Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

iPhone 4S

1754 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: iPhone 4S (323 medlem(mar) har röstat)

Vad tycker du om den nya iPhone 4S?

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (81 röster [25.08%] - Visa)

Procent av omröstning: 25.08%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (48 röster [14.86%] - Visa)

Procent av omröstning: 14.86%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (44 röster [13.62%] - Visa)

Procent av omröstning: 13.62%

4. Inget märkvärdigt. (46 röster [14.24%] - Visa)

Procent av omröstning: 14.24%

5. Besviken. (71 röster [21.98%] - Visa)

Procent av omröstning: 21.98%

6. Sämst! (33 röster [10.22%] - Visa)

Procent av omröstning: 10.22%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 14 September 2011 - 19:37

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Nä det är sant att det inte händer så mycket på ett år, inom Apple. Kikar man däremot på konkurrenterna så gör dom rätt stora steg och förbättringar varje år som går, och nu har dom varit ikapp/förbi Apple ett bra tag. Det enda som ligger till fördel för Iphone nuförtiden är deras OS vilket skapat trogna användare, varav många säkerligen stannar kvar inom märket för en uppgradering. I övrigt så är telefonen sämre än många konkurrenter på i princip allting eftersom tekniken har gått såpass fort framåt. Och det är detta som jag tror gör att Apple kommer (fortsätta) att tappa massvis med användare som upptäckt hur långt fram dom bästa Android-lurarna kommit.

Så pga detta hoppas jag att dom kommer med något nyskapande för att få behålla köparna, inkl mig. Gör dom inte det blir det bye bye.

Håller med dig fullt ut, det enda och kanske den viktigaste fördelen med just iPhone är iOS. Dels för appstoren och att i princip alla app kommer först till den.. det går att debattera men det är ändå ett faktum, även samhällsnyttiga appar från svenska myndigheter hamnar före i appstore än på SE och marketplace. Sen lik Mac os x så är iOS väldigt låst och därmed väldigt användarvänlig... man trycker på en knapp och programmet kommer igång, trycker man på home så kommer man tillbaka. Android däremot är krångligt om man kollar relativt.

Jag har tröttnat något på iOS och sneglat på annat men kan inte tänka mig att komma iväg från Appstore då det är den som underhåller telefonen med nya appar, funktioner och annat kul.

Postad 14 September 2011 - 21:10

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Nä det är sant att det inte händer så mycket på ett år, inom Apple. Kikar man däremot på konkurrenterna så gör dom rätt stora steg och förbättringar varje år som går, och nu har dom varit ikapp/förbi Apple ett bra tag. Det enda som ligger till fördel för Iphone nuförtiden är deras OS vilket skapat trogna användare, varav många säkerligen stannar kvar inom märket för en uppgradering. I övrigt så är telefonen sämre än många konkurrenter på i princip allting eftersom tekniken har gått såpass fort framåt. Och det är detta som jag tror gör att Apple kommer (fortsätta) att tappa massvis med användare som upptäckt hur långt fram dom bästa Android-lurarna kommit.

Så pga detta hoppas jag att dom kommer med något nyskapande för att få behålla köparna, inkl mig. Gör dom inte det blir det bye bye.

Det där snacket har jag hört i snart 2 år. "Snart kommer de andra gå förbi och då kommer ingen vilja ha Iphone"
Jepp det är därför Apple säljer fler telefoner för varje kvartal som går....

Redigerat av Unregistereddc471864, 14 September 2011 - 21:11.

Postad 14 September 2011 - 22:43

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Det där snacket har jag hört i snart 2 år. "Snart kommer de andra gå förbi och då kommer ingen vilja ha Iphone"
Jepp det är därför Apple säljer fler telefoner för varje kvartal som går....

Det ligger både lögn och sanning bakom just den repliken. Att ingen skulle vilja ha iPhone är lögnen, Apple har idag lyckats väldigt väl med sin marknadsföring. Detta kontra den dåliga insikten i just mobilvärlden som vi svenskar besitter, har lett till att varenda person idag sitter med en iPhone. Det andra har vill man själv ha, konstigt nog. Varumärket är nu så inpräntat hos många personer att de bara tänker iPhone när de tänker mobiltelefon! Man säger inte längre "Skickar du min mobil" när det ringer, utan "Skickar du min min iPhone" när det ringer! Hur många gånger har man hört "Skickar du min Sony Xperia X10 mini" när det ringer.

Jag frågade en del av mina studiekamrater som idag har iPhone 4 vad deras nästa mobil skulle bli. Svaret var iPhone 5. Jag frågade efter en motivering till köpet utan att få någon. Ingen av dessa hade inte heller någon koll på vilka andra typer av mobiltelefoner det idag finns på marknaden.

Det var det första.

Sen kommer vi till det som är sanning. "Snart kommer de andra gå förbi". De andra är redan förbi och det har de varit länge. Om nu iPhone 5 släpps med all det ryktas om, A5-processor etc, kommer SGS II fortfarande, precis som någon sa tidigare upp i tråden, vara hetare rent hårdvarumässigt. Så hårdvaran är övriga tillverkare redan förbi med, vilket de varit i flera år nu. Vad gäller försäljning är det också fortfarande Android som säljer mer än iOS. Att jämföra en telefon ur Androidmassan mot iPhone är ju bara att förvränga verkligheten. OS mäts mot OS, svårare än så är det inte! Och självfallet säljer Apple fler telefoner för varje kvartal som går. Mobilmarknaden är en tillväxtmarknad, vilket innebär att samtliga tillverkare säljer fler och fler modeller. Skulle Apple INTE öka sin försäljning allt eftersom tiden gick, då skulle nog till och med "Mattsons indiska mattor AB" klättra upp före äpplet över världens mest lönsamma företag. Det är enkel, simpel och logisk verklighet mina herrar ;).

Så... folk kommer fortsätta dyrka Apple, iPhone och dess användarvänlighet. Men att någonstans försöka påstå att Apple med sitt iOS och sin iPhone ligger i framkant på något annat än en rejält fylld appstore (och kanske för många även design) är inget annat än en stor fet lögn. Och ni som påstår något annat, ni vet mycket väl hur det ligger till :lol:.

Enjoy boys!

Postad 15 September 2011 - 00:51

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Sen kommer vi till det som är sanning. "Snart kommer de andra gå förbi". De andra är redan förbi och det har de varit länge. Om nu iPhone 5 släpps med all det ryktas om, A5-processor etc, kommer SGS II fortfarande, precis som någon sa tidigare upp i tråden, vara hetare rent hårdvarumässigt. Så hårdvaran är övriga tillverkare redan förbi med, vilket de varit i flera år nu. Vad gäller försäljning är det också fortfarande Android som säljer mer än iOS. Att jämföra en telefon ur Androidmassan mot iPhone är ju bara att förvränga verkligheten. OS mäts mot OS, svårare än så är det inte! Och självfallet säljer Apple fler telefoner för varje kvartal som går. Mobilmarknaden är en tillväxtmarknad, vilket innebär att samtliga tillverkare säljer fler och fler modeller. Skulle Apple INTE öka sin försäljning allt eftersom tiden gick, då skulle nog till och med "Mattsons indiska mattor AB" klättra upp före äpplet över världens mest lönsamma företag. Det är enkel, simpel och logisk verklighet mina herrar ;).

Så... folk kommer fortsätta dyrka Apple, iPhone och dess användarvänlighet. Men att någonstans försöka påstå att Apple med sitt iOS och sin iPhone ligger i framkant på något annat än en rejält fylld appstore (och kanske för många även design) är inget annat än en stor fet lögn. Och ni som påstår något annat, ni vet mycket väl hur det ligger till :lol:.

Enjoy boys!

Mjo, men det känns ju lite som fel tänk om man köper en telefon baserat på MHz i cpun eller antalet cores, en telefon som du har med dig varje dag kräver ju att interfacet är spotless, det ska inte hacka i menyerna eller när man scrollar, program ska inte slöa ner hela telefonen för att en app är dåligt programmerad etc. Android blir bättre och bättre på det men tom en 2 år gammal 3GS kan köra iOS 5 väl enligt de tester som finns att se på youtube.

Och ja, man ska jämföra telefonmodell mot telefonmodell, eller OS mot OS. Annars blir det ju som att jämföra hur en Volvo V70 säljer mot hela Mitsubishi motors bildivision (ingen övrig jämförelse menad).
Och mäter du OS mot OS så hamnar du i den lite konstiga situationen att du bör räkna in iPods och iPads eftersom de kör samma OS, så den jämförelse som finns kvar är telefonmodell mot telefonmodell.

Apple verkar inte heller bry sig nämnvärt om att bli störst på marknaden även om de inte skulle ha ngt emot det, däremot så står iPhone för 2/3 av all vinst på telefonmarknaden, och de siffrorna är inte oviktiga även om vi som konsumenter inte riktigt ser det som viktigt.
Investerare och utvecklare tenderar till att gå dit pengarna finns, och tack vare Apples optimering av tillverkningskostnader, komponentinköp och lagerföring så har de skapat ett monster av vinst som på drygt 10 år har fått Apple att bli det högst värderade företaget i världen och med en så stor kassa att de kan köpa nästan alla hårdvaruutvecklare på telefonsidan om de skulle vilja och konkurransverken skulle tillåta det. De har helt enkelt råd att innovera som galningar just nu.

Postad 15 September 2011 - 03:25

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0

Det ligger både lögn och sanning bakom just den repliken. Att ingen ...
<snip>
...
Enjoy boys!

Att det i varenda tråd om iPhone, iPad eller iOS skall komma kommentare om att Android är såå mycket bättre??
Väldigt sandlådeaktigt beteende. Det finns trådar med android vs iOS ta detta där!

Redigerat av Unregistered828ccd15, 15 September 2011 - 03:28.

Postad 15 September 2011 - 07:51

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Mjo, men det känns ju lite som fel tänk om man köper en telefon baserat på MHz i cpun eller antalet cores, en telefon som du har med dig varje dag kräver ju att interfacet är spotless, det ska inte hacka i menyerna eller när man scrollar, program ska inte slöa ner hela telefonen för att en app är dåligt programmerad etc. Android blir bättre och bättre på det men tom en 2 år gammal 3GS kan köra iOS 5 väl enligt de tester som finns att se på youtube.

Och ja, man ska jämföra telefonmodell mot telefonmodell, eller OS mot OS. Annars blir det ju som att jämföra hur en Volvo V70 säljer mot hela Mitsubishi motors bildivision (ingen övrig jämförelse menad).
Och mäter du OS mot OS så hamnar du i den lite konstiga situationen att du bör räkna in iPods och iPads eftersom de kör samma OS, så den jämförelse som finns kvar är telefonmodell mot telefonmodell.

Apple verkar inte heller bry sig nämnvärt om att bli störst på marknaden även om de inte skulle ha ngt emot det, däremot så står iPhone för 2/3 av all vinst på telefonmarknaden, och de siffrorna är inte oviktiga även om vi som konsumenter inte riktigt ser det som viktigt.
Investerare och utvecklare tenderar till att gå dit pengarna finns, och tack vare Apples optimering av tillverkningskostnader, komponentinköp och lagerföring så har de skapat ett monster av vinst som på drygt 10 år har fått Apple att bli det högst värderade företaget i världen och med en så stor kassa att de kan köpa nästan alla hårdvaruutvecklare på telefonsidan om de skulle vilja och konkurransverken skulle tillåta det. De har helt enkelt råd att innovera som galningar just nu.

Jag förstår tyvärr inte vad du menar med att man tänker fel tänk om man bara ser till hårdvaran? För den vanliga telefonanvändaren eller den som endast använder appar, ringer, SMSar, kommer man långt med detta tänk. Men vi som suktar efter bättre hårdvara har säkert helt andra användningsområden för telefonen. Många av de som har iPhone 4 idag maximerar inte ens den processorkraft de har idag, men vill ändå ha en "A5" bakom skalet.

Jag själv använder telefonen till PP-presentationer via MHL-standarden med mera och då behöver jag lite krut bakom glaset. Dock får det någonstans sättas en gräns. Att nu folk redan börjar spekulera i Quad-processorer i telefonerna och tjafs är enligt mig bara befängt. Nu får det räcka, börja med att optimera batterierna istället.

För övrigt har jag varit Androidanvändare sen i maj och inte upplevt ett segt interface, men det var ju den bittra sanningen med Android för i alla fall ett år sedan.

Om man nu inte vill jämföra OS med OS är det dock viktigt och komma ihåg att det finns fler iPhones, både 2G, 3G, 3GS, 4 samt olika modeller även av dessa.

Apple är bland de högst värderade företagen i världen, helt korrekt, men de ligger inte i toppen, där är för tillfället i alla fall Google och röker sin cigarr. Men allt kan komma att ändras.

Att det i varenda tråd om iPhone, iPad eller iOS skall komma kommentare om att Android är såå mycket bättre??
Väldigt sandlådeaktigt beteende. Det finns trådar med android vs iOS ta detta där!

Nu vet jag ej om Herr Norlund läst igenom hela mitt inlägg? Annars får jag be dig att läsa det igen och därefter åtekoppla med kritik. Jag läste det själv igen nu imorse men har svårt att se var jag någonstans säger att "Android är såå mycket bättre"!

Inlägget var ursprungligen riktat mot de inbitna anhängare som fortfarande vägrar inse att "De andra minsann ännu inte kommit ikapp". iPhone kommer fortsätta sälja stort, i alla fall ett par, tre år till. Men att de andra skulle ligga efter känns alldeles för snedvridet.

Jag äger själv en iPhone 4, SGS II, flertalet Symbianlurar. Vilken telefon jag använder för tillfället beror helt och hållet på vad jag ska syssla med. SGS II åker med dagligen, i studierna, jobbet, då den krävs för att underlätta det mesta under den stressiga vardagen. iPhone 4 åker med när jag ska ta mig en tur på stan eller när det blir helg och jag vill ha med en telefon som är lite mindre i formatet och som fungerar klockrent på alla basic-funktioner. Symbian är fortfarande lite av experimentlurar, där fritiden tar vid.

Postad 15 September 2011 - 07:56

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Man säger inte längre "Skickar du min mobil" när det ringer, utan "Skickar du min min iPhone" när det ringer! Hur många gånger har man hört "Skickar du min Sony Xperia X10 mini" när det ringer.

Det där var bland det märkligaste jag läst på länge...säger man "Skickar du min Iphone" när det ringer så beror det ju enbart på att Iphone är ett kort namn och inget annat.

Tror oavsett att dom allra flesta faktiskt säger "skickar du min mobil". Såvida man inte har fler mobiler då.

Annars håller jag med dig om en hel del av det du skriver men nu försöker vi fokuser på Iphone 5 i denna tråd.

Tack.

Redigerat av BrittBastard, 15 September 2011 - 07:57.

Postad 15 September 2011 - 08:08

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Vi får väl se. Jag kan sätta pengar på att Apple kommer fortsätta slå nya rekord med Iphone 5. Fortfarande många regioner där de inte fått igång försäljingen ordentligt än samtidigt som marknaden för smartphones ökar varje kvartal.

Personligen så kommer jag inte köpa ngt annat än iphones i fortsättningen av 3 anledningar. Har lagt massa pengar på appar som jag vill kunna fortsätta använda + jag använder mac os och Iphone funkar bra tillsammans med det.
Sen så är man van vid hur UIt fungerar på Iphone. Är inte intresserad av att lära mig ngt nytt igen.
If it works why fix it?
Mycket möjligt jag kör vidare med min 3GS i ett år till dock. Det beror helt på vad man kan få för erbjudande av operatörerna samt hur IOS 5 fungerar på 3GS.

Redigerat av Unregistereddc471864, 15 September 2011 - 08:15.

Postad 15 September 2011 - 08:21

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Du är helt rätt på det !
När man klickar på denna tråden, så förväntar man sig information, diskussion och skvaller om iphone 5 och iOS 5

Är det någon som testat beta och iCloud ?

Postad 15 September 2011 - 10:14

Unregistereddea86124
  • Unregistereddea86124
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Nog är det på gång alltid.

Tre ringde mig idag. Jag har varit kund mer än 3 år och skött betalningarna sa de så jag får nu 20% rabatt på mitt abb. Han sa också att USA släpp av Iphone 5 borde va i mitten av okt. och att Tre förmodligen kommer få in den kring månadsskiftet okt/nov. Han sa också att de redan nu hade en "Iphone 5 lista" där jag redan nu finns med, så att jag får en telefon av första vågen.

Finns det fler operatörer som redan nu börjat ringa sina kunder?

Postad 15 September 2011 - 10:20

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Nog är det på gång alltid.

Tre ringde mig idag. Jag har varit kund mer än 3 år och skött betalningarna sa de så jag får nu 20% rabatt på mitt abb. Han sa också att USA släpp av Iphone 5 borde va i mitten av okt. och att Tre förmodligen kommer få in den kring månadsskiftet okt/nov. Han sa också att de redan nu hade en "Iphone 5 lista" där jag redan nu finns med, så att jag får en telefon av första vågen.

Finns det fler operatörer som redan nu börjat ringa sina kunder?

20% rabatt ger de tydligen alla som haft abb i ett år eller mer. Det fick jag i våras.

Postad 15 September 2011 - 10:40

Unregistereddea86124
  • Unregistereddea86124
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

20% rabatt ger de tydligen alla som haft abb i ett år eller mer. Det fick jag i våras.

Vafan? Jag har varit kund 4 år och inte fått detta förens nu. Nu blir jag lite ledsen i ögat!

Postad 15 September 2011 - 11:40

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Spännande nyheter/rykten :lol:

http://www.macrumors...me-button-area/

Postad 15 September 2011 - 13:13

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Om detta stämmer, så är det klart att den blir större än 4an

Då hoppar jag över denna generationen

Behöver jag större så har jag min Mac eller iPad

Tror vi kommer att få se 2-3 olika Iphone modeller nästa gång det är dax för uppgradering
och då kommer storleken på en av dessa vara som 4an med all säkerhet.

Postad 15 September 2011 - 13:46

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Spännande nyheter/rykten :lol:

http://www.macrumors...me-button-area/

Man kan ju hoppas att det stämmer. Blir nog en vit nästa gång iaf. Trött på svarta telefoner ;)

Postad 15 September 2011 - 14:03

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Man kan ju hoppas att det stämmer. Blir nog en vit nästa gång iaf. Trött på svarta telefoner :lol:

Jag skulle önska den i samma färg som Macbook Pro

Bifogad fil  overview_gallery4_20110224.png   125.5K   1 Antal nerladdningar

och i samma stuk och form om man kan lura sig att se Macbook pro lika liten

Postad 15 September 2011 - 14:27

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Matt silver hade varit schysst ja.

Postad 15 September 2011 - 15:46

mattemaz
  • mattemaz
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Hoppas dom släpper den i vit eller som ni snackar om matt silver hade vart najs när den lanseras.
Men är väl som vanligt att den snyggare modellen kommer senare :/
Hoppas mest på att dom tänkt lite mer på batteriet denna gång.
Finns ju jätte bra batterier idag varför inte slänga i ett sådant då. Behöver ju inte vara det värsta men finns ju lika stora som dom använder idag fast bättre.

Postad 15 September 2011 - 15:51

Murre R
  • Murre R
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Orkar inte svara allt tjaffs som kom till efter att jag nämnde Android. Har aldrig skrivit att "Android är sååå mycket bättre än Iphone", utan jag skrev att Iphone ligger efter rent teknik-mässigt, och att fler och fler faktiskt märker det. Punkt.

Hoppas den där bilden på det där skärm-skyddet stämmer, då kan detta bli riktigt intressant.

Postad 15 September 2011 - 16:12

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Om det nu skall göras större, så kunde det lika bra vara en iPad som ligger på bordet eller i väskan
och sedan har man en liten minilur med bara knappar för att ringa genom bluetooth

För själva Luren vill jag inte ha större

Bara hoppas att de har samma visioner som mig :lol:

Postad 15 September 2011 - 17:27

madness74
  • madness74
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Det ligger både lögn och sanning bakom just den repliken. Att ingen skulle vilja ha iPhone är lögnen, Apple har idag lyckats väldigt väl med sin marknadsföring. Detta kontra den dåliga insikten i just mobilvärlden som vi svenskar besitter, har lett till att varenda person idag sitter med en iPhone. Det andra har vill man själv ha, konstigt nog. Varumärket är nu så inpräntat hos många personer att de bara tänker iPhone när de tänker mobiltelefon! Man säger inte längre "Skickar du min mobil" när det ringer, utan "Skickar du min min iPhone" när det ringer! Hur många gånger har man hört "Skickar du min Sony Xperia X10 mini" när det ringer.

Jag frågade en del av mina studiekamrater som idag har iPhone 4 vad deras nästa mobil skulle bli. Svaret var iPhone 5. Jag frågade efter en motivering till köpet utan att få någon. Ingen av dessa hade inte heller någon koll på vilka andra typer av mobiltelefoner det idag finns på marknaden.

Det var det första.

Enjoy boys!

Fy vad mycket skit snack som dyker upp ibland.

Postad 15 September 2011 - 18:00

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Men strunta i det och sluta svara på dessa inlägg
Ge dom inte någon luft så kvävs dom :lol:

Postad 15 September 2011 - 18:53

madness74
  • madness74
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Men strunta i det och sluta svara på dessa inlägg
Ge dom inte någon luft så kvävs dom ;)

SANT :lol:

Postad 15 September 2011 - 19:10

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0
hoppas verkligen den inte blir större.

Postad 15 September 2011 - 21:34

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Mer nyheter/rykten... Nice enligt min åsikt...

http://www.macrumors...evamped-design/

Postad 15 September 2011 - 22:04

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Haha, jag gillar stilen här inne!

Så fort man nämner något som inte har direkt koppling till iOS, eller när man försöker bjuda upp till diskussion blir man kallad för något så nördigt som "troll"!? Man ska sluta matas, kvävas och ignoreras!

Jag gillar det :(!

Och ja, skit sn ack förekommer lika mycket som sär skrivningar :).

Tillbaka till iPhone så ska jag vara tyst om "de andra onda"!

Postad 16 September 2011 - 03:41

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0
Det klokaste är att undvika hysterin den dagen den släpps och ev köpa den 1/2 år senare då har dom fixat till barnsjukdomarna med ev uppdateringar och priset börjar sjunkit något annars finns ju alternativet att köpa en jailbeakad, min jailbreakade 3GS "is still going strong"!

Redigerat av RedMarathon, 16 September 2011 - 15:16.

Postad 16 September 2011 - 08:23

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Hoppas dom släpper den i vit eller som ni snackar om matt silver hade vart najs när den lanseras.
Men är väl som vanligt att den snyggare modellen kommer senare :/
Hoppas mest på att dom tänkt lite mer på batteriet denna gång.
Finns ju jätte bra batterier idag varför inte slänga i ett sådant då. Behöver ju inte vara det värsta men finns ju lika stora som dom använder idag fast bättre.

De använder redan de bästa batterier som finns. Det är bara att inse att om man ska hålla på att köra 25-30 processer i bakgrunden så blir batteritiden lidande. Kvittar vilken telefon man köper. Jag har inga problem med att ladda min 3gs 2 gånger om dagen. Iphone 5 lär inte vara sämre iaf :(

Redigerat av Unregistereddc471864, 16 September 2011 - 08:25.

Postad 16 September 2011 - 13:34

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Ser bättre och bättre ut... Att vänta till 2012 på en 5:a verkar föga kul dock...

http://www.macrumors...duction-delays/

Postad bild

Postad 16 September 2011 - 21:33

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Att jämföra en telefon ur Androidmassan mot iPhone är ju bara att förvränga verkligheten. OS mäts mot OS, svårare än så är det inte!

Tja om det är OS du vill jämföra så är det väl OK.
Är det telefoner du vill jämföra (vilket i mina ögon är det relevanta) måste du välja en specifik android telefon från Samsung, HTC, SonyEricsson etc mot iPhone.

Svårare än SÅ är det inte.

Och bara för att visa att jag inte är så biased.
Har SGS2 för tillfället och kom från Iphone4 som sambon nu har, båda är kanontelefoner och trots att det finns en del del jag saknar från IP4an så är jag ändå nöjd med SGS2an.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 16 September 2011 - 21:35.

Postad 17 September 2011 - 08:47

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Tja om det är OS du vill jämföra så är det väl OK.
Är det telefoner du vill jämföra (vilket i mina ögon är det relevanta) måste du välja en specifik android telefon från Samsung, HTC, SonyEricsson etc mot iPhone.

Svårare än SÅ är det inte.

Och bara för att visa att jag inte är så biased.
Har SGS2 för tillfället och kom från Iphone4 som sambon nu har, båda är kanontelefoner och trots att det finns en del del jag saknar från IP4an så är jag ändå nöjd med SGS2an.

Den ger jag dig!

För övrigt funderar jag själv på att gå just från SGS2 till iP4, pga storleken, men det får nog bli en mindre Android.
Med risk för att gå utanför topic, men vad saknade du från iPhone när du övergick till Android?

Postad 18 September 2011 - 11:43

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Mer bevis som pekar på en iPhone 4S:
http://www.engadget....ventory-system/

Postad 19 September 2011 - 09:46

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Men den takt som ryktena trillar in så är vi nog nära.
http://www.idg.se/2....om-nagra-veckor

Här kan man läsa in att det kanske rör sig om lansering av både en 4S och en 5:a. Speciellt detta verkar vara intressant för min del: "Samtidigt kommer uppgifter om Iphone-tillverkningen inte håller tidsramarna, eftersom den runda designen sätter käppar i hjulet"
Hoppas de följer designen på iPad 2!

Postad 19 September 2011 - 10:40

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
Men för i h*********e... ha en presskonferens nångång då.. jag vill ha nya iPhone nu ju!!! :)

Postad 19 September 2011 - 10:59

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Men för i h*********e... ha en presskonferens nångång då.. jag vill ha nya iPhone nu ju!!! :)

Den årliga ipod-konferensen är i mitten på oktober. Då kommer de presentera den.

Men den takt som ryktena trillar in så är vi nog nära.
http://www.idg.se/2....om-nagra-veckor

Här kan man läsa in att det kanske rör sig om lansering av både en 4S och en 5:a. Speciellt detta verkar vara intressant för min del: "Samtidigt kommer uppgifter om Iphone-tillverkningen inte håller tidsramarna, eftersom den runda designen sätter käppar i hjulet"
Hoppas de följer designen på iPad 2!

Det där tror jag inte ett dugg på. Det blir mest troligt som förra året dvs att man gör en billigare Iphone 4 med 8GB och sen Iphone 5 eller 4S eller vad man nu väljer att kalla den med 16/32GB.
Aldrig att Apple kommer ha 3 modeller samtidigt till försäljning.

Postad 19 September 2011 - 11:57

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

Det där tror jag inte ett dugg på. Det blir mest troligt som förra året dvs att man gör en billigare Iphone 4 med 8GB och sen Iphone 5 eller 4S eller vad man nu väljer att kalla den med 16/32GB. Aldrig att Apple kommer ha 3 modeller samtidigt till försäljning.

Det kan ju bli så att man skrotar 4:an helt och hållet så produktserien blir:
iPhone 4S - 8GB
iPhone 5 - 16/32GB

Spekulation - jag vet. Men man kan ju hoppas :P

Postad 19 September 2011 - 12:11

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Det kan ju bli så att man skrotar 4:an helt och hållet så produktserien blir:
iPhone 4S - 8GB
iPhone 5 - 16/32GB

Spekulation - jag vet. Men man kan ju hoppas :P

Jag tror inte på 2 helt nya modeller. Den som lever får se.

Postad 19 September 2011 - 13:04

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Det är väl troligtvis som när 4:an släpptes, då kom ju en billig 3GS och en 4.... Skulle tro att det är exakt likadant nu, en lite uppdaterad 4:a och en helt ny 5:a...

Postad 19 September 2011 - 16:52

Murre R
  • Murre R
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Som ovan^^

Hoppas hoppas!

Postad 19 September 2011 - 17:22

mattemaz
  • mattemaz
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Jag hoppas den kommer nån gång så man kan bestämma vad man ska köpa.
Vet inte om jag ska satsa på Iphone 5 eller vänta på nästa Nexus eller nått annat skoj :/
Sitter med min Htc Desire som jag är galet nöjd med. Men vill testa nått nytt känner jag.

Postad 21 September 2011 - 07:56

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
För min del blir det nog en ny Iphone. Android vill jag absolut inte ha. Gillar inte UIt för 5 öre. Möjligtvis en telefon med Windows 7 men Nokia får ju aldrig ut sina jäkla telefoner ;)

Redigerat av Unregistereddc471864, 21 September 2011 - 07:56.

Postad 21 September 2011 - 11:51

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Såg just detta

Apple to hold media event on October 4th, Tim Cook to unveil iPhone 5

Källa:
http://www.engadget....tim-cook-to-un/

Hadde en Iphone 3GS som jag bytte ut mot en HTC Desire HD...var nog mitt sämsta telefonbyte någonsin. avskyr hur telefonen fungerar, nu väntar jag bara på Iphone 5 och sedan blir det en Ipad 3 om dom inte blir totalsågade.

Postad 21 September 2011 - 13:14

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0
Jag är grymt sugen på att uppgradera min 4:a men tyvärr är man ju låst till operatören (Telia) som av någon anledning inte tillåter att man betalar av telefonkostnaden för resterande perioden av bindningstiden. Begriper verkligen inte hur dom tänker när dom låser upp sina kunder i 24 mån utan möjlighet att betala av kostnaden för telefon i förtid, riktigt dåligt!

Så det blir väl att vänta på 6:an istället :(

Ska bli väldigt intressant att se om/hur designen ändrats på 5:an från föregångaren men tror nästan det.

Postad 21 September 2011 - 13:59

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Jo men det visste du väl när du köpte den eller läste du inte avtalet?
Ska man bara ha den i ett år så är det rekommenderat att köpa en olåst telefon istället.

Postad 21 September 2011 - 14:21

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0
Ja, att köpa olåst är ju enda sättet om man vill byta varje år men alla har inte dom pengarna att lägga ut på en mobil som engångskostnad och just därför tycker jag att det är dåligt av operatörerna att inte kunna erbjuda möjlighet att binda på kortare tid, typ 12 mån eller i alla fall så att man kan avbetala skulden när som helst. Detta kan man ju göra med de flesta andra typer av del/avbetalningar för varor.

Postad 21 September 2011 - 14:22

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

• 1014 inlägg
  • 0
För min del blir det en iPhone 6 till våren...

Postad 21 September 2011 - 14:32

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Inte riktigt samma sak då folk ofta använder tjänster för mer än vad abbet kostar så det finns en vinst i att hålla folk låsta så länge de kan. Men visst det är lite irriterande.

Postad 21 September 2011 - 15:37

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Nu är det lite mer än en månad kvar till November och för min del nytt mobilköp. Eftersom i5an fortfarande inte är släppt lär det bli en jävligt dyr telefon i år.

Jag har inte bestämt mig egentligen för att köpa en i5a. Det beror ju helt på telefonen och hur den blir. Jag är egentligen öppen för Android men för smidighetens skull hade det varit väldigt skönt att slippa byta OS och därmed alla appar och hårdvarukomatibiliteter man dragit på sig.

Släpper dom den med i4-skal blir jag dock jävligt skeptisk för jag hatar deras chassi.

Postad 21 September 2011 - 16:45

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Såg just detta

Källa:
http://www.engadget....tim-cook-to-un/

Hadde en Iphone 3GS som jag bytte ut mot en HTC Desire HD...var nog mitt sämsta telefonbyte någonsin. avskyr hur telefonen fungerar, nu väntar jag bara på Iphone 5 och sedan blir det en Ipad 3 om dom inte blir totalsågade.

Får jag fråga vad det var som du var missnöjd över med Desire HD?

Jag är grymt sugen på att uppgradera min 4:a men tyvärr är man ju låst till operatören (Telia) som av någon anledning inte tillåter att man betalar av telefonkostnaden för resterande perioden av bindningstiden. Begriper verkligen inte hur dom tänker när dom låser upp sina kunder i 24 mån utan möjlighet att betala av kostnaden för telefon i förtid, riktigt dåligt!

Så det blir väl att vänta på 6:an istället :(

Ska bli väldigt intressant att se om/hur designen ändrats på 5:an från föregångaren men tror nästan det.

Som sagt, det är det man signar upp sig på när man inleder ett abonnemang. Har man för avsikt att byta mobil snabbt är det kontantköp som gäller. Men håller med dig, det blir ju en stor klumpsumma, fast ändå billigare i längden.

För min del blir det en iPhone 6 till våren...

Jag väntar på iPhone 7 till nästa höst istället ;)!

Postad 21 September 2011 - 19:02

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Får jag fråga vad det var som du var missnöjd över med Desire HD?

Svårt att förklara men jag är nog en ganska ideal Iphone kund, jag vill ha vissa funktioner som "bara fungerar" utan en massa inställningar, det kände jag med min 3GS (Bästa telefonen jag någonsin haft)
Men jag är å andra sidan ingen Apple-taliban så jag tänkte vara lite openminded och testa Android när Desire HD kom ut.

DHD hade från start usel batteritid, sämre än den dåliga på 3GS, mindre än en dag höll den för mitt användande, upplevde inställningarna som värdelösa, en massa program som gjorde samma eller liknande saker, bla fick jag dubbla och trippla adresser i mina kontakter från Gmail med mera med mera..

Spotify funkade som skräp i början och lång tid, Sverigesradio lika så och gör det fortfarande...

Kvaliteten på Appar är också mycket stor, samt tyvärr för Android så är apple prioriterad bla utvecklare gällande saker som intresserar mig, orättvist ja men ett faktum.

vad det till slut handlar om är vad som funkar för just dig och inte vad alla andra tycker. JAG tycker inte om min DHD

Om sedan 5an och Ipad 3 blir lika bra som 4an och Ipad2 det kan ju ingen veta.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.