Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokia Lumia 800 lanserad

1395 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia Lumia 800 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,46 (127) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 01 februari 2012 - 09:57

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

Ja jag har gjort "riktigt" omstart genom att hålla in on knappen 8 sekunder, info vid inställningar - batterisparfunktion , 100% batteri och uppskattad återstående tid 16tim. Diagnostik 1228mAh Remaining charge capacity

Testat att resetta telefonen helt i "settings-->about"?

16 timmar kvar uppskattningsvis låter lite lite vid 100%. Min säger vanligtvis 1 dag och 15 timmar på ett ungefär.

Men använder man telefonen en del så uppskattar den tiden efter det. Så hade du använt telefonen mycket innan du laddade upp den så kan uppskattningstiden bli mycket mindre och den blir längre om man låter telefonen ligga en stund utan användning.

1228mAh är det det mesta du kommer upp till vid laddning? Låter lite det också. Min går i alla fall upp till 1430mAh. Men Nokia säger att man inte ska lita på deras inbyggda diagnostik verktyg alltför mycket.

http://www.xda-devel...camera-quality/

Postad 01 februari 2012 - 10:20

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Men Nokia säger att man inte ska lita på deras inbyggda diagnostik verktyg alltför mycket.

Nej det ska man nog inte göra.
Första gången med nya mjukvaran laddade min telefon upp till 1485mAh, sedan 1431 och nu i morse flaggade den under laddning för 1388.
Eftersom Nokia hävdar att man ska använda deras 1A laddare för full kapacitet så drog jag ur nallen från datorn och då steg prognosen "Full charge capacity" till 1406.
På kul fortsatte jag att låta den ladda tiotalet sekunder i taget för att sedan dra ut den igen:
1385
1406
1413
1416
1420
1425
1429
1431
1432
1433
1434
1435
1437
1447
1448
1447
Den laddade sedan till 1446mAh.

Postad 01 februari 2012 - 10:26

oolsson
  • oolsson
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Hur är det, är den uppdateringen som enligt Nokia ska lösa batteriproblemet redan släppt? Löste den problemet eller inte? Bör man köpa en nu eller avvakta tills de (förhoppningsvis) fått ordning på allt?

Postad 01 februari 2012 - 10:36

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

Hur är det, är den uppdateringen som enligt Nokia ska lösa batteriproblemet redan släppt? Löste den problemet eller inte? Bör man köpa en nu eller avvakta tills de (förhoppningsvis) fått ordning på allt?

Ja den uppdateringen är släppt. Jag importerade min lur från Tyskland men fått nya uppdateringen. Jag hade inget "problem" innan dock. Bara det att man kan ladda batteriet mer nu det uppnådde inte full kapacitet innan uppdateringen och laddade bara till ~1200mAh istället för upp till ~1450mAh som den laddar upp till nu.

Sen finns det tydligen ett fåtal lurar som verkligen haft problem med batteritid men då ska telefonen rapportera full kapacitet under 1000mAh tydligen.

Postad 01 februari 2012 - 18:37

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1 377 inlägg
  • 0
har fortfarande bara Aktuell version: 07.10.08107.03

Postad 01 februari 2012 - 19:21

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

1. Någon som streamar via bluetooth till sin bilhf från Lumia? Styr ni i såna fall uppspelning från bilens kontroller?
2. Någon som vet varför den går igång på högtalaren efter bt kontakten brutits?

För att besvara min egen fråga:
1. Säkert finns det, men bara om bilen stöder microsofts implementation av BT stacken för stereoljud. För min del blir det till att avvakta ev. Uppdatering av bil hf, eller telefon...
2. Det var Wimp som funkade så, händer inte med Spotify

Dessa svar fick jag från Nokia. Jag vill i sammanhanget nämna att jag är grymt nöjd med bemötandet och kunnandet hos killen på Nokia supporten jag kom till. Inget tjafs om återställningar eller skyllande på bil hf, utan konkreta tekniska svar. MVG.

Postad 02 februari 2012 - 00:17

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Ny fråga:
De medföljande lurarna är kassa.... Någon som har tips om trådbundna inear lurar med fjärrkontroll som funkar med Lumian fullt ut?
Liknande SE lurarna nedan (någon som testat just dessa med Lumia?)

Postad 02 februari 2012 - 00:57

asbra
  • asbra
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0

Ny fråga:
De medföljande lurarna är kassa.... Någon som har tips om trådbundna inear lurar med fjärrkontroll som funkar med Lumian fullt ut?
Liknande SE lurarna nedan (någon som testat just dessa med Lumia?)

Alla funkar sålänge du köper den lilla adaptern som finns. Jag älskade lurarna på Lumian, de satt löjligt bra i öronen, det är viktigare för mig än att musiken är bäst.

Postad 02 februari 2012 - 08:53

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Alla funkar sålänge du köper den lilla adaptern som finns. Jag älskade lurarna på Lumian, de satt löjligt bra i öronen, det är viktigare för mig än att musiken är bäst.

Adaptern...? :unsure:
Jag är inte heller så känslig vad gäller just ljudet, däremot formen... Jag tyckte dom kändes klumpiga och kantiga, men det är ju olika från person till person. Kul att du gillade dom!

Postad 02 februari 2012 - 08:59

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0
Ljudet är tydligen buggigt för tillfället. Använder man 3,5mm uttaget så kan man räkna med sämre ljud än vad man är van vid (bortfall av bas etc.). Nokia jobbar på en fix för både ljudet och kameran som kommer att komma i separata updates framöver. Detta har inget med batteri fixen att göra.

Använder man BT för att lyssna på musik så ska inte problemet uppstå.

Postad 02 februari 2012 - 10:11

Kurto
  • Kurto
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Har någon märkt någon skilnad på batteritiden efter uppdateringen?
Jag har samma problem fortfarande. Försökte med omstart av telefonen också men det är fortfarande dåligt.
Är det fler av er som har samma problem?
Vad kan man göra?

Postad 02 februari 2012 - 11:13

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

Jag har samma problem fortfarande. Försökte med omstart av telefonen också men det är fortfarande dåligt.
Vad kan man göra?

Vad var ditt problem? När jag uppdaterade så kunde jag ladda upp batteriet 15% till.

Batteritiden är ingen höjdare på denna telefon tyvärr. Men jag är bortskämd med Sony Ericsson Android lur som hade fantastisk batteritid. I standby drog den 1% var tredje timme. Lumia drar 1% varje timmme på ett ungefär. Men det är nog mer åt det normala hållet jämfört med de flesta lurar i dagens läge.

Postad 02 februari 2012 - 11:13

XINS
  • XINS
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Vad kan man göra?

Nej jag kan inte säga att jag märker någon skillnad, kör nu med WIFI av, bluetooth av, sync av mail 1 gång/tim. Rss feed manuell synk. Har ändå svårt att att få batteriet att hålla längre än till 20.00 dvs 13 timmar.

Postad 02 februari 2012 - 12:12

Kurto
  • Kurto
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Nej jag kan inte säga att jag märker någon skillnad, kör nu med WIFI av, bluetooth av, sync av mail 1 gång/tim. Rss feed manuell synk. Har ändå svårt att att få batteriet att hålla längre än till 20.00 dvs 13 timmar.

Har precis som dig.
Det är verkligen dåligt.
Efter bara en timma har batteriet tappat ca 15%.
Jag använder inte telefonen så mycket.
Vad jag har läst någostans så vissa har fått batterier med mindre kapacitet i sina mobiler...
Vet ej om det stämmer!?
Har man rätt till ett byte av batteriet ev. telefonen eller ska man bara acceptera detta?

Postad 02 februari 2012 - 12:31

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

Har precis som dig.
Det är verkligen dåligt.
Efter bara en timma har batteriet tappat ca 15%.
Jag använder inte telefonen så mycket.
Vad jag har läst någostans så vissa har fått batterier med mindre kapacitet i sina mobiler...
Vet ej om det stämmer!?
Har man rätt till ett byte av batteriet ev. telefonen eller ska man bara acceptera detta?

För att kolla om det verkligen är fel på ditt batteri gör så här:

1. Gå till telefonen och slå in ##634#. Telefonen installerar då ett diagnostik verktyg för service killar.
2. Låt det öppnas och gå till "battery status". Öppnas inte progget själv heter det Diagnostics i appmenyn.
3. Är full charge capacity under 1000mAh så kan man konstatera att du har fått en dålig telefon. Ligger värdet över det från ~1200mAh och uppåt så ska det inte vara något fel enligt Nokia. Värdet kommer säkerligen visa lite under batteriets kapacitet men man ska inte lita 100% på dess siffror.

Det du kan börja med att göra är att göra en hårdvaru omstart. Håll in power knappen i 8 sekunder tills telefonen startar om av sig självt. Detta har tydligen fixat batteri knas för en del efter uppdatering. If all else fails så skulle jag i alla fall testa en gång att resetta telefonen helt för att se om det hjälper.

Den ska inte tappa 15% batteri på en timme så något har ju blivit galet (förutsatt att du inte använder den ganska mycket under den timmen så klart). Som sagt min tappar 1% i timmen så länge den ligger orörd och det är nog vad denna lur klarar av i bästa fall i viloläge verkar det som. När man använder den så drar den ju en del speciellt om man surfar och har sig.

Redigerat av deeyay, 02 februari 2012 - 12:33.

Postad 02 februari 2012 - 13:27

Kurto
  • Kurto
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Tack för ditt snabba svar.

Jag har redan gjort allt du skrev i ditt inlägg förutom en omstart av telefonen.
Ska göra det idag för att kolla om det blir bättre.

Nu efter sex timmar efter laddningen har jag följande värden:

Charged: 68%
Full Charge Capacity: 1274 mAh
Remaining Charge Capacity: 859 mAh

Tycker det är inte bra med tanke att jag inte använder telefonen så mycket.
Få se om det blir bättre efter restarten.

Postad 02 februari 2012 - 13:45

asbra
  • asbra
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Jag tror att en av de stora bovarna i dramat när det gäller Lumian är just att mobilen verkar läsa batteriet totalt fel ibland. När man laddar den så kan det ibland gå skitfort men sen slukas batteriet som aldrig förr.

Postad 02 februari 2012 - 16:05

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1 377 inlägg
  • 0
Vet ej om det är skillnad med en PC men jag kör MAC hemma, och det är skit att den ej kommer upp som en enhet då den kopplas till datorn.
Verkar ju vara att man ska vara låst till programmet som funkar si så där enligt mig.

Kan man få T9 med siffror istället för det vanliga tangentbordet när man skriver sms?

Postad 02 februari 2012 - 16:11

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0
Jag har datatrafik avstängd, wifi på, batterisparfunktionen aktiverad.
Telefonen pendlar fem mil med mig, jag har ringt några korta samtal då och då samt kollat sånt som mejl och väder ibland.
Just nu:
78% återstående batteri
3 dagar och 3 timmar uppskattat kvar.
1 dag 5 timmar sedan senaste laddning.

Naturligtvis så kan jag lika gärna köra slut på laddningen i kväll.
Det är som vi alla vet inte längre möjligt att mäta en telefons batteri i tid, utan det är en fråga om användning.
Samtidigt tycks det onekligen som om vissa har fått sämre exemplar än andra.

Postad 02 februari 2012 - 16:25

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0
Att stänga av datatrafik kan jag tänka mig förlänger batteri livet avsevärt i kombination med sparsamt användande.

Postad 02 februari 2012 - 18:26

Unregistered2130
  • Unregistered2130
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Ja Nokia var illa ute men man måste titta på varför. Jag är ju ingen ekonom direkt men: Det hade ju 0 att göra med funktionaliteten och allt att göra med UI, User Interface. QT hade förmodligen löst Appfrågan och ett nytt UI borde ha gått relativt lätt att lösa om alla ingenjörerna fått fokusera på det, hade ju bara varit att slänga på ett nytt skin tex, som detta det:
http://www.youtube.com/watch?v=yXKq5LgeFuo

Nu ska jag sluta trakassera denna tråd och överlåta den till de som är övertygade om Windows Phones storhet och inte vill höra massa negativiteter. :-) Sammanfattningsvis: Det är säkert en supertelefon, multitasking verkar den dock inte bra på och inga besked om en fix vad jag kan se = Android here i Come, hejdå tråden!

Mvh Jonas.

Nu har jag testat Nokia Lumia 800 och Sportstracker och vad jag kunde märka så funkade multitaskingen bra så det blir nog en sådan eller någon efterföljare till den vid nästa köp ändå! :-) Testa själv>Basera beslut enbart på vad man läst på nätet.

Mvh Jonas.

Redigerat av Unregistered2130, 03 februari 2012 - 08:15.

Postad 02 februari 2012 - 18:33

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Nu har jag testat Nokia N8 och Sportstracker och vad jag kunde märka så funkade multitaskingen bra så det blir nog en sådan eller någon efterföljare till den vid nästa köp ändå! :-) Testa själv>Basera beslut enbart på vad man läst på nätet.

Mvh Jonas.

Kolla på Nokia N9 då, bättre multitasking hittar du inte.

Postad 02 februari 2012 - 19:59

Kurto
  • Kurto
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag undrar ni som har telefoner där batterier klarar så pass lång tid mellan laddningarna, hur många gånger har ni laddat telefoner hittills?
Jag pratade med Nokia support idag och de sa att batteriet når sitt fulla kapacitet efter man har laddat den ca 20 ggr.
Jag har laddat min telefon bara tre gånger än så länge......
Kan det vara felet?
Supportern sa att jag ska lämna tillbaka telefonen till återförsäljaren ifall jag fortfarande har problem med batteriet.

Postad 02 februari 2012 - 21:53

trollett
  • trollett
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Mitt batteri håller längre och längre är jag ganska säker på, har inte tagit någon tid på om det stämmer dock. Slår jag dessutom igång batterisparfunktionen när det börjar tryta så känns det som att det kan hålla väldigt länge!

Kan tilläggas att jag laddat ganska många gånger, och börjat göra det tidigare än vad jag egentligen behöver varje gång.

Postad 02 februari 2012 - 22:23

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Så extremt sugen på att ge WP en chans och är även kär i Lumians utseende då jag redan haft en förälskelse i N9an.

Dock är dagens sanning den att jag använder en hel del appar som ännu inte finns representerade på Marketplace, däribland Tradera. Har mailat dem sen tidigare men ingen app för WP7 ligger i röret.

Då fick jag helt plötsligt världens smartaste idé, jag köper ju självfallet en iPod Touch, delar ut mitt nät och kan således njuta av Lumian samtidigt som jag kan nyttja appar som Tradera med flera samt Skypa med frontkamera på iPoden, perfekt.

Men icke, WP 7.5, Mango, stödjer förvisso wifi tethering men inte Lumian? Struntade man i eller glömde Nokia detta, skall det åtgärdas i framtiden?

Annars, någon som är grym på programmering och kan utveckla en Tradera-app till mig :)?

Postad 02 februari 2012 - 22:32

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Men icke, WP 7.5, Mango, stödjer förvisso wifi tethering men inte Lumian? Struntade man i eller glömde Nokia detta, skall det åtgärdas i framtiden?

Håller med. Man tycker det borde komma, men vem vet....
Den är långt ifrån klar, men det gäller nog alla produkter som släpps numera.

En annan grej som just nu retar mig lite är att jag har en meddelandeikon på låsskärmen. Ett oläst meddelande.
Bland mina meddelanden hittar jag inget oläst...!
Har kollat SMS, Outlook, Facebook, Twitter etc: inget.
Finns det nåt magiskt meddelandecenter jag missat? :blink:

Postad 03 februari 2012 - 01:02

asbra
  • asbra
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0

Nokia påstår det var det amerikanska FCC som satte stop för tethering. Det kommer. Saknar det också :)

Postad 03 februari 2012 - 08:19

Unregistered2130
  • Unregistered2130
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Kolla på Nokia N9 då, bättre multitasking hittar du inte.

Jag skrev fel men har nu ändrat i inlägget. Jag menade Nokia Lumia 800. Jag tycker Nokia N9 verkar vara en trevlig telefon men då operativsystemet lagts ner så kommer nog programstödet och utvecklingen osv att vara liten för att inte säga obefintlig så jag kommer köra windows phone, är också imponerad av Windows Phone så jag är rätt nöjd ändå. :-)

Postad 03 februari 2012 - 08:35

Crockett
  • Crockett
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Nu har jag testat Nokia Lumia 800 och Sportstracker och vad jag kunde märka så funkade multitaskingen bra så det blir nog en sådan eller någon efterföljare till den vid nästa köp ändå! :-) Testa själv>Basera beslut enbart på vad man läst på nätet.

Mvh Jonas.

Jag har också testat med sportstracker och det fungerade suveränt. Det är runkeeper som inte fungerar men den har inte mangosupport. :)

Postad 03 februari 2012 - 08:54

Unregistered1e08abba
  • Unregistered1e08abba
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0

Jag har också testat med sportstracker och det fungerade suveränt. Det är runkeeper som inte fungerar men den har inte mangosupport. :)

§

Jag har även testat dessa men tycker att runtastic var bäst faktiskt i att funka även om jag lyssnade på musik mm under min promenad.

/jonas

Nån som vet när audio buggen skall komma med i uppdatering?

/jonas

Postad 03 februari 2012 - 12:58

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

Jag undrar ni som har telefoner där batterier klarar så pass lång tid mellan laddningarna, hur många gånger har ni laddat telefoner hittills?
Jag pratade med Nokia support idag och de sa att batteriet når sitt fulla kapacitet efter man har laddat den ca 20 ggr.
Jag har laddat min telefon bara tre gånger än så länge......
Kan det vara felet?
Supportern sa att jag ska lämna tillbaka telefonen till återförsäljaren ifall jag fortfarande har problem med batteriet.

Min nuvarande är laddad bara 3ggr (lämna tillbaka min första brandade och bytte till obrandad). Märker redan stor förbättring gentemot första laddningen. Dock har jag aldrig haft riktigt så dålig batteri tid som dig.

Det var första laddningen som hade riktigt kass standby tid då den drog 25% på 7 timmar medans jag sov. Notera att denna nya lur var levererad med firmware 11501 redan från början så jag har inte uppdaterat något själv. Efter ytterligare en laddning, reset av luren och hårdvaru omstart började den dra 1% i timman istället och nu efter 3 laddningar så verkar den dra aningen mindre igen då efter 9 timmars sömn inatt så stod batteriet på 94% och då hade jag även använt den pyttelite innan jag gick och la mig.

Vanligtvis laddar jag alltid under natten. Men tycker det är ett bra tillfälle att testa vad en telefon drar i standby.

Kan för övrigt tillägga att jag laddade ur batteriet helt och hållet igår för första gången. Jag lekte tills luren dog. Lustiga är att den stängdes av när det var mellan 10-15% kvar på batteriet. Satta den på laddning och den började ladda från 1%. Känns som att det kalibrerade batteriet ytterligare på något sätt då jag fick så bra standby tid inatt.

Postad 03 februari 2012 - 13:10

XINS
  • XINS
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Jag hade 100% kl 7.30 idag därefter va det dags för bussresa till jobbet och då använde jag telefonen till surf rss feed hämtning mm under 25min och efter det så hade jag 88%. Om nu batteriet klarar 4tim surf så matchar det men jag tycker fortfarande att batteriet tar slut väldigt fort vid den typen av användande.

Postad 03 februari 2012 - 20:32

gosh
  • gosh
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Multitasking (i hårdvaran) kommer i slutet av året med apollo - http://mynokiablog.c...ollo-uncovered/
Apollo blir ungefär som N9'an är idag

Redigerat av gosh, 03 februari 2012 - 20:34.

Postad 03 februari 2012 - 23:38

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Så man får gott vänta till nästa vinter innan man kan köra GPSen i bakgrunden samtidigt som man gör något annat, trist :(. Detta samt avsaknaden av en tradera-app får mig att vela lite... damn it!

Postad 03 februari 2012 - 23:40

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

En annan grej som just nu retar mig lite är att jag har en meddelandeikon på låsskärmen. Ett oläst meddelande.
Bland mina meddelanden hittar jag inget oläst...!
Har kollat SMS, Outlook, Facebook, Twitter etc: inget.
Finns det nåt magiskt meddelandecenter jag missat? :blink:

Hittat! Det var ett mailkonto jag lagt till som jag trodde jag raderat.... :)

Postad 04 februari 2012 - 01:08

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0
För stunden är Lumia 800 nr 2. First looser som Seinfeld sa...

Postad 04 februari 2012 - 11:18

Unregistered2130
  • Unregistered2130
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Multitasking (i hårdvaran) kommer i slutet av året med apollo - http://mynokiablog.c...ollo-uncovered/
Apollo blir ungefär som N9'an är idag

Grymt, tack för infon! :-)

Mvh Jonas.

Postad 04 februari 2012 - 12:42

Andreas951
  • Andreas951
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Hur är era skärmar?
I speciellt wordfeud så ser man ränder på skärmen, annars så ses de inte.

Postad 04 februari 2012 - 12:58

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2 199 inlägg
  • 0
Kan tipsa om nokias egna kanal på youtube, dom matar ut videos om appar osv som passar till lumian.

http://www.youtube.c...okiaBlog/videos

Testa spelet Stray Sperm, skitskoj.

Postad 04 februari 2012 - 12:59

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

Hur är era skärmar?
I speciellt wordfeud så ser man ränder på skärmen, annars så ses de inte.

Har inte spelat just wordfeud. Men de ränder du talar om är säkert de som är typiska för amoled skärmar. De rör sig när man swipar på skärmen alltså de är inte statiska. Typ som linebleeding på en plasma skärm. Det är fullt normalt och går nog inte att undvika helt.

Min är dessutom något mörkare på vänstra sidan och går som en svag gradient mot vänstra sidan då den blir lite ljusare. Inte tillräckligt för att störa sig så mycket på den så jag skulle byta. Syns bara på gråa/vita bakgrunder.

Redigerat av deeyay, 04 februari 2012 - 13:36.

Postad 04 februari 2012 - 14:34

gosh
  • gosh
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Smartphone and PC vendors to treat WP8 differently, say sources

According to Microsoft's roadmap, Mango will be upgraded to Tango in March-April 2012, to Tango 2 in mid-year, and to WP8 (codenamed Apollo) at year-end 2012, with a large volume of WP8-based smartphones to hit the market in the first half of 2013, the sources revealed.

Redigerat av gosh, 04 februari 2012 - 14:34.

Postad 04 februari 2012 - 19:25

Andreas951
  • Andreas951
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Har inte spelat just wordfeud. Men de ränder du talar om är säkert de som är typiska för amoled skärmar. De rör sig när man swipar på skärmen alltså de är inte statiska. Typ som linebleeding på en plasma skärm. Det är fullt normalt och går nog inte att undvika helt.

Min är dessutom något mörkare på vänstra sidan och går som en svag gradient mot vänstra sidan då den blir lite ljusare. Inte tillräckligt för att störa sig så mycket på den så jag skulle byta. Syns bara på gråa/vita bakgrunder.

OK, tackar. Då är det bara att gilla läget.

Postad 06 februari 2012 - 10:22

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0
Den där varierande batteri tiden enligt procent visaren på telefonen tror jag är lite bov till upplevd konstig batteri tid.

Igår kväll sjunk min från 100% till 90% på typ 10 minuters surfande. Men istället så stannade den av och sjönk betydligt saktare än vanligt efter det en bra stund. Så jag tror inte man kan lite på infon i battery saver helt och hållet och det bästa är väl att gå på den faktiska batteri tiden som jag tycker upplevs likadan för det mesta även om procent visaren kan variera lite.

Direkt efter den sjönk så där mycket så körde jag igång "WP Bench" för första gången och på 12 minuter så sjönk den då 4%. Vilket skulle ge mig en batteri tid på 5 timmar med det testet. Det låter lite för mycket jämfört med andra. Vid lägre procent sjönk den sen snabbare med samma test. Så procent mätaren sjunker olika snabbt vid samma belastning vid olika procent tal så att säga.

Så jag tror att det har något med mjukvaran att göra och inget som egentligen berör batteri tiden. Många med denna telefon tycks sitta och lusläsa batteri statistik hela tiden bara för att de kan istället för att faktiskt använda telefon och se hur länge den lever.

Att batteri tiden är relativt dålig kan man ju konstatera. Men att den lever sitt eget liv hela tiden har jag lite svårare att tro.

Redigerat av deeyay, 06 februari 2012 - 10:27.

Postad 06 februari 2012 - 12:30

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Så jag tror att det har något med mjukvaran att göra och inget som egentligen berör batteri tiden. Många med denna telefon tycks sitta och lusläsa batteri statistik hela tiden bara för att de kan istället för att faktiskt använda telefon och se hur länge den lever.

Håller med. Låt oss hoppas på fler uppdteringar avseende batterihantering.
Sen känns det lite så här: ett batteri är just ett batteri. Vore ju konstigt om man sätter i ett för klent batteri från start...?
Jag menar bara att jag sätter rätt stor tilltro till Nokia kan, och kommer, uppdatera telefonen allteftersom med mjukvara som är bättre på att hantera resurserna...
Btw: Om vi jämför så har tex iphone 4 och desire bägge ett 1400mah batteri. Lumia uppges ha liknande, 1450mah.

Postad 06 februari 2012 - 15:37

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0
Stämmer det att appar/spel/program som kostar 7kr på iOS och Android kostar 24kr på Windows?

Postad 06 februari 2012 - 15:39

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2 199 inlägg
  • 0

Stämmer det att appar/spel/program som kostar 7kr på iOS och Android kostar 24kr på Windows?

Om det är ett xbox live spel (achievments osv) så stämmer det.

Postad 06 februari 2012 - 15:43

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0
Ok. Tackar för svaret.

Postad 07 februari 2012 - 03:20

yamazaki
  • yamazaki
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag har en fråga till er alla. varför kan man inte spola fram eller bak på spotify?? varken i menyn eller i nokias inbyggda knappar. hur tänkte de där? alltså man kan bara byta låt och pausa???

Har ni samma problem?

OBS detta gäller endast spotify. det fungerar bra på zune

Postad 07 februari 2012 - 07:47

dreamzor
  • dreamzor
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Någon som vet något mer om ljud-uppdateringen som någon pratade om?
Jag tycker mobilen är bra, men blev otroligt besviken när jag körde igång spotify och lyssnade på lite musik... fyfan lät som man hade gått tillbaka i tiden 10 år... ingen bas och ingen rymd i ljudet alls.. usch va besviken jag blev. Hade iphone 3gs innan och använde jays-4 hörlurarna och där är det grymt bra ljud.
Blä...jag är fan påväg att ringa till min operatör och säga att jag ångrar mig, jag har inte skrivit på papperna för förlänging av mitt abonemang så jag kaske kan skita i denna mobilen tills dom fixar alla problem..
Ljudet + batteritiden måste fixas!

Postad 07 februari 2012 - 09:15

Unregistered1e08abba
  • Unregistered1e08abba
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Väntar på samma sak. Har ett par riktigt bra Klipsch lurar som låter kanon på både min ipad och S2. Men på Lumian är det inget drag direkt.
Gillar mobilen mer och mer men detta måste de ju fixa till.

/jonas

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.