Star Wars-filmerna på DVD
644 svar till detta ämne
Postad 21 September 2004 - 00:40
Unregistered959
-
Unregistered959
-
Guru
-
-
5007 inlägg
I morse var jag på Elgigganten och köpte boxen för 399:-
Jag fick även med en otroligt häftig mini-poster. Perfekt att rama in.  Har inte Elgiganten samma pris på alla sina butiker? för i gbg kostar den 499:- på EG
I helsingborg kostar boxen 429:-. Jag frågade om inte priserna borde vara samma över hela landet men fick som svar att det fanns regionala avvikelser... Hur som helst så tycker jag att 429:- är OK med tanke på hur ny filmen är...
Postad 21 September 2004 - 01:01
Unregistered47746e95
-
Unregistered47746e95
-
Beroende
-
-
1082 inlägg
Elgiganten har ju "lägstapris garanti".
Kan man bara bevisa att en produkt är billigare nån annanstans så får man den till det låga priset.
Och i detta fallet är det ju bara att be dom ringa den billigare EG-butiken och kolla priset så är saken biff.
Postad 21 September 2004 - 01:04
Unregistered959
-
Unregistered959
-
Guru
-
-
5007 inlägg
Njae...
Deras prisgaranti täcker inte hela landet utan gäller bara inom en region.
kommer inte ihåg hur dom räknar men jag antar att den gäller inom någon mils radie...
Postad 21 September 2004 - 02:08
Unregistered47746e95
-
Unregistered47746e95
-
Beroende
-
-
1082 inlägg
Taget från El-Gigantens hemsida: Det kan förekomma prisskillnader mellan www.elgiganten.se och varuhusen. Om du hittar en produkt på www.elgiganten.se som du vill handla i varuhuset, och märker att det är olika pris, gör då säljaren uppmärksam på detta. Du kommer självklart att få det lägsta priset. Detta gäller om ej annat anges, t ex vid speciella interneterbjudanden gäller ej denna prisgaranti.
Pris på Star Wars-boxen på deras hemsida --> 399:-Som sagt.. Saken är biff.
Postad 21 September 2004 - 06:16
Unregistereda74fce79
-
Unregistereda74fce79
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Helt rätt Tysken.
Köpte en DVD spelare igår som kostade 995:- på deras hemsida och
1195:- i butiken, påpekade detta, inga problem 995:- blev det.
Postad 21 September 2004 - 08:18
Unregisteredf380a49e
-
Unregisteredf380a49e
-
Mästare
-
-
2991 inlägg
Jag var i TOTAL extas igår! I kid you not!  Jag hämtade filmen... errm, f'låt... den urläckra BOXEN: Star Wars Triology på närmaste utlämningsställe och åkte hem snabbare än en trimmad Amors pil!  Anläggningen och projektorn var igång och uppvärmd sen tidigare under kvällen, samt att jag bara för några dagar sedan både blivit klar med inkörningen av högtalarna och kalibreringen av bilden & ljudet, och när jag satte mig ned i soffan och började titta på Star Wars: A New Hope, blev jag helt paralyserad, och då menar jag HELT paralyserad! Bildkvalitén! Bildkvalitén! BILDKVALITÉN!  Bilden är knivskarp på duken (OK, ta hänsyn till att originalfilmen är från '77), men denna upputsning av bilden är det "sjukaste" jag sett på länge!  Jag kan faktiskt inte ens idag - dagen efter - förstå hur bra bildkvalitén faktiskt är i denna utgåva! Betyg bildkvalité: 10 av 10Re-mastering av ljudet håller inte, i mitt tycke, samma höga klass som den nya bildkvalitén, men man skall INTE tro att ljudet inte är bra, för det är den. Dem ljudproblem som uppmärksammats i diverse recensioner av denna film (A New Hope) märktes av direkt under filmens gång TROTS att jag både glömt av problemet (läs: jag hade inte alls en tanke på att problemet skulle dyka upp vid vissa ställen i filmen) - jag bara satt där med ett stort fånigt leende på läpparna. Betyg ljud: 7 av 10Filmen/filmerna kommer äntligen till sin rätta (bild- och ljudkvalitétsmässigt sätt) med denna utgåva! Ikväll fortsätter jag med Star Wars: The Empire Strikes BackEDIT: Lade till orden "och projektorn" och "på duken"...
Redigerat av Unregisteredf380a49e, 21 September 2004 - 11:14.
Postad 21 September 2004 - 09:04
Nemesis
-
Nemesis
-
Amatör
-
-
85 inlägg
LucasArts har kommit med ett officiellt uttalande angående ljudproblemen: "We are always impressed with how closely fans listen to the many different sound mixes we have made for the Star Wars movies over the years. It is flattering to know that, indeed, the audience is listening. Consequently, each mix comes out differently and any changes that you hear on the all-new Dolby Digital 5.1 Surround EX tracks on the Star Wars Trilogy DVD set are deliberate creative decisions. We can confirm that there are no technical glitches as reported."
Läs mer: The Digital Bits är skeptiska
Postad 21 September 2004 - 10:32
BosnianX
-
BosnianX
-
Lärjunge
-
-
294 inlägg
Går det att se Star Wars med projektor, blir bilden bra eller syns det brister i bilden.
Har nämligen aldrig sett Star Wars och vill beställa Boxen.
Don't hate me now
Redigerat av BosnianX, 21 September 2004 - 10:32.
Postad 21 September 2004 - 10:38
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2153 inlägg
Så nu har man varit på posten och hämtat boxen + 8 andra filmer. Lite tråkigt att Star Wars boxen är kantstöt. Skall skriva å påpeka dett för Discshop. Det skall bli intressant att se filmerna (när jag väl får min pioneer DV-575), har inte sett dom sedan jag såg dom på bio i slutet av 70-talet början av 80-talet. Såg väl filmerna ett 10-talgånger då. /Håkan
Postad 21 September 2004 - 10:40
partajare
-
partajare
-
Mästare
-
-
3282 inlägg
Går det att se Star Wars med projektor, blir bilden bra eller syns det brister i bilden.
Don't hate me now 
VArför hata?? Jag är till och med lite avundsjuk, jisses vilka underbara timmar du har att se fram emot. Och ja du kan se filmerna på projektorn.
Postad 21 September 2004 - 10:41
nurfen
-
nurfen
-
Veteran
-
-
2031 inlägg
.....................................det GÅR att kolla på Star Wars med projektor. Ingenting går sönder.
Postad 21 September 2004 - 10:57
Unregisteredf380a49e
-
Unregisteredf380a49e
-
Mästare
-
-
2991 inlägg
Don't hate me now 
Jag tittade på A New Hope med projektorn - har reviderat mitt tidigare inlägg med denna information. Jag glömde dessvärre och skriva om projektorn i mitt tidigare inlägg eftersom jag ALDRIG tittar på DVD-filmer på TV, längre - ett enkelt misstag/fel.
Postad 21 September 2004 - 12:25
BosnianX
-
BosnianX
-
Lärjunge
-
-
294 inlägg
Tack för alla svar, jag skulle ha kanske utformat mitt inlägg lite bättre. Vad jag menade med "går det att se" är själva bildkvaliteten. Jag har sett några gammla filmer med jättedåligt kvalitet. Med andra ord det såg bra ut på TV men fruktansvärt på projjen.
Jag slänger iväg en beställning på boxen.
Postad 21 September 2004 - 12:31
Unregisteredb1bc3531
-
Unregisteredb1bc3531
-
Forumräv
-
-
860 inlägg
Jag såg extramaterialet igår och det var riktigt välgjort och intressant. Precis som någon har nämnt så hade jag dock önskat att det hade funnits mer om hur man gjorde alla specialeffekterna som på sin tid var fullständigt häpnadsväckande (tex sprängningen av dödsstjärnan). Jag har för mig att jag sett något sådant program på TV för länge sedan så materialet borde ha funnits. Det kanske är så att detta material kommer med i den HD-box med alla sex delarna som det ryktas om till 2007. Det såg i alla fall ut som om man använde HD-kameror i de snuttar man fick se från inspelningen av prequel-trilogin så man får väl hoppas att HD-ryktet inte bara är ett rykte. Jag ser i alla fall verkligen fram emot att se filmerna i denna box.
Postad 21 September 2004 - 13:11
Unregistered3c46abaf
-
Unregistered3c46abaf
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
någon mer än jag som lagt märke till i Star Wars IV att Lukes lightsaber är grön först när han över ombord på Millenium Falcon för att sedan när Han Solo kommer tillbaka byta färg till den ljusblåa???
Vet att detta har tagits upp innan samt att bilder har cirkulerats på nätet men det var ingenting som var bekräftat.....
Postad 21 September 2004 - 15:06
Unregistered59dcaef6
-
Unregistered59dcaef6
-
Guru
-
-
5025 inlägg
Men ljudet på del IV verkar väldigt skumt tyckte jag. Framförallt röster varierade kraftigt i kvalitet. Det absolut första som slog mej var introt drog i gång (den rullande texten och en pampiga star wars musik). Tyckte att det mesta av musiken låg i bak-kanalerna???
Det måste absolut vara ngt galet med ljudmixen på EP IV - ANH.  Alldeles för mkt ljud i bakkanalerna. Consequently, each mix comes out differently and any changes that you hear on the all-new Dolby Digital 5.1 Surround EX tracks on the Star Wars Trilogy DVD set are deliberate creative decisions. We can confirm that there are no technical glitches as reported."
Ja alltså, om det inte är "technical glitches" så är det åtminstone "creative glitches", för rätt kan det inte vara.  Synd med tanke på den sanslöst bra bilden!
Postad 21 September 2004 - 23:30
Körde om en del sekvenser och jag kan hålla med om att de har lagt ut lite väl mycket musik i bakkanalerna som ibland stör surroundljudet som går i bakkanalerna.
En skum grej, någom mer som sett detta fenomenet på episod IV: när de flyr från dödsstjärnan med Millenium Falcon och de fyra TIE-figters anfaller så får jag en skum rektangel/kvadrat som omger TIE-fightern i vissa scener, någon mer som sett denna effekt? Ser för djävligt ut helt enkelt.
Redigerat av Viggen, 21 September 2004 - 23:32.
Postad 21 September 2004 - 23:42
Tydligen andra som har uppmärksammat detta fel tyvärr har jag läst på en rad olika siter/forum.
Postad 22 September 2004 - 01:32
Unregistered0103948e
-
Unregistered0103948e
-
Användare
-
-
226 inlägg
Till en som diggar star wars är man kanske inte så jätte insatt....min fråga är...äre nån skillnad i från filmerna som släpps i boxen i jämförelse med dom som släpptes...vare 97?
Jag lär väl få dyng skäll nu....
Postad 22 September 2004 - 01:39
Inte dyngskäll men ett hett jägartips är att läsa denna tråden och spana in de x antal länkar till diverse siter som postar just skillnaderna mellan utgåvorna från -97 och dagens releaser. Detta INNAN man postar en fråga av den typen.
Postad 22 September 2004 - 06:55
Unregistered9615d083
-
Unregistered9615d083
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Har bara sett a new hope än så länge men är precis som alla andra helnöjd med bilden.
Ljudet får bara 5 av 10 men det gör inget för filmen i sig är ju en typ 11 av 10
En fråga bara:
Finns det några "eastereggs" i boxen?
/Laban
Postad 22 September 2004 - 07:10
Unregisteredb1bc3531
-
Unregisteredb1bc3531
-
Forumräv
-
-
860 inlägg
Jag håller med. Jag såg A New Hope igår. Bilden är kanon, speciellt med tanke på att filmen snart är 30 år gammal. Däremot så är jag besviken på ljudet. Ofta så tycker jag att man får lite gammal hederlig instängd mono-känsla i ljudet vilket skär sig lite mot den fina bildkvaliteten. Jag hade högt ställda förväntningar eftersom Indiana Jones-boxen höll så hög standard på både ljud och bild och den första filmen i den serien är nästan lika gammal som Part IV (1980 vs 1977). Tyvärr så infriades förväntningarna bara när det gäller bildkvaliteten. Ljudet håller en klart lägre standard. Det skall bli intressant att se om det är bättre på Part V och VI.
Postad 22 September 2004 - 08:31
Unregistered4b026b86
-
Unregistered4b026b86
-
Beroende
-
-
1292 inlägg
Såg A New Hope igår och måste säga att bilden håller nära reference kvalite trots att den är nästan 30 år gammal......alttså en ren njutning via projektor
Fast med den bildkvaliten och storleken börjar vissa effekter se lite så där ut, missförstå mig rätt nu för det mesta ser fortfarande mycket bra ut
10/10 i bildkvalitet!
Däremot så varierar ljudet lite i några scener, röster ändrar tonläge lite plötsligt i vissa scener och det är tillräckligt mycket för att man ska reagera på det.
Annars är ljudet mycket bra, har aldrig upplevt Star wars med sånt tryck och dynamik i ljudet....framför allt basen är mycket bättre än tidigare (jämfört med sunkig VHS då förståss).
Ljud 7/10
Tycker inte att det var så överdriven ljudnivå i surroundkanalerna, kanske något i förtexterna men inte sedan.
Ni som tycker att det var felmixat, har ni era sido/bakhögtalare (helst dipoler, fast jag tror det är mindre viktigt än placeringen) ovanför öronhöjd och inte riktat ner mot lyssningspositionen för det är enligt dom premisserna som man mixar ljudet enligt THX.
Postad 22 September 2004 - 09:03
Unregistered959
-
Unregistered959
-
Guru
-
-
5007 inlägg
Ni som tycker att det var felmixat, har ni era sido/bakhögtalare (helst dipoler, fast jag tror det är mindre viktigt än placeringen) ovanför öronhöjd och inte riktat ner mot lyssningspositionen för det är enligt dom premisserna som man mixar ljudet enligt THX.
Bakhögtalarna sitter ca 40cm ovanför öronen, med "omnipolär" spridning, huvudsakligen snett uppåt (kolla in mitt galleri). Mina bakhögtalare fungerar kanon till de övriga filmerna i de två star wars trilogierna så jag tror inte att det är något med placeringen eller konstruktionen.
Redigerat av Unregistered959, 22 September 2004 - 09:04.
Postad 22 September 2004 - 11:17
Unregistered59dcaef6
-
Unregistered59dcaef6
-
Guru
-
-
5025 inlägg
Nä, de första minuterna av ANH så är det helt klart för mkt ljud i bakkanalerna.
Jag har sett denna film 4-5 ggr på bio (inkl. SE), säkert 30-40 ggr på VHS i DPL-läge, kanske 20-25 ggr på Laserdisc (vara några ggr med DD-ljud) och ett par ggr på TV, så jag tror mig veta ganska väl hur det skall låta "egentligen".
Precis som Krasse så har jag inga större bekymmer med surroundljuden i andra filmer.
Postad 22 September 2004 - 13:28
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1242 inlägg
Ni som tycker er höra problem med surround kanalerna, testa med att
switcha dem... jag skrev detta i ett amerikanskt forum och
orkar tyvärr inte översätta det. Detta gäller i och för sig
R1 versionen, kunde vara intressant om nån testade
med R2:
The "deliberate change" of the switched music channels
in the surrounds is really really bad... I know that now
because I listened to how good it sounds when it is correct!
With correct, I mean that the left front channel music is
aligned/matched to the left surround channel music and ditto with
the right channels
How to test it? I used the DVD-players internal decoder
and switched left and right surround channel cables
used the 5.1 analog inputs and turned EX processing off!
The result?
You don't have to be an audiophile or music freak to hear
the difference in the way the music is balanced and clearly
separated!! Before it was just a mess, now it brought
back a sensation of listening to the original soundtrack
with instruments balanced against each other...
I guess you could manage the same with switched surround
speaker cables.
Postad 22 September 2004 - 17:45
DrunkenMaster
-
DrunkenMaster
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Vet inte om det funkar på R2 ver. Någon som orkar kolla upp det? Star Wars Trilogy/Jim
Redigerat av DrunkenMaster, 22 September 2004 - 17:46.
Postad 22 September 2004 - 18:29
pride87
-
pride87
-
Lärjunge
-
-
437 inlägg
Vet inte om det funkar på R2 ver. Någon som orkar kolla upp det?
Star Wars Trilogy
/Jim
Vad är eastereggs?
Postad 22 September 2004 - 19:15
Hett tips; gör bruk av sökfunktionen. Easter eggsHidden features
Postad 22 September 2004 - 22:02
Unregistered959
-
Unregistered959
-
Guru
-
-
5007 inlägg
Ni som tycker er höra problem med surround kanalerna, testa med att switcha dem...
Jag behöver inte ens testa "switcha dem". Det räcker med att köra THX optimizer (som t.o.m. finns på samma skiva) för att konstatera att surround-högtalarna är rätt kopplade!!! Nu är det iochförsej inte nödvändigt ändå, eftersom ALLA andra filmer i min samling funkar fint med bakhögtalarna kopplade som dom är. De enda gånger det inte låter bra i bak-kanalerna hemma hos mej är när det faktiskt är en dålig mix! Men, men... Det kanske är ett bra tips för den som precis har haft bakhögtalarna urkopplade av någon anledning...
Postad 22 September 2004 - 22:28
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1242 inlägg
Jag behöver inte ens testa "switcha dem". Det räcker med att köra THX optimizer (som t.o.m. finns på samma skiva) för att konstatera att surround-högtalarna är rätt kopplade!!!
Öh, ja, jo, men det är inte riktigt det som är felet, THX Optimizer på skivan ger rätt ljud från resp surround kanal, ljudeffekter i filmen kommer från rätt surround kanal MEN musiken som kommer från surround kanalerna är switchat!! Det finns Star Wars freaks som vet exakt från vilken sida vilka intrument skall låta och de påtalade felet först. Jag noterade det inte första gången jag såg filmen så det är inte så himla uppenbart men det enklaste sättet är att kolla in kapitel 20, The Cantina, (På R1 vid 44.50), så kommer musiken från vänster fram och höger bak!!! Diagonalt alltså, helt skruvat! Och det samtidigt som det inte kommer någon musik från höger fram och vänster bak! Men skiftar man surround kanalerna som jag beskrev på Engelska så kommer all musik från vänster sida (fram och bak) exakt så som det skall vara då Cantina bandet befinner sig till vänster i lokalen.
Postad 23 September 2004 - 00:35
Unregistered47746e95
-
Unregistered47746e95
-
Beroende
-
-
1082 inlägg
Star Wars boxen 327:- på dvdsoon
Postad 23 September 2004 - 02:01
Nä, de första minuterna av ANH så är det helt klart för mkt ljud i bakkanalerna. Jag har sett denna film 4-5 ggr på bio (inkl. SE), säkert 30-40 ggr på VHS i DPL-läge, kanske 20-25 ggr på Laserdisc (vara några ggr med DD-ljud) och ett par ggr på TV, så jag tror mig veta ganska väl hur det skall låta "egentligen". 
hehe, hade min SE box i 1,5 år innan jag sålde den utan ens orkat sett någon av filmerna. Sorry, lite OT
Postad 23 September 2004 - 08:46
Unregistered30104
-
Unregistered30104
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Hmm, är det bara jag som har problem med BILDEN i ANH (R2)?? Eftersom jag endast har en vanlig 28" tv hemma får jag ju helt naturligt de svarta ränderna ovan och under bilden. Inget konstigt med det. Det som däreomt är konstigt (och det gäller bara för ANH, har kollat de andra discarna) är att jag får ett blå/grönt streck tvärs över bilden (i det nedra svarta området). Har man en widescreen tv upptäcker man inte detta.
Jag testade filmen på diverse olika dvd-spelare och upptäckte att "strecket" fanns där oberoende av spelare, med andra ord, inget fel på min dvd-spelare. Därför åkte jag tillbaka till affären för att få filmen utbytt. Inga problem där, förutom att det var exakt samma problem på den nya film jag fått. Problemet uppstår som sagt bara på ANH.
Någon som upplevt något liknande?
Postad 23 September 2004 - 09:08
Unregisteredb1bc3531
-
Unregisteredb1bc3531
-
Forumräv
-
-
860 inlägg
Min 28" Grundig-TV visar ALLTID ett extra streck när TVn visar bilden i WS-läge. Det är något man fått leva med. Jag har sett samma fenomen på väldigt många 4:3-apparater med WS-läge. Om du istället ställer in dvd-spelaren på att skicka signalen i 4:3-format (men i letterbox-format så man inte tappar något av bilden) så slipper du säkerligen det där extrastrecket. Jag upplever dock att man då får något sämre skärpa i bilden så jag har lärt mig att leva med extrastrecket tills dess jag skaffar mig en WS-apparat.
Postad 23 September 2004 - 09:36
Unregistered30104
-
Unregistered30104
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Nja, inte riktigt det problem jag pratar om. Jag kan ställa tv:n i 16:9 läge om jag vill och får då också, precis som du säger, ett streck över skärmen. Men jag använder aldrig detta läge eftersom bilden i stort sett bara blir ihoptryckt. Det blå/gröna streck jag får när jag ser ANH uppkommer ENDAST på denna film. Har aldrig sett det innan, och såg det inte på ngn utav de andra discarna i boxen heller.
DVD:n är inställd på 4:3 Letterbox.
Postad 23 September 2004 - 09:45
PsyCor
-
PsyCor
-
Veteran
-
-
2402 inlägg
Star Wars boxen 327:- på dvdsoon 
379 kr hos Play.com garanterat tullfritt. Tillbaka ontopic. R2UK utgåvan HAR Svensk textning. DVD CompareR2SE, AU och UK verkar ha fått exakt samma utgåva förutom omslagen då.
Postad 23 September 2004 - 10:38
Berggren
-
Berggren
-
I Am The God Of Hellfire
-
-
3967 inlägg
R2UK utgåvan HAR Svensk textning.
DVD Compare
R2SE, AU och UK verkar ha fått exakt samma utgåva förutom omslagen då.
Mycket bra information, det har jag väntat på, nu kan man äntligen köpa denna box med "rätt" omslag och rätt inledningssekvenser. *Surfar till play och lägger en order med en gång*
Postad 23 September 2004 - 11:32
MalcolmX7
-
MalcolmX7
-
Veteran
-
-
1610 inlägg
Rätt omslag kan jag förstå, men jag förstår inte allt snack om rätt inledningssekvenser (antar att folk syftar på att den gula scrolltexten ska vara på engelska). Det är ju bara att välja bort den svenska textningen så får ni inledningen på engelska. Lika enkelt på den svenska som på den engelska eller australiensiska boxen. För det blir ingen skillnad om ni väljer svensk textning på R2UK eller R4 boxen, ni får inledningen på svenska i vilket fall. Så den enda möjligheten att slippa svensk inledningstext är antingen att inte välja någon textning alls eller att välja engelsk textning. Väljer ni tex. dansk textning så får ni inledningen på danska osv.. Funktionsmässigt är alltså R2UK och R4 identiska med R2SE, förutom omslagstexten.
Postad 23 September 2004 - 13:35
PsyCor
-
PsyCor
-
Veteran
-
-
2402 inlägg
R2UK utgåvan HAR Svensk textning.
DVD Compare
R2SE, AU och UK verkar ha fått exakt samma utgåva förutom omslagen då. Mycket bra information, det har jag väntat på, nu kan man äntligen köpa denna box med "rätt" omslag och rätt inledningssekvenser. *Surfar till play och lägger en order med en gång*
Beställer min inatt då pengarna rullat in på kontot
Redigerat av PsyCor, 23 September 2004 - 13:36.
Postad 23 September 2004 - 15:49
MalcolmX7
-
MalcolmX7
-
Veteran
-
-
1610 inlägg
Antingen har CDJAPAN tagit ett dåligt kort eller så har den japanska boxen en annan färgton. Den verkar vara blå/blågrå snarare än svart och silverfärgad. 
Redigerat av MalcolmX7, 23 September 2004 - 15:50.
Postad 23 September 2004 - 16:19
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
Förmodligen ett dåligt kort.
Postad 23 September 2004 - 17:06
partajare
-
partajare
-
Mästare
-
-
3282 inlägg
DEt beror på att de forograferat boxen inplastad.
Postad 23 September 2004 - 19:24
Unregistered839019b3
-
Unregistered839019b3
-
Användare
-
-
130 inlägg
såg precis på IV bra bild dåligt ljud men grym film
Postad 23 September 2004 - 19:54
Läste precis följande på The Digital Bits: At Lucasfilm's press day for the event, Dean and Lowry Digital's John Lowry claimed that literally hundreds - even thousands - of scratches, bits of debris and other types of print damage were removed from EACH FRAME of each of the three Star Wars films. They weren't kiddingSnacka om hästjobb.  Har inte sett filmerna än så det skall bli intressant att få uppleva denna restaurering.
Postad 23 September 2004 - 22:29
PsyCor
-
PsyCor
-
Veteran
-
-
2402 inlägg
Längtar riktigt hårt tills man har boxen hemma. Beställningen skickas om en halvtimme då pengarna finns tillgängliga på kontot.
Hoppas på att den hinner levereras från Play.com innan nästa helg
Postad 23 September 2004 - 23:39
Unregistered94f939c2
-
Unregistered94f939c2
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Jag såg på på IV i förrgår med den tilltänkta flickvännen Det visade sig att hon var helt såld på SW och hade sett filmerna flera gånger. Jag tvekade inte innan... Om filmen: Hon anmärkte på att dialogerna hoppade omkring i ljudbilden. Det är faktiskt riktigt illa. Jag har inte stor sympati för allt snack om stavfelet på extraskivan men det här är verkligen inte bra! Det är bara att bita ihop. Trist att Lucas och hans lakejer inte erkänner sitt fel bara. In alles: En fantastisk film! Bra bildkvalitet måste sägas. Vissa scener känns väldigt 70-tal i färgerna men över lag är det mycket bra.
Postad 24 September 2004 - 15:36
partajare
-
partajare
-
Mästare
-
-
3282 inlägg
Jag såg på på IV i förrgår med den tilltänkta flickvännen 
LoL hoppas att "kraften" e stark hos dig då! Lycka till
Redigerat av partajare, 25 September 2004 - 10:20.
Postad 25 September 2004 - 02:15
Unregistered94f939c2
-
Unregistered94f939c2
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Partajare, man tackar hudmjukast för lyckönskningen. Jag har lärt av den helige Yogurth...
Sorry, nu blev det off topic.
Postad 27 September 2004 - 20:19
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Jag vill göra en sak klart för er innan ni ev. protesterar mot det jag skriver. jag älskar stjärnornas krig, det är bland det bästa som någonsin gjorts och bland det viktigaste i form av det vad denna bidrog för alla som gör och älskar film. Av de sajter man läst verkar det vara 9/10 som är emot förändringarna från '97. Ljudet i första filmen har alltid varit "ansträngande att höra". Med den andra blev det bättre ljud kvalitet, det märks att budgeten har faktiskt spelat roll -positivt, d.v.s. man hade mer pengar att spendera den här gången liksom med del tre. Ljudmässigt enligt förväntningarna. Bildmässigt dito. Restureringen för min del är inte så märkvärdig. Som jämförelse när Borta Med Vinden restaurerades kostade Varje Film Ruta otroligt mycket pengar att putsa. Tror mig minnas att det handlade 90cent per ruta och det var en riktig lå-åååång film att gå igenom. (den var nog ännu dyrare än 90cent) Jag tillhör den del av befolkningen som tycker att Lucas inte har nån rätt att förändra filmen för den tillhör oss alla, den är en historia av oss, den är en institution som man berörs av. Det är inte alla som upplevt StarWars när den gick i slutet av sjuttiotalet på bio. Jag såg den då, dock var man för ung för att förstå vidden av vad den gjorde och åstadkom. Tro det eller inte, men jag har bio biljetten kvar Kul att Lucas kompletterade versionerna till '97 men därmed får det räcka. Har köpt alldeles för många Star Wars filmer så jag står över några år till en ev. box med samtliga 6 filmer kommer istället, om ens då. Trots allt handlar Star Wars om 9 delar, så vem vet om han fortsätter från Jedi. Han har sagt att det räcker med 6 filmer, men han sa också att original filmerna inte skulle förändras! Och detta mina vänner kallas för dubbel moral, eller -och håll i er nu som nån sa på en annan sajt, använde ett riktigt hårt ord: Facism. Nä jag nöjer mig med ´97 versionerna, men mest originalen
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Film
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|