Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

XTZ 95.XX-tråden

605 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 February 2013 - 08:29

megagurka
  • megagurka
  • Beroende

• 1237 inlägg
  • 0

Nej, men Audyssey är bara en del av kalibreringen, så vad den gör och inte gör är ganska ointressant :P

Tyvärr gör förstärkartillverkarens delar av kalibreringen ofta dåliga saker (se länken jag postade tidigare).

Att dela vid 80 är inte alltid det bästa, det kräver att man har en sub som spelar någorlunda jämt i rummet, annars blir basen lätt väldigt ojämn.

Varför skulle subbarnas bas bli mer ojämn än frontarnas? Subbarna kan man ju placera på akustiskt bra positioner i rummet, frontarna däremot har väldigt begränsade placeringsmöjligheter.

Redigerat av megagurka, 25 February 2013 - 08:30.

Postad 25 February 2013 - 08:49

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
Jag försökte prova lite snabbt igår kväll att ställa in delningen manuellt till 80hz men kunde inte hitta var man gjorde de..möjligt jag måste sätta i mätmikrofonen för att komma åt EQ? Ska prova mer idag..

Postad 25 February 2013 - 08:51

n_sandstrom
  • n_sandstrom
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0

Tyvärr gör förstärkartillverkarens delar av kalibreringen ofta dåliga saker (se länken jag postade tidigare).

Varför skulle subbarnas bas bli mer ojämn än frontarnas? Subbarna kan man ju placera på akustiskt bra positioner i rummet, frontarna däremot har väldigt begränsade placeringsmöjligheter.

Ja, den är ju väldigt "mekanisk" i sitt tänk, och testar mest hur djupt satteliterna klarar att återge. Självklart bör man använda det som en riktlinje, och sedan justera själv, iallafall på simplare förstärkare.

Det beror ju på om det är en eller flera subbar. Missade att det handlade om två stycken i detta fall, då har man nog betydligt bättre förutsättningar med hög delning.

Själv har jag en ensam tolva i nuläget, den gör sig inte bra på 80Hz

Postad 25 February 2013 - 13:23

UseJimmy
  • UseJimmy
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Fick hem mitt 95 system och 10.16 subbarna redan efer 2dagar efter jag lade in en beställning,riktigt snabb leverans av Fyndbörsen,jag e ganska ny på de här med hemmabio och har inte så bra koll på det här med vilken Hrz högtalarna ska delas i när jag kör min automatiska kalibrering på Onkyo 616..just nu delas både golvarna,centern och surr i 40hrz...vad är en bra delning och varför?

Är väldigt sugen på att få se några bilder av din uppsättning av vita 95.44 5.2

Redigerat av UseJimmy, 25 February 2013 - 13:30.

Postad 25 February 2013 - 20:59

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 1

Är väldigt sugen på att få se några bilder av din uppsättning av vita 95.44 5.2

Bilder kommer komma upp men har lite till att fixa i mitt biovardagsrum..jag vill ta bra bilder när allt e klart o lägga upp dom i ett dedikerat album så tar iaf 1-2månad till..hoppas du har tålamod :unsure:

Postad 27 February 2013 - 08:08

UseJimmy
  • UseJimmy
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Då var ett par 95.44 och en 95.33 beställda :)

Har provat Canton 490.2, Monitor audio bronze bx5 samt dali zensor 7 utan att ha varit toknöjd så nu kör jag grisen i säcken och hoppas på det bästa. I värsta fall har dom ju buy and try :wacko:

Har du några bilder så skulle det vara kul att få se din uppsättning :)

Postad 01 March 2013 - 10:19

joabj
  • joabj
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0
Vad tror ni om att driva 95.44 med en gammal Pioneer VSA E-07
http://www.hifi-pict...r%20VSA-E07.pdf

Måste väl räcka och bli över!? 130W

Redigerat av joabj, 01 March 2013 - 10:24.

Postad 01 March 2013 - 11:09

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
Jag har nu ställt in alla högtalare på 80hz utom subbarna som delas vid 120hz och jag tycker de låter riktigt bra nu..ljudet har blivit klarare och ändå ett jävla tryck:-) möjligt att det har att göra med att högtalarna är mer inspelade nu oxå men de låter riktigt bra iaf..tack för all hjälp och synpunkter jag fått! Riktigt nöjd med dessa högtalarna!

Postad 01 March 2013 - 12:20

megagurka
  • megagurka
  • Beroende

• 1237 inlägg
  • 0

Jag har nu ställt in alla högtalare på 80hz utom subbarna som delas vid 120hz och jag tycker de låter riktigt bra nu..ljudet har blivit klarare och ändå ett jävla tryck:-) möjligt att det har att göra med att högtalarna är mer inspelade nu oxå men de låter riktigt bra iaf..tack för all hjälp och synpunkter jag fått! Riktigt nöjd med dessa högtalarna!

Japp, det är ett svårslaget paket för pengarna. Om du vill uppgradera senare skulle jag rekommendera bättre kalibrering av subbarna, t ex en Anti-Mode, en miniDSP + mätmic eller en förstärkare med bättre Audyssey-kalibrering. Det gör stor skillnad hos mig. Akustikfixar kan också ge stora förbättringar om du inte redan gjort det.

Postad 01 March 2013 - 14:45

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0

Japp, det är ett svårslaget paket för pengarna. Om du vill uppgradera senare skulle jag rekommendera bättre kalibrering av subbarna, t ex en Anti-Mode, en miniDSP + mätmic eller en förstärkare med bättre Audyssey-kalibrering. Det gör stor skillnad hos mig. Akustikfixar kan också ge stora förbättringar om du inte redan gjort det.

Jag håller på att göra mitt vardagsrum mer bioanpassat och har bara belysning samt akustiken kvar så de kan ju hända en del när jag e klar med absorbenter och dyl,tyvärr fanns det inte mer utrymme i budgeten till en förstärkare med bättre audessey annars hade valet blivit en Onkyo 818,men man kan inte få allt :P har kollat in Dspeaker anti mode och hittar jag en begagnad så får de bli en sånn i framtiden..

Postad 01 March 2013 - 23:12

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Vad tror ni om att driva 95.44 med en gammal Pioneer VSA E-07
http://www.hifi-pict...r%20VSA-E07.pdf

Måste väl räcka och bli över!? 130W

Den ska nog klara jobbat.

Postad 01 March 2013 - 23:16

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0
Denna ska göra magi har jag läst.

http://www.hembiobut...p?pgrpnr=170670

Äger en Onkyo 818 som ska göra minst samma jobb om inte bättre.

Postad 02 March 2013 - 21:49

Midskogs
  • Midskogs
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 1
Jag kan bara säga att det är helt fantastiskt med dessa högtalare vid den här tidpunkten. Ordentlig med bas, har dragit på nästan max och allt låter fortfarande fantastiskt. Inget lyssningströtthet eller något, oavsett hur mycket man än drar på ljud och basen är fantastiskt. Det är cirka 1 månad sedan jag köpte dessa.

Postad 02 March 2013 - 22:45

n_sandstrom
  • n_sandstrom
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0

Denna ska göra magi har jag läst.

http://www.hembiobut...p?pgrpnr=170670

Äger en Onkyo 818 som ska göra minst samma jobb om inte bättre.

Jag håller på att lära mig min sedan två dagar tillbaka. Ser fram emot en lämplig tidpunkt för att köra en justering på vettig (hög) ljudvolym :P
Men tja, hittills så har den fått min sub att låta mer som en del av frontarna.
Delar av på 80Hz nu, innan körde jag på 60Hz för att det inte skulle låta för bröligt.

Postad 03 March 2013 - 11:47

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Jag håller på att lära mig min sedan två dagar tillbaka. Ser fram emot en lämplig tidpunkt för att köra en justering på vettig (hög) ljudvolym :P
Men tja, hittills så har den fått min sub att låta mer som en del av frontarna.
Delar av på 80Hz nu, innan körde jag på 60Hz för att det inte skulle låta för bröligt.

Efter att jag kört en ny kalibrering så sänkte min 818 mina 12.18 ICE subbar med 12dB haha. Jag som älskar djup bas får öka på lide haha. Ska leka mer med kalibreringen för att få ut mer. Annars så tycker jag att 818 räcker länge för en vanlig dödlig :) 95 serien blommar ut till 100 nu mumma.

Postad 08 March 2013 - 10:01

gsson
  • gsson
  • Beroende

• 1271 inlägg
  • 0
Ni som har dessa, är diskantens yttre form symmetrisk?
Postad bild
För om denna serie låter riktigt fint och tål lite högre ljudtryck så skulle man kunna köpa två centrar(95.33), vrida diskanten och placera dem på högkant och få ett par riktigt kapabla toppar.
Nån som har är det 6,5" eller 5" basar?
För om de optimerat den som center så kanske den av avstämd för extra marginal delade vid 80Hz.
Såg också att det är polypropylen i konerna i hela serien o inte aluminium som jag antog, vilket är väldigt trevligt!
Kanske att man hade fått tweaka filtret lite, men det gör man ju gärna :)

Postad 08 March 2013 - 10:23

n_sandstrom
  • n_sandstrom
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0

Ni som har dessa, är diskantens yttre form symmetrisk?
Postad bild
För om denna serie låter riktigt fint och tål lite högre ljudtryck så skulle man kunna köpa två centrar(95.33), vrida diskanten och placera dem på högkant och få ett par riktigt kapabla toppar.
Nån som har är det 6,5" eller 5" basar?
För om de optimerat den som center så kanske den av avstämd för extra marginal delade vid 80Hz.
Såg också att det är polypropylen i konerna i hela serien o inte aluminium som jag antog, vilket är väldigt trevligt!
Kanske att man hade fått tweaka filtret lite, men det gör man ju gärna :)

På rak arm skulle jag anta att den är symmetrisk nog att vrida, men kanske behöver lite millimeterjustering. Men jag skulle gissa på att den är helt symetrisk. Dubbelkollar i kväll.

Märkligt nog så har jag inte funderat själv på vilka element som sitter i centern, men tja, 2x6,5" ska det tydligen vara http://www.xtz.se/pr..._xtz_95_sve.pdf

Postad 08 March 2013 - 13:26

gsson
  • gsson
  • Beroende

• 1271 inlägg
  • 0

På rak arm skulle jag anta att den är symmetrisk nog att vrida, men kanske behöver lite millimeterjustering. Men jag skulle gissa på att den är helt symetrisk. Dubbelkollar i kväll.

Märkligt nog så har jag inte funderat själv på vilka element som sitter i centern, men tja, 2x6,5" ska det tydligen vara http://www.xtz.se/pr..._xtz_95_sve.pdf

Tack så mycket!
såg nu iofs att golvaren inte var mycket dyrare än två centrar...

Postad 10 March 2013 - 23:00

Unregistered7e3b888e
  • Unregistered7e3b888e
  • Lärjunge

• 295 inlägg
  • 0
Hej.
NI som har vita hur ser dom ut med skyddem på ? Alltså vilken färg är skydden.
Knapp gärna en bild :D
MVh stiller

Postad 11 March 2013 - 05:44

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Hej.
MVh stiller

om minnet inte sviker mig helt så är dom vita dom också. Vill minnas det när jag var i Fyndbörsen senast.

Postad 11 March 2013 - 06:46

n_sandstrom
  • n_sandstrom
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0

Hej.
MVh stiller

https://www.minhembi...n/324762#412024

Postad 11 March 2013 - 09:17

Unregistered7e3b888e
  • Unregistered7e3b888e
  • Lärjunge

• 295 inlägg
  • 0
DOm verkar vara vita :D Tro om dessa ska bli mina ersättare

Postad 11 March 2013 - 10:30

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0

DOm verkar vara vita :D Tro om dessa ska bli mina ersättare

frontskydden är vita..jag har själv den vita serien,dom e riktigt snygga och ljudet e underbart för denna peng!

Postad 11 March 2013 - 10:33

Unregistered7e3b888e
  • Unregistered7e3b888e
  • Lärjunge

• 295 inlägg
  • 0

frontskydden är vita..jag har själv den vita serien,dom e riktigt snygga och ljudet e underbart för denna peng!

tänkte isf köra 95.24 med en 10.16 men problemet är stativen alla är svarta =(

Postad 11 March 2013 - 10:43

gsson
  • gsson
  • Beroende

• 1271 inlägg
  • 0

Vad tycker du om ljudet om du tar bort priset som en parameter?
som ett par B&W N805 eller dynavoice Magic?

Postad 11 March 2013 - 12:42

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0

tänkte isf köra 95.24 med en 10.16 men problemet är stativen alla är svarta =(

vill man ha ett par vita billiga stativ så e mitt tips att köpa ett par billiga tex på ljudfokus och sedan måla om dom själv eller bygga ett par egna..dynaudio stand e ju oxå ett alternativ http://hifi-punkten....nfo.asp?ID=6165

Postad 11 March 2013 - 13:11

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0

Vad tycker du om ljudet om du tar bort priset som en parameter?
som ett par B&W N805 eller dynavoice Magic?

Jag kan inte uttala mig om någon högtalare i den bättre klassen då jag inte hört B&W 805 eller någon annan liknande högtalare i den klassen, men jag skulle nästan våga säga att man får nog vad man betalar för..när man väljer högtalare hänger de ju såklart på hur kräsen man är,vilket ändamål man ska använda högtalarna till,har man en budget att hålla sig till så kommer man få kompromissa med ljudet. I mitt fall hade jag en budget på ca 20k där allt skulle ingå..förstärkare,kablar,stativ,golvare,center,surr och subb.Estetiiskt krav var att högtalarna skulle vara vita..för dom pengarna och mitt ändamål att använda högtalarna till 95% film och 5% musik hade jag bara att välja mellan Dynavoice magic eller Canton gle...Dynavoice låter sämre på alla punkter men kostar samtidigt hälften av vad Xtz och Canton gör så dom är egentligen inget rättvist högtalar system att jämnföra med...I mina öron låter Xtz 95:serien som bättre biohögtalare än Canton Gle då jag upplevde Canton som lite tunna..men det är en smak sak så mitt råd är att lyssna själv.

Postad 11 March 2013 - 13:23

gsson
  • gsson
  • Beroende

• 1271 inlägg
  • 0

Jag kan inte uttala mig om någon högtalare i den bättre klassen då jag inte hört B&W 805 eller någon annan liknande högtalare i den klassen, men jag skulle nästan våga säga att man får nog vad man betalar för..när man väljer högtalare hänger de ju såklart på hur kräsen man är,vilket ändamål man ska använda högtalarna till,har man en budget att hålla sig till så kommer man få kompromissa med ljudet. I mitt fall hade jag en budget på ca 20k där allt skulle ingå..förstärkare,kablar,stativ,golvare,center,surr och subb.Estetiiskt krav var att högtalarna skulle vara vita..för dom pengarna och mitt ändamål att använda högtalarna till 95% film och 5% musik hade jag bara att välja mellan Dynavoice magic eller Canton gle...Dynavoice låter sämre på alla punkter men kostar samtidigt hälften av vad Xtz och Canton gör så dom är egentligen inget rättvist högtalar system att jämnföra med...I mina öron låter Xtz 95:serien som bättre biohögtalare än Canton Gle då jag upplevde Canton som lite tunna..men det är en smak sak så mitt råd är att lyssna själv.

Tack!
Hade varit kanon om du eller någon skulle vilja svara på följande jobbiga frågor med:)
Om inte annat så är detta bra tips på hur man utvärderar om det är en väl konstruerad högtalare eller ej. :)

"släpper" ljudet bra från högtalarna?
Kommer ljudet från mitten mellan högtalarna?
Om man lyssnar på musik/ljud sittandes och reser sig upp, ändrar sig karaktären på ljudet? tex mindre diskant?
Om mna sitter i sötpunkten och vaggar från höger till vänster, håller ljudet ihop, eller blir det "små volymförändringer"?

Postad 11 March 2013 - 13:37

n_sandstrom
  • n_sandstrom
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0

Tack!
Hade varit kanon om du eller någon skulle vilja svara på följande jobbiga frågor med:)
Om inte annat så är detta bra tips på hur man utvärderar om det är en väl konstruerad högtalare eller ej. :)

Om man lyssnar på musik/ljud sittandes och reser sig upp, ändrar sig karaktären på ljudet? tex mindre diskant?
Om mna sitter i sötpunkten och vaggar från höger till vänster, håller ljudet ihop, eller blir det "små volymförändringer"?

Jag vet inte exakt hur det låter när ljudet "släpper", men jag får för mig att det hörs en viss tröghet. Jag vet å andra sidan inte hur lättdrivna högtalare låter heller, så väg inte in för mycket i den åsikten :P
Centrering är väldigt bra. ibland låter det som att delar av musiken kommer från centerhögtalaren.
Det sitter band-diskanter i dom, så jo, dom tappar tyvärr en del i höjdled. Står man vill man gärna vara ett par meter bort.

Postad 11 March 2013 - 13:47

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0

Tack!

Först vill jag börja med att tilläga att jag absolut INTE är någon expert och sedan vet jag inte riktigt vad du menar med att om ljudet "släpper" från högtalarna men det kan säkert någon annan svara på..Jag har inte utvärderat högtalarna så noga i musik läget än såläng då jag bara lyssnat på musik 1gång lite snabbat men jag upplevde inte att det blev någon ljudförändring i diskant eller något annat element om jag står eller sitter..när det kommer till film vilket jag använder mitt system till så upplever jag inga volymförändringar om jag flyttar mig till höger eller vänster från sweetspot..däremot upplever jag inte lika bra surround om jag sitter en bit till vänster eller höger om sweetspot men det tror jag har att göra med vilken rumskalibrering man har i sin förstärkare,rätta mig om jag har fel...själv har jag en Onkyo 616.

Postad 11 March 2013 - 14:26

gsson
  • gsson
  • Beroende

• 1271 inlägg
  • 0
Tack för svaren!
Med släpp menar jag, hör man att ljudet kommer ifrån högtalarna eller kommer ljudet ifrån mitten.
Och känns det som om ljudet kommer bakom högtalarna samma avstånd från högtalarna eller framför högtalarna.

Postad 11 March 2013 - 14:36

Unregistered7e3b888e
  • Unregistered7e3b888e
  • Lärjunge

• 295 inlägg
  • 0
SVår lösning med barn och stativ har jag insett. KAnske är svårt och ha dom på väggen också. KAnske man ska kolla in golvarna ist men då kan jag inte köpa sub :(

Postad 11 March 2013 - 15:40

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0

SVår lösning med barn och stativ har jag insett. KAnske är svårt och ha dom på väggen också. KAnske man ska kolla in golvarna ist men då kan jag inte köpa sub :(

ja man känner ju sina barn bäst och vet hur klåfingriga dom kan vara men jag har själv 2 små barn och dom är inte alls intresserad av mina högtalar stativ som tur är :) i värsta fall kan du ju ha dom på en stabilt upphängd hylla på väggen men det är nog inte att rekommendera då man kan välja mellan basreflex och sluten låda och då kanske man skulle vilja ha dom en bit från väggen..ska du använda högtalarna mest till film så är en minst 1st subb ett måste enligt mig..jag har själv 2st 10.16

Postad 11 March 2013 - 21:50

Unregistered7e3b888e
  • Unregistered7e3b888e
  • Lärjunge

• 295 inlägg
  • 0

ja man känner ju sina barn bäst och vet hur klåfingriga dom kan vara men jag har själv 2 små barn och dom är inte alls intresserad av mina högtalar stativ som tur är :) i värsta fall kan du ju ha dom på en stabilt upphängd hylla på väggen men det är nog inte att rekommendera då man kan välja mellan basreflex och sluten låda och då kanske man skulle vilja ha dom en bit från väggen..ska du använda högtalarna mest till film så är en minst 1st subb ett måste enligt mig..jag har själv 2st 10.16

MINa två äldre är inget problem men kommer en till i sommar som jag inte vet hur den är ännu ;P. MEst film men jag gillar att sätta mig ned och njuta av musik och ta mig något gott också. Blev svårtval detta när allt måste vara vitt

Postad 12 March 2013 - 22:53

Unregistered7e3b888e
  • Unregistered7e3b888e
  • Lärjunge

• 295 inlägg
  • 0
Kollade upp måtten nu på centern och den är ju gigantisk hmm brister nog tyvärr i storleken för mig =(

Postad 13 March 2013 - 05:48

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Kollade upp måtten nu på centern och den är ju gigantisk hmm brister nog tyvärr i storleken för mig =(

haha ja det är sant. Jag är en sådan som gillar när det syns och den gör det :P

Postad 13 March 2013 - 07:46

Unregistered7e3b888e
  • Unregistered7e3b888e
  • Lärjunge

• 295 inlägg
  • 0

haha ja det är sant. Jag är en sådan som gillar när det syns och den gör det :P

JO det kan vara snyggt men den är större än min tvbänk ;P nej då skoja till det lite. PRoblemet är att jag inte kan hänga upp tv just Nu så då får den inte plats

Postad 13 March 2013 - 07:57

n_sandstrom
  • n_sandstrom
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0

JO det kan vara snyggt men den är större än min tvbänk ;P nej då skoja till det lite. PRoblemet är att jag inte kan hänga upp tv just Nu så då får den inte plats

Den är ju stor nog att ställa TV'n på :P
Men njae, ingen vidare snygg lösning. jag satte min på väggen enbart för att kunna skaffa denna centern.

Postad 13 March 2013 - 08:18

Unregistered7e3b888e
  • Unregistered7e3b888e
  • Lärjunge

• 295 inlägg
  • 0

Men njae, ingen vidare snygg lösning. jag satte min på väggen enbart för att kunna skaffa denna centern.

JAg har så dåligt och fästa i bakom tv då murstocken går precis bakom. Annars hade jag nästan bestämt mig för stativarna och en subba som början.

JAg har så dåligt och fästa i bakom tv då murstocken går precis bakom. Annars hade jag nästan bestämt mig för stativarna och en subba som början.

Postad 13 March 2013 - 19:12

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0

köp en ny bänk när du ändå är igång :P

Postad 13 March 2013 - 20:37

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 1
De e trist när sådant ställer till det. Jag har en hel skorsten som ska rivas pga det :P

Postad 13 March 2013 - 21:15

Unregistered7e3b888e
  • Unregistered7e3b888e
  • Lärjunge

• 295 inlägg
  • 0

köp en ny bänk när du ändå är igång :P

kom hem med den nu varande i söndags :P
tro om någon annan mindre center fungerar till dessa.
jag har plats för en 50cm bred center i tvbänken.

Redigerat av Unregistered7e3b888e, 13 March 2013 - 21:24.

Postad 13 March 2013 - 21:34

n_sandstrom
  • n_sandstrom
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0

kom hem med den nu varande i söndags :P
tro om någon annan mindre center fungerar till dessa.
jag har plats för en 50cm bred center i tvbänken.

Vi har alla gjort felköp i våra liv. bara att gå tillbaks med den :P

nej men, du ska ha den i bänken alltså? Då blir det lite värre. har aldrig riktig förstått mig på det konceptet.
Då hade det nog vart kört med 95'an oavsett bredd, den hamnar alldeles för långt ner för att det ska vara roligt med banddiskant.

Postad 14 March 2013 - 10:38

joabj
  • joabj
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0
Någon som vet om det finns något schysst stativ till centern?
Gärna i vitt. Vilket märke som helst är ok.

Postad 14 March 2013 - 14:53

n_sandstrom
  • n_sandstrom
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0

Någon som vet om det finns något schysst stativ till centern?
Gärna i vitt. Vilket märke som helst är ok.

Denna :P
https://www.minhembi...m/RobNB/325736/

Postad 14 March 2013 - 19:38

joabj
  • joabj
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Denna :P https://www.minhembi...m/RobNB/325736/

Beställning på en omålad? :-)

Postad 14 March 2013 - 20:23

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Beställning på en omålad? :-)

haha . Vill faktiskt ha den så :) Har lekt med tanken om att båda plattorna ska gjutas i betong. Ska kanske göra det nu när jag fixar bänk skiva och hyllor i köket...

Var bor du, kan ordna delarna åt dig om du är sugen ;)

Postad 14 March 2013 - 20:29

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0
Såg den nedersta bilden nu :P
Kladdet har åtgärdats :)

Postad 14 March 2013 - 22:03

joabj
  • joabj
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

haha . Vill faktiskt ha den så :) Har lekt med tanken om att båda plattorna ska gjutas i betong. Ska kanske göra det nu när jag fixar bänk skiva och hyllor i köket...

Var bor du, kan ordna delarna åt dig om du är sugen ;)

Strax söder om Gävle, men jobbar i Stockholmstrakten några dagar i veckan

Postad 15 March 2013 - 05:51

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Strax söder om Gävle, men jobbar i Stockholmstrakten några dagar i veckan

haha de e en bit. Bussgods går ju :) pröjsa bara frakten så skickar jag om du vill. Vet dock ej om de e värt det.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.