Slängde iväg ett mail nu! Tack för tipset
Fick mail nu! Bara och beställa en produkt med rabatt
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
2 relaterade trådar
Postad 30 November 2015 - 11:25
Fick mail nu! Bara och beställa en produkt med rabatt Postad 03 December 2015 - 23:51 Ingen orsak! Skriv gärna vad ni köper och hur mkt rabatt det blir, för själv har jag lite svårt att komma på vad man ska köpa då man gärna vill köpa nåt som de kan ge mycket rabatt så man inte slänger iväg kompensation på nån futtig rabatt. Postad 04 December 2015 - 13:04
Kan vi inte fokusera på diskussioner om HRT Stage i denna tråd, istället för uppdatering av eventuella kompensationsåtgärder från Webhallen?
Och HRT Stage har inte utgått fick jag mail om av konstruktören för några dagar sedan, så Webhallen borde kunna få tag i fler. Postad 04 December 2015 - 14:01
Fast dom syftade väl på att den utgått i Sverige? Eller köper dom direkt från HRT?
Postad 04 December 2015 - 14:18 Som Fredrik redan hann säga, detta är ingen tråd för diskussion kring kompensation från Webhallen.
Håll er till topic Postad 04 December 2015 - 14:29 Så nu är alltså Stage inte nedlagt längre? Ok, var ju skönt att höra både för HRT och kunderna. Ser fram emot en smartare produkt i framtiden, och för dagens pris runt 5000Kr. DET vore något det. Postad 04 December 2015 - 19:17
Så du har mailkontakt med HRT i ämnet fredrik? Varför? Orolig att du inte ska hinna köpa ett till system? Vad sa dom? Frågade du om det kommer en sub?
Postad 04 December 2015 - 20:26 vad hände med dessa? har de lagts ner? kommer den otroliga subben som skulle komma? de var ju så j*vla bra och revolutionerade hela marknaden Postad 04 December 2015 - 20:33
Tidigare i tråden stod det att dom inte svarade om subben. Vi får höra om Fredrik vet något mer om det, han verkar ha kontakt med hrt med jämna mellanrum. Som när vi var många som kritiserade systemet.
Postad 04 December 2015 - 23:47
Fortfarande nästan inga omdömen vare sig på Prisjakt eller Minhembio. Verkar inte som det sålt så bra även för halva priset. Kanske bara i Sverige vi av någon outgrundlig anledning inte fallit för Stage. Kanske är det bara i Sverige vi inte handlar efter antalet stjärnor i hifimagasinens omdömen, utan hellre själva bedömer vad vi tycker.
Postad 05 December 2015 - 00:24
Är VÄLDIGT nöjd med mitt system. Även då jag inte spelar på det så ofta som jag borde. Pga familj som inte alltid uppskattar samma sak som än själv ;-)
Det var ett tag sen. Men det jag vet till 100% är att skaparen av Hrt och Stage råkade ut för en trafikolycka som nästan kostade han livet. Därav så har det varit väldigt lugnt tyst. Men förhoppningsvis så kommer det komma fler produkter och även en bas då det ALLTID är kul att köpa saker NYA saker uppgraderingar som det så fint heter till familjen ;-) Hoppas det ger lite klarhet istället för spekulationer. Redigerat av doo, 05 December 2015 - 00:25. Postad 05 December 2015 - 16:02
Jag hoppas nån mer hänger på priset runt 2000 eller att jag hittar begagnade till det priset. Då kommer jag att köpa.
Sub känns inte jätteintressant då basen redan är så bra i Stage. Jag vet dock inte vart jag skulle ha det. Sovrummet är väldigt kort, nån som vet hur det funkar att ha högtalarna 15-20 från väggen? Postad 06 December 2015 - 14:42
För datorbruk funkar ju den korkade mjukvaran utmärkt, och man får en utmärkt datorhögtalare. Men för en sådan är folk nog inte beredda att betala just så mycket mer är några tusen.
Fixar man däremot till en vettig appstyrd uppspelning så breddas kundkretsen rejält och kanske uppemot 6-7000, som Audio Pro T20, skulle nog kunna funka. Haken är då förstås fortfarande designen. Vem tycker dessa plastburkar är så särdeles trevliga inredningsmässigt? Så jag tror man får tänka en vända till vad man egentligen vill med dessa högtalare. Den målgrupp man uttalat riktar sig till är nog försvinnande liten. Nä, smartare och snyggare. Det skulle göra susen. Postad 06 December 2015 - 15:26
Ja, just så känner jag. Användarvänligheten är låg och dom är fula, både Box och högtalare.
Postad 06 December 2015 - 17:21
Ja, du har varit på Stage länge om just användarvänligheten. Företaget gör ju väldigt bra streamers så det är ju märkligt att det inte finns i Stage. Visst var det det du tänkte på?
Postad 11 December 2015 - 21:05
Var lite intresserad av vad hrt har att säga om stage nu, så jag har mailat ett par frågor. Jag delar med mig om jag får svar
Postad 03 May 2016 - 19:14
Inga svar än? Postad 04 May 2016 - 00:27
Inte ett ord. Jag tror att det varken blir sub eller något annat för flaggskeppet som sjönk.
Postad 04 May 2016 - 05:22 Nu finns ju faktiskt en hel del fullgoda alternativ, varav ett tom. accepeterat och rekommenderat av självaste Fredrik (hette han väl). Dessa Audio Pro T20 har min grabb fö. Tror han köpte dem för 3500kr. , normalpris runt 6-7000kr. tror jag. Nä, Stage var akterseglat redan från start. Initiativet var gott men tänket fel. Postad 04 May 2016 - 09:02
Problemen har varit många med Stage. Först och främst, dom intervjuar vdn på företaget som blåser upp att det låter som ett system för 200 papp. Vdn är alltså döv.
Sen var produkten helt för plastig, ingav ingen kvalitetskänsla över huvudtaget. Få betalar 10.000 kr för ett minisystem som inte ens ser bra ut. Sen var det alla knappar som skulle vara korrekt inställda för att det skulle låta bra. Plus att man behövde ha rätt OS för att det skulle låta bra. Nej, mina egna tre demon av Stage påvisade tyvärr inget bra ljud alls, diskanten var en katastrof. Näst intill radio från classe. Och hur extremt taffliga som butiken jag lyssnade på var Postad 04 May 2016 - 09:11 Allting GÅR alltså inte att sälja med mördande reklam. Synd och skam på ett lustigt och tacksamt debattämne hur som helst. Adrenalinnivån i stugorna lär ha sjunkit dramatisk i dess frånvaro. Postad 04 May 2016 - 09:15
Haha, ja, fy fasen vilken tråd det skapade. Minnen minnen
Och för dom som faktiskt gillade systemet (det har väl sålts i ett 30-tal är min uppfattning Postad 04 May 2016 - 10:24 Tror det där tåget gått. Men som de verkar duktiga dedär jänkepågarna så kommer det kanske något vettigare från dem i framtiden. Dacarna och de andra prylarna är ju som sagt både smarta, snygga och prisvärda. Postad 04 May 2016 - 10:49 Hade det sålts som ett premiumpaket till PC så hade det förmodligen sålt betydligt bättre.
EDIT* Med annan prislapp såklart. Redigerat av hifimarcus, 04 May 2016 - 10:49. Postad 04 May 2016 - 18:27 Tittar man på amazon.com så finns inte ett enda omdöme om Stage. Hysterin verkar rätt koncentrerad till detta land och i synnerhet detta forum. Postad 04 May 2016 - 18:50
Eller snarare EN användare på detta forum... Postad 04 May 2016 - 20:38
Och det var fel pris. Webhallen leverade aldrig. Redigerat av Bogge, 04 May 2016 - 20:38. Postad 04 May 2016 - 22:46 Äh, detaljer! Hysterin fanns även på stället jag demade den. Först var den så otroligt magisk, försäljaren hade aldrig hört något liknande. Men den var felplacerad. Bytte placering och det var som natt och dag! Ojoj, det oroliga värdet gick upp mängder! Men knappen var fel. Ojoj, när den var rätt var det åter igen som natt och dag, lagt på den tidigare natt och dag, som ändrade det mirakulöst ljudet till hur bäst som helst. Ja, det var en surrealistisk resa Postad 05 May 2016 - 09:03 Var rätt många med på den där resan faktiskt. Inte minst en del tidskrifter. Det märkliga i kråksången är att inte en enda vanlig konsument delat de översvallande omdömena. Just detta faktum finner jag synnerligen märkligt då det finns väldigt många andra produkter på marknaden som blivit hyllade av en bred massa, både "proffs" och vanliga användare. Nej tidernas marknadsföringsspektakel är Stage. Hur i hela friden man fått tidningar att sätta sin trovärdighet så på spel är en gåta. De levet ju trots allt inte bara på reklamintäkter, utan även på att vi konsumenter skall finna innehållet trovärdigt och läsvärt. Postad 16 May 2016 - 08:28 Satte mig ner och lyssnade på Stage igen efter att det legat nere ett tag och det är verkligen ett sanslöst system sett till kvaliteterna i mellanregistret. Oerhört transparent och med en fantastisk förmåga att återge närvaro och små nyanser i instrument och anslag. Visst saknas det den mer fysiska basen och ljudtrycksmöjligheterna är begränsade, men sannerligen ett fönster in i high-end segmentet. Lyssnar på Your Latest Trick med Dire Straits och allt sitter verkligen som det skall; klangfärg, tempo, timing och klara gränser mellan allt som sker i ljudbilden och rösten sitter som en smäck utan någon som helst färgning. Rätt uppställt står det sig fortfarande utan problem mot 2-kanals system under 10.000:-. Tyvärr klarar nog få att ställa upp systemet så att det får leva upp till sin fulla potential. PS: Vid sidan av har jag audio pro T20, och den basen i det systemet kombinerat med de övre bas-, mellanregister- och diskantegenskaperna i Stage, och systemet hade varit en veritabel killer i klassen. Postad 16 May 2016 - 08:54
Är det något speciellt sätt dom ska ställas upp på? Finns det en rekommendation från HRT så lär väl alla kunna ställa upp det? Postad 16 May 2016 - 09:23
Nja, tror mer att majoriteten av folk som ser dess storlek, vikt, material och pris mer eller mindre kategoriserar dom som PC-högtalare av enklare sort och därför inte ger dom samma tid och uppställning som ett par high-end 2-vägare. Postad 16 May 2016 - 09:54
Okej! Då förstår jag, jag tänkte att dom var krångliga att ställa upp eller så. Postad 16 May 2016 - 20:46
Tja, till och med jag, megakritikern, menar ju faktiskt att systemet absolut inte ska användas som datorhögtalare som man sitter typ 50cm från, det ska absolut behandlas som ett vanligt system, eller som en vanlig kompaktstereo. Är nog svårt att hitta datorhögtalare som klarar av dom volymerna som Stage gör
Postad 16 May 2016 - 21:30 Är tämligen säker på att det kommer ligga ett par till salu typ när som helst. Med överdådig beskrivning av produkten och ett pris på typ 9500kr. Postad 16 May 2016 - 21:44 Hahaha, nu när du säger det så låg det ju uppe ett för 4400, kom bara igår. Fast du kanske menar något annat Jag kollar ibland efter stage, tycker det är kul att se beggat. Finns en för 8 papp med, men då får man en finkabel. Samma säljare sänkte själv till 6000. Det ligger och bubblar där, och när det kommer ett för 3000 så ligger det nog inte kvar länge Postad 23 May 2016 - 15:14
Men du menade väl att Stage stod sig mot system för över 100.000 utan problem, har det blivit 90% sämre nu helt plötsligt..? Och det var ju en killer i klassen förut, nu behövs det alltså bas från en annan högtalare för att Stage ska stå sig? Postad 23 May 2016 - 22:58
Jag tror faktiskt att Fredrik även tidigare sagt att han anser basen är det som inte hänger med i stage. Själv tycker jag det är det enda som hänger med, 40hz-dunket
Postad 24 May 2016 - 10:07
När sa/skrev jag det? Påminn mig är du snäll.
Otroligt väldefinierad övre bas med timing och klangfärg som kopplar ypperligt till mellanregistret. Djupbas dock frånvarande. Å andra sidan utgör den musik jag spelar med djupbas en väldigt liten del, så jag tror Stage kan appellera till alla utan krav på just djupbas och för hög ljudvolym. Postad 30 October 2017 - 18:00 Hur många här som fortsatt spelar musik på sina HRT Stage system?
I mitt fall vidhåller jag att det fortfarande ger 70-80% av av den hifi-upplevelse som 2-kanals system oavsett prisklass ger.
Skall dock erkänna att jag kompletterat det med en XTZ Sub 12.17, men skäms inte för det.
För mig är fortfarande hifi till stora delar en platå som till slut planar ut baserat på hur vi uppfattar musik under olika omständigheter och sedan för att uppnå de sista 30-20% krävs det i regel rejäla uppoffringar - både fysiskt och ekonomiskt.
Postad 31 October 2017 - 12:31
Jag har för mig att det pratades om en sub till systemet, men jag gissar att det inte blev något av det?
Postad 01 November 2017 - 11:45 Var väl inte många som hann köpa systemet innan det, som det verkar, försvann från marknaden. Tyvärr, får man väl säga. Ambitionen var god, och hade man bara fått lite tid att slipa på en del uppenbara brister kunde det nog hittat sin kundgrupp. Kanske rent av lite olika sådana. En lite enklare version för riktigt bra datorljud kanske vore en, och en lite snyggare, mer påkostad för mer normala hifi applikationer. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |