Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Någon som har Asus RT-N56U?

638 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 januari 2012 - 10:41

Unregistered98d503b8
  • Unregistered98d503b8
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0
Hejsan,

Ramlade in i denna tråd av en händelse då jag är ute efter en bra trådlös router.

Jag kommer att gå från lägenhet till hus där jag tidigare i lägenheten hade 1000/100 Mbit och körde trådlöst via BBB's egna router. Dessvärre är det nu ADSL 16/3 som gäller i huset som består av två våningar.

Jag är inte allt för sugen att dra kablar härs och tvärs vilket gör att jag sneglat på trådlöst och denna router som ett alternativ.

Antalet enheter som kopplas in är:

* Stationär PC
* iPad2
* Androidtelefon x2
* Xbox 360
* Windows7 laptop

Kommer det fungera att köra trådlöst i ett 100 kvm hus på två våningar med bibehållen hastighet?

Tack!

Postad 27 januari 2012 - 18:56

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
På min syns inte externa hårddisken längre i datorn, inte ens via mediaspelaren i teven... Kanske nergradera firmwaren till 7c ?

Postad 27 januari 2012 - 22:08

bepeo
  • bepeo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Arson: Det finns i stort sett ingen "hemma-router" med bättre kapacitet, räckvidd eller thoughput. Möjligtvis ett par likvärdiga. Så räcker inte denna till så har du problem... I vårt hus på 150 kvm får vi 5 staplar överallt. Men det är å andra sidan gipsväggar. Går ju inte riktigt att jämföra med ett "stenhus"...

Janne303: Har du testat omstart? Testat att "mata ut" och sen "lägga till" den igen? Jag har inte använt denna funktion själv men jag testade nyss med en gammal USB-disk och det funkar utmärkt här på 8b firmware...

Postad 28 januari 2012 - 20:13

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1 376 inlägg
  • 0
HIttade denna recention på netonnets hemsida.

"Se upp med denna router och bredbandsbolaget"

"Jag kan ha haft extremt otur i just mitt hus, men jag får inte denna router att fungera med Bredbandsbolaget. Det här är ett fel som är extremt ovanligt och konstigt och det kan vara bra att folk vet det istället för att jag lägga flera dagar på att felsöka.
Idag köpte jag en D-link DIR-657 istället och även om den inte har dualband och samma funktioner fungerade den på en gång, så jag ställer mig skeptisk till Asus. Släpper man en router så ska den fungera med alla internetleverantörer på marknaden, men det gör inte denna. Detta är ett problem jag har sett att vissa användare i Storbritannien har också med en viss internetleverantör."

är det någon som har BBB och använder denna router utan problem?

Postad 28 januari 2012 - 22:11

Sagemkund
  • Sagemkund
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej.

Nybliven ägare.
Har dock problem att ansluta mellan mina klienter på interna lanet. Går ej pinga, köra fjärrskrivbord eller nå utdelade mappar mellan intern-ananslutna datorer. Eller nå lanansluten skrivare. Hittar inte någon inställning för att ändra på detta. Har ni andra samma problem?
Jag kör fw = 1.0.1.0.8b (började med att uppgradera).

/Lars

Postad 29 januari 2012 - 00:46

Marmar
  • Marmar
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

HIttade denna recention på netonnets hemsida.

"Se upp med denna router och bredbandsbolaget"

"Jag kan ha haft extremt otur i just mitt hus, men jag får inte denna router att fungera med Bredbandsbolaget. Det här är ett fel som är extremt ovanligt och konstigt och det kan vara bra att folk vet det istället för att jag lägga flera dagar på att felsöka.
Idag köpte jag en D-link DIR-657 istället och även om den inte har dualband och samma funktioner fungerade den på en gång, så jag ställer mig skeptisk till Asus. Släpper man en router så ska den fungera med alla internetleverantörer på marknaden, men det gör inte denna. Detta är ett problem jag har sett att vissa användare i Storbritannien har också med en viss internetleverantör."

är det någon som har BBB och använder denna router utan problem?

Funkar bra med bbb för mig!

Postad 29 januari 2012 - 11:45

Marmar
  • Marmar
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Nån som får den att fungera bra med MAC då?

Postad 29 januari 2012 - 20:44

Grief
  • Grief
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Arson: Det finns i stort sett ingen "hemma-router" med bättre kapacitet, räckvidd eller thoughput. Möjligtvis ett par likvärdiga. Så räcker inte denna till så har du problem... I vårt hus på 150 kvm får vi 5 staplar överallt. Men det är å andra sidan gipsväggar. Går ju inte riktigt att jämföra med ett "stenhus"...

Behöver en ny router för att ersätta min gamla Buffalo WZR2-G300N som börjar sjunga på sista versen. Har värkt på detta ett tag nu och det är denna eller RT-N66U som gäller, någon som jämfört och kan tipsa om skillnader utöver lite snabbare processor, mer minne och externa samt löstagbara antenner.

Svider att man missade när NetonNet körde 599 på denna...

Postad 30 januari 2012 - 13:21

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1 376 inlägg
  • 0

Funkar bra med bbb för mig!

tack för info!!!

Postad 30 januari 2012 - 19:50

endorf
  • endorf
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Har nu haft min router i några dagar.
Blir galen på att när jag vill se "Network Map" , hänger sig routern och det blir som den bifogade bilden visar. Varför blir de så Och hur löser jag det problemet ? :)
Postad bild
Har uppdaterat till senaste FW, återställt och uppdaterat igen.

Hade nog köpt en annan router nu i efterhand. Dåligt att hastigheten stryps när man väljer att inte enbart kör N-teknik på det trådlösa nätet.

Postad 30 januari 2012 - 21:05

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

• 1 417 inlägg
  • 0

Har nu haft min router i några dagar.
Blir galen på att när jag vill se "Network Map" , hänger sig routern och det blir som den bifogade bilden visar. Varför blir de så Och hur löser jag det problemet ? :)
Postad bild
Har uppdaterat till senaste FW, återställt och uppdaterat igen.

Hade nog köpt en annan router nu i efterhand. Dåligt att hastigheten stryps när man väljer att inte enbart kör N-teknik på det trådlösa nätet.

Stryps och stryps, jag tycker ändå hastigheten räcker och blir över. Har nyligen bytt upp mig från en D-Link Dir 655 och har nu en helt annan täckning med ASUS:en. Sen verkar du ju onekligen ha något form av problem, tyvärr funkade inte din bild.

Postad 30 januari 2012 - 21:59

bepeo
  • bepeo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Endorf: Min har aldrig hängt sig så. Gör den så oavsett vilken Browser du kör med? Testat med annat än Firefox? Måste Du starta om eller hur kommer Du loss?

Postad 31 januari 2012 - 05:24

endorf
  • endorf
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Endorf: Min har aldrig hängt sig så. Gör den så oavsett vilken Browser du kör med? Testat med annat än Firefox? Måste Du starta om eller hur kommer Du loss?

Har testat IE, chrome å FF. Utan bättre Resultat.
Ah , Precis måste starta om den, och då funkar de att gå in på den menyn 2-3 gånger kanske.. Rätt jobbigt då det är till den sidan man kommer när man loggar in. Alla andra sidor funkar bra ..
Testar att lägga till min bild igen ..

Bifogad fil  felfelfel.png   127,98K   12 Antal nerladdningar

Postad 31 januari 2012 - 16:27

Unregistered210db34e
  • Unregistered210db34e
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Gah. Jag försökte precis nedgradera från 1.0.0.8b till 1.0.0.7f, genom att göra på samma sätt som när man uppgraderar (via avancerade inställningar blablabla). Men nu har skiten låst upp sig totalt. Jag försökte starta om routern via "starta om" i webläsarens interface, då körde den startar-om-grejen som räknar upp till 100% men efter det står det fortfarande kvar i samma läge och inget händer. Nere i vänsterhörnet på webläsaren står "väntar på 192.168.1.1"

Gjorde jag på fel sätt när jag nedgraderade?
Förslag på vad jag bör göra nu? Törs man rycka kontakten utan att man fuckar upp hela apparaten?

MVH

EDIT: Aight jag fann ingen annan lösning än att rycka strömmen. Den startade upp som vanligt ugen, men fortfarande med 1.0.0.8b. Hur nedgraderar jag?

Redigerat av Unregistered210db34e, 31 januari 2012 - 16:32.

Postad 31 januari 2012 - 18:56

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
När jag nedgradera min router så gjorde jag som du. Så det borde fungera.
Det var iofs från 1.0.1.7f till 1.0.1.7c. Men det var inga problem.

Postad 31 januari 2012 - 21:19

bepeo
  • bepeo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Om allt skiter sig och man inte kommer igång igen finns (enl. manualen sid 47) en "Firmware Restoration Utility" att rädda sig med... Har aldrig behövt testa dock. (Tack och lov...) Den kanske man kan nedgradera sig med om inte normala sättet fungerar?

Postad 31 januari 2012 - 23:20

Unregistered210db34e
  • Unregistered210db34e
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Nu funkade det konstigt nog, ingen aning varför den bara stod och tugga tidigare idag. Gjorde på det vanliga sättet (uppgradera firmware)

Postad 01 februari 2012 - 12:26

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Inte mycket aktivitet här men här kommer nästa fråga. Kanske någon?

Behöver man någon brandvägg installerad i datorn om router har en?
Skulle vara bra att få den avinstallerad, det så lång tid för Windows att komma igång.

Felläst av mig, därav ändrat svar. I princip behöver man väl kanske inte någon brandvägg i datorn men det beror mer vad man håller på med. Skulle dock inte rekomendera att stänga av den. Starkt!

Redigerat av Nybbe67, 01 februari 2012 - 12:43.

Postad 01 februari 2012 - 12:39

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Kan rekomendera er som har orginalfirmware och diverse problem (torrent, WAN drops mm) det ryska firmwaret som nu är uppe i version 10_2. Finns här.

Installera sedan en liten USB sticka (eller mirco-SD på en USB adapter på tex 0,5-1GB), och installera Optware enligt instruktionen här.

I och med att man installerar Optware får man en ganska ren Linux installation (med allt vad det innebär) och tillgång till ett helt gäng med fria Linuxappar som är gratis, t ex en väl fungerade torrent-deamon som körs i routern. Det finns även Windowsprogram sedan för att hantera dina nedladdningar, i routern. Jag kör en rekomenderad torrent-deamon som heter Transmission.
Det finns även webservrar, proxyservrar mm mm, som körs och installeras via Optware.

Installera sedan en större USB hårddisk som torrent-deamonen lägger nedladdningarna på.

Det var lite knixigt att få till det men nu rullar allt på. Fick tom 1 Mbit snabbare download än med orginalet vilket tyder på att den mjukvaran är bättre på många sätt. Att den sen är rysk, ja....gör vad du vill.

Edit: Glömde att skriva att efter man installerar det ryska firmwaret och optware så ser ändå gränssnitet exakt likadant ut och hanteras likadant. Med ett par utökningar bara.

Redigerat av Nybbe67, 01 februari 2012 - 12:41.

Postad 01 februari 2012 - 15:03

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

Kan rekomendera er som har orginalfirmware och diverse problem (torrent, WAN drops mm) det ryska firmwaret som nu är uppe i version 10_2. Finns här.

Installera sedan en liten USB sticka (eller mirco-SD på en USB adapter på tex 0,5-1GB), och installera Optware enligt instruktionen här.

I och med att man installerar Optware får man en ganska ren Linux installation (med allt vad det innebär) och tillgång till ett helt gäng med fria Linuxappar som är gratis, t ex en väl fungerade torrent-deamon som körs i routern. Det finns även Windowsprogram sedan för att hantera dina nedladdningar, i routern. Jag kör en rekomenderad torrent-deamon som heter Transmission.
Det finns även webservrar, proxyservrar mm mm, som körs och installeras via Optware.

Installera sedan en större USB hårddisk som torrent-deamonen lägger nedladdningarna på.

Det var lite knixigt att få till det men nu rullar allt på. Fick tom 1 Mbit snabbare download än med orginalet vilket tyder på att den mjukvaran är bättre på många sätt. Att den sen är rysk, ja....gör vad du vill.

Edit: Glömde att skriva att efter man installerar det ryska firmwaret och optware så ser ändå gränssnitet exakt likadant ut och hanteras likadant. Med ett par utökningar bara.

vad bra det måste jag prova. Får bli när familjen är borta, annars blir ju dom förbannade om inte internet fungerar :-)

Postad 04 februari 2012 - 09:09

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

• 1 014 inlägg
  • 0
Bara massor frågor, men vad ska man göra? Mitt problem har jag haft i flera månader. I Macbooken hittar datorn hårddisken direkt och man kan göra nästan allt förutom ändra i mapparna för då får man dra ut disken och koppla direkt till datorn (så ska det funka?)

Men i W7 och på samma dator (boot camp) hittar datorn usbdisken i utforskaren men jag får felmeddelande varje gång:

https://www.minhembi..._id=407545.jpg

Varför får jag detta? Har frågat runt på youtube och forum men hittar inte felet. Jag har inget virusprogram och har testat avaktivera brandväggen, startat om, installera om W7. Jag har även testat med att ändra om WORKGROUP till HOME, HOMEGROUP som någon tidigare i tråden rekommenderat.

Redigerat av LeTheMan, 04 februari 2012 - 09:11.

Postad 04 februari 2012 - 10:15

Marmar
  • Marmar
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Bara massor frågor, men vad ska man göra? Mitt problem har jag haft i flera månader. I Macbooken hittar datorn hårddisken direkt och man kan göra nästan allt förutom ändra i mapparna för då får man dra ut disken och koppla direkt till datorn (så ska det funka?)

Men i W7 och på samma dator (boot camp) hittar datorn usbdisken i utforskaren men jag får felmeddelande varje gång:

https://www.minhembi..._id=407545.jpg

Varför får jag detta? Har frågat runt på youtube och forum men hittar inte felet. Jag har inget virusprogram och har testat avaktivera brandväggen, startat om, installera om W7. Jag har även testat med att ändra om WORKGROUP till HOME, HOMEGROUP som någon tidigare i tråden rekommenderat.

så Det fungerar bra att kopiera till hårddisken från en mac dator? Det funakr inte för mig, men jag kan kompiera ifrån usb disken till datorn. Pratade med suporten men de kunnde som vanligt inte hjälpa med nått vettigt!!!

Postad 04 februari 2012 - 17:37

bepeo
  • bepeo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
LeTheMan:
Jag får inget felmeddelande i utforskaren. Kommer år den direkt från både XP och W7. Har dock ingen Mac.
Kolla så Du har exakt samma namn på din "workgroup" i W7 som i rt-n56u. i Asus: - Adv. settings, - USB Application, - Miscellaneous settings, - Work Group.

Postad 06 februari 2012 - 12:01

Unregistered940f9a04
  • Unregistered940f9a04
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
hej

har haft min asus i en vecka nu, allt funkar kanon.
är nybörjare på det här med nätverk och grejer, så HUR uppgraderar man firmware?

Postad 10 februari 2012 - 06:25

Unregistered916d60e5
  • Unregistered916d60e5
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0

hej

är nybörjare på det här med nätverk och grejer, så HUR uppgraderar man firmware?

Om du kikar lite i tråden så verkar många få en del problem vid uppdateringar. Jag brukar tänka att om inget är trasigt/dysfunktionellt så laga det då inte, te.x. uppgradera firmware (If it ain´t broken don´t fix It! ). Kolla vad uppdateringen innehåller på tillverkarens hemsida, är det något du absolut måste ha i den nya versionen så uppgradera.

När det gäller tillvägagångssätt är manualen bra att ha till hands http://www.youtube.com/watch?v=r63BANC8s34

Postad 10 februari 2012 - 16:59

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

• 1 417 inlägg
  • 0

hej

Gräset är inte alltid grönare på andra sidan, funkar det och du är nöjd så låt det vara, dapoi22 är kanske lite raljant/ironisk i sitt videoinlägg men har en poäng - varför ändra på något som funkar?

Postad 10 februari 2012 - 22:55

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

hej

Här finns det om du vill uppgradera, du får först välja vilket operativsystem du kör
http://www.asus.se/N...N56U/#download

Spara ner filen på datorn, kom ihåg var du sparar den.
Öppna sen din webbläsare och skriv in 192.168.1.1
Sen så är det admin som användarnamn och admin som lösenord.

Inne i router går du till Avancerade inställningar/Administration/Uppgradering av fast programvara.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  ASUS.JPG   224,87K   12 Antal nerladdningar

Postad 11 februari 2012 - 00:32

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0
Hej!

En helt ny ASUS RT-N56U som sattes upp ikväll.
Den var ursprungligen inte tänkt för mig, men då D-Link DIR655 började bli lite till åren så drogs den igång.

1. Jag flyttade över alla nätkablarna och startade upp den...och den bootade om sig om och om igen :(.
2. Ut med alla nätkablar och enbart in med en som går mot min stationära dator...då höll den sig uppe tills det senaste firmware:et lagts på.
3. In med övriga nätkablar, och nu höll den sig vaken...peppar peppar :).

Det är ett hyfsat GUI som följer med, även om jag inte har hittat alla finesser än.

WPS funktionen mot min trådlösa skrivare fick jag aldrig att fungera. Det blev att installera även den manuellt.
Boxee Box:en fick ingen utdelad adress från DHCP:n trots flertalet försök, så jag fick ange en IP-adress manuellt som fungerade.
Övriga prylar jag har testat med har det inte varit något egentligt bekymmer med.

Download ger ingen förbättring (trådat) mot D-Linken, vilket väl inte kom som en överaskning då jag alltid haft runt 95Mbit/s.
Upload fick dock en betydligt bättre hastighet i "Bredbandskollen".
Trådlösa prylar gick väl precis som med D-Linken, vare sig bättre eller sämre.

Hittills är jag väl hittills inte allt för imponerad. Nu tillhör jag dock den skara av DIR655 användare som aldrig haft problem med routern. Det var en A1-modell med firmware 1.0.2 från Hedenhös och lite äldre än så...men superstabil och bra hastigheter hela tiden. Det känns ändå bra att göra ett byte efter dessa tre år...det har säkert hänt saker som jag inte känt till eller saknat ;).

En omedelbar fråga har jag som jag inte hittat svar på någonstans.
Trots att jag har routern inställd på DHCP (dela ut IP-adresser), så skulle jag vilja låsa några av datorerna till den utdelade adressen.
Hur gör jag detta på ASUS:en? Jag hade förväntat mig att man kunde klicka på utdelad IP-adress och låsa den till den enhet som fått den, men i gränssnittet hittar jag bara funktionen som växlar prioritet (hög, medel, låg) samt möjligheten att blockera enheten.
Vad är det som jag har missat?

Redigerat av Manor, 11 februari 2012 - 00:33.

Postad 11 februari 2012 - 09:11

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

En omedelbar fråga har jag som jag inte hittat svar på någonstans.
Trots att jag har routern inställd på DHCP (dela ut IP-adresser), så skulle jag vilja låsa några av datorerna till den utdelade adressen.
Hur gör jag detta på ASUS:en? Jag hade förväntat mig att man kunde klicka på utdelad IP-adress och låsa den till den enhet som fått den, men i gränssnittet hittar jag bara funktionen som växlar prioritet (hög, medel, låg) samt möjligheten att blockera enheten.
Vad är det som jag har missat?

Gå till Avancerade inställningar/LAN/DHCP-server - sen längst ner - Manuellt tilldelad IP......
Aktivera där.
Du måste ta reda på din MAC-adress till din dator som du vill lägga till också.

Postad 11 februari 2012 - 12:28

SS_454
  • SS_454
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Köpte denna router för några veckor sedan hade inga problem att installera den funkar fin fint direkt. Gick från Netgear Rangemax WNR834B Behövde inte gör några inställningar direkt. tex DC++ och IP-telefonin från TELE2 och deras dosa som jag har haft stora problem med Netgear funkade direkt.

Men har några grundfrågor som inte riktig står i manualen.

Användarnamn: admin går detta ändra? Lösenordet ändrar man på Adminstration-System, men inget om Användranamn.

Vilken är den bästa säkerheten (Veriferingsmetod) man skall köra på sina trådlösa nätverk (2,4 & 5 GHz) finns ju några stycken.Kör idag med WPA2-Personal finns det någon bättre? Är WPA2-Enterprise eller Radius with 802.1x bättre?

Postad 11 februari 2012 - 13:54

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Gå till Avancerade inställningar/LAN/DHCP-server - sen längst ner - Manuellt tilldelad IP......
Aktivera där.
Du måste ta reda på din MAC-adress till din dator som du vill lägga till också.

Jo, det har jag sett...men är ju mer än lovligt yxigt.
Det finns ju en lista på igångdragna burkar och dess utdelade IP-adress. Det brukar vara där man kryssar i en box om man vill låsa IP-adressen.
Att leta upp MAC-adresser och IP-adresserna känns väl sisådär i ett gränssnitt som fått pris för att vara lättanvänt.

Postad 11 februari 2012 - 14:36

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Boxee Box:en fick ingen utdelad adress från DHCP:n trots flertalet försök, så jag fick ange en IP-adress manuellt som fungerade.

Ja, detta var tydligen ett känt problem med de senaste firmware:en. Det var en hel del på ASUS forum som drabbats av samma problem just för Boxee Box:en :(.

Som en gammal D-Link DIR-655 ägare så har man läst en hel del skit om just den routern genom åren...men hittills så leder den över ASUS:en som verkar vara mer än lovligt buggig. Hoppas att detta stabiliseras med nästa firmware, att inte kunna dela ut adresser till vissa enheter är rent sagt uruselt :(.

Postad 11 februari 2012 - 14:40

bepeo
  • bepeo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Att leta upp MAC-adresser och IP-adresserna känns väl sisådär i ett gränssnitt som fått pris för att vara lättanvänt.

Ja, det är förvånansvärt dåligt. Jag har kommit på att om man rör musen över "enheterna" i Client List på första sidan så visas MACen. Man kan också hitta dem under Adv. Settings, System Log, flik DHCP leases och där kan man också klippa ut dem...

Postad 11 februari 2012 - 14:48

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Ja, det är förvånansvärt dåligt. Jag har kommit på att om man rör musen över "enheterna" i Client List på första sidan så visas MACen. Man kan också hitta dem under Adv. Settings, System Log, flik DHCP leases och där kan man också klippa ut dem...

Japp, det var precis så jag gjorde.
Under Adv. Settings, System Log, flik DHCP leases så anges dock MAC-adressen med kolon emellan delarna, så man måste korrigera adressen innan den kunde klistras in igen. Hoovrade man med musen i client-listan så kunde man bara skriva upp MAC-adressen...det gick inte att kopiera den.

Det fanns inte så mycket till kontroller heller. Jag lyckade lägga upp samma enhet fler än en gång, och inget felmeddelande om detta.
Nja, det finns mycket i övrigt att önska runt detta. Hoppas att nästa firmware räddar upp situationen :).

Postad 11 februari 2012 - 18:00

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Ett sätt som är lite lättare är att markera MAC-adressen i klientlistan under LAN-IP och välja kopiera.
Samma sak med IP-adressen, men håller med, det borde vara mycket smidigare.

Redigerat av Mazak, 11 februari 2012 - 18:01.

Postad 11 februari 2012 - 18:51

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Ny mjukvara har kommit ut igen!

Postad 11 februari 2012 - 19:07

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Ny mjukvara har kommit ut igen!

Var ser du denna programvara?
Om det är firmware 1.0.8d du menar så har den varit ute i 4 dagar.

Postad 11 februari 2012 - 19:14

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Det var den jag menade. 4 dagar är väl inte så länge.

Postad 11 februari 2012 - 19:20

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Det var den jag menade. 4 dagar är väl inte så länge.

Nej, men för mig som satte upp routern igår så kör jag redan på denna version...och buggfri verkar den tyvärr inte vara, så jag hade hoppats på något ännu nyare att testa :).

Postad 11 februari 2012 - 19:34

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Okej. Det kommer nog snart en igen. Dom verkar inte vara så lata.

Postad 12 februari 2012 - 23:32

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Hjälp. Nybörjare.

Har precis skaffat denna router och en usb hårddisk. Har kopplat in disken i routern. Men hur hittar jag den i filhanteraren från min dator så att jag kan lägga in saker på den? Får bara upp windows media player när jag (antar jag) klickar på det som finns i nätverket och i windows media player kan jag komma åt usb-disken, men den är ju tom :(. Kan man inte komma åt den som vanliga diskar/minnen osv?

Har win 7

Postad 15 februari 2012 - 23:30

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Hjälp igen.

Hur får man skrivaren att funka med asusen? Har köpt en samsung ml 1670 men får det inte att fungera med den kopplad till routern.
Har följt guiden nån skrev i denna tråd men icke sa nicke.

Nån som har tips?

Postad 17 februari 2012 - 12:45

ice cube
  • ice cube
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Hjälp. Nybörjare.

Har precis skaffat denna router och en usb hårddisk. Har kopplat in disken i routern. Men hur hittar jag den i filhanteraren från min dator så att jag kan lägga in saker på den? Får bara upp windows media player när jag (antar jag) klickar på det som finns i nätverket och i windows media player kan jag komma åt usb-disken, men den är ju tom :(. Kan man inte komma åt den som vanliga diskar/minnen osv?

Har win 7

Jag hade olika arbetsgrupper på datorn och routern så jag ändrade det i routern till samma som min dator och då dök usb hårddisken upp i utforskaren. Sen måste du självklart dela ut hårddisken i routerns inställningar.

Postad 17 februari 2012 - 13:10

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

Jag hade olika arbetsgrupper på datorn och routern så jag ändrade det i routern till samma som min dator och då dök usb hårddisken upp i utforskaren. Sen måste du självklart dela ut hårddisken i routerns inställningar.

Är det därför min hdd bara hittas med ftp? Lokalt fungerar inte.

Var visas vad man har för arbetsgrupp? Om man har två datorer. Hur gör man så båda har samma grupp? Jag är riktigt dålig på det.

Postad 17 februari 2012 - 13:48

ice cube
  • ice cube
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Är det därför min hdd bara hittas med ftp? Lokalt fungerar inte.

Var visas vad man har för arbetsgrupp? Om man har två datorer. Hur gör man så båda har samma grupp? Jag är riktigt dålig på det.

Läs inlägg #373 i denna tråd........

Postad 17 februari 2012 - 15:43

Sunbringer
  • Sunbringer
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Ja, detta var tydligen ett känt problem med de senaste firmware:en. Det var en hel del på ASUS forum som drabbats av samma problem just för Boxee Box:en :(.

Som en gammal D-Link DIR-655 ägare så har man läst en hel del skit om just den routern genom åren...men hittills så leder den över ASUS:en som verkar vara mer än lovligt buggig. Hoppas att detta stabiliseras med nästa firmware, att inte kunna dela ut adresser till vissa enheter är rent sagt uruselt :(.

Tjena!

Jag lyckas fortfarande inte koppla ihop min Boxee Box trådat med routern. Vad ska man fylla i manuellt i inställningarna på Boxen för att det ska fungera egentligen?

Postad 17 februari 2012 - 18:57

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Tjena!

Jag lyckas fortfarande inte koppla ihop min Boxee Box trådat med routern. Vad ska man fylla i manuellt i inställningarna på Boxen för att det ska fungera egentligen?

Inte jag heller...jag gav upp efter mycket strul. Jag kör FW 1.0.8d.
Enligt uppgift så fungerade detta i 1.0.7...men den har jag aldrig testat.
Nu kör jag trådlöst (vilket fungerar utan problem) tills detta är löst.

Jag har dock aldrig varit med om en router som är känslig på vad man kopplar upp emot den.
Jag har läst om kunder som inte kan koppla upp äldre bärbara datorer med Win XP (SP3) som inte torde vara ett ovanligt alternativ för många.

Jag är faktiskt konfunderad hur denna router har kunnat få så goda omdömen i tester, men det är klart...där har man väl inte sett dessa problem.

Hastigheten är det dock inget fel på trådlöst, när det gäller trådat så blev upload bättre för mig medan download hastigheten var oförändrad.

Redigerat av Manor, 17 februari 2012 - 18:58.

Postad 17 februari 2012 - 21:21

Sunbringer
  • Sunbringer
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Inte jag heller...jag gav upp efter mycket strul. Jag kör FW 1.0.8d.
Enligt uppgift så fungerade detta i 1.0.7...men den har jag aldrig testat.
Nu kör jag trådlöst (vilket fungerar utan problem) tills detta är löst.

Nu fungerar det plötsligt. Jag stängde av Boxen, ändrade i Router-inställningarna på "EzQOS settings" till VOIP/Video Streaming och när jag startade Boxen igen så kopplades den upp.

Det skulle kunna vara den inställningen som gjorde att det fungerade, men jag är inte säker.

Är det någon nackdel att köra på VOIP/Video Streaming läget?

Postad 17 februari 2012 - 21:49

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 1

Läs inlägg #373 i denna tråd........

Jag vet inte hurman ändrar arbetsgrupp men när jag tittar i system info så står det WORKGROUP precis samma står det i routern. Så varför hittar inte min dator HDD lokalt?

Postad 19 februari 2012 - 15:23

sumpan77
  • sumpan77
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Hej! Haft denna router i 2 dagar men har en fundering. Jag har anslutit en usb hårdisk till routern och när jag streamar trådlöst hd material till ps3 från denna fungerar det felfritt.

Streamar jag däremot samma film från datorn till PS3 så laggar det. Laggar även med film med vanlig dvd kvalitet.

När jag trådlöst överför 1 fil på 4GB från datorn till usb hårdisken som kopplats till routern går även detta lånsamt, tar cirka 15-20 minuter med en sådan överföring.

Nåt att göra för att slippa lagg samt långsam överföring? Jag har 2,4GHz samt 20/40MHz insällt på routern. Kanske skulle använda 5GHz istället men hur aktiverar jag detta i routern och hur vet jag att datorns trådlösa nätverkskort stöder detta. Datorn jag har är en Acer Aspire 7750G.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.