**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***
3171 svar till detta ämne
Postad 15 April 2011 - 09:21
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Har för mig att det är så att den första leveransen är utan NFC senare i sommar kommer en version med NFC . Den som kommit tidigare är INTE uppgraderingsbar.(tror det står tidigare i tråden)
Så är det om man vill vara en early adopter.
(men galaxy S's gps är liksom många som köpte första batchen inte helt hundra)
Så det kommer [med all sannolikhet] finnas hårdvarubuggar bland de första som får den.
skall man mot bättre vetande hoppa på första tåget iallafall?
Postad 15 April 2011 - 09:31
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Jag kan inte vänta...
Min N900 har snart gett upp..
Klarar jag mig 6 timmar på en fullt batteri är det bra .
+ att den är allmänt knäpp och seg
Postad 15 April 2011 - 09:32
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Har för mig att det är så att den första leveransen är utan NFC senare i sommar kommer en version med NFC . Den som kommit tidigare är INTE uppgraderingsbar.(tror det står tidigare i tråden) Så är det om man vill vara en early adopter. (men galaxy S's gps är liksom många som köpte första batchen inte helt hundra)
Så det kommer [med all sannolikhet] finnas hårdvarubuggar bland de första som får den.
skall man mot bättre vetande hoppa på första tåget iallafall?
Om du läser lite tidigare i tråden så står allt det du skriver ja. Självklart kommer den som släpps först ( utan NFC ) inte vara uppgraderingsbar. Det handlar om ett chip, d v s hårdvara.
Postad 15 April 2011 - 09:34
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Hoppas verkligen din källa har fel BrittBastard
Inte läst nånstans runt om på nätet att de ska komma en version med och en utan NFC...
Inte ens en antydan till nått sånt.
Men vi får väl snart se
Postad 15 April 2011 - 09:56
tollen88
-
tollen88
-
Forumräv
-
-
824 inlägg
Netonnet bekräftade att de info de hade fått från samsung så skulle deras få NFC!
Postad 15 April 2011 - 11:20
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
MTD Sverige får in samma som Norge.. Iaf CDON . Antagligen Tre också för att de skriver att den har Samoled.
De är länder som inte får I9100 som får nöja sig med
I9103: Nvidia Tegra 2 Super Clear LCD 1Ghz dual core.Enligt Norska sidan
Tegra2 varianten skall tydligen komma till "mindre prioriterade marknader"....
Postad 15 April 2011 - 11:29
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Hoppas verkligen din källa har fel BrittBastard
Inte läst nånstans runt om på nätet att de ska komma en version med och en utan NFC... Inte ens en antydan till nått sånt.
Men vi får väl snart se
Uppgifterna jag fått kommer från Samsung själva. Men det behöver väl i o f s inte betyda att dom alltid är rätt.  Jag skriver det igen, uppgifterna jag hittills fått är: Galaxy S II kommer att släppas i två versioner i Sverige, en med och en utan NFC. Jag har inte fått någon information om när dom släpps eller andra skillnader mellan de två versionerna.
Postad 15 April 2011 - 11:36
Unregistered5ed9ef49
-
Unregistered5ed9ef49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
Då kanske första batchen även kommer utan GPS... Helt sjukt va de håller på... Står olika på olika sidor. Tänk om Sony ericsson höll på så här...
Postad 15 April 2011 - 11:37
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
proshop anger att dom får in mobilen om 2-3 dagar. detta kan väl omöjligen stämma, det skulle innebära strax efter helgen.
Postad 15 April 2011 - 11:38
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
proshop anger att dom får in mobilen om 2-3 dagar. detta kan väl omöjligen stämma, det skulle innebära strax efter helgen.
Svar nej! Om Samsung säger slutet april så får nog ingen butik den innan...
Postad 15 April 2011 - 11:38
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Då kanske första batchen även kommer utan GPS... Helt sjukt va de håller på... Står olika på olika sidor. Tänk om Sony ericsson höll på så här...
Utan GPS lär den inte komma, tror inte att det finns nån android utan gps eftersom att det är en vital del av systemet.
Postad 15 April 2011 - 14:55
Unregistered5ed9ef49
-
Unregistered5ed9ef49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
Utan GPS lär den inte komma, tror inte att det finns nån android utan gps eftersom att det är en vital del av systemet.
jag var bara lite ironisk i mitt inlägg
Postad 15 April 2011 - 17:20
BlackZam
-
BlackZam
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Telefonen finns nu att förhandsboka på telenor.se och där skriver dem ut preliminär leverans vecka 18. http://www.telenor.s...galaxy-s-2.html
Postad 15 April 2011 - 18:45
LJN
-
LJN
-
Forumräv
-
-
915 inlägg
Typ av SIM-kort? Har sökt i tråden med mera men någon kanske vet? För övrigt så ska jag lägga nog lägga beställning då jag inte kan vänta på att Sensation blir tillgänglig  Och jag tror att dom blir "ganska" likvärdiga?
Nu har jag bara erfarenhet av Hero, Legend, Desire och HD så jag är väl inkörd på HTC gränssnittet. Men ombyte förnöjer och det ska väl gå att lära sig Samsungs gränssnitt också eller?
Fråga, är Samsung på samma nivå som HTC när det gäller bra svensk anpassningar av text, gränssnitt mm och uppgraderingar? Har Samsung också uppgraderingar via "nätet" eller OTA?
Har läst några förhandsrecensioner men ingen har berört ljudkvalité via samtal, inbyggd högtalare och via hörlur (MP3) FLAC stöd är kanske för mycket att önska men det vore ju en superbonus om den klarar det.
/Lennart
Postad 15 April 2011 - 18:48
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Typ av SIM-kort? Har sökt i tråden med mera men någon kanske vet? För övrigt så ska jag lägga nog lägga beställning då jag inte kan vänta på att Sensation blir tillgänglig Och jag tror att dom blir "ganska" likvärdiga?
Nu har jag bara erfarenhet av Hero, Legend, Desire och HD så jag är väl inkörd på HTC gränssnittet. Men ombyte förnöjer och det ska väl gå att lära sig Samsungs gränssnitt också eller?
Fråga, är Samsung på samma nivå som HTC när det gäller bra svensk anpassningar av text, gränssnitt mm och uppgraderingar? Har Samsung också uppgraderingar via "nätet" eller OTA?
Har läst några förhandsrecensioner men ingen har berört ljudkvalité via samtal, inbyggd högtalare och via hörlur (MP3) FLAC stöd är kanske för mycket att önska men det vore ju en superbonus om den klarar det.
/Lennart
Du kan ju alltid testa nått annat gränssnitt, bara att ladda hem launcher pro eller adw och se hur det känns  du får ju dock inte så mycket andra appar, men finns ju lite olika på market om man vill testa annat
Postad 15 April 2011 - 20:47
yhrn
-
yhrn
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Typ av SIM-kort? Har sökt i tråden med mera men någon kanske vet? För övrigt så ska jag lägga nog lägga beställning då jag inte kan vänta på att Sensation blir tillgänglig Och jag tror att dom blir "ganska" likvärdiga?
/Lennart
Den stödjer typ alla mediaformat du kommer vilja kasta på den, inklusive FLAC (se den officiella siten). Jag har hört att ljuddelen ska vara riktigt bra, t.o.m. så att den på något audiofilforum ansågs vara i nivå med eller bättre än de flesta dedikerade musikspelarna vilket tydligen är mycket ovanligt för telefoner. Här kan jag inte hitta någon källa så det får du ta med en nypa salt.
Redigerat av yhrn, 15 April 2011 - 20:48.
Postad 15 April 2011 - 21:04
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Missade den här frågan. Alla android har FLAC-stöd kan man säga, bara att ladda hem poweramp (kostar lite men är bäst och har EQ) eller nån annan spelare från market finns flera med flac-stöd där även gratis.
Postad 15 April 2011 - 21:11
yhrn
-
yhrn
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Missade den här frågan. Alla android har FLAC-stöd kan man säga, bara att ladda hem poweramp (kostar lite men är bäst och har EQ) eller nån annan spelare från market finns flera med flac-stöd där även gratis.
Men som jag skrev ovan - SGS2 har det inbyggt. Även EQ om jag minns rätt från GSMArenas förhandstest.
Postad 15 April 2011 - 22:07
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Ser bra ut.. And another Supercurio tweet: "Another good news! source say Samsung won't use locked bootloaders on future devices unless if Google would require it specifically." "Source say: On Samsung phone devices, they plan to keep things open like #GalaxyS is." Verkar vara rätt säker källa. http://forum.xda-dev...d...1721&page=7
Postad 15 April 2011 - 22:53
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
snacka om att april månad är den längsta månaden det här året, och inte bara med tanke på långfredagen nästa vecka! fasen, tre veckor kvar innan vi får sätta tänderna i mobilen.
Postad 16 April 2011 - 06:34
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Joo fifaasen... Nästan så jag hoppas på en influensa så ja ligger i dvala nån vecka heh.. That display has a number of intelligent power-saving modes, learning from your usage patterns, and also a separate “Auto Amoled Save” section in Settings, which lets you choose which power-sucking options to turn off when not in use. Even without the battery-preservation modes, the Samsung Galaxy S II is not a power-hog. We accidentally left the phone with the screen on all night at full brightness, with the battery charged about 70%, and after eight hours it still had juice in the morning to wake us up, but died down shortly after that. We'll see how the battery will behave on the retail version, which comes clocked 20% higher, at 1.2GHz. http://www.phonearen...w_id2712/page/3Riktigt bra måste jag säga  Edit Riktigt trevlig film preview.. Kul att se att det finns flera olika inställningar för skärmen som går att ändra medans man ser film . http://www.youtube.c...embedded#at=689
Redigerat av moparman, 16 April 2011 - 07:04.
Postad 16 April 2011 - 08:05
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
The Super AMOLED Plus display is also brighter and 18% thinner than the previous generation, which has probably been one of the precursors for the slim chassis of the Galaxy S II. Samsung is moving to a laser-based production method for its AMOLED displays this year, which will allow for 300ppi + pixel densities, so we are looking forward to such higher resolutions.
roligt att kommande modell troligen kommer ha högre upplösning. bra att den har rgb matrix så det en [enligt uppgift] 50% förbättring av pixeltätheten från galaxy S. Så anledningen att byta till S2 är nu: - Bättre skärm
- Mer minne (både ram och 16 Lagring
- Dubbel processor
- Kameran är dubbel så bra och BLIXT!
- Dubbla micar för noice canncelation (och stereo)
- batteritid (MEN med en STOR brasklapp)
det som är negativt - Smått lagg vid hemskärmen (fast det hoppas man att de löser)
- touch knapperna likt S1 kommer man åt oavsiktlikt - designmiss, vill stänga av dem ibland
- Kommer den att uppdateras lika sällan som S1?
Postad 16 April 2011 - 08:11
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
det var minsann inte illa! åtta timmar i sträck med full kräm på skärmen vete tusan om så många klarar idag faktiskt.
jag gissar att man kan köpa till extra batteripack som man kan ladda mobilen till? finns till bland annat iphone, och den lilla batterigrejjen räcker till fyra eller fem laddningar.
det verkar fungera helt ok att customisera skrivbordet, även om den känns lite mer låst än n900'an. gissar dock att det är vanligt till android.
tror ni att appen för att spela ocarina finns till android och går den i så fall att spela på den här mobilen? tänkte på det eftersom jag såg vart micen var placerad. någon som kan svara på det? det var typ den enda anledningen till varför jag ville ha en iphone för ett tag sedan =)
drar en snabbare processor me ström btw? jag tänkte att en högre klockad processor kanske behöver arbeta mindre hårt, varpå den drar mindre ström, ungefär som men motorer i vissa fall?
Redigerat av Zartok, 16 April 2011 - 08:13.
Postad 16 April 2011 - 08:11
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Större skärm.
1080P filminspeling.
Postad 16 April 2011 - 08:42
Unregisteredc00fb978
-
Unregisteredc00fb978
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Tänkte köpa till ett 32gb minneskort men vilken klass krävs för att spela upp 1080p felfritt?
Postad 16 April 2011 - 09:30
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Det här tror jag är bland de snabbaste jag sett. http://cgi.ebay.com/...#ht_2023wt_1226840 spänn inkl frakt memorette micro SDHC 32GB class 10 with SD Adapter 630 sp'nn inkl frakt http://cgi.ebay.com/...0#ht_1514wt_907
Redigerat av moparman, 16 April 2011 - 09:41.
Postad 16 April 2011 - 16:29
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
det var minsann inte illa! åtta timmar i sträck med full kräm på skärmen vete tusan om så många klarar idag faktiskt. jag gissar att man kan köpa till extra batteripack som man kan ladda mobilen till? finns till bland annat iphone, och den lilla batterigrejjen räcker till fyra eller fem laddningar.
Har för mig att det fanns ett test som visade att galaxy S klarade 7 timmar. Frågan är vad den klarar när skärmen är släkt. (så det inte gör något om man skulle vara utan laddare några dagar)
Postad 17 April 2011 - 07:24
ekke
-
ekke
-
Veteran
-
-
2466 inlägg
roligt att kommande modell troligen kommer ha högre upplösning.
bra att den har rgb matrix så det en [enligt uppgift] 50% förbättring av pixeltätheten från galaxy S.
Så anledningen att byta till S2 är nu:
- Bättre skärm
- Mer minne (både ram och 16 Lagring
- Dubbel processor
- Kameran är dubbel så bra och BLIXT!
- Dubbla micar för noice canncelation (och stereo)
- batteritid (MEN med en STOR brasklapp)
det som är negativt
- Smått lagg vid hemskärmen (fast det hoppas man att de löser)
- touch knapperna likt S1 kommer man åt oavsiktlikt - designmiss, vill stänga av dem ibland
- Kommer den att uppdateras lika sällan som S1?
SGS1 är en av de telefoner som blivit bäst uppdaterade, så sista punkten är ju väldigt konstig? det var minsann inte illa! åtta timmar i sträck med full kräm på skärmen vete tusan om så många klarar idag faktiskt. jag gissar att man kan köpa till extra batteripack som man kan ladda mobilen till? finns till bland annat iphone, och den lilla batterigrejjen räcker till fyra eller fem laddningar.
det verkar fungera helt ok att customisera skrivbordet, även om den känns lite mer låst än n900'an. gissar dock att det är vanligt till android. tror ni att appen för att spela ocarina finns till android och går den i så fall att spela på den här mobilen? tänkte på det eftersom jag såg vart micen var placerad. någon som kan svara på det? det var typ den enda anledningen till varför jag ville ha en iphone för ett tag sedan =)
drar en snabbare processor me ström btw? jag tänkte att en högre klockad processor kanske behöver arbeta mindre hårt, varpå den drar mindre ström, ungefär som men motorer i vissa fall?
En nyare cpu /SoC drar mindre ström dels då den är effektivare, men dels för att den är snabbare oh kan på så sätt snabbare g¨ner till energisparläge igen.
Postad 17 April 2011 - 07:25
Vindsvale
-
Vindsvale
-
Rookie
-
2 inlägg
Tänkte köpa till ett 32gb minneskort men vilken klass krävs för att spela upp 1080p felfritt?
Är det någon idé att köpa 32GB? Som jag förstår det så klarar den 32GB totalt, telefonen 16gb + 16gb minneskort, men jag kan ha fattat det fel? Edit: Läste precis på Samsungs hemsida att det var kort upp till 32GB. Där stod det också att det var en 1ghz processor.
Redigerat av Vindsvale, 17 April 2011 - 07:32.
Postad 17 April 2011 - 08:09
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
finns två olika versioner med processorklockning; en på 1 ghz, en på 1.2. mobilen äter dock alltid 32 gb minne via flash =)
ska nog själv också köpa ett större minne, 32 gb är ju det man har nu i mobilen, så man vill ju inte gå ner, speciellt inte när man har en full hd-kamera =)
Postad 17 April 2011 - 09:03
Bimme
-
Bimme
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Är det någon idé att köpa 32GB? Som jag förstår det så klarar den 32GB totalt, telefonen 16gb + 16gb minneskort, men jag kan ha fattat det fel?
Jag tror inte att den levereras med något externt minne, med tanke på hur stort det interna är. (Äntligen slut på alla minneskort som skickas med utan att användas för att de är för små)
Postad 17 April 2011 - 10:30
Unregistered00068bcf
-
Unregistered00068bcf
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
Tror du klarar dig med class 4, det har jag i en liten samsung kamera, som filmar i full hd. Funkar fin fint
Postad 17 April 2011 - 15:56
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
en halv dag är klar, vilket betyder en halv dag närmare innan man får lägga vantarna på mobilen.
ser att man just nu kan beställa mobilen för under 4500. dags för er som inte slog till på cdon's fuldag att boka snart? =)
editar... det var ett väldigt skumt företag. GMp... aldrig hört tals om. vänta med att beställa den till det dyker upp ett företag som åtminstone har en logotyp =D
Redigerat av Zartok, 17 April 2011 - 15:58.
Postad 17 April 2011 - 17:31
Bimme
-
Bimme
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Tror du klarar dig med class 4, det har jag i en liten samsung kamera, som filmar i full hd. Funkar fin fint
Men högre klass ger väl snabbare kopiering till/från en dator!?
Postad 17 April 2011 - 17:41
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Hur fasen ska man orka vänta
Tre lär väl sälja sina SGS2 veckor efter alla andra också
Postad 18 April 2011 - 06:53
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Men högre klass ger väl snabbare kopiering till/från en dator!?
Spelar ju egentligen mindre roll vad kortet har för klass, resten av utrustningen ska ju klara av dom hastigheterna också. Har du ett klass 10-kort med 10MB/s och utrustningen inte klara av dom hastigheterna så är det ju bara onödigt med ett sånt kort. Inte sagt att det är onödigt i det här fallet, har ingen aning om vad S2 klarar av för hastigheter.
Postad 18 April 2011 - 07:20
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Spelar ju egentligen mindre roll vad kortet har för klass, resten av utrustningen ska ju klara av dom hastigheterna också. Har du ett klass 10-kort med 10MB/s och utrustningen inte klara av dom hastigheterna så är det ju bara onödigt med ett sånt kort. Inte sagt att det är onödigt i det här fallet, har ingen aning om vad S2 klarar av för hastigheter.
mot recensionssajterna!
Postad 18 April 2011 - 20:50
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
en dag till som gått. nu är det en dag mindre än igår. fan, det vete fasen om jag längtat så här mycket efter något tidigare i mitt liv. inte ens min älskade plasma var så efterlängtad =D
Postad 18 April 2011 - 20:59
MTD
-
MTD
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Längtar också så inni ****!
Fan, knappt så jag kan bärga mig nu!
Vill ha!
Tänk den dagen då man precis hämtat ut som S2.
Kan tänka mig att det nästan blir så man springer hem fort som fan! lol
Startar upp den och få se den underbara displayen! Shit.
Snacka om bättre än sex.
Jag skulle lätt kunna stå utan sex från sambon i 1 månad om jag fick min mobil nu!
Postad 18 April 2011 - 21:54
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
detsamma!
... dock så hoppas jag på att sambon inte ser det *asg*
Postad 18 April 2011 - 21:59
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
detsamma!
... dock så hoppas jag på att sambon inte ser det *asg*
Låter nästan som en pervers dragning till prylar
Postad 19 April 2011 - 06:55
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Låter nästan som en pervers dragning till prylar 
Har inte vi alla det? Och akta er så att inte era sambos/flickvänner läser vad ni skriver här på forumet.
Postad 19 April 2011 - 08:18
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Swedroid.se skulle mest troligt få in sitt ex idag ..
Nån som känner för att våldgästa en recensent
På ett lite allvarligare plan så är de ju fina nyheter ..
Bör inte va länge kvar till en lansering
Postad 19 April 2011 - 09:37
tollen88
-
tollen88
-
Forumräv
-
-
824 inlägg
Vad är det för tillbehör man kan tänkas behöva när man precis fått den? Då menar jag displayskydd, skal och minnesskort? Jag ska i alla fall trycka i ett 32 gig minnesskort. Men skal och displayskydd kan man köpa detta någon stans redan. Behövs displayskydd när det är gorilla glas?
Postad 19 April 2011 - 09:40
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Vad är det för tillbehör man kan tänkas behöva när man precis fått den? Då menar jag displayskydd, skal och minnesskort? Jag ska i alla fall trycka i ett 32 gig minnesskort. Men skal och displayskydd kan man köpa detta någon stans redan. Behövs displayskydd när det är gorilla glas?
Displayskydd är helt värdelöst och tämligen onödigt, min telefon och den förra jag hade har inte haft sk gorillaglas och de har inte repats ändå trots tämligen omild behnadling. Minneskort kan du ju alltid köpa, bör bara vara att köpa vilket som helst som uppfyller dina krav på storlek och snabbhet.
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 19 April 2011 - 10:13.
Postad 19 April 2011 - 09:55
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Swedroid.se skulle mest troligt få in sitt ex idag .. Nån som känner för att våldgästa en recensent
På ett lite allvarligare plan så är de ju fina nyheter .. Bör inte va länge kvar till en lansering 
Nej, den kanske är släppt redan när recensionen publiceras.. om man ser till hur det var med SE arc.
Postad 19 April 2011 - 10:05
Meemisen
-
Meemisen
-
Rookie
-
3 inlägg
Postad 19 April 2011 - 10:23
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
http://www.swedroid....for-plagiering/
Kommer detta påverka tro?
Tror inte det kommer att påverka, sånna här stämningar är vanliga och brukar sällan leda till nått som slutkund märker, det värsta som kan hända är att samsung får betala för att använda designen och kompenserar detta med att höja priserne när apple köper hårdvara i framtiden eller ev att de stryper några leveranser så de sätter apple i lite problem  Apple är dessutom ganska snabba på att gå till domstol men det verkar inte påverka konumenterna nått nämnvärt. I detta fallet är det dock kanske lite annorlunda då Ip4 och sgs2 är väldigt lika i design men tror ändå inte att det blir nått som drabbar oss
Postad 19 April 2011 - 11:28
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
http://www.swedroid....for-plagiering/
Kommer detta påverka tro?
Nej, det kommer självklart inte påverka. Denna telefon är ju redan ute. Trolgitvis kommer stämningen endast resultera i en enda lång rättsprocess som kostar massa pengar för både Samsung och Apple. Så j*vla larvigt i m o. OM nu Apple skulle få rätt så resulterar det ju troligtvis "endast" i att Samsung får betala ett gigantiskt skadestånd. Men så blir det troligtvis inte. --- Vi försöker också få ett testexemplar men då Samsung endast hade fått ett fåtal testex så får t ex Swedroid före oss. Vi får väl se när/om vi får den.
Postad 19 April 2011 - 11:36
Meemisen
-
Meemisen
-
Rookie
-
3 inlägg
Skönt att höra, jag vill ha min baby nu!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|