Officiella FIRMWARE-tråden [PS4]
Postad 01 March 2016 - 18:34
Ja och vi får inte testa remote play ändå det kommer senare! de har bara lagt in det för interna beta tester
Redigerat av Duckface21, 01 March 2016 - 22:12.
Postad 01 March 2016 - 21:56
Postad 03 March 2016 - 21:38
Installerade betan 3.5 men märkte ingen skillnad efter 10min i menyerna. Var lätt att gå tillbaka till gamla mjukvaran igen om man ville.
Postad 03 March 2016 - 21:47
du kommer inte se nån skillnad mest sony som får ut av det med att de kan testa remote play
Postad 03 March 2016 - 21:54
Trodde det skulle vara nåt nytt häftigt när dom kör beta, ack vad jag bedrog mig haha.
Postad 03 March 2016 - 22:02
du får sitta o knapra på naglarna tills kommande fw då får du se remote play via datorn
Postad 05 April 2016 - 15:46
ladda spelet -> logga in (ladda, starta i base of operations) -> joina grupp (ladda igen) -> fast travla till grupp (ladda igen)
utan istället
I partyt välj art joina grupp (spelet startas och du hamnar i gruppen) -> fast travla till spelare.
Redigerat av Johan_i_burken, 05 April 2016 - 15:50.
Postad 06 April 2016 - 10:01
3.50 ute nu... och programmet för att ladda ner fjärrspel till datorn finns ute. ![]()
Postad 06 April 2016 - 10:40
funkar knaggligt på min laptop men tror det beror på laptopen hänger knappt med alls ska prova senare med min stationära så fort frugan låter den va hehe
Postad 06 April 2016 - 17:15
Jag har kört det tidigare via min Sony-telefon, men jag ger inte det direkt någon högre betyg. Det är ok att se på film och spela lite enklare spel, men så fort det handlar om millisekunder som i FPS-spel så är det kört. Kul feature, men ingen gamechanger direkt.
Postad 06 April 2016 - 19:21
Postad 06 April 2016 - 21:49
Jag har kört det tidigare via min Sony-telefon, men jag ger inte det direkt någon högre betyg. Det är ok att se på film och spela lite enklare spel, men så fort det handlar om millisekunder som i FPS-spel så är det kört. Kul feature, men ingen gamechanger direkt.
har du kört det på telefon så ska du inte alls hurra bäst funkar det på PSTV och efter mer tester i dag har jag fått det att flyta lika bra på min PC har köert tidigare mycket COD via Remote play
Postad 07 April 2016 - 14:30
Samma här, har en äldre PC. Har dock bara testat några minuter NFS Rivals än så länge.funkar fint på min pc
wifi PS4 till trådad PC.
Upplevde det som lite "suddigt", är väl kanske upplösningen som ställer till det.
Rättning: både PS4 och PC trådat.
Redigerat av (SiC), 07 April 2016 - 14:31.
Postad 07 April 2016 - 17:02
Samma här, har en äldre PC. Har dock bara testat några minuter NFS Rivals än så länge.
Upplevde det som lite "suddigt", är väl kanske upplösningen som ställer till det.
Rättning: både PS4 och PC trådat.
suddigt? har du dragit upp kvaliteten på streamen max är 720p, minimum är 360p, har jag för mig sen dra upp bildrute frekvensen ..
det jag saknar är att kunna köra ps3 kontrollern på remote play på pc för det kan man via PSTV sen att inte kunna köra kontrollen trådlöst är minus med
Redigerat av Duckface21, 07 April 2016 - 17:05.
Postad 07 April 2016 - 17:07
suddigt? har du dragit upp kvaliteten på streamen max är 720p, minimum är 360p, har jag för mig sen dra upp bildrute frekvensen ..
Självklart, men stretchar man 720p så blir det inte så crisp...
Postad 07 April 2016 - 17:11
Självklart, men stretchar man 720p så blir det inte så crisp...
sant
vart mest funderande då jag inte upplever det som suddigt dock en aning sämre kvalla en PSTV men bra
Postad 18 April 2016 - 23:08
Ledsen Sony, jag kommer inte låta er tvinga mig att köpa något av era egna headset...
Postad 19 April 2016 - 07:12
Postad 19 April 2016 - 14:47
Nu fungerar inte micken längre på lurar från Bose, Beats, mfl.
Jag är inte ensam:
http://community.us....4/td-p/45711620
Postad 21 April 2016 - 10:16
funkar knaggligt på min laptop men tror det beror på laptopen hänger knappt med alls ska prova senare med min stationära så fort frugan låter den va hehe
Fungerar väldigt knaggligt på min laptop, Windows 10 men hårdvaran har ett par år på nacken. Problemet blir att drivrutinerna är gamla och hittar inga nya till gfx-kortet. Resultatet blir svart bild....
Alla andra laptops kör Linux och det finns ingen klient för Linux.
Synd...
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 21 April 2016 - 10:16.
Postad 21 April 2016 - 12:48
Fungerar väldigt knaggligt på min laptop, Windows 10 men hårdvaran har ett par år på nacken. Problemet blir att drivrutinerna är gamla och hittar inga nya till gfx-kortet. Resultatet blir svart bild....
Alla andra laptops kör Linux och det finns ingen klient för Linux.
Synd...
har du provat köra den på WINE i Linux? kanske de går att köra den på Linux?
har funderat på att installera android 5 x86 på ett USB minne sen köra på min laptop med remote play appen ska testa nån dag se hur bra de funkar
Redigerat av Duckface21, 21 April 2016 - 12:52.
Postad 04 May 2016 - 17:06
Jag har kunnat använda micken på mina Bose-lurar utan problem innan updaten.
Nu fungerar inte micken längre på lurar från Bose, Beats, mfl.
Jag är inte ensam:
http://community.us....4/td-p/45711620
Frugan fick ett par Sony-lurar till sin mobil. Dessa fungerar föga förvånande alldeles utmärkt...
Postad 04 May 2016 - 22:05
Frugan fick ett par Sony-lurar till sin mobil. Dessa fungerar föga förvånande alldeles utmärkt...
ja Sony = Sony är ju en funktions garanti samma märke på både ps4 och lurarna
Postad 04 May 2016 - 22:40
ja Sony = Sony är ju en funktions garanti samma märke på både ps4 och lurarna
Förvisso, det i sig är inte konstigt.
Det som dock stör mig är att efter uppdateringen slutar andra märken att fungera, men det egna märket drabbas inte av problemen.
Postad 05 May 2016 - 13:23
Förvisso, det i sig är inte konstigt.
Det som dock stör mig är att efter uppdateringen slutar andra märken att fungera, men det egna märket drabbas inte av problemen.
att de slutar att funka i sig är inget nytt hände på ps3 med då gjorde dem det för de hittade kryphål som gjorde de möjligt för hack osv antar nått liknande är nu
Postad 10 May 2016 - 10:32
har du provat köra den på WINE i Linux? kanske de går att köra den på Linux?
har funderat på att installera android 5 x86 på ett USB minne sen köra på min laptop med remote play appen ska testa nån dag se hur bra de funkar
Mycket möjligt men ingenting jag ens tänker testa då mina laptops är av typen små business-modeller utan vidare gfx-kort och låg prestanda (pga ålder). Därför kör jag Linux på dessa, de agerar mer som en tunn klient till mina virtuella maskiner.
Postad 13 September 2016 - 10:45
Har någon uppdaterat än eller har den inte kommit än? Kört betan men där fanns ju ingen HDR. Har någon hört om det patchas några spel nu också?
Redigerat av FluBBa, 13 September 2016 - 10:46.
Postad 13 September 2016 - 14:42
Har nu fixat uppdateringen, HDR finns med bland inställningarna men surt att det inte finns något att testa det på ännu :/
Postad 13 September 2016 - 15:05
Har nu fixat uppdateringen, HDR finns med bland inställningarna men surt att det inte finns något att testa det på ännu :/
Det skulle väl isåfall vara netflix,som jag fattat det så går det inte att spela upp 4k hdr blurays. Men då krävs nog en uppdatering av netflixappen,eller?
Postad 13 September 2016 - 15:11
Borde inte Uncharted 4 eller infamous vara några av dom första spelen med stöd? Sony måste ju ha något färdigt för att testa?
Postad 13 September 2016 - 16:42
Skiftade kablar mellan boxen och ps4an och då gick det. Gick även att sätta på den när boxen va på HDMI 1.
Är det så stor skillnad på kablarna? Men men det gick att aktivera HDR så får se om det funkar hyfsat. Är bara HDR Pro på min. Samsung KU6075
Postad 13 September 2016 - 17:10
Provade nyss Uncharted 4 och nej, HDR var inget som syntes. Bilden blev bara ljusare och mer överexponerad. Infamous äger jag inte så det kan jag ej testaBorde inte Uncharted 4 eller infamous vara några av dom första spelen med stöd? Sony måste ju ha något färdigt för att testa?
Postad 13 September 2016 - 17:14
Nej det verkar inte finnas några patchade spel eller appar än ![]()
Redigerat av FluBBa, 13 September 2016 - 17:15.
Postad 27 September 2016 - 17:18
Hade inte haft igång PS4:an på ett tag och nu när man startade den så var det ju den där uppdateringen.
VA FAN! har dom varit in och pillat med menyer och sådant skit också!
Kommer in i någon ny meny bara nu med istället för direkt till "Power"-menyn när man håller in PS-knappen. Använde jag för att stänga av konsolen rätt snabt förr. Nu är det minst en 2-3 knapptryckningar till för att göra det.
Sen har dom ändrat färgen på till någon ful Grå-Vit-blå på den lilla rutan som kommer upp hur mycket laddning det är i kontrollerna. Visst var den bara svart/mörk med vit text förrut?
Kasst!
Redigerat av Zoiler, 27 September 2016 - 21:40.
Postad 12 January 2017 - 15:31
4.5 Beta signup
http://beta.software...ion.com/PS4Beta
Putta in ditt PSN ID och klart om du är sugen...
Postad 12 January 2017 - 16:17
Done! ![]()
Om man får drömma lite, så skulle jag inte gråta om maskinen fick emulering av PS1 och PS2 spel från skiva, med 3D grafiken renderad i 1080p (likt man kan göra på PC). PS4:an har ju iaf inga problem med PS2, om man spelar de digitala spel som ligger i shoppen. Men det är väl för mycket att hoppas på kanske ![]()
Fast eftersom PS4:an inte kan spela upp CD skivor, så kanske det inte ens finns support för CD överhuvudtaget i spelaren?
Och då är det ju iofs kört för PS1 och vissa PS2 spel.
Redigerat av Svante Skoog, 12 January 2017 - 16:31.
Postad 12 January 2017 - 20:41
Done!
Om man får drömma lite, så skulle jag inte gråta om maskinen fick emulering av PS1 och PS2 spel från skiva, med 3D grafiken renderad i 1080p (likt man kan göra på PC). PS4:an har ju iaf inga problem med PS2, om man spelar de digitala spel som ligger i shoppen. Men det är väl för mycket att hoppas på kanske
Fast eftersom PS4:an inte kan spela upp CD skivor, så kanske det inte ens finns support för CD överhuvudtaget i spelaren?
Och då är det ju iofs kört för PS1 och vissa PS2 spel.
ps4 kan läsa ps1 och ps2 skivor utmärkt men den förstår inte datan på skivorna.
det finns också en emulator för båda i ps4an för ps1 och ps2
dock så kan den bara läsa store spel som de väljer ut...
faktum är att sony tjänar storkovan ännu på ps1 och ps2 spel på store, och gör dem det möjligt för skivor direkt så skulle alla köpa beg spel i stället...
Postad 16 January 2017 - 07:13
4.5 Beta signup
http://beta.software...ion.com/PS4Beta
Putta in ditt PSN ID och klart om du är sugen...
"we are not liable for any loss of data, content, function or utility"
Undra om det inkluderar hårdvaran ifall de brickar den? ![]()
Postad 16 January 2017 - 14:26
"we are not liable for any loss of data, content, function or utility"
Undra om det inkluderar hårdvaran ifall de brickar den?
De går alltid återställa via USB och recovery mode
Postad 24 June 2017 - 03:30
Min PS4:a hakade upp sig i samband med den firmware som släpptes, fick återställa huvudinställningarna för att ens få igång den. Tur att jag slapp formatera dock
Vilka är de största förändringarna som tillkommit senaste året i uppgraderingar, har liksom inte hängt med? Gissar att man inte kan skapa egna bakgrundsbilder än, eller kolla på egna foton från USB?
Postad 24 June 2017 - 23:19
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
37 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?