha, tjejen brast ut i: "Den vill jag ha!" Vi får väl se om den kommer till Sverige så småningom. Vore kul om den komi fler färger också. Själv skulle jag kunna tänka mig en koppar/guldfärgad typ. Åt det mörkbruna hållet då. Postad 26 February 2011 - 17:51
Ja, klart det är roligare att prata om "toppmodellerna". Men just därför, för jag tycker NEO inte är, knappt alls är efter ARC i prestanda. Utan det som skiljer är designen och några mm i skärm. Sen såg jag i och för sig att Processortypen är olika: Arc: Qualcomm Scorpion Neo:ARM Cortex-A8. Vad det sen betyder har jag ingen aning om. Sen att det Interna lagringsutrymmet var olika: ARC: 512 MB NEO: 320 MB. Men det spelar ju mindre roll. Sen tycker jag personligen att jacket till hörlurarna sitter mycket bättre på Neo:n då det sitter uppe på. Postad 26 February 2011 - 18:54
Det är samma plattform i båda. Det är en felskrivning. 1GHz Scorpion processor, Adreno 205 GPU, Qualcomm MSM8255 Snapdragon Någon har skrivit in fel på neon. Postad 27 February 2011 - 08:48
Det är i stort samma hw. Arc har större skärm men neo har front cam. Om du vill snack neo. Gör det i neo tråden. Now, back to arc
Postad 27 February 2011 - 13:31
Går det att sätta "device lock" som låser enheten fast den är på? alltså inte pin.
Postad 27 February 2011 - 19:20
Kan ju hända att detta också har att göra med att X10 var ganska tydligt sämre än konkurrenterna (typ Desire och Galaxy S) medan X10 mini/mini pro låg i framkant i sin kategori (minsta android luren). Frågar du mig så spelar det bra mycket mindre roll på en så liten lur att uppdateringarna släpar en på X10 som ska vara snabbast och störst. Kanske kommer Arcen sälja bättre då den hittills faktiskt har lovande prestanda även jämfört med konkurrenterna? Postad 28 February 2011 - 07:31 Jag tänker köpa ARC och ge SE en sista chans. De säger att de ska fixa ut uppdateringar löpande och snabbt och sen är ju dessa nya lurar mer "enkla" i själva programmeringen så de ska vara lätta att uppdatera. Om de "fuckar upp" det denna gången så är det Bye Bye SE! Postad 28 February 2011 - 10:05
Känner som ovanstående. Detta är SEs sista chans. Dock har jag en ruskigt bra känsla inför denna lur. Visst blir det ett köp!
Postad 28 February 2011 - 11:45
Det känns lite märkligt att resonera kring "sista chanser" etc. Alla företag kan släppa skräp och riktigt bra grejer. Man måste ju vid var tid göra en bedömning av vad som är bäst. Tidigare erfarenheter av ett märke är bara en av många delar av en sådan bedömning. Så jag är verkligen inte beredd att ta något beslut för all framtid kring det ena märket eller det andra. Kanske är det inte ens en Android-lur som gäller om fem år, vem vet.
Postad 28 February 2011 - 11:57 Självklart har du rätt. Men i SE:s fall så har de varit lite fel på det med deras senaste flaggskeppsmodeller. (Satio, X10) Nu går de ut och erkänner sina tidigare misstag och lovar hänga med när det gäller uppdateringar som faktiskt är en viktig del. Köper man en telefon för 5000:- så vill man ju att den ska fungera och hänga med lite längre än endast 6 månader. Om de nu mot all förmodan inte skulle hänga med i uppdateringarna så skulle nog många känna sig väldigt svikna och lurad på pengarna. (Däribland jag...) Isåfall blir det min sista SE-investering. Trots att ARC är den snyggaste luren jag nånsin sett och helt klart har bra hårdvara så vill man ju att den ska inneha den senaste androidversionen så alla appar fungerar m.m. Men nu är min tro och förhoppning att detta är SE:s vändpunkt och vi alla ska vara nöjda med våra "bågar"! Postad 28 February 2011 - 12:34
Så där har ni som (fortfarande) tror att Arc:en har frontfacing camera ett officiellt nej på det.
För er som inte vet så innebär MHL att man bland annat kan ladda telefonen via HDMI samtidigt som man har den kopplad till tv:n. MHL innebär även support för HDCP. Hmmm synd, och NFC har dom ju inte heller. Kanske ingen dealbreaker men synd som sagt var! Från SE Product Launch Blog Redigerat av BrittBastard, 28 February 2011 - 12:38. Postad 28 February 2011 - 20:34
Hade tänkt skaffa den här luren tills jag såg mobilmässorna i början på det här året. Verkar som om alla tillverkare utom SonyEricsson satsar på dual-core processorer i deras kommande mobiler. Så det verkar ju tämligen meningslöst att köpa Arc då den redan nu är av gammal single-core teknologi.
Visserligen stödjer inte android 2.3 dual core, men android 2.4 kommer ha stöd för dual core och då kommer vi se riktigt snabba lurar. Sneglar numera på Samsung Galaxy 2 och LGs Optimus. Jag hoppas SonyEricsson nångång framtiden kan få ändan ur och hänga med lite i utvecklingen. Det lär ju dröja säkert 12 månader innan de släpper deras första dualcore. Precis som PC-branchen så kommer även mobiler få quadcore inom en ganska snar framtid. Kanske lagom tills att SE börjar släppa dualcoretelefoner.. =) Postad 28 February 2011 - 20:42
Jag tycker knappast man ska hänga upp sig på antalet kärnor i dagens läge. Dels för att Android inte är moget och dels för att jag knappast tror att processorn är så begränsande. Tror betydligt mer på optimering av mjukvaran, GPU-rendering ute i menyerna (som Android tycks sakna?) och snabbare minnen. Postad 28 February 2011 - 20:56
Optimeringen är rätt så viktigt, det räcker inte med att ösa på med en massa hårdvara.. speciellt när det gäller mobila enheter. Ett gott exempel är LGs nya.. den verkar vara bra på allt förutom batteri tiden som verkar vara riktigt kass. Troligtvis är det dom kraftfulla komponenterna som drar lite. Postad 28 February 2011 - 21:48
Än så länge är det enbart Sony Ericsson Xperia Play som är "PlayStation Certified". Enligt information från Sony kommer man senare i år att lansera "PlayStation Store for Android" varpå ytterliggare telefoner kommer att "certifieras".
Är det någon som har någon aning om hur det ser ut för Arc på den här fronten, har SE gått ut med någon information om angående huruvida Arc kommer att få tillgång till PlayStation Store? Med tanke på att Play och Arc innehar samma processor och GPU borde det väl åtminstone vara möjligt. Postad 28 February 2011 - 23:41
Gissningsvis skulle jag tro att "PlayStation Certified" kan kräva vissa fysiska knappar vilket i så fall skulle utesluta Arc från PlayStation Store. Den som lever får se.
Redigerat av twintin, 28 February 2011 - 23:44. Postad 01 March 2011 - 08:17
Den kan säkert bli "Playstation Certified" ändå, men precis som du säger som kommer det sannolikt vara så att alla spel inte går att spela eller att dom går att spela men upplevelsen inte blir densamma som på Play. Men mig kvittar det, spelar aldrig på mobilen. Skulle dock vara schysst att kunna komma åt riktiga Playstation Store ( till PS3:An ) från mobilen och kunna fjärrstyra PS3:ans Playstation Store. Vet inte om detta kommer?!? Postad 01 March 2011 - 08:37 Jag tror att SE kommer komma med en DualCore i slutet av detta året. Att skaffa en sådan mobil idag är enligt mig helt meningslöst då den enda stora anledningen egentligen är att kunna hantera 1080p-filmer. För mig så kan det faktiskt kvitta. Men om 6-8 månader då appar m.m. börjar utvecklas för Dualcore så kan det kanske vara något. Jag tycker faktiskt inte att SE är efter på den fronten utan snarare är lite smarta om de nu väntar lite o utvecklar en riktigt bra Dualcore. Arc täcker verkligen mina behov i en mobil. Den är snabb, oslagbart snygg och en härligt stor skärm att surfa på. Postad 01 March 2011 - 12:18
Verkar fortfarande lagga och svarar inte direkt på finger-rörelserna. Besvikelse för en ny telefon 2011. Min gamla Nokia 5800 som jag tänkt byta ut är ungefär lika responsiv. Postad 01 March 2011 - 12:30
Även jag tror att en del spel borde gå att spela ändå. Det i knappväg som skulle vara svårt att integrera med Arc är förmodligen Play:s så kallade "shoulder pads". Jag har svårt att se att det kommer att lanseras allt för många telefoner med fysiska spel knappar inom den närmaste framtiden och vill SE och Android/Google verkligen konkurrera med IOS på spelfronten vore det nog vist att inte helt utesluta telefoner utan alla fysiska knappar. Kanske kommer man göra skillnad på PlayStation Certified och PlayStation Store där de telefoner som erhåller certifieringen garanterar en komplett spelupplevelse medan andra telefoner får tillgång till affären men inte garanteras kompatibilitet med alla spel. Nåväl, den som lever får se. Spel är för övrigt inte det viktigaste för mig heller, då hade jag inte köpt en Arc. Att kunna spela utvalda PS 1 klassiker optimerade för mobiltelefoner vore dock helt klart en fin bonus! Postad 01 March 2011 - 12:37
Håller med,har ju dessa problem på min X10 och hoppades ju att de löst detta nu! Postad 01 March 2011 - 16:44
Driver ni eller? Har svårt att se hur mkt mer responsiv den kan bli. Tror ni på allvar att SE på nåt sätt gör den icke responsiv? Det är ju android plus en riktigt bra digitizer vad mer kan man begära av en telefon. Ser precis lika bra ut som vilken android telefon som helst i mitt tycke.
Kanske är era datorer som hackar på nåt sätt Postad 01 March 2011 - 16:52
Fingerresponen är ju inte otänkbart att det beror på den som "fingrar" också.
Jag tycker det ser bra ut. Postad 01 March 2011 - 17:19
Kan bara instämma, det ser väl alldeles utmärkt ut. Postad 01 March 2011 - 18:22
När jag pillade på den så märkte jag inte, tyckte den flöt på lika bra som min IFåne4!
Postad 01 March 2011 - 18:53
Hade xperia play haft samma kamera som Arc:en mfl. så hade det blivit en sådan.....
Men nu lär det nog bli en Arc Även om play:en blev liiiite billigare. Postad 01 March 2011 - 19:15
Han bläddrar ju rätt snabbt med mellan tunga bilder och filmer. Gör jag så bland mina bilder på sation så bara laggar den inte utan även stannar upp och laddar i typ 10 sekunder för att hinna ikapp.
Postad 02 March 2011 - 08:54
Ber om ursäkt för min kommentar,ska skaffa glasögon och en ny dator så ska jag kolla igen det jag bl.a syftade på var när han ca 5.40 in i klippet trycker på browser ikonen och den lyser upp men det händer inget utan han får trycka igen. Min x10 gör så ofta så jag hoppas bara att denna inte ska göra så. Men det blir nog ett köp vilket fall som ändå Redigerat av hippo6, 02 March 2011 - 08:59. Postad 02 March 2011 - 09:38
Jag tycker det ser jäkligt segt ut 4.25 och 15 sekunder framåt. Han bläddrar och förstorar och det händer inget på 0.5 sekunder. Ser laggigt ut på min dator (i5 2500K @4GHz). Redigerat av Scrappy, 02 March 2011 - 09:39. Postad 02 March 2011 - 10:48 "Jävligt seg" tycker jag nog är lite kraftigt uttryckt. Men visst den segar lite där vid ett par tillfällen. Jag tycker nog att det är försumbart. Jag tror inte en helt laggfri telefon finns och inte heller kommer att finnas. Så tycker du detta är "jävligt segt" och inte kan leva med det så kommer du aldrig kunna köpa en ny telefon. Postad 02 March 2011 - 13:15
Jag gillar inte iPhone - tänker inte köpa iPhone - men min fru har en och den laggar inte. Postad 02 March 2011 - 17:36 Dom Iphone 4 jag har sätt har då inte varit mera laggfria en det jag såg i den Arc filmen du hänvisade till iallafall. Om du kallar dom små hacken man såg i filmen för jävlig seg så är även Iphonen jävligt seg inte ens den är helt laggfri. Postad 02 March 2011 - 19:47 Sen kostar ju iphone ca 2000:- mer... Tycker ju jag att den defenitivt INTE är värd. Må nu va så att Arc laggar lite men den har så många andra saker som inte iphone har. EDIT: Här verkar den flyta på fint som bara den... Youtubeklipp Redigerat av Ricke77, 02 March 2011 - 20:45. Postad 02 March 2011 - 21:24
Sitter det stereohögtalare någonstans på den? kan inte hitta info om det. Det kanske bara är den "vanliga" högtalaren..
Postad 03 March 2011 - 10:28 Bra fråga... Jag tror inte det. Det borde ju stått isåfall. Postad 03 March 2011 - 10:54
Bara ett litet tips till de som gnäller på "lagg" under den otroligt långa tiden 0,5 sekunder: fundera lite över proportionerna. Forskningen har visat att stresströskeln normalt är 10 sekunder men det gäller antagligen inte nallar.
Tycker det är horribelt att döma ut en nalle p.g.a "0,5 sekunders lagg"....... Om det tar 0,2 sekunder eller 0,5 sekunder att utföra ett moment - tja, det är inget hållbart argument. Iövrigt verkar Arcen som en seriös modell överlag med intressanta funktioner. Frågan är bara hur det blir med uppdateringar. Sony Ericsson har ju sagt att de lärt sig många gånger i den frågan. Tyvärr har jag inte sett några direkta tecken på det lärandet. En uppgradering från 2.3 till kommande 2.4 eller 2.5 borde erbjudas till Arc-kunderna. Då känns den mer framtidssäker. Postad 03 March 2011 - 11:01 Jag instämmer med dig. Förhoppningsvis så kan de nu Androidprogrammering för sitt UXP så det ska kunna gå smidigt att uppdatera. Den som lever får se! ;-) Postad 03 March 2011 - 11:08 Förhoppningsvis har dom lärt sig nåt. SE satsar rejält på Android, flera modeller tillgängliga jämfört med tex när Symbian var på tapeten. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |