Officiell tråd - TizzBird Stick N1
674 svar till detta ämne
Postad 21 November 2012 - 22:48
JABRIS
-
JABRIS
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Testade precis och startade TB med mottagaren i OTG - noll respons. Flyttade den, i drift, till direkt i stickan - allt funkar. Så min misstanke just nu är att OTG havererat av någon anledning.
Du kan ju prova att göra en fabriksåterställning (utan radering av appar). Har du senaste firmware? Upptäckte just att ny firmware finns för nerladdning. (stickan brukar ju "säga till" , men nu sökte jag. Ver 3.10
Redigerat av JABRIS, 21 November 2012 - 22:58.
Postad 21 November 2012 - 22:58
ceciliap
-
ceciliap
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Du kan ju prova att göra en fabriksåterställning (utan radering av appar). Har du senaste firmware?
Uppdaterade fw så sent som ikväll, innan jag började strula med tgb. Ska testa återställning imorrn, tur att jag inte hunnit med att installera mer än netflix :-)
Redigerat av ceciliap, 21 November 2012 - 22:58.
Postad 22 November 2012 - 12:11
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
NFS vs. Samba! Detta är två olika protokoll för att ansluta nätverksenhet till TizzBird. NFS är snabbare efter som protokollet har mindre "overhead" än Samba och vi rekommenderar det om ni har möjlighet.
Körde nyligen en test med Stick N1, ansluten till en Synology NAS, DS212j. Kopierade filer från NASen till stickan med Samba respektive NFS anslutning. Samba klarade ca 13Mbps och NFS ca 26Mbps (via WiFi). ganska rejäl skillnad som kan ha betydelse när man vill streama HD-film. För instruktioner om hur ni ansluter med NFS respektive Samba (CIFS) ta en titt i manualen här; http://www.tizzbird....bird-manual.htm
Postad 22 November 2012 - 20:06
dappa
-
dappa
-
Rookie
-
4 inlägg
hmm Slingplayer i samma stadie med nya firmwaren 3.10 som innan. jag kanske hoppades på för mycket.
Kan ej fortfarande köra i high quality 1mbit stream verkar vara max.
grrrr
Annars nöjd med stickan.
Redigerat av dappa, 22 November 2012 - 20:07.
Postad 23 November 2012 - 11:00
ceciliap
-
ceciliap
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Har försökt koppla in ett tangentbord till stickan men har inte lyckats. Provat: - Logitech K400
Uppdatering: Efter kontakt med Tizzbird support så plockade jag bort USB-förlängningskabelen till strömförsörjningen (ditsatt pga attUSBkontakten i tvn blockerades av stickan och befintlig kabel inte räckte till eluttaget). Samtidigt så vickade jag på microusbkontakten i stickan. Efter detta så funkade tangentbordet med mottagaren i rätt usbkontakt - både tangentdeln (förutom åäö då) och trackpaden.
Postad 04 December 2012 - 14:06
dgordon
-
dgordon
-
Forumräv
-
-
671 inlägg
Hej! Jag lämnade tidigt tillbaks min sticka, främst pga att jag inte fick SVT Play att fungera tillfredsställande.
Hur fungerar den nu för er som använder den för det? Hur spelar ni upp SVTPlay (vilken app)? Kör ni flash eller inte?
En annan fråga.. hur spelar man bäst upp sina egna filmer från nas/pc-hårddisk? Jag kör xbmc nu.
Postad 04 December 2012 - 17:06
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Hej! Jag lämnade tidigt tillbaks min sticka, främst pga att jag inte fick SVT Play att fungera tillfredsställande. Hur fungerar den nu för er som använder den för det? Hur spelar ni upp SVTPlay (vilken app)? Kör ni flash eller inte?
En annan fråga.. hur spelar man bäst upp sina egna filmer från nas/pc-hårddisk? Jag kör xbmc nu.
Det var en del diskussioner angående uppspelning av SVT Play med stickan inledningsvis, men det verkar inte längre vara något problem om vi utgår från de kundkontakter vi har till support. SVT har jobbat på att förbättra sin tjänst för Android-enheter och i kontakter med dem har vi förstått att tidigare problem inte varit ensidigt orsakade av vår produkt. Flash rekommenderar jag inte att använda och den är dessutom på väg bort från Android plattformen. SVT Play släppte ny App 2.0 som enligt mina erfarenheter fungerade riktigt bra på N1, men mindre bra på F11/F20. Både SVT och TV4 använder HLS adaptive streaming, i sina Play-tjänster mot Android enheter. Det finns stöd för detta format i Android 4, men ej i äldre versioner. Nu kör man bäst med webbläsarens user agent inställd på "default" (android) och med SVT Play 2.1, när man klickar på en video får man frågan om man vill spela upp programmet med SVT Play 2.1 eller webbläsaren och kör man webbläsaren i N1 få man HD-kvalitet med bra flyt. I F11/F20 får man välja att spela upp med Appen istället för webbläsaren. För att strömma mediafiler lokalt skall du helst ansluta till nätverksenheten med NFS, det är betydligt snabbare protokoll än Samba.
Postad 08 December 2012 - 16:55
ulfw
-
ulfw
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Är det någon som testat SmartTV-stickan från Dmtech ? ( http://www.netlogic....bd-8c24379efe80) Är denna bättre eller sämre än Tizzbird N1 ? Fungerar den bra med SVTPlay ? Såvitt jag kan se så är det en snabbare processor i Dmtech-stickan (ARM9) samtidigt som det går att stoppa in ett separat minneskort och det medföljer trådlöst tangentbord. Säljs för 990 SEK på Siba: http://www.siba.se/p...gel-?ref=searchPå pappret borde Dmtech-stickan vara ett bättre köp. Undrar Ulf W
Redigerat av ulfw, 08 December 2012 - 16:55.
Postad 09 December 2012 - 15:37
mikaelras
-
mikaelras
-
Rookie
-
1 inlägg
När jag kör viaplay-appen, så får jag en grå rand till höger och aktivitetsfältet där nere försvinner aldrig.
Samma sak med tv4 appen. (ingen grå rand till höger dock).
Det verkar som om filmen inte går in i fullskärmsläge automatiskt. Kanske tror android att det är en telefon som står "upprätt"?. Finns det någon lösning på det tro?.
Har även upptäckt att om man startar en film och sen går till hemskärmen via ikonen i aktivitetsfältet, och sen öppnar appen igen så är filmen igång i helskärmsläge, så det är ju en workaround, men det borde ju gå med nån knapp att få fullskärm??
Postad 10 December 2012 - 21:15
bloodfire
-
bloodfire
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Samma för mig men din work around funkar inte...filmen startar bara om med samma defekter...
I övrigt tycker jag streaming från nätet går väldigt hackigt och ger dålig bildkvalitet trots bra wifi-styrka och hastighet.
Känns som en bra idé men ger inte på något sätt ett intryck av en färdig produkt...(lånade en Apple-tv i helgen och stabiliteten och bildkvaliteten går inte ens att jämföra...enda nackdelen är ju att man sitter låst till de appar Apple tycker att man ska ha.)
men...funkar inte tjänsterna som önskas så spelar det ju ingen roll hur mycket man kan installera.
Det blir nog dock att skicka tillbaka den här stickan...
Postad 11 December 2012 - 23:06
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Det grå fältet verkar ha att göra med Android 4. Viaplayappen får inte grå fält när man spelar upp på F11/F20 och inte i min Galaxy SII med Android 2.3. Om någon som har Android 4 i telefon eller platta kan verifiera hur Viaplay appen fungerar vore värdefullt.
Om ni bara skall använda för Viaplay kanske F11 är ett bättre alternativ.
Redigerat av TizzBird Sverige, 11 December 2012 - 23:07.
Postad 11 December 2012 - 23:06
Unregistered4e5b70d5
-
Unregistered4e5b70d5
-
Rookie
-
8 inlägg
Jag har haft en del problem med wifi disconnects. Installerade appen wifi high performance widget som stänger av power save för wifi. Det verkar fungera bättre nu. Kan det vara så att tizzbirden går i power save för wifi vilket skulle kunna leda till tappad förbindelse med vissa accesspukter? Borde inte stickan ha power save för wifi avstängt default efter som det inte finns några batterihänsyn att ta? Eller är jag fel ute?
Postad 12 December 2012 - 01:23
Unregistered934ddb51
-
Unregistered934ddb51
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Trist att behöva ge upp, men...
Då SvtPlay nu inte längre fungerar på min nya Samsung TV så fick jag syn på Tizzbird N1 som elegant skulle kunna fixa det och mycket mer. Så köpte en förra veckan och har sedan dess tragglat med att få WiFi att snurra. Men hur man än testar så går wifi upp och ner och inte att lita på. Det kan gå ett tag, 5-30 minuter men sedan hänger det sig elller tom helt lägger av och symbolen försvinner helt.
Testat bla med:
- två olika routrar
- flyttat omkring router och TV mellan olika avstånd, ner till 1 meter
- testat alla kanaler från 1 - 12, WIfi analyzer ger 45-55, vilket borde vara OK
- följt lathunden på Tizzbirds hemsida
- längre hdmi-kabel för att undvika interferrens från TVn
- omstarter och återställningar
Men bara med samma negativa resultat - det är så instabilt jag tvingas försöka lämna tillbaks pinnen imorgon.
Jag tror att det helt enkelt är för klen maskinvara. Jämfört med konkurrenterna som tex har klart vassare cpu och dubbla antenner. Dessutum till halva priset förresten...
Så när kommer nästa uppgraderade version? Och priset måste nog korrigeras ner en bit... Jag avvaktar nog detta för annars en mycket trevlig pryl!
God Jul!
Postad 12 December 2012 - 06:40
Unregistered4e5b70d5
-
Unregistered4e5b70d5
-
Rookie
-
8 inlägg
Tobbe321: liknande problem som jag har haft. Efter lite googlande om android ics så misstänker jag att wifi drivrutinen går ner i strömsparläge. Prova med appen jag skrev om ovan.
Redigerat av Unregistered4e5b70d5, 12 December 2012 - 06:41.
Postad 12 December 2012 - 12:26
Unregistered934ddb51
-
Unregistered934ddb51
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
nseger: Tack för tips. Jag gjorde en komplett systemåterställning, installerade appen wifi high performance, slog p den för mitt nätverk och testade webläsare ock svtplay. Men tyvärr ingen förbättring, WiFi "slocknar" efter ett tag fortfarande. Så nu blir det paketering och återlämnande i alka fall. Synd.
Postad 12 December 2012 - 14:41
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Trist att behöva ge upp, men... Då SvtPlay nu inte längre fungerar på min nya Samsung TV så fick jag syn på Tizzbird N1 som elegant skulle kunna fixa det och mycket mer. Så köpte en förra veckan och har sedan dess tragglat med att få WiFi att snurra. Men hur man än testar så går wifi upp och ner och inte att lita på. Det kan gå ett tag, 5-30 minuter men sedan hänger det sig elller tom helt lägger av och symbolen försvinner helt. Testat bla med: - två olika routrar - flyttat omkring router och TV mellan olika avstånd, ner till 1 meter - testat alla kanaler från 1 - 12, WIfi analyzer ger 45-55, vilket borde vara OK - följt lathunden på Tizzbirds hemsida - längre hdmi-kabel för att undvika interferrens från TVn - omstarter och återställningar Men bara med samma negativa resultat - det är så instabilt jag tvingas försöka lämna tillbaks pinnen imorgon. Jag tror att det helt enkelt är för klen maskinvara. Jämfört med konkurrenterna som tex har klart vassare cpu och dubbla antenner. Dessutum till halva priset förresten... Så när kommer nästa uppgraderade version? Och priset måste nog korrigeras ner en bit... Jag avvaktar nog detta för annars en mycket trevlig pryl! God Jul!
SVT Play fungerar bra på N1, förutsatt att man har bra Wifi-signal från sin router och i övrigt hyfsad anslutning till Internet. Jag har gjort en demovideo för SVT Play 2.1 Appen idag och kört SVT Play Live hela förmiddagen med toppkvalitet och utan störningar (3-4 timmar). Ville knuffa lite för möjligheten att använda TimeShift-funktionen som finns i SVT Play. Demovideo här: http://youtu.be/1VEkqgOUFwsMed bra Wifi-signal har vi aldrig lyckats återskapa det fel du beskriver, att den tappar nätverksanslutning. (däremot om signalstyrkan är sämre än -60dBm så är det möjligt). Och du verkar ha gjort alla tänkbara tester att fixa mottagningen. Även om man tycker att 5-10 personer som beskriver ett problem på forum är mycket, så är det en mycket litet antal jämfört med antalet levererade stickor. Vi har fått tillbaka några stickor där kunden säger att det är fel på dem och att det "går inte" att se på SVT Play eller få uppkoppling i nätverket. Men när vi testar dem fungerar de bra (!?) Hårdvaran räcker nog till, tror inte att det är något problem. Däremot så skulle jag påstå att SVT Play inte har 100% tillgänglighet hela tiden på program och sändningar. Dubbla antenner låter bra, om det verkligen förbättrar prestanda i praktiken, men för att strömma video från Internet räcker det med 2-3Mbps för toppkvalitet. Priset påverkas inte så mycket av kostnaden för snabbare processormodeller, det skiljer bara några dollar. Anledningen att vissa tillverkare inte använder de billigaste och senaste chippen från Kinesiska chip-tillverkare, är att de har sämre systemutveckling och kanske inte är mogna och anpassade för den här marknaden. Vill man göra en Android-sticka som får plats direkt i HDMI-anslutningen på de flesta TV-modeller, måste den vara minimal och man måste se till att den inte blir för varm bakom TV. Och vad händer med systemet om strömmen bryts okontrollerat ett antal gånger, är det tillräckligt stabilt för att klara det. Det är diverse kvalitetssäkring som är viktiga och som kommer kunden till godo efter att man haft produkten en tid. Man kanske inte upptäcker denna typ av brister inom de lagstadgade 14 dagar, som Ångerrätten gäller. Det som mer avgör produktens kostnad är systemutveckling och support. Att bara "löda ihop" en Android-sticka med en billig ARM processor och lite styrkretsa och leverera med chip-tillverkarens systemprogramvara, är inte värt mer än 400-500 SEK. Att anlita duktiga systemingenjörer för att utveckla ett användarvänligt gränssnitt och förbättra produktens funktioner, kostar investeringspengar, som måste läggas på produktens pris. Men visst, för vissa kunder är produkten för 500:- tillräcklig. Vi har valt ett annat marknadssegment. Licensavgifter för Dolby och DTS kostar pengar. TizzBird är inte bara en Android Sticka utan även ett mediacenter som man med fördel kan använda för att spela och strömma mediafiler i hemmet med. Vilka hembio-entusiaster är intresserade av en produkt utan Dolby och DTS?
Postad 12 December 2012 - 15:02
Unregistered934ddb51
-
Unregistered934ddb51
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Hej,
Håller med dig i allt du skriver om kvalitet och pris. Jag betalar gärna lite extra, men då MÅSTE det ju fungera OK också....
I annat fall blir man snabbt besviken och resultatet blev ett återlämnande och i detta fall återgång till att koppla upp laptop till TVn igen. Och det var inte bara SVtPlay som var problemet. Även vid tex GooglePlay hängde det sig plötsligt ofta.
Har ett par andra laptops och andra wifi-enheter som aldrig har dessa problem.
Som lite pryltokig, tekniker rmed många år i branschen så har jag lagt ner åtskilliga timmar på stickan, så den fick i alla fall en fair chans...
Postad 12 December 2012 - 15:32
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Det glädjer mig att du är med på resonemanget om kostnader och jag håller med om att produkten måste fungera för att man inte skall bli besviken.
Om man inte har anslutningen till nätverket fungerande, som du beskrev att du inte fick till. Då fungerar i princip inget. Google Play, YouTube, strömma media lokalt, etc. Allt är beroende av nätverksanslutningen och det är därför viktigt att man får till det.
Det som är svårt att förstå från mitt perspektiv, är varför du inte får det att fungera!
På kontoret har jag en Huawei 4G router, den ger ner mot -70dBm på 1 meters avstånd... i jämnhöjd med stickan. Flyttar jag upp stickan eller ner routern 1.5 m så får jag bättre signal. Hemma har jag en D-Link router på 5-6m avstånd och får -48dBm till -56dBm lite beroende på hur jag vrider TVn i förhållande till routern. Signalen är tillräckligt för att stickan skall fungera stabilt. Du har testat med olika routrar och tipsen i vår WLAN guide, du har gjort factory reset, och du har signalstyrka som är riktigt bra. Men ändå säger du att det inte fungerar. Det irriterar att vi inte kan säga varför
Postad 12 December 2012 - 23:27
Unregistered934ddb51
-
Unregistered934ddb51
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Hej igen,
Glömde att jag också testat med min Samsung Galaxy S3 som hotspot. Samma resultat ungefär, dvs sporadiska hängningar där wifisymbolen slocknar. Ibland kom den tillbaks efter en stund, ibland krävdes omstart.
Allt tyder på att jag haft otur med en defekt sticka. Eller...? Men nu är den återlämnad i alla fall. Kanske jag vågar prova igen när nästa version kommer. Håller ögonen öppna.
Postad 13 December 2012 - 11:46
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Vilken åf har du lämnat tillbaka till?
Postad 13 December 2012 - 12:05
Unregistered934ddb51
-
Unregistered934ddb51
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Netonnet i Slagsta där den köptes. Mvh Tobbe
Redigerat av Unregistered934ddb51, 13 December 2012 - 12:06.
Postad 13 December 2012 - 19:57
roslagen69
-
roslagen69
-
Rookie
-
5 inlägg
MIn första n1 låste sig så jag skickade den tillbaka till netonnet o fick en ny som jag är nöjd med, möjligheten om den skulle krångla eller bli något fel kunde ju ändå gå att sända tillbaka o få pengar tillbaka men jag hade längre tid på mig att utforska möjligheterna med stickan, personligen tycker jag lite av tjusningen med den är att allt inte är riktigt färdigt en, jag har fått lärt mig efter resans gång,ex så får jag fortfarande inte nfs att ansluta mellan data o sticka det blir bara att den försöker ansluta utan resultat men men... dnla går ändå tillräckligt okej, men vill man ha någon media spelare som går på räls så kanske det finns bättre alternativ, jag växlar mellan min lg 670 n o tizzbirden o får ut det gottest av varje
Postad 14 December 2012 - 11:39
Unregistered934ddb51
-
Unregistered934ddb51
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Hej Tizzbird igen,
Även jag har nu "lånat" (öppet köp) en ny N1 från Teknikmagasinet och den fungerar fint utan hängningar!
Så min första från Netonnet måste ha varit defekt.
Några noteringar:
- den första hade en svart kartong och den nya har en vit - kan det vara olika serier kanske?
- betydligt bättre signal på den nya med Wifi Analyzer
- flash-versionen av SvtPlay är dock ännu lite skakig, men html5 (ipad i settings) rullar på perfekt! Har förstås lagt in flash från 1Mobile och även uppdaterat på play.
Så nu är jag ganska nöjd!
Postad 14 December 2012 - 16:40
taber1023
-
taber1023
-
Rookie
-
7 inlägg
Går det att styra N1 med Logitechs Harmony-kontroller på något sätt? Kanske med en extra IR-mottagare likt den här? http://www.ebay.co.u...=item3f14adc192
Postad 14 December 2012 - 17:05
Unregistered934ddb51
-
Unregistered934ddb51
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
taber1023: Javisst, Tizzbird finns i Logitechs konfig-program. N1:an har ju praktiskt nog en egen ir-mottagare i änden på usb-kabeln, så ingen extra behövs heller. Så kör jag - har konfigurerat om knapparna på min Harmony lite som jag vill ha dem också. Men bättre/enklare att ha ett USB-tangentbord.
Postad 14 December 2012 - 20:57
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Hej Tizzbird igen, Även jag har nu "lånat" (öppet köp) en ny N1 från Teknikmagasinet och den fungerar fint utan hängningar! Så min första från Netonnet måste ha varit defekt. Några noteringar: - den första hade en svart kartong och den nya har en vit - kan det vara olika serier kanske? - betydligt bättre signal på den nya med Wifi Analyzer - flash-versionen av SvtPlay är dock ännu lite skakig, men html5 (ipad i settings) rullar på perfekt! Har förstås lagt in flash från 1Mobile och även uppdaterat på play. Så nu är jag ganska nöjd!
Roligt att höra att du inte har gett upp helt ännu! - Vita kartonger anses hålla stilen bättre än de svarta. De svarta är mer känsliga för fingeravtryck etc. som får kartongerna att se mer slitna ut snabbare. Vi Vi övergår successivt till enbart vita kartonger, men ingen skillnad i själva produkten vad vi känner till. - Du hade ju bra signal även med den första (!?) -45 - -55dBm, men är skillnaden att du inte tappar signalen? - Flash tror jag vi får glömma angående Play-kanaler. Om du anger "default" i user agent så identifierar sig N1 som Android hos SVT Play och får ström i HLS (samma som till iPad tror jag) och det fungerar bra. Flash är ju definitivt på väg bort (eller är redan borta) från Android och även från Play-kanalerna. Det glädjer mig att du är nöjd
Postad 14 December 2012 - 23:15
jocke jonsson
-
jocke jonsson
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Kan man byta ut default spelaren dvdlive mot möjligtvis mxplayer då den klarar av fler filformat/filer än dvdlive, just nu så får jag force Close titt som tätt samt att var och varannan film inte kan spelas upp från imediastreamer på min surfplatta, men i mxplayer går det hur bra som helst. Hur funkar det när man använder nfsserver? Spelas filmerna upp i dvdlive där oxå?
Postad 16 December 2012 - 23:17
mrbasman
-
mrbasman
-
Rookie
-
8 inlägg
Jag har lekt runt med min n1 några dagar nu och är i det stora hela ganska nöjd. Jag ser helt klart en stor potensial i denna lilla sticka. Men är det någon som har fått till ett visningsläge med både filmens namn och omslagsbilden som man kan få på xbmc? Det är rätt frustrerande att behöva markera mapp för mapp för att se vad filmen heter. Sen har jag ett tips till alla som inte får scraper funktionen att funka när ni streamar filmerna från en nas, det är att nätverks anslutningen måste vara NFS och inte SAMBA.
Postad 17 December 2012 - 12:59
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Utvecklingen av TizzBirds GUI fortsätter. Vi har stora förhoppningar om att det blir snart ännu bättre... stay tuned
Postad 17 December 2012 - 15:35
Unregistered934ddb51
-
Unregistered934ddb51
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Hej igen, Min "nya" sticka fungerar fortfarande fint - WiFi håller sig uppe konstant med hög signal, ca -45db. Skillanden är nu att jag kan ha TV och router på sina ordinarie platser, ca 10 meter mellan och på olika våningar i huset! Vad gäller SvtPlay så fungerar user agent "Ipad" mer stabilt än med "default". Om båda fallen kör HLS så är det ändå skillnad i stabilitet och kvalitet, så Svt hanterar det uppenbarligen olika. "Ipad" kör också helskärm, medan "default" ger svarta ramar nedtill och på sidorna. Kanske beroende på html5 vid "ipad"? Och jag kommer absolut att " stay tuned" för kommande releaser!
Postad 17 December 2012 - 17:54
muffyduffy
-
muffyduffy
-
Rookie
-
4 inlägg
Nu har jag köpt min N1a. Nöjd än så länge. Har inte haft några problem med wifi. Däremot så tycker jag det är svårt att styra vissa appar, tex. Netflix och Viaplay när man ska scrolla och det är nästa omöjligt att göra med hjälp av fjärren. Bättre går det med mus och tangenbord inkopplat.
Därför är jag på jakt efter en extern touchskärm som jag skulle vilja koppla in till N1a via USB eller trådlöst. Någon som har koll om det finns sådan att köpa? Men en sådan på soffborde skulle det N1a vara grym. Kanske något som liknar detta: http://www.customgadz.com/store/
Är inne på att roota och köra vnc server på den för att styra den helt via datorn eller min iphone. Någon som har prövat det?
Annars fungerar allt som det är tänkt och jag kan streama fullHD utan problem från min hårddisk på nätverket. Saknar dock möjligheten till att anpassa TizzBirds Gui lite mer efter eget smak och tycke.
Redigerat av muffyduffy, 17 December 2012 - 19:31.
Postad 17 December 2012 - 19:47
JABRIS
-
JABRIS
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Nu har jag köpt min N1a. Nöjd än så länge. Har inte haft några problem med wifi. Däremot så tycker jag det är svårt att styra vissa appar, tex. Netflix och Viaplay när man ska scrolla och det är nästa omöjligt att göra med hjälp av fjärren. Bättre går det med mus och tangenbord inkopplat.
Därför är jag på jakt efter en extern touchskärm som jag skulle vilja koppla in till N1a via USB eller trådlöst. Någon som har koll om det finns sådan att köpa? Men en sådan på soffborde skulle det N1a vara grym. Kanske något som liknar detta: http://www.customgadz.com/store/
Är inne på att roota och köra vnc server på den för att styra den helt via datorn eller min iphone. Någon som har prövat det?
Annars fungerar allt som det är tänkt och jag kan streama fullHD utan problem från min hårddisk på nätverket. Saknar dock möjligheten till att anpassa TizzBirds Gui lite mer efter eget smak och tycke.
Logitech K400 är tangentbord med touchpad.
Postad 17 December 2012 - 23:45
muffyduffy
-
muffyduffy
-
Rookie
-
4 inlägg
Logitech K400 är tangentbord med touchpad.
Tänkte nog mer på något i stil med Apples Magic Trackpad men en Logitech K400 kanske jag kan nöja mig med
Postad 18 December 2012 - 03:08
mrbasman
-
mrbasman
-
Rookie
-
8 inlägg
har du provat tizzremote appen till din mobil eller surfplatta? Där har du som en touchpad:-)
Postad 18 December 2012 - 07:28
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Dessutom är det på gång en ny uppgraderad version av TizzRemote, där man skall kunna välja mediafiler och starta direkt i remoten
Postad 19 December 2012 - 16:07
mrbasman
-
mrbasman
-
Rookie
-
8 inlägg
Tänkte kolla om det är någon som har provat någon android baserad spelkontroll till sin tizzbird?
Typ en Gametel http://www.coolstuff...CFeN4cAodNhsAwA eller någon annan?
Postad 19 December 2012 - 20:40
jocke jonsson
-
jocke jonsson
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Hur funkar server med nfs? Streamas/spelas filmerna från servern upp i dvdlive på stickan eller kan man välja annan spelare? T ex mxplayer? Någon som testat hbonordic på stickan? Funkade det? Det sägs finnas en del problem med upplösning, rootade devicer osv....
Postad 20 December 2012 - 02:26
mrbasman
-
mrbasman
-
Rookie
-
8 inlägg
Nfs funkar dubbelt så bra som samba jag har inte haft några problem med att streama tunga filer. filmerna Spelas upp i dvd live. jag har inte hittat något ställe än där du kan till mxplayer. mxplayer använder jag till svt play och då hackar det aldrig trots bästa upplösningen.
Postad 20 December 2012 - 11:59
Unregistered934ddb51
-
Unregistered934ddb51
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Hej - bidrar med en liten "utredning" om SvtPlay och olika inställningar.
Så här är i alla fall mina upplevelser av det:
1. Defalt (user agent i webläsaren) går hyfsat, men trasslar ofta med att byta upplösning mitt i uppspelningen.
2. Ipad/Iphone (user agent) går nästan alltid fint i hög upplösning, men inte alla program är kodade för det.
3. Desktop (user agent) ger möjlighet att köra även program som inte är tillåtna på mobiler/plattor.
4. Vissa program körs i den gamla Flash-tekniken, tex Homeland. Och se där - där fungerar allt väldigt mycket bättre!
Ibland var det alltså lite bättre förr....
5. Live-utsändningar tycks alltid fungera bäst - lite lustigt kan det tyckas...
Jag har en Samsung-Tv som är suverän i sig själv på att köra NAS-uppspelningar via Wifi i alla format (även m2ts), men den klarar inte längre SvtPlay. Så just SvtPlay är det primära skälet till att jag skaffade Tizzbird.
God Jul på er alla Tizzbirdare!
Postad 21 December 2012 - 18:53
dgordon
-
dgordon
-
Forumräv
-
-
671 inlägg
Har ni fått till hd på Netlflix? Jag har läs att det inte går på Android f.n. (?)
Kommer det en 'N2' snart..?
Postad 21 December 2012 - 22:50
mrbasman
-
mrbasman
-
Rookie
-
8 inlägg
Hoppas inte det kommer en N2:a snart för då kommer dom väl sluta utväckla n1:an.
Postad 27 December 2012 - 13:07
Unregisteredb7b69fb2
-
Unregisteredb7b69fb2
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Ingen mer info om hd i netflix N1:an?
Postad 29 December 2012 - 10:44
Micke-Falo
-
Micke-Falo
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej!
Jag köpte en TB N1 strax före jul, den fungerar jättebra i allt utom att jag inte får den att läsa .ISO? Någon som har nåt tips?
Jag har inte installerat någon speciell app eller liknande utan försöker bara att öppna ISO-filen. Har anslutit min portabla HDD direkt till stickan och via nätverket men utan framgång med att läsa just ISOn, alla andra format går bra att läsa. ISO filen fungerar om man bränner till skiva och spelar i vanliga DVD/blueray spelaren. Missar jag något?
/Micke
Postad 31 December 2012 - 14:10
jocke jonsson
-
jocke jonsson
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Nån som fått Hbo-Nordic att funka på stickan? Allt funkar bra fram till det är dags att spela upp filmen, då får jag ett meddelande om att kontot redan används eller dylikt... allt funkar strålande i surfplattan..
Vet tizzbird Sverige om Hbo ska funka på stickan?
Postad 31 December 2012 - 14:53
JABRIS
-
JABRIS
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Nån som fått Hbo-Nordic att funka på stickan? Allt funkar bra fram till det är dags att spela upp filmen, då får jag ett meddelande om att kontot redan används eller dylikt... allt funkar strålande i surfplattan..
Har samma problem, ibland även på htc one x+. Lyckas aldrig logga in via PC, kundtjänsten på Hbo är totalt USEL!
Postad 01 January 2013 - 08:48
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Har kontaktat HBO angående detta och försökt få kontakt med teknisk support, men HBO verkar inte ha samma intresse av att få sin tjänst att fungera på olika plattformar som exempelvis Netflix. Här är svaren från deras kundtjänst... Svar 1 Det är många som stött på detta problem med android enheterna. Villkor som gäller är att android enheten ej får vara rootad/hackad eller modifierad med annan programvara pga säkerhetsriskerna i detta. Svar 2 VI har först och främst fokuserat oss på att tjänsten ska fungera för de mer välkända tillverkarna med Android OS.Jag gissar att "de mer välkända tillverkarna" betyder SamsungVi skall kontakta våra vänner i Korea och höra om de kan lista ut vad som orsakar problemet i Appen, men det hade varit enklare om vi fått lite hjälp av HBO.Se även M3s öppna brev till HBO;http://www.idg.se/2....till-hbo-nordic
Postad 01 January 2013 - 16:52
ManganD
-
ManganD
-
Rookie
-
1 inlägg
Hag har gjort uppdatering av firmware och återställning till fabriksinställning enligt anvisnigarna. Men jag ser ingen ikon för Google Play. I ställetser jag ikonen för "1.Mobile Market".Har jag gjort något fel?.
Tillägg: Gjorde om allt en gång till,. och si på fan, det fungerade!
Redigerat av ManganD, 01 January 2013 - 19:02.
Postad 01 January 2013 - 18:39
hilmer_h
-
hilmer_h
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
För mig fungerade det att uppgradera firmware enligt anvisningarna för att få Google play. Ett problem jag har är att logga in på Youtube appen när man väljer sitt Google konto så står det att man måste ha Google play services installerat. Så kan man välja att hämta det vi mobile1 market men när jag ska installera appen står det bara att appen inte har installerats. Någon som har samma problem?
Postad 02 January 2013 - 10:38
jocke jonsson
-
jocke jonsson
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Har kontaktat HBO angående detta och försökt få kontakt med teknisk support, men HBO verkar inte ha samma intresse av att få sin tjänst att fungera på olika plattformar som exempelvis Netflix. Här är svaren från deras kundtjänst...
Svar 1 Det är många som stött på detta problem med android enheterna. Villkor som gäller är att android enheten ej får vara rootad/hackad eller modifierad med annan programvara pga säkerhetsriskerna i detta.
Svar 2 VI har först och främst fokuserat oss på att tjänsten ska fungera för de mer välkända tillverkarna med Android OS.
Jag gissar att "de mer välkända tillverkarna" betyder Samsung
Vi skall kontakta våra vänner i Korea och höra om de kan lista ut vad som orsakar problemet i Appen, men det hade varit enklare om vi fått lite hjälp av HBO.
Se även M3s öppna brev till HBO; http://www.idg.se/2....till-hbo-nordic
Jag antar att stickan räknas som rootad då.. Hoppas att koreanerna alternativt HBO finner en lösning på detta då det vore fint att få tillgång till en massa fina HBO-serier rätt in i tv-rutan..
Postad 02 January 2013 - 15:19
Unregistered9a2220f8
-
Unregistered9a2220f8
-
Användare
-
-
147 inlägg
Sitter och pillar med svärföräldrarnas N1:a nu, efter inköp igår. Allt verkar riktigt bra, men jag har två problem och lite brådis så jag hinner inte läsa igenom hela tråden ifall mitt problem redan är besvarat (sorry)!
1. Jag kan inte / har ingen fullskärms knapp i youtube-appen. Kör appen via min Galaxy Tab och där ser allt lika dant ut fast fullskärmsknappen är där. Vad är fel?
2. Varje gång jag försöker ta hem Google play servive appen får jag meddelandet att det inte går att installera efter nerladdning. Vad är fel?
Har gjort firmware-uppdatering och resettat.
Har 60 dB med Wifi Analyser och 4G med ~10Mbit uppkoppling.
Tack för snabbt svar (behöver visa svärförändrarna innan jag åker hem igen)!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|