Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9738 svar till detta ämne
Postad 15 July 2011 - 13:03
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
För det första har jag löst boxfrågan genom att välja en annan box än CD som är mycket bättre och som aldrig strular på något vis och som jag själv bestämmer hur mycket olika finesser jag vill ha genom olika plugins. - Gör det ni också !
Det hade jag gjort på sekunden om CD redovisat sin avsikt angående pairing. De svar vi fått har varit undanglidande som bäst. Så jag är nöjd med CD och då CD vet att deras nöjdaste kunder har annan box, så kommer CD alltid tillåta oss att ha andra boxar än deras egna. För om inte, så förlorar de sina nöjdaste kunder
Hmm, och kundnöjdhet verkar prioriteras av CD tycker du? Kundtjänst på CD är mycket trevliga och har alltid hjälpt mig på sekunden när jag ring eller mailat
Häpp, mailat till kundtjänst? Vem är du släkt med på CD som lyckats få fram en mailadress? Jag har sällan problem med olika företags kundtjänst, men CD har så här långt inte plockat några poäng hos mig. Inte otrevliga, bara ovilliga att lösa det lilla problemet att mina fakturor var på helt andra belopp än de som stod i orderbekräftelsen jag fått på mail. När jag ombeds bevisa vad jag fått för priser från dem så drarde till med att det inte går att maila till dem. (Kundtjänst på telefon är f ö ett callcenter vars personal påstår att de är anställda av CD, yeah right). Vi kan väl säga att lögner inte bygger något förtroende hos mig.
Postad 15 July 2011 - 13:30
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Så jag är nöjd med CD och då CD vet att deras nöjdaste kunder har annan box, så kommer CD alltid tillåta oss att ha andra boxar än deras egna. För om inte, så förlorar de sina nöjdaste kunder wink.gif
Kundtjänst på CD är mycket trevliga och har alltid hjälpt mig på sekunden när jag ring eller mailat
Var det inte du Godochglad som klagade på CD för ett antal sidor tillbaka och krävde en massa nya HD kanaler? Inlägg 258 och 263 i denna tråd Nu är du plötsligt så nöjd så. Märkligt! /Fredrik
Postad 16 July 2011 - 08:05
Grön49
-
Grön49
-
Användare
-
-
105 inlägg
"Kundtjänst på CD är mycket trevliga och har alltid hjälpt mig på sekunden när jag ring eller mailat"
Finns det någon som på fullt allvar tror att CD har svarat på mail inom en sekund? Mina mail har dom aldrig svarat på.
Postad 16 July 2011 - 10:29
Unregisteredb71577f7
-
Unregisteredb71577f7
-
Användare
-
-
164 inlägg
>Godochglad
Trevligt att det funkar för dig, du har ju å andra sidan det som många andra saknar, en fungerande box, snabba mailsvar och bra support?.
Jag har inte pengar att köpa en box till, jag har inte tid att få den att fungera med alla olika plugins, därför valde jag CanalDigitals "egna" box, jag ville ha en supporterad box som fungerar, med support som fungerar. Att deras programutbud är det som passar mig bäst gör att annan leverantör inte är aktuell.
Jag anser faktiskt att man som betalande kund har rätt att kräva detta, CanalDigital tycker (enl. dig) att de är de kunder som väljer en annan box som de när som helst kan strypa med pairing som är deras nöjdaste kunder? Som Sverker sa, "Skall det va så?" Är det kundvård? Jag vill inte tänka på hur mycket jag betalar i månaden (Canal+ Max samt ett tvillingkort) men jag anser att även jag borde kunna få bli en nöjd kund, trots att jag använder CD's uppfrakade box.
Än märkligare blir det när du säger att du alltid fått hjälp på sekunden, har du någon gräddfil du vill dela med dig av?
Kundtjänsten är alltid trevlig, med någon hjälp erbjuder de ju inte, men kanske kan de mer om din egna box än deras "egna"? Kanske har dina ärenden rört abonnemang/programutbud, där har jag heller inga dåliga erfarenheter med CD's kundtjänst, men tekniksidan har en enorm förbättringspotential.
Det kan va så att det är du som har rätt och vi är bara löjliga/dumma som sitter med våra Sagem-PVR:er och är missnöjda med att det inte funkar som det skall. Kanske är det bara vi som bara kan lite teknik, som bara har lite tid över, som inte kan slänga ut 5000:- extra, som vet vad boxen borde klara av men inte gör, som är missnöjda?
(Mycket tid/kunskap/pengar => egna boxar/plugins)
(Ingen tid/kunskap/pengar => "Det skall nog vara så, det kanske inte skall funka...")
Så som deras abonnemangsutveckling ser ut borde de vara rädda om alla kunder, inte bara det fåtal som är nöjda.
Jag kan nog hålla med, du är förmodligen CanalDigitals nöjdaste kund, Grattis, men snälla, dissa inte oss som har problem, det sköter CD själva!
Redigerat av Unregisteredb71577f7, 16 July 2011 - 10:31.
Postad 19 July 2011 - 16:43
spelevinken
-
spelevinken
-
Beroende
-
-
1417 inlägg
Det hade jag gjort på sekunden om CD redovisat sin avsikt angående pairing. De svar vi fått har varit undanglidande som bäst.
Kan bara instämma, under bordet får man infon om att pairing inte är aktuellt varför man då ser sig om efter en FUNGERANDE tredje partslösning. När sedan det kommer ett officiellt svar från CD i exempelvis denna tråd så är svaren minst sagt kryptiska angående pairing. Känns som om CD i nuläget inte tänkt köra med pairing men att det är runt hörnet.
Postad 20 July 2011 - 13:19
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Lite saker man saknar svar eller reaktion på:
TV10, i höstas så sades det på canaldigital i media att man förhandlade och hoppades inom kort ha avtal, frågan är ställd innan här också. Förhandlas det eller ej?
TV3 HD och Kanal5 HD, förhandlas det eller ej?
Vet att man inte kan ge svar under förhandling men man kan väl ge svar OM det förhandlas och när dessa inleddes? Detta kan väl inte vara hemligt eller störa förhandligar, gynnar bara Canaldigital så att man ger kunder hopp. Tystnad i nio månader är samma sak som att "vi bryr oss inte"
/Mikael
Hej Micke7tyu, När det gäller förhandlingsfrågor kan vi dessvärre inte alls ge några besked om eventuella pågående förhandlingar. Detta beror inte på att vi inte bryr oss. Tvärtom arbetar vi konstant med våra kanaler och vårt utbud för att förbättra kvaliten på våra kanalpaket! Med vänliga hälsningar Mikaela
Postad 22 July 2011 - 10:46
Unregisteredd622b994
-
Unregisteredd622b994
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Då undrar jag bara, hur länge tar normalt en förhandling med en ny kanal?
3mån, 6mån, 9mån eller ett år?
Postad 22 July 2011 - 12:55
ralnar
-
ralnar
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Få se om det innebär några förbättringar iom att ComHem tar över kabelverksamheten. Tyvärr innebär det att tills det finns några klara besked vågar man ju inte beställa något nytt. Då allt skall bindas upp i 12-månadersabonnemang vet jag ju inte om det jag beställer idag,om sex månader kräver någon stor boxinvestering eller omvandlas till något annat med högre pris. Synd, skulle vilja beställa några sportkanaler.
Postad 22 July 2011 - 15:39
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Då undrar jag bara, hur länge tar normalt en förhandling med en ny kanal? 3mån, 6mån, 9mån eller ett år?
Hej Mikael, Förhandlingar är alltid oförutsägbara därför kan man aldrig veta hur lång tid det tar, ibland går det fort och i andra fall kan det ta väldigt lång tid. Med vänliga hälsning Sandra
Postad 22 July 2011 - 16:22
PDDNOS
-
PDDNOS
-
Forumräv
-
-
646 inlägg
Tack CD för ännu ett uttömmande svar...
Postad 22 July 2011 - 20:02
Unregisteredd622b994
-
Unregisteredd622b994
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Hej Mikael,
Förhandlingar är alltid oförutsägbara därför kan man aldrig veta hur lång tid det tar, ibland går det fort och i andra fall kan det ta väldigt lång tid.
Med vänliga hälsning Sandra
Kan man tycka att 9-12 mån för ex. TV10 är lång tid...? Det lustiga är att ex. Viasat får igång "era" kanaler snabbare än ni deras... "någon" här verkar göra ett sämre jobb än andra. MEN om ni inte vill så får man fundera ett byte till "någon" som är intresserad av mig (oss) som kunder. Tråkigt men sådan verkar verkligheten vara... Bara locket på hela tiden med kanaler och hd-boxar mm.
Redigerat av Unregisteredd622b994, 23 July 2011 - 11:01.
Postad 23 July 2011 - 10:29
0skar90
-
0skar90
-
Rookie
-
1 inlägg
Har idag inte kvar mitt abb med CD men skitboxen finns i drift fortfarande så jag undrar, CD påstår att dom kan förbättra boxen med eventuella uppgraderingar osv, men hur blir det om dom skickar ut nån uppdatering som på nått sätt gör den betydligt sämre än den va innan. Jag menar jag har inget avtal med dom men det är min box och inga garantier gäller men har dom rätt att uppgradera den och eventuellt förstöra den utan att dom på nått sett är ansvariga för följderna?
Postad 23 July 2011 - 13:37
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Det har de ju redan gjort... Inget du kan göra troligen.
Postad 23 July 2011 - 16:46
Peter_Mattsson
-
Peter_Mattsson
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Kan i alla fall meddela att min box faktiskt snurrade igång direkt med den nya nätdelen som kom på posten idag. Jag var mycket skeptisk till det måste jag säga, men det betyder i alla fall att det ligger viss sanning i att nätdelarna kan vara en del i problemet.
Nu får vi se hur länge det förblir frid och fröjd... Glad midsommar!
Suck... Min box fungerar fortfarande inte problemfritt. Att stänga av strömmen och starta om den får man fortfarande göra, visserligen inte lika frekvent som tidigare.. Men fortfarande rätt irriterande och missade program.
Postad 23 July 2011 - 16:55
Peter_Mattsson
-
Peter_Mattsson
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Har en direkt fråga till CD, med reservation för att den redan besvarats i något av alla hundratals inlägg: Jag vet inte om jag orkar vänta på någon ny box från CD, som kanske dröjer månader eller år (tänker på ADB-boxen) och överväger istället att investera i en ny box från annat håll. Kan man lita på att CD inte ändrar förutsättningarna med "pairing" och plötsligt blockerar min nya box?Det borde väl gå att ge ett rakt svar på?
Postad 26 July 2011 - 20:50
Abris76
-
Abris76
-
Rookie
-
4 inlägg
Hallå.
Är ny CD kund och har pratat med er kundtjänst ang mitt problem men de kunde tyvärr inte hjälpa mig.
Problemet jag har är att när sändningarna är i Dolby Digital så hamnar det mesta av ljudet ute i höger och vänster kanal på min hembio anläggning.
Tex så kikade vi på Allsång på Skansen idag och ljudet låg i vänster och höger kanal, typ stereo...
Min försärkare säger DD men har endast ett svagt ljud i Center och bak kanaler.
Ringde supporten som verifierade att de upplevde samma fenomen!
Teknikerna där visste inget heller...
Inställningarna på boxen är spdiff AC3 och min försärkare funkar som den ska vid uppspelning av tex blueray..
Eran standard HD box utan disk...
Någon som upplever samma fenomen?
Gäller inte bara SVT utan även andra HD kanaler.
Tex så kan man kolla på Animal planet när de sänder i DD och om programledaren pratar i bild så rammlar ljudet ut i höger/vänster, men kommenterar programmledaren bara det som händer rammlar ljudet in i centern igen!!??
Mycket irriterande.
/
Abris76
Redigerat av Abris76, 26 July 2011 - 20:52.
Postad 26 July 2011 - 21:16
joakim99
-
joakim99
-
Mästare
-
-
3433 inlägg
Att ljudet sänds i Dolby Digital säger inget om hur många kanaler det är så jag ser inte att det är något som behäver vara fel i detta fallet.
Postad 26 July 2011 - 21:25
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
En del sänds i dolby digital 2.0 alltså inte multikanal utan stereo men ändå kodat i dolby digital.
Postad 27 July 2011 - 12:23
Abris76
-
Abris76
-
Rookie
-
4 inlägg
Om det nu sänds i DD två kanal, varför har jag detta fenomen jag beskrev ang tex Animal Planet HD?
Enligt SVTs programtablå sänd Allsång på Skansen i DD 5.1!!
Redigerat av Abris76, 27 July 2011 - 12:32.
Postad 27 July 2011 - 13:33
Peter_Mattsson
-
Peter_Mattsson
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Om det nu sänds i DD två kanal, varför har jag detta fenomen jag beskrev ang tex Animal Planet HD? Enligt SVTs programtablå sänd Allsång på Skansen i DD 5.1!!
Jag kör alla program ( där möjlighet finns dvs.) i Dolby Digital, och har inte märkt några konstigheter. Ljudet i DD håller för det mesta ganska bra kvalitet för att vara TV, även om en del program ljudmixas lite konstigt, men det tror jag inte CD är skyldiga till. Jag kör både bild och ljud från CD-mottagaren via HDMI till förstärkaren. Läste någonstans tidigare i tråden att det varit ljudproblem med en del äldre CD-mottagare, kolla längre bak i denna tråd. Anyway......."Allsång från Skansen" sänds i repris nu under eftermiddagen i SVT1 HD, är nog hemma och kan kolla , eller hellre spela in och kolla efteråt, vill nog helst slippa plåga mig igenom det hela Är ljudproblemet konstant genom hela programmet, eller bara bitvis?
Postad 27 July 2011 - 17:29
Abris76
-
Abris76
-
Rookie
-
4 inlägg
Samma fenomen genom hela programmet.
När det sedan är slut och nästa program tar över,
så övergår min stärkare i pro-logic alltså får den en stereo signal då och det funkar.
Postad 27 July 2011 - 18:41
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1056 inlägg
Troligen är ljudet mixat så. T.ex. så är det ofta inte så mycket i centern vid musik i 5.1 för att det är svårt att få det att låta bra. Sången kan ligga helt i frontarna.
Kan tänka mig att dokumentärer på Animal har ett ursprungsmaterial i stereo som görs om till 5.1 med pålagd kommentator.
I Hifi-kretsar finns många som slängt centern och kör 4.1 för att dom tycker att det låter bättre.
Postad 27 July 2011 - 19:19
Peter_Mattsson
-
Peter_Mattsson
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Kollade på de första 5-10 minuterna...
Stereoljud utan centerkanal och med svagt bakgrundsljud i surr.kanalerna (men det kanske min Yamaha-förstärkare skapar internt). Verkar inte vara något liv i subwoofern heller. Typ 2.0 eller 4.0 och inte 5.1.
Men som du säger så känns det lite som tyngdpunkten i ljudet "drar" lite åt höger.
Problemet ligger nog närmast hos SVT. Om jag får göra en gissning, så mixar kanske SVT ljudet för att passa "vanligt folk" som bara har TV utan ljudanläggning inkopplad. Och sen kodar de samma ljudmix även i DD.
Postad 28 July 2011 - 20:18
Grön49
-
Grön49
-
Användare
-
-
105 inlägg
Har en direkt fråga till CD, med reservation för att den redan besvarats i något av alla hundratals inlägg:
Jag vet inte om jag orkar vänta på någon ny box från CD, som kanske dröjer månader eller år (tänker på ADB-boxen) och överväger istället att investera i en ny box från annat håll.
Kan man lita på att CD inte ändrar förutsättningarna med "pairing" och plötsligt blockerar min nya box? Det borde väl gå att ge ett rakt svar på?
Att du får ett rakt svar på din fråga är väl lika troligt som att CD får ordning på skitboxen...
Postad 29 July 2011 - 07:21
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2495 inlägg
Har CanalDigital medvetet "fel" på sin sida så man inte kan göra ändringar i sina abonnemang via "kontakta oss" formuläret? Jag har fått följande 2 ggr nu (testade början av juni, och så idag): Tekniskt fel
Vänligen kontakta kundservice 0200-81 05 50.
Med vänlig hälsning Canal Digital Kundservice
Vill inte spendera en dag i telefonkö bara för att säga upp delar av abonnemanget, och givetvis så kan man ju via "mina sidor" bara utöka abonnemang, inte ta bort delar.
Postad 29 July 2011 - 09:07
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Har CanalDigital medvetet "fel" på sin sida så man inte kan göra ändringar i sina abonnemang via "kontakta oss" formuläret? Jag har fått följande 2 ggr nu (testade början av juni, och så idag):
Vill inte spendera en dag i telefonkö bara för att säga upp delar av abonnemanget, och givetvis så kan man ju via "mina sidor" bara utöka abonnemang, inte ta bort delar.
Hej dhanjel, Tack för informationen. Anledningen att det står tekniskt fel är för att det inuläget inte går att nedgradera sitt abonnemang via "Min sida". Jag ber dig därför för bästa hjälp, kontakta vår kundtjänst via telefon eller via vårt mailformulär på vår hemsida. Med vänliga hälsningar Mikaela
Postad 31 July 2011 - 07:12
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2495 inlägg
Fast det är just ert mailformulär som inte fungerar
Postad 01 August 2011 - 11:38
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Fast det är just ert mailformulär som inte fungerar 
Hej dhanjel! Vi har felanmält de problemen upplevt! Om du fortfarande inte kommer åt att skicka ett meddelande till oss via hemsidan kan du skicka dina uppgifter i ett mail här så kan vi kontakta dig istället och hjälpa dig med de förändringar du vill göra i ditt utbud! Med vänliga hälsningar Pauline
Postad 02 August 2011 - 10:48
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej
Vi väntar på ett beslut om lansering av en ny mjukvara som bland annat
skall lösa problemet med att ta emot signalen vid framför allt inspelningar.
Vi får besked i slutet på denna veckan och kommer då informera er direkt!
Med vänliga hälsningar
Pauline
Postad 05 August 2011 - 15:10
Fnk
-
Fnk
-
Beroende
-
-
1098 inlägg
Jag gjorde en kanalsökning igår och kanal5 HD dök upp. Dock står det att jag inte har behörighet att se kanalen.
Är detta något som kommer snart, och kommer den att ingå i familjepaketet?
Postad 05 August 2011 - 15:18
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Jag gjorde en kanalsökning igår och kanal5 HD dök upp. Dock står det att jag inte har behörighet att se kanalen. Är detta något som kommer snart, och kommer den att ingå i familjepaketet?
Det är väl danska Kanal 5 HD ?
Postad 05 August 2011 - 15:20
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Jag gjorde en kanalsökning igår och kanal5 HD dök upp. Dock står det att jag inte har behörighet att se kanalen. Är detta något som kommer snart, och kommer den att ingå i familjepaketet?
Det är troligtvis Kanal 5 HD Danmark (10778.00 V ) du fått upp.
Postad 05 August 2011 - 15:27
Fnk
-
Fnk
-
Beroende
-
-
1098 inlägg
Så kan det nog vara ja. Tack för svaren.
Postad 05 August 2011 - 17:33
Peter_Mattsson
-
Peter_Mattsson
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Att du får ett rakt svar på din fråga är väl lika troligt som att CD får ordning på skitboxen...
Nu förstår jag inte, vad får dig att tro det?
Postad 07 August 2011 - 19:58
bedrup
-
bedrup
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Men vilket år kommer vi att få svenska Kanal5HD via satellit?
Postad 09 August 2011 - 16:13
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej!
Den 11 augusti släpper vi programvaruversion 0.9.5_H till den inspelningsbara HD-boxen.
Den nya programvaruversionen kommer att rätta till följande buggar:
• ”Problem med att ta emot signalen” vid främst inspelning.
• Att kanaler faller ur Favoritlistan då marksända kanaler finns med.
• Att bild och ljud saknas vid uppstart då en programmerad inspelning pågår.
• Att serieinspelningar inte fungerar efter ett månadsskifte.
Du laddar enkelt ned den nya programvaran genom att klicka OK i det pop-up fönster som dyker upp i samband med att du startar din box . Om du inte får upp något pop-up fönster gör så här:
1. Håll standby knappen på boxens front intryckt till den ändrar färg till orange (tar ca 5 sekunder).
2. Släpp knappen.
3. När displayen visar 8888 tryck på OK-knappen på fjärrkontrollen och sedan direkt på Menu-knappen.
4. Nu skall boxen börja ladda ner programvaran 00--, 01—osv.
5. När nedladdningen är klar så går boxen ner i standby läge. Starta boxen igen för att börja använda den senaste programvaran.
Installationen tar 5-10 minuter
Med vänliga hälsningar
Pauline
Postad 09 August 2011 - 19:40
Grön49
-
Grön49
-
Användare
-
-
105 inlägg
Nu förstår jag inte, vad får dig att tro det? 
Jag antar efter över 1000 dagars användande av skitboxen så börjar jag bli lite negativ... Sedan jag skaffade boxen har jag fått högt blodtryck och grått hår.
Postad 10 August 2011 - 17:03
KimKom
-
KimKom
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Vore intressant att få veta vad ni på CD har för vision och mål att erbjuda oss kunder framöver .
Personligen tycker jag att det är rätt dåligt med information om vad som kommer att ske eller övriga nyheter på CD's hemsida.
Hur ska ni profilera er jämfört med exempelvis Comhem ? Jag kan inte se någon större skillnad på kanalutbudet exempelvis. Tidigare upplevde jag CD som i framkant vad gäller HD kanaler. Så är det inte längre.
Har ni några planer på ett närmare samarbete med era nordiska kollegor, så vi kanske får möjlighet att få tillgång
till några av deras kanaler ?
Vore bra om vi fick lite mer information än att ni inte kan kommentera något under pågående förhandlingar eller att bli hänvisade till er hemsida, där som sagt uppdateringen gällande nyheter är minst sagt minimal.
Postad 11 August 2011 - 11:35
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2495 inlägg
Fortfarande "Teknisk fel" om man via "Kontakta oss"-formuläret väljer parabol och "Uppsägning av del av abbonemanget". Riktigt fult att ha det så, se till att fixa detta (medvetna?) fel eller ta bort alternativet så jag kan få säga upp mitt abbonemang utan att behöva sitta i massa telefonköer. Tekniskt fel
Vänligen kontakta kundservice 0200-81 05 50.
Med vänlig hälsning Canal Digital Kundservice
En ytterligare fråga: Varför kan man inte se sina (ev) bidningstider på "Mina sidor"?
Redigerat av dhanjel, 11 August 2011 - 11:40.
Postad 11 August 2011 - 18:38
Arnedanc
-
Arnedanc
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Hej!
Den 11 augusti släpper vi programvaruversion 0.9.5_H till den inspelningsbara HD-boxen. Den nya programvaruversionen kommer att rätta till följande buggar:
• ”Problem med att ta emot signalen” vid främst inspelning. • Att kanaler faller ur Favoritlistan då marksända kanaler finns med. • Att bild och ljud saknas vid uppstart då en programmerad inspelning pågår. • Att serieinspelningar inte fungerar efter ett månadsskifte.
Du laddar enkelt ned den nya programvaran genom att klicka OK i det pop-up fönster som dyker upp i samband med att du startar din box . Om du inte får upp något pop-up fönster gör så här: 1. Håll standby knappen på boxens front intryckt till den ändrar färg till orange (tar ca 5 sekunder). 2. Släpp knappen. 3. När displayen visar 8888 tryck på OK-knappen på fjärrkontrollen och sedan direkt på Menu-knappen. 4. Nu skall boxen börja ladda ner programvaran 00--, 01—osv. 5. När nedladdningen är klar så går boxen ner i standby läge. Starta boxen igen för att börja använda den senaste programvaran. Installationen tar 5-10 minuter
Med vänliga hälsningar Pauline
Jag har fått hackande ljud, iaf på SVT1 HD efter denne uppgradering. Varför? Arne.
Redigerat av Arnedanc, 11 August 2011 - 18:41.
Postad 12 August 2011 - 10:51
Unregisteredd622b994
-
Unregisteredd622b994
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Har också märkt av att det klipper på höga toner på just SVT1 HD, SVT1 var ok.
Har blivit efter senaste uppgraderingen.
Postad 12 August 2011 - 11:00
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Har också märkt av att det klipper på höga toner på just SVT1 HD, SVT1 var ok. Har blivit efter senaste uppgraderingen.
Hej De ljudproblem ni upplevt är ett utsändningsfel på SVT1 HD det har alltså inte med uppdateringen att göra. Med vänliga hälsningar Pauline
Postad 12 August 2011 - 20:20
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Likadant i marknätet med DVB-T2 så det ligger som sagt hos SVT
Postad 13 August 2011 - 10:58
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
ang iptv. sker det någon utveckling på denna?
är det möjligt att man kan filtrera kanallistan så bara de de kanaler man abbonerar på syns.
vad är "bokmärken" för något (finns i menyn i iptvboxen)
kommer ni har någon playtjänst (som telia har) i iptv-tjänsten?
Postad 13 August 2011 - 13:53
Unregisteredd622b994
-
Unregisteredd622b994
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Hej
De ljudproblem ni upplevt är ett utsändningsfel på SVT1 HD det har alltså inte med uppdateringen att göra.
Med vänliga hälsningar Pauline
Likadant i marknätet med DVB-T2 så det ligger som sagt hos SVT
Ok, var annars ganska lätt att misstänka uppdateringen var problemet. Även om buggar är fixade så återstår en hel del att fixas, hoppas det görs nu när ny box är på G. Inget nytt om nya kanaler? (Kanal5 HD, TV3 HD, TV10...) Det finns rykten att Canaldigital ligger ute för försäljning och att det går dåligt för er, kan det vara ett skäl till att inte lägga mer pengar på nya kanaler? Bara undrar. Nu kan ni kommentera ryktet här.
Postad 14 August 2011 - 12:16
puts
-
puts
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Är det inte komiskt att det hållts på med boxaset i snart 4år utan att den fortfarande är som det stod på kartongen vid köpet.Snacka om tröghet o inkompetens.När en ersättare är på väg så är ni ännu inte klara med Sagemboxen så att den går använda som beskrevs vid köp!!!
Året är 2011 o det går bevisligen inte få fungerande TV från er
Har haft de flesta felen som är kända.Skrev brev till CD febr-mars utan svar.Gnällde av mej här i april o fick då svar att komma med mitt abbnr gjorde så 2 ggr o fick svaret att ni inte kunde nå mej.
Addressen bör ni väl ha eller?Är för gammal att sitta o lyssna på nån stackars 20 åring på er kundtjäst.
Har en mail som fungerar alldeles utmärkt.
Igår kom då en ny liten grej som boxaset lärt sej.En liten gul ruta med texten:Ett fel uppstod startar om 10 sekunder.
Kräver återigen att abb. sägs upp omgående då ni sålt en vara som jag inte kan använda som utlovats vid köp.
Boxen har ju inga fel så den köper ni givetvis tillbaka.
Abbnr 9446385
Postad 14 August 2011 - 12:50
Unregistered2000
-
Unregistered2000
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Jag kan inte förstå varför ni fortfarande håller på med era Canal Digital boxar
Om alla hade bojkottat deras box och istället satsat på en i princip felfri box som tex dreambox
Då hade CD varit tvungna att antingen satsa på en bättre box, fixa till den de har eller ännu bättre
skippat egna boxar och låtit oss välja själva och bara haft en enkel box för de som inte bryr sig
( de som inte bryr sig är tyvärr i majoritet eller är de dumma och går över till Viasat )
Det vore mycket konstigt om CD skulle gå dåligt, med tanke på att de sitter på de bästa kanalerna
i hela skandinavien och har allt annat än engelska ligan, som är det enda Viasat har som kan vara av intresse.
I Norge har CD engelska ligan
Ryktet att CD skulle vara till försäljning, måste komma från någon av de som alltid missförstår allting
och som sammankopplar försäljningen av CD kabel och iptv med Parabol
CD hårdsatsar på nya HD kanaler och kommer också att ta in Kanal5 HD när Boxers ensamrätt upphör att gälla
TV3 HD är ju som förhoppningsvis alla vet, en Viasat kanal och det lär dröja innan de släpper den till sin värsta
konkurrent. Dessutom är det en skitkanal.
Bara att hoppas på att Tv4 hårdsatsar på HD kanaler inom kort och att de gör något vettigt av
TV11 och TV7 nu till hösten och att de gör även dessa till HD kanaler
Det värsta är ju att de både i Danmark och Norge har fler HD kanaler än vad vi har i Sverige
och det är inte CD fel. Det är programbolagen i Sverige som är så fruktansvärt efter
Tv4 är ju en skam. De fattar inte att kvalite går före kvantitet. De har många skitkanaler
med bara en HD kanal
Postad 14 August 2011 - 13:10
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
CD hårdsatsar på nya HD kanaler och kommer också att ta in Kanal5 HD när Boxers ensamrätt upphör att gälla
Hur vet du det?, ingen skulle bli gladare än jag. Hur länge har Boxer ensamrätt?. Nu gör ju Canal + om bland kanalerna igen och då blir det tydligen 2 HD kanaler till, dessa kommer väl till CD snart. Hoppas dom visar matcher i HD i båda kanalerna då, annars kan det ju kvitta. /Fredrik
Postad 14 August 2011 - 16:19
Unregistered2000
-
Unregistered2000
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Enligt de uttalande som gjorts, så skall man utöka antalet matcher i Allsvenskan och Elitserien
Naturligtvis får man se de matcher från europa som sänds i HD i HD och inte som nu i en SD kanal
Hade varit bra om Tv4 hade gjort om sin sportkanal till HD kanal de också
Boxer har i sin reklam hävdat att de har ensamrätt på Kanal5 HD och det är väl ett led i Boxers
satsning på HD kanaler, men inget varar för evigt. MTV HD fanns ju bara hos Viasat i ett år och sedan
fick de inte ha kanalen själva.
Annat är det med kanaler som man "äger" själva. Typ Viasat Sport & Film hos viasat
(som håller usel kvalite bildmässigt och deras filmkanaler som måste vara sämst i världen)
och Canal + som CD har ett långvarigt historiskt förhållande med.
Det ligger i vårt intresse att CD får fortsätta utvecklas, då canaldigital vill hålla kvalite
Viasat kan inte ens stava till kvalite
Därför är det bättre att man talar om för CD vad man önskar, istället för att hålla på att klaga
hela tiden.
Man får inte glömma att CD är dotterföretag till Telenor som äger sina satelliter och som
gärna ser att man har ett fullt nyttjande av den kapacitet som finns inom koncernen.
Redigerat av Unregistered2000, 14 August 2011 - 16:26.
Postad 14 August 2011 - 16:42
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Får hoppas det händer lite på HD fronten snart. Är bara PL som jag saknar. Annars tycker jag CD är överlägset Viasat i alla fall.
/Fredrik
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|