LG 2011 LED Plus med Cinema3D
1495 svar till detta ämne
Postad 03 August 2011 - 18:35
Janne99
-
Janne99
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Jaha då kunde man inte hålla sig längre, och det är erat fel  .
Skämt åsidå så har jag kollat priser och tillgänglighet i ett par dar nu efter att ha sprungit på den här tråden, har varit runt och kollat i verkligheten också och blivit imponerad, har tidigare sagt att 3D är vål inget att bry sig om, men efter att tittat på det i affären så har jag ändrat mig( har inte sett någon modern 3D på bio heller, kommer bara ihåg dom olik färgade glasen).
I varje fall så har inte varit någon märkes typ även om jag mest har Sony grejer hemma i vardagsrummet, nu hade Net-on-Net bäst pris på 55LW650W (20.290:- med 2st glasögon) men jag åkte ändå till MM för att kolla vad kunde göra och det var ju inga problem att pruta där fick den för samma pris 20.290:- med 12 par glasögon, dessutom köpte jag en Blueray spelare Panasonic BDT310EG för 1990:- (skulle kostat 2990:- hos MM) har inte någon BL spelare sen tidigare och min Reciver Sony STR-DS2400 klarar inte av 3D, men denna BL spelaren har dubbla HDMI så en får gå till TV:n och en till Recivern, har inte packat upp nått än men återkommer när jag fått igång allt, glömde förresten nästan att säga att Panasonic har en kampanj dår man får Avatar i 3D om man köper vissa 3D produkter, gäller månaden ut.
Postad 03 August 2011 - 19:21
MrMartin
-
MrMartin
-
Användare
-
-
206 inlägg
Fast jag har hela tiden tyckt att passiv 3D är kanon och ser inte linjerna på mitt titt-avstånd så det blir inte lätt att se förbättingar då kanske 
Missförstå mig inte, jag tycker också att 3D:n på denna TV är den bästa jag någonsin sett - till och med bättre än på bio faktiskt! Lysande teknik. Jag ser inga speciellt linjer som vissa pratar om, det enda jag märker av är en försämring i upplösningen (på höjdled/vertikalt), vilket LG har sagt att de ska lösa med en uppdatering. Det handlar om tekniken som hittils egentligen visar 1920x540p och inte 1920x1080p. Vertikala upplösningen halveras. Många märker inte ens av detta, men jag å många andra är rätt petiga då man tidigare tittat på aktiv 3D där bilden har bättre upplösning - trots att den aktiva 3Dn är så sjukt mycket sämre och jobbigare att se på  Vilken Blu-ray spelare från LG använder du? Tar den alla filmer? Verkar som att många spelare har problem att spela upp just 3D-BR.
Jag kör med LG:s BD670N. Klockren spelare! https://www.prisjakt...kt.php?p=847006Fick den också några hundringar billigare på MediaMarkt i samband med TV-köpet  Kanske inte supersnabb att ladda in skivorna alla gånger, men allt har fungerat hitills. Dock så stör jag mig lite på ett högfrekvent ljud när skivan snurrar, kan va dåligt exemplar, så jag lär byta ut den hos MM mot en likadan när jag får tid över... Jag tror att så länge man kör orginal Blu-Ray 3D skivor så e problemen obefintliga, och så länge man håller spelaren uppdaterad med nya BD-Live funktioner mm... Kör man brända Bly-rays kan det säkert strula, precis som på PS3:an...
Redigerat av MrMartin, 03 August 2011 - 19:22.
Postad 03 August 2011 - 19:31
MrMartin
-
MrMartin
-
Användare
-
-
206 inlägg
I varje fall så har inte varit någon märkes typ även om jag mest har Sony grejer hemma i vardagsrummet, nu hade Net-on-Net bäst pris på 55LW650W (20.290:- med 2st glasögon) men jag åkte ändå till MM för att kolla vad kunde göra och det var ju inga problem att pruta där fick den för samma pris 20.290:- med 12 par glasögon, dessutom köpte jag en Blueray spelare Panasonic BDT310EG för 1990:- (skulle kostat 2990:- hos MM) har inte någon BL spelare sen tidigare och min Reciver Sony STR-DS2400 klarar inte av 3D, men denna BL spelaren har dubbla HDMI så en får gå till TV:n och en till Recivern, har inte packat upp nått än men återkommer när jag fått igång allt, glömde förresten nästan att säga att Panasonic har en kampanj dår man får Avatar i 3D om man köper vissa 3D produkter, gäller månaden ut.
Jäklar va generöst! Riktigt bra prutat! Grattis!  Jag fick 55LW650W på MediaMarkt (Heron City, söder om Sthlm) för 19 990 (som var ordinarie pris), inkl "bara" 7 par glasögon (2 medföljande +5 party pack färgglada ögon hehe). Sen fick jag bara 300kr rabatt på Blu-Ray spelaren, från 1600 ner till 1300, men jag är nöjd ändå  MediaMarkt förvånar ibland! Bara lite omständigt att man måste åka till butiken varje gång för att se deras priser...
Redigerat av MrMartin, 03 August 2011 - 19:32.
Postad 03 August 2011 - 19:47
MrMartin
-
MrMartin
-
Användare
-
-
206 inlägg
En tekniker från LG i UK svarade angående 3D förbättringen som "skulle introduceras snart" enligt LG. Här stod det om den nya 3D algoritmen som skulle skicka 1080 linjer i höjdled per öga: http://www.flatpanel...p;id=1304582822Nu svarar LG supporten: "Just a bit of clarification on the 3D algorithm. We are continually releasing firmware updates to improve the 3D picture quality based on our customers feedback. The full HD algorithm was already introduced across the WHOLE LW range in a previous firmware version in preparation for independent testing and then was submitted to the VDE for assessment. After the VDE had ran their tests they gave us full certification to use the phrase "Full HD 3D" by being able to resolve a full 1080 lines of resolution (540 to the left eye and 540 to the right) We are also proud to have full Intertek and TUV certification for "flicker-free" 3DTVs to ensure comfortable 3D viewing!" Hope this helps Best Regards Dave@LG UK" Jahapp... där ser man. Men fortfarande inte ett nyst om algoritmen som det pratades om tidigare... Nåja, man ska inte klaga. 3D på LG:n är hursomhelst BÄST hitintills!
Postad 03 August 2011 - 19:56
Markbutiken
-
Markbutiken
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Hej, jag skaffade en LG 42LW550W häromdagen och känner att ljudet är lite osynkat när man kollar på digitaltv, är det någon annan som märkt av det och i så fall går det att lösa?
Postad 03 August 2011 - 20:11
MrMartin
-
MrMartin
-
Användare
-
-
206 inlägg
Hej, jag skaffade en LG 42LW550W häromdagen och känner att ljudet är lite osynkat när man kollar på digitaltv, är det någon annan som märkt av det och i så fall går det att lösa?
Jepp, har märkt detta både via digitalboxen (ljud via HDMI) och från PC:n, (också ljud via HDMI 1.4). Har inte hunnit prova mig fram, då jag inte stört mig SÅ mycket på det, men kommer att försöka ordna det i helgen. Det finns en funktion i TV:ns ljudinställningar där man kan fördröja/förskjuta ljudet en aning. Sen borde de flesta digitalboxar ha den funktionen, precis som det finns i förstärkare, datorprogram mm... Kan tyvärr inte hjälpa dig ännu, men som sagt så är detta ett vanligt problem för denna modell och för många andra LED TVn. Det KAN hjälpa en aning genom att slå av så mycket bild-processing som möjligt i TVns inställningar. Bland annat TruMotion, brusreducering, dynamisk kontrast och liknande...
Postad 03 August 2011 - 20:57
Janne99
-
Janne99
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Jäklar va generöst! Riktigt bra prutat! Grattis!  Jag fick 55LW650W på MediaMarkt (Heron City, söder om Sthlm) för 19 990 (som var ordinarie pris), inkl "bara" 7 par glasögon (2 medföljande +5 party pack färgglada ögon hehe). Sen fick jag bara 300kr rabatt på Blu-Ray spelaren, från 1600 ner till 1300, men jag är nöjd ändå 
MediaMarkt förvånar ibland! Bara lite omständigt att man måste åka till butiken varje gång för att se deras priser...
Jah hade faktiskt läst din post först om priset under 20k och frågade om det varit någon speciell kampanj(var i Barkarby) men dom kände inte till något sådant, sa då att deras priser var ganska höga(21.390:- 55LW55W och 21.990 55LW650W) jämfört med vissa andra(Net-on-Net t.ex.) fick då svaret att om någon konkurrent hade den billigare och i lager så kunde jag få det priset, tänkte föst på 55LW550W som webhallen har för 18k men den hade MM inte hemma så det fick bli en LW650W istället, däremot var dom billigast på 47LW650W (13.990:-), hde först funderingar på en 47:a men när jag såg 47:an ovanför 55:an så såg den pluttig ut
Postad 03 August 2011 - 21:14
MrMartin
-
MrMartin
-
Användare
-
-
206 inlägg
Jah hade faktiskt läst din post först om priset under 20k och frågade om det varit någon speciell kampanj(var i Barkarby) men dom kände inte till något sådant, sa då att deras priser var ganska höga(21.390:- 55LW55W och 21.990 55LW650W) jämfört med vissa andra(Net-on-Net t.ex.) fick då svaret att om någon konkurrent hade den billigare och i lager så kunde jag få det priset, tänkte föst på 55LW550W som webhallen har för 18k men den hade MM inte hemma så det fick bli en LW650W istället, däremot var dom billigast på 47LW650W (13.990:-), hde först funderingar på en 47:a men när jag såg 47:an ovanför 55:an så såg den pluttig ut 
Hmm va skumt! På MM i Kungens kurva/Heron City så stod ordinarie pris på prislapparna (i fredags förra veckan), 19990 för 55LW650 och 18990 för 55LW550. De hade båda uppställda och kunde demonstreras, men bara på LW550:an som de rullade 3D loop. Kände att den där tusenlappen mellan 550 och 650 var försumbar, så därför blev det 650:an trots att det kanske inte är nå stor skillnad... Hehe, klart man ska ha 55! Jag hade en 50 tummare innan, och det är aldrig kul att byta ner sig i storlek
Postad 03 August 2011 - 21:22
Janne99
-
Janne99
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Hmm va skumt! På MM i Kungens kurva/Heron City så stod ordinarie pris på prislapparna (i fredags förra veckan), 19990 för 55LW650 och 18990 för 55LW550. De hade båda uppställda och kunde demonstreras, men bara på LW550:an som de rullade 3D loop. Kände att den där tusenlappen mellan 550 och 650 var försumbar, så därför blev det 650:an trots att det kanske inte är nå stor skillnad...
Hehe, klart man ska ha 55! Jag hade en 50 tummare innan, och det är aldrig kul att byta ner sig i storlek 
Ja dom priserna du nämner stämmer ju bättre med dom mindre skärmarna, dom försöker väl klämma ut mer pengar norr om stan  verkar konstigt att dom inte har samma priser på alla ställen, men eftersom man kan pruta om någon annan säljer billigare så gör det väl inte så mycket.
Postad 04 August 2011 - 19:46
MrMartin
-
MrMartin
-
Användare
-
-
206 inlägg
Förresten.... nån som vet hur man får bort den där jobbiga popup-rutan "Ta på dig glasögonen, glöm inte vila emellanåt ibland blabla..." som dyker upp varje gång man slår på 3D läget? Börjar bli lite jobbigt att trycka på OK varje gång
Grymt tacksam för svar!
Postad 04 August 2011 - 19:52
yabbah
-
yabbah
-
Användare
-
-
188 inlägg
Förresten.... nån som vet hur man får bort den där jobbiga popup-rutan "Ta på dig glasögonen, glöm inte vila emellanåt ibland blabla..." som dyker upp varje gång man slår på 3D läget? Börjar bli lite jobbigt att trycka på OK varje gång 
Grymt tacksam för svar!
Önskade oxå att man kunde slippa den. Jag använder en Harmony 900 som fjärr, och OK-knappen är assignad till andra enhter när jag visar 3D. :/
Postad 05 August 2011 - 06:47
Spelbearg
-
Spelbearg
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Ja dom priserna du nämner stämmer ju bättre med dom mindre skärmarna, dom försöker väl klämma ut mer pengar norr om stan verkar konstigt att dom inte har samma priser på alla ställen, men eftersom man kan pruta om någon annan säljer billigare så gör det väl inte så mycket.
Bara för er info så tar de hela 24990 kr för en 55LW550 på MM i Sundsvall. Ifall jag ska köpa blir det alltså till att beställa
Postad 05 August 2011 - 12:36
ezgenesis
-
ezgenesis
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej där!
Inhandlade min 47LW650W på MM i Örebro igår, prisvärd tycker jag. Spanat på 55" sedan jag först såg den i maj, men avaktat lite... Fick dom att rigga den till en PS3 där i maj också, för att få en uppfattning om inputlagget, men uppfattade det som ok.
Uppfatta mig inte fel nu, för jag tycker att det är en skön tv med den mest avslappnade 3D-upplevelsen, men...
Lagget är i högsta laget, även efter nya firmwaren och i game-läge (och 650 är dessutom på 200Hz)...
Den blöder ljus, bortskämd med plasma sedan tidigare, och svärtan är ojämn och ljus...
Det är en bra tv, men jag blev påmind om varför jag valde Plasma senast...
Men tänkte bara tipsa om att 47lw650w finns för 10.990:- tills på söndag på MM i Örebro...
Postad 05 August 2011 - 16:49
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Lagget är i högsta laget, även efter nya firmwaren och i game-läge (och 650 är dessutom på 200Hz)...
hmmm det är lite det där lagget jag är orolig för då jag spelar väldigt mycket, men skulle 200Hz ha mindre input lag än 100Hz? Är det plasma man ska kolla på om man vill slippa input lag eller vad gäller?
Postad 05 August 2011 - 16:54
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
hmmm det är lite det där lagget jag är orolig för då jag spelar väldigt mycket, men skulle 200Hz ha mindre input lag än 100Hz?
Är det plasma man ska kolla på om man vill slippa input lag eller vad gäller?
Nja lär nog bli ännu mer lagg med 200Hz. Mer bildbehandling = mer lagg.
Postad 06 August 2011 - 08:52
Krokodilen31
-
Krokodilen31
-
Användare
-
-
192 inlägg
Hejsan !
Ny här och ny med platt TV förutom en 23” LCD I sovrummet.
Funderar nu på att köpa en LG 47LW550/650 alt en 55” om den finns utan 3D.
Har läst igenom tråden här och LG:n verkar ju rätt trevlig, har kollat på LCD i flera år men eftersom jag inte har några HD kanaler hemma och har sett hur LCD ser ut i SD så har jag behållit min Gamla Philips matchline 36” tv från 2001, men eftersom nedladdat material i allt större utsträckning är i HD numera och DVD images blir mer och mer en bristvara så blir det nu en plattis till hösten.
Det jag läst om LG 47LW550/650 och dess USB portar är att en är dedikerad till hårddisk för inspelning och formaterar hd som kopplas in där.
Min fråga ang detta är:
Om man vill ansluta extern hårddisk för inspelning och samtidigt ha Wi-fi dongel inkopplad, hur löser man då enklast det med att man vill ansluta en annan hårddisk med ett bibliotek av filmer, kan man ha flera partitioner på tvns inspelningsdisk och använda en till tv- insp och en annan till sitt filmarkiv?
Eller är det kanske enklast att strunta i Dongeln och köra tvn via vanligt LAN.
Ber om ursäkt för allmänt ordblaj, grammatik och stavning.
Pelle
Postad 06 August 2011 - 15:17
Honkium
-
Honkium
-
Forumräv
-
-
918 inlägg
Inhandlade min 47LW650W på MM i Örebro igår....Den blöder ljus, bortskämd med plasma sedan tidigare, och svärtan är ojämn och ljus...jag blev påmind om varför jag valde Plasma senast...
Detta styrker min tes om att man skall undvika alla Edge LED TV som pesten såvida man inte gillar fläckvis svärta. Vid Full Backlight LED med Local Dimming heter problemet Halos, dvs ett ljust område runt ett litet föremål mot mörk bakgrund. Detta sker pga att lysdioderna bakom panelen är indelade i ett fåtal stora zoner, och man kan inte tända endast 1st LED för att belysa ett lite föremål i bilden. Eftersom hela blocket med LED:ar tänds ger det ett blekt sken runt små föremål i en mörka scener. Kolla in omdömena på 55LX950N rörande problemet med halos. Den enda rätta Full Backlight LED med Local Dimming borde vara små zoner som bara belystes av en enstaka LED. Då hade små block på 64 pixlar (en kvadrat på 8x8 pixlar) kunnat lysas upp utan att halos uppstår. Förhoppningsvis kommer det inom en snar framtid till följd av den naturliga utveclingen mot perfektion.
Postad 06 August 2011 - 15:24
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Den naturliga efterföljaren hoppas jag blir OLED. Jag tar inte i en LCD, inte ens med en radiostyrd tång.
Postad 06 August 2011 - 17:13
waconda
-
waconda
-
Beroende
-
-
1026 inlägg
Jag har inga såna problem överhuvudtaget (ljusblödning, ojämn svärta) och jag spelar inte på TV:n så jag kan inte uttala mig om inputlag när det gäller spel. För min egen del skiter jag i om en TV är LCD, LED, Plasma eller whatever. Jag är ute efter en bra bild när det gäller framförallt HD men också godtagbar när det gäller SD. För mig är min LG55LW550W kanon
Postad 06 August 2011 - 17:29
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Var förbi Hi-Fi Klubben förut och kollade lite till på LW550W'n, såg inte heller till massa ojämn svärta. Sen är jag nog inte riktigt lika kritisk i mitt tittande som andra, jag sitter liksom med en drygt 5 år gammal LCD från LG som jag ändå tycker fungerar helt okej haha...
Kändes även som betraktningsvinkeln på LG'n är betydligt bättre än den 6000:- dyrare D8005:an som blev väldigt blek och grå så fort man flyttade sig nån meter åt sidan. Dock skulle jag nog vilja säga att bilden kändes bättre rakt framifrån än på LG'n.
Men efter att ha testat passiva glasögon är aktiva inget alternativ för 3D i mitt tycke, störde mig direkt på blinkandet när jag testglodde på Samsungs plasma PS51D8005.
Postad 07 August 2011 - 16:47
Unregistered1460
-
Unregistered1460
-
Användare
-
-
235 inlägg
Hejsan ! Ny här och ny med platt TV förutom en 23” LCD I sovrummet.
Funderar nu på att köpa en LG 47LW550/650 alt en 55” om den finns utan 3D.
Har läst igenom tråden här och LG:n verkar ju rätt trevlig, har kollat på LCD i flera år men eftersom jag inte har några HD kanaler hemma och har sett hur LCD ser ut i SD så har jag behållit min Gamla Philips matchline 36” tv från 2001, men eftersom nedladdat material i allt större utsträckning är i HD numera och DVD images blir mer och mer en bristvara så blir det nu en plattis till hösten.
Det jag läst om LG 47LW550/650 och dess USB portar är att en är dedikerad till hårddisk för inspelning och formaterar hd som kopplas in där.
Min fråga ang detta är:
Om man vill ansluta extern hårddisk för inspelning och samtidigt ha Wi-fi dongel inkopplad, hur löser man då enklast det med att man vill ansluta en annan hårddisk med ett bibliotek av filmer, kan man ha flera partitioner på tvns inspelningsdisk och använda en till tv- insp och en annan till sitt filmarkiv?
Eller är det kanske enklast att strunta i Dongeln och köra tvn via vanligt LAN.
Ber om ursäkt för allmänt ordblaj, grammatik och stavning.
Pelle
Hejdu... Räcker inte dubbla USB?  Men som svar på din fråga så går det inte att partionera hårddisken, utan den blir helt formaterad för ditt inspelade material och dongeln sitter i andra... Det du kan göra i så fall, vilket funkar lika bra är att koppla ihop tv och datorn via WIfi, eller kabel, och via Plex sen kolla alla dina filmer... Plex är det överlägset bästa och snyggaste sättet att kika på film i mitt tycke... Detta styrker min tes om att man skall undvika alla Edge LED TV som pesten såvida man inte gillar fläckvis svärta.
Vid Full Backlight LED med Local Dimming heter problemet Halos, dvs ett ljust område runt ett litet föremål mot mörk bakgrund. Detta sker pga att lysdioderna bakom panelen är indelade i ett fåtal stora zoner, och man kan inte tända endast 1st LED för att belysa ett lite föremål i bilden. Eftersom hela blocket med LED:ar tänds ger det ett blekt sken runt små föremål i en mörka scener. Kolla in omdömena på 55LX950N rörande problemet med halos. Den enda rätta Full Backlight LED med Local Dimming borde vara små zoner som bara belystes av en enstaka LED. Då hade små block på 64 pixlar (en kvadrat på 8x8 pixlar) kunnat lysas upp utan att halos uppstår. Förhoppningsvis kommer det inom en snar framtid till följd av den naturliga utveclingen mot perfektion.
Det ska tydligen komma en ny back-LED från LG i höst... Läste om den på IFA:s sida... Teknikmässan i Berlin alltså... Googla på "IFA" så står det som en nyhet där tror jag.... Den kan bli sjukt cool om man nu inte gillar edge-LED  Hej där!
Inhandlade min 47LW650W på MM i Örebro igår, prisvärd tycker jag. Spanat på 55" sedan jag först såg den i maj, men avaktat lite... Fick dom att rigga den till en PS3 där i maj också, för att få en uppfattning om inputlagget, men uppfattade det som ok.
Uppfatta mig inte fel nu, för jag tycker att det är en skön tv med den mest avslappnade 3D-upplevelsen, men...
Den blöder ljus, bortskämd med plasma sedan tidigare, och svärtan är ojämn och ljus...
Men tänkte bara tipsa om att 47lw650w finns för 10.990:- tills på söndag på MM i Örebro...
SJUKT BILLIGT!!! KÖP!!!  nästan så man borde handla den som sovrums-tv ju... Inga pengar alls för en sådan tv ju... Hur kan de komma sig att 650:an är så billig? Är inte det LG:s toppmodell på CInema-3D??
Postad 08 August 2011 - 14:11
flovv
-
flovv
-
Användare
-
-
231 inlägg
Det ska tydligen komma en ny back-LED från LG i höst... Läste om den på IFA:s sida... Teknikmässan i Berlin alltså... Googla på "IFA" så står det som en nyhet där tror jag.... Den kan bli sjukt cool om man nu inte gillar edge-LED 
Måste vara denna nu menar: http://cln-online.or...m...&Itemid=103Verkar ju riktigt intressant !!
Postad 08 August 2011 - 14:21
ganksta1
-
ganksta1
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
55LW980 2300 Zoner på 55" det lär ju bli mindre Halos då
Redigerat av ganksta1, 08 August 2011 - 14:34.
Postad 09 August 2011 - 09:10
Unregistered34054
-
Unregistered34054
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Någon som kan svara hur 650:n hanterar snabbt material som sport (hockey, fotboll) ?
En vän som stod i valet och kvalet mellan LG 650 och Samsung 8005 valde den senare efter att ha sett dem bredvid varandra med sportsändningar...Jo jag vet att det beror på inställningarna också men vore tacksam om någon kunde rapportera sina egna åsikter kring detta. Tydligen var det rejäl skillnad...
//Pompe
Postad 09 August 2011 - 09:16
waconda
-
waconda
-
Beroende
-
-
1026 inlägg
Jag är fotbollsnörd och har den lite enklare modellen 550 och jag är helnöjd. Visserligen ser jag i stort sett bara på viasats eller canal digitals HD kanaler när det gäller fotboll men jag har inget att anmärka på. Detta med släpningar/lagg odyl eller clouding var jag rädd för när jag köpte TV:n men jag är mycket nöjd med bilden. Självklart kan det skilja mellan individuella apparater av samma märke och naturligvis som du skriver inställningar på den TV du tittar på.
Be alltid att få låna en fjärr och testa lite olika inställningar. Oftast måste du stänga av alla sk bildförbättringsfunktioner för dom suger oftast....
Postad 09 August 2011 - 14:08
ezgenesis
-
ezgenesis
-
Rookie
-
5 inlägg
För att förtydliga mitt tidigare inlägg lite...
För att vara LCD/(LED) tv så är svärtan och betraktningsvinkeln ruskigt bra, och då har jag bvarit med i hemmabiomatchen i 15-16 år. Just därför har jag alltid valt plasma på de större apparaterna jag har ägt.
3D har jag varit sugen på sedan E3 2009, men den aktiva tekniken har inte riktigt fallit mig i smaken. Även om ögat inte kan urskilja (flimmret) (teoretiskt), så känner mina ögon att något inte är rätt och blir ansträngda. Men med den pasiva tekniken så är det en helt annan historia. Riktigt avslappnat, bara de traditionella störningarna för ögonen, då saker är nära eller i kanten av skärmen. (Då bara ena ögat ser föremålet och inte det andra)
Enligt LG så ska delayen vara lägre på 200Hz, men det man bör skilja på här är Delay i 2D och 3D. I 2D uppfattar jag ingen delay mer än den på 5-6ms dom alla LCD har. Det är när man brassar på med 3D som det blir körigt! Det är då LGs loggaritm ska klippa och klistra var annan linje i bilden, som den passiva tekniken går ut på... Jag mäter 85ms delay mot ljud i 3D på mitt system. Vilket är ok om man kan justera det på en förstärkare vilket jag kan, men nu har ju inte alla den möjligheten. Jag har provat GT5 på PS3 i 3D, och för mig är delayen hanterbar där, inget som jag störs av uten anpassar mig till... Men där är en annan sak ni som ska spela i 3D bör tänka på med den passiva tekniken, varannan linje... På PS3 går nästan alla spel ner till 720p och med den passiva tekniken innebär det en total upplösning på max 1280x360p! Det syns att det är lågupplöst horizontellt!
Men, det är en riktigt bra TV, med den skönaste 3D man kan få tag på hemma... (Inte sett 3D-projektor ännu)
Sedan har jag ett tipps, och det är Synsams olika 3D brillor som sitter skönare och är klarare.
Och en fråga, om någon har en bra inställning för att kompencera den grönaktiga ton som polariceringen i glasögonen ger bilden?
Det är en BRA tv, krispig och snabb i 2D. inte lika krispig och snabb i 3d men skönare än aktiv!
Postad 09 August 2011 - 14:34
Unregistered4c7220c0
-
Unregistered4c7220c0
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Enligt annonsen är det tyvärr 47LW650S som säljs till det priset och den saknar SmartTV  Är du säker på att det var W-modellen du fick och inte S-modellen?
Postad 09 August 2011 - 18:26
Markbutiken
-
Markbutiken
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
För att ta upp lip sync problemet igen så har jag hittat en del bra inställnigar, som löser sync problemet med den inbyggda digital-boxen, även löst lip-sync problemet relatit bra mellan digitalbox och reciver och utmärkt mellan ps3->Tv->Reciver. Dock återstår ett problem, jag kan inte synka Plex med recivern eftersom man inte kan få fram några sync alternativ i det läget, och reciverns sync går ju bara att fördröja(uppenbart) så någon som har något tips eller är det kört? det är ju inte jätte osynkat men tillräckligt för att störa sig på det. Man borde kunna ha olika lip-sync inställingar för varje källa, och inte samma för allt för det blir ju självklart bara pannkaka.
Det är virrigt i mitt huvud efter en flera dags funderingar på detta, jag är väldigt nöjd med tvn i övrigt, det är bara ljudet som pajjar hela upplevelsen.
Postad 09 August 2011 - 19:17
tollen88
-
tollen88
-
Forumräv
-
-
824 inlägg
Har pratat 3 gånger med LG support och han påstod att 04.00.18 var inte den senaste versionen til lw650w utan 3.07.07. Han var väldigt säker sa han låter inte detta konstigt? Om jag hade 04.00.18 var något fel!
Postad 10 August 2011 - 04:24
waconda
-
waconda
-
Beroende
-
-
1026 inlägg
tollen88: Killen på LGs support måste ha helfel eftersom 04.00.18 laddades ner automatiskt för mig i alla fall.
Postad 10 August 2011 - 09:11
tollen88
-
tollen88
-
Forumräv
-
-
824 inlägg
Ja det var det jag sa och då sa han att denna uppdatering måste och smugit sig in av misstag på något sätt!
Postad 10 August 2011 - 11:19
waconda
-
waconda
-
Beroende
-
-
1026 inlägg
 Det verkar vara en kul kille. Jag ska ringa honom jag med tror jag
Postad 10 August 2011 - 12:57
Spelbearg
-
Spelbearg
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Lyckades pruta ned priset till 17 990:- för LG 55LW550W hos hembiobutiken.se där man dessutom just nu också får med väggfäste, 12 par 3D-glasögon och Dumma mig filmen på Blu-ray på köpet. Fanns ingenting att tveka på längre. Har varit och kollat både på 47- och 55-tummaren och båda visade upp helt fantastisk 3D-bild redan på grundinställningarna. Betydligt bättre bild än på bio. Längtar efter att få sätta tänderna i den samt resten av hembioprylarna jag beställt idag
Postad 11 August 2011 - 08:27
pear
-
pear
-
Forumräv
-
-
508 inlägg
LG och Smartson låter tre testpiloter testa LG 42LW550. Här kan ni läsa deras bloggande under testen. http://smartsontestp....se/lgcinema3d/
Postad 11 August 2011 - 11:56
Benedict
-
Benedict
-
Lärjunge
-
-
257 inlägg
Jag funderar på en ny TV och det står antingen mellan en billig bra tv eller en passiv 3d från LG. Jag vet ännu inte riktigt om det är värt pengarna att satsa på en 3D-TV. Mina upplevelser av aktiv 3D i affärerna är inte så bra, det är för flimrigt för mig och ansträngande för ögonen och jag har svårt att ibland uppleva 3D-effekten. Vet inte om det beror på att jag är astigmatisk och närsynt. Jag vet inte hur det är med passiv 3D. Finns det några affärer i Falun eller Borlänge som har några testapparater någonstans? Det jag har nu är en 37" LG LB2R som jag inte är nöjd med längre. Köptes för kanske 12-13000 när den släpptes och är bara HD Ready. Den Tv jag annars funderar på är Sony Bravia KDL-46EX500 för 5990 kr hos Dustin som jag gissar ändå är ljusår bättre än min gamla TV. Frågan är om det är värt pengarna att skaffa en TV för 10-15K istället eller om det egentligen räcker med Bravian? Det kanske är bra att ha den här som ett mellanstadie till när det är mer stabilt med 3D? Jag kommer använda TVn till min PS3 för spel, filmer och serier samt kabel-tv (Tele2).
Redigerat av Benedict, 11 August 2011 - 11:57.
Postad 11 August 2011 - 12:11
DragonSpawn
-
DragonSpawn
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag funderar på en ny TV och det står antingen mellan en billig bra tv eller en passiv 3d från LG. Jag vet ännu inte riktigt om det är värt pengarna att satsa på en 3D-TV. Mina upplevelser av aktiv 3D i affärerna är inte så bra, det är för flimrigt för mig och ansträngande för ögonen och jag har svårt att ibland uppleva 3D-effekten. Vet inte om det beror på att jag är astigmatisk och närsynt. Jag vet inte hur det är med passiv 3D. Finns det några affärer i Falun eller Borlänge som har några testapparater någonstans?
Det jag har nu är en 37" LG LB2R som jag inte är nöjd med längre. Köptes för kanske 12-13000 när den släpptes och är bara HD Ready.
Den Tv jag annars funderar på är Sony Bravia KDL-46EX500 för 5990 kr hos Dustin som jag gissar ändå är ljusår bättre än min gamla TV. Frågan är om det är värt pengarna att skaffa en TV för 10-15K istället eller om det egentligen räcker med Bravian? Det kanske är bra att ha den här som ett mellanstadie till när det är mer stabilt med 3D?
Jag kommer använda TVn till min PS3 för spel, filmer och serier samt kabel-tv (Tele2).
Om du hittar en butik som har tvn framme så är det inte värre än att fråga om de kan slå igång en 3d-film. Det gjorde jag på mediamarkt och det var inga problem med det. Jag är samma vad gäller aktiv 3d, är riktigt hemskt. Men cinema 3d passade mig ypperligt.
Postad 11 August 2011 - 13:47
Unregistered4c7220c0
-
Unregistered4c7220c0
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Erbjudandet gällde t.o.m onsdag 10/8  typiskt...
Postad 11 August 2011 - 14:12
Spelbearg
-
Spelbearg
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
LG och Smartson låter tre testpiloter testa LG 42LW550. Här kan ni läsa deras bloggande under testen.
http://smartsontestp....se/lgcinema3d/
Tack för länken. Tycker det var intressant läsning. Synd att de varit dåliga på att uppdatera bara.
Postad 11 August 2011 - 18:23
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
För att ta upp lip sync problemet igen så har jag hittat en del bra inställnigar, som löser sync problemet med den inbyggda digital-boxen, även löst lip-sync problemet relatit bra mellan digitalbox och reciver och utmärkt mellan ps3->Tv->Reciver. Dock återstår ett problem, jag kan inte synka Plex med recivern eftersom man inte kan få fram några sync alternativ i det läget, och reciverns sync går ju bara att fördröja(uppenbart) så någon som har något tips eller är det kört? det är ju inte jätte osynkat men tillräckligt för att störa sig på det. Man borde kunna ha olika lip-sync inställingar för varje källa, och inte samma för allt för det blir ju självklart bara pannkaka.
Det är virrigt i mitt huvud efter en flera dags funderingar på detta, jag är väldigt nöjd med tvn i övrigt, det är bara ljudet som pajjar hela upplevelsen.
Sitter med min nyköpta 55LW550W nu och ser att ljudet är lite osynkat från min vanliga digitalbox. Kan du kanske dela med dig om vad för inställningar du har gjort för att fixa detta?
Postad 11 August 2011 - 21:58
Fresan86
-
Fresan86
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Hur bra funkar den passiva 3-d till ps3 spel? Är det bra?
Postad 11 August 2011 - 22:16
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Hur bra funkar den passiva 3-d till ps3 spel? Är det bra?
Blir väldigt låg upplösning iaf. Passiv 3D är bara halv upplösning.
Postad 11 August 2011 - 22:35
Fresan86
-
Fresan86
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Blir väldigt låg upplösning iaf. Passiv 3D är bara halv upplösning.
Syns det mkt på tex på 2,5 meters avstånd om man lirar killzone 3 ? Men ska inte LG komma med en uppdatering så de blir bättre?
Postad 11 August 2011 - 22:37
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Syns det mkt på tex på 2,5 meters avstånd om man lirar killzone 3 ? Men ska inte LG komma med en uppdatering så de blir bättre?
Det går inte. Det är så passiv 3d fungerar. Då behöver de släppa LCD med dubbelt så hög upplösning.
Postad 11 August 2011 - 22:44
Fresan86
-
Fresan86
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Det går inte. Det är så passiv 3d fungerar. Då behöver de släppa LCD med dubbelt så hög upplösning.
Jaha okej. Fan vad synd. Då är aktiv bättre men fan vet inte hur jobbigt de blir för ögona. Kan ju inte stå i butiken å titta på 3D i 90 min:(
Postad 11 August 2011 - 22:53
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
3D är fortfarande väldigt nytt. Det blir nog bättre och bättre. VT30 tex har mycket mindre crosstalk än förra årets modell. Nästa år lär bli ännu bättre.
Postad 11 August 2011 - 23:15
Fresan86
-
Fresan86
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
3D är fortfarande väldigt nytt. Det blir nog bättre och bättre. VT30 tex har mycket mindre crosstalk än förra årets modell. Nästa år lär bli ännu bättre.
Men vad är det som gör att aktiv 3D är jobbigare att titta på än passiv?
Postad 11 August 2011 - 23:19
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Men vad är det som gör att aktiv 3D är jobbigare att titta på än passiv?
Jag tror det är för att du visar varannan bild för vänster öga och varannan för höger öga så det kan bli lite flimmrande. Med passiv så visar man halva upplösningen för varje öga samtidigt istället vilket borde ge en stabilare bildupplevelse. Har aldrig sett aktiv 3D själv. Har bara sett den 3D som visas på bio.
Postad 11 August 2011 - 23:22
Fresan86
-
Fresan86
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Jag tror det är för att du visar varannan bild för vänster öga och varannan för höger öga så det kan bli lite flimmrande. Med passiv så visar man halva upplösningen för varje öga samtidigt istället vilket borde ge en stabilare bildupplevelse. Har aldrig sett aktiv 3D själv. Har bara sett den 3D som visas på bio.
Synd om aktiv inte känns bra. E sugen på vt30. Å blir faktiskt mer å mer sugen på 3D. Nice om det är snyggt i ett spel tex.
Postad 11 August 2011 - 23:25
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Därför måste man prova själv
Postad 12 August 2011 - 05:35
Spelbearg
-
Spelbearg
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Syns det mkt på tex på 2,5 meters avstånd om man lirar killzone 3 ?
Jag får hem min 55" till veckan. Efter det kommer jag göra en redogörelse för hur det ser ut och fungerar att spela i 3D på den.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|