Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 4, Problem och lösningar

490 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Playstation 4, Problem och lösningar (156 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 09 November 2014 - 13:10

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Testade min Comhem-uppkoppling (Bredbandskollen) nu, trådlöst 5 GHz-nät: 170,79 ner, 11,86 upp. Svarstid 10 ms.

Postad 09 November 2014 - 13:43

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Min kompis har en Sony bakprojektions tv (kommer inte ihåg mer än så) och köpt en ps4 han för typ en skuggbild, som att det blir en sort dubbel bild. Han säger att när han ändrar upplösning så för någon sekund så 'är bilden som den ska men hoppas snabbt tillbaka till "skugg" bilden. Någon som har en idé vad detta kan vara!?

det är en bugg i tvn hur den hanterar 60hz signal. Går att fixa via servicemenyn.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 09 November 2014 - 13:44.

Postad 10 November 2014 - 07:31

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
Är det bara jag som upplever problem med "party?" Hoppar jag in i ett och partyägaren hoppar ur verkar det ju flippa ur ordentligt.

Igår satt jag en kortare stund i ett party. När sedan partyägaren avslutade gjorde jag desamma. Lite senare hoppade jag in i nästa party men nu kunde jag inte höra vad något sa längre. Är som man fastnar i den gamla fast den är avslutad. Någon fler som upplevt något liknande?

Postad 11 November 2014 - 07:37

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
Upplevde samma skit men annorlunda igår. Satt i ett party med bl a Hifimarcus. Han hoppade av och vi andra fortsatte. Sedan kom en annan kille in, för enligt hans party så var Hifimarcus kvar vilket det inte var för oss.

Nu var han självklart välkommen och får lira med oss fler gånger om han känner för det. Men tror där problemet ligger. Man lämnar tydligen aldrig ordentligt partyt därav går det inte att hoppa in i ett nytt.

Postad 11 November 2014 - 08:32

fredrik11
  • fredrik11
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0

Man lämnar tydligen aldrig ordentligt partyt därav går det inte att hoppa in i ett nytt.

I lördags hoppade jag in i ett party, efter några timmar hoppade jag ur och in i ett annat, upplevde inga problem då iaf.

Postad 11 November 2014 - 08:36

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0

I lördags hoppade jag in i ett party, efter några timmar hoppade jag ur och in i ett annat, upplevde inga problem då iaf.

Då känns det ju ännu mer frustrerande.

Postad 11 November 2014 - 09:32

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Kommer inte ut på psn :( laddade ner 2.02 innan. Sedan gick jag in och körde en match i destiny och nu vill inte psn släppa in mig.

Lösningar?

Redigerat av mBr, 11 November 2014 - 09:33.

Postad 11 November 2014 - 09:34

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Samma här. Stabilt värre på sistone :rolleyes:

Postad 11 November 2014 - 10:37

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
En dålig uppdatering. Igen.

Shape up för fasen, xbox finns här och dess tjänster är stabila.

Postad 11 November 2014 - 14:24

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0

Kommer inte ut på psn :( laddade ner 2.02 innan. Sedan gick jag in och körde en match i destiny och nu vill inte psn släppa in mig.

Lösningar?

Märkte inga problem med psn. Men uppdaterade en par timmar senare. Var väl bara psn som var litet darrigt just då.

Postad 11 November 2014 - 14:41

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 1

En dålig uppdatering. Igen.

Shape up för fasen, xbox finns här och dess tjänster är stabila.

Har du testat själv? Det var väl problem i ca 10 minuter.
Knappast något att gnälla över den här gången. Och om nu xbox är stabil och du har en, varför gnälla alls?

Postad 11 November 2014 - 15:26

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0
Upplever inga problem alls, varken med "Rest mode" eller PSN, allting upplevs som mycket stabilare nu.

Postad 11 November 2014 - 17:15

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Var bara en stund i morse det inte fungerade, kanske 12 minuter. Resten av dagen har jag inte haft några problem.

Postad 11 November 2014 - 17:16

solitarypredator
  • solitarypredator
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 1

Upplever inga problem alls, varken med "Rest mode" eller PSN, allting upplevs som mycket stabilare nu.

Jag har haft noll problem med ps4an, en enda gång har den frusit för mig. Och om man googlar på xbox one problem eller xbox live problem så verkar xbone ha liknande problem sen får man ta i beaktning att microsoft har mycket, MYCKET mer erfarenhet av servrar och dess uppdateringar.

Postad 15 November 2014 - 19:17

Limitz
  • Limitz
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
Får helt plötsligt massor med meddelanden som jag inte kan läsa, från folk jag inte är vän med och som jag inte känner. När jag går in och försöker läsa så ser jag bara att jag är med i en gruppchatt.....är med i flera chatter varav flera innehåller mer än 80 personer! Meddelandena bara rasar in, finns ingenstans att gå ur chattarna och framförallt hur i he!vete kom jag med i dem?!

Postad 16 November 2014 - 03:14

Herr Herre
  • Herr Herre
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Nu har gummit på ena kontrollen börjat spricka efter 1 år. Blir att reklamera på webhallen.

Postad 17 November 2014 - 09:51

Unregistered1bd4e3f1
  • Unregistered1bd4e3f1
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Hur fasen får jag DTS -signal till recievern? funkar när jag spelar, men stoppar jag i en Blu-ray film kopplar recievern om.
Kör ljudet med en optisk kabel till recievern. funkade bra med PS3.

Postad 20 November 2014 - 17:48

MrJ1981
  • MrJ1981
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
När jag satt och spela BF4 så blev allt konstigt i spelet, såg bara kniven osynliga gubbar m.m...
Så när jag skulle avsluta spelet så gick det inte, så jag testa stänga av konsollen. Det gick inte heller, så jag drog strömmen. Nu startat inte konsollen....
Någon som upplevt detta...?

Postad 20 November 2014 - 17:54

fredrik11
  • fredrik11
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0

När jag satt och spela BF4 så blev allt konstigt i spelet, såg bara kniven osynliga gubbar m.m...
Så när jag skulle avsluta spelet så gick det inte, så jag testa stänga av konsollen. Det gick inte heller, så jag drog strömmen. Nu startat inte konsollen....
Någon som upplevt detta...?

Japp, fick exakt samma igårkväll! Drog ur sladden sen ville den inte starta.
Testa tryck på powerknappen på själva konsolen, funka för mig efter ett tag.

Du kanske måste låta den vara strömlös ett litet tag först

Redigerat av fredrik11, 20 November 2014 - 17:56.

Postad 20 November 2014 - 18:51

MrJ1981
  • MrJ1981
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Va samma för mig, den starta igen efter en stund.... Märkligt dock, kanske den går varm. För fläkten gick på högvarv efteråt, är alltid tyst annars....

Postad 20 November 2014 - 22:34

Unregistered1bd4e3f1
  • Unregistered1bd4e3f1
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Nån annan som upplever att man tappar uppkopplingen mot PSN om man spelar ett tag? Händer ingenting om man försöker logga in. Ej heller några nyheter. Behöver starta om PS4'an för att få igång PSN igen.

Postad 20 November 2014 - 22:48

fredrik11
  • fredrik11
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0

Nån annan som upplever att man tappar uppkopplingen mot PSN om man spelar ett tag? Händer ingenting om man försöker logga in. Ej heller några nyheter. Behöver starta om PS4'an för att få igång PSN igen.

Japp, samma här.
Kommer väldigt ofta inte in i Store.

Postad 21 November 2014 - 10:19

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

På Dragon Age har jag märkt det. Efter 20 minuter så tappar jag kontakten med deras server och blir utloggad.

Postad 22 November 2014 - 01:04

pizzapappa
  • pizzapappa
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Startade mitt playstation igår efter en lång tids vila och fick en prompt om att uppdatera. Sagt och gjort, körde igenom och playstationet startade om. När de sedan startade igen så fick jag ingen bild.. Jag hör bakgrundsmusiken men bilden är svart och flimrar till lite då och då. Provade med en annan kabel men samma problem.
Bytte istället tv, då den jag använder är en äldre variant (HD-ready, 1 HDMI-port), till en nyare (Full HD, flera portar osv). Där möttes jag istället av en rosa bild liknande denna http://playstationna...?v=mpbl-1&px=-1
Hela tiden hör jag menymusiken samt att playstationet lyser med ett vitt sken.

Provade olika portar och kablar återigen, startade om playstationet utan resultat. När jag sedan drog ur strömsladden till tvn och stoppade i den igen så startade den som vanligt. Återställde playstationet och ställde in mitt konto på nytt, kopplade ur den och stoppade i den i min tv igen och möts av samma problem. Har försökt starta i "safe mode" men det gör ingen skillnad.

Är det någon som varit med om liknande, och hur löste ni det? Kan tilläggas att jag mailat playstationsupporten men då jag antar att de inte kommer svara inom det närmaste seklet så försöker jag så långt det går själv.

Postad 25 November 2014 - 20:47

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0
Jag har en undran angående min ps4 och dess ibland vansinnigt höga fläktljud.

Ibland är maskinen tyst som musen. Som nu tex när jag kollar på viaplay via ps4:an, eller tex spelar plants vs zombies (både off och on line).

Men!

När jag spelar advanced warfare eller battlefield 4 så blåser den på så in i h-vete!
Jag börjar nu fundera på om det är pga det krävs mer av maskinen för att hantera "större" spel när man spelar on line.
Sägas kan ju att jag köra via wifi.
Har en lina jag kan koppla in för att testa min teori själv, men tänkte höra först om någon har samma erfarenhet av detta?

Postad 25 November 2014 - 21:30

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Har märkt att min drar på fläkten rejält extra när jag lirar Dragon Age - aldrig noterat dessförinnan.

Postad 25 November 2014 - 21:51

fredrik11
  • fredrik11
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 1

Jag har en undran angående min ps4 och dess ibland vansinnigt höga fläktljud.

Ibland är maskinen tyst som musen. Som nu tex när jag kollar på viaplay via ps4:an, eller tex spelar plants vs zombies (både off och on line).

Men!

När jag spelar advanced warfare eller battlefield 4 så blåser den på så in i h-vete!
Jag börjar nu fundera på om det är pga det krävs mer av maskinen för att hantera "större" spel när man spelar on line.
Sägas kan ju att jag köra via wifi.
Har en lina jag kan koppla in för att testa min teori själv, men tänkte höra först om någon har samma erfarenhet av detta?

Min låter som s*tan ibland när jag lirar BF4. Kör just nu trådat men det spelar ingen roll...

Postad 26 November 2014 - 02:04

spinout
  • spinout
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0
MIn hade ett jäkla surr då jag köpte den för en vecka sen, men 2 stycken mjuka mattor på var sida undertill verkar göra susen - den blev tyst så man kan sitta intill.

Redigerat av spinout, 26 November 2014 - 02:04.

Postad 05 December 2014 - 18:44

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
En positivt konstig sak, min spottar inte längre ut skivor efter sista uppdateringen.. ??? har de fipplat med någon spänningsinställning för eject knappen? coolt isf.. :)

Postad 06 December 2014 - 00:21

Dampo
  • Dampo
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Har gjort en tråd på tv men verkar som problemet ligger i mitt playstation 4, riktigt ur kass bild så det bara visslar om det. Om vi säger så här, jag spela upp bluray get the gringo på ps4 (alltså original bluray film) värre än dvd, blurrig suddigt som fan prickig bild, så ja slår på digital boxen och kanal tv4hd (720) och det är 10 ggr bättre bild, slår på datorn spelar upp nya turtles filmen orginal rippad bluray och så sjuuuukt mkt bättre bild, vad kan vara för fel? söndagsexemplar på ps4? köpte 48" tv och ps4 häromdagen via bredbandsbolaget (UE48H6675 Samsung) hjälp tack

ps, filmerna laggar också vid uppspelning

Postad 06 December 2014 - 18:44

FluBBa
  • FluBBa
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Är det brus/störningar i bilden så kan du ha en kass kabel (iofs så brukar blu-ray köra 24Hz och därmed inte utnyttja all bandbredd).
Ser PS4 menyn bra ut? Ser spel bra ut?

Postad 07 December 2014 - 09:03

Dampo
  • Dampo
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Är det brus/störningar i bilden så kan du ha en kass kabel (iofs så brukar blu-ray köra 24Hz och därmed inte utnyttja all bandbredd).
Ser PS4 menyn bra ut? Ser spel bra ut?

Menyn tycker ja ser bra ut, spel ser skit ut testa destiny nyss och var fan ingen bra bild, inte i närheten av "wow" känslan man hade när man testa varken crysis 1 till 3 på datorn (pc spelen) och dator skärmen är från 2005... kabeln är från ps4 ja fick med, även testat andra jag har :(

Postad 10 December 2014 - 07:04

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
Igår råkade jag ut för samma sak som hänt en gång tidigare. Mitt i allt dör chatten och jag kan inte höra de andra. Drar man ut kablen ur dosan så här jag de men kan ju inte prata själv.

Omstart av ps4an, stänga av/på headsetet funkar inte. Timme senare eller så kunde jag iallafall höra squaden så det gick till sig utan jag vet varför? Någon som varit med om något liknande?

Postad 16 December 2014 - 00:35

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som får felkod CE-35918-6 ? Idag tex så tappade jag ljudet mitt i när jag spelade Destiny , startade om spelet och startade på nytt direkt då kommer felet. Felet går att avhjälpa genom att gå in i inställningar och bild inställningarna och sätta 720p eller 1080p och inte automatiskt då hoppar konsolen igång igen. Dock kan man undra varför den hoppar till automatisk ? Har alltid haft 1080P i inställningarna . Skiten kanske börjar ge upp ?

Postad 27 December 2014 - 07:41

sajbot
  • sajbot
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0
Min PS4 har ballat ur rejält nu, det började med att GTA V kraschade med felkod CE-34878-0, efter det går det inte ens att ladda storymode innan det kraschar. Inte inloggad på PSN (går ju inte nu för den delen), stängt av internetuppkopplingen. Fungerar fortfarande inte.

Testade Wolfenstein istället, det ser numera väldigt buggigt ut i grafiken med "väggar" lite här-o-var om ni förstår vad jag menar. Och mycket riktigt, jag hann inte långt innan det kraschade. Dock så fick jag ingen felkod denna gång, testade igen och då bara frös spelet.

Jag har testat att initiera om konsolen (den fullständiga) utan framgång, exakt samma problem kvarstår. Jag misstänker att det är hårddisken på den som krånglar, den är för övrigt original. Jag gjorde backup på mina sparade spel till ett USB-minne (formaterat FAT32), men när jag skulle föra tillbaka mina sparade data till konsolen stod det att USB-minnet inte kändes igen och att det var formaterat i fel format. USB-minnet kändes inte längre igen av min dator heller, så alla mina sparade data BORTA.

Jag har aldrig haft några problem tidigare, inköpt i Juli 2014. Alla problem började i förrgår, sen dess går det inte ens spela på den...

Postad 27 December 2014 - 09:01

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Jag gjorde backup på mina sparade spel till ett USB-minne (formaterat FAT32), men när jag skulle föra tillbaka mina sparade data till konsolen stod det att USB-minnet inte kändes igen och att det var formaterat i fel format. USB-minnet kändes inte längre igen av min dator heller, så alla mina sparade data BORTA.

Har du inte sparat i molnet?

Postad 27 December 2014 - 11:26

sajbot
  • sajbot
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Har du inte sparat i molnet?

Tyvärr inte.

Postad 30 December 2014 - 18:25

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0
Jag har just upptäckt att en del handkontrollers bara ger 75% knapptryckning på R2 och L2-knapparna. Det ger resultatet att i t.ex. bilspel så ger man inte full gas, utan myglar omkring med ett ägg på gaspedalen.

Jag vet inte vad detta har för effekt i andra spel, men av att döma på videos på youtube så är detta fel rätt vanligt förekommande.. Inte jättevanligt så att var och varenda människa har problem, men utan att det är något tillverkningsfel så att någon eller några batchar av handkontrollers har felet.

Om du vill se om din handkontroller har felet och du har en nyare sony padda eller telefon och kan köra appen remote play, ladda även ner appen GamePadDiagnostic så kan man se de "analoga" värderna på knapparna... 1.000 är max... min ger mellan 0.750 och 0.850 när jag håller inte knappen som mest.

Men som sagt, inte alla spel använder ju sig av R2 som gas, och inte heller använder hela registret.. en del kanske har max-gas vid 50% och resten är bara en "buffert".

Postad 03 January 2015 - 12:37

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Idag gick disken sönder på min PS4 releasekonsol, blinkade bara blått och error ce-34305-5,samma fel via safe mode men tur man hade en reserv hdd liggande så nu är man up and running igen. Hur är det med garanti på PS4 och gäller den även hdd ?

Postad 03 January 2015 - 14:52

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Gäller inte om du redan bytt ut den själv, då försvinner all garanti.

Postad 03 January 2015 - 14:58

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0
Du kan ju prova att gå igenom guiden på https://hardware.sup...ntactus_sv_se#/ och se vad sony vill göra åt saken. Vet inte om det täcker även själva hårddisken, men kolla du! =)

Postad 04 January 2015 - 11:29

Unregistered4a294113
  • Unregistered4a294113
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Hej, har lite problem (?) eller kanske mer en fundering

Köpte ett billig headset för mitt PS4, rättare sagt
Tritton Kama PS4 Stereo Headset

Men när jag använder det och pratar med någon kompis i "partyt" så hör jag bara på ena hörluren, kanske irriterande när jag har på båda sidorna. Går det att lösa och är det någon inställning? Går det till och med att få spelljudet i hörlurarna?

Postad 04 January 2015 - 11:40

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Testa att byta headset output till "All Audio".

Postad 09 January 2015 - 12:46

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Då var diskutspottandet tillbaks igen. Hittade en ny guide som visar hur man skrapar lite på guldkontakten vid ejectknappen, gjorde detta, verkar fungera hittills, 3 dagar nu iaf.. :P

(du tappar din garanti dock om du öppnar upp Ps4'an på den biten).

Postad 19 January 2015 - 08:56

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Startade maskinen igår och fick ett meddelande att stoppa i en USB-kabel och koppla på DS4. Sedan stod det att jag skulle ladda ner en ominstallationsfil ifrån playstation.com på ett USB. Någon annan som har råkat ut för detta? Har inte bytt hårddisk eller något.

Postad 19 January 2015 - 11:59

spinout
  • spinout
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0
Hm, tankade ned infamous på PSN - och just det spelat NÄÄÄ den drar igång fläkten massor - alla andra spel har varit ganska tysta dock... Nån som har snarlika problem?

Postad 19 January 2015 - 12:06

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Just fläkten går på megahögvarv när man spelar infamous. Tyvärr så är det ps4 stora nackdel, dom gjorde samma fel som ms gjorde med 360..

Postad 19 January 2015 - 12:12

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Min går rätt högt på destiny också. Men inte på andra spel.

Postad 19 January 2015 - 19:58

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Startade maskinen igår och fick ett meddelande att stoppa i en USB-kabel och koppla på DS4. Sedan stod det att jag skulle ladda ner en ominstallationsfil ifrån playstation.com på ett USB. Någon annan som har råkat ut för detta? Har inte bytt hårddisk eller något.

Det var hårddisken som hade gett upp efter 10 månader. Stabilt. Jag köpte en ny större istället för att lämna in, hade ändå tänkt att köpa en (fast inte just nu).

Postad 19 January 2015 - 20:12

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Det var hårddisken som hade gett upp efter 10 månader. Stabilt. Jag köpte en ny större istället för att lämna in, hade ändå tänkt att köpa en (fast inte just nu).

Vad blev det för nån?
Hur stor kan man ha i?
Märker att jag får ta bort spel hela tiden när man köper mer och mer digitalt...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.