Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pappatråden

1230 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 January 2013 - 18:46

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

• 401 inlägg
  • 0
Stort grattis! Har inte tvillingar men 2 tjejer på 3 samt 5 år.
Ja då vet du ungefär vad som väntar... Lycka till!

Postad 13 January 2013 - 21:48

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Fick tvillinggrabbar i onsdags. Mycket att pyssla med men de verkar friska som tur är. Har en grabb på snart 12 och en tjej på 7 sen tidigare så vi har ju lite rutin som tur är. Tvillingar som första och andra hade nog varit sjukt jobbigt...

Stort grattis!

Postad 13 January 2013 - 23:47

squiz
  • squiz
  • Forumräv

• 595 inlägg
  • 0

Fick tvillinggrabbar i onsdags. Mycket att pyssla med men de verkar friska som tur är. Har en grabb på snart 12 och en tjej på 7 sen tidigare så vi har ju lite rutin som tur är. Tvillingar som första och andra hade nog varit sjukt jobbigt...

Stort grattis grabben!

Själv ska jag börja skola in min lilla tös på dagis(förlåt, förskola...) imorgon. Känns jäkligt mysko efter 9 månaders pappaledighet...va fän!? Betyder detta att jag måste gå tillbaka till jobbet snart???

Postad 13 January 2013 - 23:53

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

Stort grattis !

Postad 14 January 2013 - 04:03

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

Fan vad nice. Grattis! :)

Postad 14 January 2013 - 11:17

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

Grattis!

Postad 14 January 2013 - 13:39

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Grattis grattis!

Postad 14 January 2013 - 13:52

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0
Nybliven farsa här också, 121212 kom tösen. Men hon bara sover mest hela tiden än så länge :)

Redigerat av New Player, 14 January 2013 - 13:54.

Postad 14 January 2013 - 14:59

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Nybliven farsa här också, 121212 kom tösen. Men hon bara sover mest hela tiden än så länge :)

Grattis, coolt datum också :)

Postad 16 January 2013 - 14:14

squiz
  • squiz
  • Forumräv

• 595 inlägg
  • 0

Haha, "sover mest hela tiden"...NU JA :lol:

Grattis!!

Postad 22 January 2013 - 00:19

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 1
Sju månader gammal ^^

Redigerat av Unregistered1331, 22 January 2013 - 00:20.

Postad 30 January 2013 - 10:36

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0
Känner mig tvungen att skriva av mig lite i all maktlöshet;
flickan min är drygt 1 år och har en hemsk feber @41°. :o
Har gett henne ipren och kall saft. s*tan vad maktlös man känner sig och till råga på allt så är jag sjuk själv. Dock kan man ju inte tycka synd om sig själv när man har en så liten flicka som absolut inte kan göra något.
Så därför tänkte jag att ni kunde tycka lite synd om oss. :)

Härlig video där Chris; Jag minns när min började stå(dottern alltså...) och hon höll sig i bordet, när jag satte på musik började hon dansa. :D
Det gör hon fortfarande, så fort det kommer musik så börjar benen upp och ner.

:wub:

Postad 30 January 2013 - 19:33

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Trist Falcy, men det är bara att kämpa. Har en kollega på jobbet som legat med lung-tuberkulos med MRSA på köpet vid sjukhuset i snart en månad nu och då har hon två småttingar hemma, så allt finns de de som har det värre =/

Men det är synd om dig med!

Postad 30 January 2013 - 19:56

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Jag och min sambo har legat i magsjuka nu. Rätt tufft att ta hand om en sprallig unge då som på köpet är lite förkyld = lättirriterad och sömnsvårigheter. Trodde fan jag skulle gå åt igår.

Peppar peppar så är inte Elina magsjuk... Än.

/G

Postad 31 January 2013 - 21:00

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Försök att inte le ^^

Postad 10 February 2013 - 20:08

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Jag vet... jag är en tönt... men jag har ju så kul när jag och Elina leker :)

Ja, just det.. Elina tog sina första steg här för 1½ vecka sen :) Blott 7½ månad ^^

/G

Redigerat av Unregistered1331, 10 February 2013 - 20:05.

Postad 10 February 2013 - 20:23

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Visst är det härligt - faderskapet alltså? :) det är det bästa som finns helt enkelt.

Postad 10 February 2013 - 22:41

squiz
  • squiz
  • Forumräv

• 595 inlägg
  • 0

Känner mig tvungen att skriva av mig lite i all maktlöshet;
flickan min är drygt 1 år och har en hemsk feber @41°. :o
Har gett henne ipren och kall saft. s*tan vad maktlös man känner sig och till råga på allt så är jag sjuk själv. Dock kan man ju inte tycka synd om sig själv när man har en så liten flicka som absolut inte kan göra något.
Så därför tänkte jag att ni kunde tycka lite synd om oss. :)

Trist grabben!
Själv har dottern, 18 månader, haft feber (38.0 - 40.6) i 13 dygn nu... När man för två dagar sen tyckte det började bli bättre vägrar hon plötsligt äta och dricka. Svinförbannad så fort något tas i munnen. Upptäcker många stora vita förkylningblåsor i munnen...gör antagligen jävligt ont!! Går från 13h kontinuerlig sömn per natt till att vakna varje timme hela natten gråtandes och med hysteriska skrik.
Vårdcentralen och läkarkåren säger: ta en Alvedon...det går over...

Hjälplös? Ja! :-(

Postad 10 February 2013 - 23:20

Ivwe
  • Ivwe
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Jag vet... jag är en tönt... men jag har ju så kul när jag och Elina leker :)

http://vimeo.com/59340793

Ja, just det.. Elina tog sina första steg här för 1½ vecka sen :) Blott 7½ månad ^^

/G

Chris! Du har fullt i inkorgen eller någe! går inte skicka PM till dig!

Postad 10 February 2013 - 23:43

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

Chris! Du har fullt i inkorgen eller någe! går inte skicka PM till dig!

är det därför :D Det förklarar en del. Prova igen, rensar nu.

/G

Postad 11 February 2013 - 00:22

Unregistered7e3b888e
  • Unregistered7e3b888e
  • Lärjunge

• 295 inlägg
  • 0
Har själv en grabb på 5 och en dotter på 3 :D helt underbart att få sätta sig ned och få följa med in i deras fantasie värld :D
Alltid varit barn kär och Nu väntar vi våran 3e :D blir ett sommar barn då vi har två vinter barn redan.
MVH stiller

Postad 11 February 2013 - 08:35

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

Trist grabben!
Själv har dottern, 18 månader, haft feber (38.0 - 40.6) i 13 dygn nu... När man för två dagar sen tyckte det började bli bättre vägrar hon plötsligt äta och dricka. Svinförbannad så fort något tas i munnen. Upptäcker många stora vita förkylningblåsor i munnen...gör antagligen jävligt ont!! Går från 13h kontinuerlig sömn per natt till att vakna varje timme hela natten gråtandes och med hysteriska skrik.
Vårdcentralen och läkarkåren säger: ta en Alvedon...det går over...

Hjälplös? Ja! :-(

Feber i 13 dagar låter inte riktigt ok!? Ställ lite krav på BVC! Ta blodprov osv

Postad 11 February 2013 - 09:44

squiz
  • squiz
  • Forumräv

• 595 inlägg
  • 0

Feber i 13 dagar låter inte riktigt ok!? Ställ lite krav på BVC! Ta blodprov osv

Grejen är ju att det är sjuka det handlar om och då är det inte BVC utan VC som gäller oavsett ålder.
BVC tar inte ens emot utan hänvisar till VC - och VC säger bara att dom gjort allt dom kan och att allt är bra i övrigt...bara att vänta ut.

Som tur är verkar febern gått ner idag! 37.5 (barn har ju inte feber enligt lagens alla regler om det inte är över 37.8)...
Äter och dricker dessutom utan att bli fly förbannad så blåsorna börjar väl också lägga sig. Skönt!

Postad 12 February 2013 - 18:51

Dennis-A
  • Dennis-A
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
2st med 40 grader här hemma....

Postad 12 February 2013 - 20:00

squiz
  • squiz
  • Forumräv

• 595 inlägg
  • 0

2st med 40 grader här hemma....

Sucks dude! Länge?

Min lilla skrutt fick äntligen gå på dagis idag.. :-)

Postad 12 February 2013 - 21:24

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Ja här är dottern febrig igen...och sambon ligger utslagen också...finns visst fog för att F-kassan kallar det för Vabruari.

Postad 18 February 2013 - 11:30

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Tvillingbäbisar är ingen lek. Oddsen för att någon eller båda är hungriga eller allmänt förbannade är ganska låga..

http://www.youtube.c...h?v=sk8BnAMPX2k

Postad 18 February 2013 - 13:13

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Kan vi diskutera bilar här också?
Vi är ute efter en kombi för runt 100k med kraven att den ska vara säker, hyfsat billig i drift men viktigast av allt att man framöver ska få plats med både ett babyskydd och bilbarnstol för ca 3-åring.

Bilarna jag kikar på är Volvo V70 (06 eller nyare), Saab 9,5, Audi A4 Avant, BMW 523 Touring (E61), Skoda Octavia RS TDI (06 eller nyare). Alla dessa märken ligger i denna prisklass med ungefär samma miltal och årsmodell.

Vad har ni för bilar i era familjer (med fler än ett barn)?

Notering: Vi har idag alltså bara en dotter på dryga 2 år men börjar bli sugna på en till...samtidigt som vår Octavia RS-01 börjar sjunga på sista versen (23k mil). Och att få plats med två barnstolar i denna bil är fysiskt omöjligt.

Redigerat av MrSpokk, 18 February 2013 - 13:14.

Postad 18 February 2013 - 14:21

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Kan vi diskutera bilar här också?
Vi är ute efter en kombi för runt 100k med kraven att den ska vara säker, hyfsat billig i drift men viktigast av allt att man framöver ska få plats med både ett babyskydd och bilbarnstol för ca 3-åring.

Bilarna jag kikar på är Volvo V70 (06 eller nyare), Saab 9,5, Audi A4 Avant, BMW 523 Touring (E61), Skoda Octavia RS TDI (06 eller nyare). Alla dessa märken ligger i denna prisklass med ungefär samma miltal och årsmodell.

Vad har ni för bilar i era familjer (med fler än ett barn)?

Notering: Vi har idag alltså bara en dotter på dryga 2 år men börjar bli sugna på en till...samtidigt som vår Octavia RS-01 börjar sjunga på sista versen (23k mil). Och att få plats med två barnstolar i denna bil är fysiskt omöjligt.

Satsa på gas! Billigare än så blir det inte att köra. Låg skatt och billigt bränsle. VW har kommit längst men finns förstås på V70 också. Kör själv en 7-sitsig VW Caddy på gas för halva priset per mil jämfört med den gamla VW-bussen vi hade.

Postad 18 February 2013 - 15:18

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Satsa på gas! Billigare än så blir det inte att köra. Låg skatt och billigt bränsle. VW har kommit längst men finns förstås på V70 också. Kör själv en 7-sitsig VW Caddy på gas för halva priset per mil jämfört med den gamla VW-bussen vi hade.

Ja, jag har ögonen öppna på en Passat Ecofuel - körde nämligen en sådan 1,5 år som tjänstebil innan jag bytte till min nuvarande tjänst och jag var mer än nöjd med den! Min svåger har också köpt just en Passat Ecofuel och de är också hemskt nöjda. De går ju rätt billigt på KVD numera (runt 100-120k).

Postad 21 February 2013 - 22:08

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Då var kameranörden framme igen... men hon är ju så duktig :) Nyss fylld 8månader!

Postad 21 February 2013 - 22:35

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1741 inlägg
  • 0

Då var kameranörden framme igen... men hon är ju så duktig :) Nyss fylld 8månader!

Skoj skoj! :)

Dock så är det inte alltid en fördel med att barn går tidigt. Ofta så har de väldigt dålig kroppskontroll och det är stor risk för att de ska skada sig. Barn som går senare har oftast fått bättre kroppskontroll och kan sätta sig ned mer kontrollerat osv.

Det såg vi väldigt tydligt på vårat förra barn. Han gick runt 11-12 månader, hade övat mycket på att sätta sig ned mjukt osv. Gick otroligt bra och föll väldigt sällan.

Ett par polare som har ett jämngammalt barn hade stora problem. Han började gå runt 7-8 månader och föll väldigt illa ibland. Fick ha en sån där snygg "tyghjälm" för att dämpa fallet de gånger man inte hann med. De är ju rätt snabba, man kan inte passa alla steg de tar :)

Nu får vi se när detta barn börjar gå, född den 12/1 -13. Hoppas att han väntar hyffsat länge också, för både vår & hans egen skull :)

Postad 21 February 2013 - 22:57

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0
Sjukt imponerande med gång redan vid 8 mån. Själv tyckte jag dottern var tidig med 9 mån(är idag snart 3). Men hon hade lite av problemet att split vision inte existerade för fem öre eftersom hon var så liten. Hon skulle bara ta sig från A till B och om det låg något i vägen så gick hon in i det och ramlade och hade sig. Så efter tag tyckte man nästan att hon kunde ha väntat ett tag till för att "mogna" så man själv slapp springa runt som en galning och plocka undan och hålla koll hela tiden.

Nu är grabben 9 mån och jag vart lite stressad när han fick för sig att börja ta sina första steg när han var 8 mån. Men jag kunde andas ut lite när han tappade intresset för det och tog sig runt krypandes istället. Men nu har han börjat lite smått igen men hoppas att han tappar intresset igen som förra gången.

Det är lagom stressigt att springa runt som det är nu när han ställer sig upp överallt och skall ta allt som han kommer åt (de små armarna är juh som teleskopskaft) samtidigt som syrran springer runt och härjar i ett. :oD

Redigerat av Crabban, 21 February 2013 - 22:59.

Postad 22 February 2013 - 04:33

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Haha ja, det går undan! Och som ni säger så är inte koordinatonen den bästa. Faller lite då och då som en fura. Hittills har vi faktiskt varit tvungen att ringa ambulansen en gång :/ Men det gick bra.

Men vi tycker ändå det är roligt när hon går för krypandet har aldrig varit aktuellt även om vi gjort allt vi kan för att stimulera den biten framför att gå. Men det är en betydligt nöjdare bebis nu än innan :) Och egentligen, är det någonsin en lugn stund när de är sådär små? ;P

/G

Postad 22 February 2013 - 07:19

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Haha ja, det går undan! Och som ni säger så är inte koordinatonen den bästa. Faller lite då och då som en fura. Hittills har vi faktiskt varit tvungen att ringa ambulansen en gång :/ Men det gick bra.

Men vi tycker ändå det är roligt när hon går för krypandet har aldrig varit aktuellt även om vi gjort allt vi kan för att stimulera den biten framför att gå. Men det är en betydligt nöjdare bebis nu än innan :) Och egentligen, är det någonsin en lugn stund när de är sådär små? ;P

/G

Vad hände när det var ambulans utryckning då? Huvudet i ett bord?

Känner igen den där nöjdheten som du pratar om. Innan så var det surigt för att man inte kunde och bara ville gå eller krypa för den delen. När de ligger på mage och sprattlar som en galning men ingenting händer då blir det bra sura miner.

Vad gäller lugn stund så är inträffar den först när de sover annars är det juh ett ständigt ös. "Pappa gör så, pappa du ska vara sjuk nu du ska få spruta, pappa kom nu ska vi laga mat m.m." Det är bara att inse det faktum att man inte bestämmer över sig själv längre de nästkommande 18 åren. :oD

Redigerat av Crabban, 22 February 2013 - 07:20.

Postad 22 February 2013 - 13:29

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

Vad hände när det var ambulans utryckning då? Huvudet i ett bord?

Känner igen den där nöjdheten som du pratar om. Innan så var det surigt för att man inte kunde och bara ville gå eller krypa för den delen. När de ligger på mage och sprattlar som en galning men ingenting händer då blir det bra sura miner.

Vad gäller lugn stund så är inträffar den först när de sover annars är det juh ett ständigt ös. "Pappa gör så, pappa du ska vara sjuk nu du ska få spruta, pappa kom nu ska vi laga mat m.m." Det är bara att inse det faktum att man inte bestämmer över sig själv längre de nästkommande 18 åren. :oD

Haha

Ja, min sambo var hemma med Elina och hon föll som en fura och drog bakhuvudet trägolvet. Självklart blev hon ledsen men sedan blev hon väldigt seg och somnade i famnen. Så vi ringde och överlade lite med HMK-sköterskan på SOS som drog en ambulans. Dom kom som prio 2 eller 3. Klämde och kände lite och konstaterade att hon mådde fin fint. Men lagom tills dom hade kommit så hade hon vaknat och var lika glad som vanligt. Men poängen var just att hon blev så trött direkt efter smällen som gjorde oss oroliga. Sura och skrikiga barn är friska barn så att säga, i alla fall när det kommer till skador :)

/Firefighter 575

Postad 22 February 2013 - 15:31

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Haha

Ja, min sambo var hemma med Elina och hon föll som en fura och drog bakhuvudet trägolvet. Självklart blev hon ledsen men sedan blev hon väldigt seg och somnade i famnen. Så vi ringde och överlade lite med HMK-sköterskan på SOS som drog en ambulans. Dom kom som prio 2 eller 3. Klämde och kände lite och konstaterade att hon mådde fin fint. Men lagom tills dom hade kommit så hade hon vaknat och var lika glad som vanligt. Men poängen var just att hon blev så trött direkt efter smällen som gjorde oss oroliga. Sura och skrikiga barn är friska barn så att säga, i alla fall när det kommer till skador :)

/Firefighter 575

Man får tacka gud att dom är mjuk i princip överallt när dom är små. Min lilljänta har truttat på både näsa, mun och huvud och varit ledsen efteråt samt lite "sömnig". 1177 är bra nummer, har säkert ringt 10ggr på 1.5år för man undrat över saker.

Postad 22 February 2013 - 17:52

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Man får tacka gud att dom är mjuk i princip överallt när dom är små. Min lilljänta har truttat på både näsa, mun och huvud och varit ledsen efteråt samt lite "sömnig". 1177 är bra nummer, har säkert ringt 10ggr på 1.5år för man undrat över saker.

Ja, 1177 är säkert bra om det finns där man bor. Det gör det inte i t ex Jönköpings län.

Postad 22 February 2013 - 19:39

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Ja, 1177 är säkert bra om det finns där man bor. Det gör det inte i t ex Jönköpings län.

Du kan väl ringa oavsett vart du bor? Dom ger ju bara råd och svar över telefonen utan att vara inriktad mot specifika län osv.

Postad 22 February 2013 - 23:17

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Jag kommer aldrig använda mig av 1177. Oddsen för att få prata med en kunnig person är lika stor som att gå in på El-giganten/Siba/PC-City och få prata med en som faktiskt kan TV-apparater.

Så felrådda som vi har blivit är lexmaria-varning, om det inte vore för det faktum att vi inte kan anmäla dom. Vi pratar blodproppar, felaktiga medecinrekommendationer och okunighet gällande tidsbokning av läkare för vårdintyg (till psykiskt sjuk personk) mm.

Vi har ringt in tre gånger i rad med samma fråga hurvida det är farligt för en gravid kvinna att bli vinterkräksjuk. Tre (3!!!) olika svar där ett var att det var jättefarligt, ett andra där det var helt ofarligt och ett tredje med en blandning av båda.

Vafan, dom har till och med diagnoserat mig att ha klamydia en gång. SÅ var det inte!

Har jag problem så uppsöker jag i första hand vårdcentralen. Är det akut så åker vi till akuten. Behövs ambulans så ringer jag 112. Är jag osäker på ambulans så ringer jag 112 och ber att få prata med HMK-sköterskan för att överlägga.

Vill ni höra fler berättelser? Den om blodproppen jag fick är klockren. För att inte tala om stroken min sjukgymnast fick efter att dom hade rekommenderat han två alvedon och vila trots tydliga tecken. Slutade i koma. Säg till så berättar jag :|

/Firefighter 575

Postad 23 February 2013 - 14:49

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Du kan väl ringa oavsett vart du bor? Dom ger ju bara råd och svar över telefonen utan att vara inriktad mot specifika län osv.

Jag slog 1177 men kom bara till en inspelad röst som sa att det inte finns i Jkpgs län. Så det spelar visst roll vart man bor.

Postad 23 February 2013 - 16:29

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Jag slog 1177 men kom bara till en inspelad röst som sa att det inte finns i Jkpgs län. Så det spelar visst roll vart man bor.

Hmm, då misstog jag mig. Det var något som ändrades iallafall, möjligtvis var det att 1177 är numret man ringer oavsett vart man bor(förutom där det inte finns tydligen). Förut kan det ha varit olika nummer beroende på vart man bodde.

Jag kommer aldrig använda mig av 1177. Oddsen för att få prata med en kunnig person är lika stor som att gå in på El-giganten/Siba/PC-City och få prata med en som faktiskt kan TV-apparater.

Så felrådda som vi har blivit är lexmaria-varning, om det inte vore för det faktum att vi inte kan anmäla dom. Vi pratar blodproppar, felaktiga medecinrekommendationer och okunighet gällande tidsbokning av läkare för vårdintyg (till psykiskt sjuk personk) mm.

Vi har ringt in tre gånger i rad med samma fråga hurvida det är farligt för en gravid kvinna att bli vinterkräksjuk. Tre (3!!!) olika svar där ett var att det var jättefarligt, ett andra där det var helt ofarligt och ett tredje med en blandning av båda.

Vafan, dom har till och med diagnoserat mig att ha klamydia en gång. SÅ var det inte!

Har jag problem så uppsöker jag i första hand vårdcentralen. Är det akut så åker vi till akuten. Behövs ambulans så ringer jag 112. Är jag osäker på ambulans så ringer jag 112 och ber att få prata med HMK-sköterskan för att överlägga.

Vill ni höra fler berättelser? Den om blodproppen jag fick är klockren. För att inte tala om stroken min sjukgymnast fick efter att dom hade rekommenderat han två alvedon och vila trots tydliga tecken. Slutade i koma. Säg till så berättar jag :|

/Firefighter 575

Det verkar ju inte speciellt bra från deras sida alls.
En fråga, varför ringde ni 1177 när sjukgymnasten fick stroke?

Postad 23 February 2013 - 19:53

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

Det verkar ju inte speciellt bra från deras sida alls.
En fråga, varför ringde ni 1177 när sjukgymnasten fick stroke?

Fel formulerat. Min sjukgymnast ringde till 1177 när han hade haft ont i huvudet, armarna domnade och kände sig väldigt trött. Sluddrandet skyllde hon på tröttheten.

När han tagit två alvedon och lagt sig så hamnade han i koma.

/G

Postad 24 February 2013 - 10:09

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Blä, hela familjen är förkyld idag. Alla går runt och snyftar :)

Postad 24 February 2013 - 11:47

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

Blä, hela familjen är förkyld idag. Alla går runt och snyftar :)

Och du sitter och surfar. Dad of the year :P

Postad 24 February 2013 - 12:05

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Haha, Mamma sover och jag sitter med Baby vaggandes i sittern med mig. Dad of the year!

Och där somnade han! Mission acomplished.

Redigerat av maximm, 24 February 2013 - 12:05.

Postad 24 February 2013 - 21:37

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Denna tråd behöver prylar...

Nån som känner till en bra och billig babymonitor med bra räckvidd?

Postad 24 February 2013 - 22:14

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Vi kör med Clas Ohlssons för 999:-. Den har bra bild, nattlampa med varma färger som aktiveras vid gnöl och uselt ljud. Men det kan vara ett måndagsex.. För resten funkar perfekt! Monitorn är bärbar och dockning-/laddatation ingår. Går även att köra på sladd.

Vi älskar den!

Postad 25 February 2013 - 09:39

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Haha

/Firefighter 575

Vid ett sådant läge hade jag gjort samma sak. Klassiker det där med att piggna till när de väl är där. Det är som när man själv ska till sjukan/vårdcentralen för att man har ont eller vad det nu är för åkomma man har då helt plötsligt gör det inte lika ont längre.

Vad gäller tips på monitor så har vi ljudmonitor med lampor från Philips. En sån här: Postad bild
Tycker den har funkat klockrent när man väl haft behov av den. Men den ligger mestadels i byrålådan.

Redigerat av Crabban, 25 February 2013 - 13:38.

Postad 25 February 2013 - 19:22

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Man tackar.
Vet inte riktigt vad man kan tänkas kräva. Att man hör ungen hyffsat och att räckvidden är bra. Nån bild behövs inte.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.