Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

** Officiell tråd - HTC One **

553 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC One 2GB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 9 9.06923 (129) Inga priser
HTC One Mini 1GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8.166666 (5) Inga priser
HTC One M8 2GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8.999998 (54) Inga priser
HTC One M9 3GB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 9 8.437498 (15) Inga priser
HTC One M8s 2GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 7 (8) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 27 May 2013 - 09:38

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Just kameran var nåt jag var orolig för och visst kan jag hålla med om att den inte är det bästa som finns om man ska ta bilder i fullt dagsljus men dåliga blir dom inte, är man petig med detaljer så ska man inte fota med mobil. Kameran är sjukt snabb för att vara mobilkamera och är man som jag en som ofta tar bilder kvällstid när det är lite dämpad belysning finns ingen bättre mobilkamera, där vinner ONE överlägset. Jag är överlag grymt nöjd med luren, batteriet har jag aldrig lyckats dra ur mer än 50% på en dag och skitig blir den inte heller, kanske beror på att jag tvättar händerna i mellanåt..

Det enda negativa jag upptäckt är en bugg, ibland när man går ut och den tappar wifi så så händer det att man måste starta om luren för att få igång wifi när man igen får åtkomst till det. Inte alltid men i mellanåt, inget jätteproblem för starta om går ju snabbt men ändå en bugg. Är det fler som upptäckt samma?

Tack för svaret, har bestämt mig o får den förhoppningsvis i veckan :)

Hur upplever du att hantera den med en hand? Skriva sms osv, går det att hålla i den ordentligt o samtidigt skriva t.ex. sms?

/Jocce

Postad 27 May 2013 - 15:28

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Tack för svaret, har bestämt mig o får den förhoppningsvis i veckan :)

Hur upplever du att hantera den med en hand? Skriva sms osv, går det att hålla i den ordentligt o samtidigt skriva t.ex. sms?

Det där är väl en vanesak. Jag klarar inte ens av att skriva sms med en hand på min gamla HTC Desire S. Har inte med storleken att göra, utan att jag inte klarar av att träffa rätt bokstäver med tummen. Eller nåt :)

edit: jag testade nu. Det går att skriva sms med en hand (skriva m tummen), men för mig är det som sagt svårt att träffa rätt bokstäver. Om du är van vid att skriva med en hand så blir det nog inga problem för dig.

Redigerat av distortion2, 27 May 2013 - 15:30.

Postad 27 May 2013 - 17:02

Unregisteredfec72d49
  • Unregisteredfec72d49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 1
Tangentbordet är ju längst ner på skärmen så att skriva är väl ingen skillnad mot mindre modeller men personligen använder jag alltid 2 händer iaf när jag skriver nåt. Jag var också skeptiskt till storleken och hade gärna sett att dom gjort en mindre mobil med 3,7" skärm istället men nu finns ju inte det och faktum är att man vänjer sig rätt snabbt, skärmen är grym och storleken har ju sina fördelar sa flickan :)
Premium känslan i HTC One är helt fantastisk, finns ingen annan lur som ens kommer i närheten, här pratar vi vackert exklusivt kvalitets bygge.

Postad 27 May 2013 - 20:03

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Tangentbordet är ju längst ner på skärmen så att skriva är väl ingen skillnad mot mindre modeller men personligen använder jag alltid 2 händer iaf när jag skriver nåt. Jag var också skeptiskt till storleken och hade gärna sett att dom gjort en mindre mobil med 3,7" skärm istället men nu finns ju inte det och faktum är att man vänjer sig rätt snabbt, skärmen är grym och storleken har ju sina fördelar sa flickan :)
Premium känslan i HTC One är helt fantastisk, finns ingen annan lur som ens kommer i närheten, här pratar vi vackert exklusivt kvalitets bygge.

Kan bara hålla med. När jag nu håller i min gamla HTC Desire S, 3.7", så känns det som en leksak från tidigt 2000-tal. Jag hade nog klarat mig bra med 4.3" men mindre än så vore omöjligt att gå tillbaka till.

Postad 28 May 2013 - 06:55

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Det där är väl en vanesak. Jag klarar inte ens av att skriva sms med en hand på min gamla HTC Desire S. Har inte med storleken att göra, utan att jag inte klarar av att träffa rätt bokstäver med tummen. Eller nåt :)

edit: jag testade nu. Det går att skriva sms med en hand (skriva m tummen), men för mig är det som sagt svårt att träffa rätt bokstäver. Om du är van vid att skriva med en hand så blir det nog inga problem för dig.

Angående att skriva med en hand.
Gör man något annat samtidigt (gud förbude t.ex. kör bil ;) ) och måste hålla telefonen med en hand gör det ganska stor skillnad på en stor och liten telefon, då en större (bredare) telefon gör att man måste hålla handen bredare isär och kanske inte kan greppa lika bra om telefonen när man flyttar runt tummen...

/Jocce

Postad 29 May 2013 - 06:28

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Har nån lyckats flytta på bokmärken i chrome???

Bifogad fil(er)

Redigerat av Didi1983, 29 May 2013 - 18:28.

Postad 29 May 2013 - 14:22

WorldClaes
  • WorldClaes
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
OK, jag har efter ca 6-7 års iPhoneanvändande skaffat mig en HTC One. Måste säga att jag efter ett par veckors användande är ganska nöjd.
Zoe är häftigt, kul att lägga upp små bildspel (inkl. filmklipp) på Facebook m.m.
Premiumkänslan är OK, trots att jag hittat ett par glipor och att glaset sticker ut lite i överkant... Är man van med iPhone är man ju van vid premiumkänsla...

Jag har dock ett par frågor/funderingar som jag hoppas ni kan hjälpa mig med:

1 - När jag öppnar ett mail så måste jag alltid trycka på "Visa bilder". Otroligt irriterande! Kan man inte göra så att den alltid visar bilderna automatiskt?

2 - En irriterande sak till angående mailen; i iPhone visades alltid mailets hela bredd, nu måste jag scrolla i sidled för att läsa. Går det att ändra?

3 - Batteriet!!! Sjukt dålig batteritid! Jag måste lägga på laddning efter en halv dag, hände mig aldrig med min iPhone 4... Jag har stängt av LTE, vad kan jag mer göra för att få bättre batteritid, och då menar jag inte stänga av massa saker, har man en smartphone vill man ju att den ska pusha mail, synka appar som FB m.m. Jag är ständigt inloggad på Skype, Lync, Com Hem Hemtelefon i mobilen m.m., är det det som drar ner batteriet tro?

4 - Podcasts. I Itunes kunde jag ställa in så att luren endast synkade 10 avsnitt, och automatiskt raderade de avlyssnade. Går det att göra i HTC Sync Manager, eller ska jag använda mig av någon annan podcatcher?

Tack på förhand för hjälpen! :-)

Redigerat av WorldClaes, 29 May 2013 - 14:23.

Postad 29 May 2013 - 14:40

jojje_f
  • jojje_f
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Displayglaset sprack första gången telefonen gled ur fickan!
Jag skulle stiga ur bilen och då gled min alldeles nya HTC One ur fickan och ned i gruset på en grusparkering. Fallet var bara ca 1/2 meter men det räckte för att spräcka displayglaset över hela bredden!

Min förra mobil HTC Desire höll mycket bättre. Den har tappats från ca 1 m höjd, flera gånger i asfalt. Den tappades ner i en fors och hittades med tårna på 1,2 m djup efter en minut under vatten, sköljdes i destillerat vatten, torkades i ugn under natten och bara fortsatte att fungera.

Hade jag vetat att HTC One skulle vara så ömtålig eftersom glaset utgör hörn på långsidorna hade det nog blivit en Xperia Z istället. :huh:

Fast annars är telefonen kanonfin och jag har inga problem med batteritiden. Den har idag stått på i 8 timmar och tagit 8 % av batteriet med ett par samtal och allt påslaget men med "Strömsparfunktion på".

Postad 29 May 2013 - 15:41

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Håller med dig, batterierna är helt klart sämre än min förra äpple 4S

Postad 29 May 2013 - 18:16

Prez
  • Prez
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Har haft min HTC One igång i ca 10 timmar idag, ringt några samtal, surfat ca 30 min, tagit ett par foto, skickat några mejl och ca 20 sms.

Batterinivån ligger på 65 % just nu med power save "on".

Postad 29 May 2013 - 19:57

Grumme
  • Grumme
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Någon som vet varför de svarta modellerna dröjer?
Lade in en bevakning hos min Teliabutik för över en vecka sedan, men har ännu inte hört något.

Postad 29 May 2013 - 22:03

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2665 inlägg
  • 0
Klarar lätt 2 dagar på batteriet. Igår hade jag 56 timmar och 4.5timme skärmtid ca 30% kvar. Rootad och custom rom

Postad 30 May 2013 - 01:11

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Displayglaset sprack första gången telefonen gled ur fickan!
Jag skulle stiga ur bilen och då gled min alldeles nya HTC One ur fickan och ned i gruset på en grusparkering. Fallet var bara ca 1/2 meter men det räckte för att spräcka displayglaset över hela bredden!

Min förra mobil HTC Desire höll mycket bättre. Den har tappats från ca 1 m höjd, flera gånger i asfalt. Den tappades ner i en fors och hittades med tårna på 1,2 m djup efter en minut under vatten, sköljdes i destillerat vatten, torkades i ugn under natten och bara fortsatte att fungera.

Hade jag vetat att HTC One skulle vara så ömtålig eftersom glaset utgör hörn på långsidorna hade det nog blivit en Xperia Z istället. :huh:

Fast annars är telefonen kanonfin och jag har inga problem med batteritiden. Den har idag stått på i 8 timmar och tagit 8 % av batteriet med ett par samtal och allt påslaget men med "Strömsparfunktion på".

Tråkigt att höra!

Du kan inte jämföra tålighet med en telefon som har en betydligt mindre skärm och med ett betydligt tjockare glas. Sedan så blir det inte bättre av att du råkade tappa den på grus, det spräcker vilken modern skärm som helst.

Postad 30 May 2013 - 06:38

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Kan nån hjälpa mig och svara på frågan lite längre upp?

Postad 31 May 2013 - 07:45

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0
Ingen annan som tycker att samtalskvalitet är dålig både med högtalar funktionen och utan?
Känns som att allt är optimerat för Beats Audio och detta är ju inte igång vid samtal.

Redigerat av tomasgbg, 31 May 2013 - 07:46.

Postad 01 June 2013 - 23:39

Unregisteredbd7ccdba
  • Unregisteredbd7ccdba
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Ingen annan som tycker att samtalskvalitet är dålig både med högtalar funktionen och utan?
Känns som att allt är optimerat för Beats Audio och detta är ju inte igång vid samtal.

Jag har 3st telefoner att jämföra med, Nokia Lumia 800, Iphone 4S och en gammal Xperia X10.
Jag använder min HTC One i jobbet där jag pratar mycket med support i bullriga miljöer, upplever att 4s:en kanske hade bättre samtalskvalitet (marginalt) men högre volym med HTC One, vilket är viktigt i detta fallet. Om man jämför hur folk i andra änden upplever det så verkar det som att HTC One vinner, betydligt bättre mottagning med One än 4s:en. Jobbar mycket i kyrkor/pannrum = riktigt tjocka betongväggar/stenväggar, och här vinner One klart.Använder 3 som operatör, högtalaren har jag endast provat i bilen men även där tycker jag One vinner över 4s:en.

Tycker att One är den bästa telefon jag har använt hittils. Mina kollegor har varit Apple fanboys i i ryggraden, men nu har dem flesta One eller S4 :)

Postad 02 June 2013 - 22:23

Unregisteredfec72d49
  • Unregisteredfec72d49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 1
Ni som har dåliga batterier måste ha nåt fel på era. jag lyckas aldrig dra ur mitt mer än ca 50% på en dag trots en hel del samtal och mycket musik spelande.

Postad 03 June 2013 - 22:32

mostling
  • mostling
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Klarar lätt 2 dagar på batteriet. Igår hade jag 56 timmar och 4.5timme skärmtid ca 30% kvar. Rootad och custom rom

Vilken ROM använder du?

Postad 04 June 2013 - 15:14

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2665 inlägg
  • 0
http://insertcoin-roms.org/

Postad 04 June 2013 - 20:17

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2665 inlägg
  • 0
Laddade upp en film på tuben och den blir mycket sämre kvalitet än originalet trots 1080p. Någon som upplevt samma?

Postad 08 June 2013 - 09:31

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0
Min HTC One har börjat lagga en hel del, vilket märks t.ex. när man skriver snabbt på tangentbordet, och det inte riktigt hänger med, eller när man surfar, eller när man ska skriva in låskoden osv. Som gammal iPhone användare som många gånger försökt byta till Android är det ett oroväckande tecken, då jag sett samma sak ett par gånger tidigare, känns som OS:et degenererar efter hand, ung som Windows. Har bara installerat "väletablerade" appar från Play Store och inte i några större mängder, eller kört på några Custom ROMs eller liknande, så där är nog inte problemet.

Nån annan som märkt nåt liknande på HTC One?

Redigerat av Unregistered1413, 08 June 2013 - 09:31.

Postad 08 June 2013 - 10:12

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0
Jag tycker mig ha märkt att Andriod mår bra av att startas om typ en gång per månad. Oberoende av lur. Gör jag inte det kan konstiga lagg inträffa. Jag stänger aldrig av telefonen förutom på flygplan så ibland glömmer jag bort att starta om på flera veckor.

Postad 08 June 2013 - 22:06

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Jag tycker mig ha märkt att Andriod mår bra av att startas om typ en gång per månad. Oberoende av lur. Gör jag inte det kan konstiga lagg inträffa. Jag stänger aldrig av telefonen förutom på flygplan så ibland glömmer jag bort att starta om på flera veckor.

Jo, brukar göra det, men även om det hjälper för stunden så är känslan snart tillbaks. iOS känner helt enkelt mer optimerat än Android (om än mer begränsat/låst också) så man blir ju lätt kräsen.

Postad 10 June 2013 - 07:13

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Min HTC One har börjat lagga en hel del, vilket märks t.ex. när man skriver snabbt på tangentbordet, och det inte riktigt hänger med, eller när man surfar, eller när man ska skriva in låskoden osv. Som gammal iPhone användare som många gånger försökt byta till Android är det ett oroväckande tecken, då jag sett samma sak ett par gånger tidigare, känns som OS:et degenererar efter hand, ung som Windows. Har bara installerat "väletablerade" appar från Play Store och inte i några större mängder, eller kört på några Custom ROMs eller liknande, så där är nog inte problemet.

Nån annan som märkt nåt liknande på HTC One?

Drar den mycket batteri eller så också? Känns som något som ligger igång och tar mycket minne?

HTC One är ju en av de kraftigaste lurarna på marknaden, konstigt om den skall lagga under "normala förhållanden" tycker man.

Gäller nog de flesta OS, oavsett telefon eller dator...då saker tyvärr byggs upp / ligger kvar i minne m.m.

Jo, brukar göra det, men även om det hjälper för stunden så är känslan snart tillbaks. iOS känner helt enkelt mer optimerat än Android (om än mer begränsat/låst också) så man blir ju lätt kräsen.

Alla de jag känner som har IOS maskiner av olika slag (o det är alldeles för många :P) har samma problem, dvs det behövs startas om mellan varven. Se svaret ovan...

/Jocce

Postad 10 June 2013 - 08:15

WorldClaes
  • WorldClaes
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

4 - Podcasts. I Itunes kunde jag ställa in så att luren endast synkade 10 avsnitt, och automatiskt raderade de avlyssnade. Går det att göra i HTC Sync Manager, eller ska jag använda mig av någon annan podcatcher?

Tack på förhand för hjälpen! :-)

Någon som kan rekommendera en bra podcatcher?

Postad 10 June 2013 - 14:01

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 1
Beyondpod

Postad 14 June 2013 - 18:15

kaxe
  • kaxe
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Jaha det var den skärmen, åkte ur innerfickan på jackan på jobbet idag och från kanske 30-40 cm höjd åkte den i backen med spräckt display som följd, en spricka som går tvärsöver displayen...fy fan, tappade min förra Samsung galaxy SII i golvet vet inte hur många gånger och inte ern reva på den skärmen.

Postad 14 June 2013 - 18:17

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0

Jaha det var den skärmen, åkte ur innerfickan på jackan på jobbet idag och från kanske 30-40 cm höjd åkte den i backen med spräckt display som följd, en spricka som går tvärsöver displayen...fy fan, tappade min förra Samsung galaxy SII i golvet vet inte hur många gånger och inte ern reva på den skärmen.

Fy tusan, man lider med dig.
Min har åkt i backen några gånger utan ens en skråma på luren.
Men allt handlar om hur den träffar backen.

Postad 19 June 2013 - 21:50

Haverchuck
  • Haverchuck
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Någon som kan rekommendera en bra podcatcher?

Pocket Casts

Postad 20 June 2013 - 08:07

WorldClaes
  • WorldClaes
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Beyondpod

Jag laddade ner och testade Beyondpod, gillade det tyvärr inte alls...
Grötigt UI, pillriga kommandon... Nej, ingen app jag kan rekommendera (jag vet att den är väldigt populär, så det är många som gillar den och använder den. Men, smaken är som baken...)
Efter att ha läst en artikel i M3 laddade jag istället ner Pocket Casts.
Där har vi appen för mig! Snyggt UI, rent, enkelt och tydligt! Önskar mig ett par funktioner till i inställningarna, men, men...
Jag kan varmt rekommendera Pocket Casts!

Pocket Casts

Japp, där har vi den! :)

Redigerat av WorldClaes, 20 June 2013 - 08:08.

Postad 22 June 2013 - 15:14

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0
Kan man lägga in feeds i den?

Postad 22 June 2013 - 19:03

SubzeroNr1
  • SubzeroNr1
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Pocket Casts

Du Haverchuck en märklig fråga måhända men kan du en gång i tiden ha varit aktiv på ett annat forum? Tycker mig känna igen namnet från Modos nu nedlagda gamla forumsida..

Postad 24 June 2013 - 10:07

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2466 inlägg
  • 0
Nu har jag haft min one i en vecka och 32GB gränsen börjar kännas ... :/ får slänga ut min mp3 samling, som redan var hårt gallrad för att få plats med bilder och videos på lillgrabben.

Postad 26 June 2013 - 18:15

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Ville bara varna för att köpa en htc one från tre den första hade ojämn kant runt högtalaren och sned volymknapp fick göra doa på den fick en ny skickad. Den hade en glipa i ramen + en skada i plasten vid simkortsplatsen ville göra en ny doa men man fick bara göra en ! Efter långa diskussioner fick jag skicka tillbaka den med nu godkändes inte doan pga av skadorna den hade, som jag hade påtalat och ville ha den utbytt för.
Så skall ni köpa en htc one köp den inte från tre.

Redigerat av jimjans, 26 June 2013 - 18:19.

Postad 26 June 2013 - 23:18

Unregisteredaacaaa42
  • Unregisteredaacaaa42
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Jag lyckas inte synka min Yahoomejl. Går in under "Konton och synkroniseringar", trycker på +, väljer E-post, skriver in mejladress och lösenord. Får dock meddelande att det inte går att ansluta till e-postservern. Vad gör jag för fel. På min Samsung Galaxy S2 funkar det problemfritt. Får det inte heller att funka när jag försöker synka över HTC:s hemsida.

Postad 27 June 2013 - 12:07

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Jag lyckas inte synka min Yahoomejl. Går in under "Konton och synkroniseringar", trycker på +, väljer E-post, skriver in mejladress och lösenord. Får dock meddelande att det inte går att ansluta till e-postservern. Vad gör jag för fel. På min Samsung Galaxy S2 funkar det problemfritt. Får det inte heller att funka när jag försöker synka över HTC:s hemsida.

Du har antagligen fel inställningar. Jag googlade "yahoo email settings" och fick följande svar:

* Incoming Server - imap.mail.yahoo.com
* Outgoing Server - smtp.mail.yahoo.com
* Incoming Port - 993 (requires SSL)
* Outgoing Port - 465 (requires SSL/TLS)
* Username: full email address (for example, [email protected] or [email protected])
* Password: the password you login to Yahoo! with.

Verkar det stämma med dina inställningar?

Postad 28 June 2013 - 03:31

Unregisteredaacaaa42
  • Unregisteredaacaaa42
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Toppen! Tackar!

Postad 28 June 2013 - 12:35

Strixen
  • Strixen
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jag står i valet och kvalet mellan HTC ONE och GS4 (har i dag en HTC incredible). Det jag stör mig på är den där jävla blinkfeed som jag inte vill ha.

* Kan man lägga ut blinkfeed på någon avlägsen skärm så man slipper se skiten och göra en annan skärm till hemsida?
* Sense 5 verkar tråkigt att se på, kan man välja andra skal och teman som är lite snyggare, nu ser det ut som något från 80-talet (utan att behöva ladda ner Nova launcher)?

PS: Om man laddar ner en annan launcher, kan man växla mellan sense och den, eller hur tar man bort den om man ångrar sig (tänkte prova på min incredible men vill inte fucka upp inställningarna jag har nu)

Tacksam för tips ..

Redigerat av Strixen, 28 June 2013 - 12:39.

Postad 28 June 2013 - 12:55

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Går utmärkt att gömma Blink har själv lagt den på 2:a sidan till vänster. Går att ändra teman själv..har dock börjat gilla original mer och mer så den får stanna...kanske vant mig...annars lär det ju gå att blåsa in original Android snart enligt rykten..om man nu hellre vill ha detta istället för Sense5...

Har haft bägge tfn men föredrar känslan i HTC One.

Postad 28 June 2013 - 13:16

Strixen
  • Strixen
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Går utmärkt att gömma Blink har själv lagt den på 2:a sidan till vänster. Går att ändra teman själv..har dock börjat gilla original mer och mer så den får stanna...kanske vant mig...annars lär det ju gå att blåsa in original Android snart enligt rykten..om man nu hellre vill ha detta istället för Sense5...

Har haft bägge tfn men föredrar känslan i HTC One.

Hur väljer man startsida?

Postad 28 June 2013 - 13:48

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Hur väljer man startsida?

Inställningar->skräddarsy->Personanpassa startsidan.

Markera den skärm du vill ha som startsida ochv välj "ställ in som startsida"

Postad 28 June 2013 - 14:48

Strixen
  • Strixen
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Inställningar->skräddarsy->Personanpassa startsidan.

Markera den skärm du vill ha som startsida ochv välj "ställ in som startsida"

OK ..

Postad 01 July 2013 - 08:10

Strixen
  • Strixen
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Någon som har installerat Nova launcher och hur verkar det?

Postad 01 July 2013 - 21:34

Cowb0y
  • Cowb0y
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Någon som har installerat Nova launcher och hur verkar det?

Jag kör Nova Launcher, och det fungerar utmärkt. Har fixat så att jag har kvar BlinkFeed också enligt den här setupen, /http://gavinsgadgets...-apex-launcher/

Postad 02 July 2013 - 07:40

Strixen
  • Strixen
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Jag kör Nova Launcher, och det fungerar utmärkt. Har fixat så att jag har kvar BlinkFeed också enligt den här setupen, /http://gavinsgadgets...-apex-launcher/

Jag har inte köpt telefonen än, men jag är nära nu, och det är bl.a. Blinkfeed som jag vill bli av med :-)
Är det bara att ladda ner nova launcher appen och installera, så är saken biff, eller måste man tänka på något annat?
Hur gör jag om jag vill återgå till original Sense 5 ?
Får jag fortfarande alla uppdateringar löpande om jag byter launcher?

Tacksam för tips ..

Postad 02 July 2013 - 08:10

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0
Varför vill man bli av med blinkfeed?

Vill man inte använda det är det juh bara lägga det "längst till vänster" och ha en annan hemskärm!

Jag använder knappt blinkfeeden, men är ibland inne och kikar lite och den presenterar faktiskt sakerna på ett ganska skönt sätt om man bara vill "slökolla" lite :)
Önskar dock mer svenska flöden och instagram! :)

/Jocce

Postad 06 July 2013 - 11:52

Unregisteredc431bc4a
  • Unregisteredc431bc4a
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Hur "vekar" kameran egentligen på nya HTC ONE? Jag gillar verkligen nya HTC ONE, snygg och genuint bygd, men endast 4Mp kamera. Visst, den är släpper in mer ljus, så det går att ta bilder även i sämre förhållanden, som annars är mobilkamerornas akilleshäl, men dock. Jag tog några bilder med en kollegas "ONE" och kameran var snabb som fan och bilderna såg bra ut, men så fort man zommar in lite så pixlar det sig. Ska man ta proffsbilder, så gör man ju inte det med en kameramobil hur eller hur, men hur känns kameran för er som har en, är 4Mp något man stör sig på, det kan ju uppstå lägen då man faktiskt vill ta en bra bild och inte har sin vanliga kamera med sig.

Postad 07 July 2013 - 19:49

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0

Hur "vekar" kameran egentligen på nya HTC ONE? Jag gillar verkligen nya HTC ONE, snygg och genuint bygd, men endast 4Mp kamera. Visst, den är släpper in mer ljus, så det går att ta bilder även i sämre förhållanden, som annars är mobilkamerornas akilleshäl, men dock. Jag tog några bilder med en kollegas "ONE" och kameran var snabb som fan och bilderna såg bra ut, men så fort man zommar in lite så pixlar det sig. Ska man ta proffsbilder, så gör man ju inte det med en kameramobil hur eller hur, men hur känns kameran för er som har en, är 4Mp något man stör sig på, det kan ju uppstå lägen då man faktiskt vill ta en bra bild och inte har sin vanliga kamera med sig.

Stör mig absolut inte på antalet pixlar. Duger gott till FB/Insta/twitter/visa på tvn.

Postad 07 July 2013 - 21:23

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0
I morse fick jag uppdateringen till Android 4.2.2, trevligt.

Postad 10 July 2013 - 15:24

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
happ då vart man ägare av en sån här då iphonen dog,känns bra än så länge :)
Har aldrig haft android så vissa omställningar blir det...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.