Hej alla glada ShowCenter användare. Jag är en nybliven pappa till en ShowCenter.
Jag har sedan en tid tillbaka följt trådens utveckling och slutligen köpt en själv. Men nu på sistonde har det varit lite för lite snack om pinnacle och för mycket om Neuston.
Min första fråga lyder:
Jag har för närvarande min ShowCenter innkoplad med scart till TV´n men kommer i framtiden kompletera med en Proj ansluten med component. Är det då möjligt att ha bild ut ut maskinen samtidigt genom scart (eller S-Video) och component?
Annars så tycker jag att det har funnits en hel del svar i denna tråd. Undrar även som blan andra Rille hur det blir med Filmer som har AC3 eller andra 5:1 ljudspår...
Är det så att Stereo ljudet från tex mp3'or bara skickas ut i analoga L&R ljudutgångarna och det digitala ljudet kommer ut i dom digitala (optisk&coax) utgångarna? Jag kommer att koppla in min ShowCenter digitalt till min 6:1 reciver... räcker det eller måste jag även dra analoga sladdar för att höra mp3 låtarna?
Några små saker som jag upptäckte när jag instalerade min ShowCenterär:
Man kunde starta en kotroll för signal styrkan... ja men hur ser man resultatet?
När jag blädrar upp/ner i tex musik listan så låser sig maskinen. Även vid vissa andra tillfällen låser den sig eller så kommer man till en sida där man uppmanas att klicka bakåt, vilket inte alltid funkar.
Annars har jag inte så mycket att säga ännu om ShowCentern.
Tack för en bra tråd. Och jag misstänker att flera av er säkert tänker att jag får väll för faan prova... och det ska jag. Tänkte bara ventilera mina tankar med likasinnade.
Carl