Nu har jag fått SMS både på privata och på jobbtelefonen, så nu vet jag verkligen vad som gäller.
Corona och hur den sprids och är aktiv
Postad 14 december 2020 - 12:52
Postad 14 december 2020 - 14:08
Detta står det, han verkar mena allvar nuHar inte fått något alls så har ingen aning om vad som gäller....

Bifogad fil(er)
Postad 14 december 2020 - 14:32
Det tycker inte jag. Ska han spräcka både våra våra skallar och krossa våra knäskålar med sina tummar, eller är verktygen för knäskålskrossandet inte angivet? Vilket tryck kommer att användas vid sagda spräckande, i pascal med två decimaler måste det vara! "hårt som fan" eller "tillräckligt" duger inte.
Nej, det där är sjukt otydligt och jag kommer nog att få skita i allt innan han är tydligare.
Postad 14 december 2020 - 15:25
Har inte fått något alls så har ingen aning om vad som gäller....
Det tycker inte jag. Ska han spräcka både våra våra skallar och krossa våra knäskålar med sina tummar, eller är verktygen för knäskålskrossandet inte angivet? Vilket tryck kommer att användas vid sagda spräckande, i pascal med två decimaler måste det vara! "hårt som fan" eller "tillräckligt" duger inte.
Nej, det där är sjukt otydligt och jag kommer nog att få skita i allt innan han är tydligare.
Postad 14 december 2020 - 16:27
Alltså helt sjukt de lyckas inte ens länka till sidan... De bekostar 22 miljoner sms och så kontrollkollar de inte vad de skickar ut?
Postad 14 december 2020 - 16:29
Alltså helt sjukt de lyckas inte ens länka till sidan... De bekostar 22 miljoner sms och så kontrollkollar de inte vad de skickar ut?
Det var medvetet. Ingen länk i sms av säkerhetskäl.
Dvs fake-sms som ser identiska ut skulle såklart kunna länka till en helt annan sida.
Redigerat av Ageve, 14 december 2020 - 16:29.
Postad 14 december 2020 - 16:34
De kan ju skicka fake sms oavsett med fake länkar. Nu kan jag manuellt skriva in www.krisinformation.net eller vadsom och hamna på en spamsida lika gärna. Svårt se hur det här är bättre säkerhetsmässigt. Alla är inte tangentbordskrigare.
Postad 14 december 2020 - 16:55
Tror du att det beror på att dom inte kontrollkollat vad dom skrivit innan dom skickat ut verkligen?
Varför var dom då tydliga redan INNAN helgen med att det inte skulle finnas någon länk i det SMS som skulle skickas ut efter helgen...
Postad 14 december 2020 - 16:58
Postad 14 december 2020 - 17:45
Pust, vilken tur. Nu har de bara lobo kvar.Fick SMS nu

Väldigt "tamt" SMS förövrigt. Har man inte fattat läget förr lär inte heller smset få den hjärnslöe att vakna direkt.
Redigerat av pacman, 14 december 2020 - 17:46.
Postad 14 december 2020 - 17:51
Undrar om dom som inte brukar tvätta händerna efter toabesöken kommer att börja med det nu efter SMS:et
Postad 14 december 2020 - 17:54
Väldigt "tamt" SMS förövrigt. Har man inte fattat läget förr lär inte heller smset få den hjärnslöe att vakna direkt.
Ligger nått i det...
Frågan hur man ska få de som inte fattar att begripa?
När det nu är rekommendationer och råd som gäller, och inte lagar så verkar ju en del bara snöa in på hur allt ska tolkas, i stället för att använda sunt förnuft, vilken denna forumtråd är ett utmärkt bra exempel på!
Postad 14 december 2020 - 19:39
Undrar om dom som inte brukar tvätta händerna efter toabesöken kommer att börja med det nu efter SMS:et
Du verkar ju göra saker lite annorlunda än vi andra.. Så berätta hur du gör .... nu efter SMS:et ...................
Redigerat av mikee, 14 december 2020 - 19:40.
Postad 14 december 2020 - 19:59
Du verkar ju göra saker lite annorlunda än vi andra.. Så berätta hur du gör .... nu efter SMS:et ...................
Jag tvättar alltid händerna
Postad 14 december 2020 - 21:35
Låter väldigt slabbigt att konstant tvätta händerna...Jag tvättar alltid händerna
Redigerat av Unregistereda299ec85, 14 december 2020 - 21:37.
Postad 14 december 2020 - 22:09
Jag tvättar alltid händerna
Hur då? Har du ett portabelt handfat med dig? Hur många handdukar behöver du varje dag? Eller går det mycket hushållspapper?
Postad 15 december 2020 - 08:28
Låter väldigt slabbigt att konstant tvätta händerna...
Efter toabesök var det menat. Frågan var om dom som inte gör det kommer att göra det nu.
Postad 15 december 2020 - 10:18
Efter toabesök var det menat. Frågan var om dom som inte gör det kommer att göra det nu.
Vilken fråga?
Postad 15 december 2020 - 10:49
Efter toabesök var det menat.
Bara då? Inte t.ex. när du har varit ute eller innan respektive efter måltid?
Postad 15 december 2020 - 11:01
Jag tror inte att han förstått.Bara då? Inte t.ex. när du har varit ute eller innan respektive efter måltid?
Postad 15 december 2020 - 11:52
Postad 15 december 2020 - 12:16
Hur mycket tvål ska man använda per gång? Räcker det med en pump eller bör man pumpa minst två gånger?
Vart står det att man ska använda pumptvål? Det har inte jag läst någonstans.
Postad 15 december 2020 - 12:30
Är hård tvål lämpligt att använda? Står inget på ICA’s hemsida. Nu blir jag orolig, för andra personer då som kanske inte förstår.Vart står det att man ska använda pumptvål? Det har inte jag läst någonstans.
Postad 15 december 2020 - 12:36
kan inte admin bara låsa tråden? detta blir bara töntigt och pinsamt.
vuxna människor...
Postad 15 december 2020 - 12:47
kan inte admin bara låsa tråden? detta blir bara töntigt och pinsamt.
vuxna människor...
Först nu som tråden blev rolig 👌
Postad 15 december 2020 - 13:15
Vaccineringen kan börja runt jul, står det att läsa i Expressen. Vi får se
Postad 15 december 2020 - 13:16
Först nu som tråden blev rolig
Jag håller med!
Är det enligt devisen "If you can't beat the join them"
Postad 15 december 2020 - 14:08
Postad 15 december 2020 - 14:50
Hmm, om tvålens form och kvalitet är avgörande. Då vet jag inte vad jag ska göra. Men, än värre är det för de blinda. Som ni inte kan se att vaccineringen drar igång.
Du som haft covid19 redan, ska du vaccinera dig ändå eller ska du chansa på att du är tillräckligt skyddad?
Postad 15 december 2020 - 15:44
Det är opatriotiskt, odemokratiskt och omoraliskt att låta smittan spridas vidare. Det förpliktigar att vara en del av något större. Enkelt
Postad 15 december 2020 - 15:53
hur är det med handtvätt? Är det endast i en mindre krets eller kan man tvätta händerna ensam?
Postad 15 december 2020 - 16:08
Buddy,
Det är opatriotiskt, odemokratiskt och omoraliskt att låta smittan spridas vidare. Det förpliktigar att vara en del av något större. Enkelt
Bra, jag ska också vaccinera mig. Det är det rätta att göra. Men det är klart, lite nervös är man för biverkningar.
Postad 15 december 2020 - 16:22
Postad 15 december 2020 - 17:37
Lär väl bli i Q2-Q3 man kan vaccinera sig
Målsättningen är ju att samtliga vuxna i Sverige ska vaccineras under de första två kvartalen.
Postad 15 december 2020 - 17:41
Undrar om företagshälsovården kan hjälpa till med vaccineringen?
Testa kontakta dem och fråga... De lär kunna svara på det...
Redigerat av Unregistereda299ec85, 16 december 2020 - 09:01.
Postad 15 december 2020 - 17:49
Testa kontakta dem och fråga... De lär kunna svara på det...
Såg nu att det verkar finnas möjlighet för det.
”Regionerna avgör om och hur de vill involvera privata aktörer – som vaccinationscentraler och företag som bedriver företagshälsovård – i arbetet med att genomföra vaccinationerna”
Redigerat av frollic, 16 december 2020 - 09:02.
Postad 15 december 2020 - 18:15
Postad 15 december 2020 - 19:44
Målsättningen är ju att samtliga vuxna i Sverige ska vaccineras under de första två kvartalen.
Målsättningen är nog så men tror inte på det.
Hur som helst känns det viktigaste att rätt personer får vaccinet först.
Det är i alla fall ett ljus i tunneln att till sommaren/hösten blir livet lite mer normalt
Postad 15 december 2020 - 20:33
Hittar inget om det, så jag frågar här där den samlad kunskapen finns.
Postad 15 december 2020 - 20:54
2 gånger inom en månadHur ofta måste man vaccineras för att det ska ge ett fullgott skydd?
Postad 15 december 2020 - 20:59
Hur ofta måste man vaccineras för att det ska ge ett fullgott skydd?
2 gånger har jag läst, inom vilken tid beror på vilket vaccin, men typ inom 1 månad
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar