GTA V
1313 svar till detta ämne
Postad 08 September 2013 - 01:47
Zerox_no1
-
Zerox_no1
-
Mästare
-
-
3103 inlägg
General: - Flying under bridges achievements will return from GTAIV. There are exactly 50 bridges to fly under.
- The city features cracked roads, graffiti, shopfronts and billboards. Every shopfront in the game is unique.
- Night time is more realistic and is a big improvement from IVs "darkness". At a certain part of Blaine County the only real source of light were Trevor's vehicle headlamps.
- Destructible environments have been upped in this game which means that you can use them to your advantage in missions; you can use: gas cylinders, motor cars, fuel tanks and more.
- Animals yelp when hit by a vehicle.
- Neon signs actually have a buzzing noise.
- Helicopter wreckage can be found from high above in the sky.
- Although map is open from the start, it still has a huge element of discovery.
- Grove Street will be making a return.
- GTAV feels like a "best of R* experience" because of the elements from all of R*'s greatest games.
- Normal walking is quite slow.
- The weather system is different, featuring virtual sunrays.
- Water physics are fantastic feturing realistic waves that foam back and forth.
- The framerate is consistent and there seems to be no stuttering when switching between characters to complete a mission.
Characters:- [ U]Franklin usually hangs out in the ghetto, Trevor in the wastelands, and Michael in the business districts.[/U]
- Your character's health regenrates to 50% only.
- Sometimes you will be prompted to use certain characters - at other times you can choose yourself.
- A coloured flash on screen will signal a switch to a particular character. Michael is blue, Franklin is green, and Trevor is orange.
- Simeon's dealership has quite a lot of high-end vehicles which Franklin can use immediately.
- One of a kind encounters may occur such as Lamar acting agressively towards a hobo.
- Chop belongs to Lamar, not Franklin.
- Chop can distract enemies, giving an advantage against them.
- Each protagonist has a very distinctive walk and feel to them.
- Main characters and NPC have thousands of custom animations.
Weapons:- The main weapon wheel is broken down into a series of subcategories; after scrolling with the stick to the weapon type you want, left and right on the D-pad will cycle between additional individual weapons.
- The wheel will store all of the weapons you collect and you will never lose them, even if they run out of ammo or you get busted. It's estimated that players can hold about 14 weapons.
- You can throw weapons to the other protagonists.
- Sniper Rifles can be upgraded with a Thermo Scope which can be activated on the run.
- Miniguns destroy vehicles almost instantly.
- The ability to fire whilst prone and rolling around returns from Max Payne 3 at a mission with Trevor.
- There are Ammu-Nation stores which are open at night.
- Players can have a shooting scope of 360 degrees so that they can strategically decide what they need to do.
- You can adjust the power, rate of fire and gauge levels of the weapons.
- AI constantly changes their position to get a better shot at you.
Vehicles:- There are four different in-vehicle views in addition to cinematic mode. However the cockpit view will not be included.
- Trains are drivable.
- If a saved vehicle is abandoned or destroyed, it can be recovered (for a fee) at the local impound lot.
- Each vehicle type has a unique type of handling, for example the pick-up truck doesn't stick to the road as well as a supercar.
- You can turn a car's engine on and off.
- Pedestrians react differently to carjackings now, such as speeding off when aimed or shot at with a weapon.
- Drivers flip you off after collisions.
- Car crashes usually leave trails of fuel, which can in turn be used to blow them up.
- Chopper controls are extremely alike to GTAIV, and landing them is more straightforward.
- Engine realism such as engine stuttering and black smoke shooting out was noted.
- Car explosions and aftermath much more realistic than IV's.
- Hearses are NOT good for escaping cops.
- For racing, Rockstar has relied on Midnight Club: Los Angeles's gameplay mechanics for the driving in V.
Missions:- There are various ways to tackle a one mission objective.
- When missions end, the aftermath "spills over" into freeroam - as noted when a car is blown up at the end of a mission, fire engines will rush to the still destroyed car, whereas in IV the world would simply "reset".
- There will be split second decision makings which adds a Hollywood-esque feels to the gameplay.
- "Derailed" involves Trevor chasing a train of cargo on a dirtbike (All you had to do was follow the damn train Trevor).
- At one point in "Nervous Ron" a light is shot out to prevent a dead body being discovered.
- "Vinewood Babylon" involves using a weapon similar to what Bruce Willis uses to blast off Jack Blacks arm in "The Jackal".
- One of the missions shown involved breaking the target out of the FIB building.
- If you go up to a mission marker, you go straight into a cutscene and straight out smoothly, similar to Max Payne 3.
- There are mission checkpoints.
- Every single mission is replayable like The Ballad of Gay Tony.
Police Encounters:- Unlike GTAIV's wanted system, every officer and police car has its own search circle.
- Blowing up a cop car will get you a wanted level of 1 star.
- You receive a 2 star wanted level when flying over the prison.
- Police will chase after you if you decide to go into water.
Postad 08 September 2013 - 11:40
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Börjar närma sig på allvar nu
Postad 08 September 2013 - 12:58
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Börjar närma sig på allvar nu 
Ja, verkar ju kunna bli lite coola radiostationer med: http://www.rockstarg...d-entertainmentHaha, inte svårt att tänka sig Trevor i en pick-up truck och Rebel Radio på.
Postad 08 September 2013 - 13:20
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2237 inlägg
Blir dock inget köp för mig förens det kommer till PC senare i höst.
Postad 08 September 2013 - 17:54
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
9 dagar kvar. At this point there is no doubt about it: Grand Theft Auto V is the single biggest video game in history. Based on a report from Scottish newspaper The Scotsman, Rockstar’s upcoming open-world game Grand Theft Auto V was made on a marketing and development budget of £170 million (or $265 million). This makes it the most expensive video game production in history. In comparison with Hollywood films, it is second only to Pirates of the Caribbean: At World’s End - the current record-holder for the most expensive film production – which had a $300 million budget.
In development for the past five years, Take-Two Interactive and Rockstar have put everything into making sure GTA V is the greatest open-world game ever. With over 2.5 million pre-orders already in just the US, analysts are expecting it to be one of the most-sold games of this console generation. GTA IV has so far sold over 25 million copies; how well will GTA V do?
GTA V launches worldwide on September 17 on PlayStation 3 and Xbox 360. Have you pre-ordered your copy yet?
Postad 08 September 2013 - 18:12
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4105 inlägg
Postad 08 September 2013 - 20:28
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12482 inlägg
taggad. Taggad. TAGGAD!
Inte direkt... När det släpps till PC, PS4 och Xbox One däremot...
Postad 08 September 2013 - 20:36
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Finns inget datum för PC så den väntan kan bli lång.
Postad 08 September 2013 - 20:48
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2237 inlägg
Finns inget datum för PC så den väntan kan bli lång.
Kommer i höst enligt Nvidia, dock så drog de tillbaka det meddelandet, men troligtvis så jobbar de på optimerade drivrutiner för spelet och "råkade" försäga sig. Liknande har hänt flertalet gånger tidigare med.
Postad 08 September 2013 - 20:50
DevilGod
-
DevilGod
-
Veteran
-
-
1517 inlägg
9 dagar kvar.
Oups! Nu får man ligga i och spela klart Saints Row IV så man kan börja spela det direkt.
Postad 08 September 2013 - 20:51
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Kommer i höst enligt Nvidia, dock så drog de tillbaka det meddelandet, men troligtvis så jobbar de på optimerade drivrutiner för spelet och "råkade" försäga sig. Liknande har hänt flertalet gånger tidigare med.
Jo jag såg också det. Det betyder dock inte ett dugg. Bli inte förvånad om det dröjer till nästa år eller om det aldrig släpps till PC. Det är inte första gången Rockstar skippar PC om man säger så.
Redigerat av Unregistereddc471864, 08 September 2013 - 20:51.
Postad 08 September 2013 - 21:09
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2237 inlägg
Jo jag såg också det. Det betyder dock inte ett dugg. Bli inte förvånad om det dröjer till nästa år eller om det aldrig släpps till PC. Det är inte första gången Rockstar skippar PC om man säger så.
Ett så pass stort företag hasplar inte bara ut något om en så gigantisk titel som GTA V är, det ligger något bakom det uttalandet.
Postad 08 September 2013 - 22:27
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Kom igen nu Sinnes, det är samma sak all over again. När någon frågade i juni förra året när spelet släpps så svarade du precis på samma sätt som att det vore fakta att det kommer i oktober 2012 och hänvisade sedan till Xboxsupporten. Och jag sa, nej nej nej.. det kommer inte då. Och du tjötade emot ända till oktober. Har du inte lärt dig att vara försiktigare i dina profetior från det??  Säger inte att du har fel (tror dock det) men ser man på GTA4 så dröjde det hela åtta månader innan PC-versionen släpptes. Man kan även tänka sig att om de nu vill göra en PC-version så vore det inte dumt att göra en One/PS4-version samtidigt och då lär det kräva viss utvecklingstid, vore även smart att lägga till en hel del extragodis. Bättre du sänker förväntningarna så slipper du bli besviken om det nu inte kommer i höst.
Postad 08 September 2013 - 22:43
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2237 inlägg
Kom igen nu Sinnes, det är samma sak all over again. När någon frågade i juni förra året när spelet släpps så svarade du precis på samma sätt som att det vore fakta att det kommer i oktober 2012 och hänvisade sedan till Xboxsupporten. Och jag sa, nej nej nej.. det kommer inte då. Och du tjötade emot ända till oktober. Har du inte lärt dig att vara försiktigare i dina profetior från det?? 
Säger inte att du har fel (tror dock det) men ser man på GTA4 så dröjde det hela åtta månader innan PC-versionen släpptes. Man kan även tänka sig att om de nu vill göra en PC-version så vore det inte dumt att göra en One/PS4-version samtidigt och då lär det kräva viss utvecklingstid, vore även smart att lägga till en hel del extragodis.
Bättre du sänker förväntningarna så slipper du bli besviken om det nu inte kommer i höst.
Hehe, jag blir glad om det kommer till PC i höst, men jag förväntar mig inte heller det. Vi vet som sagt inget ännu när det kommer, men vissa saker ser positiva ut och det gillar jag
Postad 08 September 2013 - 23:08
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Inte mig emot, ju snabbare det kommer till PC desto snabbare kan de påbörja GTA6
Känns dock som GTA6 kommer dröja rätt... länge. 2016-2017 känns troligt.
Redigerat av Zoiler, 08 September 2013 - 23:10.
Postad 09 September 2013 - 04:14
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Blir till 360 nästa vecka och sen PC när det Steam rear ut det. Moddarna på PC versionen lyfte GTAIV rätt bra så de vill man ju åt.
Men att sitta och vänta på PC versionen medan ens polare röjer runt i GTA Online? Knappast.
Postad 09 September 2013 - 11:32
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Zoiler: Får du ditt lite i förväg?
Postad 09 September 2013 - 12:00
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Japp, har spelat ungefär 60 %.
Redigerat av Zoiler, 09 September 2013 - 12:08.
Postad 09 September 2013 - 13:13
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Hahaha, din jäkel!
Postad 10 September 2013 - 09:05
Loud
-
Loud
-
Beroende
-
-
1462 inlägg
Off topic: Så Zolier jobbar inom data-tvspel eller var misstänkta förhandsexet pga detta forum?
Vidare angående GTA: Är det som jag hört och förstått lite av filmer och text att man i online delen kommer att kunna skapa gäng och tjäna pengar till gänget osv? Eller är det mer ett önsketänkande?
Redigerat av Loud, 10 September 2013 - 09:08.
Postad 10 September 2013 - 09:08
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
Mästare
-
-
2517 inlägg
Off topic: Så Zolier jobbar inom data-tvspel eller var misstänkta förhandsexet pga detta forum?
Vidare angående GTA: Är det som jag hört och förstått lite av filmer och text att man i online delen kommer att kunna skapa gäng och tjäna pengar till gänget osv? Eller är det mer ett önsketänkande? 
Han recenserar för minhembio. Så det bör rimligtvis vara därför.
Postad 10 September 2013 - 09:46
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
En vecka kvar då, killar och killar 
Har inte alls varit intresserad sedan gta IV, men det börjar rycka lite i snabeln ska jag erkänna
Postad 10 September 2013 - 10:04
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Vilken otur att man jobbar eftermiddag nästa vecka då, och den minsta ungen precis börjat nollan, så man är helt själv hemma hela dagarna!
Redigerat av Garrett, 10 September 2013 - 10:05.
Postad 10 September 2013 - 10:41
Zerox_no1
-
Zerox_no1
-
Mästare
-
-
3103 inlägg
Skapa gäng och tjäna pengar vi t.ex. in-game aktiebörsen. Har man en crew i Max payne 3 så kan man föra över den. http://www.rockstarg...ent-frenzy.htmlFinns seriösa gäng som t.ex. EIGIS crew från MP3 http://www.youtube.c...GohMFh4v-w#t=52
Postad 10 September 2013 - 11:04
Bananklasen
-
Bananklasen
-
Forumräv
-
-
768 inlägg
Oj jag hade faktiskt ingen aning att det skulle släppas såhär pass snart, tur man är ledig när det släpps
Postad 10 September 2013 - 11:15
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
känns som jag håller på att bli sjuk...
Postad 10 September 2013 - 11:17
Bananklasen
-
Bananklasen
-
Forumräv
-
-
768 inlägg
Hehe ja det tricket funkar också
Postad 10 September 2013 - 11:37
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Undrar om man kommer kunna skaffa fallskärm så man kan basejumpa ibland, från tex hus eller om man kör ut för stup etc med fordon mitt i en jakt, eller medans man är jagad, så man kan hoppa ur fordonet och fälla ut fallskärm?
Redigerat av Garrett, 10 September 2013 - 11:38.
Postad 10 September 2013 - 11:44
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Undrar om man kommer kunna skaffa fallskärm så man kan basejumpa ibland, från tex hus eller om man kör ut för stup etc med fordon mitt i en jakt, eller medans man är jagad, så man kan hoppa ur fordonet och fälla ut fallskärm? 
Det ska nog funka fint. Har sett klipp där de gör så iaf.
Postad 10 September 2013 - 13:08
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
känns som jag håller på att bli sjuk...
Vi väntar barn nummer 2 nu i helgen så det blir 2 veckors föräldraledighet när som helst. Bra tajmat, och dåligt. För jag tror fan inte det kommer bli mycket speltid över...
Postad 10 September 2013 - 14:26
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4105 inlägg
Sick kartan är: http://i.imgur.com/MDRCIle.jpgIV kartan överlagrad: http://i.imgur.com/USaFo0Q.jpgReferens: http://media.gtanet....ullsize/5-1.jpgLäste också att GTA V budget är den näst största någonsin av alla mediaporoduktioner, och slås endast av Pirates of the caribbean 4.
Redigerat av maximm, 10 September 2013 - 14:29.
Postad 10 September 2013 - 14:58
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Sick kartan är: http://i.imgur.com/MDRCIle.jpg
IV kartan överlagrad: http://i.imgur.com/USaFo0Q.jpg
Referens: http://media.gtanet....ullsize/5-1.jpg
Läste också att GTA V budget är den näst största någonsin av alla mediaporoduktioner, och slås endast av Pirates of the caribbean 4.
Edit: fel. Men påminner inte kartan om SA?
Redigerat av Garrett, 10 September 2013 - 15:00.
Postad 10 September 2013 - 15:01
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4105 inlägg
Det är GTA IV kartan på V kartan.
Du kan tänka dig att den stora staden i V är lika stor som hela kartan i IV.
Och sen har du hela landsbygden på det.
Cra-zeeeee
Postad 10 September 2013 - 15:02
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Ja... promenera runt den tar nog tid
Postad 10 September 2013 - 15:08
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Den research de har gjort är rätt sjuk... spenderat hur mycket tid som helst där nere, pratat med alla möjliga. Personer in "the hood" om vilken slang de använder, experter inom maffian, polisen, vart på ett fängelse, anställt före detta brottslingar (såna som nyss kommit ut) som röstskådisar för att få rätt inlevelse...
De är iaf grundliga.
Postad 10 September 2013 - 15:16
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2237 inlägg
GTA är ju världens mest kända spelserie så tror inte dom vill göra något halvdant Zoiler  Edit: klassisk R* humor =)
Redigerat av sinnes, 10 September 2013 - 15:18.
Postad 10 September 2013 - 15:40
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Paleto Bay vr också rätt kul. 
(Paleto betyder redneck/bondlurk)
Postad 10 September 2013 - 17:22
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Mer referenser  Giganto stor vara bara förnamnet. Men kanske mer viktigt
Postad 10 September 2013 - 20:37
Bananklasen
-
Bananklasen
-
Forumräv
-
-
768 inlägg
Jag vill minnas att jag var lite besviken på frameraten i GTA IV, är detta något som kommer vara förbättrat måntro?
EDIT: Sjukt stort verkar GTA V vara, det gillar vi
Redigerat av Bananklasen, 10 September 2013 - 20:38.
Postad 10 September 2013 - 20:57
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
gta IV var en stor besvikelse för mig. allt sedan vice city har varit en besvikelse. hoppas verkligen på femman som ett uppsving för serien igen =)
Postad 10 September 2013 - 21:03
Zerox_no1
-
Zerox_no1
-
Mästare
-
-
3103 inlägg
Postad 10 September 2013 - 21:04
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Haha grym karta. Cowabunga dudes!
Postad 11 September 2013 - 07:44
chaffis
-
chaffis
-
Användare
-
-
151 inlägg
Shit, det kommer ta en stund att utforska den kartan, måste köpa denna på release dagen.
Hoppas nu bara att man inte får uppdrag där man måste köra över hela kartan och om man misslyckas så måste man köra hela sträckan igen så som det funkade i GTA IV för där kunde man bli galen på det och skulle samma sak hända här så får man nog totalt spel.
/Fredrik
Postad 11 September 2013 - 08:26
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4105 inlägg
Postad 11 September 2013 - 08:29
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4105 inlägg
xbsDvHt.jpg 723.85K
16 Antal nerladdningar
Postad 11 September 2013 - 08:35
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5772 inlägg
Shit, det kommer ta en stund att utforska den kartan, måste köpa denna på release dagen.
Hoppas nu bara att man inte får uppdrag där man måste köra över hela kartan och om man misslyckas så måste man köra hela sträckan igen så som det funkade i GTA IV för där kunde man bli galen på det och skulle samma sak hända här så får man nog totalt spel.
/Fredrik
Får hoppas man kan använda flygplan för längre uppdrag
Postad 11 September 2013 - 08:46
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Tänk och kunnat spara när som, som tex mitt i ett uppdrag! Hatar göra om långa scenarier!
Postad 11 September 2013 - 08:58
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Tänk och kunnat spara när som, som tex mitt i ett uppdrag! Hatar göra om långa scenarier!
De lär ha fixat det en aning denna gången. Det var ju drygt som fan i GTA 4 när man var tvungen att spela om från början och köra bil i 10 minuter innan man ens var på rätt plats för att börja uppdraget efter man hade dött. Lite fler checkpoints i stora uppdrag så blir jag glad.
Redigerat av Unregistereddc471864, 11 September 2013 - 08:58.
Postad 11 September 2013 - 09:27
ShaManIX
-
ShaManIX
-
Veteran
-
-
1930 inlägg
De sa ju i någon video att de börjat med checkpoints mid-mission just pga. den anledningen. Kartan är verkligen WOW storleksmässigt. Verkar dock finnas mycket utrymme som bara är transportsträckor. Men det visar väl sig på tisdag  Svårt att beskriva hur mycket jag ser fram emot den 17:de. Sen är jag otroligt hypead över online-delen också. Hoppas verkligen att den håller så som de beskrivit den. Glöm inte att joina MHB All-Stars heller http://socialclub.ro...w/mhb_all-stars
Postad 11 September 2013 - 10:18
letmefly
-
letmefly
-
Veteran
-
-
2258 inlägg
Hade varit soft om miljön blir lite mer levande som i skyrim dvs det finns nästan inga "ointressanta" delar av kartan utan var man en går finns det någon grotta med vampyrer, smugglare osv. Antar att motsvarigheten här blir methlabs, bikergäng och bordeller...
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|