Varför är det bara Netflix som har en egen app? Alla playkanaler borde väl ha en egen?
Om du syftar på svenska kanaler så är det nog helt enkelt för att Apple är amerikanskt. De skiter fullständigt i lilla Sverige.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
10 relaterade trådar
Postad 15 December 2012 - 16:55
Om du syftar på svenska kanaler så är det nog helt enkelt för att Apple är amerikanskt. De skiter fullständigt i lilla Sverige. Postad 15 December 2012 - 20:53
Hur ser strömförsörjningen ut till ATV? Är det en fast sladd, en löstagbar sladd (med standardanslutning) eller är det en sladd med en stransformatorkontakt på?
Jag förutsätter nämligen att den som följer med är för kort för mig, och skulle formodligen behöva byta till en längre. /C Postad 15 December 2012 - 21:20
DEt är en vanlig apparatkabel Postad 16 December 2012 - 11:23
för att Apple kör med samma idiottänk som de körde innan de tillät appar på iPhone. De tillåter inte en appmarknad på AppleTV för att de vill styra din konsumtion och inte vill få konkurrens när det gäller att sälja innehåll. Man tycker de borde ha lärt sig från iPhone men när det gäller AppleTV så är det fortfarande någon idiotisk Jobsregel som de inte vill sluta följa. Postad 16 December 2012 - 12:10
Jag vet fel tråd men...Vad ska jag köpa för att få alla svenska playkanaler på något som går att se med bra kvalité på min tv?
Postad 16 December 2012 - 13:24 Har du en iPhone/iPad så funkar ju play-apparna hur bra som helst att köra airplay med till en ATV3, i ett par sekunder kan kvalitén vara av mobilstandard men sen har den hittat hd-streamen (dvs streamen går direkt från internet istället för via iPhone/iPad) så kvalitén räcker och blir över. Men har du ingen sån finns det inte mycket att välja på, Boxee box funkar väl hyfsat men jag vet inte vilka play-kanaler den klarar. Vill du ha allt får du nog bygga en htpc och lägga in plex eller xbmc. Postad 16 December 2012 - 13:28
Då köper du en kabel och kopplar in din dator i tvn Postad 16 December 2012 - 21:34
Tjena.
(Ursäkta om detta tagits upp i tråden tidigare, jag skummade igenom men såg inget). Åkte iväg o köpte en atv3 till barnen idag och det mesta funkar klanderfritt. Det som har strulat en del är när jag kör video mellan itunes och atvn. Då buffrar den typ hela tiden. Mitt nätverk är det inget fel på och allt annat flyter på bra på i atvn. Någon annan som har haft samma problem? Och kommit på en lösning? :> Postad 17 December 2012 - 08:10
Steg 1 vid problem är att starta om en eller alla relevanta enheter. Du kan alltid börja med din ATV3, och om det inte räcker även starta om routern och datorn. Streamar själv inte film från mitt iTunes-bibliotek, däremot musik. Och när det strular, vilket har hänt ett par gånger, har det hjälpt att starta om ATV:n. Kontrollera även att både iTunes och din ATV är uppdaterade med den senaste programvaran. Hoppas att det löser sig! Postad 17 December 2012 - 08:23
Har iof inte prövat o starta om routern, de glömde jag. Det ska prövas! Fast nu sitter ena dottern och kollar youtube så jag får försöka när de är på dagis sen. Tack för tipset! Postad 17 December 2012 - 11:27 Samt att apparna till ATV utvecklas av Apple och har liknande gränsnitt. Inte som iphone/ipad där vem som helst kan skriva en app och försöka få godkänd. Men, som sagt, Netflix och Airplay är enda anledning att ha en ATV3. Möjligen Youtube, men även den appen funkar nu via Airplay, vilket iofs även Netflix gör, men då får man en lägre upplösning än med den inbyggda appen. Postad 17 December 2012 - 22:42
Inte att glömma skärmdubblering om man har en Mac/MacBook, från mitten av 2011:) Postad 18 December 2012 - 12:25
Verkar som att ATV3 kommer att uppdateras med bluetooth. Mycket välkommet i så fall!
http://m3.idg.se/2.1...s-med-bluetooth Postad 22 December 2012 - 16:09
Använder mkvtomp4 för att konvertera filmer, samt applicera undertexter, så att dem blir spelbara på min ATV3. Fungerar klockrent!
Hursomhelst: vissa filmer läggs till i itunesbiblioteket, hamnar under rätt flik osv. men är EJ upptäcktbart på min ATv3 eller iPad4. Itunes lämnar alltså inget felmeddelande, och jag har använt samma mkvtomp4 med samma inställningar. Vet ni vilken miss det är jag gör? Postad 22 December 2012 - 16:13
Kan ni genomföra den nya uppdateringen? Min blir avslutad med fel varje gång.
Postad 22 December 2012 - 16:19
Varför kör du inte airvideo ist? Du behöver inte göra någonting då, bara tuta och köra Postad 22 December 2012 - 16:25
Har senaste. Kan inte komma ihåg att jag hade problem att uppdatera. Postad 22 December 2012 - 16:41
Funkar bara över wifi. Kör du med ethernetkabel inkopplad blir det fel. Fråga mig inte varför... Postad 22 December 2012 - 16:41
Jag hade samma problem. Provade flera gånger utan att lyckas. Gjorde till slutt en återställning och uppdatering via iTunes, och då funkade det. Postad 22 December 2012 - 16:46
Jag kunde inte heller uppdatera. Googlade och hittade då massor av forumtrådar där folk berättade att det inte gick att uppdatera via ethernet den här gången. Kopplade loss min burk och då gick det direkt att uppdatera via wifi istället.
Kan åtminstone vara värt att testa först innan du återställer den. Redigerat av Unregisteredd77fcd1d, 22 December 2012 - 16:47. Postad 22 December 2012 - 18:25 Samma för mig, provade några veckor innan jag läste att man skulle prova via wifi istället, funkade klockrent. Postad 22 December 2012 - 18:29
[dubbelpost pga segt mobilnät...]
Redigerat av testsmurf, 25 December 2012 - 15:45. Postad 22 December 2012 - 22:06
Tack för hjälpen! Då ska jag pröva att uppdatera via Wifi.
Jag använder mkvtomp4 för att konvertera .mkv till spelbara .mp4. Vilken mjukvara skulle ni rekommendera för att koda om avi/xvid till .mp4? mkvtomp4 gör att filmen inte blir komplett spelbar, och enligt diverse googlesökningar så är programmet inte optimerat för just avi/xvid. Postad 22 December 2012 - 22:59
Aha. Jag kör bara trådlöst så kanske därför jag inte fick det problemet.
Postad 23 December 2012 - 07:23
Jag kör med Handbrake. Postad 23 December 2012 - 07:52
Ang "omkodning" av olika format. Vill du vara helt säker på att det kommer funka på iOS enheter, Handbrake tveklöst. Dock får man vara förberedd på att större HD filer kan ta lite tid eftersom allt går via CPU:n (ingen GPU hjälp).
Om man bara vill muxa om filer, som antingen redan är h264/x264 eller om xvid är baserat på nåt mp4 liknande, så är iFlicks fantastiskt bra. Dock endast för OSX Postad 25 December 2012 - 15:51 Man kanske vill ha full bitrate från den fil man laddat ned samt 5.1 ljud (airvideo downsamplar allt till stereo, precis som alla andra tredjepartsprogram som kör via airplay). Kör man apple tv'n direkt mot en tv och bara använder tv'ns ljud så kan jag tänka mig att airvideo duger då bildkvalitén brukar räcka hyfsat långt, men vill man som sagt var ha DD 5.1 så är det konvertering som gäller för att kunna se mkv. Jag använder uteslutande mkvtomp4, handbrake använde jag bara vid ett tillfälle då källan var i 6.1 format vilket mkvtomp4 inte ville fixa. Mkvtomp4 muxar bara om filerna så det går på några minuter, handbrake ska ju encoda om hela filen så där tog det några timmar.. (filmen var 4 timmar lång). Postad 26 December 2012 - 15:19
en liten fråga ...
varför använder ni inte AirVideo på datorn och mobilen för att skicka allt från datorn utan att behöva konvertera ? kan man inte göra det på Gen 3 eller ? funkar perfekt på min ATV2 iaf ... orka hålla på konvertera o krångla o ha sig ... :S Postad 26 December 2012 - 15:22
Vad står det i inlägget innan ditt? Postad 26 December 2012 - 15:23
Dubbeltext Redigerat av mcmike, 26 December 2012 - 15:23. Postad 27 December 2012 - 13:50
Kanske lite OT: Går Apple TV 2 med senaste mjukvaran att jailbreaka?
Postad 27 December 2012 - 14:27
Hej!! Ny här på forumet!
Jag har ett litet men väldigt irreterande problem med min apple tv3 som jag hoppas någon kan hjälpa mig med!! Varje gång jag ska streama spotify så måste jag starta om min apple tv annars går musiken inte igång! Den är kopplad till en pioner vsx-422 genom hdmi. Har provat Att återställa och både ipaden, iphonen och apple tvn är uppdaterade?? Någon mer med samma problem? Funderar på om det är sista uppdateringen som ställt till det. Fungerade nämligen när jag köpte allt! Wifi går genom dovado tiny router och är telias bredband som ytterligare info!, Hoppas på hjälp! Med vänlig hälsning, jonte Postad 27 December 2012 - 14:51
Har inte stött ihop med problemet, men har också en annan router (Airport Extreme). Skulle gissa att problemet ligger i routern, att den har halkat efter. Om det är möjligt att uppdatera den också skulle det säkert göra susen. För övrigt vore det fett med en spotify-app i ATV:n, så att man slapp strömma från telefonen eller ipaden. Lyxproblem dock, så länge airplay funkar som det ska. Postad 27 December 2012 - 14:55
Tack för snabbt svar ska kika på om jag kan hitta hur man uppdaterar routern och och se om det hjälper!! Fler förslag om det inte fungerar?. Återkommer så fort jag försökt! Kanske kan hjälpa någon med samma problem:)! Med vänlig hälsning, jonte Postad 28 December 2012 - 00:25
Funderar på att köpa en ATV3. Jag har dock några frågor:
- har en gammal mb pro (2009), kan jag streama ändå via airplay? - jag har aktiva högtalare, 3.5 mm, hur får jag ut ljud då ATV endast har optisk? antingen en omvandlare eller köpa en airport express och streama ljudet via airplay till denna och ta ut 3,5 mm den vägen? - osäker på om min tv har hdmi. Är det lönt att köpa en ATV om man har DVI? Postad 28 December 2012 - 00:28 kan inte svara på första frågan men resten.. Ja, det är nog enklast att köpa en AE, försök hitta en begagnad då nypriset inte är så mycket lägre än en ATV3. En omvandlare går ju också men om det blir billigare vet jag inte. Har du DVI så kan du köpa en hdmi>dvi kabel, jag körde en sån tidigare från dator>projektor (dvs åt andra hållet), huvudsaken är att dvi-ingången stöder HDCP så att du inte får svart skärm vid vissa filmuppspelningar. Postad 28 December 2012 - 00:29
finns hdmi till dvi kabel. nej din mac är för gammal för airplay. Du kan iofs använda airvideo eller liknande istället.
Postad 28 December 2012 - 13:02
Supertack för hjälpen. Uppdaterade routern och nu verkar det fungera perfekt igen:) Håller med om att en spotify app i atvn vore riktigt schysst! Tack igen för att du löste mitt problem! Med vänlig hälsning, jonte Postad 28 December 2012 - 14:22
Inga problem. Strålande att det löste sig! Postad 28 December 2012 - 16:25
Kan jag använda mitt Logitech Z5500 ihop med ATV3 genom att koppla den till min TV via hdmi, sen ha en optisk sladd från TV:n till Z5500?
Postad 28 December 2012 - 16:35 Om tv'n har optiskt UT så borde det funka ja.. Fast du har ju optiskt ut på ATV3 också...den kör digitalt ljud ut från både HDMI och optiskt samtidigt. Redigerat av testsmurf, 28 December 2012 - 16:35. Postad 28 December 2012 - 20:41
Grymt skönt!! Airplay är så bra!! Postad 30 December 2012 - 15:33
Min mor är i USA nu och jag fick frågan om det är något jag vill ha därifrån, och jag funderar på om det är värt att köpa en Apple tv där? Är inte så insatt i just dessa har en boxee box idag och har förstått att det inte riktigt är lika smidigt på en Apple tv? Man måste konvertera om alla filmer osv?
Kommer det funka med en amerikansk Apple tv i Sverige? Antar att en adapter för el måste köpas men annars? Är det stor skillnad i pris? Redigerat av maccswe, 30 December 2012 - 15:33. Postad 30 December 2012 - 17:50
Det är ju lite meckigt med att ATV3 inte kan jailbreakas, och den stödjer ju inte alla filtyper. Läser du på lite så finns det ju vägar runt det. När det gäller priset, så skiljer det ju nte jättemycket. Den kostar 99$ plus 10% tax som tillkommer på allt man köper i USA. Sen måste du skaffa en svensk apparatsladd, om du inte har en liggande. Annars är det precis samma apparat som säljs i Sverige, så språk m.m. är bara att välja. Postad 31 December 2012 - 11:59
för att se på lokala filmer så är boxee rejält mycket bättre än apple tv. Apple TV har man främst för streaming. Har du ingen iPad eller iPhone så är Apple TV ett ganska onödigt köp om du inte vill ha en extra netflixspelare med vit text. Postad 31 December 2012 - 12:32
Men har du en Mac, en iPad/iPhone, tittar mycket på Netflix och Youtube, är ATV3 en extremt prisvärd högkvalitetsgrej. Boxee har inte Netflix, vad jag vet. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |