Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

E3 2015

462 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 June 2015 - 07:45

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1960 inlägg
  • 0
Mycket nostalgi i Sonys konferens. Har inte hunnit kolla men bra titlar lite för få exklusiva kanske. Varken Shenmue 3 eller Final fantasy 7 remake är exklusiva, och de var kanske största spelen på hela e3. Tänk om Valve kommer med ett telegram som läses upp på e3 att HL3 släpps. Då har alla nostalgikers våta drömmar blivit sanna.

Postad 16 June 2015 - 07:51

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Mycket nostalgi i Sonys konferens. Har inte hunnit kolla men bra titlar lite för få exklusiva kanske. Varken Shenmue 3 eller Final fantasy 7 remake är exklusiva, och de var kanske största spelen på hela e3. Tänk om Valve kommer med ett telegram som läses upp på e3 att HL3 släpps. Då har alla nostalgikers våta drömmar blivit sanna.

Ja det var dåligt med exklusiva titlar från både Sony och MS faktiskt, i alla fall när det gäller nya utannonseringar. Shenmue är ju konsollexklusiv och FF7 verkar tidsexklusiv men det räknas inte i min bok. :)

Media Molecules nya spel(är det ett spel?), vad tror ni om detta? 

Postad 16 June 2015 - 08:01

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1960 inlägg
  • 0
Inget som säger att Shenmue är konsolexklusivt bara att kickstartern är det. Efter som det är digital only och så lika plattformar så skulle det förvåna mig om det stannar där.
Horizon tror jag kommer bli grymt, tur man dubbeldippar! Uncharted 4 lika så även om det inte är en ny titel så gillas när spelen ser bättre och bättre ut för varje gång det visas vilket inte är trenden nu :/

Postad 16 June 2015 - 08:14

Unregisteredbdae541f
  • Unregisteredbdae541f
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0

Helt sjukt det här.. FF7 Remake alltså....  :wub:  :wub:  :wub:

Postad 16 June 2015 - 08:20

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Jag missade några spel, men var inte långt ifrån  ;)

Snyggt prickat! 

Det var en E3 där det egentligen inte fanns några förlorare. Både MS och Sony gjorde starkt ifrån sig och hade bra events. Framtiden ser ljus ut för båda företagen. 

Postad 16 June 2015 - 08:42

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Vad ska man säga, känns väldigt speciellt att ha varit med live under Sonys bästa E3 någonsin. Last Guardian + FF7 remake + Shenmue 3 + otrolig UC4-uppvisning. Har svårt att se att något kommer att bräcka detta på extremt lång tid. Sony vann E3 överlägset den här gången.

Om man tar av sig retro/nostalgi/gaf-glasögonen så är det inte så fasligt imponerade av Sony...

En [väldigt måttlig] remaster av ett PS3 spel [som aldrig släpptes], dvs TLG. Kan fortfarande vara ett bra spel men det som var wow 2008 (eller när det var) var, visuellt, inte så wow 2015.

Ett nytt spel som såg rätt gammalt ut vars existens lever på tiggeri, dvs Shenmue 3. Sure, Sony har säkert skjutit till lite pengar men några kreativt bidrag? Släpps...när?

En remake, som inte Sony kan ta åt sig av äran (eller nyttja exklusivt), av ett två årtionden gammalt spel, dvs FF VII. Är väl Soooony på det med, antar att det är klart till 20-års jubileumet 2017...snark.

Uncharted 4 var som väntat mind-blowing men skam vore det annars eftersom det är försenat. Sticker verkligen att de missade 2015 med den här, Sonys utbud för 2015 är väldigt tunt.

Horizon såg fränt ut dock; äntligen en [helt ny] frisk fläkt från Sony! Givetvis inte 2015 dock.

Ingen GT Sport btw, ska Turn 10 hinna släppa Forza 7 oxå tro? :D

En Media Player dök iaf upp såhär 1.5 år efter att själva konsolen dök upp. Måste de filat mkt på. :)

Inte gått igenom allt som visades än men tycker nog Sonys produktionskapacitet på mjukvarusidan fortfarande går kräftgång. Finns förstås mkt godis till PS4 ändå men det är överraskande lite Sonys förtjänst.

Redigerat av pacman, 16 June 2015 - 08:47.

Postad 16 June 2015 - 08:50

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0

Ett nytt spel som såg rätt gammalt ut vars existens lever på tiggeri, dvs Shenmue 3. Sure, Sony har säkert skjutit till lite pengar men några kreativt bidrag? Släpps...när?

Har du någon aning om vad du pratar om ens?! Det är ju för fan århundradets händelse för oss Shenmue-nördar. :D

Postad 16 June 2015 - 09:09

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Har du någon aning om vad du pratar om ens?! Det är ju för fan århundradets händelse för oss Shenmue-nördar. :D

Det är det säkert. Mitt inlägg kräver att man tar av sig retro/nostalgi/gaf-glasögonen, som jag sa.

Rent objektivt var det som visades rätt mossigt på såväl tekniskt som andra plan dock. Säkert ett trivsamt spel dock (om inte annat för fansen) men undrar om Sony kan ta åt sig mkt åt den äran i så fall (vet inte hur utvecklar/publicering-situationen ser ut, förutom Suzuki då).

Synd att Suzuki+Quantic dream ryktet inte var sant, kunde blivit maffigt.

Själv förknippar jag förövrigt Suzuki mest med Daytooooona! :D

Redigerat av pacman, 16 June 2015 - 09:10.

Postad 16 June 2015 - 09:35

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

pacman är inne på ett intressant spår. Jag har läst runt på internet och alla säger att Sony ägde E3 rakt igenom. Jag noterar också att många är kritiska till MS och tycker att deras show var sval. Jag noterar att en hel del (inte här men på andra svenska forum) klagar på spelen men samtidigt gnällde mycket över att Tomb Raider är Xbox One exklusivt. Och tycker att bakåtkompatibilitet inte är mycket att komma med men är lyriska över FF7. Nu raljerar jag men ni förstår vart jag vill komma. Det är så lätt att se ner på MS och hylla Sony verkar det som. Jag tycker att båda var intressanta och hade rätt fokus, på spel.  

Postad 16 June 2015 - 10:10

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Jag tyckte att Microsofts show var helt ok. De pratade en del om Windows, och inte ett ord om Kinect. "Elite" handkontrollen ser intressant ut med.

På Sonys var höjdpunkten såklart Uncharted 4. Ingen mer info om remastern av de äldre spelen dock, lite trist.

Frågan är hur man ska hinna spela alla kommande spel ;) 

Postad 16 June 2015 - 10:45

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0

Last Guardian och Shenmue var ju typ som att avslöja att man har Half-Life 3 på gång till 2017, så jag tycker det är rätt bra incitament för att det skulle vara Sonys bästa E3 någonsin. FVIII är ett av de mest hyllade titlarna i spelserien och UC4 är i vanlig ordning grymt.

Behövs inte tas av några retroglasögon, det räcker med att veta att Sony hade krav på sig och att de infriade förväntningar från spelare som väntat i åratal.

MS var sval för att det var Halo och Tomb Raider och inte så mycket mer. Mer än hälften av deras konferens gick åt indiespel och Minecraft, lol.

Postad 16 June 2015 - 10:54

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0
Har inte hängt med e3 har startat alltså

Postad 16 June 2015 - 11:07

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1960 inlägg
  • 0
Nu ser det iofs ut som om att det är gen Design som utvecklar last Guardian och inte team ico. Det behöver absolut inte vara någon nackdel då de flesta på team ico slutat. Har svårt att tro att Sony skulle balja vilken studio som helst till det här spelet utan det måste vara en studio som man tror mycket på.

Nja FF7 va det bra när jag spelade det 1998? Ja, kommer jag spela det igen, nej.

Var Shenmue bra på min Dreamcast, absolut. Kommer jag spela en trea, kanske om recensionerna är strålande annars inte.

Last Guardian, har väntat på detta sedan första när det visades första gången på e3 6? år sedan. Hade jag gett upp hoppet? Ja! Är jag lika hypad nu, nej! Kommer spela, sannolikt!

Postad 16 June 2015 - 11:56

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Jag ställer mig också i det lite kritiska hörnet när det gäller Sony, bra show helt klart men inte någon home run. Väldigt mycket nostalgi och jag tycker inte att de ägde Microsoft på något sätt alls. Var de något bättre? Kanske, men det var verkligen inte någon utskåpning alls. 

Fan lite besviken på båda, mest skit som vi redan visste var på gång. (Uncharted, Halo osv)

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 16 June 2015 - 11:56.

Postad 16 June 2015 - 11:59

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

horizon såg riktigt intressant ut, ska bli kul att spela.

no mans sky, blev besviken på att det inte dök upp ett datum, samt för att han fick på sig tre minuter, han hade väl kunnat få fem iaf?

blops 3... såg bättre ut än advance, men jag är kluven om jag hoppar på tåget igen.

uncharted... ja, såg ju bra ut. inget fan av serien alls, så meh.

last guardian, kommer inte att spela. fick mens när huvudpersonen skrek hela tiden, plus den värdelösa fysiken. klarar inte spel med dålig orimlig fysik. ja, när den där bevingade saken skulle greppa tag i stocken. stocken var i nedförsbacke, men låstes upp så att den kunde klättra upp. skitstörande!

ffVII remake, ja, det kändes ju kul efter... var det förra årets megatrollning av square(enix)?

dreams fattar jag fortfarande inte.

battlefront: såg mycket bättre ut på sonys visning än när man såg det innan hos ea. bättre miljöer att visa det på helt enkelt.

shenmue 3, bästa överraskningen någonsin!

som jag ser det blev e3 såhär mellan gigtanterna:

ms vann hårdvaran med sin hjälm i minecraft. har aldrig sett något liknande. fy fan vad coolt det var. dessutom så har jag ett bord här i biorummet mitt framför som skulle passa perfekt.

spelen vann sony så hårt att det inte fanns, och extra bonus var ju att så många av spelen kördes på ps4, även ea's spel.

vi har kvar lite av e3 nu, men det viktigaste är redan sagt.

shenmue 3 är verklighet, över 2 miljoner är redan insamlade, mindre än 12 timmar senare!

tror att det samlar ihop 2.5 miljoner iaf, sen var det rätt ointressant upp till skill tree och slutligen expansionen av byn där. men jag vågar inte hoppas på 4 miljoner dollar.

Postad 16 June 2015 - 12:02

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 4

Årets trender:

Kvinnliga karaktärer och bikaraktärer.

Karaktärer som snackar med varandra och talar med sig själva under spelets gång.

Postapokalyptiska historier och miljöer.

Remakes.

Fortsättningar på gamla spelserier.

Dramatisk dyster stämning med cellomusik i trailer.

VR.

Inget släpps inom överskådlig tid. Typ.

Postad 16 June 2015 - 12:06

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Square, Nintendo och "PC" kvar. Hakor kan fortfarande tappas! :)

Postad 16 June 2015 - 12:11

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Ska se Sony presser ikväll tänkte jag.

Men inget nytt wipeout eller Killzone så känns som ett fiasko ;)

Postad 16 June 2015 - 14:28

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0

Bästa med E3 hittills är

Mass Effect: Andromeda.

Fallout 4 + mods.

Att jag kommer kunna spela Mass Effect på xboxone så slipper jag koppla in 360.

Uncharted 4 verkar kul.(Har ej spelat Uncharted förut)

Tomb raider verkar bra.

Redigerat av alienrebel, 16 June 2015 - 14:32.

Postad 16 June 2015 - 14:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jag ställer mig också i det lite kritiska hörnet när det gäller Sony, bra show helt klart men inte någon home run. Väldigt mycket nostalgi och jag tycker inte att de ägde Microsoft på något sätt alls. Var de något bättre? Kanske, men det var verkligen inte någon utskåpning alls. 

Fan lite besviken på båda, mest skit som vi redan visste var på gång. (Uncharted, Halo osv)

Objektivt sett var det en trippel home run från Sony. De påverkade överlägset flest antal människor med sin konferens. Spela roll om det är deras förtjänst till 100 %, det hände på deras konferens. Det är det som är så roligt, när kommer man få se något liknande igen? Så många applåder och oväntade utannonseringar finns ju inte, bästa jag sett.

Sen kan man tycka vad man vill personligen förstås, alla här inne spelar inte lika mycket längre.

Men för gamers är det däremot en unik stund att vara med om och jag vetefan om det någonsin har funnits så mycket att se fram emot. 2015 är inte fullproppat, men jäkligt bra fortfarande. Nytt Metal Gear, Fallout, Halo, Gears remaster ja va fan... och tänker man ett steg längre och ser på de kommande två-tre åren så är det löjligt hur mycket kul det är på gång + VR. Good times!

Postad 16 June 2015 - 14:49

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Last Guardian och Shenmue var ju typ som att avslöja att man har Half-Life 3 på gång till 2017, så jag tycker det är rätt bra incitament för att det skulle vara Sonys bästa E3 någonsin. FVIII är ett av de mest hyllade titlarna i spelserien och UC4 är i vanlig ordning grymt.

Behövs inte tas av några retroglasögon, det räcker med att veta att Sony hade krav på sig och att de infriade förväntningar från spelare som väntat i åratal.

MS var sval för att det var Halo och Tomb Raider och inte så mycket mer. Mer än hälften av deras konferens gick åt indiespel och Minecraft, lol.

Jag tänker så här, förra generationen hade jag två konsoler. Denna generation har jag inte ens funderat på att köpa Xbox One. Hur skall MS övertyga mig?

Deras presskonferens:

* Halo. Jag gillar Halo-spelen även om det inte är något som får mig att köpa en konsol

* Bakåtkompatibilitet. Kan man få det att fungera som utlovat och få med sig distributörerna så spelen som står i min hylla går att spela är det ett väldigt tungt skäl för mig att köpa en konsol.

* Ny handkontroll. Verkar uppriktigt sagt vara en sjuk bra kontroll även om prislappen var lite väl saftig. Inget som lockar mig att köpa en Xbox.

* ReCore. Keji Inafune är en person som nästan alltid skapat intressanta titlar även om de inte alltid varit bra (Lost Planet etc). 

* Moddar till Fallout 4. Det är en stor grej. Att kunna få moddar till ett spel på konsol är något jag ser fram emot. Något som helt klart får mig att fundera på ett köp.

* Forza 6. Forza är mer intressant än Gran Turismo just nu och en spelserie jag lagt ner många timmar på. Inget som dock får mig att köpa en konsol. 

* Indiespel. Jag är lite kluven till indie. Vissa spel blir fantastisk bra, andra blir mest en axelryckning. Men det är tydligen viktigt för många och MS har svängt 180 grader på två år så folk borde vara nöjda.

* Early Access. Intressant men jag spelar synnerligen få spel i early access. Inget som får mig att köpa en konsol. 

* Rare Replay. Kul idé men inget jag kommer att köpa

* Sea of Thieves. Mer intressant men jag avvaktar. Rare har inte varit bra de sista åren. 

* Gears of War 4. Det är Gears of War, klart det kommer bli bra. 

* Rise of the Tomb Raider. Ett spel jag verkligen vill spela. Skulle kunna vara en anledning att köpa en Xbox.

* Hololens. Hur coolt som helst men hur kommer det fungera för den vanlige användaren? Och med vilka spel?

Postad 16 June 2015 - 14:54

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

som jag ser det blev e3 såhär mellan gigtanterna:

ms vann hårdvaran med sin hjälm i minecraft. har aldrig sett något liknande. fy fan vad coolt det var. dessutom så har jag ett bord här i biorummet mitt framför som skulle passa perfekt.

Har aldrig kört mindcraft men det där var faktiskt riktigt häftigt!

Postad 16 June 2015 - 15:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jag tänker så här, förra generationen hade jag två konsoler. Denna generation har jag inte ens funderat på att köpa Xbox One. Hur skall MS övertyga mig?

Jag tänker samma... det är Halo och Gears som är intressant just i nuläget. Men ingen splitscreen i Halo är fan dåligt och Gears ligger långt fram i tiden. Liksom Inafunes spel och allt annat som är intressant för mig. Sea of Thieves, vad går det ut på? Sjöslag med tecknade figurer? Jag vill inte ha fler MMO, tråkig trend. Jag ville ha Kameo 2 från dem.

Kostnaden för konsolen är inget att orda om, men det tar upp en till plats i TV-bänken =/

Postad 16 June 2015 - 16:39

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Jag tänker samma... det är Halo och Gears som är intressant just i nuläget. Men ingen splitscreen i Halo är fan dåligt och Gears ligger långt fram i tiden. Liksom Inafunes spel och allt annat som är intressant för mig. Sea of Thieves, vad går det ut på? Sjöslag med tecknade figurer? Jag vill inte ha fler MMO, tråkig trend. Jag ville ha Kameo 2 från dem.

Kostnaden för konsolen är inget att orda om, men det tar upp en till plats i TV-bänken =/

Scalebound och Quantum Break finns ju fortf trots att de ej visades upp, men jag håller med att det känns ganska tunt just nu. :/

Postad 16 June 2015 - 16:42

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1960 inlägg
  • 0
Zoiler : frågan är hur man skall hinna med alla spel som kommer framöver. Får nog säga upp mig!

Postad 16 June 2015 - 16:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Scalebound och Quantum Break finns ju fortf trots att de ej visades upp, men jag håller med att det känns ganska tunt just nu. :/

Ja det blir mer av dem på Gamescom, blir intressant. Men vet inte mycket om dem ännu. Quantum Break känns som ett typiskt TPS senaste gången jag såg det. Scalebound lär garanterat bli bra :)

frågan är hur man skall hinna med alla spel som kommer framöver.

Det är det stora problemet :D :ph34r:

Särskilt när spelen tar längre och längre tid att klara, så mycket open world numera.

Postad 16 June 2015 - 17:01

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

ID@Xbox var 10 min långt. Minecraft + Hololens var knappt 10 min långt. Man måste verkligen ta fram det största och fetaste saltkaret för att få det att bli mer än hälften av 1:30h. 

Tomb Raider, Forza 6, Gears of War 4, Gears of War remastered, Fallout 4 Mods (kan bli stort), Fable Legends, ReCore.  Majoriteten av dem dessutom 2015.

Visst kan man snacka ner saker man inte tycker om men någon rimlighet får det väl ändå vara?

Med det sagt så var Sony betydligt häftigare men fan, inget 2015? Där var den stora skillnaden för mig! De körde mycket papperslanseringar utan datum, snabba CGI shots på något som ska skapas. Visst där var gamepaly på TLG men när? Uncharted missade 2015. Shemue ska typ finansieras först, FF7 Remake är inte exklusivt och Horizon saknade också datum.

Men fan detta var riktigt ball E3 annars, lagom mix och bra hög nivå!

Postad 16 June 2015 - 17:12

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Nintendo Direct live just nu, joina chatten på https://webchat.quak...?channels=MHBE3, senare ikväll så är det Square Enix att se.

Postad 16 June 2015 - 17:22

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

• 1307 inlägg
  • 0

Nytt Zelda!! :) Nintendo ljög om att inte visa upp något ^^

Postad 16 June 2015 - 20:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Med det sagt så var Sony betydligt häftigare men fan, inget 2015? Där var den stora skillnaden för mig! De körde mycket papperslanseringar utan datum, snabba CGI shots på något som ska skapas. Visst där var gamepaly på TLG men när? Uncharted missade 2015. Shemue ska typ finansieras först, FF7 Remake är inte exklusivt och Horizon saknade också datum.

Men fan detta var riktigt ball E3 annars, lagom mix och bra hög nivå!

Det behövs inget releasedatum eller något gameplay på spel som FF7-remake eller Shenmue. Folk vill ha dem och är nöjda med att få det bekräftat att de kommer. Det är ju mer än tillräckligt i det här stadiet. FF7 lär väl använda LE precis som FFXV, det är det mest logiska iaf. SE sa mer info till vintern, och faktum är att SE varit väldigt generösa med info på senaste, de är inte de musslorna de har varit så vi lär inte behöva vänta så länge på att få se mer.

Jag hör en massa, "var är alla 2015-titlar" från vissa. Jag vet inte vad ni spelar för spel, om ni nu spelar spel, men jag har fortfarande långt kvar på Witcher 3 och nästa vecka släpps Arkham Knight. Därefter är resten av året ett "****":

August 2015

04 / 08 / 2015 --- Rare Replay
11 / 08 / 2015 --- Everybody's Gone to the Rapture
25 / 08 / 2015 --- Madden NFL 16
26 / 08 / 2015 --- Until Dawn
28 / 08 / 2015 --- Devil's Third

Septembre 2015

01 / 09 / 2015 --- Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
04 / 09 / 2015 --- Mad Max
08 / 09 / 2015 --- Tearaway Unfolded
11 / 09 / 2015 --- Super Mario Maker
15 / 09 / 2015 --- Forza Motorsport 6
17 / 09 / 2015 --- Pro Evolution Soccer 2016
18 / 09 / 2015 --- Mighty No. 9
22 / 09 / 2015 --- Soma
24 / 09 / 2015 --- FIFA 16
25 / 09 / 2015 --- Skylanders: SuperChargers
28 / 09 / 2015 --- NBA Live 16
29 / 09 / 2015 --- Lego Dimensions
29 / 09 / 2015 --- NBA 2K16

Octobre 2015

02 / 10 / 2015 --- Animal Crossing: Happy Home Designer
06 / 10 / 2015 --- Rockband 4
07 / 10 / 2015 --- Uncharted: The Nathan Drake Collection
13 / 10 / 2015 --- Tom Clancy's Rainbow Six Siege
16 / 10 / 2015 --- Tales of Zestiria
23 / 10 / 2015 --- Assassin's Creed Syndicate
27 / 10 / 2015 --- Halo 5: Guardians
27 / 10 / 2015 --- WWE 2K16

Novembre 2015

03 / 11 / 2015 --- Anno 2205
03 / 11 / 2015 --- Need for Speed
06 / 11 / 2015 --- Call of Duty: Black Ops III
10 / 11 / 2015 --- Fallout 4
10 / 11 / 2015 --- Rise of the Tomb Raider
20 / 11 / 2015 --- Star Wars Battlefront

Decembre 2015

01 / 12 / 2015 --- Just Cause 3
04 / 12 / 2015 --- Xenoblade Chronicles X
08 / 12 / 2015 --- Hitman

Mycket för att det inte bara är extremt stora titlar, utan även långa. Man kan förmodligen lägga hur mycket tid som helst på Hitman, JC3, Metal Gear, Mad Max, Fallout, Battlefront/Black Ops.... krydda det med storspel som Tomb Raider, Halo, NFS, AC, Rainbow Six, Rockband, ja va fan, hela j-vla listan kan nästan räknas upp.

Och till detta året som redan är helt smockfullt med spel så vill ni att de ska lägga in lite fler? Ni saknar spel att spela? Det är ju tråkigt om man bara spelar t.ex. Uncharted och väntar på det, men själv kommer jag ha att göra till 2020 med bara spelen som kommer 2015, så att de inte släpper spel "snart nog" är mitt minsta problem =/

Ah, men med så många spel som släpps 2015 så måste det ju vara torka ett bra tag efteråt? Say hello till early 2016:

Uncharted 4
Quantum Break
Deus Ex: Mankind Divided
Dark Souls III
Dishonored 2
DOOM
Mirror's Edge Catalyst
The Division
Ratchet & Clank
Street Fighter V

Jag är fucked hur som helst. Flytta bort spelen, eller sluta göra så många bra.

Postad 16 June 2015 - 20:50

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Vet inte om nån sagt att 2015 saknar titlar (däremot är det många som är besvikna på att mkt som de trodde var 2015 har glidit till 2016). Gnället handlar väl mest om att Sony saknar titlar för 2015.

Med det sagt så hittar jag för PS4 bara MGS V som känns riktigt wow i den där listan.

Postad 16 June 2015 - 21:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Vet inte om nån sagt att 2015 saknar titlar (däremot är det många som är besvikna på att mkt som de trodde var 2015 har glidit till 2016). Gnället handlar väl mest om att Sony saknar titlar för 2015.

Jo jag menade just Sonys titlar, men det är bara bra att de inte släpper ett j-vla Uncharted mitt i smeten är min poäng.

Trodde inte du spelade spel tbh, kul att du är intresserad av MGS iaf, det lär bli mycket bra :)

Postad 16 June 2015 - 21:20

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Du menar att de släpper j-vla smet mitt i Uncharted? ;)

Postad 16 June 2015 - 21:26

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

AMD har presenterat sina nya kort.

http://www.sweclocke...stingen-r9-nano

Häftigt med minstingen nano, ett kort på 15,24cm med högre prestanda än ett 290x. :D

Fin prissättning på korten med. :)

EDIT:

AMD's twitch-sändning.

http://www.twitch.tv/amd/v/6240136

Redigerat av Zerox_no1, 16 June 2015 - 21:41.

Postad 16 June 2015 - 21:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Bra, konkurrens innebär lägre priser.

Postad 16 June 2015 - 22:23

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Det behövs inget releasedatum eller något gameplay på spel som FF7-remake eller Shenmue. Folk vill ha dem och är nöjda med att få det bekräftat att de kommer. Det är ju mer än tillräckligt i det här stadiet. FF7 lär väl använda LE precis som FFXV, det är det mest logiska iaf. SE sa mer info till vintern, och faktum är att SE varit väldigt generösa med info på senaste, de är inte de musslorna de har varit så vi lär inte behöva vänta så länge på att få se mer.

Jag hör en massa, "var är alla 2015-titlar" från vissa. Jag vet inte vad ni spelar för spel, om ni nu spelar spel, men jag har fortfarande långt kvar på Witcher 3 och nästa vecka släpps Arkham Knight. Därefter är resten av året ett "****":

August 2015

04 / 08 / 2015 --- Rare Replay
11 / 08 / 2015 --- Everybody's Gone to the Rapture
25 / 08 / 2015 --- Madden NFL 16
26 / 08 / 2015 --- Until Dawn
28 / 08 / 2015 --- Devil's Third

Septembre 2015

01 / 09 / 2015 --- Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
04 / 09 / 2015 --- Mad Max
08 / 09 / 2015 --- Tearaway Unfolded
11 / 09 / 2015 --- Super Mario Maker
15 / 09 / 2015 --- Forza Motorsport 6
17 / 09 / 2015 --- Pro Evolution Soccer 2016
22 / 09 / 2015 --- Soma
24 / 09 / 2015 --- FIFA 16
25 / 09 / 2015 --- Skylanders: SuperChargers
28 / 09 / 2015 --- NBA Live 16
29 / 09 / 2015 --- Lego Dimensions
29 / 09 / 2015 --- NBA 2K16

Octobre 2015

02 / 10 / 2015 --- Animal Crossing: Happy Home Designer
06 / 10 / 2015 --- Rockband 4
07 / 10 / 2015 --- Uncharted: The Nathan Drake Collection
13 / 10 / 2015 --- Tom Clancy's Rainbow Six Siege
16 / 10 / 2015 --- Tales of Zestiria
23 / 10 / 2015 --- Assassin's Creed Syndicate
27 / 10 / 2015 --- Halo 5: Guardians
27 / 10 / 2015 --- WWE 2K16

Novembre 2015

03 / 11 / 2015 --- Anno 2205
03 / 11 / 2015 --- Need for Speed
06 / 11 / 2015 --- Call of Duty: Black Ops III
10 / 11 / 2015 --- Fallout 4
10 / 11 / 2015 --- Rise of the Tomb Raider
20 / 11 / 2015 --- Star Wars Battlefront

Decembre 2015

01 / 12 / 2015 --- Just Cause 3
04 / 12 / 2015 --- Xenoblade Chronicles X
08 / 12 / 2015 --- Hitman

Mycket för att det inte bara är extremt stora titlar, utan även långa. Man kan förmodligen lägga hur mycket tid som helst på Hitman, JC3, Metal Gear, Mad Max, Fallout, Battlefront/Black Ops.... krydda det med storspel som Tomb Raider, Halo, NFS, AC, Rainbow Six, Rockband, ja va fan, hela j-vla listan kan nästan räknas upp.

Och till detta året som redan är helt smockfullt med spel så vill ni att de ska lägga in lite fler? Ni saknar spel att spela? Det är ju tråkigt om man bara spelar t.ex. Uncharted och väntar på det, men själv kommer jag ha att göra till 2020 med bara spelen som kommer 2015, så att de inte släpper spel "snart nog" är mitt minsta problem =/

Ah, men med så många spel som släpps 2015 så måste det ju vara torka ett bra tag efteråt? Say hello till early 2016:

Uncharted 4
Quantum Break
Deus Ex: Mankind Divided
Dark Souls III
Dishonored 2
DOOM
Mirror's Edge Catalyst
The Division
Ratchet & Clank
Street Fighter V

Jag är fucked hur som helst. Flytta bort spelen, eller sluta göra så många bra.

Var är alla 2015 titlar = var är alla exklusiva titlar för 2015

Tittar man på din lista så är det massa third party + xbox one exklusiva

Lite besviken faktiskt. Men fan, 2016 blir the tear of the PS4

Postad 16 June 2015 - 22:55

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

Sony har i.a.f två titlar, Horizon och Uncharted 4 som jag gärna köper en ps4 för men då får priset på konsolen hamna på en lägre nivå, typ 2700 kr.

Postad 16 June 2015 - 23:01

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1960 inlägg
  • 0

Kollade på Square enix konferens och den var... GÄÄÄÄÄÄÄÄÄSSSSSSPPPPP. Kingdom heart 3 såg nice ut och lika så Tomb raider. FF7 remaken hade inte riktigt samma wtf effekt idag. Alla jrpg är inte riktigt min grej, gillade det när jag var 15-16 med FF7, Skiss of Arcadia mm. Men idag är det inget jag skulle sätta mig och spela. Värsta var att han som höll i konferensen hade så dålig engelska så det var helt omöjligt att förstå vad han sa.

Postad 16 June 2015 - 23:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1

Var är alla 2015 titlar = var är alla exklusiva titlar för 2015

Tittar man på din lista så är det massa third party + xbox one exklusiva

Lite besviken faktiskt. Men fan, 2016 blir the tear of the PS4

Jo, men du spelar väl inte bara exklusiva? Vad spelar du för nåt av det som kommer 2015?

Inte som att Sony behöver exklusiva just nu för att sälja konsoler. De har sina remakes ^^

Kollade på Square enix konferens och den var... GÄÄÄÄÄÄÄÄÄSSSSSSPPPPP. Kingdom heart 3 såg nice ut och lika så Tomb raider. FF7 remaken hade inte riktigt samma wtf effekt idag. Alla jrpg är inte riktigt min grej, gillade det när jag var 15-16 med FF7, Skiss of Arcadia mm. Men idag är det inget jag skulle sätta mig och spela. Värsta var att han som höll i konferensen hade så dålig engelska så det var helt omöjligt att förstå vad han sa.

Vaaa? Jag tycker tvärtom att SE är ett av de bästa företagen nu. JC3, Deus Ex, Nier 2, KH3, FF7, FF15, TR, ny JRPG-fokuserad studio.. de har många bra spel. Sedan de köpte Eidos så har de breddat sitt spelutbud.

Bara JC3 hade räckt iofs ;)

Redigerat av Zoiler, 16 June 2015 - 23:07.

Postad 16 June 2015 - 23:06

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Blir mer och mer besviken på detta för varje video jag ser. Var så enormt taggat och slängde in en peng på kickstarter men det verkar inte vara vad jag hoppades på.

Postad 16 June 2015 - 23:20

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1960 inlägg
  • 0

Håller med vad gäller JC3, TR och Deus och KH3 resten kunde de gömma under en sten och glömma bort ;-)

Nä nu var jag lite hård men inget som tilltalade mig, men smaken är som baken, delad och full med skit. 

Postad 16 June 2015 - 23:25

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

PC konfen börjar om 30 min.

http://www.twitch.tv/pcgamer

EDIT:

Verkar vara flyttad till 03:00. Då blir det sängen.

Redigerat av Zerox_no1, 17 June 2015 - 01:03.

Postad 17 June 2015 - 06:53

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Cuphead förtjänar ju att lyftas fram. Störtskön gfx.
03_by_mcmemie-d8xibl2.gif

Postad 17 June 2015 - 08:06

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Wow! Det var riktigt snyggt!

Postad 17 June 2015 - 08:33

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1960 inlägg
  • 0
Cuphead ser sjukt roligt och kaotiskt ut
På tal om nostalgi, Tony Hawk PRO skater någon som ser fram mot detta? .

Postad 17 June 2015 - 08:41

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

PC konfen börjar om 30 min.

Wowsa!

AMD-Radeon-R9-Fury-X2-Dual-Fiji-GPU-Grap

Dual Fiji, 17 TFlops och 2*4 GB HBM.
http://wccftech.com/...-graphics-card/

Ser förövrigt fram mot XboxTwo och PS5 med HBM2-minne. E3 2019...? :)

Redigerat av pacman, 17 June 2015 - 08:43.

Postad 17 June 2015 - 11:21

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

GoW: UE kommer även till PC och körs i 4K och DX12-stöd.

http://www.ign.com/a...utm_medium=IGN

Redigerat av Zerox_no1, 17 June 2015 - 11:21.

Postad 17 June 2015 - 12:26

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

GoW: UE kommer även till PC och körs i 4K och DX12-stöd.

http://www.ign.com/a...utm_medium=IGN

Fan vad gött! Då behöver jag inte köpa XBone för det heller! :) 

Postad 17 June 2015 - 14:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Fan vad gött! Då behöver jag inte köpa XBone för det heller! :)

Hmm, nog inget jag skulle spela på PC, folk kan ju köra med mus.

Postad 17 June 2015 - 16:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Några exempel på vad vi fick på årets E3, nu börjar konsolerna visa vad de kan. Giffar inside.

Spoiler

Redigerat av Zoiler, 17 June 2015 - 16:00.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.