Watch Dogs får du tyvärr vänta med till nästa år tyvärr
Vad trist. hade för mig att det skulle vara "day one".
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
PS4: Priser, förbokningar, bundles mm
Startad av
hassesolo
, Mar 31 2013 14:01
4173 svar till detta ämne
12 relaterade trådar
Postad 17 October 2013 - 15:18
Vad trist. hade för mig att det skulle vara "day one". Postad 17 October 2013 - 15:28
Där ser man, jag hade fått för mig att det skulle komma redan i november. Då får det bli ett annat andraspel... Postad 17 October 2013 - 15:58
?!?! Ni hade helt rätt, ända tills igår när det blev klart att Ubisoft flyttat på releasen till nästa år. Nu ryktas det om att Driveclub också kommer först 2014 - men fortfarande bara ett rykte. Postad 17 October 2013 - 16:32
För att inte tala om BF4... kan man roa sig med ända tills Bad Company 3 kommer.. om och när det nu kommer =) Postad 17 October 2013 - 18:26
Fick detta svar av CDON igår på frågan om jag skulle få min förbokade PS4 på releasedatum eller om jag bara stod i kö.
Hej. När du förhandsbeställer en vara hos oss är vår ambition att du ska ha denna hos dig på releasedagen. Vi reserverar oss dock för eventuella förseningar i postgången. OBS! Pris och releasedatum är preliminära tills vi fått det bekräftat från vår leverantör. Så snabbt vi får mer information om Playstation 4 får du notifiering till din epost. Med vänlig hälsning, Maria Kanske inte mycket till svar men.... Postad 21 October 2013 - 14:43
Var inne på Gamestop i dag, där jag har lagt min förbokning, och snappade upp ett par saker. Bundlen med KZ kommer (hos dem i alla fall) först två veckor efter det ordinarie konsolsläppet, så den går bort för min del även om den blir billigare än konsol+spel. De kommer att ha nattöppet så att man kan hämta sin maskin redan natten mot den 29/11. Jag hörde också att spelen till PS4 kommer att vara väsentligt mycket dyrare än de i nuläget är till PS3, något som på Gamestop måste innebära absurda summor med tanke på att de inte sällan begär 6-700 spänn för ett nytt PS3-spel. På Amazon snittar ett nytt PS3-spel på 40 pund, förbokningspriser kan ligga nedåt 30-35. PS4-spelens förbokningspriser ligger i nuläget på runt 50 pund. Det är kanske inte orimligt att det kommer att se ut så till en början. Sedan går priserna successivt ner både på PS3 och PS4, både konsolerna och spelen.
Postad 21 October 2013 - 15:00
Kom idag från Webhallen, så vi som bokade i början på september får så snällt vänta.
Bäste Webhallenkund, Du får det här mailet då du har en beställning på Playstation 4. Vi har nu fått besked av Sony om hur många exemplar de skickar till Norden. Sedan maskinen offentliggjordes i februari 2013 har det funnits en mycket stor efterfrågan, och som vid varje ny konsolgeneration är antalet väldigt begränsat. Enheterna delas ut i turordning efter bokningsdatum, vi måste därför meddela att du inte kommer att ha Playstation 4 till releasedagen. Goda nyheter finns dock på horisonten! Ytterligare skeppningar från såväl nordiska som europeiska leverantörer kommer att anlända till centrallagret under december månad, allt för att kunna leverera så många PS4:or som möjligt. Vi har än så länge inte fått bekräftat hur många exemplar som inkommer för våra extra december-leveranser, men du kan givetvis räkna med att Webhallen får in en mycket stor andel av leveranserna till Norden. Eftersom Sony har svårt att möta efterfrågan på Playstation 4 rekommenderar vi att låta beställningen ligga kvar. När de inkommer delas de ut i köordning. Postad 21 October 2013 - 15:03
Uppgraderade till bundlen med KZ, kamera och extra kontroll hos Amazon uk. Få se vad det blir för leveransdatum. Mitten av december som Gamestop skulle passa mig.
Postad 21 October 2013 - 15:39
Samma mail här med... När jag idag frågade Webhallen om Killzone bundeln som de tidigare har sagt kanske ska komma fick jag dessutom till svar: den nordiska distributören har valt att satsa på de "rena" basenheterna, så Killzone-bundlen ser ej ut att inkomma i år dessvärre. Tack Nordisk Film för att ni är så otroligt awesome... Orkar inte importera så blir nog att lägga PS4 planerna på is till 2014 och spela igenom alla bra PS3 spel som jag fortfarande inte hunnit spela. Postad 21 October 2013 - 15:43
Det är väl tyvärr också bekräftat vid det här laget. Synd, hade gärna köpt just Drive- eller Watch Dogs-bundlen... Postad 21 October 2013 - 15:51
Lyckades på något vis boka en på Media Markt nu Postad 21 October 2013 - 15:59 hoppas du tar det på faktura eller vid upphämtning och inte betalat än Postad 21 October 2013 - 16:15
Blir rätt intressant att se när man hade behövt boka en för att få den på realesen samt hur många som kommer till Sverige.
Postad 21 October 2013 - 17:20
Men alltså...F-N!! Dessa Nordisk Film vilka idioter! Tycker det låter som om dom inte fått några bundles tilldelade till sig! Eller införstått att dom inte tjänar några pengar på den. Då får man väl köpa allt löst då. Postad 21 October 2013 - 18:03
Vore kul om komplett och siba kom med liknande besked angående deras bokningar. Man vill ju veta hur man ligger till i kön
Postad 21 October 2013 - 18:55
Tydligen så får de som bokat hos Webhallen inget mail om de får PS4 på releasedagen så gött för dig antar jag Postad 21 October 2013 - 18:58
Komplett vetetusan vad de håller på med, priset höjt till 4.490:- http://www.komplett....aspx?sku=782007 Postad 21 October 2013 - 19:36
Ingen PS3 för min del från Webhallen. Tror ni någon butik kommer köra "först till kvarn"? Tänker att elgiganten eller mediamarkt borde köra på något sådant?
Postad 21 October 2013 - 19:47
Tror det är ganska lugnt att beställa en PS3:a där, de har nog några på lager redan nu Sorry, var tvungen ! Jag har inte heller fått nåt mail, jag bokade iofs i april. Najs! Postad 21 October 2013 - 19:49
Bokade den 23/3 på spelbutiken.Då låg priset på 3600 som då "spikades".tur var de,är uppe i 4200 nu.
Edit:skrev fel butik. Redigerat av Fahla, 21 October 2013 - 19:51. Postad 21 October 2013 - 20:07
Vad menar du? Postad 21 October 2013 - 20:29
Misstänker att butiken har gott om PS3:or...PS4:or är det nog dåligt med tills releasedatum Postad 21 October 2013 - 20:49
Hämtar den i butiken. Postad 22 October 2013 - 10:26
Om det är några fler som undrar så har jag mailat Komplett och frågat om de tänker höra av sig till folk som bokat. Likt Webhallen. Återkommer om jag får något svar
Postad 22 October 2013 - 10:29
Jag fick det här svaret från Discshop:
Hej Mattias, Tack för ditt mail! Vi kan tyvärr inte se vilken plats man har i ”kön” för PS4an. De kommer faktureras/skickas i beställningsordning, men vi har ingen möjlighet att räkna ut vilka som kommer få eller inte till första släppet tyvärr. Med vänlig hälsning Maria Postad 22 October 2013 - 11:59
På Gamestop har jag blivit garanterad ett ex på releasedagen. De verkar ha ordentlig koll på den saken. Så klockan 00:00 den 29/11 kommer jag att kliva in i butiken och hämta ut min PS4! :-)
Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 22 October 2013 - 12:00. Postad 23 October 2013 - 10:36
YES!!!! Va in på Gamestop idag och skulle surra lite och då visade det sig att jag nu låg på rätt sida sträcket!!! Då vet man vad man ska göra den 29/11 då
Postad 23 October 2013 - 12:13
Fick detta svaret ifrån komplett angående deras kö.
"Tack för ditt mail. Dessvärre har vi fortfarande inte fått något bekräftat antal ifrån Sony. Men om du har en förhansbokning så kan du se i ordern vilket förväntat sändningsdatum din order har. Ha en fortsatt bra dag! Med vänliga hälsningar" Postad 23 October 2013 - 13:26
Nu har Amazon uk uppdaterat min bokning. Bundle med KZ, 1 extra kontroll och kamera ska skickas 28/11 för priset £444
Då behöver jag bara skaffa en IEC C7 sladd eller kanske en IEC C14 till C7 adapter om jag har någon gammal pc sladd liggandes. Postad 23 October 2013 - 13:50
Det är drygt 5 veckor kvar till release så det finns ingen anledning för säljarna att ha full koll på köerna än.
Postad 23 October 2013 - 13:52
Tror ni att dom olika butikerna känner till deras antal enheter som dom kommer att få?
Postad 23 October 2013 - 14:15
Nej inte för deras skull, men för VÅR. Man får ju utslag av denna väntan Postad 23 October 2013 - 15:15
Webhallen verkar ha koll eftersom det har gått ut mail om huruvida man får en på releasedagen eller inte, samt "Goda nyheter finns dock på horisonten! Ytterligare skeppningar från såväl nordiska som europeiska leverantörer kommer att anlända till centrallagret under december månad, allt för att kunna leverera så många PS4:or som möjligt." Postad 23 October 2013 - 15:28
Har Nordisk Film gått ut med det officiella priset än?
Och det borde väl vara dags att få reda på pris och tillgänglighet på de olika bundlarna. Postad 23 October 2013 - 15:50
Tror inte vi i Sverige kommer att kunna köpa dessa bundlar om man inte importerar själv! Har för mig att något tidigare inlägg svarade på denna fråga. Så här svarade iaf Webhallen mig angående detta per mail som jag mailat om idag senast!
Redigerat av Zerokelvin, 23 October 2013 - 15:53. Postad 23 October 2013 - 17:41
Fick samma svar från Webhallen för ett par dagar sen: den nordiska distributören har valt att satsa på de "rena" basenheterna, så Killzone-bundlen ser ej ut att inkomma i år dessvärre.
Lutar nästan åt att hoppa ur förhandsbokningskön och shoppa 2014 istället... Postad 23 October 2013 - 18:18
Haha, den är nog inte värd så mycket. Får ingen på releasedagen utan tidigast i december. Postad 24 October 2013 - 10:16
Var ska man beställa om man vill ha en på release-dagen? Sverige, UK, eller Tyskland. Min order från Komplett som jag la 20:e aug är framflyttad till januari.
Postad 24 October 2013 - 10:16
Om någon vill betala 6000 så kanske jag är beredd att sälja min day one PS4...
Postad 24 October 2013 - 10:23
Samma här, för mig gör den ingen direkt nytta innan FFXV släpps runt årsskiftet. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |